Die dagkaarten worden niet meer verkocht.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:00 schreef Inbox het volgende:
De trein. Ik kocht vaak een spoordeelwinkel dagkaart a 20 euro ofzo als ik een verre reis zou moeten maken.
Doe ik ook niet meer: zijn nu 30+euro.
Overheid wil iedereen uit de auto hebben, maar met de kosten van het OV dat steeds hoger wordt gaat dat nimmer lukken.
Je kunt ook thuis achter zo'n kutscherm gaan zitten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:50 schreef HSG het volgende:
Werkgevers mogen ook meewerken. Als ze allemaal roepen dat iedereen elke dag tussen 8:30 en 9:00 op kantoor moet zijn dan werkt dat ook niet mee.
Maar medewerkers zitten er ook niet op te wachten om van 10 tot 7-8 te werken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:50 schreef HSG het volgende:
Werkgevers mogen ook meewerken. Als ze allemaal roepen dat iedereen elke dag tussen 8:30 en 9:00 op kantoor moet zijn dan werkt dat ook niet mee.
Dat is volgens mij echt een absolute minderheid van de werkgevers maar dat is ook gewoon een vrij natuurlijke tijd om aan je dag te beginnen. Veel mensen zullen zelf kiezen rond die tijd te starten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:50 schreef HSG het volgende:
Werkgevers mogen ook meewerken. Als ze allemaal roepen dat iedereen elke dag tussen 8:30 en 9:00 op kantoor moet zijn dan werkt dat ook niet mee.
Al is het maar omdat de rest van de maatschappij ook op die tijden is ingericht. Wat ga je precies voor nuttigs doen anders dan naar je werk rijden nadat je je kind op school hebt afgeleverd?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Veel mensen zullen zelf kiezen rond die tijd te starten.
Ja, dit.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:27 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Al is het maar omdat de rest van de maatschappij ook op die tijden is ingericht. Wat ga je precies voor nuttigs doen anders dan naar je werk rijden nadat je je kind op school hebt afgeleverd?
En dan krijg je medicijnen die toevallig niet vergoed worden door je verzekering mag je alsnog gaan betalen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en dan denk je: oh ja daar is het ziekenhuis, daar heb ik nog een afspraak voor mijn gratis behandeling.
Maar zo'n forensenboetes heeft op veelreizigers denk ik helemaal niet zo'n impact. Volgens mij zijn er veel werkgevers die reizen met het OV volledig vergoeden, omdat ze het willen stimuleren. De extra kosten komen dan dus veelal bij werkgevers te liggen. Dan gaat het ook weinig effect hebben op de drukte in de spitstijd, maar gaat de NS wel meer geld binnenharken. Dat weet die Koolmees natuurlijk ook wel, dus makkelijk roepen dat je andere tijden het reizen goedkoper maakt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:21 schreef trein2000 het volgende:
Maar dan ga je er van uit dat de veelreiziger (die gaan het immers voelen, incidenteel een paar euro meer of minder kunnen de meeste mensen wel lijden) een keuze heeft. Ik denk dat die gedachte maar zeer beperkt juist is. School, studie en werkgever verwacht je nu eenmaal van 9 tot 5.
De mensen die dat niet hebben reizen nu ook wel buiten de spits volgens mij, goedkoper (dalabbo) en comfortabeler.
Het lijkt mij gewoon een forensenboete.
Als de overheid nu alle scholen om 10.30 uur laten starten, gaan vanzelf alle mensen met kinderen na de spits beginnen, alle ov studenten na de spits reizen. Een win win win situatie.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:30 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, dit.
Vele mensen hebben schoolgaande kinderen. Ook die tijden zijn tussen 8:30 en 16:00.
Wat moet je dan?
Tussen 10:00 en 20:00 gaan werken?
Dit dus. Als er niet genoeg capaciteit is moet er maar bijgebouwd worden. Hetzelfde met de files, jarenlang hoorden we dat meer thuiswerken de files zou helpen verminderen. Nu werken meer mensen thuis dan ooit maar geldt ook dat de filedruk nooit hoger is geweest dan nu. De bevolking groeit dus moet er meer infrastructuur bijkomen, al dat geneuzel over "optimaliseren" met spitsheffingen gaat compleet aan het feit voorbij dat er gewoonweg steeds meer mensen zijn. Niemand gaat voor z'n lol in een overvolle trein of in de file staan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:24 schreef TyVole het volgende:
"Vrijwillig past niemand zijn gedrag aan".
Houd je bek en zorg voor voldoende capaciteit wanneer half Nederland op tijd op zijn werk moet zijn.
Een vervoersbedrijf dat liever geen mensen vervoert. Koekoek.
Klopt, voor veel functies kan dat prima.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:00 schreef halfway het volgende:
[..]
Je kunt ook thuis achter zo'n kutscherm gaan zitten.
Er zijn medewerkers die daar voor kiezen. Bij mijn vorige werkgever had ik zo'n collega. Hij deed dat om de spits te vermijden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:03 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Maar medewerkers zitten er ook niet op te wachten om van 10 tot 7-8 te werken.
Helaas worden het er steeds meer die terug willen naar pre-corona manier. Wat in mijn ogen gewoon een machtsmiddel is.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is volgens mij echt een absolute minderheid van de werkgevers maar dat is ook gewoon een vrij natuurlijke tijd om aan je dag te beginnen. Veel mensen zullen zelf kiezen rond die tijd te starten.
De filedruk is ook gekomen omdat veel mensen door Corona een auto hadden gekocht omdat ze niet meer met de het OV konden of wilden.quote:Op zondag 13 augustus 2023 07:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit dus. Als er niet genoeg capaciteit is moet er maar bijgebouwd worden. Hetzelfde met de files, jarenlang hoorden we dat meer thuiswerken de files zou helpen verminderen. Nu werken meer mensen thuis dan ooit maar geldt ook dat de filedruk nooit hoger is geweest dan nu. De bevolking groeit dus moet er meer infrastructuur bijkomen, al dat geneuzel over "optimaliseren" met spitsheffingen gaat compleet aan het feit voorbij dat er gewoonweg steeds meer mensen zijn. Niemand gaat voor z'n lol in een overvolle trein of in de file staan.
Tuurlijk niet. Veel treinreizigers hebben geen andere keus dan trein, bijvoorbeeld studenten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is volgens mij echt een absolute minderheid van de werkgevers maar dat is ook gewoon een vrij natuurlijke tijd om aan je dag te beginnen. Veel mensen zullen zelf kiezen rond die tijd te starten.
Werkgevers zijn er natuurlijk niet om de problemen van Woutertje op te lossen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:50 schreef HSG het volgende:
Werkgevers mogen ook meewerken. Als ze allemaal roepen dat iedereen elke dag tussen 8:30 en 9:00 op kantoor moet zijn dan werkt dat ook niet mee.
Houd zelf je bek en ga eens wat doen. Zonder kutpersoneel geen kuttreinen, dus solliciteer naar een kutbaan bij de NS met een kutsalaris zodat de kutreizigers over wat anders te mekkeren hebben dan gebrek aan capaciteit. De oplossing ligt bij jezelf.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:24 schreef TyVole het volgende:
"Vrijwillig past niemand zijn gedrag aan".
Houd je bek en zorg voor voldoende capaciteit wanneer half Nederland op tijd op zijn werk moet zijn.
Een vervoersbedrijf dat liever geen mensen vervoert. Koekoek.
Ja, vaak kan het prima inderdaad. Maar in die functies komt het vaak aan op hoe de werkgever ermee omgaat.quote:
En dat terwijl de "macht" momenteel meer bij werknemers dan bij werkgevers ligt. Heb ik wel makkelijk praten, omdat mijn werkgever er echt heel soepel mee omgaat. Maar ik word wel eens benaderd door een andere werkgever en als ik dan al te horen krijg dan men het personeel daar wel 4/5 dagen per week op kantoor verwacht haak ik al af. Hoe moeilijker zulke werkgevers aan personeel kunnen komen des te beter. Dan zullen ze vanzelf moeten veranderen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 07:30 schreef HSG het volgende:
Er zijn medewerkers die daar voor kiezen. Bij mijn vorige werkgever had ik zo'n collega. Hij deed dat om de spits te vermijden.
[..]
Helaas worden het er steeds meer die terug willen naar pre-corona manier. Wat in mijn ogen gewoon een machtsmiddel is.
Ja, dat zorgt er wel voor dat de filedruk nu nog hoger is geworden inderdaad. Veel van die mensen zijn inmiddels gewend aan de auto en als het kostentechnisch ook gewoon uit kan dan maak je niet zo snel de overstap terug naar het OV.quote:Op zondag 13 augustus 2023 07:30 schreef HSG het volgende:
De filedruk is ook gekomen omdat veel mensen door Corona een auto hadden gekocht omdat ze niet meer met de het OV konden of wilden.
Het zijn niet alleen de problemen van Woutertje. De filedruk is namelijk niet Woutertje z'n probleem.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:20 schreef Dutchguy het volgende:
Werkgevers zijn er natuurlijk niet om de problemen van Woutertje op te lossen.
Hoe kan het dan dat ze steeds weer verlies draaien?quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dus dan maar prijzen verhogen en verhogen. Ze weten dat mensen toch op hun werk/school moeten komen, dus dat er toch wel betaald gaat worden. Maar die drukte blijft natuurlijk gewoon. Dat het nu te druk is in de spits is dus gewoon een excuus om prijzen weer te verhogen.
Wouter hoeft de filedruk niet op te lossen, daar is de politiek voor.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de problemen van Woutertje. De filedruk is namelijk niet Woutertje z'n probleem.
Wanbeleid. Als je als monopolist met ook nog eens voortdurende staatsinfusies niet eens winst kunt maken...quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ze steeds weer verlies draaien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |