Heb je suggesties? Graag geen coke.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:55 schreef Raw85 het volgende:
heel veel drugs in een blender flikkeren en dan eens kijken wat er gebeurt
Dat was vroeger meer tbh. Fok is nu braver qua dat. Wat ik wel doe is mn oude tel erbij pakken en alle toxic screenshots zien.quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:14 schreef einzeinz het volgende:
Veel lezen op FOK!
Dan lees je sowieso veel drama en toxic, zonder dat het in je eigen leven is
Ben wel een high sensation seeker. In wat zoek jij ze?quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Spanning in andere zaken zoeken. Beter gezegd die 'high' in andere zaken zoeken.
Gezond voor je geestelijke toestand hoeft niet saai te zijn
Even leesbaar gemaakt aangezien dit een Nederlandstalig forum is.quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:46 schreef Rupibma het volgende:
Fokkers,
Gezien je hier zat mensen met issuesproblemen hebt, vond ik dit een geschikte plek voor deze vraag. Wellicht herkenning onder jullie.
Sinds ik in 2021 ben begonnen met psychotherapie n.a.v. een PTSS ben ik met sprongen vooruit gegaan. Nu, in 2023, ben ik vrij stabiel en leef ik zonder toxic BSvergiftigende onzin. Dat bevalt mij enorm. Maar ik merk dat ik elke keer na een lange tijd van rust toch wat onrustig word. Mijn hersenen zijn nu eenmaal gewend aan drama en toxiczelf ondermijndende onzin en denk dat het gebrek aan highs en lows hoogte- en laagtepunten iets doet. Ondanks mijn geluk nu. Het voelt allemaal wat minder edgyspannend en ik verveel mij ronduit.
Hoe gaan we hiermee om mensen?
Ik hang maar thuis en op fok rond totdat het gevoel weg is.
Jij snapt het niet. Ik werk fulltime, studeer, sport 5 x per week, zie vrienden en familie.quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:07 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Even leesbaar gemaakt aangezien dit een Nederlandstalig forum is.
Verder: zoek een hobby: sport, spel, ...
Spreek met mensen af en praat met ze.
En knuffel met mensen. Dat klinkt raar maar in deze post(?)-coronamaatschappij zijn mensen nog steeds erg afstandelijk terwijl iets als knuffelen erg gezond is en rust kan geven.
quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:54 schreef Hexagon het volgende:
Ga een hobby zoeken waarbij je iets constructiefs doet met je leven.
quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:35 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Jij snapt het niet. Ik werk fulltime, studeer, sport 5 x per week, zie vrienden en familie.
Dit is een interne strijd waarin mijn hersenen zich aan moeten passen aan een dramavrij leven en waar ik gistereb even enorm moeite mee had. Was benieuwd hoe anderen daar mee omgaan.
Met deze issues dus.
Ik zal eens nadenken wat normaal spannend is voor mijn leven. Alleen op vakantie gaan bijv geeft mij een kick, maar dat kan ook niet altijd.quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Spanning in andere zaken zoeken. Beter gezegd die 'high' in andere zaken zoeken.
Gezond voor je geestelijke toestand hoeft niet saai te zijn
Wellicht regelmatig een nieuwe hobby / nieuwe vaardigheid leren?quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:58 schreef Rupibma het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik zal eens nadenken wat normaal spannend is voor mijn leven. Alleen op vakantie gaan bijv geeft mij een kick, maar dat kan ook niet altijd.
Krachttraining. Zou denk misschien iets met of in een groepsverband kunnen doen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:04 schreef mrPanerai het volgende:
wat voor sporten doe je dan ?
Ga in competitie en stel doelen om te winnen...
Krachttraining. Zou denk misschien iets met of in een groepsverband kunnen doen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:04 schreef mrPanerai het volgende:
wat voor sporten doe je dan ?
Ga in competitie en stel doelen om te winnen...
Wil al jaren drummen of Japans leren.quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Wellicht regelmatig een nieuwe hobby / nieuwe vaardigheid leren?
Dat zorgt ook voor stress/spanning omdat het moeilijk is, maar dan een vorm die geen kwaad kan
Alsof je dit ruiktquote:Op maandag 7 augustus 2023 09:34 schreef 2NutZ het volgende:
Niks vreemds aan een vrouw die drama nodig heeft om te functioneren. Er is dus niks mis met je stimo
-Probeer een bedrijfje op te richtenquote:Op maandag 7 augustus 2023 08:58 schreef Rupibma het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik zal eens nadenken wat normaal spannend is voor mijn leven. Alleen op vakantie gaan bijv geeft mij een kick, maar dat kan ook niet altijd.
Je mist het punt.quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
-Probeer een bedrijfje op te richten
-Bedenk een vlogkanaal
-Ga in de politiek
-Ga muziek maken
-Ga vrijwilligerswer doen
Of weet ik wat
Allemaal een stuk nuttiger en constructiever dan allerlei drama maken.
Als ik zelf zin in drama heb kijk ik altijd even wat youtube filmpjes van internationale juice kanalenquote:Op maandag 7 augustus 2023 09:37 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Alsof je dit ruikt![]()
Ik weet dat er niets mis is met mij. De vraag was iets anders bby
Welke?quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:45 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Als ik zelf zin in drama heb kijk ik altijd even wat youtube filmpjes van internationale juice kanalen
Paar leuke:quote:
Allereerst: oprecht fijn voor je dat je je shit onder controle hebt.quote:
Bungeejumpen, paraglidingquote:Op maandag 7 augustus 2023 10:35 schreef Rupibma het volgende:
maar het behalen van de rush zonder drama.
Ah, iemand was me voor.quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ga eens bungeejumpen, parachutespringen of wildwater kanoën/raften en kijk of die rushes je gevoel bevredigen.
Oh damn. Ja, dat zou ik kunnen doen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ga eens bungeejumpen, parachutespringen of wildwater kanoën/raften en kijk of die rushes je gevoel bevredigen.
En wat zei de therapeut toen je dit probleem aankaartte?quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:35 schreef Rupibma het volgende:
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben.
Mijn jaren voor therapie waren toxic. Veel gezeik door verschillende redenen. Hersenen halen op een gegeven moment de highs uit zo een relatie, kreeg dan een rush.
Ik heb die toxic high en lows niet meer.
Ik heb wel een fijn leven waarin ik werk, sociaal ben, sport en studeer. Het gaat dus niet per se om tijdsinvulling, maar het behalen van de rush zonder drama.
Dus als men zegt ga werken en doe niet zo lastig en zulks is dat een tip wat niet werkt.
Ik ben ook niet depressief of levensmoe. Ik ben hoogstens zoekende in het gezonde.
Kwestie van afkicken... is namelijk gewoon een verslavingquote:Op maandag 7 augustus 2023 10:35 schreef Rupibma het volgende:
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben.
Mijn jaren voor therapie waren toxic. Veel gezeik door verschillende redenen. Hersenen halen op een gegeven moment de highs uit zo een relatie, kreeg dan een rush.
Ik heb die toxic high en lows niet meer.
Ik heb wel een fijn leven waarin ik werk, sociaal ben, sport en studeer. Het gaat dus niet per se om tijdsinvulling, maar het behalen van de rush zonder drama.
Dus als men zegt ga werken en doe niet zo lastig en zulks is dat een tip wat niet werkt.
Ik ben ook niet depressief of levensmoe. Ik ben hoogstens zoekende in het gezonde.
Ja, dat zei de therapeut al. Maar ik heb wel wat rush nodig. Niet de drama.quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:52 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Kwestie van afkicken... is namelijk gewoon een verslaving
5x in de week krachttrainen lijkt mij best een goede beschrijving van saaiheid, waarom zoek je niet naar sporten die wat meer “avontuur” zijn. Voor de een is dit teamsport, voor de ander racefietsen (want dan kom je op veel plekken), voor een ander bootcamp/mudruns, voor weer een ander skieën of snowboarden, (kyte)surfen kan avontuur, klimmen of boulderen zal dit kunnen zijn, zeilen, roeien, kanoën of boxen?quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:11 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Krachttraining. Zou denk misschien iets met of in een groepsverband kunnen doen.
Denk dat je dingen moet doen die regelmatig zijn, leuk 1 keer een high maar zit je dan over 3 weken niet op dezelfde plek?quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:54 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ja, dat zei de therapeut al. Maar ik heb wel wat rush nodig. Niet de drama.
Dat bungeejumpen eens opgezocht, zie dat dat in Scheveningen kan en de foto gaf mij angst voor t leven. Mooie doel zo.
Ik vind krachttraining nu even saai, maar normaliter train ik met een PT en die pusht mij tot mijn limit. Ik kwam die momenten met een rush uit de gym. Nu train ik tot oktober alleen en ik vind t saaier, maar nog niet saai genoeg.quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
5x in de week krachttrainen lijkt mij best een goede beschrijving van saaiheid, waarom zoek je niet naar sporten die wat meer “avontuur” zijn. Voor de een is dit teamsport, voor de ander racefietsen (want dan kom je op veel plekken), voor een ander bootcamp/mudruns, voor weer een ander skieën of snowboarden, (kyte)surfen kan avontuur, klimmen of boulderen zal dit kunnen zijn, zeilen, roeien, kanoën of boxen?
Met andere woorden maak van sport een avontuur. Ikzelf heb best veel zelfwedstrijden gedaan, waarbij je soms dagenlang bezig was je grens op te zoeken en jezelf uit te putten. Ik voel mij zo levend als ik dat doe!
[..]
Denk dat je dingen moet doen die regelmatig zijn, leuk 1 keer een high maar zit je dan over 3 weken niet op dezelfde plek?
Je lichaam is gewend geraakt aan het flight en fight positie waar je in zit. Met alle hormonen die erbij horen. Afkicken hoort erbij en voor jezelf nieuwe routines op te bouwen.quote:The fight-or-flight or the fight-flight-or-freeze-fawn[1] (also called hyperarousal or the acute stress response) is a physiological reaction that occurs in response to a perceived harmful event, attack, or threat to survival.[2] It was first described by Walter Bradford Cannon.[a][3] His theory states that animals react to threats with a general discharge of the sympathetic nervous system, preparing the animal for fighting or fleeing.[4] More specifically, the adrenal medulla produces a hormonal cascade that results in the secretion of catecholamines, especially norepinephrine and epinephrine.[5] The hormones estrogen, testosterone, and cortisol, as well as the neurotransmitters dopamine and serotonin, also affect how organisms react to stress.[6] The hormone osteocalcin might also play a part.[7][8]
This response is recognised as the first stage of the general adaptation syndrome that regulates stress responses among vertebrates and other organisms.[9]
Krachttraining is mi. een toevoeging om in andere sporten beter te worden, puur op zich is dat idd gewoon saai.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:04 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik vind krachttraining nu even saai, maar normaliter train ik met een PT en die pusht mij tot mijn limit. Ik kwam die momenten met een rush uit de gym. Nu train ik tot oktober alleen en ik vind t saaier, maar nog niet saai genoeg.
Maar ik begrijp je punt en heb straks 3 weken vakantie om er over na te denken.
Nou, moet zeggen dat sinds ik werk aan mijn piekeren ik die rush compleet mis. De heftigheid in mijn emotie is er uit.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:08 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je lichaam is gewend geraakt aan het flight en fight positie waar je in zit. Met alle hormonen die erbij horen. Afkicken hoort erbij en voor jezelf nieuwe routines op te bouwen.
Ga opzoek naar activiteiten die je wel dopamine & serotine geven, maar geen cortisol en adrenaline. Je lichaam is door de toxiciteit van de relatie gewend geraakt aan de cortisol en adrenaline.
Doen, want je lichaam is een bepaalde status gewend geraakt. Daar zit je niet meer in, dus lijkt alles nu heel saai voor jouw doen. Terwijl het natuurlijk gewenning is en er natuurlijk alternatieven zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nou, moet zeggen dat sinds ik werk aan mijn piekeren ik die rush compleet mis. De heftigheid in mijn emotie is er uit.
Ik ga dit eens verder bespreken met mijn shrink om het proces te begrijpen.
Wat jou betreft. Ik voel een rush als ik in de spiegel kijk en de huge benen zie die ik te danken heb aan het sterven in de gym.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:16 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Krachttraining is mi. een toevoeging om in andere sporten beter te worden, puur op zich is dat idd gewoon saai.
Ik sta elke week op het sportveld voor mijn wedstrijden, krachttraining zorgt ervoor dat ik fitter en sterker mijn wedstrijd kan doen... maar die wedstrijd maakt het spannend voor mij...
Als je niets met de krachttraining doet is het zinloos wat mij betreft.
Gaaf! Heb laatst geskate en had dat ook!quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:19 schreef Gentianella het volgende:
Ik heb skateboardles voor volwassenen. Daar krijg ik echt een heerlijke rush van.
Is cross-fit niet iets voor je?quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nou, moet zeggen dat sinds ik werk aan mijn piekeren ik die rushdrijfveer compleet mis. De heftigheid in mijn emotie is er uit.
Ik ga dit eens verder bespreken met mijn shrinkpsychiater om het proces te begrijpen.
Als je krachttraining doet als toevoeging voor andere sporten dan doe je geen krachttraining.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:16 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Krachttraining is mi. een toevoeging om in andere sporten beter te worden, puur op zich is dat idd gewoon saai.
Ik sta elke week op het sportveld voor mijn wedstrijden, krachttraining zorgt ervoor dat ik fitter en sterker mijn wedstrijd kan doen... maar die wedstrijd maakt het spannend voor mij...
Als je niets met de krachttraining doet is het zinloos wat mij betreft.
Zelfs Walibi is vreselijk saai. Alleen Joris en de Draak in de Efteling is van begin tot eind leuk. Goliath is saai na de drop. Lost Gravity is ook saai daar moet ik mezelf echt de bochten in gooien om het een beetje spannend te maken. Die blauwe in Toverland is ook wel oké maar ver weg.quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:38 schreef Wantie het volgende:
Ik zou zeggen,ga naar Walibi en leef je uit in de achtbanen, zoek een hobby waarin veel spanning zit. Ga Skydiven, etc.
Kortom, zoek positieve bezigheden die je hersenen flink kunnen prikkelen en de saaiheid van een stabiel en beschermd leven kunnen doorbreken.
Je hebt mensen die wat aan kabels heisen en denken te trainen. Ik ben net terug en kan je zeggen, ben gevloerd.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je krachttraining doet als toevoeging voor andere sporten dan doe je geen krachttraining.
Even kijkenquote:Op maandag 7 augustus 2023 16:12 schreef Metalfrost het volgende:
@:rupibma misschien dit boek eens lezen.
Heb het boek besteld. Thanksquote:Op maandag 7 augustus 2023 16:12 schreef Metalfrost het volgende:
@:rupibma misschien dit boek eens lezen.
Hoe noem je het dan als sporters in het krachthonk zitten?quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je krachttraining doet als toevoeging voor andere sporten dan doe je geen krachttraining.
👀quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:43 schreef Rupibma het volgende:
Zag dit op mn fyp.
https://vm.tiktok.com/ZGJg5MTKY/
Damn. Voelde zn angst gewoon. Dit is denk niet de rush die ik bedoel mensen.
Zou t wel doen, ik ken mezelf. Maar vermoedelijk huilend.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:03 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
👀
Dit is nou precies de rush die ik zoek thanks for sharing.
Ja sowieso huilend en onderweg naar beneden biddenquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:07 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Zou t wel doen, ik ken mezelf. Maar vermoedelijk huilend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:15 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Ja sowieso huilend en onderweg naar beneden biddenBedoel je hem? Hij is uit Azerbeidzjan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk je nu weer met je poes?
Mijn leven is pas aan sinds mn 35ste. Alleen omgaan met de rust is soms lastig.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:20 schreef DjVero het volgende:
Wel beetje herkenbaar; het leven is wat suf na je dertigste. Doelstellingen van het leven behaald enzo. Ga uit vliegtuigen springen of zo, heb ik ook een paar keer gedaan nu, en da's supergaaf! Wel helaas zeer snel klaar, kwartiertje ofzo, voor veel geld, tenzij je voor je brevet gaat. Dan mag je alleen springen daarna, nóg spannender. Die rush blijft echter wel eventjes
Of doe af en toe wat drugs, zoals ik al een paar keer zag. Dat houdt het ook wel interessant![]()
Wie praat over seks ik kijk met mijn ogen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:28 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Bedoel je hem? Hij is uit Azerbeidzjan.
Denk je nu weer met je poes?
Hij is enorm cute, ik snap je. Volg hem op insta dan?quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:40 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Wie praat over seks ik kijk met mijn ogen.
Oh vind hem nogal op een Afghaan lijken met die lippen en mimiek. Ff Google aanzwengelen.
Nee ik kende hem niet maar hij heeft ook Afghaanse beentjes zie ik nuquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:41 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Hij is enorm cute, ik snap je. Volg hem op insta dan?
Ah wat stomquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:46 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Nee ik kende hem niet maar hij heeft ook Afghaanse beentjes zie ik nulaat maar HAHHAHA
Nee hij is heel knap. Maar zijn achternaam is wel heel veel voorkomend in Afghanistan.
Ja, die gingen dood van verveling.quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:37 schreef PzKpfw het volgende:
Na een bepaalde leeftijd is het leven gewoon saai. De club van 27 is er niet voor niets.
Zou misschien moeten mediteren ofzo, maar ik kan gewoon niet rustig doen en stilzitten dus dat vergt de nodige moeite.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken het wel. De kunst is wat mij betreft om manieren te vinden om onrust te kanaliseren. Ik heb bijvoorbeeld een huis en tuin die me bezighouden. Klinkt suf, is suf, maar ik kan er veel in kwijt (fysiek, creatief). Werk, liefde, vriendschappen en vrijetijdsbesteding bieden allemaal mogelijkheden om het leven interessant te houden.
Claudia noemt toch heel andere dingen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:29 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Zou misschien moeten mediteren ofzo, maar ik kan gewoon niet rustig doen en stilzitten dus dat vergt de nodige moeite.
Ja, het idee dat je rust en voorspelbaarheid moet omarmen zou je ook los kunnen laten. Ik heb geprobeerd de sleur te accepteren en zelfs te verwelkomen omdat ik bijvoorbeeld zie hoe goed het mijn lief afgaat. Ik heb bovendien geleden onder de hectiek in mijn eigen leven, dus ik zit niet op drama’s te hopen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Claudia noemt toch heel andere dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |