Crossfit. 106 euro per maand, maar ben er ten minste 4x per week. Dus dan wordt het nog maar 26,50 per maand omgerekend naar 1x per week. Valt het toch weer mee.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:11 schreef Lunatics het volgende:
Ik ga naar zo'n sportschool zonder apparaten maar alleen gewichten. Dat heet toch een barbell club?
Nadeel: amper contact met leden
Voordeel: wel lekkere muziek altijd
Nog een voordeel: je komt wanneer je wil als de sportschool open is
Je hebt tegenwoordig ook crossfit
nadeel: is duur je komt maar 1x per week en het kost al 60 euro per maand?
voordeel: je hebt dan een groepstrainer die TEMPO TEMPO TEMPO roept en zo en die dan komt met een programma.
Nog een voordeel: geen mensen die bankjes bezet houden met hun telefoon want er is een programma WOD of zo
Voorstaande zijn aannames. Kan iemand met ervaring mij meer vertellen over de verschillen en waarom het een zijn of haar voorkeur heeft?
If you buy peanuts, you get monkeys. Voor 20 euro per maand vind je geen sportschool met goede begeleiding en waarschijnlijk niet eens goed personeel dat jou goed kan uitleggen hoe je een oefening moet doen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:15 schreef noobie123 het volgende:
Crossfit is pure onzin. Heb je wel eens crossfit pull ups gezien? 100 reps in een enkele set. Maar 0 echte pull ups.
Enige wat je er aan over houdt, is gewricht pijn.
Doe jezelf een plezier, train elke spiergroep 2x per week, met goede vorm, met een goede routine.
In een standaard sportschool dicht bij huis, van 20 euro per maand. En concentreer je op de oefeningen. Hoe meer je praat met andere leden, hoe meer je wordt afgeleid.
Hier gewoon 5 euro per maand hoor. En stukken beter (zelfs Muay Thai) dan Nederlands kleinzielig landje.quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:13 schreef Pila200 het volgende:
[..]
If you buy peanuts, you get monkeys. Voor 20 euro per maand vind je geen sportschool met goede begeleiding en waarschijnlijk niet eens goed personeel dat jou goed kan uitleggen hoe je een oefening moet doen.
Youtube en Instagram met filmpjes met die zelfbenoemde instructeurs is echt slecht.
Eerlijk gezegd weet ik niet of er controle is op de kwaliteit van crossfit en of dat dan perse beter is dan de Basic Fit
Ik denk dat de meeste mensen in dit topic gewoon in Nederland wonen en dus tegen Nederlandse tarieven naar de sportschool kunnenquote:Op zondag 13 augustus 2023 22:21 schreef Senzaaaaa het volgende:
[..]
Hier gewoon 5 euro per maand hoor. En stukken beter (zelfs Muay Thai) dan Nederlands kleinzielig landje.
In ieder geval niet zo'n commerciele keten als Sportcity pf Basicfit. Dan maakt het niet uit waarmee je traint. Meeste mensen komen er alleen een paar keer voor de groepsles en zeggen wanneer het kan hun abonnement op.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:55 schreef BraddianoItaliano het volgende:
Wil binnenkort weer gaan knallen in de sportschool. Kan ik beter met gewichten of met apparaten trainen. Ik heb weinig ervaring en ben niet erg sportief gebouwd. Wat is de beste optie?
Dit dus! 2x per week een spiergroep. Mijn persoonlijke ervaring 1x licht en 1x zwaar. Vooral compound oefeningen en blijf weg van idioten die “ tempo, tempo “ roepen. Overigens is 40 minuten training exclusief een warming up meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:15 schreef noobie123 het volgende:
Crossfit is pure onzin. Heb je wel eens crossfit pull ups gezien? 100 reps in een enkele set. Maar 0 echte pull ups.
Doe jezelf een plezier, train elke spiergroep 2x per week, met goede vorm, met een goede routine.
In een standaard sportschool dicht bij huis, van 20 euro per maand. En concentreer je op de oefeningen. Hoe meer je praat met andere leden, hoe meer je wordt afgeleid.
quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:13 schreef Pila200 het volgende:
[..]
If you buy pay peanuts, you get monkeys. Voor 20 euro per maand vind je geen sportschool met goede begeleiding en waarschijnlijk niet eens goed personeel dat jou goed kan uitleggen hoe je een oefening moet doen.
Youtube en Instagram met filmpjes met die zelfbenoemde instructeurs is echt slecht.
Eerlijk gezegd weet ik niet of er controle is op de kwaliteit van crossfit en of dat dan perse beter is dan de Basic Fit
Booohoooooiiii. Ik moet sowieso sporten want ik ben vadsig geworden. Dat krijg je met dat mooien weerquote:
Ja want het enige denkbare doel ter wereld is breed worden. Andere doelen hebben mensen die gewichten tillen nooit.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:31 schreef Cruzinats het volgende:
Crossfit is verspilling van je tijd. een simpel PPL progamma zal altijd effectiever zijn voor spieropbouw dan crosfitten. Neem als voorbeeld de debiele crossfit kipping pull-up versus een gewone pull-up. Wellicht kan je fit worden met crossfit, maar zou je al die tijd in gewoon gewichtheffen gestopt hebben zou je 2x zo breed zijn.
Oooooi. Je kan anders wel met mij sporten weetje.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:12 schreef Rickocum het volgende:
[..]
Booohoooooiiii. Ik moet sowieso sporten want ik ben vadsig geworden. Dat krijg je met dat mooien weer
Heb gelukkig wel gewoon thuis een crosstrainer en 2 dumbells die max 40kg per stuk aan kunnen. Nu nog weer gebruiken
Hahahaha die omschrijving van iemand naast je die "tempo tempo tempo" roept. Echt typisch fit4free/basicfit/sportcity.quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:19 schreef thekolere het volgende:
[..]
Dit dus! 2x per week een spiergroep. Mijn persoonlijke ervaring 1x licht en 1x zwaar. Vooral compound oefeningen en blijf weg van idioten die “ tempo, tempo “ roepen. Overigens is 40 minuten training exclusief een warming up meer dan genoeg.
Overigens de vraag hoe vaak iemand kan trainen hangt af hoe snel je herstel is.
106 euro per maand voor minstens 4x per week crossfit is heel goedkoop. maar ligt denk ik ook aan de stad waar mijn zolderkamer staat.quote:Op maandag 31 juli 2023 07:55 schreef Rene het volgende:
[..]
Crossfit. 106 euro per maand, maar ben er ten minste 4x per week. Dus dan wordt het nog maar 26,50 per maand omgerekend naar 1x per week. Valt het toch weer mee.
Een goede box heeft goede coaches die kijken naar hoe jij beweegt en je mobiliteit.
Tuurlijk is het duur. Het is een groepsles, de Workout of Day. Je wordt echt een uur lang beziggehouden. Het is dus nuttiger dan 2 uur lang 70% van de tijd op je telefoon zitten bij de Fit 4 Free - pardon - Sportcity. Je kunt in principe bij elke "box" wel een gratis proefles doen en dan zien of het daar op de box-vloer in het Engels is of niet (een engelse site zegt niet altijd alles)quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:32 schreef Blondjarig het volgende:
Overigens vind ik crossfit scholen duur en erg gericht op internationals. Of ligt dat aan mijn woonplaatsen? Everything at English very nice
Pull ups kan je op verschillende manieren doen. Crossfit is volgens mij ook wel controle van bovenaf want op crossfit.com kan je zien welke boxes zijn aangesloten en die trainers moeten steeds cursussen volgen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:15 schreef noobie123 het volgende:
Aardig bs dit maar oke. Kijk met crossfit goed uit dat die mensen wel echt weten waarover ze het hebben, het staat nogal bekend om wat aankloten met slechte form.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:09 schreef Regilio_ het volgende:
Crossfit is echt heel wat anders (nl zwaarder, zowel fysiek als mentaal) dan beetje pompen in de sportschool, met of zonder apparaten.
Bij het starten met crossfit zullen de coaches je als het goed is ook uitleggen dat je lichaam ongeveer 3 maanden de tijd nodig heeft om eraan te wennen. En je zult merken dat ze daarin gelijk hebben. Je moet er van houden, en het op kunnen en willen brengen.
Waarom zou crossfit zwaarder zijn dan in een sportschool trainen? Zelf heb ik dat namelijk helemaal niet zo ervaren.quote:
Olympic liftinglessen hebben we ookquote:Op zondag 3 september 2023 19:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom zou crossfit zwaarder zijn dan in een sportschool trainen? Zelf heb ik dat namelijk helemaal niet zo ervaren.
Ik vind een zware power lift training vele malen zwaarder namelijk...
Bij wat trekken aan gewichten in de sportschool kun je tussendoor toch alle rust nemen die je wilt, ipv bij een AMRAP bij crossfit om maar een voorbeeld te noemen. Tenzij je dat ook op bejaardentempo wilt doen.quote:Op zondag 3 september 2023 19:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom zou crossfit zwaarder zijn dan in een sportschool trainen? Zelf heb ik dat namelijk helemaal niet zo ervaren.
Ik vind een zware power lift training vele malen zwaarder namelijk...
Ja dat soort dingen zijn wel echt nodig lijkt mij voordat je als een achterlijke zo snel mogelijk gaat snatchen of clean en jerken.quote:
Eens.quote:Op zondag 3 september 2023 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen zijn wel echt nodig lijkt mij voordat je als een achterlijke zo snel mogelijk gaat snatchen of clean en jerken.
Ik heb zelf jaren gebokst, best wel een aantal trainingen crossift gedaan bij een bekende die een crossfit gym heeft, maar trainen voor een maximale deadlift is op een hele andere wijze zwaar dan conditioneel. Ik vind dat mentaal veel zwaarder dan een crossfit training(niet iedere training is even intens dus dat wisselt ook). Je zit logischerwijs vele malen hoger in je intensiteit.quote:Op zondag 3 september 2023 19:46 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Bij wat trekken aan gewichten in de sportschool kun je tussendoor toch alle rust nemen die je wilt, ipv bij een AMRAP bij crossfit om maar een voorbeeld te noemen. Tenzij je dat ook op bejaardentempo wilt doen.
Nadeel:quote:Op zondag 3 september 2023 19:51 schreef Nober het volgende:
Ik doe aan hardlopen.
Voordeel:
-0 euro per maand
-Dat kan ieder moment van de dag
-Je kan meedoen aan (lokale) wedstrijden
Nadeel:
-Er zijn verder geen leden
-Er roept niemand TEMPO TEMPO TEMPO
-Je bent best wel wat geld kwijt aan kleding en schoenen
Dat klopt, maar of je dat wil hangt natuurlijk af van wat je doel is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:31 schreef Cruzinats het volgende:
Crossfit is verspilling van je tijd. een simpel PPL progamma zal altijd effectiever zijn voor spieropbouw dan crosfitten. Neem als voorbeeld de debiele crossfit kipping pull-up versus een gewone pull-up. Wellicht kan je fit worden met crossfit, maar zou je al die tijd in gewoon gewichtheffen gestopt hebben zou je 2x zo breed zijn.
Het hangt er natuurlijk maar helemaal van af wat je doel is. Wil je alleen maar mooie spieren hebben, wil je sterke spieren hebben, of wil je een goede conditie hebben. Alle 3 kan, maar vergen verschillende soorten trainingen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:31 schreef Cruzinats het volgende:
Het eerste en derde punt kun je makkelijk tackelen door bij een atletiek of loopvereniging te gaan. Ok, niet meer gratis, maar een stuk voordeliger dan de sportschool. Tweede punt deels ook, tenzij het heel extreem is.quote:Op zondag 3 september 2023 20:23 schreef Rene het volgende:
[..]
Nadeel:
- Blessuregevoelig
- Mensen met een bepaalde lichamelijke imobiliteit (in mijn geval enkels en platvoeten) kunnen dit niet
- Individualistisch/solistisch wat een dikke dosis doorzettingsvermogen benodigd.
Eens. Daarom de workouts met kracht combinerenquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:42 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Het eerste en derde punt kun je makkelijk tackelen door bij een atletiek of loopvereniging te gaan. Ok, niet meer gratis, maar een stuk voordeliger dan de sportschool. Tweede punt deels ook, tenzij het heel extreem is.
Naar mijn mening moet iedereen cardio, kracht en mobiliteit doen. In welke verhouding is persoonlijke voorkeur. Als je er een of twee weglaat, laat je potentieel liggen en wordt je minder gezond oud.
Wat jij "controle" noemt, is gewoon betalen voor licenties. Dacht je echt dat er elke drie maanden een inspecteur langskomt?quote:Op zondag 3 september 2023 19:23 schreef LaraVanToor het volgende:
[..]
Pull ups kan je op verschillende manieren doen. Crossfit is volgens mij ook wel controle van bovenaf want op crossfit.com kan je zien welke boxes zijn aangesloten en die trainers moeten steeds cursussen volgen.
Jammer dat crossfit zo duur is. Ik deed een tijd paaldansen en daar is helemaal geen toezicht. En dat paaldansen is zeker te duur voor wat je krijgt. Dan maar iemand aantikken bij de plaatselijke sportschool en zelf discipline proberen te houden...
Omdat zodra je de véle oefeningen door hebt je het moet onderhouden. En daar zit de crux. Los van het feit dat je nimmer alles kan na 6 maanden en zodra je steeds meer kan je houding door het gewicht ook wel veranderd en je vervolgens fouten kan gaan maken. En dat wil je niet met 150 kilo op je nek bijvoorbeeld.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:41 schreef Soofsz het volgende:
Waar kun je Crossfit voor 60 euro per maand doen? Volgens mij betaal je bijna overal minstens 100 euro per maand, en dan kun je vaak maar drie keer per week een uurtje komen sporten.
Je betaalt wel de eerste 28 dagen 600 euro: https://crossfitleiden.com/more-info/#pricing. Wat een onzin. Ik snap sowieso niet waarom je na zes maanden lidmaatschap nog steeds alle "begeleiding" van Crossfit zou nodig hebben, als die er überhaupt al is.
Ik vraag me af of één Crossfit-coach voor 15 Crossfitters echt adequate begeleiding kan bieden.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:52 schreef Rene het volgende:
[..]
Omdat zodra je de véle oefeningen door hebt je het moet onderhouden. En daar zit de crux. Los van het feit dat je nimmer alles kan na 6 maanden en zodra je steeds meer kan je houding door het gewicht ook wel veranderd en je vervolgens fouten kan gaan maken. En dat wil je niet met 150 kilo op je nek bijvoorbeeld.
Die 600 is een keuze. Maar vind ik debiel en onnodig.
Hangt ervan af wat je wil bereiken.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:55 schreef BraddianoItaliano het volgende:
Wil binnenkort weer gaan knallen in de sportschool. Kan ik beter met gewichten of met apparaten trainen. Ik heb weinig ervaring en ben niet erg sportief gebouwd. Wat is de beste optie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |