Kortingquote:Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Reviews van hotels in New Yorkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik ken mijn Oppenheimersquote:
quote:[..]
Kun je iets meer vertellen over de rondleidingen?
Wat laten ze zien?
Ben 1x in NYC geweest voor de bekendste dingen en zoek wat nieuwe doelen om te doen.
Bij MSG ga je oa. naar de grote hal waar die enorme tv-schermen hangen, krijg je verhalen van achter de schermen en ga je naar de kleedkamer van de New York Knicks.quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Laatste post vorige topic over rondleidingen door Madison Square Guarden en NBC studio's
[..]
little geeft het wel juist weer idd. Leuk voor 30 minuten ofzoquote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Little island Parkje ziet er grappig uit maar verwacht er niet veel van. Erg druk maar met lekker weer kan je er wel even zitten
We gaan op de bonnefooi en denken ons wel te kunnen vermaken, mochten we ons vervelen gaan we ons heil buiten NY zoeken. Limiet is 2500, kan evt. zelf extra tegoed opzetten. Maar lees dat je per opname 4% betaald. Dit klinkt mij fors maar wellicht is dit normaal hoor? Heb niet veel ervaring met CC gebruik in de US.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
16 dagen?ik neem toch aan nog met uitstapjes in de staat zelf?
Wat is je limiet van je Mastercard?
Het kan nog erger: in Las Vegas kwam ik 10% tegen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:09 schreef NoNickOne het volgende:
Maar lees dat je per opname 4% betaald. Dit klinkt mij fors maar wellicht is dit normaal hoor? Heb niet veel ervaring met CC gebruik in de US.
Nu komt de beginners vraag - De fee is dus alleen bij opname uit ATM? Is betalen met creditcard dan gewoon dollar/euro koers zonder transaction fee?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:13 schreef Mike het volgende:
[..]
Het kan nog erger: in Las Vegas kwam ik 10% tegen.
Niet te veel kleine opnames doen dus, als je al opnames zou willen doen. Het meeste kun je met je credit card doen en zorg dat je wat kleingeld hebt voor fooien of als je eens ergens niet met je cc kunt betalen.
Normaal gesproken wel.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:16 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
Nu komt de beginners vraag - De fee is dus alleen bij opname uit ATM? Is betalen met creditcard dan gewoon dollar/euro koers zonder transaction fee?
ook wel een fee van 2-2.5% 'omwisselkosten'.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel.
Wel opletten dat je de koers van je eigen bank gebruikt en niet het voorstel wat je soms krijgt dat ze alvast voor jou de koers bepalen (meestal heel slechte koers).
16 dagen, wel wat jaloers hoor. Dan kan je al heel veel toe komen. Als je wat dagjes overhebt kan ik Washington en Boston heel erg aanraden.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:09 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
We gaan op de bonnefooi en denken ons wel te kunnen vermaken, mochten we ons vervelen gaan we ons heil buiten NY zoeken. Limiet is 2500, kan evt. zelf extra tegoed opzetten. Maar lees dat je per opname 4% betaald. Dit klinkt mij fors maar wellicht is dit normaal hoor? Heb niet veel ervaring met CC gebruik in de US.
Dit inderdaad. Ik zou 6-8 dagen New York doen en de rest opdelen over die steden.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
16 dagen, wel wat jaloers hoor. Dan kan je al heel veel toe komen. Als je wat dagjes overhebt kan ik Washington en Boston heel erg aanraden.
Eén of twee dagen Philly is ook tofquote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
16 dagen, wel wat jaloers hoor. Dan kan je al heel veel toe komen. Als je wat dagjes overhebt kan ik Washington en Boston heel erg aanraden.
Ook zeker een optie jaquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:10 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Eén of twee dagen Philly is ook tof
Ik vond het leuk voor eventjesquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook zeker een optie ja. Vonden we zelf wel de minste van die drie, maar dat is iets persoonlijks natuurlijk
Dit is precies mijn plan voor komend voorjaar, NY en DC en dan verplaatsen per trein tussen de 2.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:13 schreef Mike het volgende:
Wat ook een aanrader is als je naar DC zou gaan, is de trein pakken vanuit New York. Het is snel, makkelijk, stapt op en uit in het centrum en je ziet onderweg wat van Baltimore en Philadelphia.
Hoop dat het je bevalt! Trein tussen de twee beviel ons iig enorm.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:10 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Dit is precies mijn plan voor komend voorjaar, NY en DC en dan verplaatsen per trein tussen de 2.
Die wandeling tussen the Lincoln Memorial & the Washington Monumentquote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Mochten er mensen tips nodig hebben over DC dan kun je me een DM sturen. Afgelopen April een week geweest. Wat een heerlijke stad is dat
Sowieso alles rondom the Mall, de geweldige musea, de geschiedenis die je er ruikt. Maar ook Arlington, Georgetown en alle andere diverse wijken van de stad. Echt een aanrader.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Die wandeling tussen the Lincoln Memorial & the Washington Monument
Sowieso the Mall en de musea, das de hoofdreden voor mij om heen te gaan. Daarnaast, omdat het bucketlist items zijn, tour in het witte huis en het pentagon (schijnt ook mogelijk te zijn).quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sowieso alles rondom the Mall, de geweldige musea, de geschiedenis die je er ruikt. Maar ook Arlington, Georgetown en alle andere diverse wijken van de stad. Echt een aanrader.
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:49 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Sowieso the Mall en de musea, das de hoofdreden voor mij om heen te gaan. Daarnaast, omdat het bucketlist items zijn, tour in het witte huis en het pentagon (schijnt ook mogelijk te zijn).
Ik had begrepen dat je het Pentagon als Non-American wel in kan, mits je via de Nederlandse Ambasade een verzoek daar toe doet. Zeg niet dat het 100% lukt, maar aanvragen schijnt te kunnen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.
Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:54 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat je het Pentagon als Non-American wel in kan, mits je via de Nederlandse Ambasade een verzoek daar toe doet. Zeg niet dat het 100% lukt, maar aanvragen schijnt te kunnen.
Hmm oke, nou ja we gaan het zien, een mail de deur uit gooien met een vraag kost niks, kan het altijd proberenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.
Totaal niet jaloers. Echt niet hoorquote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.
Heb zelfs President Biden en zijn vrouw gezien vanuit het Witte Huis terwijl zij voor het Witte Huis gasten ontvingenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Totaal niet jaloers. Echt niet hoorde twee keer dat we er geweest zijn overigens ook niet geprobeerd hoor, maar lijkt me wel tof. Leuk dat je dat hebt kunnen doen!
Oh? Dan is dat ergens in de afgelopen jaren veranderd, want ik was in 2016 in DC en heb toen een tour gedaan in het Pentagon. Was echt fantastisch trouwens. Heel indrukwekkend.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.
Ik wilde in 2016 ook een tour doen in het Witte Huis, maar dat was toen niet meer mogelijk voor niet-Amerikanen. Nu dus weer wel. Lijkt me echt geweldig! Wil nu gelijk weer naar DC. Maar nu eerst naar Boston (wordt mijn 1e keer) en New York (13e keer) in novemberquote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb zelfs President Biden en zijn vrouw gezien vanuit het Witte Huis terwijl zij voor het Witte Huis gasten ontvingen
Boston is geweldig en heel Europees (logischerwijs), voor mij alweer dik 15 jaar geleden maar zou graag eens terug gaan.quote:Op vrijdag 1 september 2023 13:07 schreef MissJ het volgende:
[..]
Ik wilde in 2016 ook een tour doen in het Witte Huis, maar dat was toen niet meer mogelijk voor niet-Amerikanen. Nu dus weer wel. Lijkt me echt geweldig! Wil nu gelijk weer naar DC. Maar nu eerst naar Boston (wordt mijn 1e keer) en New York (13e keer) in november
Boston is inderdaad gigantisch duur! Ben er nog niet geweest, maar heb wel al een hotel geboekt en het viel niet mee om iets enigszins betaalbaars te vinden wat ook nog eens op een perfecte locatie is.quote:Op vrijdag 1 september 2023 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voordat we onze volgende NYC trip boekten (volgend jaar april) hebben we eerst Boston overwogen. We zijn er maar één dag geweest en gevoel dat we veel gemist hebben, maar viel me op dat de stad enorm duur is. Dan is New York nog goedkoop.
Geen idee waarom dat zo is eigenlijk. Washington, NYC, en een Toronto zijn in hetzelfde gebied best betaalbaar, maar Boston steekt er echt bovenuit.quote:Op vrijdag 1 september 2023 13:13 schreef MissJ het volgende:
[..]
Boston is inderdaad gigantisch duur! Ben er nog niet geweest, maar heb wel al een hotel geboekt en het viel niet mee om iets enigszins betaalbaars te vinden wat ook nog eens op een perfecte locatie is.
Je betaalt het ofwel als extra fee als je met je CC betaalt of je betaalt het als je cash geld opneemt.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:09 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
We gaan op de bonnefooi en denken ons wel te kunnen vermaken, mochten we ons vervelen gaan we ons heil buiten NY zoeken. Limiet is 2500, kan evt. zelf extra tegoed opzetten. Maar lees dat je per opname 4% betaald. Dit klinkt mij fors maar wellicht is dit normaal hoor? Heb niet veel ervaring met CC gebruik in de US.
Zeker als de Yankees 'in town' zijn. Dan kun je met een beetje mazzel al 6 dagen honkbal kijken.quote:Op vrijdag 1 september 2023 13:10 schreef MissJ het volgende:
16 dagen New York, wow! Ik zou me dus echt zeer prima 16 dagen daar kunnen vermaken
Ze staan op het dak van een parkeergarage in de buurt. Zo te zien zijn de lichtkolommen véééél kleiner dan de footprint van de twin towers. Vermoedelijk moeten ze zo compact zijn om ze goed zichtbaar te maken.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik vraag me al heel lang af waarom ze de 9/11 projectielampen op een andere plek hebben geplaatst dan op de werkelijke plek waar de Twin Towers hebben gestaan.
Wellicht zoek ik verkeerd, maar ik kan er ook niks over vinden.
De lichtstralen belichamen toch de Twin Towers?
Weet iemand dit?
Locatie maakt niet zoveel uit zolang je maar ergens in de buurt van de metro zit, binnenstad kun je wel alles te voet doen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 13:13 schreef MissJ het volgende:
[..]
Boston is inderdaad gigantisch duur! Ben er nog niet geweest, maar heb wel al een hotel geboekt en het viel niet mee om iets enigszins betaalbaars te vinden wat ook nog eens op een perfecte locatie is.
Klopt, dit is niet meer nodig. Wat zijn jullie plannen?quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:50 schreef Fargo het volgende:
Ik heb alle inentingen, maar volgens mij zijn alle coronachecks van de baan.
Thnx voor je reactie!quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, dit is niet meer nodig. Wat zijn jullie plannen?
wtc schijnt niet echt leuk te zijn als kijkpunt. Het is er wel, maar het is geen ervaring zoals bij top of the rocks. Edge goede verhalen over gehoord.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij vertrekken volgende week voor 8 dagen naar New York. Zijn er al paar keer geweest, maar hebben als uitzicht platform altijd Top of the Rock gekozen (en eenmalig Empire State Building, wat we niks vonden) gezien je daar het beste uitzicht had op Central Park. Laatste keer dat we er waren hadden ze recentelijk veel gebouwd, dus uitzicht is stukken minder geworden daar. Willen dus eens wat anders proberen. World Trade Center, Edge, of Summit. Welke raden jullie aan? Liefst hebben we wel de optie om foto's te maken waarbij je niet achter glas moet staan (zoals bij Top of the Rock), maar volgens mij zijn alle drie de opties grotendeels achter glas, of?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!
Ja, zo'n toeristenbus is echt niks voor ons ook, haha. We willen ook wat verder kijken dan enkel Manhattan en een klein beetje Brooklyn deze keer. West Village met al die mooie townhouses ook maar eens wat meer tijd geven.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:31 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wtc schijnt niet echt leuk te zijn als kijkpunt. Het is er wel, maar het is geen ervaring zoals bij top of the rocks. Edge goede verhalen over gehoord.
Verder als wij volgende x gaan (zijn vorig jaar april geweest) gaan we wat meer de wijkjes in ipv een fietstour en die toeristenbus (dat was echt een slechte koop)
brooklyn heeft ook leuke wijken dus dat is zeker een aanrader. Verder ja wtc is wel echt zuidelijk manhattan dus wel ander uitzicht dam de anderen. Dus dat geeft wel een ander perspectief. Wanneer is de trip?quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, zo'n toeristenbus is echt niks voor ons ook, haha. We willen ook wat verder kijken dan enkel Manhattan en een klein beetje Brooklyn deze keer. West Village met al die mooie townhouses ook maar eens wat meer tijd geven.
WTC twijfelen we een beetje over. Volgens een collega van m'n man is het echt top vanwege die lift, en goede uitzicht op the Statue of Liberty, maar lees ook veel negatieve verhalen ja.
Volgende weekquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:43 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
brooklyn heeft ook leuke wijken dus dat is zeker een aanrader. Verder ja wtc is wel echt zuidelijk manhattan dus wel ander uitzicht dam de anderen. Dus dat geeft wel een ander perspectief. Wanneer is de trip?
nice, weer lijkt prima te zijn dan. Veel plezier, benieuwd welk uitkijkpunt het is geworden en wat de ervaringen zijn in het algemeenquote:
Doe een vaartocht om Manhattan, de lange, als je die nog niet gedaan hebt. Dat is altijd een favoriet van mij.quote:
Dat is zeker leuk ja! Al een keer gedaan, maar grote kans dat we die nog wel een keer doen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Doe een vaartocht om Manhattan, de lange, als je die nog niet gedaan hebt. Dat is altijd een favoriet van mij.
Zal ik naar kijken! Sowieso nooit dichtbij de status of liberty geweest, naast de circle line cruise dan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:22 schreef matthijst het volgende:
Circle line cruise is leuk ja.
Evt half circle als je geen tijd voor hele hebt.
WTC vond ik matig. Die lift is geinig maar uitzicht verder. Meeh.
Weet niet of Statue of liberty crown visit alweer open is. Dat is wel cool.
Ik ben vorig jaar op The Edge en WTC geweest. The Edge beviel me veel beter. Prima uitzicht en als je bovenaan de trap gaat staan geen glas.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij vertrekken volgende week voor 8 dagen naar New York. Zijn er al paar keer geweest, maar hebben als uitzicht platform altijd Top of the Rock gekozen (en eenmalig Empire State Building, wat we niks vonden) gezien je daar het beste uitzicht had op Central Park. Laatste keer dat we er waren hadden ze recentelijk veel gebouwd, dus uitzicht is stukken minder geworden daar. Willen dus eens wat anders proberen. World Trade Center, Edge, of Summit. Welke raden jullie aan? Liefst hebben we wel de optie om foto's te maken waarbij je niet achter glas moet staan (zoals bij Top of the Rock), maar volgens mij zijn alle drie de opties grotendeels achter glas, of?
"Bij" het vrijheidsbeeld is inderdaad niet leuker dan die cruise (want je staat er erg dicht op, cruise geeft mooi uitzicht op het beeld). Stuk dichterbij dan de ferry ook.quote:Op woensdag 10 april 2024 05:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
In een ver verleden een keer bij het vrijheidsbeeld geweest en dat vond ik een grote teleurstelling/ zonde van de tijd. Neem dan de ferry naar Staten Island of een cruise zoals hier al eerder gezegd
Absoluut mee oneens. Het beeld van zo dichtbij zien is echt de moeite waard én daarbij koop je het altijd als combi ticket met Ellis Island, waarbij de geschiedenis van de stad (en de iconische statuur van Lady Liberty) nogmaals extra wordt benadrukt.quote:Op woensdag 10 april 2024 05:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
In een ver verleden een keer bij het vrijheidsbeeld geweest en dat vond ik een grote teleurstelling/ zonde van de tijd. Neem dan de ferry naar Staten Island of een cruise zoals hier al eerder gezegd
The Edge is geweldigquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
dat laatste wil ik best geloven. Alleen Erbij is inderdaad te dichtbijquote:Op woensdag 10 april 2024 08:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
"Bij" het vrijheidsbeeld is inderdaad niet leuker dan die cruise (want je staat er erg dicht op, cruise geeft mooi uitzicht op het beeld). Stuk dichterbij dan de ferry ook.
"In" het vrijheidsbeeld, bij die kroon, is wel een leuke ervaring.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kan. Zoveel mensen, zoveel meningenquote:Op woensdag 10 april 2024 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut mee oneens. Het beeld van zo dichtbij zien is echt de moeite waard én daarbij koop je het altijd als combi ticket met Ellis Island, waarbij de geschiedenis van de stad (en de iconische statuur van Lady Liberty) nogmaals extra wordt benadrukt.
Is ook zo - persoonlijk vind ik dat iedere bezoeker aan New York sowieso Ellis Island moet zien. Want dan begrijp je pas hoe de stad is geworden zoals die is en in een zeer korte periode (1880-1920) groeide van +/- 1 miljoen naar >5 miljoen inwoners.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Dat kan. Zoveel mensen, zoveel meningen
Ik vond het ook zeker de moeite waard. Indrukwekkend om te zien wat zich daar allemaal afgespeeld heeft. En het is al leuk om met de boot er naartoe te gaan.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is ook zo - persoonlijk vind ik dat iedere bezoeker aan New York sowieso Ellis Island moet zien. Want dan begrijp je pas hoe de stad is geworden zoals die is en in een zeer korte periode (1880-1920) groeide van +/- 1 miljoen naar >5 miljoen inwoners.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |