abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210192235
Fokkers,

Gezien je hier zat mensen met issues hebt, vond ik dit een geschikte plek voor deze vraag. Wellicht herkenning onder jullie.

Sinds ik in 2021 ben begonnen met psycho therapie nav een ptss ben ik met sprongen vooruit gegaan. Nu, in 2023 ben ik vrij stabiel en leef ik zonder toxic BS. Dat bevalt mij enorm. Maar ik merk dat ik elke keer na een lange tijd van rust toch wat onrustig word. Mijn hersenen zijn nu eenmaal gewend aan drama en toxic onzin en denk dat het gebrek aan highs en lows iets doet. Ondanks mijn geluk nu. Het voelt allemaal wat minder edgy en ik verveel mij ronduit.

Hoe gaan we hiermee om mensen?
Ik hang maar thuis en op fok rond totdat het gevoel weg is.
pi_210192286
heel veel drugs in een blender flikkeren en dan eens kijken wat er gebeurt
pi_210192300
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:55 schreef Raw85 het volgende:
heel veel drugs in een blender flikkeren en dan eens kijken wat er gebeurt
Heb je suggesties? Graag geen coke.
pi_210192303
Maar ik was serieus benieuwd naar andermans ervaringen.
pi_210192400
Veel lezen op FOK!
Dan lees je sowieso veel drama en toxic, zonder dat het in je eigen leven is ;)
Cindy De Vuyst
pi_210192413
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 00:14 schreef einzeinz het volgende:
Veel lezen op FOK!
Dan lees je sowieso veel drama en toxic, zonder dat het in je eigen leven is ;)
Dat was vroeger meer tbh. Fok is nu braver qua dat. Wat ik wel doe is mn oude tel erbij pakken en alle toxic screenshots zien.
pi_210192553
Spanning in andere zaken zoeken. Beter gezegd die 'high' in andere zaken zoeken.

Gezond voor je geestelijke toestand hoeft niet saai te zijn
pi_210192633
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 00:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Spanning in andere zaken zoeken. Beter gezegd die 'high' in andere zaken zoeken.

Ben wel een high sensation seeker. In wat zoek jij ze?
pi_210193038
Ga aan de LSD
pi_210193391
Je leven zo inrichten dat het niet meer saai is. (of saai voelt)

Bijvoorbeeld hobbies zoeken die je een beetje uitdagen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Jacy-Jacy op 07-08-2023 08:12:39 ]
  maandag 7 augustus 2023 @ 08:07:33 #11
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210193410
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:46 schreef Rupibma het volgende:
Fokkers,

Gezien je hier zat mensen met issuesproblemen hebt, vond ik dit een geschikte plek voor deze vraag. Wellicht herkenning onder jullie.

Sinds ik in 2021 ben begonnen met psychotherapie n.a.v. een PTSS ben ik met sprongen vooruit gegaan. Nu, in 2023, ben ik vrij stabiel en leef ik zonder toxic BSvergiftigende onzin. Dat bevalt mij enorm. Maar ik merk dat ik elke keer na een lange tijd van rust toch wat onrustig word. Mijn hersenen zijn nu eenmaal gewend aan drama en toxiczelf ondermijndende onzin en denk dat het gebrek aan highs en lows hoogte- en laagtepunten iets doet. Ondanks mijn geluk nu. Het voelt allemaal wat minder edgyspannend en ik verveel mij ronduit.

Ik hang maar thuis en op fok rond totdat het gevoel weg is.
Even leesbaar gemaakt aangezien dit een Nederlandstalig forum is.
Verder: zoek een hobby: sport, spel, ...
Spreek met mensen af en praat met ze.
En knuffel met mensen. Dat klinkt raar maar in deze post(?)-coronamaatschappij zijn mensen nog steeds erg afstandelijk terwijl iets als knuffelen erg gezond is en rust kan geven.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_210193630
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:07 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Even leesbaar gemaakt aangezien dit een Nederlandstalig forum is.
Verder: zoek een hobby: sport, spel, ...
Spreek met mensen af en praat met ze.
En knuffel met mensen. Dat klinkt raar maar in deze post(?)-coronamaatschappij zijn mensen nog steeds erg afstandelijk terwijl iets als knuffelen erg gezond is en rust kan geven.
Jij snapt het niet. Ik werk fulltime, studeer, sport 5 x per week, zie vrienden en familie.

Dit is een interne strijd waarin mijn hersenen zich aan moeten passen aan een dramavrij leven en waar ik gistereb even enorm moeite mee had. Was benieuwd hoe anderen daar mee omgaan.

Met deze issues dus.
pi_210193655
Ik zou zeggen,ga naar Walibi en leef je uit in de achtbanen, zoek een hobby waarin veel spanning zit. Ga Skydiven, etc.

Kortom, zoek positieve bezigheden die je hersenen flink kunnen prikkelen en de saaiheid van een stabiel en beschermd leven kunnen doorbreken.
  maandag 7 augustus 2023 @ 08:54:55 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210193782
Ga een hobby zoeken waarbij je iets constructiefs doet met je leven.
pi_210193812
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:54 schreef Hexagon het volgende:
Ga een hobby zoeken waarbij je iets constructiefs doet met je leven.
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:35 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jij snapt het niet. Ik werk fulltime, studeer, sport 5 x per week, zie vrienden en familie.

Dit is een interne strijd waarin mijn hersenen zich aan moeten passen aan een dramavrij leven en waar ik gistereb even enorm moeite mee had. Was benieuwd hoe anderen daar mee omgaan.

Met deze issues dus.
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 00:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

Ik zal eens nadenken wat normaal spannend is voor mijn leven. Alleen op vakantie gaan bijv geeft mij een kick, maar dat kan ook niet altijd.
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:04:01 #16
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_210193862
wat voor sporten doe je dan ?

Ga in competitie en stel doelen om te winnen...
pi_210193873
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ik zal eens nadenken wat normaal spannend is voor mijn leven. Alleen op vakantie gaan bijv geeft mij een kick, maar dat kan ook niet altijd.
Wellicht regelmatig een nieuwe hobby / nieuwe vaardigheid leren?
Dat zorgt ook voor stress/spanning omdat het moeilijk is, maar dan een vorm die geen kwaad kan :P
pi_210193927
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:04 schreef mrPanerai het volgende:

Krachttraining. Zou denk misschien iets met of in een groepsverband kunnen doen.
pi_210193944
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:04 schreef mrPanerai het volgende:

Krachttraining. Zou denk misschien iets met of in een groepsverband kunnen doen.
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:05 schreef Piles het volgende:

[..]
Wellicht regelmatig een nieuwe hobby / nieuwe vaardigheid leren?
Dat zorgt ook voor stress/spanning omdat het moeilijk is, maar dan een vorm die geen kwaad kan :P
Wil al jaren drummen of Japans leren.

Hmmm, blij dat ik dit hier gevraagd heb. Kon er zelf niet op komen vreemd genoeg :)
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:34:53 #20
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_210194176
Niks vreemds aan een vrouw die drama nodig heeft om te functioneren. Er is dus niks mis met je stimo :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_210194194
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:34 schreef 2NutZ het volgende:
Niks vreemds aan een vrouw die drama nodig heeft om te functioneren. Er is dus niks mis met je stimo :)
Alsof je dit ruikt :)

Ik weet dat er niets mis is met mij. De vraag was iets anders bby
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:38:29 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210194205
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]
[..]
[..]
-Probeer een bedrijfje op te richten
-Bedenk een vlogkanaal
-Ga in de politiek
-Ga muziek maken
-Ga vrijwilligerswer doen

Of weet ik wat

Allemaal een stuk nuttiger en constructiever dan allerlei drama maken.
pi_210194213
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
-Probeer een bedrijfje op te richten
-Bedenk een vlogkanaal
-Ga in de politiek
-Ga muziek maken
-Ga vrijwilligerswer doen

Of weet ik wat

Allemaal een stuk nuttiger en constructiever dan allerlei drama maken.
Je mist het punt.
pi_210194214
Zoals haan zegt, ga aan de LSD. Ik heb de diagnose CPTSS en jarenlang in het systeem gezeten en intensieve therapie gehad. Nu een normaal burgerlijk bestaan, soms wat saai, en eens in de zoveel tijd ontsnap ik met een grote dosis LSD en een hike in de natuur en dat helpt enorm.
-nee-
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:45:24 #25
64831 2NutZ
pi_210194286
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:37 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Alsof je dit ruikt :)

Ik weet dat er niets mis is met mij. De vraag was iets anders bby
Als ik zelf zin in drama heb kijk ik altijd even wat youtube filmpjes van internationale juice kanalen :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:45:50 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210194290
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:39 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Je mist het punt.
Leg uit
pi_210194357
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:45 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Als ik zelf zin in drama heb kijk ik altijd even wat youtube filmpjes van internationale juice kanalen :')
Welke?
  maandag 7 augustus 2023 @ 10:01:28 #28
64831 2NutZ
  maandag 7 augustus 2023 @ 10:16:03 #30
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210194643
Deze subreddit levert altijd als je op zoek bent naar drama: https://www.reddit.com/r/HobbyDrama/
pi_210194726
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 23:46 schreef Rupibma het volgende:
Allereerst: oprecht fijn voor je dat je je shit onder controle hebt.

Mij werd altijd geopperd om een hobby te zoeken, naar buiten te gaan en een beetje sociaal te zitten wezen.
Dat hobbygedoe heb ik geprobeerd, het sociale aspect wil niet omdat ik in de loop der jaren in mindere mate behoefte heb aan sociaal contact.
Misschien kun je een huisdier nemen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Metalfrost op 07-08-2023 10:37:19 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_210194893
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben.

Mijn jaren voor therapie waren toxic. Veel gezeik door verschillende redenen. Hersenen halen op een gegeven moment de highs uit zo een relatie, kreeg dan een rush.

Ik heb die toxic high en lows niet meer.
Ik heb wel een fijn leven waarin ik werk, sociaal ben, sport en studeer. Het gaat dus niet per se om tijdsinvulling, maar het behalen van de rush zonder drama.

Dus als men zegt ga werken en doe niet zo lastig en zulks is dat een tip wat niet werkt.

Ik ben ook niet depressief of levensmoe. Ik ben hoogstens zoekende in het gezonde.
pi_210194940
Ga eens bungeejumpen, parachutespringen of wildwater kanoën/raften en kijk of die rushes je gevoel bevredigen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_210194945
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:35 schreef Rupibma het volgende:
maar het behalen van de rush zonder drama.
Bungeejumpen, paragliding
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ga eens bungeejumpen, parachutespringen of wildwater kanoën/raften en kijk of die rushes je gevoel bevredigen.
Ah, iemand was me voor.
pi_210195028
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Oh damn. Ja, dat zou ik kunnen doen.
  maandag 7 augustus 2023 @ 10:51:34 #36
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_210195030
quote:

Mijn jaren voor therapie waren toxic. Veel gezeik door verschillende redenen. Hersenen halen op een gegeven moment de highs uit zo een relatie, kreeg dan een rush.

Ik heb wel een fijn leven waarin ik werk, sociaal ben, sport en studeer. Het gaat dus niet per se om tijdsinvulling, maar het behalen van de rush zonder drama.

Dus als men zegt ga werken en doe niet zo lastig en zulks is dat een tip wat niet werkt.

Ik ben ook niet depressief of levensmoe. Ik ben hoogstens zoekende in het gezonde.
En wat zei de therapeut toen je dit probleem aankaartte?
Je hersens zijn bepaald gedrag gewend, dus je zult veranderingen door moeten voeren en daar aan moeten wennen. Een bepaald gevoel najagen kan zelfs nog ongezond zijn.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 7 augustus 2023 @ 10:52:41 #37
64831 2NutZ
pi_210195037
quote:

Kwestie van afkicken... is namelijk gewoon een verslaving
pi_210195053
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:52 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Kwestie van afkicken... is namelijk gewoon een verslaving
Ja, dat zei de therapeut al. Maar ik heb wel wat rush nodig. Niet de drama.

Dat bungeejumpen eens opgezocht, zie dat dat in Scheveningen kan en de foto gaf mij angst voor t leven. Mooie doel zo.
pi_210195089
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:11 schreef Rupibma het volgende:

[..]
5x in de week krachttrainen lijkt mij best een goede beschrijving van saaiheid, waarom zoek je niet naar sporten die wat meer “avontuur” zijn. Voor de een is dit teamsport, voor de ander racefietsen (want dan kom je op veel plekken), voor een ander bootcamp/mudruns, voor weer een ander skieën of snowboarden, (kyte)surfen kan avontuur, klimmen of boulderen zal dit kunnen zijn, zeilen, roeien, kanoën of boxen?

Met andere woorden maak van sport een avontuur. Ikzelf heb best veel zelfwedstrijden gedaan, waarbij je soms dagenlang bezig was je grens op te zoeken en jezelf uit te putten. Ik voel mij zo levend als ik dat doe!

quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:54 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ja, dat zei de therapeut al. Maar ik heb wel wat rush nodig. Niet de drama.

Dat bungeejumpen eens opgezocht, zie dat dat in Scheveningen kan en de foto gaf mij angst voor t leven. Mooie doel zo.
Denk dat je dingen moet doen die regelmatig zijn, leuk 1 keer een high maar zit je dan over 3 weken niet op dezelfde plek?
pi_210195140
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
5x in de week krachttrainen lijkt mij best een goede beschrijving van saaiheid, waarom zoek je niet naar sporten die wat meer “avontuur” zijn. Voor de een is dit teamsport, voor de ander racefietsen (want dan kom je op veel plekken), voor een ander bootcamp/mudruns, voor weer een ander skieën of snowboarden, (kyte)surfen kan avontuur, klimmen of boulderen zal dit kunnen zijn, zeilen, roeien, kanoën of boxen?

Met andere woorden maak van sport een avontuur. Ikzelf heb best veel zelfwedstrijden gedaan, waarbij je soms dagenlang bezig was je grens op te zoeken en jezelf uit te putten. Ik voel mij zo levend als ik dat doe!
[..]
Denk dat je dingen moet doen die regelmatig zijn, leuk 1 keer een high maar zit je dan over 3 weken niet op dezelfde plek?
Ik vind krachttraining nu even saai, maar normaliter train ik met een PT en die pusht mij tot mijn limit. Ik kwam die momenten met een rush uit de gym. Nu train ik tot oktober alleen en ik vind t saaier, maar nog niet saai genoeg.

Maar ik begrijp je punt en heb straks 3 weken vakantie om er over na te denken.
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:08:04 #41
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_210195187
quote:
The fight-or-flight or the fight-flight-or-freeze-fawn[1] (also called hyperarousal or the acute stress response) is a physiological reaction that occurs in response to a perceived harmful event, attack, or threat to survival.[2] It was first described by Walter Bradford Cannon.[a][3] His theory states that animals react to threats with a general discharge of the sympathetic nervous system, preparing the animal for fighting or fleeing.[4] More specifically, the adrenal medulla produces a hormonal cascade that results in the secretion of catecholamines, especially norepinephrine and epinephrine.[5] The hormones estrogen, testosterone, and cortisol, as well as the neurotransmitters dopamine and serotonin, also affect how organisms react to stress.[6] The hormone osteocalcin might also play a part.[7][8]

This response is recognised as the first stage of the general adaptation syndrome that regulates stress responses among vertebrates and other organisms.[9]
Je lichaam is gewend geraakt aan het flight en fight positie waar je in zit. Met alle hormonen die erbij horen. Afkicken hoort erbij en voor jezelf nieuwe routines op te bouwen.
Ga opzoek naar activiteiten die je wel dopamine & serotine geven, maar geen cortisol en adrenaline. Je lichaam is door de toxiciteit van de relatie gewend geraakt aan de cortisol en adrenaline.
Trotste mama van Ambar
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:16:36 #42
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_210195305
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:04 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik vind krachttraining nu even saai, maar normaliter train ik met een PT en die pusht mij tot mijn limit. Ik kwam die momenten met een rush uit de gym. Nu train ik tot oktober alleen en ik vind t saaier, maar nog niet saai genoeg.

Maar ik begrijp je punt en heb straks 3 weken vakantie om er over na te denken.
Krachttraining is mi. een toevoeging om in andere sporten beter te worden, puur op zich is dat idd gewoon saai.
Ik sta elke week op het sportveld voor mijn wedstrijden, krachttraining zorgt ervoor dat ik fitter en sterker mijn wedstrijd kan doen... maar die wedstrijd maakt het spannend voor mij...

Als je niets met de krachttraining doet is het zinloos wat mij betreft.
pi_210195319
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:08 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Je lichaam is gewend geraakt aan het flight en fight positie waar je in zit. Met alle hormonen die erbij horen. Afkicken hoort erbij en voor jezelf nieuwe routines op te bouwen.
Ga opzoek naar activiteiten die je wel dopamine & serotine geven, maar geen cortisol en adrenaline. Je lichaam is door de toxiciteit van de relatie gewend geraakt aan de cortisol en adrenaline.
Nou, moet zeggen dat sinds ik werk aan mijn piekeren ik die rush compleet mis. De heftigheid in mijn emotie is er uit.

Ik ga dit eens verder bespreken met mijn shrink om het proces te begrijpen.
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:19:05 #44
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_210195335
Ik heb skateboardles voor volwassenen. Daar krijg ik echt een heerlijke rush van.
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:19:16 #45
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_210195339
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:17 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Nou, moet zeggen dat sinds ik werk aan mijn piekeren ik die rush compleet mis. De heftigheid in mijn emotie is er uit.

Ik ga dit eens verder bespreken met mijn shrink om het proces te begrijpen.
Doen, want je lichaam is een bepaalde status gewend geraakt. Daar zit je niet meer in, dus lijkt alles nu heel saai voor jouw doen. Terwijl het natuurlijk gewenning is en er natuurlijk alternatieven zijn.
Trotste mama van Ambar
pi_210195346
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:16 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Krachttraining is mi. een toevoeging om in andere sporten beter te worden, puur op zich is dat idd gewoon saai.
Ik sta elke week op het sportveld voor mijn wedstrijden, krachttraining zorgt ervoor dat ik fitter en sterker mijn wedstrijd kan doen... maar die wedstrijd maakt het spannend voor mij...

Wat jou betreft. Ik voel een rush als ik in de spiegel kijk en de huge benen zie die ik te danken heb aan het sterven in de gym. :)

Ik train anders dan de gemiddelde persoon, hoor. Niet iedereen kan 410 tot 430 kg leg pressen.

Anyway, zo zie je maar dat eens rush niet de anders rush is.
pi_210195358
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:19 schreef Gentianella het volgende:
Ik heb skateboardles voor volwassenen. Daar krijg ik echt een heerlijke rush van.
Gaaf! Heb laatst geskate en had dat ook!
pi_210195568
Horrorfilms kijken.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_210196313
Vergissing, neem me niet kwalijk.
  maandag 7 augustus 2023 @ 12:48:20 #50
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210196527
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:17 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Nou, moet zeggen dat sinds ik werk aan mijn piekeren ik die rushdrijfveer compleet mis. De heftigheid in mijn emotie is er uit.

Ik ga dit eens verder bespreken met mijn shrinkpsychiater om het proces te begrijpen.
Is cross-fit niet iets voor je?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_210196549
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 12:48 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Is cross-fit niet iets voor je?
Not sure :)
  maandag 7 augustus 2023 @ 14:51:55 #52
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_210198285
Ik doe aan pilates en merk dat er toch een soort van meer balans in mijn leven komt en ik me er zeer goed bij voel. Misschien is het wat?
To BG or not to BG!
pi_210199148
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:16 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Als je krachttraining doet als toevoeging voor andere sporten dan doe je geen krachttraining.
pi_210199234
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:38 schreef Wantie het volgende:
Ik zou zeggen,ga naar Walibi en leef je uit in de achtbanen, zoek een hobby waarin veel spanning zit. Ga Skydiven, etc.

Kortom, zoek positieve bezigheden die je hersenen flink kunnen prikkelen en de saaiheid van een stabiel en beschermd leven kunnen doorbreken.
Zelfs Walibi is vreselijk saai. Alleen Joris en de Draak in de Efteling is van begin tot eind leuk. Goliath is saai na de drop. Lost Gravity is ook saai daar moet ik mezelf echt de bochten in gooien om het een beetje spannend te maken. Die blauwe in Toverland is ook wel oké maar ver weg.

Die booster op de kermis? Die hele lange zwaai arm zeg maar. Eerste drie rondjes leuk daarna gaaaaaaap.

Ik heb hetzelfde probleem. Leven is gewoon saai. Wil wel skydiven (echt want zo’n indoor is ook saai) maar dat is duur man. Zwarte piste zelfde verhaal. Vreselijk leuk maar te duur.
pi_210199288
@Rupibma misschien dit boek eens lezen.
pi_210199490
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 15:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Als je krachttraining doet als toevoeging voor andere sporten dan doe je geen krachttraining.
Je hebt mensen die wat aan kabels heisen en denken te trainen. Ik ben net terug en kan je zeggen, ben gevloerd.

quote:
5s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:12 schreef Metalfrost het volgende:
@:rupibma misschien dit boek eens lezen.
Even kijken
pi_210199854
Zag dit op mn fyp.

https://vm.tiktok.com/ZGJg5MTKY/

Damn. Voelde zn angst gewoon. Dit is denk niet de rush die ik bedoel mensen.
pi_210199907
quote:
5s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:12 schreef Metalfrost het volgende:
@:rupibma misschien dit boek eens lezen.
Heb het boek besteld. Thanks
  maandag 7 augustus 2023 @ 16:50:22 #59
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_210199969
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 15:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Hoe noem je het dan als sporters in het krachthonk zitten?
pi_210200184
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:43 schreef Rupibma het volgende:
Zag dit op mn fyp.

https://vm.tiktok.com/ZGJg5MTKY/

Damn. Voelde zn angst gewoon. Dit is denk niet de rush die ik bedoel mensen.
👀

Dit is nou precies de rush die ik zoek thanks for sharing.
pi_210200270
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:03 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
👀

Dit is nou precies de rush die ik zoek thanks for sharing.
Zou t wel doen, ik ken mezelf. Maar vermoedelijk huilend.
pi_210200410
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:07 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Zou t wel doen, ik ken mezelf. Maar vermoedelijk huilend.
Ja sowieso huilend en onderweg naar beneden bidden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210200463
Wel beetje herkenbaar; het leven is wat suf na je dertigste. Doelstellingen van het leven behaald enzo. Ga uit vliegtuigen springen of zo, heb ik ook een paar keer gedaan nu, en da's supergaaf! Wel helaas zeer snel klaar, kwartiertje ofzo, voor veel geld, tenzij je voor je brevet gaat. Dan mag je alleen springen daarna, nóg spannender. Die rush blijft echter wel eventjes :P

Of doe af en toe wat drugs, zoals ik al een paar keer zag. Dat houdt het ook wel interessant :P
pi_210200531
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:15 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Ja sowieso huilend en onderweg naar beneden bidden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedoel je hem? Hij is uit Azerbeidzjan.

Denk je nu weer met je poes?
pi_210200538
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:20 schreef DjVero het volgende:
Wel beetje herkenbaar; het leven is wat suf na je dertigste. Doelstellingen van het leven behaald enzo. Ga uit vliegtuigen springen of zo, heb ik ook een paar keer gedaan nu, en da's supergaaf! Wel helaas zeer snel klaar, kwartiertje ofzo, voor veel geld, tenzij je voor je brevet gaat. Dan mag je alleen springen daarna, nóg spannender. Die rush blijft echter wel eventjes :P

Of doe af en toe wat drugs, zoals ik al een paar keer zag. Dat houdt het ook wel interessant :P
Mijn leven is pas aan sinds mn 35ste. Alleen omgaan met de rust is soms lastig.
pi_210200547
Ga braddie en adlooij volgen _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_210200648
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:28 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Bedoel je hem? Hij is uit Azerbeidzjan.

Denk je nu weer met je poes?
Wie praat over seks ik kijk met mijn ogen. _O-
Oh vind hem nogal op een Afghaan lijken met die lippen en mimiek. Ff Google aanzwengelen.
pi_210200658
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:40 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Wie praat over seks ik kijk met mijn ogen. _O-
Oh vind hem nogal op een Afghaan lijken met die lippen en mimiek. Ff Google aanzwengelen.
Hij is enorm cute, ik snap je. Volg hem op insta dan?
pi_210200709
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:41 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Hij is enorm cute, ik snap je. Volg hem op insta dan?
Nee ik kende hem niet maar hij heeft ook Afghaanse beentjes zie ik nu _O- laat maar HAHHAHA

Nee hij is heel knap. Maar zijn achternaam is wel heel veel voorkomend in Afghanistan.
pi_210200730
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 17:46 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Nee ik kende hem niet maar hij heeft ook Afghaanse beentjes zie ik nu _O- laat maar HAHHAHA

Nee hij is heel knap. Maar zijn achternaam is wel heel veel voorkomend in Afghanistan.
Ah wat stom ;(
  maandag 7 augustus 2023 @ 21:37:22 #71
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210204491
Na een bepaalde leeftijd is het leven gewoon saai. De club van 27 is er niet voor niets.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 7 augustus 2023 @ 22:15:11 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210205038
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:37 schreef PzKpfw het volgende:
Na een bepaalde leeftijd is het leven gewoon saai. De club van 27 is er niet voor niets.
Ja, die gingen dood van verveling.
The love you take is equal to the love you make.
pi_210205134
Ik herken het wel. De kunst is wat mij betreft om manieren te vinden om onrust te kanaliseren. Ik heb bijvoorbeeld een huis en tuin die me bezighouden. Klinkt suf, is suf, maar ik kan er veel in kwijt (fysiek, creatief). Werk, liefde, vriendschappen en vrijetijdsbesteding bieden allemaal mogelijkheden om het leven interessant te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210205192
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken het wel. De kunst is wat mij betreft om manieren te vinden om onrust te kanaliseren. Ik heb bijvoorbeeld een huis en tuin die me bezighouden. Klinkt suf, is suf, maar ik kan er veel in kwijt (fysiek, creatief). Werk, liefde, vriendschappen en vrijetijdsbesteding bieden allemaal mogelijkheden om het leven interessant te houden.
Zou misschien moeten mediteren ofzo, maar ik kan gewoon niet rustig doen en stilzitten dus dat vergt de nodige moeite.
  maandag 7 augustus 2023 @ 22:43:57 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210205344
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:29 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Zou misschien moeten mediteren ofzo, maar ik kan gewoon niet rustig doen en stilzitten dus dat vergt de nodige moeite.
Claudia noemt toch heel andere dingen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_210205607
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Claudia noemt toch heel andere dingen.
Ja, het idee dat je rust en voorspelbaarheid moet omarmen zou je ook los kunnen laten. Ik heb geprobeerd de sleur te accepteren en zelfs te verwelkomen omdat ik bijvoorbeeld zie hoe goed het mijn lief afgaat. Ik heb bovendien geleden onder de hectiek in mijn eigen leven, dus ik zit niet op drama’s te hopen.

Maar ik ben nu eenmaal van nature onrustiger. Ik heb me erbij neergelegd, want ik raakte gedeprimeerd van de rust. En er zitten positieve kanten aan mijn onrust: ik heb veel energie en ideeën, probeer graag nieuwe dingen, kan veel.

Vandaar mijn advies om niet het gevecht aan te gaan met je onrust, maar om die te kanaliseren.
pi_210205840
Ik doel overigens nadrukkelijk niet op het opvullen van de tijd en zinnige dingen doen, maar echt op zoeken waar je een kick van krijgt. Bij mij zit dat in het helemaal opgaan in iets nieuws, “seriële monomanie” noem ik dat.

Een alledaags voorbeeld: ik tuinier niet zomaar voor de lol, maar werk tot ik erbij neerval en kan vele uren besteden aan uitzoeken hoe ik iets kan en wil maken. Ik wil dan alles weten. Is het project af, dan heb ik m’n interesse verloren en ga ik op zoek naar iets nieuws. Maar: ik heb de afspraak met mezelf dat ik wat ik maak onderhoud. Zo probeer ik mezelf ook wat tegengas te geven.

Ik kan me voorstellen dat dit voor jou suf klinkt, maar ik geef dit voorbeeld omdat ik denk dat je het niet in de typische dingen hoeft te zoeken waar mensen aan denken als je het over het zoeken van een kick hebt. Ik heb nota bene hoogtevrees, gebruik geen drugs en drink zelden alcohol. Maar ik krijg er wel een kick van om wekenlang in de modder te staan en in m’n eentje een vijver te graven. Zo ben ik de begintijd van de coronaperiode doorgekomen.

Tuinieren is voor mij een bijna oneindige bron van kicks, want er is zoveel om te leren en te doen. En ik ben dit jaar begonnen aan een nieuwe baan en leer een nieuwe taal. Saai vind ik de dagen niet.
pi_210205867
Het klinkt een beetje als sleur. Heb er zelf niet heel vaak last van aangezien ik veel gedwongen van baan ben gewisseld, maar soms wel. Ik heb een vrij praktische aanpak, gewoon af en toe eens dingen doen die je normaal niet zo snel zou doen. Dat hoeven ook niet gelijk per definitie heel grote dingen te zijn.
pi_210207965
Gewoon doorgaan met waarmee je bezig bent. Hoe minder drama hoe beter. Uiteindelijk raak je er aan gewend.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_210228950
Het is een kwestie van wennen vermoed ik. Ik heb heel wat jaren stress gehad en het gaat nu zo goed dat mijn hersenen het nog even niet door hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')