Homoseksualiteit heeft altijd bestaan, daar zijn ook in bijna elke historische samenleving de bewijzen van. Soms was dat geaccepteerd, vaak ook niet. Transgenderisme daarentegen, nee, die bewijzen zijn er niet. En bespaar me allerlei verhalen over vage inheemse stammen waar men bijvoorbeeld vermeende 'derde geslachten' of 'two-spirit' identiteiten kende.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mijn Syrische collega bestaat er geen homoseksualiteit in Syrië.
Waarom hier dan wel?
Nou, hij karakteriseerde het alsof een 5-jarig jongetje zegt dat hij een meisje wil zijn, en dat vervolgens de ouders de transitie in gang gaan zetten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 20:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een rapper. Die overigens niets geks heeft gezegd (namelijk dat kinderen niet over zoiets belangrijks kunnen beslissen als een transitie) en dan aangevallen wordt om een mening die getuigt van werkende hersencellen.
En gelukkig blijft hij gewoon bij die mening. Fuck woke mind virus.
Dus cultureel bepaald.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Homoseksualiteit heeft altijd bestaan, daar zijn ook in bijna elke historische samenleving de bewijzen van. Soms was dat geaccepteerd, vaak ook niet.
Precies, er is geen bewijs, behalve dan dat ene bewijs...quote:Transgenderisme daarentegen, nee, die bewijzen zijn er niet. En bespaar me allerlei verhalen over vage inheemse stammen waar men bijvoorbeeld vermeende 'derde geslachten' of 'two-spirit' identiteiten kende.
Homoseksualiteit betreft een normale seksuele oriëntatie, dat een product is van biologische aspecten en culturele en omgevingsfactoren. Dus nee, dit is een hele andere situatie. Je moet eens ophouden dit op gelijke voet te zetten met genderdysforie en transgenderisme. Appels en peren.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus cultureel bepaald.
[..]
Precies, er is geen bewijs, behalve dan dat ene bewijs...
Het is maar net hoe het je uitkomt...
Zeker wel. Van de slaaf van Nero tot Chevalier d’Eon, de voorbeelden zijn er wel. Daarnaast heb je overal ter wereld derde geslachten gehad, niet alleen bij vage inheemse stammen. De Hijra, De Muxes en de Gezworen Maagden waren zeker niet bij vage inheemse stemmen te vinden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Homoseksualiteit heeft altijd bestaan, daar zijn ook in bijna elke historische samenleving de bewijzen van. Soms was dat geaccepteerd, vaak ook niet. Transgenderisme daarentegen, nee, die bewijzen zijn er niet. En bespaar me allerlei verhalen over vage inheemse stammen waar men bijvoorbeeld vermeende 'derde geslachten' of 'two-spirit' identiteiten kende.
Dus het is ook cultureel bepaald, en ook nog eens door omgevingsfactoren zeg je.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Homoseksualiteit betreft een normale seksuele oriëntatie, dat een product is van biologische aspecten en culturele en omgevingsfactoren. Dus nee, dit is een hele andere situatie. Je moet eens ophouden dit op gelijke voet te zetten met genderdysforie en transgenderisme. Appels en peren.
Vooral acceptatie zorgt voor een vlucht.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zeker wel. Van de slaaf van Nero tot Chevalier d’Eon, de voorbeelden zijn er wel. Daarnaast heb je overal ter wereld derde geslachten gehad, niet alleen bij vage inheemse stammen. De Hijra, De Muxes en de Gezworen Maagden waren zeker niet bij vage inheemse stemmen te vinden.
Ik denk alleen dat het nu een vlucht genomen heeft, nu er medisch meer kan. In het verleden kon je niet makkelijk als het andere geslacht leven. Nu is het ook niet eenvoudig, maar wel mogelijk.
Maar wanneer je je hele lijf moet laten veranderen omdat het niet één voelt met je mentale gesteldheid dan is er wel sprake van een stoornis.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 06:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vooral acceptatie zorgt voor een vlucht.
Dat we hier veel meer homoseksualiteit hebben dan in bijvoorbeeld Syrië komt doordat het hier geaccepteerd is en mensen met die geaardheid daarvoor uit kunnen komen.
In Syrië zijn heus niet minder aantallen. Alleen leven die een verborgen bestaan.
Dat was tot een jaar of 50 geleden hier ook het geval.
Veel homo's trouwden met een vrouw en stichtten een gezin, omdat van hen werd verwacht door de maatschappij.
Wie er wel voor uit kwam werd gezien als een minderwaardig persoon, iemand met een psychiatrische ziekte. Die werden onder behandeling genomen, en seks met hetzelfde geslacht was strafbaar.
Anno nu wordt vergelijkbaar gedacht over transgenders.
Die hebben een psychiatrische stoornis, en zijn, in tegenstelling tot homo's, niet normaal, en staan niet op gelijke voet met de rest...
Dat een homo er zo over denkt vind ik erg opmerkelijk. Die kent duidelijk zijn eigen geschiedenis niet.
Tja, zo dacht men ook over homoseksualiteit.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 07:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar wanneer je je hele lijf moet laten veranderen omdat het niet één voelt met je mentale gesteldheid dan is er wel sprake van een stoornis.
Klopt, en ik heb de absurditeit van die bewering willen aantonen.quote:Dat is nl niet cultureel bepaald of maatschappelijk
Hier raak ik je kwijt.quote:wat jij als voorbeeld neemt bij een homo die trouwt en een gezin sticht. Hopelijk zie je het verschil wel?
Die homo verandert nl niet. Hij verandert zijn omgeving door te gaan trouwen met een vrouw.
Klopt.quote:Een transgender verandert zijn of haar lijf omdat er geen connectie is tussen gevoel en lijf.
Wat transgender lastiger maakt dan homoseksualiteit is dat een transitie onomkeerbaar is.quote:Nu kun je dat gaan normaliseren wat je wil maar ik denk dat het altijd goed is om hier wat kritischer naar te kijken. Vooral als het gaat om puberbreinen die nog niet volledig ontwikkeld zijn.
Nou, het is eigenlijk nog veel erger. Als een meisje op school zegt een jongen te zijn zit die in no time bij de transzorg aan de andere kant van de oceaan en als je als ouders daar twijfels bij hebt wordt je zwaar onder druk gezet en/of zelfs gepasseerd worden bij deze beslissingen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, hij karakteriseerde het alsof een 5-jarig jongetje zegt dat hij een meisje wil zijn, en dat vervolgens de ouders de transitie in gang gaan zetten.
Alsof het zo eenvoudig is tegenwoordig..
Tja, dan kun je tegenreactie verwachten.
Het getuigt niet echt van weten waarover je het hebt.
Derde geslacht nog wel. Knap, aangezien geslacht binair is.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zeker wel. Van de slaaf van Nero tot Chevalier d’Eon, de voorbeelden zijn er wel. Daarnaast heb je overal ter wereld derde geslachten gehad, niet alleen bij vage inheemse stammen. De Hijra, De Muxes en de Gezworen Maagden waren zeker niet bij vage inheemse stemmen te vinden.
Ik denk alleen dat het nu een vlucht genomen heeft, nu er medisch meer kan. In het verleden kon je niet makkelijk als het andere geslacht leven. Nu is het ook niet eenvoudig, maar wel mogelijk.
Geaardheid is totaal anders dan gender dysforie. Heb ik al eerder aan je uitgelegd. Waarom blijf je dat halsstarrig op een hoop vegen?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 06:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus het is ook cultureel bepaald, en ook nog eens door omgevingsfactoren zeg je.
Dus daardoor zie je in bijvoorbeeld Syrië geen homoseksualiteit, en hier stikt het ervan.
Verschil in omgeving en cultuur.
Als homoseksualiteit biologisch en aangeboren is, dan zou je geen verschil zien tussen omgeving of cultuur.
Dan snap ik ook waarom je tegen het zichtbaar maken van homoseksualiteit lijkt te zijn.
Waarom kinderen er bijvoorbeeld niet aan blootgesteld mogen worden.
Omdat dat kennelijk tot meer homoseksualiteit leidt.
Verder noem je het een normale seksuele oriëntatie.
Stel dat we een cultuur krijgen waarin iedereen homoseksueel is.
Hoe gaat het dan met de voortplanting?
En homoseksualiteit mag niet op gelijke voet staan met transgender?
Dat soort mensen zijn dus minderwaardig?
Die staan lager?
Jij weet 0,0% van mij, dit antwoord slaat dan ook werkelijk nergens op.quote:
Het gevoel in overeenstemming brengen met het lijf. De resultaten met behandelingen die dat proberen te bewerkstelligen zijn vele malen bemoedigender dan andersom.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 07:36 schreef Wantie het volgende:
Klopt.
En hoe wil je dat anders oplossen.
Nee. Zo gaat dat niet in Nederland. Wat jij schetst is precies het tegenovergestelde van wat er in Nederland gebeurt. Maar ja, zo klinkt het inderdaad als een horrorverhaal.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 08:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, het is eigenlijk nog veel erger. Als een meisje op school zegt een jongen te zijn zit die in no time bij de transzorg aan de andere kant van de oceaan en als je als ouders daar twijfels bij hebt wordt je zwaar onder druk gezet en/of zelfs gepasseerd worden bij deze beslissingen.
Daar zijn genoeg horrorverhalen over.
Je verhaal klinkt zeer aannemelijk. Je weet er blijkbaar meer over. Pubertijdsremmers. Hoe gevaarlijk is dat? Groei o.a.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee. Zo gaat dat niet in Nederland. Wat jij schetst is precies het tegenovergestelde van wat er in Nederland gebeurt. Maar ja, zo klinkt het inderdaad als een horrorverhaal.
Als een meisje op school zegt een jongen te zijn, dan wordt de transzorg niet ingeschakeld. Dat moeten de ouders doen, via de huisarts (of via een eventuele psycholoog). Daarna kom je op een wachtlijst van jaren. Ik geloof dat kinderen ondertussen 1,5 jaar moeten wachten. Na die tijd wordt het kind opgeroepen en worden er een aantal gesprekken met de psycholoog gevoerd. Hierbij moet een consistente wens tot transitie zijn, voordat overgegaan wordt het vervolgtraject.
Mocht het kind al in de puberteit zitten, dan krijgt die - na alle gesprekken - blokkers. Mocht het kind nog niet in de puberteit zitten, dan wordt er niets gedaan, totdat het kind daadwerkelijk met de puberteit begonnen is. Pas na jaren van puberteitsremmers wordt gekeken naar hormonen van het andere geslacht en een eventuele operatie.
En wat jij zegt over dat je als ouders onder druk gezet wordt. Dat gebeurt niet vanuit de genderpoli. Die heeft er ook geen baat bij als iemand spijt heeft. Gepasseerd worden gebeurt hier sowieso niet, want als allebei de ouders het er niet mee eens zijn, dan krijgt het kind geen puberteitsremmers. In Nederland zijn ze daar erg streng mee.
Het is een traject van jaren en overal in het traject moet de wens tot transitie aanwezig zijn. Bij twijfel wordt er gepausseerd en krijgt de twijfelaar alle tijd om het uit te zoeken.
Dus bijvoorbeeld een hetero van een homo maken.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 08:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gevoel in overeenstemming brengen met het lijf. De resultaten met behandelingen die dat proberen te bewerkstelligen zijn vele malen bemoedigender dan andersom.
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee. Zo gaat dat niet in Nederland. Wat jij schetst is precies het tegenovergestelde van wat er in Nederland gebeurt. Maar ja, zo klinkt het inderdaad als een horrorverhaal.
Als een meisje op school zegt een jongen te zijn, dan wordt de transzorg niet ingeschakeld. Dat moeten de ouders doen, via de huisarts (of via een eventuele psycholoog). Daarna kom je op een wachtlijst van jaren. Ik geloof dat kinderen ondertussen 1,5 jaar moeten wachten. Na die tijd wordt het kind opgeroepen en worden er een aantal gesprekken met de psycholoog gevoerd. Hierbij moet een consistente wens tot transitie zijn, voordat overgegaan wordt het vervolgtraject.
Mocht het kind al in de puberteit zitten, dan krijgt die - na alle gesprekken - blokkers. Mocht het kind nog niet in de puberteit zitten, dan wordt er niets gedaan, totdat het kind daadwerkelijk met de puberteit begonnen is. Pas na jaren van puberteitsremmers wordt gekeken naar hormonen van het andere geslacht en een eventuele operatie.
En wat jij zegt over dat je als ouders onder druk gezet wordt. Dat gebeurt niet vanuit de genderpoli. Die heeft er ook geen baat bij als iemand spijt heeft. Gepasseerd worden gebeurt hier sowieso niet, want als allebei de ouders het er niet mee eens zijn, dan krijgt het kind geen puberteitsremmers. In Nederland zijn ze daar erg streng mee.
Het is een traject van jaren en overal in het traject moet de wens tot transitie aanwezig zijn. Bij twijfel wordt er gepausseerd en krijgt de twijfelaar alle tijd om het uit te zoeken.
Dat is een leugen. Luister naar het verhaal van Jaylinn:quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je verhaal klinkt zeer aannemelijk. Je weet er blijkbaar meer over. Pubertijdsremmers. Hoe gevaarlijk is dat? Groei o.a.
Dat is 1 verhaal. Ik denk dat er nu wel de checks er zijn zoals beschreven in de post van BillDauterive.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Dat is een leugen. Luister naar het verhaal van Jaylinn:
https://www.tiktok.com/@:(...)?_t=8clllYmYXuN&_r=1
Na 3 gesprekken gediagnosticeerd met genderdysforie, aan de puberteit stemmers gezet, op haar 16e testosteron gekregen, op haar 17e blijvend verminkt, onvruchtbaar en de stem van een ouwe zeebonk. Gelukkig net op tijd bij zinnen gekomen voordat haar borsten er af gingen.
Nou, ik denk het niet want het verhaal van Jaylinn is zeer recent. Daarbij hebben ook puberteitsremmers blijvende gevolgen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is 1 verhaal. Ik denk dat er nu wel de checks er zijn zoals beschreven in de post van BillDauterive.
Ik heb wel het idee dat we het in Nederland heel anders aanpakken dan in de VS.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik denk het niet want het verhaal van Jaylinn is zeer recent. Daarbij hebben ook puberteitsremmers blijvende gevolgen.
In het buitenland zijn de eerste grote rechtszaken al gestart tegen genderklinieken. Bijvoorbeeld tegen de Tavistock generclinic in UK, die hebben daar in de loop der jaren 19000 kinderen behandeld en worden nu door 1000 (!!!) kinderen (minstens) aangeklaagd.
https://www.independent.c(...)latest-b2143006.html
Dat is 1 op de 19 mensen die daar behandeld is als kind met blijvende gevolgen en daar nu spijt van heeft!!! Ook in de vs zijn de eerste grote rechtszaken aangespannen. Dit gaat ook in Nederland gebeuren.
Gelukkig wel maar ook in Nederland worden er dus mentaal zeer instabiele kinderen na 3 gesprekken aan de levensbepalende puberteitsremmers gezet en ook hier is er natuurlijk een commercieel model. Maar inderdaad het lijkt hier nog wat beheerster te gaan.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat we het in Nederland heel anders aanpakken dan in de VS.
In de VS is het een complete branche geworden met monsterlijke bedragen die rondvliegen.
Ja. Die remmers lijken mij ook niet okay.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik denk het niet want het verhaal van Jaylinn is zeer recent. Daarbij hebben ook puberteitsremmers blijvende gevolgen.
In het buitenland zijn de eerste grote rechtszaken al gestart tegen genderklinieken. Bijvoorbeeld tegen de Tavistock generclinic in UK, die hebben daar in de loop der jaren 19000 kinderen behandeld en worden nu door 1000 (!!!) kinderen (minstens) aangeklaagd.
https://www.independent.c(...)latest-b2143006.html
Dat is 1 op de 19 mensen die daar behandeld is als kind met blijvende gevolgen en daar nu spijt van heeft!!! Ook in de vs zijn de eerste grote rechtszaken aangespannen. Dit gaat ook in Nederland gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |