Bron: AD.nlquote:De Canadese acteur Kenneth Mitchell is zaterdag op 49-jarige leeftijd overleden. Dat maakte zijn familie bekend in een verklaring via het Instagramaccount van de Star Trek-acteur.
In de verklaring wordt hij niet alleen herdacht als een goede acteur, maar ook als een trotse vader. Mitchell kwam ruim vijf jaar ‘vreselijke uitdagingen’ tegen in zijn strijd tegen de zenuw- en spierziekte ALS. Mitchell zag elke dag als een geschenk, zo luidt de verklaring.
Mitchell speelde in verschillende films en series. De acteur was te zien in onder meer Star Trek, Nancy Drew, The Astronauts Wives Club, NCIS, Castle, Criminal Minds en Grey’s Anatomy.
Mitchell was getrouwd met de Amerikaanse actrice Susan May Pratt met wie hij twee kinderen kreeg.
En daar blijft het niet tot beperkt, ik las ooit een artikel in de NYT hoe het eraan toe gaat met jongens die in die business belanden (die nog minder snel geneigd zijn om hulp te zoeken door het stigma dat erop rust). Daar draait je maag van om, mensonterend.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er zit bij veel vrouwen in die business best veel leed verstopt.
quote:Chris Gauthier, onder andere bekend van Once Upon a Time (2011–2018), is overleden. Zijn vertegenwoordigers bevestigen het trieste nieuws. De acteur is slechts 48 jaar oud geworden.
https://www.filmvandaag.n(...)authier-48-overleden
quote:Richard Lewis, the stand-up comedian who also starred alongside Larry David in “Curb Your Enthusiasm,” died Tuesday night at his Los Angeles home due to a heart attack, Variety has confirmed. He was 76.
Lewis announced last April he had been diagnosed with Parkinson’s disease and was retiring from stand-up comedy. He most recently appeared in Season 12 of “Curb Your Enthusiasm,” currently airing on HBO.
(...)
RIP Prince “I have a mole?” Johnquote:Op donderdag 29 februari 2024 00:06 schreef Iemand91 het volgende:
Richard Lewis, Comedian and ‘Curb Your Enthusiasm’ Star, Dies at 76
[..]
[ afbeelding ]
Ach, wat jammer. Zo'n fijn duo en Dave was zo heerlijk droog en enthousiast tegelijk.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:37 schreef Iemand91 het volgende:
Denk dat het hier ook wel mag, gaat geregeld over niet-acteurs/actrices:
[ x ]
Leek mij juist net wat de betere kant op te gaan, hun nieuwe serie (The Hairy Bikers Go West) wordt momenteel uitgezonden.
Laatste keer dat ik hun programma keek vond hij het zo fijn om weer te kunnen motorrijden...
Hhmm Ik denk al hij komt me bekend voor…quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
RIP Prince “I have a mole?” John
Hij was ook Phil in ‘Wagons East!’. De laatste film van John Candy.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:46 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Hhmm Ik denk al hij komt me bekend voor…
RIP
Ik ken hem eigenlijk alleen van Unit 13, maar dat was ook wel een rol hoor.quote:6 maart 2024
In zijn woonplaats Amsterdam is mimer, theatermaker en docent Luc Boyer overleden. Boyer was een van de iconen van de Nederlandse mime, die, opgeleid door Etienne Decroux en Frits Vogels en lange tijd docent aan de mime-opleiding, generaties verbond.
Boyer werd in Batavia, Nederlands Indi geboren in 1935 en kwam in 1953 naar Nederland. Nadat hij een optreden van Frits Vogels had bijgewoond ging hij in 1965 naar Parijs om mime te studeren bij Decroux en Jeanine Grillon. Vanaf 1967 speelde hij in voorstellingen van BEWTH en later ging hij les geven aan de mime-opleiding die Vogels inmiddels heeft opgericht.
Vanaf 1978 maakt hij voorstellingen met zijn eigen gezelschap Affiniteitstheater en speelt hij bij Nieuw West en Toneelgroep Amsterdam. In 2012 werd hij getroffen door een zware beroerte en raakte hij halfzijdig verlamd. Maar hij bleef vanuit zijn rolstoel voorstellingen maken en spelen, waarin zijn handicap een voorname rol speelde. Daarnaast werkte hij als beeldend kunstenaar aan een serie kleine ‘kijkkastjes’.
In 1993 ontving hij het eerste ‘Luc Boyer Wisselvoorwerp’, een naar hem vernoemde doorgeefprijs voor bijzondere verdiensten voor de mime en het mimeonderwijs in Nederland. In 2015 werd hij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
Bekende naam, bekend gezicht, toch kon ik geen van de films noemen/herinneren waarin ik hem gezien heb... Sneu!quote:
Kwam wel eens in een Italiaans hotel waar van die "diploma's" hingen met bekende gasten. Churchill, Goethe enzo. En Horst Tappert tot zijn SS verleden hem inhaalde.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
Die Horst Tappert bleek later de Jimmy Saville van de foute oorlogsverledens. Derrick en daardoor ook zijn net overleden hulpje heb ik daarna ook nooit meer op tv gezien.
Jiskefetquote:Op maandag 25 maart 2024 13:32 schreef Bargehassus het volgende:
Harry "hol mal dem Wagen" Klein.
R.I.P.
Het schijnt in de serie trouwens nooit gezegd te zijn, maar ik heb niet alle afleveringen gezien.
Leuk feitje, het personage Harry Klein schreef Herbert Reinecker eigenlijk voor de serie Der Kommissar uit 1969, toen Reinecker de serie Derrick bedacht nam hij die figuur en acteur mee. Wepper's broer Elmar dook vervolgens als vervanger op in Der Kommissarquote:Op maandag 25 maart 2024 13:12 schreef golfer het volgende:
De Duitse acteur Fritz Wepper is overleden. Wepper was onder meer bekend uit de serie Derrick, waarin hij tussen 1974 en 1998 de rol van inspecteur Harry Klein vertolkte. Wepper is 82 jaar geworden.
[ afbeelding ]
De vrouw van Wepper bevestigde de dood van haar man aan de Duitse tabloid Bild. De acteur stierf "vredig in zijn slaap" in een hospice in Opper-Beieren. In 2021 werd bekend dat de acteur huidkanker had. Afgelopen december werd hij in het ziekenhuis behandeld voor bloedvergiftiging.
Wepper brak in 1959 door met zijn rol in de anti-oorlogsfilm The Bridge. Later speelde hij ook in misdaadseries The Inspector en Derrick. In Derrick speelde hij 281 afleveringen lang de rechterhand van hoofdrolspeler Horst Tappert.
Samen met zijn broer Elmar speelde Wepper in de tv-serie Zwei Brder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |