abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2024 @ 08:08:41 #201
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_212591688
Kenneth Mitchell op 49-jarige leeftijd overleden

quote:
De Canadese acteur Kenneth Mitchell is zaterdag op 49-jarige leeftijd overleden. Dat maakte zijn familie bekend in een verklaring via het Instagramaccount van de Star Trek-acteur.

In de verklaring wordt hij niet alleen herdacht als een goede acteur, maar ook als een trotse vader. Mitchell kwam ruim vijf jaar ‘vreselijke uitdagingen’ tegen in zijn strijd tegen de zenuw- en spierziekte ALS. Mitchell zag elke dag als een geschenk, zo luidt de verklaring.

Mitchell speelde in verschillende films en series. De acteur was te zien in onder meer Star Trek, Nancy Drew, The Astronauts Wives Club, NCIS, Castle, Criminal Minds en Grey’s Anatomy.

Mitchell was getrouwd met de Amerikaanse actrice Susan May Pratt met wie hij twee kinderen kreeg.
Bron: AD.nl

maandag 26 februari 2024 @ 17:27:21 #202
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_212598768
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Er zit bij veel vrouwen in die business best veel leed verstopt.
En daar blijft het niet tot beperkt, ik las ooit een artikel in de NYT hoe het eraan toe gaat met jongens die in die business belanden (die nog minder snel geneigd zijn om hulp te zoeken door het stigma dat erop rust). Daar draait je maag van om, mensonterend.
Worden geduwd richting het gebruik van harddrugs, raken verslaafd met veel overdosis- en zelfmoord gevallen tot gevolg.
pi_212604738
quote:
Chris Gauthier, onder andere bekend van Once Upon a Time (2011–2018), is overleden. Zijn vertegenwoordigers bevestigen het trieste nieuws. De acteur is slechts 48 jaar oud geworden.

https://www.filmvandaag.n(...)authier-48-overleden
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 08:49:00 #204
370431 drakin
vurig typje
pi_212604802
Smee :{
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_212627698
Richard Lewis, Comedian and ‘Curb Your Enthusiasm’ Star, Dies at 76
quote:
Richard Lewis, the stand-up comedian who also starred alongside Larry David in “Curb Your Enthusiasm,” died Tuesday night at his Los Angeles home due to a heart attack, Variety has confirmed. He was 76.

Lewis announced last April he had been diagnosed with Parkinson’s disease and was retiring from stand-up comedy. He most recently appeared in Season 12 of “Curb Your Enthusiasm,” currently airing on HBO.

(...)
pi_212635169
Denk dat het hier ook wel mag, gaat geregeld over niet-acteurs/actrices:

twitter

Leek mij juist net wat de betere kant op te gaan, hun nieuwe serie (The Hairy Bikers Go West) wordt momenteel uitgezonden.
Laatste keer dat ik hun programma keek vond hij het zo fijn om weer te kunnen motorrijden...

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 29-02-2024 20:44:44 ]
  vrijdag 1 maart 2024 @ 18:09:33 #207
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212650816
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_212652049
quote:
9s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:37 schreef Iemand91 het volgende:
Denk dat het hier ook wel mag, gaat geregeld over niet-acteurs/actrices:

[ x ]

Leek mij juist net wat de betere kant op te gaan, hun nieuwe serie (The Hairy Bikers Go West) wordt momenteel uitgezonden.
Laatste keer dat ik hun programma keek vond hij het zo fijn om weer te kunnen motorrijden...
Ach, wat jammer. Zo'n fijn duo en Dave was zo heerlijk droog en enthousiast tegelijk.
pi_212653365
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
RIP Prince “I have a mole?” John
Hhmm Ik denk al hij komt me bekend voor…

RIP
  zaterdag 2 maart 2024 @ 09:07:11 #210
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212656129
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:46 schreef King_Merc het volgende:

[..]
Hhmm Ik denk al hij komt me bekend voor…

RIP
Hij was ook Phil in ‘Wagons East!’. De laatste film van John Candy.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 3 maart 2024 @ 20:09:25 #211
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_212680796
Mark Dodson, stemacteur uit ‘Gremlins’ en ‘Star Wars’, is op 64-jarige leeftijdoverleden.
Dodson is overleden op 64-jarige leeftijd aan een hartaanval. De man is bekend als stemacteur in de ‘Gremlins’- en ‘Star Wars’-films.

In 1983 kreeg Dodson zijn eerste grote rol in Hollywood als de stem van Salacious Crumb een wezen met een hoge toon in ‘Star Wars: Return of the Jedi’.

Hij sprak ook de stemmetjes in van de Mogwai Gizmo en de groene monsters in ‘Gremlins’.

Zijn dochter Ciara Dodson liet weten dat Mark is bezweken aan een ernstige hartaanval. Hij werd onwel in zijn hotel in Indiana. Hij verbleef er tijdens Horror Con, een conventie waar hij een special guest was en handtekeningen zou uitdelen aan fans.

https://www.hln.be/film/m(...)e-leeftijd~a8e961f5/
  woensdag 6 maart 2024 @ 20:06:33 #212
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_212720388
Ik was weer eens aan het kijken of bepaalde oudere acteurs nog steeds onder ons waren.

:{

quote:
6 maart 2024

In zijn woonplaats Amsterdam is mimer, theatermaker en docent Luc Boyer overleden. Boyer was een van de iconen van de Nederlandse mime, die, opgeleid door Etienne Decroux en Frits Vogels en lange tijd docent aan de mime-opleiding, generaties verbond.

Boyer werd in Batavia, Nederlands Indi geboren in 1935 en kwam in 1953 naar Nederland. Nadat hij een optreden van Frits Vogels had bijgewoond ging hij in 1965 naar Parijs om mime te studeren bij Decroux en Jeanine Grillon. Vanaf 1967 speelde hij in voorstellingen van BEWTH en later ging hij les geven aan de mime-opleiding die Vogels inmiddels heeft opgericht.

Vanaf 1978 maakt hij voorstellingen met zijn eigen gezelschap Affiniteitstheater en speelt hij bij Nieuw West en Toneelgroep Amsterdam. In 2012 werd hij getroffen door een zware beroerte en raakte hij halfzijdig verlamd. Maar hij bleef vanuit zijn rolstoel voorstellingen maken en spelen, waarin zijn handicap een voorname rol speelde. Daarnaast werkte hij als beeldend kunstenaar aan een serie kleine ‘kijkkastjes’.

In 1993 ontving hij het eerste ‘Luc Boyer Wisselvoorwerp’, een naar hem vernoemde doorgeefprijs voor bijzondere verdiensten voor de mime en het mimeonderwijs in Nederland. In 2015 werd hij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Ik ken hem eigenlijk alleen van Unit 13, maar dat was ook wel een rol hoor. _O_
Ja ja
pi_212902750
twitter
  donderdag 21 maart 2024 @ 11:53:05 #214
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_212902934
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:35 schreef Evangelion het volgende:
[ x ]
Bekende naam, bekend gezicht, toch kon ik geen van de films noemen/herinneren waarin ik hem gezien heb... Sneu!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 25 maart 2024 @ 13:12:56 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212953180
De Duitse acteur Fritz Wepper is overleden. Wepper was onder meer bekend uit de serie Derrick, waarin hij tussen 1974 en 1998 de rol van inspecteur Harry Klein vertolkte. Wepper is 82 jaar geworden.

De vrouw van Wepper bevestigde de dood van haar man aan de Duitse tabloid Bild. De acteur stierf "vredig in zijn slaap" in een hospice in Opper-Beieren. In 2021 werd bekend dat de acteur huidkanker had. Afgelopen december werd hij in het ziekenhuis behandeld voor bloedvergiftiging.

Wepper brak in 1959 door met zijn rol in de anti-oorlogsfilm The Bridge. Later speelde hij ook in misdaadseries The Inspector en Derrick. In Derrick speelde hij 281 afleveringen lang de rechterhand van hoofdrolspeler Horst Tappert.
Samen met zijn broer Elmar speelde Wepper in de tv-serie Zwei Brder.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_212953217
Die Horst Tappert bleek later de Jimmy Saville van de foute oorlogsverledens. Derrick en daardoor ook zijn net overleden hulpje heb ik daarna ook nooit meer op tv gezien.
  maandag 25 maart 2024 @ 13:32:06 #217
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212953353
Harry "hol mal dem Wagen" Klein.

R.I.P.

Het schijnt in de serie trouwens nooit gezegd te zijn, maar ik heb niet alle afleveringen gezien.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 25 maart 2024 @ 13:32:54 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212953361
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
Die Horst Tappert bleek later de Jimmy Saville van de foute oorlogsverledens. Derrick en daardoor ook zijn net overleden hulpje heb ik daarna ook nooit meer op tv gezien.
Kwam wel eens in een Italiaans hotel waar van die "diploma's" hingen met bekende gasten. Churchill, Goethe enzo. En Horst Tappert tot zijn SS verleden hem inhaalde.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 25 maart 2024 @ 13:33:24 #219
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212953367
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:32 schreef Bargehassus het volgende:
Harry "hol mal dem Wagen" Klein.

R.I.P.

Het schijnt in de serie trouwens nooit gezegd te zijn, maar ik heb niet alle afleveringen gezien.
Jiskefet :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212953928
Ik zag het net in het Duitse nieuws. Fritz was echt zo’n ontzettend bekend gezicht op de Duitse tv, ik keek, naast Derrick, ook graag naar de comedy Um Himmels Willen
pi_212960715
quote:
11s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:12 schreef golfer het volgende:
De Duitse acteur Fritz Wepper is overleden. Wepper was onder meer bekend uit de serie Derrick, waarin hij tussen 1974 en 1998 de rol van inspecteur Harry Klein vertolkte. Wepper is 82 jaar geworden.
[ afbeelding ]

De vrouw van Wepper bevestigde de dood van haar man aan de Duitse tabloid Bild. De acteur stierf "vredig in zijn slaap" in een hospice in Opper-Beieren. In 2021 werd bekend dat de acteur huidkanker had. Afgelopen december werd hij in het ziekenhuis behandeld voor bloedvergiftiging.

Wepper brak in 1959 door met zijn rol in de anti-oorlogsfilm The Bridge. Later speelde hij ook in misdaadseries The Inspector en Derrick. In Derrick speelde hij 281 afleveringen lang de rechterhand van hoofdrolspeler Horst Tappert.
Samen met zijn broer Elmar speelde Wepper in de tv-serie Zwei Brder.
Leuk feitje, het personage Harry Klein schreef Herbert Reinecker eigenlijk voor de serie Der Kommissar uit 1969, toen Reinecker de serie Derrick bedacht nam hij die figuur en acteur mee. Wepper's broer Elmar dook vervolgens als vervanger op in Der Kommissar

Eigenlijk vond ik Wepper na Derrick veel leuker, hij deed nog een paar krimi's met zijn broer Elmar (Zwei Bruder) en volgens mij zijn enige internationale rol in een TV film versie van Murder on the Orient Express uit 2001. Maar de laatste jaren dook hij vooral op in komische series en films. Zoals Um Himmels Willen, zeg maar een Duitse versie van Dagboek van een herdershond, waarin hij jarenlang een criminele burgemeester speelde die een klooster plat wil gooien om een appartementencomplex er neer te zetten en het met de pinnige moeder overste aan de stok krijgt. Zijn laatste rol was weer een krimi, een psychiater in "Mord in bester gesellschaft" waarin zijn dochter Sophie hem kwam helpen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_212961417
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Jiskefet :)
ok..

pi_212962743
Fritz Wepper speelde ook mee in de film Cabaret en hield daar een levenslange vriendschap met Liza Minelli aan over
  vrijdag 29 maart 2024 @ 15:40:42 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213007707
Louis Gosset Jr. - de eerste zwarte man die een Oscar voor beste bijrol won - is op 87-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn neef bevestigd aan het Amerikaanse persbureau The Associated Press. De oorzaak van zijn overlijden werd niet bekendgemaakt.

Gosset Jr. begon al met acteren op 17-jarige leeftijd en speelde in zijn lange carrire meer dan 150 rollen, waaronder in films als ‘Iron Eagle’ en ‘The Principal and The Punisher’. In 1983 won de acteur als eerste zwarte man de Oscar voor beste bijrol voor zijn prestatie in de film ‘An Officer and a Gentleman’.

De jaren na zijn overwinning op de Oscars, worstelde Louis met een alcohol- en drugsverslaving. Hij ging naar een afkickkliniek, waar hij destijds werd gediagnosticeerd met het giftige schimmelsyndroom. Dat zou, volgens hem, hebben gelegen aan zijn huis in Malibu.

Ook kampte hij met gezondheidsproblemen. Zo vertelde hij in 2010 dat hij prostaatkanker had, maar die was volgens hem in een vroeg stadium ontdekt. In 2020 werd hij opgenomen in het ziekenhuis met COVID-19.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  vrijdag 29 maart 2024 @ 16:02:22 #225
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_213007882
De acteur Louis Gossett Jr is op 87 jarige leeftijd overleden. Zijn naam is niet echt bekend maar hij was vaak genomineerd voor een Oscar en/of een Emmy award en won deze ook regelmatig. Hij was zowel een film als TV acteur in vele grote en kleine rollen. Hij was de eerste "zwarte" acteur die een Oscar won voor the best supporting role.
Zijn acteurscarire begon in 1957

Bekende films en series waarin hij meespeelt zijn: Daktari (TV), Bonanza (TV), Alias Smith and Jones (TV), McCloud (TV), The Six Million Dollar Man (TV), Little House on the Prairie (TV), The Deep, An Officer and a Gentleman, The Powers of Matthew Star (TV), Iron Eagle, ER (TV)

An Officer and a Gentleman

The Powers of Matthew Star (TV)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')