SPOILER: UsernamesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhaal
Duizenden jaren voor de gebeurtenissen in het spel creëerden Lilith, de dochter van Mephisto, en de engel Inarius het rijk van Sanctuary om toevlucht te bieden aan diegenen die wilden ontsnappen aan het eeuwige conflict tussen de High Heavens en de Burning Hells. Deze relatie tussen demoon en engel leidde tot de geboorte van de Nephalem. De bewoners in Sanctuary geloofden dat de Nephalem te veel aandacht van de High Heavens en de Burning Hells zouden trekken en als gevolg daarom wilden ze hen vernietigen. Lilith, die niet wilde dat haar kinderen werden vermoord, vernietigde iedereen die haar tegenstond, waardoor Inarius werd gedwongen haar te verbannen.
Diablo IV speelt zich af in de wereld van Sanctuary en vindt plaats 50 jaar na de gebeurtenissen in Diablo III: Reaper of Souls. Een sekte heeft het voor elkaar gekregen Lilith weer op te roepen. Na de gebeurtenissen in eerdere games zijn de krachten van demonen en engelen uitgeput, waardoor Lilith een kans ziet de macht te grijpen in Sanctuary. Ze zegt dat ze Sanctuary wil beschermen, maar waarom wil ze dan toch een poort naar de hel openen?
Classes
• De Barbarian die eerder verscheen in Diablo II en Diablo III, heeft de mogelijkheid om tijdens gevechten tussen wapens te wisselen.
• De Necromancer die eerder actief was in Diablo II en Diablo III, gebruikt duistere magie om skeletten op te roepen en vervloekingen uit te spreken.
• De Sorcerer, die terugkeert uit de eerste game en Diablo II, is een magiër dat vuur-, ijs- en bliksemmagie hanteert.
• De Rogue is terug uit de eerste game en is een snel bewegende strijder die afwisselt tussen melee-gevechten met blades of afstandsgevechten met een boog
• De Druid, die in Diablo II al te spelen was, kan van vorm veranderen tussen menselijke, weerwolf- en weerbeervormen, en bezit aard- en stormmagie.
Gameplay
In tegenstelling tot eerdere Diablo-games kun je de wereld van Sanctuary vrij verkennen. Terwijl je ronddwaalt, kom je vijf zones tegen die totaal van elkaar verschillen: Kehjistan is een woestijngebied, Scosglen is een bosrijk gebied, Fractured Peaks is een besneeuwd gebied, de Dry Steppes is een meer bergachtig gebied en Hawezar is het moerassig deel van deze open wereld. En met een wereld die zo groot is, is het belangrijk om een manier te hebben om je te verplaatsen, dus naast waypoints en townportals zijn er nu ook mounts beschikbaar.
Diablo 4 heeft ook verschillende nieuwe mechanica geīmplementeerd. Als het op het uiterlijk van je personage aankomt, keert Transmogrification terug na te zijn geīntroduceerd in Diablo III's Reaper of Souls-uitbreiding en heeft het een aantal belangrijke verbeteringen ondergaan, waardoor je stukken pantser die je vindt kunt mixen en matchen met aangepaste kleuropties.
Je personage, en elke klasse, heeft ook de mogelijkheid om te Evaden en gezondheidsdrankjes hebben ook enkele veranderingen ondergaan. Nu heb je slechts een bepaalde hoeveelheid en je kunt de kracht ervan vergroten door de juiste middelen te oogsten en te leveren zodat je deze kunt upgraden.
De Codex of Power is een andere belangrijke nieuwe gameplay-functie in Diablo 4. Dit systeem geeft spelers meer controle over hun builds. Met de hulp van een crafter kun je Aspects toepassen, dit zijn legendarische krachten die na voltooiing worden verzameld in missies en dungeons, om skills te veranderen en nieuwe krachten uit te rusten voor een bepaalde klasse. Er is ook het Renown-systeem, dat vergelijkbaar is met XP die je kunt verdienen terwijl je in de wereld speelt, maar het komt ook ten goede aan alle personages die je op een realm maakt, zodat ze bijvoorbeeld meer skillpoints krijgen en potions kunnen dragen.
Maar de nieuwe mechanica richten zich niet alleen op je personage. Het Diablo 4-team heeft ook verbeteringen aangebracht in de multiplayermogelijkheden waarmee je tijdens evenementen andere spelers of wereldbazen kunt tegenkomen. Er is wel een limiet aan het aantal mensen dat je tegelijkertijd kunt zien. Ze willen dat de game nog steeds als een desolate plek is, zodat het niet meteen te druk aanvoelt.
Teamspeak 3 server:
IP: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om FOK! tag bij MrManuel
Teamspeak van ClapClapYourHands
IP kthnxbai.info:9987
-- handige shit --![]()
Beetje grind hoort er altijd bij, maar veel mensen werken en zo, die willen dan in de avond beetje spelen. Je moet er dan wel voor zorgen dat het voor die mensen ook leuk is. Ik heb nooit wat tegen grinden gehad, zolang low level content ook leuk is. Ik weet niet of Diablo dat doet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:34 schreef Tim_G het volgende:
Bijzonder dat men ineens zo verbaast lijkt dat je er gegrind dient te worden?
Zou het wel goed zijn geweest als je naar lvl 100 kon vliegen en dat daarna de grind begon? Voor mij begint de grind op het moment dat je WT4 unlocked en dat is prima wat mij betreft of begrijp ik het geklaag verkeerd?
Ik werk 40 uur per week, heb 3 kinderen, ik sport, ik heb nog andere hobby's buiten huis maar een spelletje spelen is ook een hobby die je vrij gemakkelijk dagelijks een uurtje kunt oppakken. Ik ben niet na week lvl 100 maar ik vermaak me prima.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:06 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Beetje grind hoort er altijd bij, maar veel mensen werken en zo, die willen dan in de avond beetje spelen. Je moet er dan wel voor zorgen dat het voor die mensen ook leuk is. Ik heb nooit wat tegen grinden gehad, zolang low level content ook leuk is. Ik weet niet of Diablo dat doet.
Kwam net een "Jimbo" in-game tegen - was jij het?quote:
Kleine kans, zeker gezien mensen tegenkomen al een wonder is, laat staan een van de vele jimbos....maar hey voor het goede verhaal; ja dat was ik manquote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:15 schreef Leatherneck het volgende:
[..]
Kwam net een "Jimbo" in-game tegen - was jij het?
No man's sky flashbacks.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:09 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Kleine kans, zeker gezien mensen tegenkomen al een wonder is, laat staan een van de vele jimbos....maar hey voor het goede verhaal; ja dat was ik man
Droppen van mobs of uit dingen loot.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:09 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Ik heb dus nu geen sideguests meer en moet er nog in iedere regio 15 ofzo...hoe krijg ik ze allemaal te zien of hoe kan ik ze vinden?
powerpyx heeft een lijstje per gebied waar je ze kunt vinden. Sommige zijn irritant, want het is rng, een specifieke monstertype dropt bv een item, maar ja, dat kan bij het eerste monster zijn of bij monster #500 die je sloopt. Uit eigen ervaring, omdat ik de eerste drie regionen compleet had gedaan tijdens pre-season: het valt op zich mee, soms moet je 10 minuten op een monster focussen. Andere items droppen weer van resource nodes, weer andere van corpses die her en der liggen. Er is een reden dat ik me niet druk maak om die quests dit seizoenquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:09 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Ik heb dus nu geen sideguests meer en moet er nog in iedere regio 15 ofzo...hoe krijg ik ze allemaal te zien of hoe kan ik ze vinden?
Thanks...ik wil gewoon 1x alles gedaan hebben...maar over de sidequests ben ik wel aan het twijfelen, omdat ik niet kan achterhalen wat ik wel en niet heb gedaan. Dan ben ik straks 10 minuten aan het monster farmen, terwijl ik de quest al gedaan heb, zonder dat ik het weetquote:Op maandag 14 augustus 2023 08:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
powerpyx heeft een lijstje per gebied waar je ze kunt vinden. Sommige zijn irritant, want het is rng, een specifieke monstertype dropt bv een item, maar ja, dat kan bij het eerste monster zijn of bij monster #500 die je sloopt. Uit eigen ervaring, omdat ik de eerste drie regionen compleet had gedaan tijdens pre-season: het valt op zich mee, soms moet je 10 minuten op een monster focussen. Andere items droppen weer van resource nodes, weer andere van corpses die her en der liggen. Er is een reden dat ik me niet druk maak om die quests dit seizoen
Ja, raar dat er geen quest log is. Ze hoeven alleen maar een kopje: quests done is de quest tab te stoppenquote:Op maandag 14 augustus 2023 08:23 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Thanks...ik wil gewoon 1x alles gedaan hebben...maar over de sidequests ben ik wel aan het twijfelen, omdat ik niet kan achterhalen wat ik wel en niet heb gedaan. Dan ben ik straks 10 minuten aan het monster farmen, terwijl ik de quest al gedaan heb, zonder dat ik het weet
Dat is een tendens die je veelal terugziet in de tripple A industrie. Het verklaard ook waarom indie games het zo goed doen. Kleinere teams waarbij men visie heeft. Tripple A games hebben geen visie. De Ubisoft openworld template is bijvoorbeeld om van te kotsen. AC, Far Cry en watchdogs. Allemaal dezelfde saaie openworld mechanics.quote:Op maandag 14 augustus 2023 08:59 schreef Pheno het volgende:
Keek vanochtend naar een video van Blizzard waarin wat devvers de game aan het spelen waren. Die mensen hebben de game nooit aangeraakt of zo. Het waren level designers, maar dan nog. Lullig dat die mensen nu persoonlijk compleet afgefakkeld worden, want iedereen nog steeds boos, dit dat. Maar het laat wel zien dat de mensen die beslissingen kunnen nemen ver van de game staan.
Nou ja, er is wel een visie, maar die creëren ze op het moment dat gameplay x populair is, vijf of meer jaar voor release. Of "we hebben engine y, die voldoet prima voor een open wereld, laten we dat hergebruiken". Tijden en smaken veranderen in de tussentijd. Ze kunnen door hun teamgrootte ook minder snel schakelen om veranderingen door te voeren. Ook alltijd leuk: zo'n open beta playtest waarbij staat dat ze de feedback gaan gebruiken. Een maand voor release. Er gaat niets mee gebeuren, het is een marketingding. Dat is het voordeel van indies: kleine teams, 'simpelere' games dus sneller klaar (behalve Silksong).quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:16 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Dat is een tendens die je veelal terugziet in de tripple A industrie. Het verklaard ook waarom indie games het zo goed doen. Kleinere teams waarbij men visie heeft. Tripple A games hebben geen visie. De Ubisoft openworld template is bijvoorbeeld om van te kotsen. AC, Far Cry en watchdogs. Allemaal dezelfde saaie openworld mechanics.
Dat filmpje was wel echt beschamend hoorquote:Op maandag 14 augustus 2023 08:59 schreef Pheno het volgende:
Keek vanochtend naar een video van Blizzard waarin wat devvers de game aan het spelen waren. Die mensen hebben de game nooit aangeraakt of zo. Het waren level designers, maar dan nog. Lullig dat die mensen nu persoonlijk compleet afgefakkeld worden, want iedereen nog steeds boos, dit dat. Maar het laat wel zien dat de mensen die beslissingen kunnen nemen ver van de game staan.
Ben blij dat jij nog steeds blij bent en het hier even meldt....anders was ik niet zo blij geweest als ik nu ben...quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:23 schreef streamjohan het volgende:
Ben nog steeds blij deze game verkocht te hebben met naar een paar euro verlies. Had een level 50 necro en de rest op minimaal level 25. Trok me niet echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |