abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210165380
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 19:33 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wat let je om een burner/lurker accountje aan te maken dan?
Waarom zou ik? De laatste keren dat ik de homepage van Twitter nog normaal kon openen kreeg ik een eindeloze stroom bagger te zien. Het is goed zo, dan maar geen Twitter meer. Ik heb bij Facebook, Instagram, TikTok enzovoorts overigens ook geen account, die kan ik in redelijke mate nog wel gewoon gebruiken.

Dat was overigens m'n vraag niet, die was wat er naar jouw mening zoal verbeterd is sinds Musk de boel heeft overgenomen. Graag wat concrete voorbeelden, want ik ben oprecht benieuwd.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2023 23:20:00 ]
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:29:18 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210165457
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 23:18 schreef J.B. het volgende:

[..]
Waarom zou ik? De laatste keren dat ik de homepage van Twitter nog normaal kon openen kreeg ik een eindeloze stroom bagger te zien. Het is goed zo, dan maar geen Twitter meer. Ik heb bij Facebook, Instagram, TikTok enzovoorts overigens ook geen account, die kan ik in redelijke mate nog wel gewoon gebruiken.

Dat was overigens m'n vraag niet, die was wat er naar jouw mening zoal verbeterd is sinds Musk de boel heeft overgenomen. Graag wat concrete voorbeelden, want ik ben oprecht benieuwd.
Ja het is wel echt werk om de juiste accounts te vinden om te volgen en alle domme trolletjes en haters te muten of blocken. Maar als je dat er voor over hebt is het nog steeds een prachtig platform, ondanks Elon.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:35:54 #203
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210165516
Ik zou me trouwens ernstig zorgen maken als ik de beheerder was van een account als @video @Bank @shop etc.
pi_210165753
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 23:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja het is wel echt werk om de juiste accounts te vinden om te volgen en alle domme trolletjes en haters te muten of blocken. Maar als je dat er voor over hebt is het nog steeds een prachtig platform, ondanks Elon.
Als je het goed weet te gebruiken kan het ietwat nuttig zijn. Neemt niet weg dat het in mijn ogen sociale kanker is. Het optimaliseert engagement waardoor we steeds meer als ratten worden die tikken op een schermpje voor een stukje dopamine en niet alleen dat, maar tegelijkertijd in een kleine bubbel terecht komen, aandachtspanne verliezen en slechter worden in bestaande verbanden leggen. Niet dat Twitter hierin alleen is.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:13:19 #205
38496 Perrin
pi_210165790
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 00:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als je het goed weet te gebruiken kan het ietwat nuttig zijn. Neemt niet weg dat het in mijn ogen sociale kanker is. Het optimaliseert engagement waardoor we steeds meer als ratten worden die tikken op een schermpje voor een stukje dopamine en niet alleen dat, maar tegelijkertijd in een kleine bubbel terecht komen, aandachtspanne verliezen en slechter worden in bestaande verbanden leggen. Niet dat Twitter hierin alleen is.
Positief gesteld kan het ook verbinden en leerzaam zijn. Het blijft een gevecht tussen duiveltjes en engeltjes :P

pi_210165814
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 23:18 schreef J.B. het volgende:
De laatste keren dat ik de homepage van Twitter nog normaal kon openen kreeg ik een eindeloze stroom bagger te zien.
Maar je hebt geen account? Op basis van wat kan je dan een lijst met " geen bagger" krijgen? :D Dat is hetzelfde als ik op Youtube zit, niet ingelogd bent en ga klagen dat de frontpage volstaat met filmpjes van Jake Paul, Jutta Leerdam en aftandse top 40 muziek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 23:29 schreef Perrin het volgende:
Ja het is wel echt werk om de juiste accounts te vinden om te volgen en alle domme trolletjes en haters te muten of blocken.
De For You pagina is de grootste bullshit hype die er in social media land bestaat en moet je dan natuurlijk wel vermijden. Mijn following page is gewoon in chronologische volgorde met 120 accounts die ik volg. Nergens zie ik trolletjes, haters of ander gespuis. Je kan naast de following pagina ook een eigen tijdlijn maken met een aantal accounts. Zo heb ik een nieuws tijdlijn waar ik de NOS, AD, Telegraaf neerzet. Zo hou ik het overzichtelijk.
De enige echte.
pi_210165826
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 00:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Positief gesteld kan het ook verbinden en leerzaam zijn. Het blijft een gevecht tussen duiveltjes en engeltjes :P

[ afbeelding ]
Ja, het heeft voordelen en nadelen, ben ik zondermeer met je eens. Zoals ik zei kan het inderdaad nuttig gebruikt worden. Echter denk ik dat de meeste mensen niet goed in staat zijn dat zo te doen en wellicht belangrijker, dat het bedrijf, zoals praktisch elk sociaal mediabedrijf, gebruikers actief tegenwerkt het nuttig te gebruiken en te transformeren naar die spreekwoordelijke ratten op zoek naar dat stukje dopamine.

We doen er dus denk ik beter aan om afscheid te nemen van Twitter, gezien die algoritmes. Een platform dat het engagement niet bevordert zou het nut kunnen bieden zonder de sociale kanker ... maar dan krijg je de massa er weer niet erbij, dus tsjah.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:23:03 #208
38496 Perrin
pi_210165866
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 00:16 schreef Rnie het volgende:

[..]
Maar je hebt geen account? Op basis van wat kan je dan een lijst met " geen bagger" krijgen? :D Dat is hetzelfde als ik op Youtube zit, niet ingelogd bent en ga klagen dat de frontpage volstaat met filmpjes van Jake Paul, Jutta Leerdam en aftandse top 40 muziek.
[..]
De For You pagina is de grootste bullshit hype die er in social media land bestaat en moet je dan natuurlijk wel vermijden. Mijn following page is gewoon in chronologische volgorde met 120 accounts die ik volg. Nergens zie ik trolletjes, haters of ander gespuis. Je kan naast de following pagina ook een eigen tijdlijn maken met een aantal accounts. Zo heb ik een nieuws tijdlijn waar ik de NOS, AD, Telegraaf neerzet. Zo hou ik het overzichtelijk.
Die For You gebruik ik wel om nieuwe dingen te ontdekken of om populaire dingen snel te vinden. Een breed net waar af en toe wat wrakhout in aanspoelt, maar daar is mijn mute/block-knop voor.

De Following idd om chronologisch het laatste nieuws van mijn favo accounts te volgen.

Het algoritme kan je ook enigszins voor je laten werken door doelgericht te liken. Dat kost wel allemaal behoorlijk wat inzet van de gebruiker.
pi_210165888
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 00:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, het heeft voordelen en nadelen, ben ik zondermeer met je eens. Zoals ik zei kan het inderdaad nuttig gebruikt worden. Echter denk ik dat de meeste mensen niet goed in staat zijn dat zo te doen en wellicht belangrijker, dat het bedrijf, zoals praktisch elk sociaal mediabedrijf, gebruikers actief tegenwerkt het nuttig te gebruiken en te transformeren naar die spreekwoordelijke ratten op zoek naar dat stukje dopamine.

We doen er dus denk ik beter aan om afscheid te nemen van Twitter, gezien die algoritmes. Een platform dat het engagement niet bevordert zou het nut kunnen bieden zonder de sociale kanker ... maar dan krijg je de massa er weer niet erbij, dus tsjah.

Hoe bestempel jij Fok? Technisch gezien is dat ook social media.
De enige echte.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:27:20 #210
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210165897
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 00:26 schreef Rnie het volgende:

[..]

Forums worden doorgaans niet echt tot sociale media gerekend. Het is wel sociaal, maar het is geen medium :T
pi_210165920
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 00:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Fok kan ook verslavend zijn denk ik. Ook niet echt gezond hoe vaak ik dat check. :X

Echter wat Fok niet heeft zijn algoritmes om je te aandacht opzettelijk te trekken en je als gevolg daarvan in een nauwe bubbel te trekken. Daardoor kom je op fok en in het bijzonder fok forum in aanraking met mensen die allerlei meningen hebben en allerlei achtergronden hebben. Niet dat het een hele goede afspiegeling van de maatschappij is oid, maar ik denk wel een stuk beter dan wat je krijgt met twitter feeds enzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 05-08-2023 00:41:05 ]
pi_210166013
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 00:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Fok kan ook verslavend zijn denk ik. Ook niet echt gezond hoe vaak ik dat check. :X

Echter wat Fok niet heeft zijn algoritmes om je te aandacht opzettelijk te trekken. Als gevolg daarvan kom je op fok en in het bijzonder fok forum in aanraking met mensen die allerlei meningen hebben en allerlei achtergronden hebben. Niet dat het een hele goede afspiegeling van de maatschappij is oid, maar ik denk wel een stuk beter dan wat je krijgt met twitter feeds enzo.
Dat klopt zeker. :Y In zekere zin kies je op Fok je eigen "following tab" door topics te volgen of te posten. Er is niemand die dat aanstuurt ofzo.
De enige echte.
pi_210166994
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 00:16 schreef Rnie het volgende:

[..]
[..]
Uitstekend voorbeeld beste Rnie, want het is niet hetzelfde. Bij YouTube kan zonder ik account namelijk vrolijk rondzoeken zodat ik zelf kan besluiten of het de moeite waard is om een account aan te maken. Bij Twitter zie ik niks meer, en hetgeen ik zag toen ik wel nog toegang had was bepaald niet aantrekkelijk.

Ga je overigens nog antwoord geven op de vraag wat concrete verbeteringen zijn geweest sinds Musk de scepter zwaait bij Twitter?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2023 07:50:31 ]
pi_210168673
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 07:49 schreef J.B. het volgende:

[..]
Uitstekend voorbeeld beste Rnie, want het is niet hetzelfde. Bij YouTube kan zonder ik account namelijk vrolijk rondzoeken zodat ik zelf kan besluiten of het de moeite waard is om een account aan te maken. Bij Twitter zie ik niks meer, en hetgeen ik zag toen ik wel nog toegang had was bepaald niet aantrekkelijk.

Ga je overigens nog antwoord geven op de vraag wat concrete verbeteringen zijn geweest sinds Musk de scepter zwaait bij Twitter?
Excuses, ik wist niet dat X nu alleen maar toegankelijk is via sign up. Dit is pas sinds kort, want vorige maand en het afgelopen jaar kon je zonder account de site doorzoeken. Dat je dan zegt dat het niet aantrekkelijk was ligt toch echt aan wat je zelf opzocht. :') _O- Hoe is dit anders dan mijn Youtube voorbeeld dan?

Wat betreft de verbeterde functionaliteiten kan je een account aanmaken en zelf even kijken.Zet je principes icm met een bijna onmenselijke persoonlijke keuring opzij en Blaze Your Glory zou ik zeggen.
De enige echte.
pi_210168696
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 11:15 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wat betreft de verbeterde functionaliteiten kan je een account aanmaken en zelf even kijken.Zet je principes icm met een bijna onmenselijke persoonlijke keuring opzij en Blaze Your Glory zou ik zeggen.
Beetje kinderachtig dit. Jij zegt dat je verbeteringen ziet, hoe moeilijk is het die even te benoemen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:20:59 #216
12221 Tijn