Ze ja, niet we. Als supporter ben je geen medewerker.quote:
quote:Op maandag 31 juli 2023 19:22 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ze ja, niet we. Als supporter ben je geen medewerker.
quote:Op maandag 31 juli 2023 19:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Spelersnieuws!
https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-emre-unuvar/
Die belofte die ze steeds verhuren.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:43 schreef GGMM het volgende:
We hadden toch al een Ünüvar
Dit wordt allemaal wel heel verwarrend op deze manier
Huilenquote:Op maandag 31 juli 2023 20:16 schreef Black-Death het volgende:
Kennelijk wordt Martin van Geel genoemd als nieuwe algemeen directeur.
Ik weet niet ik daarvan moet vinden..
Was kennelijk wel Telegraaf die dat roept dus zal wel een verzinsel zijnquote:
Goed verwoord.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:32 schreef Mestreech1990 het volgende:
Toch merkwaardig om te zien hoe de Telegraaf met allemaal nep nieuws weg komt. De clickbait werkt enorm goed blijkbaar, maar die mensen zie je hier ook veel terug. Toch grappig om te zien hoeveel mensen zich voor de gek laten houden.
Ik ben juist blij met de route die Ajax nu is ingeslagen met Mislintat. Er wordt stevig ingezet in het omlaag brengen van de loonkosten en er wordt geen troep meer gekocht. Laat ze maar inzetten op jeugd en een paar gerichte aankopen. Indien ze nu weer wederom paniekaankopen zouden doen, dan zou het alleen maar nog langer duren.
Ik wel…quote:Op maandag 31 juli 2023 20:16 schreef Black-Death het volgende:
Kennelijk wordt Martin van Geel genoemd als nieuwe algemeen directeur.
Ik weet niet ik daarvan moet vinden..
Verstandige user dit.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:32 schreef Mestreech1990 het volgende:
Ik ben juist blij met de route die Ajax nu is ingeslagen met Mislintat. Er wordt stevig ingezet in het omlaag brengen van de loonkosten en er wordt geen troep meer gekocht. Laat ze maar inzetten op jeugd en een paar gerichte aankopen. Indien ze nu weer wederom paniekaankopen zouden doen, dan zou het alleen maar nog langer duren.
Mee eens. Alleen blijven die gerichte aankopen wat langer uit dan gehoopt. Met deze verdediging krijg je +40 goals tegen in de eredivisie vrees ik.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:32 schreef Mestreech1990 het volgende:
Toch merkwaardig om te zien hoe de Telegraaf met allemaal nep nieuws weg komt. De clickbait werkt enorm goed blijkbaar, maar die mensen zie je hier ook veel terug. Toch grappig om te zien hoeveel mensen zich voor de gek laten houden.
Grotendeels mee eens.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:32 schreef Mestreech1990 het volgende:
Je bent een minuut of 44 te vroeg met deze opmerkingquote:Op maandag 31 juli 2023 23:16 schreef StevenHyde het volgende:
Als er voor het einde van deze maand daadwerkelijk 4 directe versterkingen op het veld staan. En daarvan minimaal 3 verdedigers dan heeft Sven goed gekookt. Anders is er iets flink fout gegaan. Laten we dus nog maar even wachten.
Haha scherp. Ik waan me al in augustus iddquote:Op maandag 31 juli 2023 23:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je bent een minuut of 44 te vroeg met deze opmerking
Geen troep is ook best moeilijk, er zitten altijd spelers bij die niet aan de verwachtingen voldoen, dat was bij Overmars ook gewoon zo, vorig jaar wat extreem al had een betere trainer er ook wel wat meer van gemaakt.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:15 schreef Caland het volgende:
Er wordt geen troep meer gekocht lijkt me een juiste conclusie als je niemand koopt
We moeten ook nog even het gat van onze MVP Tadic op zien te vullen. Daar liep gewoon 20 assists en 15 doelpunten de deur uit.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:03 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Mee eens. Alleen blijven die gerichte aankopen wat langer uit dan gehoopt. Met deze verdediging krijg je +40 goals tegen in de eredivisie vrees ik.
Er mag ook wel kritiek zijn toch? We zijn Al een hele poos onderweg en er is achterin nog steeds niet bij gekomen. Stel er komt een club die CL speelt voor Sutalo dan leg je het gewoon af.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:03 schreef Aloulu het volgende:
Telegraaf en Mike en Valentijn hebben hun vizier op Ajax en Sven gericht hoor 😂😆😆😆 vies mad zijn ze en overal waar ze kunnen gaan ze Sven sowieso “slachten” in hun krantje en elk tv-programma of podcast waar ze mogen praten.
Het gaat ook wel om de manier waarop maar zo rolt de Telegraaf nu eenmaal, wat wel vreemd is dat er over 4 versterkingen gepraat wordt maar er nog geen eentje van binnen is. Dat het met Sutulo misschien niet zo makkelijk gaat begrijp ik nog wel maar alle 4 de targets is wel wat vreemd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er mag ook wel kritiek zijn toch? We zijn Al een hele poos onderweg en er is achterin nog steeds niet bij gekomen. Stel er komt een club die CL speelt voor Sutalo dan leg je het gewoon af.
Ik hoop echt niet dat we gokken op 4 versterkingen en dan met Luque-oplossingen moeten komen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat ook wel om de manier waarop maar zo rolt de Telegraaf nu eenmaal, wat wel vreemd is dat er over 4 versterkingen gepraat wordt maar er nog geen eentje van binnen is. Dat het met Sutulo misschien niet zo makkelijk gaat begrijp ik nog wel maar alle 4 de targets is wel wat vreemd.
INzETten op jEUgD en een PaAr GerIChTe aAnkOPEn doEN zijn echt weer van die demagoge oneliners.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:32 schreef Mestreech1990 het volgende:
Laat ze maar inzetten op jeugd en een paar gerichte aankopen.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 07:35 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
INzETten op jEUgD en een PaAr GerIChTe aAnkOPEn doEN zijn echt weer van die demagoge oneliners.
alleen maakt Valentijn het net zo als met Ten Hag persoonlijk en geeft ie niet op tot zijn doel kapot is. Pas toen Ajax in de CL de halve finale was ie gematigd positief ( een ronde eerder stond ie nog bijna te juichen toen ze tegen Juve moesten, eindelijk ging de Tukker verliezen... hij was een ronde te vroeg zo bleek)quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er mag ook wel kritiek zijn toch? We zijn Al een hele poos onderweg en er is achterin nog steeds niet bij gekomen. Stel er komt een club die CL speelt voor Sutalo dan leg je het gewoon af.
Neemt er überhaupt iemand Valentijn nog serieus dan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 07:51 schreef Sabata het volgende:
[..]
alleen maakt Valentijn het net zo als met Ten Hag persoonlijk en geeft ie niet op tot zijn doel kapot is. Pas toen Ajax in de CL de halve finale was ie gematigd positief ( een ronde eerder stond ie nog bijna te juichen toen ze tegen Juve moesten, eindelijk ging de Tukker verliezen... hij was een ronde te vroeg zo bleek)
"de intelligentie van een organisme neemt af naarmate het meer koppen bezit" Charles Darwinquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:15 schreef Oriente het volgende:
[..]
Neemt er überhaupt iemand Valentijn nog serieus dan?
Jeugd als Taylor en Brobbey die zwaar ondermaats presteren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 07:35 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
INzETten op jEUgD en een PaAr GerIChTe aAnkOPEn doEN zijn echt weer van die demagoge oneliners.
Jeugd terug kopen voor 17 miljoen. Lekker manquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:31 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Jeugd als Taylor en Brobbey die zwaar ondermaats presteren.
Dat klinkt idd leuk totdat we 5 keer op rij verloren hebben of gelijk spelen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 07:35 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Nieuwe realiteit. Er is blijkbaar geen geld meer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:27 schreef Vjenne12345 het volgende:
Heb er zin in. Lekker de concurrentie aangaan met Twente en AZ, helemaal top.
Los van vorig jaar, is dat wel een beetje wat Ajax de afgelopen jaren deed, toch? Inzetten op jeugd die een kans verdiende en wat gerichte aankopen (Berghuis, Tadic, Blind, Alvarez, etc).quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat klinkt idd leuk totdat we 5 keer op rij verloren hebben of gelijk spelen.
Zou dat?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nieuwe realiteit. Er is blijkbaar geen geld meer.
Er lekt gewoon niets meer uit, omdat Mislintat (heel verstandig imho) de banden met een Televaag etc heeft verbroken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:37 schreef Simmertje het volgende:
1 augustus en nog geen enkel teken van een naderende transfer. Genot.
We zijn ook een beursgenoteerde club he, dus je moet winst maken. Er is echt nog wel geld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou dat?
Jaren moeten horen hoe het geld tegen de plinten omhoog klotst. Nu missen ze één keer de CL en dan is opeens alles op...
Ja, beursgenoteerde club, maar meer beetje fun/fan-aandeel toch i.p.v. dat je allerlei activistische beleggingsfondsen erbij hebt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
We zijn ook een beursgenoteerde club he, dus je moet winst maken. Er is echt nog wel geld.
Zou best kunnen, ik ben in ieder geval nooit in de verleiding gekomen om een aandeel Ajax te kopen. Maar feit is wel dat je als beursgenoteerd bedrijf normaal gesproken groei en winst moeten laten zien om de aandeelhouders gelukkig te houden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, beursgenoteerde club, maar meer beetje fun/fan-aandeel toch i.p.v. dat je allerlei activistische beleggingsfondsen erbij hebt?
Tja, geen idee waar het dan gebleven is. Maar die 100 miljoen van vorig jaar gaan we niet meer halen qua investeringen dat is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou dat?
Jaren moeten horen hoe het geld tegen de plinten omhoog klotst. Nu missen ze één keer de CL en dan is opeens alles op...
Met die aandelen gebeurt qua handel inderdaad weinig. Ten tijde van de beursgang was het natuurlijk een goed middel om veel cash te genereren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zou best kunnen, ik ben in ieder geval nooit in de verleiding gekomen om een aandeel Ajax te kopen. Maar feit is wel dat je als beursgenoteerd bedrijf normaal gesproken groei en winst moeten laten zien om de aandeelhouders gelukkig te houden.
Er is ook maar 30% van Ajax op de beurs en is naar mijn weten nog nooit dividend uitbetaald maar dat weet ik niet zeker, het is inderdaad meer een fun aandeel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, beursgenoteerde club, maar meer beetje fun/fan-aandeel toch i.p.v. dat je allerlei activistische beleggingsfondsen erbij hebt?
Maar zonder investeringen is de kans enorm groot dat je volgend jaar weer CL misloopt. Een beetje risico moet je wel durven nemen. Ik vind ze wel erg voorzichtig momenteel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is ook maar 30% van Ajax op de beurs en is naar mijn weten nog nooit dividend uitbetaald maar dat weet ik niet zeker, het is inderdaad meer een fun aandeel.
Bij de halfjaarcijfers 22/23 was de winst na belasting nog 70 miljoen dus ik denk ook niet dat het geld op is maar het is natuurlijk wel zo dat je door missen van CL een begrotingsgat hebt van 30-50 miljoen komend seizoen.
Dan is het aan directie of ze dat direct geheel of gedeeltelijk willen aanvullen met transferopbrengsten en/of de reserves aanspreken.
Eens, en dat is wat er altijd zal schuren tussen de bestuurskamer en op het veld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar zonder investeringen is de kans enorm groot dat je volgend jaar weer CL misloopt. Een beetje risico moet je wel durven nemen. Ik vind ze wel erg voorzichtig momenteel.
Helemaal eens, mede omdat CL vanaf 24 veel meer op gaat leveren is het zaak kampioen te worden of iig 2e, dus ik had ook vol voor een nieuwe kampioensploeg gegaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar zonder investeringen is de kans enorm groot dat je volgend jaar weer CL misloopt. Een beetje risico moet je wel durven nemen. Ik vind ze wel erg voorzichtig momenteel.
Het hoeft niet eens vol, je hoeft echt geen 100 miljoen zoals vorig jaar te investeren om een Eredivisie ploeg te creëren die minimaal 2de kan worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helemaal eens, mede omdat CL vanaf 24 veel meer op gaat leveren is het zaak kampioen te worden of iig 2e, dus ik had ook vol voor een nieuwe kampioensploeg gegaan.
Of ze komen er nu achter dat nog een jaar geen CL terwijl je daar wel op begroot en je salarishuis erop is ingericht pas echt desastreus is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helemaal eens, mede omdat CL vanaf 24 veel meer op gaat leveren is het zaak kampioen te worden of iig 2e, dus ik had ook vol voor een nieuwe kampioensploeg gegaan.
Nou ja misschien is het financieel gezien wel akkoord maar wil de speler zelf nog niet - iets waar Mislintat wel naar hintte.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het hoeft niet eens vol, je hoeft echt geen 100 miljoen zoals vorig jaar te investeren om een Eredivisie ploeg te creëren die minimaal 2de kan worden.
Vraag mij echt af of zo'n Susan Lenderink die alleen 16 jaar ervaring heeft bij de Bijenkorf dit wel snapt.
Maar dan klinkt het inderdaad alsof ze op 1 paard gokken, hoe lang wil je op zo'n speler wachten?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja misschien is het financieel gezien wel akkoord maar wil de speler zelf nog niet - iets waar Mislintat wel naar hintte.
Probleem is alleen dat Ajax niet veel tijd heeft en dus of zal moeten doorschakelen of zal moeten gokken. En een gok die verkeerd uitvalt nu kan heel erg duur uitpakken als je CL misloopt.
Waarom haken die af dan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:16 schreef Simmertje het volgende:
Schijnbaar haken een aantal clubs af voor Sutalo. Dus wie weet worden we deze week nog verrast.
Geen idee, twitter geruchten dus neem het met een korreltje zout:quote:
Duivels dilemma ook, als je nu keihard doorgaat op de koers van vorig jaar dan speel je poker met alles wat in de laatste jaren is opgebouwd. Lijkt me terecht dat ze dat niet doen. Van de andere kant is nietsdoen en derde worden geen optie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het hoeft niet eens vol, je hoeft echt geen 100 miljoen zoals vorig jaar te investeren om een Eredivisie ploeg te creëren die minimaal 2de kan worden.
Vraag mij echt af of zo'n Susan Lenderink die alleen 16 jaar ervaring heeft bij de Bijenkorf dit wel snapt.
Dit dus, er zijn maar weinig Ajacieden die er vanuit gaan dat we een rol van betekenis gaan spelen in de EL dit seizoen. Het is een tussenjaar, een nieuwe start waarbij top 2 gewoon (zakelijk gezien) een goed resultaat is. Uiteraard wil je kampioen worden, maar belangrijkste is dat we volgend jaar zomer weer het budget en de aantrekkingskracht van CL voetbal hebben.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:26 schreef manny het volgende:
[..]
Duivels dilemma ook, als je nu keihard doorgaat op de koers van vorig jaar dan speel je poker met alles wat in de laatste jaren is opgebouwd. Lijkt me terecht dat ze dat niet doen. Van de andere kant is nietsdoen en derde worden geen optie.
Maar, de ploeg hoeft niet meteen CL waardig te zijn. De ploeg moet 1e kunnen worden in Nederland, en de weg omhoog inslaan richting CL. Dat is nogal een verschil.
iedereen lekker naar Turkijequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Berghuis naar Besiktas?
Dan vermoed ik dat Rulli ook snel weg is.
Met Kudus en Alvarez ook nog weg en mogelijk Klaasen, houd je echt een totaal kutelftal over. En een elftal dat ook niet aantrekkelijker wordt voor versterkingen
Berghuis ?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Berghuis naar Besiktas?
Met Kudus en Alvarez ook nog weg en mogelijk Klaasen, houd je echt een totaal kutelftal over. En een elftal dat ook niet aantrekkelijker wordt voor versterkingen.
Turkse Romano meldt dat ie eerdaags bij Besiktas zou tekenen. Nu nog een gerucht (vandaar vraagteken) maar trending am Twitterquote:
Klinkt betrouwbaarquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Turkse Romano meldt dat ie eerdaags bij Besiktas zou tekenen. Nu nog een gerucht (vandaar vraagteken) maar trending am Twitter
Als er goede eigen jeugd klaarstaat is dat ook een kans. De tijd is rijp voor een fluwelen revolutiequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Berghuis naar Besiktas?
Met Kudus en Alvarez ook nog weg en mogelijk Klaasen, houd je echt een totaal kutelftal over. En een elftal dat ook niet aantrekkelijker wordt voor versterkingen.
quote:Álvarez nog steeds op lijstje Chelsea
Edson Álvarez staat nog altijd op de radar van Chelsea. De Londense club probeerde de middenvelder zowel vorig jaar zomer als afgelopen winter te strikken, maar er werd geen akkoord bereikt met Ajax. De Mexicaan is naar verluidt nog steeds een doelwit, maar Chelsea denkt ook aan onder anderen Roméo Lavia, Gabri Veiga, Tyler Adams en Moisés Caicedo. (Bron: The Times)
Kunnen we wel zorgen dat er iig 11 spelers op het veld staan? En het liefst ook ouder dan 16quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als er goede eigen jeugd klaarstaat is dat ook een kans. De tijd is rijp voor een fluwelen revolutie
Met alleen goede jeugd red je het niet. Dat hebben we in het verleden wel geleerd. Wil je succes hebben dan heb je een aantal spelers in hun prime in de leeftijdsgroep 27 - 30 nodig die de kar kunnen trekkenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als er goede eigen jeugd klaarstaat is dat ook een kans. De tijd is rijp voor een fluwelen revolutie
Bijna 300 miljoen aan eigen vermogen, maar daar mag kennelijk geen cent op worden ingeteerd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nieuwe realiteit. Er is blijkbaar geen geld meer.
Maar die staat er niet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je met nog een jaar?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Of ze komen er nu achter dat nog een jaar geen CL terwijl je daar wel op begroot en je salarishuis erop is ingericht pas echt desastreus is.
Wat mij betreft ook volkomen terecht dat die salarissen teruggeschroeft moeten worden. Tadic scheelt een hoop, net als een eventueel vertrek en Klaassen en/of Berghuis.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:18 schreef Bugno3 het volgende:
Waar Ajax de afgelopen jaren enorm in doorgeschoten is, is het ophogen van de salarissen. Met Overmars is natuurlijk (en terecht) afscheid genomen van het salarisplafond a 1mio. Maar 3,5mio voor Brobbey, 4mio voor Timber, meer dan een miljoen voor Taylor, 6,5mio(!) voor Tadic etc etc is natuurlijk waanzin. En dán komt zo een CL-loos jaartje natuurlijk wel aan, begrotingstechnisch.
Dus volkomen begrijpelijk dat er nu wordt gesaneerd. En nieuwe spelers komen nou eenmaal niet zo snel als je geen CL speelt. Dus Ajax zal het toch weer met eigen spelers en wellicht nog 1 of 2 voltreffers qua transfer moeten zien te regelen. Zoals al eerder aangegeven denk ik dat de directie mikt op een herhaling van de FdB-jaren: zonder kosten resultaten halen en dan weer stappen vooruit maken.
Nu 2 jaar geen CL is écht een probleem.quote:
Dik investeren en op dezelfde voet verder gaan en dan geen CL halen kan een stuk gevaarlijker zijnquote:
Ja begrijp ik maar dit is dus het eerste zonder en moet je toch wel wat versterkingen toevoegen wil je dat voor volgend seizoen voorkomen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nu 2 jaar geen CL is écht een probleem.
Dat ben ik met je eens, maar we moeten er niet weer 100 mio doorheen jagen. Er zal een middenweg gevonden moeten worden en ik heb het gevoel dat Mislintat dat heel goed doorheeft. Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja begrijp ik maar dit is dus het eerste zonder en moet je toch wel wat versterkingen toevoegen wil je dat voor volgend seizoen voorkomen.
Op die manier, voor zover ik weet was er altijd al een bonussysteem maar misschien dat ze de basissalarissen ook teveel hebben opgeschroefd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dik investeren en op dezelfde voet verder gaan en dan geen CL halen kan een stuk gevaarlijker zijn
In de stukken die hier niet worden geloofd wordt ook steevast aangegeven dat Ajax zo ongeveer de enige club is die salarissen niet laat meegroeien met het behaalde Europese podium.
Dat hoeft ook niet, alleen met een goeie RCV doe je al mee en dan is het natuurlijk de vraag of Alvarez en Kudus wel of niet blijven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:28 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar we moeten er niet weer 100 mio doorheen jagen. Er zal een middenweg gevonden moeten worden en ik heb het gevoel dat Mislintat dat heel goed doorheeft. Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede.
Ajax heeft echter zoveel eigen vermogen dat er nog wel enige risico kan worden genomen. De salarispost en transferbalans kan stapsgewijs worden verlaagd. Nu lijkt het erop alsof ze dat in een keer willen doen door alle sterkhouders te verkopen zonder adequate vervanging. Het risico dat je dan loopt is dat je de komende jaren voor plek 3 speelt en keer op keer CL mist wat uiteindelijk veel meer geld gaat kosten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Dik investeren en op dezelfde voet verder gaan en dan geen CL halen kan een stuk gevaarlijker zijn
In de stukken die hier niet worden geloofd wordt ook steevast aangegeven dat Ajax zo ongeveer de enige club is die salarissen niet laat meegroeien met het behaalde Europese podium.
Als je het elftal helemaal uitholt dan wordt het een self fulfilling prophecy en dan heb je de komende jaren geen CL.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nu 2 jaar geen CL is écht een probleem.
Het scheelt dat plek 3 vCL is dit seizoen maar met niet rechtstreeks plaatsen krijg je weer een moeilijke transferzomer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ajax heeft echter zoveel eigen vermogen dat er nog wel enige risico kan worden genomen. De salarispost en transferbalans kan stapsgewijs worden verlaagd. Nu lijkt het erop alsof ze dat in een keer willen doen door alle sterkhouders te verkopen zonder adequate vervanging. Het risico dat je dan loopt is dat je de komende jaren voor plek 3 speelt en keer op keer CL mist wat uiteindelijk veel meer geld gaat kosten.
We zijn hard op weg die kant op te gaan helaas.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je het elftal helemaal uitholt dan wordt het een self fulfilling prophecy en dan heb je de komende jaren geen CL.
Nederlandse clubs komen daar vrij vaak niet doorheen. Deels omdat ze hun elftal niet op de tijd in orde hebben en deels omdat je soms best zware tegenstanders tegenkomt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het scheelt dat plek 3 vCL is dit seizoen maar met niet rechtstreeks plaatsen krijg je weer een moeilijke transferzomer.
De premies worden dus wel aangepast aan de Europese competitie waarin gespeeld wordt.quote:De vaste spelerssalarissen zijn gestegen als gevolg van de mutaties in de spelersgroep en
contractverlengingen. De premies zijn lager doordat er overwinterd wordt in de UEFA Europa League 2022/2023 ten
opzichte van de UEFA Champions League in 2021/2022.
Klopt, daarnaast kun je nog steeds niet al te grote risico's nemen qua transfers. Wanneer je zeker weet dat er 60-70 miljoen euro binnenkomt gaat dat wat makkelijker.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nederlandse clubs komen daar vrij vaak niet doorheen. Deels omdat ze hun elftal niet op de tijd in orde hebben en deels omdat je soms best zware tegenstanders tegenkomt.
Wat mij betreft een veel groter probleem dan dat je een jaartje zonder goede aankopen zit. En met nihilisme ("goede talenten toch wel komen bovendrijven", "doorstroming talenten is een golfbeweging", etc.) gaan we er niet komen.quote:
Zonder Blind en vooral Tadic ga je sowieso wel voelen, al die jongens kunnen goed voetballen maar dat is wat anders dan wedstrijden over de streep trekken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft een veel groter probleem dan dat je een jaartje zonder goede aankopen zit. En met nihilisme ("goede talenten toch wel komen bovendrijven", "doorstroming talenten is een golfbeweging", etc.) gaan we er niet komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |