Waarom zou ik? De laatste keren dat ik de homepage van Twitter nog normaal kon openen kreeg ik een eindeloze stroom bagger te zien. Het is goed zo, dan maar geen Twitter meer. Ik heb bij Facebook, Instagram, TikTok enzovoorts overigens ook geen account, die kan ik in redelijke mate nog wel gewoon gebruiken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat let je om een burner/lurker accountje aan te maken dan?
Ja het is wel echt werk om de juiste accounts te vinden om te volgen en alle domme trolletjes en haters te muten of blocken. Maar als je dat er voor over hebt is het nog steeds een prachtig platform, ondanks Elon.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Waarom zou ik? De laatste keren dat ik de homepage van Twitter nog normaal kon openen kreeg ik een eindeloze stroom bagger te zien. Het is goed zo, dan maar geen Twitter meer. Ik heb bij Facebook, Instagram, TikTok enzovoorts overigens ook geen account, die kan ik in redelijke mate nog wel gewoon gebruiken.
Dat was overigens m'n vraag niet, die was wat er naar jouw mening zoal verbeterd is sinds Musk de boel heeft overgenomen. Graag wat concrete voorbeelden, want ik ben oprecht benieuwd.
Als je het goed weet te gebruiken kan het ietwat nuttig zijn. Neemt niet weg dat het in mijn ogen sociale kanker is. Het optimaliseert engagement waardoor we steeds meer als ratten worden die tikken op een schermpje voor een stukje dopamine en niet alleen dat, maar tegelijkertijd in een kleine bubbel terecht komen, aandachtspanne verliezen en slechter worden in bestaande verbanden leggen. Niet dat Twitter hierin alleen is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja het is wel echt werk om de juiste accounts te vinden om te volgen en alle domme trolletjes en haters te muten of blocken. Maar als je dat er voor over hebt is het nog steeds een prachtig platform, ondanks Elon.
Positief gesteld kan het ook verbinden en leerzaam zijn. Het blijft een gevecht tussen duiveltjes en engeltjesquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als je het goed weet te gebruiken kan het ietwat nuttig zijn. Neemt niet weg dat het in mijn ogen sociale kanker is. Het optimaliseert engagement waardoor we steeds meer als ratten worden die tikken op een schermpje voor een stukje dopamine en niet alleen dat, maar tegelijkertijd in een kleine bubbel terecht komen, aandachtspanne verliezen en slechter worden in bestaande verbanden leggen. Niet dat Twitter hierin alleen is.
Maar je hebt geen account? Op basis van wat kan je dan een lijst met " geen bagger" krijgen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:18 schreef J.B. het volgende:
De laatste keren dat ik de homepage van Twitter nog normaal kon openen kreeg ik een eindeloze stroom bagger te zien.
De For You pagina is de grootste bullshit hype die er in social media land bestaat en moet je dan natuurlijk wel vermijden. Mijn following page is gewoon in chronologische volgorde met 120 accounts die ik volg. Nergens zie ik trolletjes, haters of ander gespuis. Je kan naast de following pagina ook een eigen tijdlijn maken met een aantal accounts. Zo heb ik een nieuws tijdlijn waar ik de NOS, AD, Telegraaf neerzet. Zo hou ik het overzichtelijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:29 schreef Perrin het volgende:
Ja het is wel echt werk om de juiste accounts te vinden om te volgen en alle domme trolletjes en haters te muten of blocken.
Ja, het heeft voordelen en nadelen, ben ik zondermeer met je eens. Zoals ik zei kan het inderdaad nuttig gebruikt worden. Echter denk ik dat de meeste mensen niet goed in staat zijn dat zo te doen en wellicht belangrijker, dat het bedrijf, zoals praktisch elk sociaal mediabedrijf, gebruikers actief tegenwerkt het nuttig te gebruiken en te transformeren naar die spreekwoordelijke ratten op zoek naar dat stukje dopamine.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Positief gesteld kan het ook verbinden en leerzaam zijn. Het blijft een gevecht tussen duiveltjes en engeltjes
[ afbeelding ]
Die For You gebruik ik wel om nieuwe dingen te ontdekken of om populaire dingen snel te vinden. Een breed net waar af en toe wat wrakhout in aanspoelt, maar daar is mijn mute/block-knop voor.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar je hebt geen account? Op basis van wat kan je dan een lijst met " geen bagger" krijgen?Dat is hetzelfde als ik op Youtube zit, niet ingelogd bent en ga klagen dat de frontpage volstaat met filmpjes van Jake Paul, Jutta Leerdam en aftandse top 40 muziek.
[..]
De For You pagina is de grootste bullshit hype die er in social media land bestaat en moet je dan natuurlijk wel vermijden. Mijn following page is gewoon in chronologische volgorde met 120 accounts die ik volg. Nergens zie ik trolletjes, haters of ander gespuis. Je kan naast de following pagina ook een eigen tijdlijn maken met een aantal accounts. Zo heb ik een nieuws tijdlijn waar ik de NOS, AD, Telegraaf neerzet. Zo hou ik het overzichtelijk.
Hoe bestempel jij Fok? Technisch gezien is dat ook social media.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, het heeft voordelen en nadelen, ben ik zondermeer met je eens. Zoals ik zei kan het inderdaad nuttig gebruikt worden. Echter denk ik dat de meeste mensen niet goed in staat zijn dat zo te doen en wellicht belangrijker, dat het bedrijf, zoals praktisch elk sociaal mediabedrijf, gebruikers actief tegenwerkt het nuttig te gebruiken en te transformeren naar die spreekwoordelijke ratten op zoek naar dat stukje dopamine.
We doen er dus denk ik beter aan om afscheid te nemen van Twitter, gezien die algoritmes. Een platform dat het engagement niet bevordert zou het nut kunnen bieden zonder de sociale kanker ... maar dan krijg je de massa er weer niet erbij, dus tsjah.
Forums worden doorgaans niet echt tot sociale media gerekend. Het is wel sociaal, maar het is geen mediumquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe bestempel jij Fok? Technisch gezien is dat ook social media.
Fok kan ook verslavend zijn denk ik. Ook niet echt gezond hoe vaak ik dat check.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe bestempel jij Fok? Technisch gezien is dat ook social media.
Dat klopt zeker.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Fok kan ook verslavend zijn denk ik. Ook niet echt gezond hoe vaak ik dat check.![]()
Echter wat Fok niet heeft zijn algoritmes om je te aandacht opzettelijk te trekken. Als gevolg daarvan kom je op fok en in het bijzonder fok forum in aanraking met mensen die allerlei meningen hebben en allerlei achtergronden hebben. Niet dat het een hele goede afspiegeling van de maatschappij is oid, maar ik denk wel een stuk beter dan wat je krijgt met twitter feeds enzo.
Uitstekend voorbeeld beste Rnie, want het is niet hetzelfde. Bij YouTube kan zonder ik account namelijk vrolijk rondzoeken zodat ik zelf kan besluiten of het de moeite waard is om een account aan te maken. Bij Twitter zie ik niks meer, en hetgeen ik zag toen ik wel nog toegang had was bepaald niet aantrekkelijk.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:16 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar je hebt geen account? Op basis van wat kan je dan een lijst met " geen bagger" krijgen?Dat is hetzelfde als ik op Youtube zit, niet ingelogd bent en ga klagen dat de frontpage volstaat met filmpjes van Jake Paul, Jutta Leerdam en aftandse top 40 muziek.
[..]
De For You pagina is de grootste bullshit hype die er in social media land bestaat en moet je dan natuurlijk wel vermijden. Mijn following page is gewoon in chronologische volgorde met 120 accounts die ik volg. Nergens zie ik trolletjes, haters of ander gespuis. Je kan naast de following pagina ook een eigen tijdlijn maken met een aantal accounts. Zo heb ik een nieuws tijdlijn waar ik de NOS, AD, Telegraaf neerzet. Zo hou ik het overzichtelijk.
Excuses, ik wist niet dat X nu alleen maar toegankelijk is via sign up. Dit is pas sinds kort, want vorige maand en het afgelopen jaar kon je zonder account de site doorzoeken. Dat je dan zegt dat het niet aantrekkelijk was ligt toch echt aan wat je zelf opzocht.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 07:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
Uitstekend voorbeeld beste Rnie, want het is niet hetzelfde. Bij YouTube kan zonder ik account namelijk vrolijk rondzoeken zodat ik zelf kan besluiten of het de moeite waard is om een account aan te maken. Bij Twitter zie ik niks meer, en hetgeen ik zag toen ik wel nog toegang had was bepaald niet aantrekkelijk.
Ga je overigens nog antwoord geven op de vraag wat concrete verbeteringen zijn geweest sinds Musk de scepter zwaait bij Twitter?
Beetje kinderachtig dit. Jij zegt dat je verbeteringen ziet, hoe moeilijk is het die even te benoemen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat betreft de verbeterde functionaliteiten kan je een account aanmaken en zelf even kijken.Zet je principes icm met een bijna onmenselijke persoonlijke keuring opzij en Blaze Your Glory zou ik zeggen.
Wat beweegt jou nou steeds om hier de marketingafdeling van X: Blaze your glory! uit te hangen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat betreft de verbeterde functionaliteiten kan je een account aanmaken en zelf even kijken.Zet je principes icm met een bijna onmenselijke persoonlijke keuring opzij en Blaze Your Glory zou ik zeggen.
Zou die betiteling anders zijn geweest als ik antwoord had gegeven op de vraag denk je? Het is vragen naar de bekende weg en daarbij zou het antwoord toch weer op honderd manieren weerlegd worden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat beweegt jou nou steeds om hier de marketingafdeling van X: Blaze your glory! uit te hangen?
Jij roept dat het beter geworden is en zodra de eerste persoon dan vraagt "oh ja, wat dan?" dan "heb je je grens bereikt" en is het "vragen naar de bekende weg". Uh, ok.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zou die betiteling anders zijn geweest als ik antwoord had gegeven op de vraag denk je? Het is vragen naar de bekende weg en daarbij zou het antwoord toch weer op honderd manieren weerlegd worden.
Ook ik heb een grens @:Tijn For christ's sake.
Heb je het lijstje van aanpassingen en upgrades niet gelezen dan in de blogpost van X? lIijkt me overigens wel, want je had daar een mening over wat betreft het toekomstgedeelte.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:08 schreef Tijn het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat er dan beter geworden zou zijn, want ik zou het waarlijk niet weten
Ik kan me geen verbeteringen herinneren in dat lijstjequote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Heb je het lijstje van aanpassingen en upgrades niet gelezen dan in de blogpost van X? lIijkt me overigens wel, want je had daar een mening over wat betreft het toekomstgedeelte.
Ja niet.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Beetje kinderachtig dit. Jij zegt dat je verbeteringen ziet, hoe moeilijk is het die even te benoemen.
Kom je nu terug om je glory te blazen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me geen verbeteringen herinneren in dat lijstje
[edit] Oh wacht, kheb er een gevonden
[ twitter ]
Serieus, noem er eens een? Iets waar je echt wat aan hebt als gebruiker, ook als je niet betaalt? Want volgens mij staat die teller op 0.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als iemand al tig topics meeloopt verwacht ik op zijn minst dat je doorhebt welke verbeteringen er doorgevoerd zijn in de loop van de tijd.
En dan natuurlijk zeggen: "ja maar daar heb je als gebruiker niets aan".quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus, noem er eens een? Iets waar je echt wat aan hebt als gebruiker, ook als je niet betaalt? Want volgens mij staat die teller op 0.
Minder bots en spam.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus, noem er eens een? Iets waar je echt wat aan hebt als gebruiker, ook als je niet betaalt? Want volgens mij staat die teller op 0.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |