abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212928500
Wat zonde zeg.
Ik vrees ook wel voor onze kas, hij staat enorm te klapperen en ik weet niet wat er morgen gebeurt als het nog slechter weer wordt.
pi_212928517
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:53 schreef Mubassie het volgende:
Onze kas is zojuist finaal kapot gewaaid :')
Ai, zonde!
pi_212954016
De kas staat nog, maar de deuren waren wel deels opengewaaid en het stond allemaal sowieso heel erg te klapperen. Het valt me echt enorm tegen, ik vrees dat we een verkeerde keuze hebben gemaakt.

Net heerlijk in de tuin gerommeld, ik heb de kruidenspiraal deels gevuld en waar nodig de kruiden gesnoeid
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 21:54:26 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213012773
Het moestuinseizoen is weer geopend *O* Omdat wij bijna de hele maand op vakantie waren heb ik voordat we weggingen 2 soorten pootaardappelen geplant en rucola, pluksla en doperwten. De aardappelen zijn nu kleine plantjes en ook de rucola is opgekomen. De andere sla en de doperwt doen nog niks.

De uien zijn ook mooi doorgegroeid, daar staan heel wat sprieten. Ook de frambozen zijn enorm gegroeid (en ook op meerdere plekken opgekomen :D) en de aalbessen die ik eigenlijk als verloren had beschouwd hebben ook allemaal blaadjes gekregen O+

Alleen de pruimenboom doet nog helemaal niks, of komt dat later?

Dit weekend wil ik wat onkruid gaan wieden en kijken of ik nog meer kan zaaien. Ons huis heeft weinig zonlicht dus voor zaaien gaat nauwelijks.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213022387
Ik had mijn nieuwe druiven voor de winter in de kas gezet, al was het de afgelopen weken wel erg warm. Er zitten al druifjes aan de plant!

Ik doe dit jaar iets minder, maar na verleden jaar twee tomaten te hebben gehad moet ik er dit jaar meer krijgen. Ik heb net geteld: 35 planten.

Voor de rest vandaag pompoen, courgette, aubergine, rozenbottel en watermeloen gezaaid. Ik had al wat pompoenen gezaaid, maar die zien er niet echt goed uit, dus back-up gezaaid. Geen aardappelen dit seizoen, alhoewel we het veld voor september al voorbereid hebben.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 17:01:02 #256
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213022661
Oh ja watermeloen, lekker! Maar doet dat het een beetje in ons klimaat?
  zaterdag 30 maart 2024 @ 20:11:28 #257
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_213025546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 21:54 schreef MaJo het volgende:
Het moestuinseizoen is weer geopend *O* Omdat wij bijna de hele maand op vakantie waren heb ik voordat we weggingen 2 soorten pootaardappelen geplant en rucola, pluksla en doperwten. De aardappelen zijn nu kleine plantjes en ook de rucola is opgekomen. De andere sla en de doperwt doen nog niks.

De uien zijn ook mooi doorgegroeid, daar staan heel wat sprieten. Ook de frambozen zijn enorm gegroeid (en ook op meerdere plekken opgekomen :D) en de aalbessen die ik eigenlijk als verloren had beschouwd hebben ook allemaal blaadjes gekregen O+

Alleen de pruimenboom doet nog helemaal niks, of komt dat later?

Dit weekend wil ik wat onkruid gaan wieden en kijken of ik nog meer kan zaaien. Ons huis heeft weinig zonlicht dus voor zaaien gaat nauwelijks.
Pruim zou nu wel moeten bloeien. Mijne doet ook niks, maar in de buurt zie ik ze allemaal bloeien. Maar je zou echt wel al iets van leven moeten zien, beginnende blaadjes ofzo.
pi_213025662
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 17:01 schreef Mubassie het volgende:
Oh ja watermeloen, lekker! Maar doet dat het een beetje in ons klimaat?
Ja hoor, ik heb ze in Nederland in de kas gekweekt zonder problemen (wel de kleine variant, sugar baby). Ik woon in Portugal, dus die doen het hier wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Managarm op 30-03-2024 20:48:35 ]
pi_213025683
Onze appelboom en de nieuwe blauwe bes lopen ook fantastisch uit. Vandaag mijn kruidenbak opgehangen, maar bij gebrek aan kruiden om erin te doen heb ik nu pluksla en spinazie gezaaid. Het is heerlijk tuinweer. O+

De voorgezaaide plantjes doen het ook prima, behalve de nieuw Zeelandse spinazie ( :'( ). De 2e ronde andijvie mag er al in, en alle kruiden ga ik morgen voorzaaien. De aardappels kiemen mooi voor, die moeten nodig de grond in. Net als de wortels en de uien. Ik loop nu al achter dit jaar, waar blijft de tijd? :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_213027082

Zo stond mijn moestuinbak er vanochtend bij.
Voor andijvie bleek het echt nog te vroeg (ik dacht laatst, ik probeer het gewoon), daar zaaide ik nu snijbiet. En in het lege vak vooraan heb ik rucola gezaaid.

(Cherry)tomatenplantjes krijg ik altijd van mijn vader als ze groot genoeg zijn en ze meteen de tuin in kunnen O+ (maar die gaan dan ook niet in deze bak)
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 22:57:11 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213029140
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 20:11 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Pruim zou nu wel moeten bloeien. Mijne doet ook niks, maar in de buurt zie ik ze allemaal bloeien. Maar je zou echt wel al iets van leven moeten zien, beginnende blaadjes ofzo.
Op dit moment is het nog maar een klein boompje, eigenlijk meer een soort tak :') Ik vraag me ook af of ik hem op de juiste plek heb gezet, die kant van de tuin vangt minder zon dan de andere kant. Maar de frambozen doen het aan deze kant al wel super!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213034367
Gisteren de laatste boerenkool geoogst, ze waren al aan het schieten. Vandaag gaan op het vrijgemaakte bed de aardappels de grond in, 'Sevilla' en 'Vitabella'.

Rechts staan al 3 bloemkoolplantjes die ik heb gekregen.

En m'n bessenrand is eindelijk af!
2x rode kruisbes Ribes uva Easycrisp 'Lady Late'
1x blauwe (roze) bes Vaccinium cor. 'Pink Lemonade'
2x frambraam Rubus 'Tayberry'
2x zwarte bes Ribes nigrum 'Titania'

[ Bericht 14% gewijzigd door DeHovenier op 31-03-2024 13:24:19 ]
Children of the night. What music they make.
pi_213034811
Vunzige slakken hebben zich zitten verwennen met mijn allereerste asperges }:| }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213038850
Leuk om te zien!

Bij mij komen de eerste zaaisels ook op. Uien gaan heel hard. Ik ben helemaal trots 😂 (eerste keer dat ik dit doe).
pi_213041437
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 13:47 schreef Vanyel het volgende:
Vunzige slakken hebben zich zitten verwennen met mijn allereerste asperges }:| }:|
[ afbeelding ]
Maar eigen asperges :9~
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 1 april 2024 @ 22:30:56 #266
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_213055164
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:29 schreef Doedezemaar het volgende:
De kas staat nog, maar de deuren waren wel deels opengewaaid en het stond allemaal sowieso heel erg te klapperen. Het valt me echt enorm tegen, ik vrees dat we een verkeerde keuze hebben gemaakt.

Net heerlijk in de tuin gerommeld, ik heb de kruidenspiraal deels gevuld en waar nodig de kruiden gesnoeid
Je hoeft niet per se een slechte keus gemaakt te hebben. Ik gok zomaar dat de glaspanelen bevestigd zijn met glasklemmen, en ja, dan gaat het rammelen met een beetje wind.

Overweeg beglazingsstrips, ook wel stormbeveiliging genoemd. De ruiten zitten dan een stuk vaster en zullen niet meer rammelen.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  maandag 1 april 2024 @ 23:14:51 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213055494
Ik heb nu ook voorgezaaid. Later dan anders. Maar alles is nog zo extreem maar dit jaar. Aardappels ook gepoot. Pruimen, perzik en kers in bloei.
Hopelijk droogt het vroeg op en blijft het warm. Dan ga ik halverwege april al boontjes zaaien.
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 13:06:48 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213059890
Uit nadere inspectie blijkt dat er toch al knopjes komen aan mijn pruimenboom/tak *O* Ook aan het appelboompje verschijnt het eerste knopje :s)

Gisteren ook wat aardbeienbollen die helemaal verkruimeld waren in de grond gestopt (ben benieuwd of het wat doet) en ook wat lenteuitjes gezaaid. De doperwten en pluksla doen vooralsnog helemaal niks, ik ben benieuwd of dat nog gaat worden.

De prei die er sinds begin september staat begint nu eindelijk te groeien :o
  dinsdag 2 april 2024 @ 13:41:04 #269
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_213060287
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:06 schreef MaJo het volgende:
Uit nadere inspectie blijkt dat er toch al knopjes komen aan mijn pruimenboom/tak *O* Ook aan het appelboompje verschijnt het eerste knopje :s)

Gisteren ook wat aardbeienbollen die helemaal verkruimeld waren in de grond gestopt (ben benieuwd of het wat doet) en ook wat lenteuitjes gezaaid. De doperwten en pluksla doen vooralsnog helemaal niks, ik ben benieuwd of dat nog gaat worden.

De prei die er sinds begin september staat begint nu eindelijk te groeien :o
Ah zie je wel, boompjes doen altijd wel wat in het voorjaar! :D

Wanneer heb je de doperwten gezaaid? Die komen normaal gezien vrij snel op. Kan het zaad oud zijn? Dat is mijn ervaring met doperwten, die doen het al heel snel niet meer. (en andere bonen ook trouwens)

Wij zijn volop aan het voorzaaien, tomaten gaan goed. Afgelopen dagen ook kruiden voorgezaaid, die gaan we dit jaar eens in de volle grond uitplanten, kijken of het dan wel wat wordt.
Buiten hebben we al spinazie, bieten, snijbiet, raapstelen, wortels, doperwten en tuinbonen gezaaid/staan. Zo lekker dat er nu steeds meer kan al *O*
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 14:28:08 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213060852
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:41 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ah zie je wel, boompjes doen altijd wel wat in het voorjaar! :D

Wanneer heb je de doperwten gezaaid? Die komen normaal gezien vrij snel op. Kan het zaad oud zijn? Dat is mijn ervaring met doperwten, die doen het al heel snel niet meer. (en andere bonen ook trouwens)

Wij zijn volop aan het voorzaaien, tomaten gaan goed. Afgelopen dagen ook kruiden voorgezaaid, die gaan we dit jaar eens in de volle grond uitplanten, kijken of het dan wel wat wordt.
Buiten hebben we al spinazie, bieten, snijbiet, raapstelen, wortels, doperwten en tuinbonen gezaaid/staan. Zo lekker dat er nu steeds meer kan al *O*
Ja! Ik ben blij dat er iets gebeurd :Y

De doperwten heb ik op 28 februari in de volle grond gezaaid, misschien was dat te vroeg. De zaadjes zijn nieuw dus dat is het niet.

Ik heb nu ook een bak gekocht om voor te zaaien binnen. Daar gaan inderdaad ook tomaten in en kruiden (basilicum, oregano, rozemarijn en tijm). Vorig jaar heb ik de hele zomer/najaar plezier gehad van de kruiden in de staande tuin, deze keer wil ik ze helemaal zelf zaaien :)

Leuk is dat he dat je al best veel kunt zaaien? Ik heb nu uien, prei, 2 soorten aardappelen, lenteuitjes, rucola, pluksla, doperwten en aardbeien staan. Qua fruit aalbessen, pruim, appel, frambozen (gewoon, tayberry en fallgold). Ben benieuwd of dat al iets gaat worden dit jaar O+

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 02-04-2024 14:49:23 ]
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:31:00 #271
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_213060887
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:28 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja! Ik ben blij dat er iets gebeurd :Y

De doperwten heb ik op 28 februari in de volle grond gezaaid, misschien was dat te vroeg. De zaadjes zijn nieuw dus dat is het niet.

Ik heb nu ook een bak gekocht om voor te zaaien binnen. Daar gaan inderdaad ook tomaten in en kruiden (basilicum, oregano, rozemarijn en tijm). Vorig jaar heb ik de hele zomer/najaar plezier gehad van de kruiden in de staande tuin, deze keer wil ik ze helemaal zelf zaaien :)

Leuk is dat he dat je al best veel kunt zaaien? Ik heb nu uien, prei, lenteuitjes, rucola, pluksla, doperwten en aardbeien staan. Qua fruit aalbessen, pruim, appel, frambozen (gewoon, tayberry en fallgold). Ben benieuwd of dat al iets gaat worden dit jaar O+
Zou de doperwten even opnieuw doen, eventueel wel voorzaaien in potjes.
Je hebt ook kans dat vogels of muisjes de erwten uit de grond hebben gehaald.
pi_213060960
Ik heb nog niks voorgezaaid, door ziekte moeite met plannen. En binnenkort op vakantie, waardoor ik nu nog voorzaaien ook nog niet zie zitten.
De tuin is ook nog niet voorbereid, is nog allemaal zo nat.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 14:48:57 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213061076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Zou de doperwten even opnieuw doen, eventueel wel voorzaaien in potjes.
Je hebt ook kans dat vogels of muisjes de erwten uit de grond hebben gehaald.
Ga ik doen, want daar zou inderdaad wel iets zichtbaar moeten zijn :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:38 schreef Post-its het volgende:
Ik heb nog niks voorgezaaid, door ziekte moeite met plannen. En binnenkort op vakantie, waardoor ik nu nog voorzaaien ook nog niet zie zitten.
De tuin is ook nog niet voorbereid, is nog allemaal zo nat.
Ik heb juist vlak voordat ik bijna een maand op vakantie ging wat dingen gezaaid, dat is leuk als je thuis komt en er groeit al wat O+
pi_213061107
Bij voorzaaien gaat dat niet op @MaJo, dat doe je binnen en dan moet je er wel bij zijn voor water geven en verpotten etc.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 14:56:01 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213061158
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:51 schreef Nanuke het volgende:
Bij voorzaaien gaat dat niet op @:MaJo, dat doe je binnen en dan moet je er wel bij zijn voor water geven en verpotten etc.
Dat snap ik :D Daarom ook alleen dingen die nu in de volle grond kunnen, en dat zijn er al best wat :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')