quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 16:41 schreef TyVole het volgende:[..]
Is ook gewoon een extra verdienmodel voor LL. Zelfde geldt voor de Glamping.
Voor mij hoeft het allemaal niet, maar bij elkaar staan is me wel wat waard, zeker omdat we allemaal pas vrijdag komen.
Dit wordt Lowlands nummer 12 overigens, dus heb dit allemaal zien veranderen door de jaren.
Probleem heeft beetje meerdere oorzaken, “vroeger” nam niet iedereen een partytent mee. Ja je had wel gasten met een grote leger tent, maar je zag niet zoveel party tenten als nu. Men stond als groep wel bij elkaar maar veel compacter. Ook gooide ze van Lowlands uit niet alle campings tegelijk open. Eerst 1/4 en die moesten echt vol staan voordat ze 6/7 open gooien. Nu was dat ook niet alles want als je juist op 6/7 wilde staan moest je soms tot een uur of 19:00/20:00 op donderdag wachten voordat ze die open gooiden, dat leverde soms ook frustratie op als je er al 3 uur stond. Wel kon je als groep dus ook later aankomen en op 6/7 dus nog makkelijk plek vinden voor een groep op donderdag avond.
Hell, rond 2000 riep Lowlands vaak genoeg om aub niet op donderdag te komen want er was toch niks te doen, er was niks (beperkt) open qua faciliteiten. Dat was natuurlijk niet zo want de 24 uurs tent was gewoon open net zoals drank tentjes. Maar zorgde toch voor meer spreiding. Nu is de Donderdag gewoon een bijna volwaardige festivaldag.
Buiten dat is ook de omgang wat veranderd. Mensen zitten meer in in eigen “bubbel”, dus met hun groep en vrienden. Vroeger (opa spreekt) kon je makkelijker je tent ergens tussen proppen en gewoon bij random onbekende aansluiten. Het was echt een familie gevoel..dat is wat minder, maar is ook de tijdgeest.
Blijft wel een top festival. Keer 17 geweest nu, eerste keer 2000, laatste keer 2019. Nu afgelopen jaar en dit jaar niet ivm werk maar ik hoop komend jaar toch weer naar Biddinghuizen af te reizen. Voor iedereen die er is, veel plezier!