Ai, zonde!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:53 schreef Mubassie het volgende:
Onze kas is zojuist finaal kapot gewaaid
Pruim zou nu wel moeten bloeien. Mijne doet ook niks, maar in de buurt zie ik ze allemaal bloeien. Maar je zou echt wel al iets van leven moeten zien, beginnende blaadjes ofzo.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:54 schreef MaJo het volgende:
Het moestuinseizoen is weer geopendOmdat wij bijna de hele maand op vakantie waren heb ik voordat we weggingen 2 soorten pootaardappelen geplant en rucola, pluksla en doperwten. De aardappelen zijn nu kleine plantjes en ook de rucola is opgekomen. De andere sla en de doperwt doen nog niks.
De uien zijn ook mooi doorgegroeid, daar staan heel wat sprieten. Ook de frambozen zijn enorm gegroeid (en ook op meerdere plekken opgekomen) en de aalbessen die ik eigenlijk als verloren had beschouwd hebben ook allemaal blaadjes gekregen
Alleen de pruimenboom doet nog helemaal niks, of komt dat later?
Dit weekend wil ik wat onkruid gaan wieden en kijken of ik nog meer kan zaaien. Ons huis heeft weinig zonlicht dus voor zaaien gaat nauwelijks.
Ja hoor, ik heb ze in Nederland in de kas gekweekt zonder problemen (wel de kleine variant, sugar baby). Ik woon in Portugal, dus die doen het hier wel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:01 schreef Mubassie het volgende:
Oh ja watermeloen, lekker! Maar doet dat het een beetje in ons klimaat?
Op dit moment is het nog maar een klein boompje, eigenlijk meer een soort takquote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:11 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Pruim zou nu wel moeten bloeien. Mijne doet ook niks, maar in de buurt zie ik ze allemaal bloeien. Maar je zou echt wel al iets van leven moeten zien, beginnende blaadjes ofzo.
Maar eigen aspergesquote:Op zondag 31 maart 2024 13:47 schreef Vanyel het volgende:
Vunzige slakken hebben zich zitten verwennen met mijn allereerste asperges![]()
![]()
[ afbeelding ]
Je hoeft niet per se een slechte keus gemaakt te hebben. Ik gok zomaar dat de glaspanelen bevestigd zijn met glasklemmen, en ja, dan gaat het rammelen met een beetje wind.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:29 schreef Doedezemaar het volgende:
De kas staat nog, maar de deuren waren wel deels opengewaaid en het stond allemaal sowieso heel erg te klapperen. Het valt me echt enorm tegen, ik vrees dat we een verkeerde keuze hebben gemaakt.
Net heerlijk in de tuin gerommeld, ik heb de kruidenspiraal deels gevuld en waar nodig de kruiden gesnoeid
Ah zie je wel, boompjes doen altijd wel wat in het voorjaar!quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:06 schreef MaJo het volgende:
Uit nadere inspectie blijkt dat er toch al knopjes komen aan mijn pruimenboom/takOok aan het appelboompje verschijnt het eerste knopje
Gisteren ook wat aardbeienbollen die helemaal verkruimeld waren in de grond gestopt (ben benieuwd of het wat doet) en ook wat lenteuitjes gezaaid. De doperwten en pluksla doen vooralsnog helemaal niks, ik ben benieuwd of dat nog gaat worden.
De prei die er sinds begin september staat begint nu eindelijk te groeien
Ja! Ik ben blij dat er iets gebeurdquote:Op dinsdag 2 april 2024 13:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ah zie je wel, boompjes doen altijd wel wat in het voorjaar!
Wanneer heb je de doperwten gezaaid? Die komen normaal gezien vrij snel op. Kan het zaad oud zijn? Dat is mijn ervaring met doperwten, die doen het al heel snel niet meer. (en andere bonen ook trouwens)
Wij zijn volop aan het voorzaaien, tomaten gaan goed. Afgelopen dagen ook kruiden voorgezaaid, die gaan we dit jaar eens in de volle grond uitplanten, kijken of het dan wel wat wordt.
Buiten hebben we al spinazie, bieten, snijbiet, raapstelen, wortels, doperwten en tuinbonen gezaaid/staan. Zo lekker dat er nu steeds meer kan al
Zou de doperwten even opnieuw doen, eventueel wel voorzaaien in potjes.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja! Ik ben blij dat er iets gebeurd![]()
De doperwten heb ik op 28 februari in de volle grond gezaaid, misschien was dat te vroeg. De zaadjes zijn nieuw dus dat is het niet.
Ik heb nu ook een bak gekocht om voor te zaaien binnen. Daar gaan inderdaad ook tomaten in en kruiden (basilicum, oregano, rozemarijn en tijm). Vorig jaar heb ik de hele zomer/najaar plezier gehad van de kruiden in de staande tuin, deze keer wil ik ze helemaal zelf zaaien
Leuk is dat he dat je al best veel kunt zaaien? Ik heb nu uien, prei, lenteuitjes, rucola, pluksla, doperwten en aardbeien staan. Qua fruit aalbessen, pruim, appel, frambozen (gewoon, tayberry en fallgold). Ben benieuwd of dat al iets gaat worden dit jaar
Ga ik doen, want daar zou inderdaad wel iets zichtbaar moeten zijnquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zou de doperwten even opnieuw doen, eventueel wel voorzaaien in potjes.
Je hebt ook kans dat vogels of muisjes de erwten uit de grond hebben gehaald.
Ik heb juist vlak voordat ik bijna een maand op vakantie ging wat dingen gezaaid, dat is leuk als je thuis komt en er groeit al watquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:38 schreef Post-its het volgende:
Ik heb nog niks voorgezaaid, door ziekte moeite met plannen. En binnenkort op vakantie, waardoor ik nu nog voorzaaien ook nog niet zie zitten.
De tuin is ook nog niet voorbereid, is nog allemaal zo nat.
Dat snap ikquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:51 schreef Nanuke het volgende:
Bij voorzaaien gaat dat niet op @:MaJo, dat doe je binnen en dan moet je er wel bij zijn voor water geven en verpotten etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |