abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2023 @ 09:47:32 #201
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210454031
quote:
81s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:15 schreef Farenji het volgende:
Wel heel erg veel mensen deze keer, die het niet hebben gezien (of zijn "afgehaakt na 5 minuten") en het ook niet meer gaan kijken, maar die het toch nodig vinden om te melden dat het allemaal heel erg slecht en woke en blablabla was.
Slaat idd nergens op
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 28 augustus 2023 @ 09:48:11 #202
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210454041
Wat een hoop onzin staat hierboven
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 09:50:12 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210454059
quote:
81s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:15 schreef Farenji het volgende:
Wel heel erg veel mensen deze keer, die het niet hebben gezien (of zijn "afgehaakt na 5 minuten") en het ook niet meer gaan kijken, maar die het toch nodig vinden om te melden dat het allemaal heel erg slecht en woke en blablabla was.
Ja allemaal mensen die vooral vinden dat wat zij vind allemaal niet kan, en nergens op slaat. Ik kijk zon programma juist om te zien wat een ander beweegt en dat kon ze wel goed uitleggen. Ook Theo gaf wel wat tegenwicht, waar zij het soms wel en soms niet mee eens was, daardoor vond ik dit best een leuke aflevering. Het enige jammere vond ik dat er twee Tarantino fragmenten in zaten daar had best wat anders gepast.

Heb wel nieuwe dingen geleerd had nog nooit van crumping gehoord en ik kende afrikafuturisme van Afrika bumbataa wel maar de onderwater Mythos niet opzich best wel leuk materiaal voor goed science fiction.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210454142
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:51 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb het gemist, maar als ik de sociale media moet geloven was het een echt identiteits-turfster vandaag.
Als ik sociale media moet geloven ga je dood door vaccins, is trump de messias, moet je lekker sabbelen op wasmiddelpods, is een ei de menstruatie van een kip en is de aarde plat en de maanlanding in scene gezet.

Dus wat probeer je precies te zeggen?
pi_210454166
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:28 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Ik dacht dat ik las dat je afhaakte. Maar toch niet dus.
Er was echt helemaal niks anders op de treurbuis. Ik was zo geirriteerd, ik dacht ik ga nog liever Studio Voetbal kijken maar daar buitelde iedereen over elkaar heen om de groepsverkrachting van de Spaanse voetbalster te veroordelen. Ik kijk op Twitter en "NPO kennis", ja dat bestaat, zal weleens even uitleggen hoe het slavernijverleden doorwerkt in de huidige tijd, alsof dat een feit is. Ik zet net radio1 aan en een of andere druif mag onweersproken vertellen dat het in Nederland eigenlijk erger is met het racisme dan in de VS om mensen naar de Martin Luther King lezing, of all people, te lokken. Rot godverdomme eens een keer op met je racistsiche haatpropaganda
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210454204
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er was echt helemaal niks anders op de treurbuis. Ik was zo geirriteerd, ik dacht ik ga nog liever Studio Voetbal kijken maar daar buitelde iedereen over elkaar heen om de groepsverkrachting van de Spaanse voetbalster te veroordelen. Ik kijk op Twitter en "NPO kennis", ja dat bestaat, zal weleens even uitleggen hoe het slavernijverleden doorwerkt in de huidige tijd, alsof dat een feit is. Ik zet net radio1 aan en een of andere druif mag onweersproken vertellen dat het in Nederland eigenlijk erger is met het racisme dan in de VS om mensen naar de Martin Luther King lezing, of all people, te lokken. Rot godverdomme eens een keer op met je racistsiche haatpropaganda
Och arm wit zieltje.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_210454338
quote:
13s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:04 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als ik sociale media moet geloven ga je dood door vaccins, is trump de messias, moet je lekker sabbelen op wasmiddelpods, is een ei de menstruatie van een kip en is de aarde plat en de maanlanding in scene gezet.

Dus wat probeer je precies te zeggen?
Ik weet wie ik volg.
pi_210454351
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 21:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zij vond het racistisch dat mensen bij de schaatsbaan het 'bijzonder' vonden dat er een zwart meisje schaatste. Als je ervoor kiest om dat soort dingen als racisme uit te leggen ga je het overal vinden. Maar het is wel een eigen keuze.
Ik ben daar zo klaar mee. Het ergste zijn degenen die dit aanwakkeren vanuit een soort cultureel schuldgevoel (in hun hoofd). Ondertussen zorgt dit alleen maar meer voor verdeling.
  maandag 28 augustus 2023 @ 11:48:28 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210454801

De uitzending staat niet in de top-25 van het kijkcijfer-onderzoek, dus ik kan (nog) niet posten hoeveel mensen er naar gekeken hebben. In ieder geval minder dan 360.000

Alvast een paar recensies.

Het Parool: https://www.parool.nl/kun(...)t-verdeelt~be0b8d2f/
NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)laagde-dans-a4172903
Sargasso: https://sargasso.nl/recen(...)rte-van-het-bestaan/
Trouw: https://www.trouw.nl/cult(...)ctief-heen~b69b97f0/
De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)-de-vlakte~bbb95cc6/

[ Bericht 14% gewijzigd door golfer op 28-08-2023 16:33:39 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210455039
Het verbaast me niks dat de reacties hier en op X zo negatief zijn. Ik had van tevoren al het vermoeden dat ze bij veel usertjes de irritatiemeter diep in het rood zou krijgen. Dat zijn volgens mij veelal usertjes die sowieso boos reageren wanneer zwarte mensen zich uitspreken over racisme. Die elk serieus gesprek daarover als woke beschouwen. En zonder uitzondering zijn dat blanke usertjes.

Ze moest er wel even in komen. Aanvankelijk was het geen erg sprankelend gesprek. Hij stelde vragen, zij gaf afgemeten antwoorden. Later ging dat veel beter. Werd het een echt gesprek, met vragen over en weer, interesse, verschil van mening, regelmatig een lach, af en toe ontroering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2023 12:12:55 ]
pi_210455063
Wel een gemiste kans om de Rock Steady Crew te laten zien.

Dan doe ik het maar...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2023 12:15:53 ]
  maandag 28 augustus 2023 @ 12:30:30 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210455159
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:12 schreef Sodemieters het volgende:
Het verbaast me niks dat de reacties hier en op X zo negatief zijn. Ik had van tevoren al het vermoeden dat ze bij veel usertjes de irritatiemeter diep in het rood zou krijgen. Dat zijn volgens mij veelal usertjes die sowieso boos reageren wanneer zwarte mensen zich uitspreken over racisme. Die elk serieus gesprek daarover als woke beschouwen. En zonder uitzondering zijn dat blanke usertjes.

Ze moest er wel even in komen. Aanvankelijk was het geen erg sprankelend gesprek. Hij stelde vragen, zij gaf afgemeten antwoorden. Later ging dat veel beter. Werd het een echt gesprek, met vragen over en weer, interesse, verschil van mening, regelmatig een lach, af en toe ontroering.
Denigrerend praten over usertjes en blanke usertjes lokt ook niet bepaald een serieus gesprek uit en benadrukt de polarisering wat mij betreft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210455310
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:30 schreef livelink het volgende:

[..]
Denigrerend praten over usertjes en blanke usertjes lokt ook niet bepaald een serieus gesprek uit en benadrukt de polarisering wat mij betreft.
Als ik aangeef dat het gaat om mensen die bij een serieus gesprek al bij voorbaat onstemd raken, die zelfs geïrriteerd raken als ze anderen zo'n gesprek zien voeren, laat staan wanneer ze zelf dat gesprek aan zouden moeten gaan, lijkt het me evident dat ik niet voornemens ben om dat serieuze gesprek desondanks met ze te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2023 13:32:29 ]
pi_210455475
quote:

Klinkt goed.

Wat mij betreft is medeleven meer op z'n plaats met mensen die zo erg getriggerd worden door iemand die een aantal van de vele vormen van racisme die bestaan aanstipt. :)
pi_210455685
quote:

Dit inderdaad. Het gesprek was zeker in het begin stroef, daarna vonden ze elkaar wel maar ook daarna schuurde het af en toe wel. Dat maakte het vaak ook wel interessant. Je zag dat Theo het af en toe wel moeilijk had om de juiste toon te vinden en hij was ook wel wat geimponeerd door haar. Kan ik me ook wel beetje voorstellen. Zoals ie zei: geen vrouw die je tegenover je in een gevecht wil hebben.

Ik vond het alles bij elkaar een boeiende avond waar ik nieuwe dingen heb gezien. Ik weet heel weinig van dans maar na deze avond heb ik het gevoel er iets meer van te begrijpen, bijv dat dans een universele taal is. Mooiste fragment waar dat onverwacht in terug kwam vond ik de MacBeth vertolking. Ook dat was dans.
pi_210455706
Het was alles waar ik vantevoren voor vreesde en toch wist het nog door een ondergrens heen te zakken. De meest racistische zomergasten die ik ooit heb gezien en de racist was niet Maasen...

Jamal Ouariachi heeft een mooi draadje op X gemaakt met wat er mis is met deze aflevering/vrouw.
pi_210455937
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het was alles waar ik vantevoren voor vreesde en toch wist het nog door een ondergrens heen te zakken. De meest racistische zomergasten die ik ooit heb gezien en de racist was niet Maasen...

Jamal Ouariachi heeft een mooi draadje op X gemaakt met wat er mis is met deze aflevering/vrouw.
Als ik je linkje volg zie ik tweets tot mei 2021, daarna niets meer. Zal wel weer een fuck-up van X zijn.

Als je als zwart persoon geen racisme kunt benoemen zonder zelf als racist gekenmerkt te worden, kom je wel in een vreemde loophole terecht.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2023 14:05:52 ]
pi_210457377
Ik heb de aflevering niet helemaal gezien gisteren, maar dat gedeelte over Krumping vond ik echt te gek.
Mooie afwisseling tussen de Afrikaanse en Amerikaanse dansers, heel intens.

De Boyz n the Hood film heb ik opgenomen, al was het maar vanwege Laurence Fishburne
pi_210457406
quote:
Het was toch ook alleen maar het wokegeleuter waarmee we al tijden doodgegooid worden? Allemaal in gebrekkig Nederlands want er zit geen eigen gedachte bij, alleen maar geimporteerde begrippen en doen alsof het meest racistische land van de Westerse wereld en het minst racistische land van de wereld daarin zo ontzettend op elkaar lijken.
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 17:26:41 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210457546
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het was toch ook alleen maar het wokegeleuter waarmee we al tijden doodgegooid worden? Allemaal in gebrekkig Nederlands want er zit geen eigen gedachte bij, alleen maar geimporteerde begrippen en doen alsof het meest racistische land van de Westerse wereld en het minst racistische land van de wereld daarin zo ontzettend op elkaar lijken.
Gelukkig ging het gesprek daar ook helemaal niet over. De enige keer dat ze überhaupt racisme in Nederland aanhaalde ging over het kokosnoten liedje waar ze op moest dansen, en ze gaf ook terecht aan dat dat nu niet meer kan, en ook dat het nu dus beter is. Verder benoemde ze vooral inspiratie bronnen.

Ik hoorde meer een gesprek met een choreograaf die afkomst en verleden als een belangrijke bron voor dans gebruikt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Trouwste user 2022 maandag 28 augustus 2023 @ 17:28:32 #221
7889 tong80
Spleenheup
pi_210457561
Jammer dat ik column van Angela de Jong niet kan lezen. De aanhef iig negatief.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210457591
Constant op eieren lopen bij zulke stroeve gesprekken. Dat kijk imho niet fijn. Ongeacht waar je inhoudelijk staat. Ze vond zelfs dat Theo een verkeerde blik in z'n ogen had toen ie zei dat ze een witte man had. Uitzending leek daardoor ook wel 6 uur ipv van 3 uur te duren.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_210457656
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:28 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat ik column van Angela de Jong niet kan lezen. De aanhef iig negatief.

:T
Angela de Jong heeft zich al eerder volstrekt belachelijk gemaakt met een column over Zomergasten (toen Hans Klok te gast was), dus ik ben enerzijds benieuwd wat ze deze keer voor onzin verkondigt, maar hecht anderzijds natuurlijk geen enkele waarde aan haar mening.
pi_210457687
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:31 schreef Loohcs het volgende:
Constant op eieren lopen bij zulke stroeve gesprekken. Dat kijk imho niet fijn. Ongeacht waar je inhoudelijk staat. Ze vond zelfs dat Theo een verkeerde blik in z'n ogen had toen ie zei dat ze een witte man had. Uitzending leek daardoor ook wel 6 uur ipv van 3 uur te duren.
Nee, dat vond ze niet. Ze grapten daar juist over. Ze begon er overigens zelf over, niet Theo.
pi_210458207
quote:
88s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Gelukkig ging het gesprek daar ook helemaal niet over. De enige keer dat ze überhaupt racisme in Nederland aanhaalde ging over het kokosnoten liedje waar ze op moest dansen, en ze gaf ook terecht aan dat dat nu niet meer kan, en ook dat het nu dus beter is. Verder benoemde ze vooral inspiratie bronnen.

Ik hoorde meer een gesprek met een choreograaf die afkomst en verleden als een belangrijke bron voor dans gebruikt.
Ik niet. Het is zo'n typisch modieus verhaal waarbij alles teruggaat tot het totslaafmakingsverleden, door witten uiteraard, of racisme anderzins. Waarbij alleen iemand die ook zwart is als voorbeeld kan dienen, en waarbij je je uitsluitend laat inspireren door de Amerikaanse toestanden. Huidskleur als alomvattend en alles bepalend, via gezwam in de ruimte over machtsstructuren en nog meer inhoudsloze begrippen, en daarom komt het ook steeds terug. Ik ben mijn onschuld al lang kwitj, ik kan daar echt niet meer naar luisteren en denken dat het slechts om inspiratiebronnen gaat, en dat was ook overduidelijk niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')