Dit is precies mijn plan voor komend voorjaar, NY en DC en dan verplaatsen per trein tussen de 2.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:13 schreef Mike het volgende:
Wat ook een aanrader is als je naar DC zou gaan, is de trein pakken vanuit New York. Het is snel, makkelijk, stapt op en uit in het centrum en je ziet onderweg wat van Baltimore en Philadelphia.
Hoop dat het je bevalt! Trein tussen de twee beviel ons iig enorm.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:10 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Dit is precies mijn plan voor komend voorjaar, NY en DC en dan verplaatsen per trein tussen de 2.
Die wandeling tussen the Lincoln Memorial & the Washington Monumentquote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Mochten er mensen tips nodig hebben over DC dan kun je me een DM sturen. Afgelopen April een week geweest. Wat een heerlijke stad is dat
Sowieso alles rondom the Mall, de geweldige musea, de geschiedenis die je er ruikt. Maar ook Arlington, Georgetown en alle andere diverse wijken van de stad. Echt een aanrader.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Die wandeling tussen the Lincoln Memorial & the Washington Monument
Sowieso the Mall en de musea, das de hoofdreden voor mij om heen te gaan. Daarnaast, omdat het bucketlist items zijn, tour in het witte huis en het pentagon (schijnt ook mogelijk te zijn).quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sowieso alles rondom the Mall, de geweldige musea, de geschiedenis die je er ruikt. Maar ook Arlington, Georgetown en alle andere diverse wijken van de stad. Echt een aanrader.
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:49 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Sowieso the Mall en de musea, das de hoofdreden voor mij om heen te gaan. Daarnaast, omdat het bucketlist items zijn, tour in het witte huis en het pentagon (schijnt ook mogelijk te zijn).
Ik had begrepen dat je het Pentagon als Non-American wel in kan, mits je via de Nederlandse Ambasade een verzoek daar toe doet. Zeg niet dat het 100% lukt, maar aanvragen schijnt te kunnen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.
Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:54 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat je het Pentagon als Non-American wel in kan, mits je via de Nederlandse Ambasade een verzoek daar toe doet. Zeg niet dat het 100% lukt, maar aanvragen schijnt te kunnen.
Hmm oke, nou ja we gaan het zien, een mail de deur uit gooien met een vraag kost niks, kan het altijd proberenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.
Totaal niet jaloers. Echt niet hoorquote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.
Heb zelfs President Biden en zijn vrouw gezien vanuit het Witte Huis terwijl zij voor het Witte Huis gasten ontvingenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Totaal niet jaloers. Echt niet hoorde twee keer dat we er geweest zijn overigens ook niet geprobeerd hoor, maar lijkt me wel tof. Leuk dat je dat hebt kunnen doen!
Oh? Dan is dat ergens in de afgelopen jaren veranderd, want ik was in 2016 in DC en heb toen een tour gedaan in het Pentagon. Was echt fantastisch trouwens. Heel indrukwekkend.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.
Ik wilde in 2016 ook een tour doen in het Witte Huis, maar dat was toen niet meer mogelijk voor niet-Amerikanen. Nu dus weer wel. Lijkt me echt geweldig! Wil nu gelijk weer naar DC. Maar nu eerst naar Boston (wordt mijn 1e keer) en New York (13e keer) in novemberquote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb zelfs President Biden en zijn vrouw gezien vanuit het Witte Huis terwijl zij voor het Witte Huis gasten ontvingen
Boston is geweldig en heel Europees (logischerwijs), voor mij alweer dik 15 jaar geleden maar zou graag eens terug gaan.quote:Op vrijdag 1 september 2023 13:07 schreef MissJ het volgende:
[..]
Ik wilde in 2016 ook een tour doen in het Witte Huis, maar dat was toen niet meer mogelijk voor niet-Amerikanen. Nu dus weer wel. Lijkt me echt geweldig! Wil nu gelijk weer naar DC. Maar nu eerst naar Boston (wordt mijn 1e keer) en New York (13e keer) in november
Boston is inderdaad gigantisch duur! Ben er nog niet geweest, maar heb wel al een hotel geboekt en het viel niet mee om iets enigszins betaalbaars te vinden wat ook nog eens op een perfecte locatie is.quote:Op vrijdag 1 september 2023 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voordat we onze volgende NYC trip boekten (volgend jaar april) hebben we eerst Boston overwogen. We zijn er maar één dag geweest en gevoel dat we veel gemist hebben, maar viel me op dat de stad enorm duur is. Dan is New York nog goedkoop.
Geen idee waarom dat zo is eigenlijk. Washington, NYC, en een Toronto zijn in hetzelfde gebied best betaalbaar, maar Boston steekt er echt bovenuit.quote:Op vrijdag 1 september 2023 13:13 schreef MissJ het volgende:
[..]
Boston is inderdaad gigantisch duur! Ben er nog niet geweest, maar heb wel al een hotel geboekt en het viel niet mee om iets enigszins betaalbaars te vinden wat ook nog eens op een perfecte locatie is.
Je betaalt het ofwel als extra fee als je met je CC betaalt of je betaalt het als je cash geld opneemt.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:09 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
We gaan op de bonnefooi en denken ons wel te kunnen vermaken, mochten we ons vervelen gaan we ons heil buiten NY zoeken. Limiet is 2500, kan evt. zelf extra tegoed opzetten. Maar lees dat je per opname 4% betaald. Dit klinkt mij fors maar wellicht is dit normaal hoor? Heb niet veel ervaring met CC gebruik in de US.
Zeker als de Yankees 'in town' zijn. Dan kun je met een beetje mazzel al 6 dagen honkbal kijken.quote:Op vrijdag 1 september 2023 13:10 schreef MissJ het volgende:
16 dagen New York, wow! Ik zou me dus echt zeer prima 16 dagen daar kunnen vermaken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |