abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210268572
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen! Misschien kunnen we de wie loopt waar weer leven inblazen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210268584
Gisteren iets te veel bier gedronken en vandag een 14km duurloop op het programma :X
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210269544
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gisteren iets te veel bier gedronken en vandag een 14km duurloop op het programma :X
's Avonds een vent, 's ochtends een vent...
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_210271583
quote:
99s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:21 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
's Avonds een vent, 's ochtends' s middags een vent...
En zo geschiedde ;)

SPOILER
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210273713
2 weken van 100k gedaan :@
Kuiten van graniet inmiddels. Zo stijf.
pi_210275268
Keurig tempo alsnog Neo-Mullen!

Ik heb met m'n duurloop van vandaag voor het eerst een week van 40km gedaan *)
En geen pijntjes eigenlijk, training gaat lekker hoewel ik nog niet echt het gevoel heb dat ik veel sneller (vooral meer km's) wordt maar dat zal vast wel komen.
pi_210278788
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:56 schreef Evangelion het volgende:
2 weken van 100k gedaan :@
Kuiten van graniet inmiddels. Zo stijf.
Zo! Marathontraining?

Ik liep eindelijk een keer sub40 in de zomer :D Normaal zijn 10kms met warm weer echt niet mijn ding, maar deze keer bleef het verval redelijk beperkt! Dat biedt perspectief!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_210279320
Ik ben nu een schema aan het volgen voor de HM op 1 oktober (Breda singelloop). Het is een 12-weken-schema, maar ik ga binnenkort op vakantie waarin ik 7 trainingen moet overslaan uit de drukste weken. Ik hoop dat de terugval enigszins meevalt.
Ik doel op een sub 1u50m. Wordt nog pittig.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210279669
Schoenen mee op vakantie?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 14 augustus 2023 @ 11:37:17 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210280102
Idd, dan maar ergens een 5km-tje tussen proppen. Ik heb het drie keer geprobeerd bij een marathontraject, een hiaat door een vakantie ertussendoor. In 2017, 2019 en 2021. Die in 2017 en 2019 gingen prima, in 2021 deed ik te heftige hikes en trainde ik op de verkeerde schoenen, waardoor ik mijn achillespees twee weken van tevoren overbelastte. Doe je dit voor het eerst nav een schema, dan zou ik toch blijven trainen op vakantie.

[ Bericht 40% gewijzigd door SEMTEX op 14-08-2023 11:49:17 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_210280437
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ben nu een schema aan het volgen voor de HM op 1 oktober (Breda singelloop). Het is een 12-weken-schema, maar ik ga binnenkort op vakantie waarin ik 7 trainingen moet overslaan uit de drukste weken. Ik hoop dat de terugval enigszins meevalt.
Ik doel op een sub 1u50m. Wordt nog pittig.
Als er iets is wat je overal wel kan is het hardlopen...of ga je naar Marokko met 50C ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_210280569
Ligt het aan mij of zijn er veel minder wedstrijden tegenwoordig?

Ik heb het idee dat je 8~10 jaar geleden elke 2/3 weken wel een wedstrijd in de buurt (van Den Haag) had, het lijkt me veel minder te zijn nu.

Of kijk ik op de verkeerde hardloopkalenders?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 14 augustus 2023 @ 12:46:49 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210280722
quote:
99s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:34 schreef CaLeX het volgende:

Ik heb het idee dat je 8~10 jaar geleden elke 2/3 weken wel een wedstrijd in de buurt (van Den Haag) had, het lijkt me veel minder te zijn nu.

Ik gebruik daarvoor Facebook en heb nagenoeg alle eventpagina's en hardloopverenigingen toegevoegd, inschrijven.nl en https://www.trail-running.eu/events/ . In de zomer is het altijd iets minder. Alle pogingen in juni en jullie stranden meestal op kortere afstanden vanwege de hitte, augustus is verder meestal niet zo'n populaire wedstrijdmaand.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_210280776
quote:
99s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:34 schreef CaLeX het volgende:

Het is nu natuurlijk sowieso een wedstrijdluwe periode, juni/juli is meer baanseizoen en in augustus is er traditioneel weinig. Vanaf begin september is er echt wel weer heel veel.

Maar daarnaast is het oude 'agium zomercircuit' in omgeving den haag/westland er nog steeds, maar wordt wat minder goed gemarket. Afgelopen zaterdag was er de Bradelierloop.

Er is tegenwoordig ook elke week een parkrun in het Zuiderpark, ook komende zaterdag. Elke 2e zondag vd maand Kopjesloop in Delft.

Aantal andere opties;
2 september Vogelwijkloop bij Haag
3 september Big Ten in Rotterdam
10 september Halve van Oostland Pijnacker
18 september Dobbeloop Nootdorp (vanaf dan weer elke 4e zondag vd maand)
23 september Rijk Zwaanloop

Dus volgens mij kan je nog steeds je lol op :D
pi_210280945
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Zo! Marathontraining?

Ik liep eindelijk een keer sub40 in de zomer :D Normaal zijn 10kms met warm weer echt niet mijn ding, maar deze keer bleef het verval redelijk beperkt! Dat biedt perspectief!
Ja, voor Athene. Heb daar niet echt doelen voor, is meer voor de ervaring, maar wil alvast wennen aan een zwaarder schema om volgend voljaar te schroeien. :) >:)
pi_210282265
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Schoenen mee op vakantie?
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2023 11:37 schreef SEMTEX het volgende:
Idd, dan maar ergens een 5km-tje tussen proppen. Ik heb het drie keer geprobeerd bij een marathontraject, een hiaat door een vakantie ertussendoor. In 2017, 2019 en 2021. Die in 2017 en 2019 gingen prima, in 2021 deed ik te heftige hikes en trainde ik op de verkeerde schoenen, waardoor ik mijn achillespees twee weken van tevoren overbelastte. Doe je dit voor het eerst nav een schema, dan zou ik toch blijven trainen op vakantie.
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:16 schreef Geerd het volgende:

[..]
Als er iets is wat je overal wel kan is het hardlopen...of ga je naar Marokko met 50C ?
Ja ik ga het proberen, maar ik verwacht er niet veel van. Het schema laat ik die vakantie sowieso los. Het zal dan meer kleine rondjes zijn om het hardlopen in de benen de houden zoals SEMTEX al voorstelt.

Na de vakantie het schema weer oppakken zover dat lukt. En dan 1 oktober gasgeven en genieten.

Na mijn debacle in Den Haag dit jaar, kan alles alleen maar meevallen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210282609
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Het is nu natuurlijk sowieso een wedstrijdluwe periode, juni/juli is meer baanseizoen en in augustus is er traditioneel weinig. Vanaf begin september is er echt wel weer heel veel.

Maar daarnaast is het oude 'agium zomercircuit' in omgeving den haag/westland er nog steeds, maar wordt wat minder goed gemarket. Afgelopen zaterdag was er de Bradelierloop.

Er is tegenwoordig ook elke week een parkrun in het Zuiderpark, ook komende zaterdag. Elke 2e zondag vd maand Kopjesloop in Delft.

Aantal andere opties;
2 september Vogelwijkloop bij Haag
3 september Big Ten in Rotterdam
10 september Halve van Oostland Pijnacker
18 september Dobbeloop Nootdorp (vanaf dan weer elke 4e zondag vd maand)
23 september Rijk Zwaanloop

Dus volgens mij kan je nog steeds je lol op :D
Thnx, de parkrun wist ik maar trekt me totaal niet eigenlijk. Van Agium heb ik er 3 (verschillende afstanden) gelopen, 's gravenzande staat nog op de lijst.

Oostland ga ik eens naar kijken. 10 september een 10km (of 17 (1vd4 bij Sparta)) en 23 september op voor een 'snelle' 5km zou moeten kunnen.

Al had ik de hoop de komende weken wat te hebben, maar wat er niet is kan ook niet op de diverse kalenders staan. ;(
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Forum Admin maandag 14 augustus 2023 @ 17:04:37 #18
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210283813
hoe ging het in monschau @SEMTEX?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_210287555
Morgen maar eens de 8x 1 minuut aanvallen en 8x 1 minuut wandelen. Vorige week heb ik 5x 1 minuut hardgelopen en 5x2 minuten gewandeld
pi_210290497
Vandaag toch maar 5 keer 1 minuut gelopen en 5 keer 2 minuten gewandeld. Toch nog veel last van spierpijn, en wil de boel niet forceren.

Dan liever een weekje extra trainen op hetzelfde schema.

Het verbaasd me wel hoe veel deugd je kan hebben van een kwartiertje bewegen. Je bent meteen een ander mens ofzo.
pi_210290785
In augustus heb je nog een paar Kerkpolderlopen in Delft, bij de club van @Quoi: https://www.dijc-bertus.nl/index.php/trimlopen/kerkpolderloop

En natuurlijk de 3plassenloop in Zoetermeer, op de laatste zondag van de maand.

Deze wedstrijdjes kosten resp 2 en 3 euro.
pi_210290935
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 10:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vandaag toch maar 5 keer 1 minuut gelopen en 5 keer 2 minuten gewandeld. Toch nog veel last van spierpijn, en wil de boel niet forceren.

Dan liever een weekje extra trainen op hetzelfde schema.

Het verbaasd me wel hoe veel deugd je kan hebben van een kwartiertje bewegen. Je bent meteen een ander mens ofzo.
Rustig aan blijven doen, houd het leuk voor jezelf.

Mooi dat je er zoveel plezier aan beleeft :) die progressie komt vanzelf wel.
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:39:30 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210294226
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:04 schreef Pharkus het volgende:
hoe ging het in monschau @:semtex?
Het was loeizwaar, maar wel enorm gaaf om gedaan te hebben. Traagste tijd ooit (4:46), maar met die hoogtemeters en continue verschillende hoogtes geen wonder. Het mooiste is dat ik schoenen heb gevonden waarmee ik weer een marathon kan lopen, dat ik geen podozooltjes meer aanhoef die blaren geven en dus denk ik dat ik een najaarsmarathon wil gaan lopen. Ik ga er nog een blogje aan wijden op mijn hardloopblog.
pi_210304068
NIeuwe brooks gts23 binnen...als je dan het verschil ziet met de oude...ja dan was het wel nodig _O- _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door Geerd op 16-08-2023 17:36:30 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_210306463
Is dit topic ook voor trailrunning? :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')