abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210066965
https://www.geenstijl.nl/(...)ntegreren-niet/#more

quote:
"Mensen zónder een migratieachtergrond zijn hier in de minderheid. Integreren zij eigenlijk in hun eigen buurt? Nee, concluderen Maurice Crul, hoogleraar onderwijs en diversiteit aan de VU, en maatschappelijk werker Frans Lelie in hun onderzoek Becoming a Minority." Maurice Crul is al jaren hoogleraar Vooroorlogse Capitulatie en ondervroeg voor een nieuw onderzoek inheemse bewoners van Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen, Malmö, Hamburg en Wenen of ze wel genoeg van hun vervanging genieten.

Uitkomst: "De meeste ondervraagden vinden het leven in een diverse wijk verrijkend, maar hebben weinig tot geen contact met bewoners met migratieachtergrond. (...) Sommige respondenten zeggen het gevoel te hebben dat mensen met een migratieachtergrond niet op contact zitten te wachten, of zijn bang iets verkeerds te doen of te zeggen. Bovendien verwachten zij vaak dat mensen met een migratieachtergrond de eerste stap zetten."

En dan, bewaard tot de laatste alinea, het hoge woord: "Volgens socioloog Crul is het tijd voor een andere kijk op integratie. Het oude beleid, gericht op mensen met een migratieachtergrond, is achterhaald. Het draait er volgens Crul om dat mensen die verschillend zijn op een plezierige manier met elkaar moeten leren samenleven."
twitter

Zorgwekkende ontwikkeling :{w
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210066990
Integreren bij mensen met een migratie achtergrond? Wat is dit voor omgekeerde wereld?
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 28 juli 2023 @ 11:12:29 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210067021
Nou, misschien omdat het hun land is?
En een rijke westerse samenleving degraderen tot die afrikaanse bende die die allochtonen komen importeren, waarom zou je dat willen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:10 schreef Nober het volgende:
De omvolking is gelukkig maar een complottheorie.
Ja dit ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210067070
Er is een taalbarrière.
pi_210067085
Integreren in je eigen land doe je niet zo snel. iets anders is dat je normaal met mensen omgaat. Ik heb een Afghaanse moslima buurvrouw. Daar ga je normaal mee om. Vindt zij ook leuk. Op straat met hier bijv. veel allochtonen heb ik minder snel conatct.
  Moderator vrijdag 28 juli 2023 @ 11:19:20 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210067119
Helemaal alsof 'mensen met een migratieachtergrond' een homogene groep vormen die nu in de meerderheid is ofzo :')

Die verschillende cultuurtjes kunnen elkaars bloed vaak ook wel drinken, die gaan beter met de Hollanders om dan met elkaar hoor :{w

Wat een onzin weer Trouw maar om antwoord op de vraag 'waarom integreren we niet?' te geven:
Hoeft niet, ons land, meedoen is prima en anders flikker je maar op en even goede vrienden :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210067144

Uit 2016
  vrijdag 28 juli 2023 @ 11:21:17 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210067146
Hoogleraar capitulatie, ik wist niet eens dat dit bestond, maar het klinkt alsof deze man in 1940 wel onderzoek had kunnen doen naar waarom de Nederlanders, Belgen, Fransen etc niet wilden integreren met hun nieuwe Duitse medelanders.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210067165
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:19 schreef sp3c het volgende:
Helemaal alsof 'mensen met een migratieachtergrond' een homogene groep vormen die nu in de meerderheid is ofzo :')

Die verschillende cultuurtjes kunnen elkaars bloed vaak ook wel drinken, die gaan beter met de Hollanders om dan met elkaar hoor :{w

Wat een onzin weer Trouw maar om antwoord op de vraag 'waarom integreren we niet?' te geven:
Hoeft niet, ons land, meedoen is prima en anders flikker je maar op en even goede vrienden :W
Dit ja, we hebben 200+ nationaliteiten, naar welke moeten we dan aanpassen?
  Moderator vrijdag 28 juli 2023 @ 11:23:22 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210067179
Ik heb wel eens een stel Marokkanen een Turk door de wijk zien jagen omdat hij met hun dochter had aangepapt

Waarom integreren we niet ... _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 11:23:52 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210067185
quote:
Volgens socioloog Crul is het tijd voor een andere kijk op integratie. Het oude beleid, gericht op mensen met een migratieachtergrond, is achterhaald.
Dit vraagt om wat meer onderbouwing. Waarom is dit 'oude' beleid achterhaald?

En wat is een 'hoogleraar onderwijs en diversiteit' eigenlijk? Het zegt weer genoeg over de academische wereld anno 2023.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210067189
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:22 schreef ReplaR het volgende:

[..]
De beste gok is licht getint en niet gelovig. Dat is tch al meer de toekomst kijkend naar kleur.
pi_210067193
Ik dacht eerlijk gezegd eerst iets van de Speld te lezen ofzo. :')

Bedoelen ze niet gewoon in contact komen met je mede-buurtgenoten met een migratie achtergrond? Zoals je ook met je autochtone buurtgenoten zou doen? Gewoon een praatje in het voorbij gaan zeg maar, en dat buurtgenoten zo op een natuurlijke wijze wat meer van de Nederlandse cultuur meekrijgen?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210067196
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:22 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Waarom moeten wij ons aanpassen, ik vind dat hun zich moeten aanpassen, helaas gebeurd dit steeds minder
pi_210067203
Ik wil sowieso zo min mogelijk contact met mijn buurt. Maakt mij verder niet uit waar ze vandaan komen.
Conscience do cost.
pi_210067218
Waar het voorheen nog ontkend werd door bepaalde politieke stromingen en mediakanalen, is het nu niet meer te ontkennen en wordt het zelfs openlijk toegegeven. Kom eens op straat of in winkels en je hoort alleen nog maar vreemde talen, je ziet alleen maar Arabische mensen met hoofddoekjes en baarden, natuurlijk vergezeld met een roedel kinderen en kinderwagens en daarnaast Afrikaanse jongeren met broccolikapsels en nektasjes. Dit is niet alleen in de randstad zo maar ook gewoon zo in middelgrote steden in de provincie en in de dorpen. De demografische vervanging is real en vindt gewoon plaats. Zo'n snelle ingrijpende verandering binnen zo'n kort tijdsbestek is niet gezond en gaat alleen maar fout aflopen. Over een aantal decennia is becijferd dat Nederlanders nog maar 60% van de populatie gaan uitmaken en hier vallen 3e generatie allochtonen ook al onder. Onder alle geboren kinderen heeft 1 op de 3 een niet-westerse migratieachtergrond. De Nederlandse bevolking en cultuur zal dus m.a.w. op termijn ophouden te bestaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_210067226
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waarom moeten wij ons aanpassen, ik vind dat hun zich moeten aanpassen, helaas gebeurd dit steeds minder
Nederlanders moeten zich aanpassen want net zoals in de natuur wint de dominante cultuur altijd. De Nederlandse cultuur is de laatste decennia door de ongekende voorspoed ernstig verzwakt.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 11:28:11 #18
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_210067236
Hier in 't durp is iedereen welkom, mits je Fries kan praten.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_210067239
je kan toch vrijwilligerswerk doen in de moskee.. ik snap die nederlanders niet he. helemaal vast in hun eigen cultuur. met hun stink eten.
pi_210067249
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:27 schreef Confetti het volgende:

[..]
Nederlanders moeten zich aanpassen want net zoals in de natuur wint de dominante cultuur altijd. De Nederlandse cultuur is de laatste decennia door de ongekende voorspoed ernstig verzwakt.
Klopt helaas wel en dat is al jaren aan de gang door zoveel aan te passen aan andere culturen dat je bijna vervreemd van je eigen identiteit
pi_210067250
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:27 schreef Confetti het volgende:

[..]
We zijn nog steeds dominant. Maar dit is een vreemde discussie. Typisch Nederlands denk ik. Je vraagt aan bewoners van andere landen ook niet om zich aan te passen aan nieuwkomers. Zo werkt dat niet.
pi_210067266
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:28 schreef monkyyy het volgende:
Moat ik dêr mar hinne.
Google is your friend, abuse your friends
pi_210067271
zijn ook niet altijd de meest frisse types die hier komen
  vrijdag 28 juli 2023 @ 11:32:26 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210067279
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:19 schreef sp3c het volgende:

Dit is ook altijd al zo geweest. Ook vroeger wisten mensen in 'multiculturele' steden of gebieden deze leefbaar te houden door in hun eigen bubbels te zitten en misschien enkel voor bepaalde noodzakelijke activiteiten (bijvoorbeeld handel of arbeid) samen te komen. Nu is er het dogma dat alles moet mixen, alles moet door elkaar en interactief met elkaar verbonden zijn, met wederzijdse interesse en respect. Maar zo werkt dat cultureel gezien gewoon niet. Mensen trekken automatisch sneller naar anderen die hun (culturele) normen en waarden delen.

En als een stel activisten, vermomd als academici, dan concluderen dat het allemaal niet gaat zoals zij willen, dan wordt er maar weer eens naar de blanke medemens en de Westerse samenleving gewezen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210067297
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:28 schreef monkyyy het volgende:
Maar.....als je verder aardig bent wil men ook wel overgaan op nederlands.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')