abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210101757
Ik ga naar zo'n sportschool zonder apparaten maar alleen gewichten. Dat heet toch een barbell club?
Nadeel: amper contact met leden
Voordeel: wel lekkere muziek altijd
Nog een voordeel: je komt wanneer je wil als de sportschool open is

Je hebt tegenwoordig ook crossfit
nadeel: is duur je komt maar 1x per week en het kost al 60 euro per maand?
voordeel: je hebt dan een groepstrainer die TEMPO TEMPO TEMPO roept en zo en die dan komt met een programma.
Nog een voordeel: geen mensen die bankjes bezet houden met hun telefoon want er is een programma WOD of zo

Voorstaande zijn aannames. Kan iemand met ervaring mij meer vertellen over de verschillen en waarom het een zijn of haar voorkeur heeft?
pi_210102629
¤60 duur?
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 07:55:49 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210103036
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 23:11 schreef Lunatics het volgende:
Ik ga naar zo'n sportschool zonder apparaten maar alleen gewichten. Dat heet toch een barbell club?
Nadeel: amper contact met leden
Voordeel: wel lekkere muziek altijd
Nog een voordeel: je komt wanneer je wil als de sportschool open is

Je hebt tegenwoordig ook crossfit
nadeel: is duur je komt maar 1x per week en het kost al 60 euro per maand?
voordeel: je hebt dan een groepstrainer die TEMPO TEMPO TEMPO roept en zo en die dan komt met een programma.
Nog een voordeel: geen mensen die bankjes bezet houden met hun telefoon want er is een programma WOD of zo

Voorstaande zijn aannames. Kan iemand met ervaring mij meer vertellen over de verschillen en waarom het een zijn of haar voorkeur heeft?
Crossfit. 106 euro per maand, maar ben er ten minste 4x per week. Dus dan wordt het nog maar 26,50 per maand omgerekend naar 1x per week. Valt het toch weer mee.
Een goede box heeft goede coaches die kijken naar hoe jij beweegt en je mobiliteit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_210104620
Crossfit is echt heel wat anders (nl zwaarder, zowel fysiek als mentaal) dan beetje pompen in de sportschool, met of zonder apparaten.

Bij het starten met crossfit zullen de coaches je als het goed is ook uitleggen dat je lichaam ongeveer 3 maanden de tijd nodig heeft om eraan te wennen. En je zult merken dat ze daarin gelijk hebben. Je moet er van houden, en het op kunnen en willen brengen.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:31:30 #5
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_210116246
Crossfit is verspilling van je tijd. een simpel PPL progamma zal altijd effectiever zijn voor spieropbouw dan crosfitten. Neem als voorbeeld de debiele crossfit kipping pull-up versus een gewone pull-up. Wellicht kan je fit worden met crossfit, maar zou je al die tijd in gewoon gewichtheffen gestopt hebben zou je 2x zo breed zijn.
pi_210120105
Crossfit is pure onzin. Heb je wel eens crossfit pull ups gezien? 100 reps in een enkele set. Maar 0 echte pull ups.
Enige wat je er aan over houdt, is gewricht pijn.

Doe jezelf een plezier, train elke spiergroep 2x per week, met goede vorm, met een goede routine.
In een standaard sportschool dicht bij huis, van 20 euro per maand. En concentreer je op de oefeningen. Hoe meer je praat met andere leden, hoe meer je wordt afgeleid.
pi_210191875
Wil binnenkort weer gaan knallen in de sportschool. Kan ik beter met gewichten of met apparaten trainen. Ik heb weinig ervaring en ben niet erg sportief gebouwd. Wat is de beste optie?
pi_210276452
Crossfit = conditietraining en ook veel gericht op calisthenics dus met lichaamsgewicht

Sportschool = brede definitie, kan veel zijn.

Wat je bij crossfit doet kan je ook zelfstandig in de sportschool doen.
pi_210276476
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 16:15 schreef noobie123 het volgende:
Crossfit is pure onzin. Heb je wel eens crossfit pull ups gezien? 100 reps in een enkele set. Maar 0 echte pull ups.

Doe jezelf een plezier, train elke spiergroep 2x per week, met goede vorm, met een goede routine.
In een standaard sportschool dicht bij huis, van 20 euro per maand. En concentreer je op de oefeningen. Hoe meer je praat met andere leden, hoe meer je wordt afgeleid.
If you buy peanuts, you get monkeys. Voor 20 euro per maand vind je geen sportschool met goede begeleiding en waarschijnlijk niet eens goed personeel dat jou goed kan uitleggen hoe je een oefening moet doen.

Youtube en Instagram met filmpjes met die zelfbenoemde instructeurs is echt slecht.

Eerlijk gezegd weet ik niet of er controle is op de kwaliteit van crossfit en of dat dan perse beter is dan de Basic Fit
pi_210276548
Waar de fuck heb je het over lol. Je gaat naar een ruimte waar er gewichten zijn. En je hebt het over barbell clubs en crossfit ruimtes? Godverdomme zeg.
pi_210276556
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:13 schreef Pila200 het volgende:

[..]
If you buy peanuts, you get monkeys. Voor 20 euro per maand vind je geen sportschool met goede begeleiding en waarschijnlijk niet eens goed personeel dat jou goed kan uitleggen hoe je een oefening moet doen.

Youtube en Instagram met filmpjes met die zelfbenoemde instructeurs is echt slecht.

Eerlijk gezegd weet ik niet of er controle is op de kwaliteit van crossfit en of dat dan perse beter is dan de Basic Fit
Hier gewoon 5 euro per maand hoor. En stukken beter (zelfs Muay Thai) dan Nederlands kleinzielig landje.
pi_210276593
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:21 schreef Senzaaaaa het volgende:

[..]
Hier gewoon 5 euro per maand hoor. En stukken beter (zelfs Muay Thai) dan Nederlands kleinzielig landje.
Ik denk dat de meeste mensen in dit topic gewoon in Nederland wonen en dus tegen Nederlandse tarieven naar de sportschool kunnen
pi_210276605
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 22:55 schreef BraddianoItaliano het volgende:
Wil binnenkort weer gaan knallen in de sportschool. Kan ik beter met gewichten of met apparaten trainen. Ik heb weinig ervaring en ben niet erg sportief gebouwd. Wat is de beste optie?
In ieder geval niet zo'n commerciele keten als Sportcity pf Basicfit. Dan maakt het niet uit waarmee je traint. Meeste mensen komen er alleen een paar keer voor de groepsles en zeggen wanneer het kan hun abonnement op.

Die apparaten daar vindt ik ook helemaal niks maar ik ben een vrouw en waarschijnlijk te klein ervoor. Ik twijfel aan of een apparaat ervoor zorgt dat je oefeningen in de juiste houdingen gaat uitvoeren.

Dus: losse gewichten
pi_210277118
quote:

Dit dus! 2x per week een spiergroep. Mijn persoonlijke ervaring 1x licht en 1x zwaar. Vooral compound oefeningen en blijf weg van idioten die “ tempo, tempo “ roepen. Overigens is 40 minuten training exclusief een warming up meer dan genoeg.

Overigens de vraag hoe vaak iemand kan trainen hangt af hoe snel je herstel is.

[ Bericht 3% gewijzigd door thekolere op 13-08-2023 23:27:19 ]
pi_210277201
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:13 schreef Pila200 het volgende:

[..]
If you buy pay peanuts, you get monkeys. Voor 20 euro per maand vind je geen sportschool met goede begeleiding en waarschijnlijk niet eens goed personeel dat jou goed kan uitleggen hoe je een oefening moet doen.

Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 13 augustus 2023 @ 23:32:50 #16
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_210277214
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:21 schreef Geerd het volgende:
Ok Possetjeeee _O-
Veel te goede interpunctie.
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 17:05:07 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210283818
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 23:32 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Veel te goede interpunctie.
Kom je met me sporten boi?
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:12:44 #18
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_210284497
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:05 schreef Rene het volgende:

[..]
Kom je met me sporten boi?
Booohoooooiiii. Ik moet sowieso sporten want ik ben vadsig geworden. Dat krijg je met dat mooien weer :@

Heb gelukkig wel gewoon thuis een crosstrainer en 2 dumbells die max 40kg per stuk aan kunnen. Nu nog weer gebruiken :')
pi_210284537
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:31 schreef Cruzinats het volgende:
Crossfit is verspilling van je tijd. een simpel PPL progamma zal altijd effectiever zijn voor spieropbouw dan crosfitten. Neem als voorbeeld de debiele crossfit kipping pull-up versus een gewone pull-up. Wellicht kan je fit worden met crossfit, maar zou je al die tijd in gewoon gewichtheffen gestopt hebben zou je 2x zo breed zijn.
Ja want het enige denkbare doel ter wereld is breed worden. Andere doelen hebben mensen die gewichten tillen nooit.

:')
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 19:00:44 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210284901
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:12 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Booohoooooiiii. Ik moet sowieso sporten want ik ben vadsig geworden. Dat krijg je met dat mooien weer :@

Heb gelukkig wel gewoon thuis een crosstrainer en 2 dumbells die max 40kg per stuk aan kunnen. Nu nog weer gebruiken :')
Oooooi. Je kan anders wel met mij sporten weetje.
pi_210317512
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 23:19 schreef thekolere het volgende:

[..]
Dit dus! 2x per week een spiergroep. Mijn persoonlijke ervaring 1x licht en 1x zwaar. Vooral compound oefeningen en blijf weg van idioten die “ tempo, tempo “ roepen. Overigens is 40 minuten training exclusief een warming up meer dan genoeg.

Overigens de vraag hoe vaak iemand kan trainen hangt af hoe snel je herstel is.
Hahahaha die omschrijving van iemand naast je die "tempo tempo tempo" roept. Echt typisch fit4free/basicfit/sportcity.
pi_210317527
Ik kijk zelf het liefst vooral naar de kwaliteit.

- Is de sportschool schoon?
- Zijn de gewichten in goede staat en netjes? Smith machine is bv. een nutteloos apparaat/gewicht
- Als je zelfstandig gaat sporten, kan je dan altijd een afspraak maken met een trainer die je uitleg geeft over hoe je beter kan trainen?
- Als je naar een groepsles als crossfit gaat, is de les dan geschikt voor iedereen of moet iedereen maar op hetzelfde tempo de oefeningen doen?
pi_210317530
Overigens vind ik crossfit scholen duur en erg gericht op internationals. Of ligt dat aan mijn woonplaatsen? Everything at English very nice
pi_210523920
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 07:55 schreef Rene het volgende:

[..]
Crossfit. 106 euro per maand, maar ben er ten minste 4x per week. Dus dan wordt het nog maar 26,50 per maand omgerekend naar 1x per week. Valt het toch weer mee.
Een goede box heeft goede coaches die kijken naar hoe jij beweegt en je mobiliteit.
106 euro per maand voor minstens 4x per week crossfit is heel goedkoop. maar ligt denk ik ook aan de stad waar mijn zolderkamer staat.
pi_210523944
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:32 schreef Blondjarig het volgende:
Overigens vind ik crossfit scholen duur en erg gericht op internationals. Of ligt dat aan mijn woonplaatsen? Everything at English very nice
Tuurlijk is het duur. Het is een groepsles, de Workout of Day. Je wordt echt een uur lang beziggehouden. Het is dus nuttiger dan 2 uur lang 70% van de tijd op je telefoon zitten bij de Fit 4 Free - pardon - Sportcity. Je kunt in principe bij elke "box" wel een gratis proefles doen en dan zien of het daar op de box-vloer in het Engels is of niet (een engelse site zegt niet altijd alles)

En internationals tsja ik hoorde dat de vlaggen in de crossfit boxes zijn meegenomen door leden en je zo dus kan zien welke nationaliteiten de leden hebben. Engels en zo hoor ik hier ook bij andere sportlocaties.
pi_210523962
quote:

Pull ups kan je op verschillende manieren doen. Crossfit is volgens mij ook wel controle van bovenaf want op crossfit.com kan je zien welke boxes zijn aangesloten en die trainers moeten steeds cursussen volgen.

Jammer dat crossfit zo duur is. Ik deed een tijd paaldansen en daar is helemaal geen toezicht. En dat paaldansen is zeker te duur voor wat je krijgt. Dan maar iemand aantikken bij de plaatselijke sportschool en zelf discipline proberen te houden...
  zondag 3 september 2023 @ 19:41:29 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210524162
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 11:09 schreef Regilio_ het volgende:
Crossfit is echt heel wat anders (nl zwaarder, zowel fysiek als mentaal) dan beetje pompen in de sportschool, met of zonder apparaten.

Bij het starten met crossfit zullen de coaches je als het goed is ook uitleggen dat je lichaam ongeveer 3 maanden de tijd nodig heeft om eraan te wennen. En je zult merken dat ze daarin gelijk hebben. Je moet er van houden, en het op kunnen en willen brengen.
Aardig bs dit maar oke. Kijk met crossfit goed uit dat die mensen wel echt weten waarover ze het hebben, het staat nogal bekend om wat aankloten met slechte form.

Er zijn natuurlijk wel goede crossfit gyms met bijpassende trainers.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210524177
quote:
16s.gif Op zondag 3 september 2023 19:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Aardig bs dit maar oke.
Nee hoor.
  zondag 3 september 2023 @ 19:44:01 #29
459912 FlippingCoin
pi_210524183
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 19:42 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Nee hoor.
Waarom zou crossfit zwaarder zijn dan in een sportschool trainen? Zelf heb ik dat namelijk helemaal niet zo ervaren.

Ik vind een zware power lift training vele malen zwaarder namelijk...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 19:45:42 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210524194
quote:
16s.gif Op zondag 3 september 2023 19:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Waarom zou crossfit zwaarder zijn dan in een sportschool trainen? Zelf heb ik dat namelijk helemaal niet zo ervaren.

Olympic liftinglessen hebben we ook :)
pi_210524199
quote:
16s.gif Op zondag 3 september 2023 19:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Bij wat trekken aan gewichten in de sportschool kun je tussendoor toch alle rust nemen die je wilt, ipv bij een AMRAP bij crossfit om maar een voorbeeld te noemen. Tenzij je dat ook op bejaardentempo wilt doen.
  zondag 3 september 2023 @ 19:46:40 #32
459912 FlippingCoin
pi_210524206
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:45 schreef Rene het volgende:

[..]
Olympic liftinglessen hebben we ook :)
Ja dat soort dingen zijn wel echt nodig lijkt mij voordat je als een achterlijke zo snel mogelijk gaat snatchen of clean en jerken.
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 19:48:13 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210524223
quote:
16s.gif Op zondag 3 september 2023 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dat soort dingen zijn wel echt nodig lijkt mij voordat je als een achterlijke zo snel mogelijk gaat snatchen of clean en jerken.
Eens.
Skill lessen; olympic lessen en specifieke strength (front/backsquat, benchen, strict pullups en presses). En gymnastics.
  zondag 3 september 2023 @ 19:49:50 #34
459912 FlippingCoin
pi_210524241
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 19:46 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Bij wat trekken aan gewichten in de sportschool kun je tussendoor toch alle rust nemen die je wilt, ipv bij een AMRAP bij crossfit om maar een voorbeeld te noemen. Tenzij je dat ook op bejaardentempo wilt doen.
Ik heb zelf jaren gebokst, best wel een aantal trainingen crossift gedaan bij een bekende die een crossfit gym heeft, maar trainen voor een maximale deadlift is op een hele andere wijze zwaar dan conditioneel. Ik vind dat mentaal veel zwaarder dan een crossfit training(niet iedere training is even intens dus dat wisselt ook). Je zit logischerwijs vele malen hoger in je intensiteit.

En het is ook weer heel anders zwaar dan boksen, na zo'n training ben je kapot maar als je even niet je best doet bij een bokstraining krijg je op je kloten en dan ga je wel.
pi_210524253
Ik doe aan hardlopen.

Voordeel:
-0 euro per maand
-Dat kan ieder moment van de dag
-Je kan meedoen aan (lokale) wedstrijden

Nadeel:
-Er zijn verder geen leden
-Er roept niemand TEMPO TEMPO TEMPO
-Je bent best wel wat geld kwijt aan kleding en schoenen
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 20:23:46 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210524642
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:51 schreef Nober het volgende:
Ik doe aan hardlopen.

Voordeel:
-0 euro per maand
-Dat kan ieder moment van de dag
-Je kan meedoen aan (lokale) wedstrijden

Nadeel:
-Er zijn verder geen leden
-Er roept niemand TEMPO TEMPO TEMPO
-Je bent best wel wat geld kwijt aan kleding en schoenen
Nadeel:
- Blessuregevoelig
- Mensen met een bepaalde lichamelijke imobiliteit (in mijn geval enkels en platvoeten) kunnen dit niet
- Individualistisch/solistisch wat een dikke dosis doorzettingsvermogen benodigd.
  dinsdag 5 september 2023 @ 10:12:25 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_210537192
Ik doe aan krachttraining bij de Basic-Fit. In de basis lekker goedkoop en ik ben begonnen met een flink aantal contactmomenten met een personal trainer om ervoor te zorgen dat ik de oefeningen op de juiste manier uitvoer en om mijn houding in de gaten te houden. Ik heb 15 keer een uur PT gehad en dat heeft met zo'n 750 euro gekost, maar dat was het zeker waard. Verder moet je het daar niet hebben van het personeel, maar van andere mensen die ingrijpen als er iets echt goed fout gaat. En je moet altijd op zoek naar de onderdelen, want terugleggen kennen we niet ;)

Het grote voordeel vind ik dat ik lekker in mijn eentje kan sporten zonder dat anderen zich met mij bezig houden, wat bij Cross-fit wel zo is. Ik kan me voorstellen dat het voor mensen best lekker kan zijn om aangemoedigd te worden op bepaalde momenten, maar ik heb dat niet. Helaas, want ik weet dat er hier in de buurt prima crossfit mogelijkheden zijn met leuke mensen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 5 september 2023 @ 10:31:36 #38
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210537336
quote:
Dat klopt, maar of je dat wil hangt natuurlijk af van wat je doel is.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  dinsdag 5 september 2023 @ 13:15:01 #39
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_210538635
quote:
Het hangt er natuurlijk maar helemaal van af wat je doel is. Wil je alleen maar mooie spieren hebben, wil je sterke spieren hebben, of wil je een goede conditie hebben. Alle 3 kan, maar vergen verschillende soorten trainingen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 5 september 2023 @ 13:42:21 #40
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210538868
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:23 schreef Rene het volgende:

[..]
Nadeel:
- Blessuregevoelig
- Mensen met een bepaalde lichamelijke imobiliteit (in mijn geval enkels en platvoeten) kunnen dit niet
- Individualistisch/solistisch wat een dikke dosis doorzettingsvermogen benodigd.
Het eerste en derde punt kun je makkelijk tackelen door bij een atletiek of loopvereniging te gaan. Ok, niet meer gratis, maar een stuk voordeliger dan de sportschool. Tweede punt deels ook, tenzij het heel extreem is.

Naar mijn mening moet iedereen cardio, kracht en mobiliteit doen. In welke verhouding is persoonlijke voorkeur. Als je er een of twee weglaat, laat je potentieel liggen en wordt je minder gezond oud.
I am a black hole shitting into the void
  Moderator dinsdag 5 september 2023 @ 18:00:55 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210541820
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:42 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Het eerste en derde punt kun je makkelijk tackelen door bij een atletiek of loopvereniging te gaan. Ok, niet meer gratis, maar een stuk voordeliger dan de sportschool. Tweede punt deels ook, tenzij het heel extreem is.

Naar mijn mening moet iedereen cardio, kracht en mobiliteit doen. In welke verhouding is persoonlijke voorkeur. Als je er een of twee weglaat, laat je potentieel liggen en wordt je minder gezond oud.
Eens. Daarom de workouts met kracht combineren
pi_216272953
Waar kun je Crossfit voor 60 euro per maand doen? Volgens mij betaal je bijna overal minstens 100 euro per maand, en dan kun je vaak maar drie keer per week een uurtje komen sporten.

Je betaalt wel de eerste 28 dagen 600 euro: https://crossfitleiden.com/more-info/#pricing. Wat een onzin. Ik snap sowieso niet waarom je na zes maanden lidmaatschap nog steeds alle "begeleiding" van Crossfit zou nodig hebben, als die er überhaupt al is.
pi_216272972
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:23 schreef LaraVanToor het volgende:

[..]
Pull ups kan je op verschillende manieren doen. Crossfit is volgens mij ook wel controle van bovenaf want op crossfit.com kan je zien welke boxes zijn aangesloten en die trainers moeten steeds cursussen volgen.

Jammer dat crossfit zo duur is. Ik deed een tijd paaldansen en daar is helemaal geen toezicht. En dat paaldansen is zeker te duur voor wat je krijgt. Dan maar iemand aantikken bij de plaatselijke sportschool en zelf discipline proberen te houden...
Wat jij "controle" noemt, is gewoon betalen voor licenties. Dacht je echt dat er elke drie maanden een inspecteur langskomt?
  Moderator zondag 12 januari 2025 @ 21:52:03 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_216273100
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:41 schreef Soofsz het volgende:
Waar kun je Crossfit voor 60 euro per maand doen? Volgens mij betaal je bijna overal minstens 100 euro per maand, en dan kun je vaak maar drie keer per week een uurtje komen sporten.

Je betaalt wel de eerste 28 dagen 600 euro: https://crossfitleiden.com/more-info/#pricing. Wat een onzin. Ik snap sowieso niet waarom je na zes maanden lidmaatschap nog steeds alle "begeleiding" van Crossfit zou nodig hebben, als die er überhaupt al is.
Omdat zodra je de véle oefeningen door hebt je het moet onderhouden. En daar zit de crux. Los van het feit dat je nimmer alles kan na 6 maanden en zodra je steeds meer kan je houding door het gewicht ook wel veranderd en je vervolgens fouten kan gaan maken. En dat wil je niet met 150 kilo op je nek bijvoorbeeld.

Die 600 is een keuze. Maar vind ik debiel en onnodig.
pi_216273133
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:52 schreef Rene het volgende:

[..]
Omdat zodra je de véle oefeningen door hebt je het moet onderhouden. En daar zit de crux. Los van het feit dat je nimmer alles kan na 6 maanden en zodra je steeds meer kan je houding door het gewicht ook wel veranderd en je vervolgens fouten kan gaan maken. En dat wil je niet met 150 kilo op je nek bijvoorbeeld.

Die 600 is een keuze. Maar vind ik debiel en onnodig.
Ik vraag me af of één Crossfit-coach voor 15 Crossfitters echt adequate begeleiding kan bieden.

Maar dat 600 euro voor 28 dagen begeleiding in "kleine groepen" debiel is, staat buiten kijf.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 07:33:50 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_216276149
Max 12 bij ons. Maar ook soms ook 4.
Naar mate je er vaker bent, leren ze je kennen. En je moet de coach ook zelf soms even erbij vragen.
pi_216284320
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 22:55 schreef BraddianoItaliano het volgende:
Hangt ervan af wat je wil bereiken.

Als je alleen gewicht wil verliezen is heel gezond eten en eventueel wat meer en vaker gaan sporten genoeg. Daar heb je niet perse een sportschool voor nodig.

Wil je echt leren hoe je een beweging goed doet of doelgericht spiermassa kweken, dan kan je beter iets met structuur zoals een vereniging voor gewichtheffen of een Personal Trainer zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')