Ze ja, niet we. Als supporter ben je geen medewerker.quote:
quote:Op maandag 31 juli 2023 19:22 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ze ja, niet we. Als supporter ben je geen medewerker.
quote:Op maandag 31 juli 2023 19:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Spelersnieuws!
https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-emre-unuvar/
Die belofte die ze steeds verhuren.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:43 schreef GGMM het volgende:
We hadden toch al een Ünüvar
Dit wordt allemaal wel heel verwarrend op deze manier
Huilenquote:Op maandag 31 juli 2023 20:16 schreef Black-Death het volgende:
Kennelijk wordt Martin van Geel genoemd als nieuwe algemeen directeur.
Ik weet niet ik daarvan moet vinden..
Was kennelijk wel Telegraaf die dat roept dus zal wel een verzinsel zijnquote:
Goed verwoord.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:32 schreef Mestreech1990 het volgende:
Toch merkwaardig om te zien hoe de Telegraaf met allemaal nep nieuws weg komt. De clickbait werkt enorm goed blijkbaar, maar die mensen zie je hier ook veel terug. Toch grappig om te zien hoeveel mensen zich voor de gek laten houden.
Ik ben juist blij met de route die Ajax nu is ingeslagen met Mislintat. Er wordt stevig ingezet in het omlaag brengen van de loonkosten en er wordt geen troep meer gekocht. Laat ze maar inzetten op jeugd en een paar gerichte aankopen. Indien ze nu weer wederom paniekaankopen zouden doen, dan zou het alleen maar nog langer duren.
Ik wel…quote:Op maandag 31 juli 2023 20:16 schreef Black-Death het volgende:
Kennelijk wordt Martin van Geel genoemd als nieuwe algemeen directeur.
Ik weet niet ik daarvan moet vinden..
Verstandige user dit.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:32 schreef Mestreech1990 het volgende:
Ik ben juist blij met de route die Ajax nu is ingeslagen met Mislintat. Er wordt stevig ingezet in het omlaag brengen van de loonkosten en er wordt geen troep meer gekocht. Laat ze maar inzetten op jeugd en een paar gerichte aankopen. Indien ze nu weer wederom paniekaankopen zouden doen, dan zou het alleen maar nog langer duren.
Mee eens. Alleen blijven die gerichte aankopen wat langer uit dan gehoopt. Met deze verdediging krijg je +40 goals tegen in de eredivisie vrees ik.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:32 schreef Mestreech1990 het volgende:
Toch merkwaardig om te zien hoe de Telegraaf met allemaal nep nieuws weg komt. De clickbait werkt enorm goed blijkbaar, maar die mensen zie je hier ook veel terug. Toch grappig om te zien hoeveel mensen zich voor de gek laten houden.
Grotendeels mee eens.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:32 schreef Mestreech1990 het volgende:
Je bent een minuut of 44 te vroeg met deze opmerkingquote:Op maandag 31 juli 2023 23:16 schreef StevenHyde het volgende:
Als er voor het einde van deze maand daadwerkelijk 4 directe versterkingen op het veld staan. En daarvan minimaal 3 verdedigers dan heeft Sven goed gekookt. Anders is er iets flink fout gegaan. Laten we dus nog maar even wachten.
Haha scherp. Ik waan me al in augustus iddquote:Op maandag 31 juli 2023 23:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je bent een minuut of 44 te vroeg met deze opmerking
Geen troep is ook best moeilijk, er zitten altijd spelers bij die niet aan de verwachtingen voldoen, dat was bij Overmars ook gewoon zo, vorig jaar wat extreem al had een betere trainer er ook wel wat meer van gemaakt.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:15 schreef Caland het volgende:
Er wordt geen troep meer gekocht lijkt me een juiste conclusie als je niemand koopt
We moeten ook nog even het gat van onze MVP Tadic op zien te vullen. Daar liep gewoon 20 assists en 15 doelpunten de deur uit.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:03 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Mee eens. Alleen blijven die gerichte aankopen wat langer uit dan gehoopt. Met deze verdediging krijg je +40 goals tegen in de eredivisie vrees ik.
Er mag ook wel kritiek zijn toch? We zijn Al een hele poos onderweg en er is achterin nog steeds niet bij gekomen. Stel er komt een club die CL speelt voor Sutalo dan leg je het gewoon af.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:03 schreef Aloulu het volgende:
Telegraaf en Mike en Valentijn hebben hun vizier op Ajax en Sven gericht hoor 😂😆😆😆 vies mad zijn ze en overal waar ze kunnen gaan ze Sven sowieso “slachten” in hun krantje en elk tv-programma of podcast waar ze mogen praten.
Het gaat ook wel om de manier waarop maar zo rolt de Telegraaf nu eenmaal, wat wel vreemd is dat er over 4 versterkingen gepraat wordt maar er nog geen eentje van binnen is. Dat het met Sutulo misschien niet zo makkelijk gaat begrijp ik nog wel maar alle 4 de targets is wel wat vreemd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er mag ook wel kritiek zijn toch? We zijn Al een hele poos onderweg en er is achterin nog steeds niet bij gekomen. Stel er komt een club die CL speelt voor Sutalo dan leg je het gewoon af.
Ik hoop echt niet dat we gokken op 4 versterkingen en dan met Luque-oplossingen moeten komen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat ook wel om de manier waarop maar zo rolt de Telegraaf nu eenmaal, wat wel vreemd is dat er over 4 versterkingen gepraat wordt maar er nog geen eentje van binnen is. Dat het met Sutulo misschien niet zo makkelijk gaat begrijp ik nog wel maar alle 4 de targets is wel wat vreemd.
INzETten op jEUgD en een PaAr GerIChTe aAnkOPEn doEN zijn echt weer van die demagoge oneliners.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:32 schreef Mestreech1990 het volgende:
Laat ze maar inzetten op jeugd en een paar gerichte aankopen.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 07:35 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
INzETten op jEUgD en een PaAr GerIChTe aAnkOPEn doEN zijn echt weer van die demagoge oneliners.
alleen maakt Valentijn het net zo als met Ten Hag persoonlijk en geeft ie niet op tot zijn doel kapot is. Pas toen Ajax in de CL de halve finale was ie gematigd positief ( een ronde eerder stond ie nog bijna te juichen toen ze tegen Juve moesten, eindelijk ging de Tukker verliezen... hij was een ronde te vroeg zo bleek)quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er mag ook wel kritiek zijn toch? We zijn Al een hele poos onderweg en er is achterin nog steeds niet bij gekomen. Stel er komt een club die CL speelt voor Sutalo dan leg je het gewoon af.
Neemt er überhaupt iemand Valentijn nog serieus dan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 07:51 schreef Sabata het volgende:
[..]
alleen maakt Valentijn het net zo als met Ten Hag persoonlijk en geeft ie niet op tot zijn doel kapot is. Pas toen Ajax in de CL de halve finale was ie gematigd positief ( een ronde eerder stond ie nog bijna te juichen toen ze tegen Juve moesten, eindelijk ging de Tukker verliezen... hij was een ronde te vroeg zo bleek)
"de intelligentie van een organisme neemt af naarmate het meer koppen bezit" Charles Darwinquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:15 schreef Oriente het volgende:
[..]
Neemt er überhaupt iemand Valentijn nog serieus dan?
Jeugd als Taylor en Brobbey die zwaar ondermaats presteren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 07:35 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
INzETten op jEUgD en een PaAr GerIChTe aAnkOPEn doEN zijn echt weer van die demagoge oneliners.
Jeugd terug kopen voor 17 miljoen. Lekker manquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:31 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Jeugd als Taylor en Brobbey die zwaar ondermaats presteren.
Dat klinkt idd leuk totdat we 5 keer op rij verloren hebben of gelijk spelen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 07:35 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Nieuwe realiteit. Er is blijkbaar geen geld meer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:27 schreef Vjenne12345 het volgende:
Heb er zin in. Lekker de concurrentie aangaan met Twente en AZ, helemaal top.
Los van vorig jaar, is dat wel een beetje wat Ajax de afgelopen jaren deed, toch? Inzetten op jeugd die een kans verdiende en wat gerichte aankopen (Berghuis, Tadic, Blind, Alvarez, etc).quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat klinkt idd leuk totdat we 5 keer op rij verloren hebben of gelijk spelen.
Zou dat?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nieuwe realiteit. Er is blijkbaar geen geld meer.
Er lekt gewoon niets meer uit, omdat Mislintat (heel verstandig imho) de banden met een Televaag etc heeft verbroken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:37 schreef Simmertje het volgende:
1 augustus en nog geen enkel teken van een naderende transfer. Genot.
We zijn ook een beursgenoteerde club he, dus je moet winst maken. Er is echt nog wel geld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou dat?
Jaren moeten horen hoe het geld tegen de plinten omhoog klotst. Nu missen ze één keer de CL en dan is opeens alles op...
Ja, beursgenoteerde club, maar meer beetje fun/fan-aandeel toch i.p.v. dat je allerlei activistische beleggingsfondsen erbij hebt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
We zijn ook een beursgenoteerde club he, dus je moet winst maken. Er is echt nog wel geld.
Zou best kunnen, ik ben in ieder geval nooit in de verleiding gekomen om een aandeel Ajax te kopen. Maar feit is wel dat je als beursgenoteerd bedrijf normaal gesproken groei en winst moeten laten zien om de aandeelhouders gelukkig te houden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, beursgenoteerde club, maar meer beetje fun/fan-aandeel toch i.p.v. dat je allerlei activistische beleggingsfondsen erbij hebt?
Tja, geen idee waar het dan gebleven is. Maar die 100 miljoen van vorig jaar gaan we niet meer halen qua investeringen dat is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou dat?
Jaren moeten horen hoe het geld tegen de plinten omhoog klotst. Nu missen ze één keer de CL en dan is opeens alles op...
Met die aandelen gebeurt qua handel inderdaad weinig. Ten tijde van de beursgang was het natuurlijk een goed middel om veel cash te genereren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zou best kunnen, ik ben in ieder geval nooit in de verleiding gekomen om een aandeel Ajax te kopen. Maar feit is wel dat je als beursgenoteerd bedrijf normaal gesproken groei en winst moeten laten zien om de aandeelhouders gelukkig te houden.
Er is ook maar 30% van Ajax op de beurs en is naar mijn weten nog nooit dividend uitbetaald maar dat weet ik niet zeker, het is inderdaad meer een fun aandeel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, beursgenoteerde club, maar meer beetje fun/fan-aandeel toch i.p.v. dat je allerlei activistische beleggingsfondsen erbij hebt?
Maar zonder investeringen is de kans enorm groot dat je volgend jaar weer CL misloopt. Een beetje risico moet je wel durven nemen. Ik vind ze wel erg voorzichtig momenteel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is ook maar 30% van Ajax op de beurs en is naar mijn weten nog nooit dividend uitbetaald maar dat weet ik niet zeker, het is inderdaad meer een fun aandeel.
Bij de halfjaarcijfers 22/23 was de winst na belasting nog 70 miljoen dus ik denk ook niet dat het geld op is maar het is natuurlijk wel zo dat je door missen van CL een begrotingsgat hebt van 30-50 miljoen komend seizoen.
Dan is het aan directie of ze dat direct geheel of gedeeltelijk willen aanvullen met transferopbrengsten en/of de reserves aanspreken.
Eens, en dat is wat er altijd zal schuren tussen de bestuurskamer en op het veld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar zonder investeringen is de kans enorm groot dat je volgend jaar weer CL misloopt. Een beetje risico moet je wel durven nemen. Ik vind ze wel erg voorzichtig momenteel.
Helemaal eens, mede omdat CL vanaf 24 veel meer op gaat leveren is het zaak kampioen te worden of iig 2e, dus ik had ook vol voor een nieuwe kampioensploeg gegaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar zonder investeringen is de kans enorm groot dat je volgend jaar weer CL misloopt. Een beetje risico moet je wel durven nemen. Ik vind ze wel erg voorzichtig momenteel.
Het hoeft niet eens vol, je hoeft echt geen 100 miljoen zoals vorig jaar te investeren om een Eredivisie ploeg te creëren die minimaal 2de kan worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helemaal eens, mede omdat CL vanaf 24 veel meer op gaat leveren is het zaak kampioen te worden of iig 2e, dus ik had ook vol voor een nieuwe kampioensploeg gegaan.
Of ze komen er nu achter dat nog een jaar geen CL terwijl je daar wel op begroot en je salarishuis erop is ingericht pas echt desastreus is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helemaal eens, mede omdat CL vanaf 24 veel meer op gaat leveren is het zaak kampioen te worden of iig 2e, dus ik had ook vol voor een nieuwe kampioensploeg gegaan.
Nou ja misschien is het financieel gezien wel akkoord maar wil de speler zelf nog niet - iets waar Mislintat wel naar hintte.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het hoeft niet eens vol, je hoeft echt geen 100 miljoen zoals vorig jaar te investeren om een Eredivisie ploeg te creëren die minimaal 2de kan worden.
Vraag mij echt af of zo'n Susan Lenderink die alleen 16 jaar ervaring heeft bij de Bijenkorf dit wel snapt.
Maar dan klinkt het inderdaad alsof ze op 1 paard gokken, hoe lang wil je op zo'n speler wachten?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja misschien is het financieel gezien wel akkoord maar wil de speler zelf nog niet - iets waar Mislintat wel naar hintte.
Probleem is alleen dat Ajax niet veel tijd heeft en dus of zal moeten doorschakelen of zal moeten gokken. En een gok die verkeerd uitvalt nu kan heel erg duur uitpakken als je CL misloopt.
Waarom haken die af dan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:16 schreef Simmertje het volgende:
Schijnbaar haken een aantal clubs af voor Sutalo. Dus wie weet worden we deze week nog verrast.
Geen idee, twitter geruchten dus neem het met een korreltje zout:quote:
Duivels dilemma ook, als je nu keihard doorgaat op de koers van vorig jaar dan speel je poker met alles wat in de laatste jaren is opgebouwd. Lijkt me terecht dat ze dat niet doen. Van de andere kant is nietsdoen en derde worden geen optie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het hoeft niet eens vol, je hoeft echt geen 100 miljoen zoals vorig jaar te investeren om een Eredivisie ploeg te creëren die minimaal 2de kan worden.
Vraag mij echt af of zo'n Susan Lenderink die alleen 16 jaar ervaring heeft bij de Bijenkorf dit wel snapt.
Dit dus, er zijn maar weinig Ajacieden die er vanuit gaan dat we een rol van betekenis gaan spelen in de EL dit seizoen. Het is een tussenjaar, een nieuwe start waarbij top 2 gewoon (zakelijk gezien) een goed resultaat is. Uiteraard wil je kampioen worden, maar belangrijkste is dat we volgend jaar zomer weer het budget en de aantrekkingskracht van CL voetbal hebben.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:26 schreef manny het volgende:
[..]
Duivels dilemma ook, als je nu keihard doorgaat op de koers van vorig jaar dan speel je poker met alles wat in de laatste jaren is opgebouwd. Lijkt me terecht dat ze dat niet doen. Van de andere kant is nietsdoen en derde worden geen optie.
Maar, de ploeg hoeft niet meteen CL waardig te zijn. De ploeg moet 1e kunnen worden in Nederland, en de weg omhoog inslaan richting CL. Dat is nogal een verschil.
iedereen lekker naar Turkijequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Berghuis naar Besiktas?
Dan vermoed ik dat Rulli ook snel weg is.
Met Kudus en Alvarez ook nog weg en mogelijk Klaasen, houd je echt een totaal kutelftal over. En een elftal dat ook niet aantrekkelijker wordt voor versterkingen
Berghuis ?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Berghuis naar Besiktas?
Met Kudus en Alvarez ook nog weg en mogelijk Klaasen, houd je echt een totaal kutelftal over. En een elftal dat ook niet aantrekkelijker wordt voor versterkingen.
Turkse Romano meldt dat ie eerdaags bij Besiktas zou tekenen. Nu nog een gerucht (vandaar vraagteken) maar trending am Twitterquote:
Klinkt betrouwbaarquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Turkse Romano meldt dat ie eerdaags bij Besiktas zou tekenen. Nu nog een gerucht (vandaar vraagteken) maar trending am Twitter
Als er goede eigen jeugd klaarstaat is dat ook een kans. De tijd is rijp voor een fluwelen revolutiequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Berghuis naar Besiktas?
Met Kudus en Alvarez ook nog weg en mogelijk Klaasen, houd je echt een totaal kutelftal over. En een elftal dat ook niet aantrekkelijker wordt voor versterkingen.
quote:Álvarez nog steeds op lijstje Chelsea
Edson Álvarez staat nog altijd op de radar van Chelsea. De Londense club probeerde de middenvelder zowel vorig jaar zomer als afgelopen winter te strikken, maar er werd geen akkoord bereikt met Ajax. De Mexicaan is naar verluidt nog steeds een doelwit, maar Chelsea denkt ook aan onder anderen Roméo Lavia, Gabri Veiga, Tyler Adams en Moisés Caicedo. (Bron: The Times)
Kunnen we wel zorgen dat er iig 11 spelers op het veld staan? En het liefst ook ouder dan 16quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als er goede eigen jeugd klaarstaat is dat ook een kans. De tijd is rijp voor een fluwelen revolutie
Met alleen goede jeugd red je het niet. Dat hebben we in het verleden wel geleerd. Wil je succes hebben dan heb je een aantal spelers in hun prime in de leeftijdsgroep 27 - 30 nodig die de kar kunnen trekkenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als er goede eigen jeugd klaarstaat is dat ook een kans. De tijd is rijp voor een fluwelen revolutie
Bijna 300 miljoen aan eigen vermogen, maar daar mag kennelijk geen cent op worden ingeteerd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nieuwe realiteit. Er is blijkbaar geen geld meer.
Maar die staat er niet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je met nog een jaar?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Of ze komen er nu achter dat nog een jaar geen CL terwijl je daar wel op begroot en je salarishuis erop is ingericht pas echt desastreus is.
Wat mij betreft ook volkomen terecht dat die salarissen teruggeschroeft moeten worden. Tadic scheelt een hoop, net als een eventueel vertrek en Klaassen en/of Berghuis.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:18 schreef Bugno3 het volgende:
Waar Ajax de afgelopen jaren enorm in doorgeschoten is, is het ophogen van de salarissen. Met Overmars is natuurlijk (en terecht) afscheid genomen van het salarisplafond a 1mio. Maar 3,5mio voor Brobbey, 4mio voor Timber, meer dan een miljoen voor Taylor, 6,5mio(!) voor Tadic etc etc is natuurlijk waanzin. En dán komt zo een CL-loos jaartje natuurlijk wel aan, begrotingstechnisch.
Dus volkomen begrijpelijk dat er nu wordt gesaneerd. En nieuwe spelers komen nou eenmaal niet zo snel als je geen CL speelt. Dus Ajax zal het toch weer met eigen spelers en wellicht nog 1 of 2 voltreffers qua transfer moeten zien te regelen. Zoals al eerder aangegeven denk ik dat de directie mikt op een herhaling van de FdB-jaren: zonder kosten resultaten halen en dan weer stappen vooruit maken.
Nu 2 jaar geen CL is écht een probleem.quote:
Dik investeren en op dezelfde voet verder gaan en dan geen CL halen kan een stuk gevaarlijker zijnquote:
Ja begrijp ik maar dit is dus het eerste zonder en moet je toch wel wat versterkingen toevoegen wil je dat voor volgend seizoen voorkomen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nu 2 jaar geen CL is écht een probleem.
Dat ben ik met je eens, maar we moeten er niet weer 100 mio doorheen jagen. Er zal een middenweg gevonden moeten worden en ik heb het gevoel dat Mislintat dat heel goed doorheeft. Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja begrijp ik maar dit is dus het eerste zonder en moet je toch wel wat versterkingen toevoegen wil je dat voor volgend seizoen voorkomen.
Op die manier, voor zover ik weet was er altijd al een bonussysteem maar misschien dat ze de basissalarissen ook teveel hebben opgeschroefd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dik investeren en op dezelfde voet verder gaan en dan geen CL halen kan een stuk gevaarlijker zijn
In de stukken die hier niet worden geloofd wordt ook steevast aangegeven dat Ajax zo ongeveer de enige club is die salarissen niet laat meegroeien met het behaalde Europese podium.
Dat hoeft ook niet, alleen met een goeie RCV doe je al mee en dan is het natuurlijk de vraag of Alvarez en Kudus wel of niet blijven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:28 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar we moeten er niet weer 100 mio doorheen jagen. Er zal een middenweg gevonden moeten worden en ik heb het gevoel dat Mislintat dat heel goed doorheeft. Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede.
Ajax heeft echter zoveel eigen vermogen dat er nog wel enige risico kan worden genomen. De salarispost en transferbalans kan stapsgewijs worden verlaagd. Nu lijkt het erop alsof ze dat in een keer willen doen door alle sterkhouders te verkopen zonder adequate vervanging. Het risico dat je dan loopt is dat je de komende jaren voor plek 3 speelt en keer op keer CL mist wat uiteindelijk veel meer geld gaat kosten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dik investeren en op dezelfde voet verder gaan en dan geen CL halen kan een stuk gevaarlijker zijn
In de stukken die hier niet worden geloofd wordt ook steevast aangegeven dat Ajax zo ongeveer de enige club is die salarissen niet laat meegroeien met het behaalde Europese podium.
Als je het elftal helemaal uitholt dan wordt het een self fulfilling prophecy en dan heb je de komende jaren geen CL.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Het scheelt dat plek 3 vCL is dit seizoen maar met niet rechtstreeks plaatsen krijg je weer een moeilijke transferzomer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ajax heeft echter zoveel eigen vermogen dat er nog wel enige risico kan worden genomen. De salarispost en transferbalans kan stapsgewijs worden verlaagd. Nu lijkt het erop alsof ze dat in een keer willen doen door alle sterkhouders te verkopen zonder adequate vervanging. Het risico dat je dan loopt is dat je de komende jaren voor plek 3 speelt en keer op keer CL mist wat uiteindelijk veel meer geld gaat kosten.
We zijn hard op weg die kant op te gaan helaas.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je het elftal helemaal uitholt dan wordt het een self fulfilling prophecy en dan heb je de komende jaren geen CL.
Nederlandse clubs komen daar vrij vaak niet doorheen. Deels omdat ze hun elftal niet op de tijd in orde hebben en deels omdat je soms best zware tegenstanders tegenkomt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het scheelt dat plek 3 vCL is dit seizoen maar met niet rechtstreeks plaatsen krijg je weer een moeilijke transferzomer.
De premies worden dus wel aangepast aan de Europese competitie waarin gespeeld wordt.quote:De vaste spelerssalarissen zijn gestegen als gevolg van de mutaties in de spelersgroep en
contractverlengingen. De premies zijn lager doordat er overwinterd wordt in de UEFA Europa League 2022/2023 ten
opzichte van de UEFA Champions League in 2021/2022.
Klopt, daarnaast kun je nog steeds niet al te grote risico's nemen qua transfers. Wanneer je zeker weet dat er 60-70 miljoen euro binnenkomt gaat dat wat makkelijker.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nederlandse clubs komen daar vrij vaak niet doorheen. Deels omdat ze hun elftal niet op de tijd in orde hebben en deels omdat je soms best zware tegenstanders tegenkomt.
Wat mij betreft een veel groter probleem dan dat je een jaartje zonder goede aankopen zit. En met nihilisme ("goede talenten toch wel komen bovendrijven", "doorstroming talenten is een golfbeweging", etc.) gaan we er niet komen.quote:
Zonder Blind en vooral Tadic ga je sowieso wel voelen, al die jongens kunnen goed voetballen maar dat is wat anders dan wedstrijden over de streep trekken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft een veel groter probleem dan dat je een jaartje zonder goede aankopen zit. En met nihilisme ("goede talenten toch wel komen bovendrijven", "doorstroming talenten is een golfbeweging", etc.) gaan we er niet komen.
Met al deze transfers heb ik echt geen enkel probleem. Alleen Kudus is jammer maar dat zit er al langer aan te komen. Klaasen en Berghuis gaan niet basis spelen en middenveld met tahirovis van boomen en wellicht spertysan is dan ook gevuld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Berghuis naar Besiktas?
Als je voor Kudus een leuke vervanger kan halen is dat dikke winst. Die kerel kan voetballen maar is vooral bezig met Kudus BV én heeft het voetbalinzicht van een uilskuiken. Staat 3x per minuut buitenspel..quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:33 schreef Rambow het volgende:
[..]
Met al deze transfers heb ik echt geen enkel probleem. Alleen Kudus is jammer maar dat zit er al langer aan te komen. Klaasen en Berghuis gaan niet basis spelen en middenveld met tahirovis van boomen en wellicht spertysan is dan ook gevuld.
Moet dan wel een goede rechtsbuiten bij en uiteraard nog een paar centrale verdedigers.
Op zich allemaal prima maar inkomend hoop ik dan maar op de ketchup theorie van Van Nistelrooy.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:33 schreef Rambow het volgende:
[..]
Met al deze transfers heb ik echt geen enkel probleem. Alleen Kudus is jammer maar dat zit er al langer aan te komen. Klaasen en Berghuis gaan niet basis spelen en middenveld met tahirovis van boomen en wellicht spertysan is dan ook gevuld.
Moet dan wel een goede rechtsbuiten bij en uiteraard nog een paar centrale verdedigers.
Niet noodzakelijk wanneer je ook de uitgaven weet te herstructureren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ach voetbal gaat altijd met golven behalve als je Bayern heet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk wanneer je ook de uitgaven weet te herstructureren.
Zelfs daar scheelde het weinig afgelopen seizoen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ach voetbal gaat altijd met golven behalve als je Bayern heet.
moeten ze hem eerst te pakken krijgen na zijn 'ongelukje'quote:
Een nieuwe Rolls haalt hem wel over.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:26 schreef Sabata het volgende:
[..]
moeten ze hem eerst te pakken krijgen na zijn 'ongelukje'
weglopen bij een ongeluk is niet zo handigquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een nieuwe Rolls haalt hem wel over.
Als hij het was, het lijkt me geen drinker dus waarom zou hij wegrennen als de auto van hem is?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:47 schreef Tjacka het volgende:
[..]
weglopen bij een ongeluk is niet zo handig
coldewijergodquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als hij het was, het lijkt me geen drinker dus waarom zou hij wegrennen als de auto van hem is?
je kan autoamtisch vertalen via twitterquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
M'n Turks is niet zo goed maar Antwerp dus?
Zo interessant is het ook weer niet van die turkse Mike.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
je kan autoamtisch vertalen via twitter
typisch berghuis dusquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:58 schreef freaky40 het volgende:
Neuh, ik zie Berghuis niet vertrekken. Zou wel erg gemakkelijk zijn, weg gaan als het even moeilijk is.
hij heeft nog Feyenoord-PTSDquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:58 schreef freaky40 het volgende:
Neuh, ik zie Berghuis niet vertrekken. Zou wel erg gemakkelijk zijn, weg gaan als het even moeilijk is.
Best een goeie speler al deelde hij vorig seizoen ook in de malaise, probleem wordt wel zijn positie, als die 10 gehaald wordt die Mislintat op het oog heeft dan is die positie uiteraard voor de aankoop en op rechts heeft Kudus vooralsnog de voorkeur denk ik.quote:
Die Romano kan je ook wel wegstrepen dus blijft alleen Ajax zelf over.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:09 schreef Simmertje het volgende:
Zijn maar twee bronnen die ik echt vertrouw momenteel en dat zijn Fabrizio Romano en Ajax zelf. Er wordt zoveel onzin momenteel verspreid op Twitter.
Over het algemeen zit die toch heel vaak goed.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die Romano kan je ook wel wegstrepen dus blijft alleen Ajax zelf over.
alleen bij Arsenal flopte hij een beetje met weinig winst, en Aubameyang voor niks weg laten gaanquote:His signings included Polish striker Robert Lewandowski in 2010, Pierre-Emerick Aubameyang as his replacement in 2014, Japanese second division winger Shinji Kagawa, young French forward Ousmane Dembélé and FC Bayern Munich II defender Mats Hummels; all performed well at Dortmund and several were sold for significant profits.[4] Dembélé joined from Stade Rennais F.C. for ¤15 million in 2016 and was sold to FC Barcelona a year later for ¤105 million
Zijn auto zekerquote:
Ken hem niet. Nadeel van spelers uit Afrika is die jaarlijkse Afrika Cup, ben je ze na de jaarwisseling ergens altijd weer kwijt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:57 schreef Oriente het volgende:
Ajax blijft nadrukkelijk geïnteresseerd in Abdelkahar Kadri. De aanvallende middenvelder staat nog tot medio 2026 onder contract bij KV Kortrijk, dat een bod van zes miljoen euro 'lachend' heeft afgewezen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Volgens de Belgische krant weet Kortrijk dat het een veel hoger bedrag kan toucheren als de aanvoerder nog een seizoen uitblinkt in de Jupiler Pro League.
Kadri was het afgelopen seizoen een van de belangrijkste spelers van Kortrijk, dat als dertiende eindigde in de competitie. Naast Ajax tonen 'heel veel andere ploegen' interesse in de tweevoudig Algerijns international, maar voorlopig blijft het goudhaantje spelen voor Kortrijk. De 23-jarige Kadri kwam tot op heden 43 keer in actie voor de Belgische club, waarin hij goed was voor 7 treffers en 7 assists. In de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen zorgde hij in het uitduel met KAA Gent nog voor de openingstreffer, al ging Kortrijk wel met 3-2 onderuit.
De interesse in Kadri is niet nieuw. Eind juni schreef RMC Sport al dat Ajax had geïnformeerd naar Kadri, die begin vorig seizoen kampte met een zware knieblessure. Daardoor kon hij pas in december zijn eerste minuten van vorige jaargang maken. Sindsdien speelde Kadri in vrijwel elk duel mee. Kortrijk heeft hem bovendien sinds kort aanvoerder gemaakt, terwijl hij ook het nummer 10-shirt in handen heeft gekregen. Kortrijk hoopt Kadri te verleiden tot het tekenen van een verbeterd contract, maar het is nog maar de vraag of dat haalbaar blijkt.
Vast Yvonne.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Stond zeker weer op Twitter ergens?
quote:Volgens de Engelse journalist Ben Jacobs zou Hakim Ziyech hopen op een terugkeer bij Ajax deze transferperiode. In januari hoopte hij daar ook al op, maar toen had de club zelf andere prioriteiten en was bovendien het salaris van Ziyech zelf ook een struikelblok. De international van Marokko zou bereid zijn om financieel in te leveren voor de juiste club in Europa.
Ook clubs in Saoedi-Arabië zouden nog steeds hopen op de komst van Ziyech. Zijn transfer naar Al-Nassr ketste op het laatste moment af, maar Al-Ahli en Al-Shabab zouden hem nog op de wensenlijst hebben staan.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:08 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Cambuur gaat Feyenoord om hun moeder laten roepen, wacht maar af.
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:10 schreef freaky40 het volgende:
Bosz onderweg naar Ajax, morgen meer nieuws.
quote:
quote:
Nog onbetrouwbaarder dus dan de Telegraafquote:
Ik betwijfel of hij salaris wilt inleveren en de Saudische clubs links laat liggen. Maar is van mij natuurlijk welkom, maar dan moet je wel van Klaassen afscheid nemen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:03 schreef Black-Death het volgende:
Zyiech is pas 30, dus kan nog wel even mee. Had het idee dat 'ie al een stuk ouder was.
Ja, Klaassen lijkt me toch wel einde verhaal inderdaad. En hopen dat Ziyech salaris wil inleveren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik betwijfel of hij salaris wilt inleveren en de Saudische clubs links laat liggen. Maar is van mij natuurlijk welkom, maar dan moet je wel van Klaassen afscheid nemen.
Zou wel een aanwinst zijn maar heeft nog 2 jaar bij Chelsea, salaris enorm hoog dus lijkt me stug.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik betwijfel of hij salaris wilt inleveren en de Saudische clubs links laat liggen. Maar is van mij natuurlijk welkom, maar dan moet je wel van Klaassen afscheid nemen.
als ik hem was zou ik lekker naar saudi gaanquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou wel een aanwinst zijn maar heeft nog 2 jaar bij Chelsea, salaris enorm hoog dus lijkt me stug.
Heeft wel een problematische knie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:03 schreef Black-Death het volgende:
Zyiech is pas 30, dus kan nog wel even mee. Had het idee dat 'ie al een stuk ouder was.
Zo'n figuur die de hele tijd bij Promes aan het hangen is moet je toch niet bij je club willen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:03 schreef Black-Death het volgende:
Als we op morele gronden gaan selecteren blijft er weinig over ben ik bangquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:14 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Zo'n figuur die de hele tijd bij Promes aan het hangen is moet je toch niet bij je club willen?
Dat valt wel mee denk ik. Maar dit + kennelijk een zwakke knie + hoog salaris waar we (kennelijk) juis vanaf willen lijkt me dit niet wenselijk?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:19 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Als we op morele gronden gaan selecteren blijft er weinig over ben ik bang
Is die knie echt zo zorgelijk dan? Las dat dat de reden was van het afketsen van een transfer in de winter (of eerder al?) maar zijn daar details van bekend?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:20 schreef Malavita het volgende:
[..]
Dat valt wel mee denk ik. Maar dit + kennelijk een zwakke knie + hoog salaris waar we (kennelijk) juis vanaf willen lijkt me dit niet wenselijk?
Want elk potentieel doelwit is meteen een halve crimineel? Wat een onzin zeg. Ik zou me kapot schamen als ik ajaxsupporter was en Ziyech kwam spelen bij ons.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:19 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Als we op morele gronden gaan selecteren blijft er weinig over ben ik bang
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:23 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Want elk potentieel doelwit is meteen een halve crimineel? Wat een onzin zeg. Ik zou me kapot schamen als ik ajaxsupporter was en Ziyech kwam spelen bij ons.
Doet ons helemaal niets.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:23 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Want elk potentieel doelwit is meteen een halve crimineel? Wat een onzin zeg. Ik zou me kapot schamen als ik ajaxsupporter was en Ziyech kwam spelen bij ons.
Is hij niet op keuring geweest bij een Saoedische club, en is hij daar niet op iets afgewezen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Is die knie echt zo zorgelijk dan? Las dat dat de reden was van het afketsen van een transfer in de winter (of eerder al?) maar zijn daar details van bekend?
En als 'ie mee gaat in het salarishuis van Mislintat is het prima natuurlijk
na vandaag ook zelf crimineelquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:14 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Zo'n figuur die de hele tijd bij Promes aan het hangen is moet je toch niet bij je club willen?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:23 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Hij zat niet zelf in die autoquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
na vandaag ook zelf crimineel
weglopen na een ongeluk
Ja staat me ook iets van bij, maar weet de details niet dus daar kan ik geen conclusies uit trekken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:24 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Is hij niet op keuring geweest bij een Saoedische club, en is hij daar niet op iets afgewezen?
ja welquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:26 schreef Black-Death het volgende:
[..]![]()
[..]
Hij zat niet zelf in die auto
[..]
Ja staat me ook iets van bij, maar weet de details niet dus daar kan ik geen conclusies uit trekken.
Goed verhaal, erg overtuigendquote:
Een halve crimineel? Voor zover ik weet wordt Ziyech nergens van verdacht, anders dan crimineel dom zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:23 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
geen idee, las dat dat de reden was idd. Maargoed, met een salaris nieuwe stijl en een succesvolle test kan het. Maar dan nog zit je met zijn vriendje die die niet los kan latenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Is die knie echt zo zorgelijk dan? Las dat dat de reden was van het afketsen van een transfer in de winter (of eerder al?) maar zijn daar details van bekend?
En als 'ie mee gaat in het salarishuis van Mislintat is het prima natuurlijk
Vandaar de halve crimineelquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een halve crimineel? Voor zover ik weet wordt Ziyech nergens van verdacht, anders dan crimineel dom zijn.
Maak ik zelf wel uit.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:06 schreef Malavita het volgende:
[..]
Doe maar gewoon niet meer dingen uitspreken...
Benieuwd of misschien een Alvarez zou willen blijven wanneer Ajax spelers als Ziyech en Sutalo weet binnen te halen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ziyech is het soort speler dat goede teams, beter maakt. Niet een speler dat een slecht team goed maakt.
Dus niet halen in de huidige situatie.
Voor zo ver ik weet hang ik niet rond met veroordeelde criminelen die het land ontvlucht zijn vanwege een gevangenisstraf, maar je mag me altijd corrigeren als je me op zo'n misstap betrapt.quote:
Je moet nog een beetje werken aan je materiaal, dit is niet echt heel hoogstaand.quote:
Meid, je hebt het er maar druk mee.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:43 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet hang ik niet rond met veroordeelde criminelen die het land ontvlucht zijn vanwege een gevangenisstraf, maar je mag me altijd corrigeren als je me op zo'n misstap betrapt.
Natuurlijk, ik geloof je bijna, ik denk niet dat hij komt hoor maar je bent dus een halve crimineel als je met een crimineel op de foto gaat?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:23 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Mwah, ik vind er wel wat van dat je je nu zo in Rusland in de schijnwerpers laat zettenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik geloof je bijna, ik denk niet dat hij komt hoor maar je bent dus een halve crimineel als je met een crimineel op de foto gaat?
Er was weinig mis mee dat hij een vriend bezoekt, ermee te koop lopen wel natuurlijk.
Dat zeg ik toch, ermee te koop lopen was niet handig maar maakt je nog geen halve crimineel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, ik vind er wel wat van dat je je nu zo in Rusland in de schijnwerpers laat zetten
Laat staan als je daarbij een vluchtende crimineel bezoekt
Dus je had het wel oke gevonden als hij het anoniem had gedaanquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, ermee te koop lopen was niet handig maar maakt je nog geen halve crimineel.
Ja want het is toch een vriend van hem, daar zou ik geen moeite mee hebben, maar met hem poseren is wel de middelvinger naar justitie hier.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus je had het wel oke gevonden als hij het anoniem had gedaan
Je bedoelt Xquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
je kan autoamtisch vertalen via twitter
Ajacieden die er alles aan doen om kansloos immoreel gedrag recht te lullen is anders ook een leuke rubriek aan het worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat een verassing Caland heeft weer een mening over een oud Ajax speler. Het is niet te geloven
Jij bent een beetje calandweetalles aan het worden, als Ziyech hem in de gevangenis had opgezocht is het dan ook half crimineel?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ajacieden die er alles aan doen om kansloos immoreel gedrag recht te lullen is anders ook een leuke rubriek aan het worden.
Ik zou in deze tijd ook niet zo snel naar Moskou afreizen eigenlijk, laat staan me te laten ‘huldigen’ in een voetbalstadion. Nog even los van het vriendschapverhaalquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij bent een beetje calandweetalles aan het worden, als Ziyech hem in de gevangenis had opgezocht is het dan ook half crimineel?
Dat hij bevriend is met Promes kan je afwijzen natuurlijk maar dat hij hem als vriend bezoekt omdat er eigenlijk geen andere mogelijkheid is vind ik niet zo vreemd hoor.
Hij had het alleen niet aan de grote klok moeten hangen en met hem poseren.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus je had het wel oke gevonden als hij het anoniem had gedaan
Niemand lult iets recht hoor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ajacieden die er alles aan doen om kansloos immoreel gedrag recht te lullen is anders ook een leuke rubriek aan het worden.
nog een buitenspeler. Inderdaad wel wat ze eerst zouden moeten halenquote:
Daar hebben we weer een deuger: cancel him!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:34 schreef Caland het volgende:
[..]
We zitten zeer ruim in de buitenspelers inderdaad met Bergwijn, Conceicao, godts en Kudus waar flink aan getrokken wordtquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
nog een buitenspeler. Inderdaad wel wat ze eerst zouden moeten halen
Twijfel dus zeer of het waar is
We hebben geen verdedigers maar laten we een buitenspeler erbij nemen, tenzij zowel Kudus als Berghuis vertrekken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Verdedigers, spits, 10, en daarna de rest.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
We hebben geen verdedigers maar laten we een buitenspeler erbij nemen, tenzij zowel Kudus als Berghuis vertrekken.
Mss is er wel een bod van 40-45 mio voor Bergwijn vanuit de zandbakquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En Daramy kon voor 10 mln naar Kopenhagen kwam ergens voorbij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:25 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Mss is er wel een bod van 40-45 mio voor Bergwijn vanuit de zandbak
HIJACKEDquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:55 schreef PowerLoungen het volgende:
[ twitter ]
EEN AANKOOP EEN AANKOOP DKQIWNDJONWdkaswndasmdnasdansm,d
Eens. Ik snap deze wel, ook al zie ik toch ook wel graag wat verdedigers komen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:38 schreef PicoMMP het volgende:
Qua rendement wel goede cijfers, in tegenstelling tot iedereen bij ons voorin.
Met Tadic' vertrek heb je wel veel goals en assists ingeleverd.
goeie. Zou zomaar kunnen iddquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou dat dan toch de eerste "aankoop" van De Lang zijn? Lijkt me geen toeval.
Mwaw, branco die de balletjes eroverheen gooit zie ik daar wel potentie in hoor. Niemand stuurde die jongen weg, hopelijk nu wel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:52 schreef Mani89 het volgende:
Nu nog Bergwijn voor 35 miljoen verkopen.
En met brobbey loop je een hoop goals mis.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:38 schreef PicoMMP het volgende:
Qua rendement wel goede cijfers, in tegenstelling tot iedereen bij ons voorin.
Met Tadic' vertrek heb je wel veel goals en assists ingeleverd.
Als dat nog zou gebeuren, dan maak je in ieder geval de vorige transferzomer weer een beetje minder dramatisch.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:52 schreef Mani89 het volgende:
Nu nog Bergwijn voor 35 miljoen verkopen.
Liever kritiek dan kontlikken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:03 schreef wimderon het volgende:
Hoe lang duurt het voordat De Telegraaf deze transfer gaat bekritiseren? Weer eentje waar ze totaal niets vanaf wisten.
Niet als het ongefundeerde kritiek is die enkel gebruikt wordt als drukmiddel om vooral informatie naar de T te voeren/lekken. Daarom heeft de T kritiek omdat ze geen voet tussen de deur hebben bij Ajax op dit moment en ze dus de krant moeilijk kunnen vullen. Daarom richtte de kritiek zich vorig seizoen bijvoorbeeld niet op Schreuder bij de T.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:12 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Liever kritiek dan kontlikken.
Telegraaf doet wel wat mwer dan kritiek leveren. Enorme ongefundeerde hetzequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:12 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Liever kritiek dan kontlikken.
Die hebben ook best een aardige eerste keeperquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:23 schreef TLC het volgende:
Plus de tweede/derde keeper van Eintracht Frankfurt
Die hun eerste keeper is de reservekeeper van het Duitse elftal, dus dat die tweede keeper daar is zegt helemaal niets.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:23 schreef TLC het volgende:
Plus de tweede/derde keeper van Eintracht Frankfurt
Rulli is reservekeeper van het Argentijnse elftal, de wereldkampioen, dus het zegt ook niet per se iets in positieve zinquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die hun eerste keeper is de reservekeeper van het Duitse elftal, dus dat die tweede keeper daar is zegt helemaal niets.
Gelukkig zeggen uitslagen bij jong voetbal niksquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:45 schreef PSVCL het volgende:
Jong PSV en Az hebben afgelopen seizoen bijna elk team uit de 2e PL kapot gespeeld. De cijfers van Borges zeggen dus helemaal niks.
Dat was U19, 2e PL is U21. Maar voor Man City U19 in de Youth League waar jij naar verwijst heeft die in 6 wedstrijden 4x gescoord en 6 assists gegeven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:45 schreef PSVCL het volgende:
Jong PSV en Az hebben afgelopen seizoen bijna elk team uit de 2e PL kapot gespeeld. De cijfers van Borges zeggen dus helemaal niks.
Ziet er weer leuk uit maar zowel zijn voorzetten als afwerking zijn van een Younes niveau.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:12 schreef Enawh het volgende:
Speelt die portugees op de positie van Conceicao?
Hoe zit het eigenlijk met hem tijdens de voorbereiding.
Waarom zou Berghuis een aantal dagen geleden zo'n interview geven als hij weet dat er al het een en ander speelt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:21 schreef manny het volgende:
Denk dat dit betekent dat ze met de verkoop van kudus (en wellicht Berghuis) al wat verder zijn dan we denken.
Tevens: cijfers van deze meneer de aankoop zien er prima uit idd.
Als het een talent was had ie als 19 jarige allang zijn debuut gemaakt onder Pep, die laat regelmatig spelers van 17/18 minuten maken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Gelukkig zeggen uitslagen bij jong voetbal niks
Ooit door Frankfurt weggeplukt bij FC Heidenheim in 2021, in januari 2022 moest hij één keer inspringen voor Kevin Trapp tegen Augsburg en werd prompt gefopt door Gregoritsch die dreigde met een voorzet maar ineens op doel schoot. Nauwelijks op BuLi niveau actief geweest maar werd algemeen als groot talent beschouwdquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:48 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
kan deze vent een balletje pakken?
Mount was op z'n 21ste nog uitgeleend aan Vitesse.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:43 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Als het een talent was had ie als 19 jarige allang zijn debuut gemaakt onder Pep, die laat regelmatig spelers van 17/18 minuten maken.
Ah, de nieuwe Scherpen/Gorter dus.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:53 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ooit door Frankfurt weggeplukt bij FC Heidenheim in 2021, in januari 2022 moest hij één keer inspringen voor Kevin Trapp tegen Augsburg en werd prompt gefopt door Gregoritsch die dreigde met een voorzet maar ineens op doel schoot. Nauwelijks op BuLi niveau actief geweest maar werd algemeen als groot talent beschouwd
De kritiek dat Ajax amper heeft geïnvesteerd in de selectie is anders gewoon terecht.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet als het ongefundeerde kritiek is die enkel gebruikt wordt als drukmiddel om vooral informatie naar de T te voeren/lekken. Daarom heeft de T kritiek omdat ze geen voet tussen de deur hebben bij Ajax op dit moment en ze dus de krant moeilijk kunnen vullen. Daarom richtte de kritiek zich vorig seizoen bijvoorbeeld niet op Schreuder bij de T.
Die is dan ook zwaar overschatquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mount was op z'n 21ste nog uitgeleend aan Vitesse.
Dat vind ik best veelquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:18 schreef tompsv18 het volgende:
Die Borges gaat 20 miljoen kosten volgens Fabrizio en met terugkoopclausule voor City. Die tweede keepert 12 miljoen inclusief bonussen. Aardige bedragen.
20 miljoen voor een speler die nooit een wedstrijd op profniveau heeft gespeeld lijkt me wat sterkquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:18 schreef tompsv18 het volgende:
Die Borges gaat 20 miljoen kosten volgens Fabrizio en met terugkoopclausule voor City. Die tweede keepert 12 miljoen inclusief bonussen. Aardige bedragen.
West Ham had al een deal voor dat bedrag en Fabrizio kwam met de scoop.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:21 schreef Caland het volgende:
[..]
20 miljoen voor een speler die nooit een wedstrijd op profniveau heeft gespeeld lijkt me wat sterk
We zullen snel weten of dat bedrag klopt, maar veel geld wel, had ik liever eerst een RCV gehaald ipv een buitenspeler.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:22 schreef tompsv18 het volgende:
[ twitter ]
[..]
West Ham had al een deal voor dat bedrag en Fabrizio kwam met de scoop.
Ze weten totaal niet meer wat er allemaal loopt nu, daar is deze transfer het zoveelste voorbeeld van. Of er te weinig gebeurd is weten we ook pas als de competitie begint of zelfs pas op 1 september.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:01 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
De kritiek dat Ajax amper heeft geïnvesteerd in de selectie is anders gewoon terecht.
Kun je ook ligt overschat zijn. Of zwaar onderschat ?quote:
Net een briljante column geschreven over Jerrel Hassalbaink.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:21 schreef Caland het volgende:
[..]
20 miljoen voor een speler die nooit een wedstrijd op profniveau heeft gespeeld lijkt me wat sterk
Toen was hij 18/19.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mount was op z'n 21ste nog uitgeleend aan Vitesse.
Ja, kortom Borges is gehaald voor rechts of voor Bergwijn hebben ze een andere positie in gedachten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:26 schreef Enawh het volgende:
Je hebt al Bergwijn op links en Godts die goed deed tijdens de voorbereiding.
Dan ga je een 20M aankoop doen..
De transferlijst zou ik willen adviseren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja, kortom Borges is gehaald voor rechts of voor Bergwijn hebben ze een andere positie in gedachten.
We spelen tegenwoordig toch met inverted wingers en Borges is geloof ik linksbenig?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:26 schreef Enawh het volgende:
Je hebt al Bergwijn op links en Godts die goed deed tijdens de voorbereiding.
Dan ga je een 20M aankoop doen..
Ja klopt, ik denk dat ze vanwege vd Boomen vanaf rechts ook diepgang en snelheid willen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
We spelen tegenwoordig toch met inverted wingers en Borges is geloof ik linksbenig?
Yup een na pijnlijkste die ik bewust heb meegemaakt. Hier was ik wel een paar dagen goed ziek van.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:39 schreef Wotte het volgende:
Zit die 2003 documentaire even te kijken. Die goal van inzaghi doet nog steeds pijn
Ik was daar doodziek van als kleine jongen denk dat die meer pijn deed dan Spurs. Heerlijk elftal was datquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:43 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Yup een na pijnlijkste die ik bewust heb meegemaakt. Hier was ik wel een paar dagen goed ziek van.
Mooie doc wel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:39 schreef Wotte het volgende:
Zit die 2003 documentaire even te kijken. Die goal van inzaghi doet nog steeds pijn
Spurs is bij mij by far het ergste, echt lang ziek van geweest vooral omdat we toen echt goed waren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:46 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik was daar doodziek van als kleine jongen denk dat die meer pijn deed dan Spurs. Heerlijk elftal was dat
Tomassonquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:39 schreef Wotte het volgende:
Dat is Ajax wat mij betreft jonge gasten met potentie halen en eigen jeugd inpassen. Wat dat betreft ben ik niet ontevreden met de focus van Ajax met alle geruchten die ik nu voorbij zie vliegenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Chivu was toen ook zo goed voor mij nog altijd de beste verdediger die ik heb zien spelen in een Ajax shirt.
Die 12 met flink veel variabelen aan bonussenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:18 schreef tompsv18 het volgende:
Volgens mij raakte hij hem nog wel vlak voor de lijn (of dat wilde ik toen heel graag)quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:01 schreef Wotte het volgende:
[..]
Die liet met zijn teen die goal alleen maar sterven in zijn kwaadaardige schoonheid.
Denk dat Inzaghi erna wel even op z'n teen is gaan staan, was er zonder ook ingegaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij raakte hij hem nog wel vlak voor de lijn (of dat wilde ik toen heel graag)
Zeker gezien de geschiedenis.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:06 schreef Tarado het volgende:
Voor mij was 96 in Rome tegen Juventus de lulligste wedstrijd
Het is het eerste jaar dat ik veel ging en heb heel veel met dat team, keek daarom ook best wel uit naar die docu. Maar meer dan 'o ja toen scoorde die die goal en die die goal' was het niet helaas.quote:
Zat die beelden nog eens terug te kijken maar ik denk dat je gelijk hebt dat ie 'm wel maakt. Eerlijk is eerlijk het is wel een echt goede goal beter zo eruit vliegen dan die van Moura. Wat een kutgoal was dat zeg.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij raakte hij hem nog wel vlak voor de lijn (of dat wilde ik toen heel graag)
Inderdaad en even afwachten of de bedragen wel kloppen want ook die 12 miljoen voor een reservekeeper lijkt me wat veel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:16 schreef TheVulture het volgende:
Eindelijk wat positief nieuws, en mooi dat het aankopen lijken te zijn die niet al helemaal uitgekauwd zijn. Klinkt wederom alsof het lek naar de pers wel is gedicht en dat er goede gedachten achter zitten.
Hoop alleen wel dat een terugkoopclausule voor City niet een soort Xavi Simons/PSG-constructie blijkt te zijn, maar ik gok dat Sven dat niet laat gebeuren.
Tenzij hij niet de reserve doelman gaat worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad en even afwachten of de bedragen wel kloppen want ook die 12 miljoen voor een reservekeeper lijkt me wat veel.
Een goede goal zou ik het echt niet willen noemen. Domme bal naar voren, Chivu glijdt uit en Inzaghi is plots helemaal vrij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:11 schreef Wotte het volgende:
[..]
Zat die beelden nog eens terug te kijken maar ik denk dat je gelijk hebt dat ie 'm wel maakt. Eerlijk is eerlijk het is wel een echt goede goal beter zo eruit vliegen dan die van Moura. Wat een kutgoal was dat zeg.
Dan ook nog eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tenzij hij niet de reserve doelman gaat worden.
De winnende is altijd goed, die van Kluivert in 95 was zeker niet de mooiste van dat seizoen maar wel de belangrijkste.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een goede goal zou ik het echt niet willen noemen. Domme bal naar voren, Chivu glijdt uit en Inzaghi is plots helemaal vrij.
Tegen Spurs was het iets soortgelijks met dat uitglijden van Magallan.
De opbouw er naar toe niet nee maar hoe hij er 'm in tikt is wel fantastisch wat mij betreft.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een goede goal zou ik het echt niet willen noemen. Domme bal naar voren, Chivu glijdt uit en Inzaghi is plots helemaal vrij.
Tegen Spurs was het iets soortgelijks met dat uitglijden van Magallan.
Bedtijdquote:Op woensdag 2 augustus 2023 00:05 schreef freaky40 het volgende:
Boem! Vanaf nu gaat het circus Sven draaien! Die staat AAN als een fucking Kraaannn!
Weet niet wat Sven met Susan Elenderik heeft gedaan, maar denk een blij meisje gemaakt heeft of zo want het lijkt er op dat het vanaf nu echt los mag gaan...
Dus... hoe gaat het Overmars?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 00:05 schreef freaky40 het volgende:
Boem! Vanaf nu gaat het circus Sven draaien! Die staat AAN als een fucking Kraaannn!
Weet niet wat Sven met Susan Elenderik heeft gedaan, maar denk een blij meisje gemaakt heeft of zo want het lijkt er op dat het vanaf nu echt los mag gaan...
Vraag het Sven of ze er wat van kan.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 00:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus... hoe gaat het Overmars?
Dit is wel echt heel droevig.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 00:05 schreef freaky40 het volgende:
Weer eens een copy/paste zeker?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Net een briljante column geschreven over Jerrel Hassalbaink.
Omdat Klaas dat leuk vond.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 06:28 schreef damsco het volgende:
Waarom staat er in de OP van Ajax dat Feyenoord de club van NL is?
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op woensdag 2 augustus 2023 07:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoe hoog is die terugkoopclausule? Of kunnen ze ander bod matchen? Want anders wordt het een veredelde huur.
wat ervaring erbij zou fijn zijn, vooral achterin wat erbij al helemaal.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 07:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nog een keeper die zich niet heeft bewezen, en nog een buitenspeler die zich niet heeft bewezen.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig vertrouwen heb ik komend seizoen.
Omdat klaas een mongool isquote:Op woensdag 2 augustus 2023 06:28 schreef damsco het volgende:
Waarom staat er in de OP van Ajax dat Feyenoord de club van NL is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |