abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210171859
In november 2017 kregen Six. en ik de sleutel van onze drive-in woning. Op zich een prima woning en het plan was om langzamerhand wat cosmetisch op te knappen. Daarmee werd deze reeks geboren. Al snel bleek dat ik eigenlijk bij alles zoiets had van 'als we het doen, dan pakken we het gelijk helemaal goed aan'. Dus zodoende werd de layout van de begane grond op de kop gegooid, en uiteindelijk zijn we ook op de 2e verdieping heel rigoreus te werk gegaan. En Six. zat nogal op de verduurzaming van deze woning. Dus uiteindelijk hebben we de woning volledig gestript, alles geïsoleerd en alleen de schuifpui in de woonkamer en de kozijnen van de 3 slaapkamers zijn niet vervangen. Er is nog 1 origineel stopcontact. Er is een all-electric warmtepomp geïnstalleerd met 18 zonnepanelen, dus deze woning is energieneutraal.

Ergens in deel 12 kondigde ik het einde van deze serie aan. 5,5 jaar nadat we de sleutel kregen van onze drive-in woning, waren we 95% klaar met verbouwen. Er volgden er wel nog 2 delen met polls over kussentjes en keukengreepjes. En we hadden nog plannen voor de schuur. Maar ja, door omstandigheden moeten we toch rekening houden met aangepaste woning, en onze tuin is heerlijk maar voor Colin die ondertussen bijna 3 is, niet echt geschikt. Dus in deel 16 was het plan nog om eerst te verkopen, maar nog geen 3 weken later kwam er een geweldig huis op ons pad dat behoorlijk afwijkt van de wens om nu naar een instapklare woning te gaan. Dus zo komen we aan in deel 18. Welkom!

Sprong in de tijd naar mei 2023 - samenvatting van de eerste 16 delen kun je verderop lezen:

In mei 2023 volgt, na jaren onverklaarbare en best ernstige klachten, een doorverwijzing voor Six. naar de neuroloog met bijschrift 'MS?'. Die komt hard binnen. We beseffen dat we bij een volgende terugval in klachten misschien niet meer in een huis met zoveel trappen kunnen wonen. MS wordt voorlopig uitgesloten (zijn wij het niet mee eens) maar het besef dat dit op elk moment eigenlijk een lastig verhaal kan worden qua wonen, maakt wel dat we onze lange-termijnplannen omgooien. Dus we gaan 'oriënteren' om te kijken hoe verder. Als eerste bezichtigen we een enorme bouwval waarin een hoarder woont. Leuke woning maar deze verbouwing gaat echt te ver en is ook te duur. We spreken na de bezichtiging af: instapklaar, hooguit cosmetisch verbouwen. De tweede bezichtiging is toch bepaald geen instapklare woning, maar nog voor we weer vertrekken weten we al dat we gaan bieden.

quote:
2s.gif Op maandag 24 juli 2023 19:23 schreef Seven. het volgende:
Vanmorgen gebeld om te kijken hoeveel biedingen er waren. Daar deed de makelaar behoorlijk vaag over en ik kreeg geen antwoord. Dus dat stemde mij niet erg hoopvol. Na 12:00 heb ik elke 5 minuten mijn telefoon gecheckt en om kwart over 2 belde de makelaar eindelijk terug.

Onderaan de streep was ons bod het beste bod dus eind van de week gaan we de voorlopige koopovereenkomst tekenen!
Dit wordt onze nieuwe woning:

Met awkward indeling boven - waarin alle muren die over dwars staan, dragend blijken te zijn :+ dus bouwtechnische aanpassingen zullen uitdagend worden en dus ook mogelijk niet gebeuren:

Samenvatting van deel 1 t/m deel 16 - met idioot veel foto's dus als je geen zin hebt om te scrollen, NIET KLIKKEN!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Februari 2019: de verbouwing beneden is klaar!

Zomer 2019:

Six. bouwt een hangbank:

In april 2020 begint het weer een beetje te kriebelen. Het begint met een klusje van een paar daagjes:

Zolderverbouwing gaat in mei 2020 van start. Plan voor en plan na:

De slaapkamer van de oudste voor en na:

Aangezien zij 13 was toen we hier gingen wonen, hebben we die destijds geschilderd. We hebben de schoorsteen eruit gesloopt en de kamer kleiner gemaakt:

En de slaapkamer van de jongste moest er ook aan geloven. Ook dit was een echte kinderkamer (foto's hieronder). De kamer kreeg alleen een verfje toen we hier naartoe verhuisden.

De zolder krijgt nog een spectaculair verfje (idee van Claudia_x):

Six. komt nog heel ver in de badkamer. Voor:

Tijdens:

Derde slaapkamer moet alleen nog gestuct worden:

In juni 2021 bouwt Six. zelf nog even iets voor zijn vaderdag cadeau:

In juli 2021 laten we het dak vernieuwen. Voor:

Na:

In augustus 2021 laten we de vloer isoleren:

In januari 2022 laten we een balkon plaatsen voor het huis. In maart volgt de nieuwe raampartij met deur naar het balkon nog:

Six. legt er zelf een vloer in. En hij maakt de binnenkant klaar voor de afwerking:

Tijdens het slopen van de gevel, kwamen we dit geniale kunstwerk tegen. Dankzij arvensis is de oorspronkelijke artiest snel opgespoord via Facebook, hij vond het superleuk om deze foto te krijgen en hij en zijn ouders volgen nu de verbouwing op facebook :D .

Februari 2022 laten we 18 zonnepanelen en een 8kw warmtepomp plaatsen. We zijn dan net wel of net niet energie neutraal.

En in maart 2022 beginnen we dan met de laatste fase van de verbouwing. De keuken en woonkamer worden gestript. Na 7 weken buffelen en afzien, is het weer bewoonbaar!

Voor en tijdens:

Na:

Voor en tijdens:

En na O+

De badkamer is af!

De derde slaapkamer is klaar:

Six. schuurt het frame van de trap kaal en zet er een nieuwe laklaag op. In juli 2022 worden de glazen wanden geplaatst. Frame van de trap en de profielen van rondom de glazen wand hebben dezelfde RAL kleur:

En dan nog de wanden op mijn kantoor:

En aan deze mega OP, mogen de eindfoto's van de woonkamer en keuken natuurlijk niet ontbreken. Menig fokker heeft hierover mee kunnen beslissen (greepjes, kleur van de keukendeurtjes, indeling van de keuken en nog te beslechten: kussentjes op de bank):

Budget voor de drive-in woning (budget verbouwing):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 05-08-2023 16:49:28 ]
Resistance is futile.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:08:09 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210172097
Als we niet willen rommelen met de dragende muren op de 1e verdieping, dan is dit het plan. Raam in de badkamer eruit, vervangen door 3 dakramen boven het bad. En flink stuk van de overloop bij de slaapkamer aantrekken. Die krijgt daardoor wel een beetje funky vorm maar daar kan ik wel mee uit de voeten. Verder komt er dan een dakraam boven de trap (geen daglicht meer). Voorwaarde hier: CV moet nog voor het slopen verplaatst worden naar de kelder. Ik zie daar weinig risico in.

foto's online delen

We kunnen dan evt een tijdelijk wandje en deur neerzetten voor Six. zijn 15-jaroge dochter die elke maand nog wel een weekendje komt.

Verder moeten we hier nog kijken of we dus 1 of 2 plafonds van de slaapkamers door gaan breken tot de nok. En ik hoop nog steeds dat we ergens een trapje kunnen maken naar de zolder (stahoogte bij de nok is 180cm dus geen leefbare ruimte maar wel leuk voor kids om zich terug te trekken).

En het plan voor als we wel met de draagconstructie aan de slag willen: nog mee bezig.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:22:33 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210172833
De "dak eraf" optie heeft wel als voordeel dat je er gelijk een optimaal geïsoleerd dak op kunt laten plaatsen, dat dan wel weer :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:37:54 #4
419975 tux87
pi_210172987
De kosten waren 6 weken geleden, dus nog wel actueel ;)

Een beetje afhankelijk van de maatvoering hoeft het dak er niet af. Al zou dat moeten, dan kun je er gewoon een rij pannen afhalen en een stukje van het beschot. Op zich te overzien als je er wat hulp bij hebt.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:02:56 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210173951
We zitten nog even door te denken op de indeling die er nu ligt. Daar beginnen ineens leuke ideeën te borrelen voor zowel de voorkant als de achterkant.

Kleine slaapkamer aan de voorkant wordt in de tekening hierboven best groot. Groot genoeg om een trap te maken voor toegang tot een vide op zolder. De trap zou dan komen ergens waar de CV ketel nu hangt (maar genoeg afstand zodat de tuimelramen open kunnen). De hoogte zal beperkt zijn maar wel paar m2 oppervlak.

En dankzij deze post van AnneX nog een idee voor de achterkant.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 10:01 schreef AnneX het volgende:

[..]
Haha. Zoiets is hier ook gemaakt en dm’de ik naar Seven.
SPOILER
In de slaapkamer aan de achterkant willen we graag de nok doorbreken. Dus ik vroeg me zo af wat je dan zou moeten doen met het mini plafond boven de badkamer. Trek je de muur tussen badkamer en slaapkamer op tot het dak? Zet je daar dan nog een paar luikjes in voor bergruimte vanuit de slaapkamer bovenop de badkamer. Maar dat plafond is in de badkamer max 70cm breed en dat geeft een raar benauwd gevoel. Maar de muur optrekken tot het dak geeft in de badkamer ook rare proporties (smalle hoge ruimte), dus dan zou het plafond er toch weer in moeten. En toen moest ik aan AnneX denken.

Oplossing: grote glasplaat recht bovenop deze muur tot aan het dak. Nok loopt overigens niet recht boven deze muur, maar 50cm ernaast aan de slaapkamer kant van de muur. Vanuit het bad ga je de nok dus wel zien, zonder het gevoel dat je de slaapkamer inkijkt. En vanuit de slaapkamer vergroot je het nok-effect alleen maar.

Kan geen geschikt voorbeeld vinden helaas maar de bovenste 160cm zou dus van glas worden. We zouden zelfs deze muur nog kunnen verlagen om er meer glas boven te zetten.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:49:37 #6
434136 Elleska
Lsk
pi_210174536
Is dat praktisch als iemand ligt te slapen en een ander het badkamerlicht aan doet?
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:54:12 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210174595
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 20:49 schreef Elleska het volgende:
Is dat praktisch als iemand ligt te slapen en een ander het badkamerlicht aan doet?
Het wordt uiteindelijk mijn kantoor dus daar maakt het niet echt voor uit (en t.z.t. zal er een paar keer per jaar geslapen worden omdat het dan ook als logeerkamer fungeert).
Resistance is futile.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:10:04 #8
434136 Elleska
Lsk
pi_210175700
Ben je nu niet veel te ver in de toekomst aan het denken? Je leeft eerst in het huis zonder aanbouw. In een eerdere post schreef je zelfs "Mogelijk komt de aanbouw en ombouw garage er nooit van, en wat dan? Traplift ooit?"
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:37:00 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210176213
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 22:10 schreef Elleska het volgende:
Ben je nu niet veel te ver in de toekomst aan het denken? Je leeft eerst in het huis zonder aanbouw. In een eerdere post schreef je zelfs "Mogelijk komt de aanbouw en ombouw garage er nooit van, en wat dan? Traplift ooit?"
Ik vind van niet. Maar mogelijk is Six. het met je eens.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:10:47 #10
147666 AnneX
pi_210176857
Een bad? Een ruimtevreter. Lastig voor mensen met beperkte mobiliteit om in/uit te stappen.
Zelf heb ik er dus niks mee. Handig om vitrage te wassen of kilo’s mosselen te spoelen.
Dan zou ik gaan voor een ruime douche (met Bette bodem douche vloer https://www.snijderinstal(...)t-voor-inloopdouche/ ) en een zitje.

Hoe vaak lig je in bad?
De beste klusdeals vind je bij Toolstation.nlBespaar op je energiekosten - gaslicht.nlJe klusgereedschap sneller en voordeliger bij Toolstation.nl
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:31:27 #11
3499 Claudia_x
pi_210177087
En uhm, wat als je nou van de badkamer de slaapkamer voor de kleine maakt (op termijn de werkkamer), van de kamer bovenin de badkamer en van de slaapkamer onderin voorlopig jullie kamer (op termijn van de kleine)? Het vereist wat verlegwerk, maar mogelijk valt het mee. Je zou de bestaande muren kunnen aanhouden. Het vergroten van de slaapkamer onderin lijkt me sowieso weinig voordelen hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:36:44 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210177157
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 23:10 schreef AnneX het volgende:
Een bad? Een ruimtevreter. Lastig voor mensen met beperkte mobiliteit om in/uit te stappen.
Zelf heb ik er dus niks mee. Handig om vitrage te wassen of kilo’s mosselen te spoelen.
Dan zou ik gaan voor een ruime douche (met Bette bodem douche vloer https://www.snijderinstal(...)t-voor-inloopdouche/ ) en een zitje.

Hoe vaak lig je in bad?
Ik elke week. Gek op m'n badje.

Edit: zo'n vloer voor de badkamer beneden zou supertof zijn!

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 05-08-2023 23:49:06 ]
Resistance is futile.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:41:21 #13
3499 Claudia_x
pi_210177212
En dan in het halletje zoals eerder geopperd dus een bedstee (die je later weer weg zou kunnen halen): https://pin.it/1OEp813

Met luikjes zodat je overdag daglicht in de hal hebt, maar dan in moderne uitvoering. Of met gordijnen. Kan overdag ook een zithoek onder het raam zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 05-08-2023 23:46:48 ]
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:47:05 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210177275
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 23:31 schreef Claudia_x het volgende:
En uhm, wat als je nou van de badkamer de slaapkamer voor de kleine maakt (op termijn de werkkamer), van de kamer bovenin de badkamer en van de slaapkamer onderin voorlopig jullie kamer (op termijn van de kleine)? Het vereist wat verlegwerk, maar mogelijk valt het mee. Je zou de bestaande muren kunnen aanhouden. Het vergroten van de slaapkamer onderin lijkt me sowieso weinig voordelen hebben.
Her verplaatsen van de badkamer hebben we nog niet overwogen (zou wel interessant zijn om dat om te denken trouwens).

Mijn uitgangspunt is eigenlijk stiekem dat de ruimte van de badkamer zich eigenlijk alleen leent voor een badkamer vanwege het schuine dak. Ik zie mezelf daar niet direct werken, of zo. :P
Resistance is futile.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:50:23 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210177308
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 23:10 schreef AnneX het volgende:

Hoe vaak lig je in bad?
Bette O+

Zo'n douchevloer met een glazen wand aan één kant en verder gewoon een doorloop zou daar idd mooi kunnen, op de plek van de deur naar de slaapkamer ofzo hoeft het raam ook niet weg.
Bad eventueel voor het raam.
Ik zie het nut van een bad wel met jonge kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:51:19 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210177318
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 23:41 schreef Claudia_x het volgende:
En dan in het halletje zoals eerder geopperd dus een bedstee (die je later weer weg zou kunnen halen): https://pin.it/1OEp813

Met luikjes zodat je overdag daglicht in de hal hebt, maar dan in moderne uitvoering. Of met gordijnen. Kan overdag ook een zithoek onder het raam zijn.
Die is wel super cute O+ .

Voordeel van de slaapkamer vergroten is trouwens genoeg ruimte voor toegang tot de vide/vliering.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:52:45 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210177332
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 23:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bette O+

Zo'n douchevloer met een glazen wand aan één kant en verder gewoon een doorloop zou daar idd mooi kunnen, op de plek van de deur naar de slaapkamer ofzo hoeft het raam ook niet weg.
Dan kom je in de knoop met de loopruimte als je toch eens achter de douche moet zijn.

Raam weghalen zou wel jammer zijn van het mooie groene uitzicht (maar daarvan weten we nog niet precies hoeveel er overblijft).
Resistance is futile.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:53:56 #18
3499 Claudia_x
pi_210177344
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 23:47 schreef Seven. het volgende:

[..]
Her verplaatsen van de badkamer hebben we nog niet overwogen (zou wel interessant zijn om dat om te denken trouwens).

Mijn uitgangspunt is eigenlijk stiekem dat de ruimte van de badkamer zich eigenlijk alleen leent voor een badkamer vanwege het schuine dak. Ik zie mezelf daar niet direct werken, of zo. :P
Jij kunt natuurlijk beter inschatten hoe de ruimte voelt. Van foto’s blijft dat lastig. Maar ik zie wel een bureau onder het schuine dak passen. Of zoiets: https://pin.it/33pch3C

Wij hebben trouwens van een van de slaapkamers een badkamer gemaakt. Gek dat ik er niet eerder aan dacht.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:56:05 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210177373
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 23:52 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dan kom je in de knoop met de loopruimte als je toch eens achter de douche moet zijn.

Raam weghalen zou wel jammer zijn van het mooie groene uitzicht (maar daarvan weten we nog niet precies hoeveel er overblijft).
Het lijkt nog best een eind te zijn tot 1.50 hoogte, dus als je zo'n doorloop doet met alleen een glazen wand tussen de vloer en het schuine dak, welke hoogte praat je dan over, als je de douchevloer 90 cm diep hebt bijvoorbeeld? Dan kun je hem zo breed maken als je wilt en heb je sowieso een ruime douche.

Aan de tekening te zien zou het dan in 85 cm van douchewand naar 1.50 hoog gaan.... dat moet toch bijna wel te doen zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door Leandra op 06-08-2023 00:04:07 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 augustus 2023 @ 00:07:25 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210177481
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 23:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het lijkt nog best een eind te zijn tot 1.50 hoogte, dus als je zo'n doorloop doet met alleen een glazen wand tussen de vloer en het schuine dak, welke hoogte praat je dan over, als je de douchevloer 90 cm diep hebt bijvoorbeeld? Dan kun je hem zo breed maken als je wilt en heb je sowieso een ruime douche.

Aan de tekening te zien zou het dan in 78 cm van naar 1.50 hoog gaan.... dat moet toch bijna wel te doen zijn?
Volgens mij is het plafond 70cm breed. Het raam is 75cm breed en de bovenkant raam zal rond 210cm zitten. Volgens mij zit de 150cm lijn halverwege de verwarming. Dus je kunt er best omheen maar wel beetje bukken dan :P .

Ik zat zelf al te denken aan een doorloop douche midden op de muur idd. Maar dan raak je je badmeubel ook niet meer goed kwijt. En voelt ook niet logisch in deze ruimte.
Resistance is futile.
De beste klusdeals vind je bij Toolstation.nlJe klusgereedschap sneller en voordeliger bij Toolstation.nlDe beste klusdeals vind je bij Toolstation.nl
  zondag 6 augustus 2023 @ 00:11:35 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210177530
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 23:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Jij kunt natuurlijk beter inschatten hoe de ruimte voelt. Van foto’s blijft dat lastig. Maar ik zie wel een bureau onder het schuine dak passen. Of zoiets: https://pin.it/33pch3C

Wij hebben trouwens van een van de slaapkamers een badkamer gemaakt. Gek dat ik er niet eerder aan dacht.
Was dat nog lastig om het allemaal aan te passen?

Wat hier de uitdaging zou zijn is dat het allemaal betonnen vloeren zijn. Vaak komt het er op neer dat de leidingen bovenop de bestaande vloer gelegd moeten worden, en dan krijg je een enorme opstap. Hier hebben we 2cm, daar stoor ik me niet aan. 5cm zou ik echt niet OK vinden.
Resistance is futile.
  zondag 6 augustus 2023 @ 00:21:27 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210177629
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2023 00:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
Volgens mij is het plafond 70cm breed. Het raam is 75cm breed en de bovenkant raam zal rond 210cm zitten. Volgens mij zit de 150cm lijn halverwege de verwarming. Dus je kunt er best omheen maar wel beetje bukken dan :P .

Ik zat zelf al te denken aan een doorloop douche midden op de muur idd. Maar dan raak je je badmeubel ook niet meer goed kwijt. En voelt ook niet logisch in deze ruimte.
Badmeubel op de plek waar in de tekening in de OP het bad staat? Dus min of meer aan de schuine kant vast, dat je met je rug naar de muur van de slaapkamer staat en de muur van de WC aan je linkerhand hebt?

Wel lastig met de spiegel dan, maar die zou je ook aan de schuine wand kunnen bevestigen.
Of aan de muur van de WC.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 augustus 2023 @ 00:35:26 #23
3499 Claudia_x
pi_210177720
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2023 00:11 schreef Seven. het volgende:

[..]
Was dat nog lastig om het allemaal aan te passen?

Wat hier de uitdaging zou zijn is dat het allemaal betonnen vloeren zijn. Vaak komt het er op neer dat de leidingen bovenop de bestaande vloer gelegd moeten worden, en dan krijg je een enorme opstap. Hier hebben we 2cm, daar stoor ik me niet aan. 5cm zou ik echt niet OK vinden.
Wij hebben een opstapje naar de badkamer, waar ik me totaal niet aan erger. Ik meen me te herinneren dat we in onze nieuwbouwwoning een soortgelijk opstapje hadden. Ik zou het even moeten nameten.

Komt er eigenlijk vloerverwarming op de verdieping en zo ja, weet je al hoe? Ik herinner me dat de aannemer bij ons eerst als idee had om alleen een retourleiding door de badkamervloer te laten lopen voor verwarming, maar hij heeft er uiteindelijk van afgezien en toch vloerverwarming gelegd.

Bij ons hebben de verdiepingen trouwens houten vloeren, maar in de badkamer is een betonvloer gestort. Heel spannend was het allemaal niet omdat toch alles behalve de buitenmuren eruit ging. Alleen de aansluiting op de trap was een ding, wat opdikking van de vloer betreft. (Maar uiteindelijk gingen de trappen er ook uit. :D)
  zondag 6 augustus 2023 @ 07:48:45 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210179068
Wij hadden in ons vorige huis ook een stevige opstap de badkamer in en ik heb me er nooit aan gestoord. En de deur op de overloop hebben we dezelfde hoogte gelaten dus visueel zag je er ook niks van als alle deuren dicht zaten.
  zondag 6 augustus 2023 @ 07:54:58 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210179086
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 00:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wij hebben een opstapje naar de badkamer, waar ik me totaal niet aan erger. Ik meen me te herinneren dat we in onze nieuwbouwwoning een soortgelijk opstapje hadden. Ik zou het even moeten nameten.

Komt er eigenlijk vloerverwarming op de verdieping en zo ja, weet je al hoe? Ik herinner me dat de aannemer bij ons eerst als idee had om alleen een retourleiding door de badkamervloer te laten lopen voor verwarming, maar hij heeft er uiteindelijk van afgezien en toch vloerverwarming gelegd.

Bij ons hebben de verdiepingen trouwens houten vloeren, maar in de badkamer is een betonvloer gestort. Heel spannend was het allemaal niet omdat toch alles behalve de buitenmuren eruit ging. Alleen de aansluiting op de trap was een ding, wat opdikking van de vloer betreft. (Maar uiteindelijk gingen de trappen er ook uit. :D)
Er komt inderdaad vloerverwarming op de hele verdieping. Ik weet eigenlijk niet of afvoeren en aanvoeren daar zo bovenop gelegd worden voor de betonvloer erin gaat. Ik denk dat eigenlijk de hele vloer wat opgehoogd moet worden, frezen op zo'n oppervlak zal wel niet goed zijn voor de vloerplaten.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')