abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 juli 2023 @ 16:38:09 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_210082708
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
disclaimer
pi_210085353
Echt 100x liever regen dan 30 graden, tent of huisje, om het even. Wij hebben gekampeerd terwijl het vroor, stormde, zeikte van de regen en met 30+ graden.
Maar echt wel koffie mee, bonenmaler en duwpot.

En het weer, wij zijn in Legoland Duitsland en het is hier de ene na de andere weerswaarschuwing. Maar het zijn steeds korte buien, dan rennen we een binnenattractie in en daarna weer naar buiten. Geen klagen.

De leukste vakantie volgens B was in Zeeland met de vouwwagen, storm, veel regen, zoals dit jaar dus. Hij vond het geweldig op zijn laarzen buiten.
pi_210086585
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Combinatie van uit eten en barbecueen ja. Ik heb zelf ook vakantie, ik vertik het om macaroni te gaan staan koken op een campinggaz pitje :P

Die aanpak hanteer ik overigens ook in vakantiehuisjes hoor. Ik gebruik de kookplaat dan sporadisch voor een ei.
Ik bewaar goede herinneringen aan mijn vader die vroeger op vakantie kookte op de skottelbraai.
Ik ben waarschijnlijk raar, maar van meer dan om de dag uit eten wordt ik echt ongelukkig van na een dag of 5. Gelukkig heeft mijn vriend precies dezelfde afwijking. Scheelt veel discussie.
pi_210088559
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:54 schreef exode het volgende:
Echt 100x liever regen dan 30 graden, tent of huisje, om het even. Wij hebben gekampeerd terwijl het vroor, stormde, zeikte van de regen en met 30+ graden.
Maar echt wel koffie mee, bonenmaler en duwpot.

En het weer, wij zijn in Legoland Duitsland en het is hier de ene na de andere weerswaarschuwing. Maar het zijn steeds korte buien, dan rennen we een binnenattractie in en daarna weer naar buiten. Geen klagen.

De leukste vakantie volgens B was in Zeeland met de vouwwagen, storm, veel regen, zoals dit jaar dus. Hij vond het geweldig op zijn laarzen buiten.
Hoe verhoudt Legoland Duitsland tot Billund? Wij overwegen een bezoekje op de terugweg, maar twijfelen over het aantal dagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 30 juli 2023 @ 00:16:07 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210089777
Doe mij die 30 graden maar hoor :@

Ik ben blij dat we na 4 dagen kamperen in de regen (vooruitzichten) door mogen naar Toscane met 30+ graden. Maar dat is dan ook niet in een tent maar in een stacaravan met airco O+
pi_210089796
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 00:16 schreef Kyara het volgende:

Ik ben blij dat we na 4 dagen kamperen in de regen (vooruitzichten) door mogen naar Toscane met 30+ graden. Maar dat is dan ook niet in een tent maar in een stacaravan met airco O+
Ja, mij ook.

Hele vakantie regen lijkt me al vervelend in een hotel. Laat staan in een caravan of een tent of zo.
pi_210090823
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hoe verhoudt Legoland Duitsland tot Billund? Wij overwegen een bezoekje op de terugweg, maar twijfelen over het aantal dagen.
De attracties zijn zo goed als hetzelfde, maar het park is ruimer opgezet. Wij hebben de 2 dagen park wel nodig.
Billund ademt meer Lego uit, maar hier is het wat nieuwer.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 juli 2023 @ 08:27:13 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210090930
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij zijn vorig jaar geweest. Maar vinden zelf dat Billund meer heeft. Is wel leuk maar hadden zelf genoeg aan 1 dag.

Trouwens het miniatuur wat in het park staat viel ons wat tegen in bouw. Attracties wel leuk, leuke winkels, gezellige sfeer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 30 juli 2023 @ 09:42:41 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_210091366
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 00:16 schreef Kyara het volgende:

Stacaravan met airco is dan ook niet kamperen, heel sec genomen :P
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 10:00:11 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210091576
Team 30graden :Y Ja het is warm in de vouwwagen maar een natte vouwwagen is nog veel erger :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 30 juli 2023 @ 12:41:26 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210093124
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:42 schreef SQ het volgende:

[..]
Stacaravan met airco is dan ook niet kamperen, heel sec genomen :P
Het staat op een camping :P

Maar goed. Wij gaan ook een paar dagen in een huurtent. Dat vinden mensen ook niet echt kamperen maar ik vind het toch best wel afzien :')
  zondag 30 juli 2023 @ 12:46:57 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210093183
Hier team tentje zonder stroom in het bos in Noorwegen en Zweden.
Geen koelbox met stroom nodig ook, als de yoghurt sneller dan gedacht niet meer goed is kopen we even nieuwe.
Stampen door de regen doen die kinderen hier volop, bij elkaar in de voortent spelletjes doen ook.
Eten doen we in gezamenlijke ruimte als het echt te hard hoost.
Pleur ik erna de vaat in de industriële turbovaatwasser hier, dat vind ik echt ideale luxe op vakantie _O_

Maar zie ook campers van touringcar formaat met warmtepompen erbij hier. Alles kan, heerlijk toch, wat je maar wilt _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 30 juli 2023 @ 13:34:33 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_210093635
quote:
2s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:41 schreef Kyara het volgende:

[..]
Het staat op een camping :P

Maar goed. Wij gaan ook een paar dagen in een huurtent. Dat vinden mensen ook niet echt kamperen maar ik vind het toch best wel afzien :')
:D maar dat snap ik ook wel hoor. Er zijn ook mensen die vinden dat hoe meer je afziet, hoe echter je kampeert. Dit soort discussies:

https://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.aspx?id=10098

:D

Ik vind niet dat kamperen en afzien hand in hand moeten gaan verder. Daarom vind ik het ook prima om zonder kookstel op pad te gaan. Ik neem dan weer wél mijn porta potti mee, want ik ben een ontzettende nachtpisser en ik heb geen zin om twee keer per nacht de tent uit te moeten om naar de wc te lopen en daarbij met het openritsen van de tent mijn peuter wakker te maken die vervolgens dan de hele camping bij elkaar krijst totdat mama weer terug is :+
Dan zijn er mensen die ook vinden dat ik geen ekte ekte ben trouwens, want als je écht gaat kamperen ZUL JE AFZIEN VERDOMME.

Wat Molo zegt, verder.
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 13:35:34 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210093647
Tentje zonder stroom wordt voor mij een nieuwe dimensie :X Wel een gemeenschappelijke ruimte met behalve stop- ook hopelijk sociale contacten (ha-ha). Hou ervan O+

Twee nachtjes trouwens maar, erna naar een luxe villa @Denemarken.
  zondag 30 juli 2023 @ 13:36:23 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_210093662
Heb nav de koffiediscussie toch maar even snel waterkokertje van mijn broer geleend :') dan heb ik in elk geval nog een escape.
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 13:46:29 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210093772
Ik vind die koffiezakjes, aan te lengen met gekookt water, soms nog best lekker. Gaat me vaak om de dosis cafeïne 's ochtends (en 's avonds).
  zondag 30 juli 2023 @ 14:26:28 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210094283
Waterkoker gaat hier als enige elektrische apparatuur (naast telefoon uiteraard), altijd mee. Heb een pot Nescafé poeiert :P
Koffie is essentieel in de ochtend O+

Fix wel wat stroom in toiletgebouw en soms is er ook gewoon een pot koffie die klaar staat bij de receptie, ook dat is prrrrrima vind ik

En veel plezier (en tikje geluk en sterkte wellicht ;) ) Quoi en SQ!
  zondag 30 juli 2023 @ 15:44:49 #18
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_210095539
Wij hebben alles wel gehad aan kamperen. 3 weken (voordat we kinderen hadden) met een klein tentje en lichtgewicht spul, zonder stroom etc op reis door Portugal tot nu met een vouwwagen wat voor ons wel echt luxe is.
Ook gaan we jaarlijks nog met scouting een weekend op kamp met koken op kampvuur O+ . Het enige wat ik vertik is een terrein met een hudo :r
pi_210095604
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 13:46 schreef Quoi het volgende:
Ik vind die koffiezakjes, aan te lengen met gekookt water, soms nog best lekker. Gaat me vaak om de dosis cafeïne 's ochtends (en 's avonds).
Ik ook.
Vooral Nescafe Gold
  zondag 30 juli 2023 @ 15:58:54 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_210095750
quote:
17s.gif Op zondag 30 juli 2023 15:44 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben alles wel gehad aan kamperen. 3 weken (voordat we kinderen hadden) met een klein tentje en lichtgewicht spul, zonder stroom etc op reis door Portugal tot nu met een vouwwagen wat voor ons wel echt luxe is.
Ook gaan we jaarlijks nog met scouting een weekend op kamp met koken op kampvuur O+ . Het enige wat ik vertik is een terrein met een hudo :r
Ik kende hudo niet maar Google leert me dat het een latrine is.
Heb dat 1 keer gedaan, tijdens mijn tweedeklaskamp van zo'n superkaklyceum. Kwamen toch veel kinderen compleet geconstipeerd thuis toen :')
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 16:48:41 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210096745
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 15:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik kende hudo niet maar Google leert me dat het een latrine is.
Heb dat 1 keer gedaan, tijdens mijn tweedeklaskamp van zo'n superkaklyceum. Kwamen toch veel kinderen compleet geconstipeerd thuis toen :')
Kind hier is inmiddels alle gêne voorbij geloof ik. Die deelde van de week mee dat ze tijdens het zwemmen in haar blote kont in meertje had gekakt :') :')

Hoe krijg je het voor elkaar :')

Hudo op een camping hoeft van mij ook niet trouwens, nachtje wildkamperen is leuk maar lekker warm douchehok met fancy toiletten met muziekje erbij hou ik wel meer van
pi_210096960
Een van mijn beste vriendinnen is Egyptisch, wel geboren in Nederland overigens. Ze vindt dat kamperen typisch Hollands.
'Dan werk je het hele jaar hard om vervolgens in een tent te slapen. Wie heeft dat verzonnen?'

Maar goed, Legoland Duitsland dus. Als pretpark an sich vind ik het beter dan Billund. Maar Billund ademt Lego ook al is Legoland allang niet meer van Lego. Billund is natuurlijk Lego, ik denk dat daar weinig mensen wonen die niet bij Lego werken. Dat merk je ook in het park, de liefde voor de plastic steentjes. Hier is het gewoon een pretpark waar toevallig Lego is. Tenminste zo voelt het voor ons.

Geslaagde break van de terugreis maar zou het nooit als stand alone vakantie/weekendje doen.
  zondag 30 juli 2023 @ 18:18:40 #23
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210097949
Hudo, brings back memories (aan scoutingkampen idd). Hier in Zweden zijn trouwens wel veel compost toiletten (zonder water dus, gewoon een houten huisje met een toiletpot die op een diep stortgat staat, en dat ruik je natuurlijk). Je ziet ze vooral in nationale parken, en dat is wel prima eigenlijk, wordt over het algemeen goed schoon gehouden.

Verder kampeer ik liever luxe, nu dus in stuga's. En na enig google werk heb ik zojuist een huskywandeling geboekt voor dinsdag, en gaan we vrijdag op elandensafari. Nu nog een keer mountainbiken en hopen op mooi weer zodat de sup weer het meer op kan een ik ben tevreden. Het is trouwens nog steeds wisselvallig met 20 graden, maar die dag zon van gisteren deed veel voor mijn humeur *O*
  zondag 30 juli 2023 @ 18:40:43 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210098227
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:03 schreef exode het volgende:
Een van mijn beste vriendinnen is Egyptisch, wel geboren in Nederland overigens. Ze vindt dat kamperen typisch Hollands.
'Dan werk je het hele jaar hard om vervolgens in een tent te slapen. Wie heeft dat verzonnen?'
Volgens mij ben ik Egyptisch :P.
KuikenGuppy
pi_210098435
Kamperen is ook echt iets typisch Nederlands. Als kind kende ik niemand die ging kamperen. Dat levert nu soms grappige gesprekken op. Hoeveel keer ik al gehoord heb dat ik wel zal moeten als ik kinderen heb/ de kinderen wat ouder zijn want ik doe ze echt wat tekort.
Tot nu toe alleen nog naar vakanties in huisjes gedaan met ze en ze lijken nog niet getraumatiseerd :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')