Een kilt is gewoon functioneel een rok. Alleen noem je het een kilt als het door mannen wordt gedragen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gaat die een kilt dragen?
Nee, dat had ik niet verwacht.
Ik ga er vanuit dat een transvrouw zich als een vrouw gaat kleden. En dat doet omdat ze vrouw wil zijn.
[..]
Het is een raar voorbeeld.
Podolover? Dat is iemand die van voeten houdt?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik weet wat hij bedoelt.
Maar hij is hetero, dus ik hoef hem niet te verdedigen.
Als jij een hetero wilt zien als podolover: ga je gang.
Yup, weer een letter erbijquote:Op woensdag 9 augustus 2023 22:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Podolover? Dat is iemand die van voeten houdt?
Tja, het gaat over of geaardheid of genderidentiteit cultureel bepaald is.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 22:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een kilt is gewoon functioneel een rok. Alleen noem je het een kilt als het door mannen wordt gedragen.
Maar goed, na wat meer nuance van jouw kant enkele dagen terug ben je weer in de ik hou mij van de domme modus.
Dwaas stuk van charlatan/activist Chris Klomp.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://chrisklomp.nl/sto(...)a2fHAR-OetI1x1X2NT2w
Een spiegel is inderdaad niet altijd fijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 06:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dwaas stuk van charlatan/activist Chris Klomp.
Homoseksualiteit komt in Syrië net zo vaak voor. Het is minder zichtbaar.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 05:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, het gaat over of geaardheid of genderidentiteit cultureel bepaald is.
Dat daardoor bijvoorbeeld hier meer homoseksualiteit voor komt dan in Syrië, of dat daardoor er hier nu meer transgenders zijn dan jaren geleden.
En dan begin jij over kledingstijl.
Die link vat ik niet.
Klopt.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 07:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Homoseksualiteit komt in Syrië net zo vaak voor. Het is minder zichtbaar.
Nee, want volgens is in elke cultuur een cisman mannelijk, en een cisvrouw vrouwelijk.quote:Verder begon ik niet over kledingstijl, maar gaf ik aan dat wat men als mannelijk of vrouwelijk ziet deels cultureel is bepaald. Ik ach jou intelligent genoeg om die zin te begrijpen.
Tja, daarover verschillen we van mening.quote:Daarenboven: de toename van mensen die zeggen gender dysforie te hebben vind je met name bij meisjes die de puberteit ingaan. Terwijl gender dysforie juist zich heel vroeg openbaart en jongens altijd in de meerderheid waren.
Kortom: zeer belangrijke aanwijzingen van een sociale besmetting.
Hoe dan ook: geaardheid en gender dysforie zijn twee compleet verschillende zaken en steeds maar weer de vergelijking trekken slaat nergens op.
spiegel? Een dwaas stuk. Niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 06:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een spiegel is inderdaad niet altijd fijn.
De T is complexer. Als iemand homo is, hoeft er geen discussie plaats te vinden over sport, toiletten en maandverband. Bij de T moet dat wel. Geaardheid en gender zouden niet op een hoop moeten worden gegooid.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 08:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Nee, want volgens is in elke cultuur een cisman mannelijk, en een cisvrouw vrouwelijk.
Dat in sommige culturen de man een rok draagt maakt niet dat die mannen als vrouwelijk gezien worden.
[..]
Tja, daarover verschillen we van mening.
In beide gevallen is er sprake van een discrepantie dus de biologische werkelijkheid en de beleving van een persoon, en in beide gevallen kun je spreken van een spectrum.
En juist dat maakt het lastig om te bepalen of het verstandig is dat iemand in transitie gaat of niet.
Want iemand die aan het begin van het spectrum zit is veelal beter af met therapie, dan een transitie.
En dat is vanwege hoe ingrijpend dat proces, die uiteindelijk onomkeerbaar is, en niet tot een complete geslachtsverandering leidt.
Verder wat betreft geaardheid vs gender: seksualiteit is in beginsel bedoeld voor de voortplanting. Mannen hebben zaadcellen, vrouwen eicellen, die moeten tesamen komen. Het is dus mannelijk om op vrouwen te vallen en vice versa.
Seksueel op mannen vallen is dus een vrouwelijke eigenschap.
Dat betekent dat een homoseksuele man vrouwelijke eigenschappen heeft, die een heteroseksuele man niet heeft.
En waar komt dat door. Dat weten we nog steeds niet.
En als je die lijn van vrouwelijkheid verder zou door trekken. Kom je dan niet uiteindelijk bij transgender uit.
Dat weten we ook niet.
Daar is op dit moment geen ja of nee op te zeggen. Ik vind daarom ook niet dat je nu glashard kunt zeggen dat beide volledig los van elkaar staan.
Dat mensen graag de T verwijderd zien uit LGBTwhatever begrijp ik sowieso niet. Ze hebben er altijd bij gezeten. Van alle transgenders die ik ken is er eentje begonnen als hetero man, de rest ken ik allemaal uit de gay scene.
Nou, samen bijvoorbeeld douchen met een homo was enige tijd geleden ook een issue.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:25 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
De T is complexer. Als iemand homo is, hoeft er geen discussie plaats te vinden over sport, toiletten en maandverband. Bij de T moet dat wel. Geaardheid en gender zouden niet op een hoop moeten worden gegooid.
Nee hoor. dat hoeft helemaal niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:25 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
De T is complexer. Als iemand homo is, hoeft er geen discussie plaats te vinden over sport, toiletten en maandverband. Bij de T moet dat wel.
Ik vind het geen probleem om te douchen, een kleedkamer te delen, of naar een sauna te gaan, met een transgender zoals Giorgina (van Ex on the Beach: Double Dutch) of Nikkie de Jager, mits er maar geen piemel aan zit. Dat vind ik freaky en eng.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, samen bijvoorbeeld douchen met een homo was enige tijd geleden ook een issue.
Maar ik ben het met je eens dat de impact van acceptatie van transgenders groter is, en de kwestie complexer
Ik heb een piemel. Het valt best mee. Zo eng zijn ze niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:57 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem om te douchen, een kleedkamer te delen, of naar een sauna te gaan, met een transgender zoals Giorgina (van Ex on the Beach: Double Dutch) of Nikkie de Jager, mits er maar geen piemel aan zit. Dat vind ik freaky en eng.
Ik denk dat het een ander soort discussie is, en ik kan mij best voorstellen dat je als homo-man of vrouw daar niet automatisch op zit te wachten.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, samen bijvoorbeeld douchen met een homo was enige tijd geleden ook een issue.
Maar ik ben het met je eens dat de impact van acceptatie van transgenders groter is, en de kwestie complexer
Dat kan, ik denk dat de T, complexer is. Als jij dat anders ziet, dat mag.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee hoor. dat hoeft helemaal niet.
Ja, maar op dat moment sluit je dus wel al groep transgenders uit. Waarmee ik dus bedoel dat het een complexer onderwerp is, dan wanneer je in de sauna zou zitten met een lesbienne.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:57 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem om te douchen, een kleedkamer te delen, of naar een sauna te gaan, met een transgender zoals Giorgina (van Ex on the Beach: Double Dutch) of Nikkie de Jager, mits er maar geen piemel aan zit. Dat vind ik freaky en eng.
Even een vraagje tussendoor die mogelijk een interessante andere optie geeft.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 07:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Homoseksualiteit komt in Syrië net zo vaak voor. Het is minder zichtbaar.
Verder begon ik niet over kledingstijl, maar gaf ik aan dat wat men als mannelijk of vrouwelijk ziet deels cultureel is bepaald. Ik ach jou intelligent genoeg om die zin te begrijpen.
Daarenboven: de toename van mensen die zeggen gender dysforie te hebben vind je met name bij meisjes die de puberteit ingaan. Terwijl gender dysforie juist zich heel vroeg openbaart en jongens altijd in de meerderheid waren.
Kortom: zeer belangrijke aanwijzingen van een sociale besmetting.
Hoe dan ook: geaardheid en gender dysforie zijn twee compleet verschillende zaken en steeds maar weer de vergelijking trekken slaat nergens op.
Tegenwoordig niet nee, maar kan me nog voetballer John de Wolf herinneren die had gezegd dat absoluut niet te willen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:57 schreef Mylene het volgende:
[..]
In de generieke populatie zijn meisjes altijd in de meerderheid geweest (50,1% vs 49,9% als ik mij niet vergis, het gaat om een klein verschil). Maar daar zit geen significante wijziging in.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Even een vraagje tussendoor die mogelijk een interessante andere optie geeft.
Je zegt dat jongens eerder in de meerderheid waren en dat nu verschuift naar meisjes.
Hoe zit het met de populatie? Is de hoeveelheid meisjes en jongens ook verschoven?
In het geheel, maar ook in directe leef omgevingen?
Bij vele diersoorten heeft de populatie opbouw gevolgen die zelfs tot in het fysieke (hormoonhuishouding e.d.) doorklinken.
Ik zou een jarenlang traject niet snel omschrijven als ''een quick fix''. Dan kost het minder tijd om je eigen seksualiteit rustig te ontdekken en te accepteren. Het is makkelijker om homo/lesbisch/bi te zijn dan om je om te laten bouwen tot het andere geslacht.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In de generieke populatie zijn meisjes altijd in de meerderheid geweest (50,1% vs 49,9% als ik mij niet vergis, het gaat om een klein verschil). Maar daar zit geen significante wijziging in.
Wat je gewoon ziet is dat door meerdere factoren bij het begin van de pubertijd meisjes, en met name meisjes die lesbische gevoelens hebben (wat in de meerderheid van de gevallen het geval is), er veel onzekerheid speelt over de identiteit. Niet alleen omdat het natuurlijk met alle vooroordelen niet leuk is om te beseffen dat je op hetzelfde geslacht valt. Maar ook interesse van mannen die dan opkomt wordt niet altijd als even prettig ervaren (dat was de reden dat Sinead O'Conner koos voor een kale knar).
De quick fix van even snel een jongetje worden lijkt dan al snel ideaal.
In de sauna zit je doorgaans gemengd, dus het lijkt mij dat daar niemand echt moeilijk doet over naakt zijn met iemand die in theorie op jou zou kunnen vallen (het getuigt wel van een enorm ego als je denkt dat je als man zo aantrekkelijk bent dat geen enkele homoseksuele man je kan weerstaan trouwens...).quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:50 schreef Zoon_John het volgende:
Ja, maar op dat moment sluit je dus wel al groep transgenders uit. Waarmee ik dus bedoel dat het een complexer onderwerp is, dan wanneer je in de sauna zou zitten met een lesbienne.
Ik dacht dat wel duidelijk zou zijn dat het een quick fix lijkt vanuit dat perspectief. Maar uiteraard is het een heel lang en pijnlijk traject.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou een jarenlang traject niet snel omschrijven als ''een quick fix''. Dan kost het minder tijd om je eigen seksualiteit rustig te ontdekken en te accepteren. Het is makkelijker om homo/lesbisch/bi te zijn dan om je om te laten bouwen tot het andere geslacht.
Natuurlijk is de T wel stukken meer complex, het stoelt immers op een subjectieve claim die aantoonbaar onjuist is. En zo'n claim kan grote gevolgen hebben. Je kunt zulke mensen bijvoorbeeld niet zomaar op basis van die claim laten meesporten met het door ingebeelde geslacht, dat heeft hele ingrijpende (en zelfs potentieel gevaarlijke) gevolgen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee hoor. dat hoeft helemaal niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |