abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:45:45 #126
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210251228
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 17:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanmiddag zeer uitgebreid boodschappen gedaan zodat ik mijn eenzaamheid dit weekend weg kan eten met alleen maar lekkere dingen. Ronde 1 is straks een te grote hoeveelheid te dure sushi :9
Ik kreeg een mega grote pot Kirkland macadamia met salted caramel en chocola uit de VS van familie. Dit is ronde 1, 2 en 3.
pi_210251290
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 18:45 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik kreeg een mega grote pot Kirkland macadamia met salted caramel en chocola uit de VS van familie. Dit is ronde 1, 2 en 3.
Oh! Jaloers.

Het is mijn droom om ooit naar een land te gaan waar macademia's net zo weinig als walnoten kosten :9
Spoilers!
pi_210251477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 17:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Van die van mij kunnen alle mandjes etc inderdaad ook in de was. Super handig.
Wel aan te raden tussendoor regelmatig de haren eraf te halen, want er is ook een point of no return :+

Die van mij gebruiken hem wel echt heel veel, ook in de zomer. Hij staat voor het raam bij de achtertuin en als ze niet op mij liggen, liggen ze 99% van de tijd in de krabpaal.
Meh, rubberen keukenhandschoenen gevolgd door een wasbeurt én een rondje met droger kunnen hier elk point of no return aan :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 17:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb me aardig kunnen inhouden bij picnic. Wel een pizza voor vanavond want achter het fornuis staan of zo, dat lukt echt niet met de pijn in de rug (al gaat het gelukkig wel wat beter/spiegel paracetamol werkt).
De assistente die mijn benen net inzwachtelde was helemaal onder de indruk hoe (min of meer) dun de benen waren geworden. Zoals ze er nu uitzien zou zwachtelen nergens voor nodig zijn. Nog even doorzetten tot aanmeten van de kousen, dan 1-2 weken "blote benen".

Net een heel leuk kookboek binnengekregen voor de Instant Pot (ben ook testkoker geweest). Binnenkort komt het eetclubje bij mij eten en ik had al iets in gedachten, maar nu weet ik het niet meer, er staan zoveel lekkere dingen in en handige tips.
Fijn dat de benen dunner worden ^O^ Is het het gedoe wel waard, want zwachtels zijn STOM.
Maarre… zodra ze dun genoeg zijn worden er dus kousen aangemeten? En in de tussenliggende periode hoeven er geen zwachtels om? Dat zou ik nog eens goed navragen. Wij blijven altijd zwachtelen tot de steunkousen geleverd zijn. Met een beetje pech kun je ze anders al niet meer fatsoenlijk aan want… vocht terug in de benen.
Enne: laat je goed voorlichten over hulpmiddelen he? Goed om nu al in de week te leggen, want ik denk eerlijk gezegd niet dat jij ze gemakkelijk zelf aan- en uitkan. Met jouw gezondheid heb je wel wat meer nodig dan een easyslide. Waar ze altijd als eerste mee aankomen… nadat je om een hulpmiddel hebt gevraagd. Sommige kousen-leverende lichten denken dat het iniminie ‘voetje’ van gladde stof wat standaard wordt bijgeleverd al voldoende is :') :N :')
Beterschap voor je rug!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210251548
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Meh, rubberen keukenhandschoenen gevolgd door een wasbeurt én een rondje met droger kunnen hier elk point of no return aan :P
[..]
Fijn dat de benen dunner worden ^O^ Is het het gedoe wel waard, want zwachtels zijn STOM.
Maarre… zodra ze dun genoeg zijn worden er dus kousen aangemeten? En in de tussenliggende periode hoeven er geen zwachtels om? Dat zou ik nog eens goed navragen. Wij blijven altijd zwachtelen tot de steunkousen geleverd zijn. Met een beetje pech kun je ze anders al niet meer fatsoenlijk aan want… vocht terug in de benen.
Enne: laat je goed voorlichten over hulpmiddelen he? Goed om nu al in de week te leggen, want ik denk eerlijk gezegd niet dat jij ze gemakkelijk zelf aan- en uitkan. Met jouw gezondheid heb je wel wat meer nodig dan een easyslide. Waar ze altijd als eerste mee aankomen… nadat je om een hulpmiddel hebt gevraagd. Sommige kousen-leverende lichten denken dat het iniminie ‘voetje’ van gladde stof wat standaard wordt bijgeleverd al voldoende is :') :N :')
Beterschap voor je rug!
Ik ben me al flink aan het inlezen. Volgende week vrijdag de afspraak bij de aanmeter. Eerst een gesprek over wat moet/wil/kan/mogelijkheden. Ook dan wat je nodig hebt om ze aan te trekken. Als ik zie hoeveel moeite de assistentes al hebben, krijg ik dat zonder pijn in mijn rug al niet voor elkaar. Dus dat zal ik heel duidelijk aangeven.
En zij moeten aangeven of ik in de tijd tot aan levering weer gezwachteld moet worden of niet. Schijnt ook van de soort steunkous af te hangen. Heb de afspraak op vrijdagochtend dus kan zo weer afspraken bij de HA maken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210252121
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hmm rubberen keukenhandschoenen heb ik nog niet geprobeerd. Dyson erop wel en was + droger, maar dat haalt lang niet alles er meer uit. Volgende keer ook de handschoenen erbij proberen!
pi_210252156
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hmm rubberen keukenhandschoenen heb ik nog niet geprobeerd. Dyson erop wel en was + droger, maar dat haalt lang niet alles er meer uit. Volgende keer ook de handschoenen erbij proberen!
Ik heb deze laatst gekocht (iemand die kittens opvangt was hier heel enthousiast over). Werkt prima, ook op kleding.
https://www.bol.com/nl/nl(...)_e4Qx4oaAkxLEALw_wcB
pi_210252173
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Handschoenen zijn fantastisch _O_
Voor kleedjes, mandjes, tapijten etc. Stuk goedkoper ook dan de speciale kattenharenverwijdergadgets.
Op kleding werkt het minder goed, omdat die stof vaak te dun is en je dus niet lekker kunt vegen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210252177
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb deze laatst gekocht (iemand die kittens opvangt was hier heel enthousiast over). Werkt prima, ook op kleding.
Echt precies deze van de link of gewoon zo'n soort ding? Goeie wel, ik heb nog een bol tegoed ook *) eens rondgluren.
pi_210252193
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Als die het op kleding goed doet is dat de investering wel waard. Jij bent er dus blij mee?

Kan die op mijn verlanglijstje erbij, samen met een wafeltjesbadjas :+
pi_210252218
Liefste is weer uit werken, dus ik maakte weer meeneemeten voor hem, waaronder pastasalade. Gezien alle angstaanjagende posts over de verlammende effecten van huisgemaakte pastasalade op het middenrif heb ik daar nu maar even wat over bijgelezen.

quote:

Tabel 1: Voorkomen en bron van botulisme in Nederland 2000 - 2016. Bron: RIVM 2018, Epidemiologie en surveillance van Infectieziekten.

In Nederland werd botulisme in 1985 een meldingsplichtige ziekte. In 1987 werd een eerste geval van voedselgerelateerd botulisme gerapporteerd. Daarna werden er lange tijd geen gevallen van humaan botulisme gerapporteerd. In de periode 2000 – 2016 zijn er 20 meldingen van botulisme gedaan, waaronder een cluster van 7 personen in 2008.

In 2000 waren er twee meldingen van infantiel botulisme (type B-toxine, geassocieerd met honing) en in 2001 één geval van wondbotulisme (geassocieerd met intraveneus druggebruik of spuitabces). Van de overige zes solitaire gevallen was bij 3 personen de waarschijnlijke bron geconserveerde levensmiddelen (uit Polen tweemaal en uit Servië éénmaal). In 2008 deed zich een cluster van botulismegevallen voor onder deelnemers van een mini-cruise in Turkije. Acht van de negen opvarenden ontwikkelden klachten tijdens de cruise; vijf personen werden met antitoxine behandeld en bij vier werd de diagnose door middel van kweek van C. botulinum type B in de feces bevestigd. Voedselanamneses onder de patiënten toonden lokaal verwerkte zwarte olijven als meest verdachte bron aan, maar dit kon niet worden bevestigd door microbiologisch onderzoek (Boe09, Swa10). In 2012 waren er twee meldingen van infantiel botulisme bij zuigelingen van 2 en 4 maanden oud, waarvan er ten minste één naast de borstvoeding honing had gekregen. In 2016 kreeg een 81-jarige vrouw botulisme na consumptie van zelf geweckte groente. De vrouw beschikte niet over een koelkast. Een tweede patiënt in 2016 betrof een Poolse man die ziek werd na het nuttigen van uit Polen afkomstig voedsel waaronder ingemaakt varkensvet met spek, kippaté, Mexicaanse saus en oplossoep.
Ik denk dat ik uit de buurt blijf van Poolse Mexicaanse saus en oplossoep, maar dat ik de gevaren van pastasalade en opgewarmde rijst met een korreltje zout neem.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210252259
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:17 schreef sigme het volgende:
Liefste is weer uit werken, dus ik maakte weer meeneemeten voor hem, waaronder pastasalade. Gezien alle angstaanjagende posts over de verlammende effecten van huisgemaakte pastasalade op het middenrif heb ik daar nu maar even wat over bijgelezen.
[..]
Ik denk dat ik uit de buurt blijf van Poolse Mexicaanse saus en oplossoep, maar dat ik de gevaren van pastasalade en opgewarmde rijst met een korreltje zout neem.
Poolse Mexicaanse saus en oplossoep klinkt niet al te moeilijk om bij uit de buurt te blijven ^O^
pi_210252263
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Handschoenen zijn fantastisch _O_
Voor kleedjes, mandjes, tapijten etc. Stuk goedkoper ook dan de speciale kattenharenverwijdergadgets.
Op kleding werkt het minder goed, omdat die stof vaak te dun is en je dus niet lekker kunt vegen.
Ik ga het zo meteen even proberen. Ik heb nog steeds handschoenen liggen van mn jaartje biomedische wetenschappen. Ik denk wel dat dat latex is en geen rubber. Zou dat nog uitmaken?
pi_210252294
quote:
[..]
Dank voor deze manier om mijn google/"literatuurstudie" verbod op te volgen en toch deze gegevens te kunnen lezen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 11-08-2023 20:56:04 ]
pi_210252308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik ga het zo meteen even proberen. Ik heb nog steeds handschoenen liggen van mn jaartje biomedische wetenschappen. Ik denk wel dat dat latex is en geen rubber. Zou dat nog uitmaken?
Ik zou het iig gewoon proberen :)
Denk dat rubberen handschoenen wat stugger zijn dus wat makkelijker om mee over meubilair te vegen. Of iig, ik weet niet wat voor latex handschoenen je hebt maar die ik voor biologie had, daar gingen al scheuren in als ik aan lomp gedrag dacht :P
pi_210252334
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Als die het op kleding goed doet is dat de investering wel waard. Jij bent er dus blij mee?

Kan die op mijn verlanglijstje erbij, samen met een wafeltjesbadjas :+
Ja ik ben er blij mee. Kleding (niet echt dik gebreide truien, dat lukt niet echt) maar verder alles. Meubels, broeken, kattenkrabpaal, kleed, van alles. En de link is een vrij dure, volgens mij zijn ze bij bol ook goedkoper. Een vriendin van mij past regelmatig op de kat van hun dochter (beest komt dan bij hen thuis) en zij had ook altijd wel problemen met de haren. Ding besteld en kat mag vaker komen :D
pi_210252373
quote:
[..]
Mijn hartelijke dank voor het uitzoeken! Nu kan ik weer met een gerust hart verder met het leegeten van de vriezer (en 'm ook weer vullen met maaltijden)
pi_210252403
Zuster Cat zei wat ik ook dacht over de zwachtels en kousen ^O^
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:33:56 #143
63722 z80
I fink you freaky
pi_210252441
quote:
[..]
Het stokpaardje van die andere Duitser is rijst. En dan met name Bacillus cereus die er in zou kunnen voorkomen.
En dan heel misschien, maar dan ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien tot een dodelijke voedselvergiftiging zou kunnen komen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_210252458
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:30 schreef Blues het volgende:
Zuster Cat zei wat ik ook dacht over de zwachtels en kousen ^O^
Ik weet dat ik ‘s morgens heel stijf ben, en ik heb volgens mij nog nooit met gemak m’n tenen kunnen aanraken. Daarbij kan ik (door de verstijfde pezen in mijn knieën) die niet links of rechts bewegen. Verder heb ik nauwelijks kracht in mijn handen (ga naar de buren om de pot augurken open te maken). Dit krijgt de persoon allemaal te horen. En verder ga ik heel goed naar hun advies luisteren en opvolgen
pi_210252488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:35 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik weet dat ik ‘s morgens heel stijf ben, en ik heb volgens mij nog nooit met gemak m’n tenen kunnen aanraken. Daarbij kan ik (door de verstijfde pezen in mijn knieën) die niet links of rechts bewegen. Verder heb ik nauwelijks kracht in mijn handen (ga naar de buren om de pot augurken open te maken). Dit krijgt de persoon allemaal te horen. En verder ga ik heel goed naar hun advies luisteren en opvolgen
Je zou dan hulp kunnen aanvragen bij de thuiszorg?
pi_210252538
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Je zou dan hulp kunnen aanvragen bij de thuiszorg?
Best kans ja. Maar ik zou het eerst graag zelf willen proberen
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:42:46 #147
63722 z80
I fink you freaky
pi_210252548
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik weet dat er een hulpmiddel is dat zonder kracht te gebruiken is. En ook zonder veel te hoeven buigen kun je de kous aantrekken daarmee. Kwam via thuiszorg te leen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_210252592
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:42 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik weet dat er een hulpmiddel is dat zonder kracht te gebruiken is. En ook zonder veel te hoeven buigen kun je de kous aantrekken daarmee. Kwam via thuiszorg te leen.
Er zijn meerdere hulpmiddelen, we moeten even zien wat het beste werkt voor mij.
pi_210252601
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik zou het iig gewoon proberen :)
Denk dat rubberen handschoenen wat stugger zijn dus wat makkelijker om mee over meubilair te vegen. Of iig, ik weet niet wat voor latex handschoenen je hebt maar die ik voor biologie had, daar gingen al scheuren in als ik aan lomp gedrag dacht :P
Dit :Y

Die dunne medische handschoentjes daar heb je in dit geval weinig aan. Dikke lompe huishoudhandschoenen moet je hebben /ervaring

Rubberen huishoudhandschoenen zijn trouwens ook uitstekend om steunkousen gemakkelijker aan te doen. @Kaatje1 :P En ook weer goedkoper dan de speciale handschoentjes die ook in de verkoop zijn (al zijn die wel iets prettiger in het gebruik). /ervaring
pi_210252642
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:42 schreef z80 het volgende:

[..]
Er is een wereld aan hulpmiddelen en elke maand lijkt er ook iets bij te komen.
Kwestie van de juiste vinden en dan kan Kaatje zelf aan de slag.

Die is nog veel te jong om elke dag (en evt avond, want die krengen moeten ook nog uit!) rekening te moeten houden met -de uiteraard erg leuke B-) - dames van de thuiszorg. Als die hun werk goed doen nemen ze haar niet eens in zorg. Omdat bovengenoemde redenen en opties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')