abonnement Unibet Coolblue
pi_210180592
The Capital of the World:





Hotels in NYC

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 16 to Enter 21 to drink. Entree +/- $35 Dollar.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $155
2 dagen $189
3 dagen $239
7 dagen $339

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• Museum of Modern Art (MoMA)
• National September 11 Museum
• New Museum (hedendaagse kunst)
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip, met een echte Space Shuttle)

Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs en de harbour lights versie ('s avonds))
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium
Federal Reserve Bank

Wijken/Parken:
• the High Line (park / wandelroute over een oud spoorviaduct, dwars door de stad)
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (Toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc. te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.


Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 33 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

• $3.00 initial charge.
• Plus 70 cents per 1/5 mile when traveling above 12mph or per 60 seconds in slow traffic or when the vehicle is stopped.
• Plus 50 cents MTA State Surcharge for all trips that end in New York City or Nassau, Suffolk, Westchester, Rockland, Dutchess, Orange or Putnam Counties.
• Plus $1.00 Improvement Surcharge.
• Plus $1.00 overnight surcharge 8pm to 6am.
• Plus $2.50 rush hour surcharge from 4pm to 8pm on weekdays, excluding holidays.
• Plus New York State Congestion Surcharge of $2.50 (Yellow Taxi) or $2.75 (Green Taxi and FHV) or 75 cents (any shared ride) for all trips that begin, end or pass through Manhattan south of 96th Street.
• Plus tips and any tolls.
• There is no charge for extra passengers, luggage or bags, or paying by credit card.
-The on-screen rate message should read: "Rate #01 - Standard City Rate."
-Make sure to always take your receipt.


Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

De nieuwe termijn voor je paspoort is nog 6 maanden geldig (was 3) en het digitale ESTA visum m.b.t. biometrische kenmerken.

Vliegtickets van en naar New York
www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl


Foto's New York van FOK users!

k_man
MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York
www.tripadvisor.com

[ Bericht 1% gewijzigd door Nieuwschierig op 06-08-2023 11:59:51 ]
Wie dit leest is gek
pi_210180600
Bijzondere TT :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210180625
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijzondere TT :')
Ja ik ken mijn Oppenheimers :7

Ik zal nog wat prijzen updaten, sommigen zijn inmiddels meer dan verdubbeld
Wie dit leest is gek
pi_210180656
Laatste post vorige topic over rondleidingen door Madison Square Guarden en NBC studio's

quote:
[..]
Kun je iets meer vertellen over de rondleidingen?
Wat laten ze zien?

Ben 1x in NYC geweest voor de bekendste dingen en zoek wat nieuwe doelen om te doen.
Wie dit leest is gek
pi_210180748
Ik heb ook rondleidingen gehad door MSG en NBC.
Is wel leuk om te doen als je tijd over hebt
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  Moderator zondag 6 augustus 2023 @ 13:15:02 #6
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210182002
quote:
99s.gif Op zondag 6 augustus 2023 11:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Laatste post vorige topic over rondleidingen door Madison Square Guarden en NBC studio's
[..]

Bij MSG ga je oa. naar de grote hal waar die enorme tv-schermen hangen, krijg je verhalen van achter de schermen en ga je naar de kleedkamer van de New York Knicks.

Bij NBC ga je langs de studio's die zich op Rockefeller Plaza bevinden. Op dit moment worden daar oa. Saturday Night Live en de Tonight Show (van Jimmy Fallon) opgenomen. Het is een sowieso een leuke rondleiding en helemaal als je wel eens wat kijkt van de Amerikaanse tv.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_210299295
Ik ga binnenkort terug naar NYC en ben op zoek naar recent geopende attracties (op of na 2015).

Ik heb zelf al wat opgezocht en zelfs ChatGPT geraadpleegd en kwam al op het volgende:

• Hudson Yards met Vessel en Shed
• Nog een stukje High Line dat is bijgebouwd
• Poster House
• Een nieuwe annex van MoMA
• Whitney Museum of American Art:dat is verhuisd
• Richard Gilder Center for Science, Education and Innovation
• Little Island park

Is er nog iets dat de laatste 5-7 jaren nieuw is geopend of gerenoveerd?
pi_210299675
9/11 museum?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210301042
Little island Parkje ziet er grappig uit maar verwacht er niet veel van. Erg druk maar met lekker weer kan je er wel even zitten
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_210302138
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 09:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Little island Parkje ziet er grappig uit maar verwacht er niet veel van. Erg druk maar met lekker weer kan je er wel even zitten
little geeft het wel juist weer idd. Leuk voor 30 minuten ofzo :)

9-11 museum wel een must see wat mij betreft
pi_210302803
Bedankt voor de tips. Ik geloof dat Little Island ook boeiender is om vanop afstand naar de constructie te kijken dan het parkje zelf, maar ik kan ter plekke zien hoeveel tijd ik eraan spendeer.

9/11 staat idd ook op de lijst, was het vergeten te vermelden (opende in 2014).

Edge skydeck met de glazen vloer leek leuk maar $40 is mss net iets te veel (en ik heb al voldoende panorama's gezien in de stad dus dat moet niet meer van de bucket list).

[ Bericht 24% gewijzigd door zipcon op 16-08-2023 12:20:14 ]
pi_210304422
Ik vind Edge wel een van de betere uitkijkpunten, zeker beter dan Freedom Tower.

Maar ja, je hebt maar zoveel tijd en zoveel te kiezen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_210476566
Hoi! Wij vertrekken over 2 weken voor 16 dagen naar New York. En ik vroeg mij af wat momenteel de goedkoopste manier van geld pinnen/betalen is.

Op dit moment hebben wij gewoon een standaard ING rekening met werelddekking en een ICS Mastercard Gold creditcard. Lees veel over transaction fee's en omdat alles al duur genoeg is hoor ik graag tips of wijsheden.

Aanvragen van een alternatieve creditcard behoort tot de mogelijkheden.. Hoor graag! :-)
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
pi_210476582
16 dagen? :{ ik neem toch aan nog met uitstapjes in de staat zelf?

Wat is je limiet van je Mastercard?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210476642
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
16 dagen? :{ ik neem toch aan nog met uitstapjes in de staat zelf?

Wat is je limiet van je Mastercard?
We gaan op de bonnefooi en denken ons wel te kunnen vermaken, mochten we ons vervelen gaan we ons heil buiten NY zoeken. Limiet is 2500, kan evt. zelf extra tegoed opzetten. Maar lees dat je per opname 4% betaald. Dit klinkt mij fors maar wellicht is dit normaal hoor? Heb niet veel ervaring met CC gebruik in de US.
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
  Moderator woensdag 30 augustus 2023 @ 17:13:09 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210476668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:09 schreef NoNickOne het volgende:

Maar lees dat je per opname 4% betaald. Dit klinkt mij fors maar wellicht is dit normaal hoor? Heb niet veel ervaring met CC gebruik in de US.
Het kan nog erger: in Las Vegas kwam ik 10% tegen. :')

Niet te veel kleine opnames doen dus, als je al opnames zou willen doen. Het meeste kun je met je credit card doen en zorg dat je wat kleingeld hebt voor fooien of als je eens ergens niet met je cc kunt betalen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_210476694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:13 schreef Mike het volgende:

[..]
Het kan nog erger: in Las Vegas kwam ik 10% tegen. :')

Niet te veel kleine opnames doen dus, als je al opnames zou willen doen. Het meeste kun je met je credit card doen en zorg dat je wat kleingeld hebt voor fooien of als je eens ergens niet met je cc kunt betalen.
Nu komt de beginners vraag - De fee is dus alleen bij opname uit ATM? Is betalen met creditcard dan gewoon dollar/euro koers zonder transaction fee?
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
  Moderator woensdag 30 augustus 2023 @ 17:20:14 #18
45833 crew  Fogel
pi_210476717
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:16 schreef NoNickOne het volgende:

[..]
Nu komt de beginners vraag - De fee is dus alleen bij opname uit ATM? Is betalen met creditcard dan gewoon dollar/euro koers zonder transaction fee?
Normaal gesproken wel.
Wel opletten dat je de koers van je eigen bank gebruikt en niet het voorstel wat je soms krijgt dat ze alvast voor jou de koers bepalen (meestal heel slechte koers).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_210476861
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:20 schreef Fogel het volgende:

[..]
Normaal gesproken wel.
Wel opletten dat je de koers van je eigen bank gebruikt en niet het voorstel wat je soms krijgt dat ze alvast voor jou de koers bepalen (meestal heel slechte koers).
ook wel een fee van 2-2.5% 'omwisselkosten'.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 18:47:57 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210477782
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:09 schreef NoNickOne het volgende:

[..]
We gaan op de bonnefooi en denken ons wel te kunnen vermaken, mochten we ons vervelen gaan we ons heil buiten NY zoeken. Limiet is 2500, kan evt. zelf extra tegoed opzetten. Maar lees dat je per opname 4% betaald. Dit klinkt mij fors maar wellicht is dit normaal hoor? Heb niet veel ervaring met CC gebruik in de US.
16 dagen, wel wat jaloers hoor. Dan kan je al heel veel toe komen. Als je wat dagjes overhebt kan ik Washington en Boston heel erg aanraden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 00:23:29 #21
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210482845
Zou Washington erbij doen idd.
16 dagen NY is wel heel lang.
En ik hóu van die stad.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210483688
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 18:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
16 dagen, wel wat jaloers hoor. Dan kan je al heel veel toe komen. Als je wat dagjes overhebt kan ik Washington en Boston heel erg aanraden.
Dit inderdaad. Ik zou 6-8 dagen New York doen en de rest opdelen over die steden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210484585
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 18:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
16 dagen, wel wat jaloers hoor. Dan kan je al heel veel toe komen. Als je wat dagjes overhebt kan ik Washington en Boston heel erg aanraden.
Eén of twee dagen Philly is ook tof :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 10:26:43 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210484732
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:10 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Eén of twee dagen Philly is ook tof :Y
Ook zeker een optie ja :Y . Vonden we zelf wel de minste van die drie, maar dat is iets persoonlijks natuurlijk
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210485021
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 10:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ook zeker een optie ja :Y . Vonden we zelf wel de minste van die drie, maar dat is iets persoonlijks natuurlijk
Ik vond het leuk voor eventjes :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator donderdag 31 augustus 2023 @ 11:13:39 #26
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210485132
Wat ook een aanrader is als je naar DC zou gaan, is de trein pakken vanuit New York. Het is snel, makkelijk, stapt op en uit in het centrum en je ziet onderweg wat van Baltimore en Philadelphia.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 12:10:54 #27
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210485733
quote:
84s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:13 schreef Mike het volgende:
Wat ook een aanrader is als je naar DC zou gaan, is de trein pakken vanuit New York. Het is snel, makkelijk, stapt op en uit in het centrum en je ziet onderweg wat van Baltimore en Philadelphia.
Dit is precies mijn plan voor komend voorjaar, NY en DC en dan verplaatsen per trein tussen de 2. :Y
The Admirals......1995-2007
pi_210485769
Mochten er mensen tips nodig hebben over DC dan kun je me een DM sturen. Afgelopen April een week geweest. Wat een heerlijke stad is dat _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 31 augustus 2023 @ 12:31:27 #29
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210485928
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:10 schreef RodenCity het volgende:

[..]
Dit is precies mijn plan voor komend voorjaar, NY en DC en dan verplaatsen per trein tussen de 2. :Y
Hoop dat het je bevalt! Trein tussen de twee beviel ons iig enorm.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Mochten er mensen tips nodig hebben over DC dan kun je me een DM sturen. Afgelopen April een week geweest. Wat een heerlijke stad is dat _O_
Die wandeling tussen the Lincoln Memorial & the Washington Monument O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210486145
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]
Die wandeling tussen the Lincoln Memorial & the Washington Monument O+
Sowieso alles rondom the Mall, de geweldige musea, de geschiedenis die je er ruikt. Maar ook Arlington, Georgetown en alle andere diverse wijken van de stad. Echt een aanrader.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210486161
de laatste keer toen ik in New York was ben ik ook een dag naar Philadelphia gegaan, best wel een pauper stad
DC is wel een mooie stad en ook makkelijk te doen met de trein
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  donderdag 31 augustus 2023 @ 13:49:53 #32
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210486546
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Sowieso alles rondom the Mall, de geweldige musea, de geschiedenis die je er ruikt. Maar ook Arlington, Georgetown en alle andere diverse wijken van de stad. Echt een aanrader.
Sowieso the Mall en de musea, das de hoofdreden voor mij om heen te gaan. Daarnaast, omdat het bucketlist items zijn, tour in het witte huis en het pentagon (schijnt ook mogelijk te zijn).
The Admirals......1995-2007
pi_210486568
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:49 schreef RodenCity het volgende:

[..]
Sowieso the Mall en de musea, das de hoofdreden voor mij om heen te gaan. Daarnaast, omdat het bucketlist items zijn, tour in het witte huis en het pentagon (schijnt ook mogelijk te zijn).
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 31 augustus 2023 @ 13:54:20 #34
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210486595
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.
Ik had begrepen dat je het Pentagon als Non-American wel in kan, mits je via de Nederlandse Ambasade een verzoek daar toe doet. Zeg niet dat het 100% lukt, maar aanvragen schijnt te kunnen.

Witte huis was ik achter inderdaad dat je dat maanden van te voren moet plannen.
The Admirals......1995-2007
pi_210486699
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:54 schreef RodenCity het volgende:

[..]
Ik had begrepen dat je het Pentagon als Non-American wel in kan, mits je via de Nederlandse Ambasade een verzoek daar toe doet. Zeg niet dat het 100% lukt, maar aanvragen schijnt te kunnen.

Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 31 augustus 2023 @ 14:10:08 #36
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210486762
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.
Hmm oke, nou ja we gaan het zien, een mail de deur uit gooien met een vraag kost niks, kan het altijd proberen :7
The Admirals......1995-2007
  Moderator donderdag 31 augustus 2023 @ 14:24:31 #37
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210486898
Ik ben twee keer in het Pentagon geweest, maar dat was in 2000 en 2001, dus nog voor de aanslagen op het WTC. Je kon toen nog zo de kamer van de minister van Defensie inlopen als je wilde. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 20:15:34 #38
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210491338
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.
Totaal niet jaloers. Echt niet hoor :@ de twee keer dat we er geweest zijn overigens ook niet geprobeerd hoor, maar lijkt me wel tof. Leuk dat je dat hebt kunnen doen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210491521
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Totaal niet jaloers. Echt niet hoor :@ de twee keer dat we er geweest zijn overigens ook niet geprobeerd hoor, maar lijkt me wel tof. Leuk dat je dat hebt kunnen doen!
Heb zelfs President Biden en zijn vrouw gezien vanuit het Witte Huis terwijl zij voor het Witte Huis gasten ontvingen :D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 31 augustus 2023 @ 22:48:52 #40
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210493832
Ik ben ook in het Witte Huis geweest maar toen kon je nog 's morgensvroeg in de rij gaan staan. We hebben dat toen gedaan de eerste dag dat we aankwamen, want dan ben je door de jet lag toch al heel vroeg wakker.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_210497958
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.
Oh? Dan is dat ergens in de afgelopen jaren veranderd, want ik was in 2016 in DC en heb toen een tour gedaan in het Pentagon. Was echt fantastisch trouwens. Heel indrukwekkend.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_210497980
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 20:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heb zelfs President Biden en zijn vrouw gezien vanuit het Witte Huis terwijl zij voor het Witte Huis gasten ontvingen :D
Ik wilde in 2016 ook een tour doen in het Witte Huis, maar dat was toen niet meer mogelijk voor niet-Amerikanen. Nu dus weer wel. Lijkt me echt geweldig! Wil nu gelijk weer naar DC. Maar nu eerst naar Boston (wordt mijn 1e keer) en New York (13e keer) in november *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_210497993
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:07 schreef MissJ het volgende:

[..]
Ik wilde in 2016 ook een tour doen in het Witte Huis, maar dat was toen niet meer mogelijk voor niet-Amerikanen. Nu dus weer wel. Lijkt me echt geweldig! Wil nu gelijk weer naar DC. Maar nu eerst naar Boston (wordt mijn 1e keer) en New York (13e keer) in november *O*
Boston is geweldig en heel Europees (logischerwijs), voor mij alweer dik 15 jaar geleden maar zou graag eens terug gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210498013
16 dagen New York, wow! Ik zou me dus echt zeer prima 16 dagen daar kunnen vermaken :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:10:49 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210498020
Voordat we onze volgende NYC trip boekten (volgend jaar april) hebben we eerst Boston overwogen. We zijn er maar één dag geweest en gevoel dat we veel gemist hebben, maar viel me op dat de stad enorm duur is. Dan is New York nog goedkoop.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210498059
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voordat we onze volgende NYC trip boekten (volgend jaar april) hebben we eerst Boston overwogen. We zijn er maar één dag geweest en gevoel dat we veel gemist hebben, maar viel me op dat de stad enorm duur is. Dan is New York nog goedkoop.
Boston is inderdaad gigantisch duur! Ben er nog niet geweest, maar heb wel al een hotel geboekt en het viel niet mee om iets enigszins betaalbaars te vinden wat ook nog eens op een perfecte locatie is.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:22:00 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210498190
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:13 schreef MissJ het volgende:

[..]
Boston is inderdaad gigantisch duur! Ben er nog niet geweest, maar heb wel al een hotel geboekt en het viel niet mee om iets enigszins betaalbaars te vinden wat ook nog eens op een perfecte locatie is.
Geen idee waarom dat zo is eigenlijk. Washington, NYC, en een Toronto zijn in hetzelfde gebied best betaalbaar, maar Boston steekt er echt bovenuit.

Wel fijn dat je wat betaalbaars hebt kunnen vinden!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210558262
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:09 schreef NoNickOne het volgende:

[..]
We gaan op de bonnefooi en denken ons wel te kunnen vermaken, mochten we ons vervelen gaan we ons heil buiten NY zoeken. Limiet is 2500, kan evt. zelf extra tegoed opzetten. Maar lees dat je per opname 4% betaald. Dit klinkt mij fors maar wellicht is dit normaal hoor? Heb niet veel ervaring met CC gebruik in de US.
Je betaalt het ofwel als extra fee als je met je CC betaalt of je betaalt het als je cash geld opneemt.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_210558276
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:10 schreef MissJ het volgende:
16 dagen New York, wow! Ik zou me dus echt zeer prima 16 dagen daar kunnen vermaken :Y
Zeker als de Yankees 'in town' zijn. Dan kun je met een beetje mazzel al 6 dagen honkbal kijken.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_210704449
Ik vraag me al heel lang af waarom ze de 9/11 projectielampen op een andere plek hebben geplaatst dan op de werkelijke plek waar de Twin Towers hebben gestaan.
Wellicht zoek ik verkeerd, maar ik kan er ook niks over vinden.

De lichtstralen belichamen toch de Twin Towers?

Weet iemand dit?
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')