Ja, deze mail ook ontvangen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:35 schreef Aster1X het volgende:
In het kader van een soepele overgang en om ervoor te zorgen dat alles naar behoren functioneert, hebben we besloten om tijdelijk geen rentes of aflossingen uit te keren vanaf vandaag. Dit is een voorzorgsmaatregel, zodat we gecontroleerd over kunnen schakelen
Maar ze zeggen wel wanneer dat je het ontvangen gaat:quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, deze mail ook ontvangen.
Tijdelijk geen rentes of aflossing??? Ik heb al ruim een jaar geen rente of aflossing meer ontvangen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idem ; locatie lunchroom niet verkeerd, aardig pleintje met AH en best wel veel appartementjes in de buurt, locatie aan de Dommel heeft met een leuke inrichting en all weather terrasje altijd wel bestaansrecht. Plus beide locaties liggen vrijwel naast elkaar, geeft ook voordelen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:06 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project via Knabbel & Babbel met 2x een 1e hypotheek op bedrijfsmatig onroerend goed:
Lunchcafé Toren4
¤ 425.000 | 8,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfu(...)s-pol-van-der-m-c-j/
Op zich geen onaardig project. Een familiebedrijf wat al een aantal jaren bestaat, goede reviews en 1e hypotheek.
Wel een vrij korte looptijd, aflossingsvrij en natuurlijk Knabbel & Babbel die bij het project betrokken zijn.
Ik overweeg hem wel basis mee te nemen.
Als iemand een linkje beschikbaar heeft dan hou ik mij aanbevolenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:13 schreef peterc het volgende:
[..]
Idem ; locatie lunchroom niet verkeerd, aardig pleintje met AH en best wel veel appartementjes in de buurt, locatie aan de Dommel heeft met een leuke inrichting en all weather terrasje altijd wel bestaansrecht. Plus beide locaties liggen vrijwel naast elkaar, geeft ook voordelen.
De HA is moment materieel van aard op basis van de privé vermogenspositie, is ook een andere zin als waar deze vaak gebaseerd is nl op overwaarde vh woonhuis.
Idem, dat is dan waarschijnlijk mijn laatste investering tot 2024 begint (ivm box 3 heffing)quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als iemand een linkje beschikbaar heeft dan hou ik mij aanbevolen
Wat is daartoe je afweging? Dan kun je toch ook nu al stoppen met investeren?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Idem, dat is dan waarschijnlijk mijn laatste investering tot 2024 begint (ivm box 3 heffing)
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf 1 september geen investeringen meer doe omdat ik dan amper de VRH terugverdiend heb die ik 1 januari extra moet betalen. Kan inderdaad ook half augustus zijn of zelfs 1 juli afhankelijk wat je acceptabel vindt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:40 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Wat is daartoe je afweging? Dan kun je toch ook nu al stoppen met investeren?
Ik het jaar van afloop verdien je dat weer terug ? Dan is het onbelast. volgens jouw redenering.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb voor mezelf besloten dat ik vanaf 1 september geen investeringen meer doe omdat ik dan amper de VRH terugverdiend heb die ik 1 januari extra moet betalen. Kan inderdaad ook half augustus zijn of zelfs 1 juli afhankelijk wat je acceptabel vindt.
Het is vooral een kwestie voor langer lopende projecten omdat je dan ook te maken krijgt met werkelijk rendement heffing.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:48 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik het jaar van afloop verdien je dat weer terug ? Dan is het onbelast. volgens jouw redenering.
Hier krijg je wel een onwijze schreefgroei van qua projecten die in Q1+2 aflossen, hoe ga je daarmee om?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is vooral een kwestie voor langer lopende projecten omdat je dan ook te maken krijgt met werkelijk rendement heffing.
Ik vergelijk simpelweg 2 situaties:
Als ik na 1 september investeer, is het rendement tot en met 2 jarnuari 2024 negatief vanwege de VRH. Als ik dat geld op een spaarrekening zet geeft dat geld tot 2 januari 2024 een beperkt positief rendement (met minder risico, 4/12* 1,85%- ca. 0,4% VRH). Vervolgens kan ik vanaf 2 januari een nieuwe afweging maken of en hoe ik het risicodragend investeer.
Het verschil is niet wereldschokkend maar ik kan voor mezelf niet verantwoorden dat ik ergens in investeren en een aantal maanden risico loop tegen een negatief rendement.
Dit heeft alles te maken met de kromme VRH. Vanaf 2025 of 2026 wordt werkelijk rendement belast dus dan wordt in jouw voorbeeld alleen 10 dagen rendement belast (en wat je eventueel daarna met het geld doet). Bovendien is er een significant deel van de projecten dat tenminste een paar maanden voor de einddatum af lost dus heb je dat probleem minder, zeker als er sprake is van een lineair of annuïtair project.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:02 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hier krijg je wel een onwijze schreefgroei van qua projecten die in Q1+2 aflossen, hoe ga je daarmee om?
Tevens lijkt mij dat het mes aan 2 kanten snijdt, als je in januari een project meeneemt die 5 jaar later in januari aflost dan heb je nagenoeg hetzelfde toch? (Dan betaal je die VRH voor 10 dagen rente).
Sla je die dan ook over?
De overheid kennende wordt dat nog wel een aantal keer "verschoven in de factor tijd".quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:07 schreef Faraday01 het volgende:
Vanaf 2025 of 2026 wordt werkelijk rendement belast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:04 schreef Jaco078 het volgende:
Investeren kan via de navolgende link:Dank. Snel georganiseerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
1.000.000 wordt vervroegd afgelost. Voor het overige wordt de lening verlengd tot eind febr 2024. Zoetermeer is een veel risicovoller project gebleken dan vooraf geschetst.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:02 schreef Bieselke het volgende:
CRE is begonnen iets meer te communiceren, maar echt veel duidelijker wordt het allemaal niet wat het betekent voor ons als leningnemer:
Zoetermeer: (eind deze maand af te lossen)
Chronos Groep B.V. (hoofdelijk aansprakelijk voor Leningnemer), heeft in een andere vennootschap, Residence Parkzicht B.V., horeca-vastgoed Hotel De Sniep in bezit. De aandelen zijn op 15 mei 2023 via een koopovereenkomst verkocht, maar de levering heeft nog niet plaatsgevonden. Uit de netto-verkoopopbrengst van Residence Parkzicht B.V., naar verwachting in augustus 2023, zal een bedrag van maximaal ¤ 1.000.000 worden aangewend om de hoofdsom van de Crowdrealestate Lening te verminderen. => Wat moet ik hier uit afleiden aangezien het totaal leenbedrag 2.500.000 bedraagt? Gaan ze het toch niet volledig aflossen, gaan ze herfinancieren?
Fijn dat ze begonnen zijn 'iets' beter begonnen zijn te communiceren, maar als leningnemer roept dit alleen maar meer vragen op.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:04 schreef Jaco078 het volgende:
Investeren kan via de navolgende link:Hartelijk dank Jaco, goed werk weer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik twijfel nog een beetje omdat er helaas geen dubbeltje wordt afgelost...
Bedankt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:29 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
1.000.000 wordt vervroegd afgelost. Voor het overige wordt de lening verlengd tot eind febr 2024. Zoetermeer is een veel risicovoller project gebleken dan vooraf geschetst.
Ik had gehoopt op 1-10 van mijn projecten af te zijn, maar mag nog een half jaar wachten omdat niet voor herfinanciering wordt gekozen.
Voor deze mensen op leeftijd is een overlijdensrisico verzekering ook gewenst.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:13 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Hartelijk dank Jaco, goed werk weer!
Ik twijfel nog een beetje omdat er helaas geen dubbeltje wordt afgelost...
10% erbij vandaag: 80% en 85% dus ze zijn er mee bezigquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 07:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De projecten in Den Bosch zit weinig beweging in, nog 6 en 8 dagen te gaan. Benieuwd of hij er genoegen mee neemt en de rest uit eigen zak herfinanciert nu hij dubbele rente moet betalen over de financiering totdat de herfinanciering rond is.
Als je gaat zoeken naar een reden om hem niet mee te nemen kan je hem beter laten lopenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:40 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Voor deze mensen op leeftijd is een overlijdensrisico verzekering ook gewenst.
Ik heb aan Collin voorgesteld zeker met mensen op leeftijd dit verplicht te stellen. Geen antwoord op gehad.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als je gaat zoeken naar een reden om hem niet mee te nemen kan je hem beter laten lopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |