abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 31 augustus 2023 @ 11:13:39 #26
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210485132
Wat ook een aanrader is als je naar DC zou gaan, is de trein pakken vanuit New York. Het is snel, makkelijk, stapt op en uit in het centrum en je ziet onderweg wat van Baltimore en Philadelphia.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 12:10:54 #27
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210485733
quote:
84s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 11:13 schreef Mike het volgende:
Wat ook een aanrader is als je naar DC zou gaan, is de trein pakken vanuit New York. Het is snel, makkelijk, stapt op en uit in het centrum en je ziet onderweg wat van Baltimore en Philadelphia.
Dit is precies mijn plan voor komend voorjaar, NY en DC en dan verplaatsen per trein tussen de 2. :Y
The Admirals......1995-2007
pi_210485769
Mochten er mensen tips nodig hebben over DC dan kun je me een DM sturen. Afgelopen April een week geweest. Wat een heerlijke stad is dat _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210485928
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:10 schreef RodenCity het volgende:

[..]
Dit is precies mijn plan voor komend voorjaar, NY en DC en dan verplaatsen per trein tussen de 2. :Y
Hoop dat het je bevalt! Trein tussen de twee beviel ons iig enorm.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Mochten er mensen tips nodig hebben over DC dan kun je me een DM sturen. Afgelopen April een week geweest. Wat een heerlijke stad is dat _O_
Die wandeling tussen the Lincoln Memorial & the Washington Monument O+
pi_210486145
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]
Die wandeling tussen the Lincoln Memorial & the Washington Monument O+
Sowieso alles rondom the Mall, de geweldige musea, de geschiedenis die je er ruikt. Maar ook Arlington, Georgetown en alle andere diverse wijken van de stad. Echt een aanrader.
pi_210486161
de laatste keer toen ik in New York was ben ik ook een dag naar Philadelphia gegaan, best wel een pauper stad
DC is wel een mooie stad en ook makkelijk te doen met de trein
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 13:49:53 #32
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210486546
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Sowieso alles rondom the Mall, de geweldige musea, de geschiedenis die je er ruikt. Maar ook Arlington, Georgetown en alle andere diverse wijken van de stad. Echt een aanrader.
Sowieso the Mall en de musea, das de hoofdreden voor mij om heen te gaan. Daarnaast, omdat het bucketlist items zijn, tour in het witte huis en het pentagon (schijnt ook mogelijk te zijn).
pi_210486568
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:49 schreef RodenCity het volgende:

[..]
Sowieso the Mall en de musea, das de hoofdreden voor mij om heen te gaan. Daarnaast, omdat het bucketlist items zijn, tour in het witte huis en het pentagon (schijnt ook mogelijk te zijn).
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 13:54:20 #34
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210486595
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Witte Huis (East Wing) moet je dan 3-4 maanden van te voren aanmelden en uitgeloot worden (mij is het gelukt afgelopen April, geweldige ervaring). Het Pentagon kom je niet in als non-American.
Ik had begrepen dat je het Pentagon als Non-American wel in kan, mits je via de Nederlandse Ambasade een verzoek daar toe doet. Zeg niet dat het 100% lukt, maar aanvragen schijnt te kunnen.

Witte huis was ik achter inderdaad dat je dat maanden van te voren moet plannen.
pi_210486699
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:54 schreef RodenCity het volgende:

[..]
Ik had begrepen dat je het Pentagon als Non-American wel in kan, mits je via de Nederlandse Ambasade een verzoek daar toe doet. Zeg niet dat het 100% lukt, maar aanvragen schijnt te kunnen.

Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 14:10:08 #36
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210486762
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat moet dan wel via een vooraanstaande functie zijn om daar binnen te komen. Jij en ik als toerist komen daar echt niet binnen.
Hmm oke, nou ja we gaan het zien, een mail de deur uit gooien met een vraag kost niks, kan het altijd proberen :7
  Moderator donderdag 31 augustus 2023 @ 14:24:31 #37
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210486898
Ik ben twee keer in het Pentagon geweest, maar dat was in 2000 en 2001, dus nog voor de aanslagen op het WTC. Je kon toen nog zo de kamer van de minister van Defensie inlopen als je wilde. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_210491338
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Totaal niet jaloers. Echt niet hoor :@ de twee keer dat we er geweest zijn overigens ook niet geprobeerd hoor, maar lijkt me wel tof. Leuk dat je dat hebt kunnen doen!
pi_210491521
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Totaal niet jaloers. Echt niet hoor :@ de twee keer dat we er geweest zijn overigens ook niet geprobeerd hoor, maar lijkt me wel tof. Leuk dat je dat hebt kunnen doen!
Heb zelfs President Biden en zijn vrouw gezien vanuit het Witte Huis terwijl zij voor het Witte Huis gasten ontvingen :D
  Moderator donderdag 31 augustus 2023 @ 22:48:52 #40
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210493832
Ik ben ook in het Witte Huis geweest maar toen kon je nog 's morgensvroeg in de rij gaan staan. We hebben dat toen gedaan de eerste dag dat we aankwamen, want dan ben je door de jet lag toch al heel vroeg wakker.
pi_210497958
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Oh? Dan is dat ergens in de afgelopen jaren veranderd, want ik was in 2016 in DC en heb toen een tour gedaan in het Pentagon. Was echt fantastisch trouwens. Heel indrukwekkend.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_210497980
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 20:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heb zelfs President Biden en zijn vrouw gezien vanuit het Witte Huis terwijl zij voor het Witte Huis gasten ontvingen :D
Ik wilde in 2016 ook een tour doen in het Witte Huis, maar dat was toen niet meer mogelijk voor niet-Amerikanen. Nu dus weer wel. Lijkt me echt geweldig! Wil nu gelijk weer naar DC. Maar nu eerst naar Boston (wordt mijn 1e keer) en New York (13e keer) in november *O*
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
pi_210497993
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:07 schreef MissJ het volgende:

[..]
Ik wilde in 2016 ook een tour doen in het Witte Huis, maar dat was toen niet meer mogelijk voor niet-Amerikanen. Nu dus weer wel. Lijkt me echt geweldig! Wil nu gelijk weer naar DC. Maar nu eerst naar Boston (wordt mijn 1e keer) en New York (13e keer) in november *O*
Boston is geweldig en heel Europees (logischerwijs), voor mij alweer dik 15 jaar geleden maar zou graag eens terug gaan.
pi_210498013
16 dagen New York, wow! Ik zou me dus echt zeer prima 16 dagen daar kunnen vermaken :Y
pi_210498020
Voordat we onze volgende NYC trip boekten (volgend jaar april) hebben we eerst Boston overwogen. We zijn er maar één dag geweest en gevoel dat we veel gemist hebben, maar viel me op dat de stad enorm duur is. Dan is New York nog goedkoop.
pi_210498059
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voordat we onze volgende NYC trip boekten (volgend jaar april) hebben we eerst Boston overwogen. We zijn er maar één dag geweest en gevoel dat we veel gemist hebben, maar viel me op dat de stad enorm duur is. Dan is New York nog goedkoop.
Boston is inderdaad gigantisch duur! Ben er nog niet geweest, maar heb wel al een hotel geboekt en het viel niet mee om iets enigszins betaalbaars te vinden wat ook nog eens op een perfecte locatie is.
pi_210498190
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:13 schreef MissJ het volgende:

[..]
Boston is inderdaad gigantisch duur! Ben er nog niet geweest, maar heb wel al een hotel geboekt en het viel niet mee om iets enigszins betaalbaars te vinden wat ook nog eens op een perfecte locatie is.
Geen idee waarom dat zo is eigenlijk. Washington, NYC, en een Toronto zijn in hetzelfde gebied best betaalbaar, maar Boston steekt er echt bovenuit.

Wel fijn dat je wat betaalbaars hebt kunnen vinden!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2023 13:23:13 ]
pi_210558262
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:09 schreef NoNickOne het volgende:

[..]
We gaan op de bonnefooi en denken ons wel te kunnen vermaken, mochten we ons vervelen gaan we ons heil buiten NY zoeken. Limiet is 2500, kan evt. zelf extra tegoed opzetten. Maar lees dat je per opname 4% betaald. Dit klinkt mij fors maar wellicht is dit normaal hoor? Heb niet veel ervaring met CC gebruik in de US.
Je betaalt het ofwel als extra fee als je met je CC betaalt of je betaalt het als je cash geld opneemt.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_210558276
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:10 schreef MissJ het volgende:
16 dagen New York, wow! Ik zou me dus echt zeer prima 16 dagen daar kunnen vermaken :Y
Zeker als de Yankees 'in town' zijn. Dan kun je met een beetje mazzel al 6 dagen honkbal kijken.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_210704449
Ik vraag me al heel lang af waarom ze de 9/11 projectielampen op een andere plek hebben geplaatst dan op de werkelijke plek waar de Twin Towers hebben gestaan.
Wellicht zoek ik verkeerd, maar ik kan er ook niks over vinden.

De lichtstralen belichamen toch de Twin Towers?

Weet iemand dit?
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')