Het meeste wat je nu voorzaait kan in mei toch de volle grond in?quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:58 schreef Nanuke het volgende:
Maar dat helpt niet voor de dingen die je wel moet voorzaaien.
Dat is zeker een goed tekenquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:59 schreef Nanuke het volgende:
Ik deed vandaag tussen de buien door de aardappelen in de tuin.
En mijn vensterbanken raken VOL. Dat is een goed teken toch?
Ja doe t in de volle grond denk ik in mei, of buiten in potjes voorzaaien toch. We zien wel.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het meeste wat je nu voorzaait kan in mei toch de volle grond in?
[..]
Dat is zeker een goed teken
na ijsheiligen dus half mei kunnen de meeste dingen naar buiten maar binnenkort op vakantie kan ook daarvoor zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:06 schreef MaJo het volgende:
Het meeste wat je nu voorzaait kan in mei toch de volle grond in?
Ik ook, had nog een kilo poters over dus heb ff ruimte gemaakt op t veld onder de appelboom. Daar stonden vorig jaar de pompoenenquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:59 schreef Nanuke het volgende:
Ik deed vandaag tussen de buien door de aardappelen in de tuin.
En mijn vensterbanken raken VOL. Dat is een goed teken toch?
Als het vroege aardappels zijn kunnen daar later opnieuw de pompoenen. Wij benutten die ruimte ook altijd daarvoorquote:Op dinsdag 2 april 2024 19:15 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik ook, had nog een kilo poters over dus heb ff ruimte gemaakt op t veld onder de appelboom. Daar stonden vorig jaar de pompoenen
[ afbeelding ]
Deze week al t onkruid eruit, woelvork erdoorheen en dan de rest poten.
Wij ook, dus hopelijk kunnen de tomaten voor de vakantie de tuin inquote:Op dinsdag 2 april 2024 16:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
na ijsheiligen dus half mei kunnen de meeste dingen naar buiten maar binnenkort op vakantie kan ook daarvoor zijn.
dat heb ik dit jaar ook. dus ik hoop dat de weersvoorspellingen gunstig zijn dan stop ik op hoop van zegen alles vlak voor de vakantie in de grond en anders heeft de buurman heel wat zaailingen te verzorgen.
Ik zou het niet bij mij in Spanje zetten, als daar een slak zou zijnquote:Op zondag 7 april 2024 04:35 schreef Managarm het volgende:
Leuk, slakkenkragen. Zouden ze UV-bestendig zijn?
Even op de website zitten kijken, dit ziet er ook wel veelbelovend uit:
https://www.zaadhandelvan(...)enscherm-coclea-plus
https://www.zaadhandelvan(...)lakken/slakkenscherm
Ha, ik had al zitten denken om gewoon iets van metaal te buigen.. eens kijken of ik iets kan vinden.quote:Op zondag 7 april 2024 07:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou het niet bij mij in Spanje zetten, als daar een slak zou zijn
Maar ik weet ook wel deze te koop:
[ afbeelding ]
https://www.manufactum.nl/wormring-plaatstaal-a208182/
https://www.manufactum.nl/wormring-plaatstaal-a208184/
Dat wordt flink sla eten straksquote:Op woensdag 3 april 2024 23:57 schreef DeHovenier het volgende:
ff naar naar het tuincentrum geweest
[ afbeelding ]
Vliesdoek of groeidoek over de boom hangen.quote:Op maandag 22 april 2024 19:59 schreef marcel.de het volgende:
al twee nachten op rij koud. Gisteren flinke ijskorst maar gelukkig zat er nog regen op de bloesems van de fruitbomen
Komende nacht wordt nog kouder
nee het is al tijden stormachtige wind en ik woon aan de kust dus niet handig om vuurtje onder de boom of vliesdoek.quote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef drakin het volgende:
[..]
Vliesdoek of groeidoek over de boom hangen.
Petroleumvuurtje onder de boom laten branden.
De grond onkruidvrij, zwart en gesloten houden. Kort na de middag de grond eens nat maken zodat hij nog donkerder wordt. Het gras in de omgeving zeer kort afmaaien.
Die dingen moet ik ook nog hebben, maar t werkt niet altijd. Soms zitten die slakjes gewoon in de grond binnen zo'n slakkenkraag.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:23 schreef sigme het volgende:
Ik ben vandaag bij zaadhandel van der Wal langs geweest, in hun echte fysieke winkel. Manman wat geweldig![]()
De Amandines waren helaas al uitverkocht. Maar ja.. dat is dan het voordeel van een fysiek bezoek; dan vinden ze toch nog een zakje Amandines in een hoekje. Na nakijken van alle openstaande orders bleek dat zakje niet besproken![]()
Verder kocht ik slakkenkragen:
[ afbeelding ]
En, het is immers een zaadhandel: tomatenzaad en wat bloemzaadjes, en omdat ik nu mooie slakkenkragen heb: pompoenzaad.
Beetje as van de houtkachel binnenin gooien.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:16 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Die dingen moet ik ook nog hebben, maar t werkt niet altijd. Soms zitten die slakjes gewoon in de grond binnen zo'n slakkenkraag.
Tof!quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:02 schreef Managarm het volgende:
Mijn bosbes doet het erg goed, hangt helemaal vol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |