Aan de andere kant heeft hij zijn pand aan de Koninginneweg in Amsterdam verhuurd voor een prijs van 4500 euro per maand, dus hij kan de huur zonder problemen ophoesten!quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:44 schreef Jahr00n het volgende:
Helemaal kaal plukken deze gozer. Mensen die misbruik maken van belastinggeld mogen ze van mij helemaal failliet maken.
Ook voor gemeenten?quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:44 schreef Jahr00n het volgende:
Helemaal kaal plukken deze gozer. Mensen die misbruik maken van belastinggeld mogen ze van mij helemaal failliet maken.
Terecht, wat een lafbek zeg. Maargoed die villa is sowieso gekocht met subsidies, dus een soort sigaar uit eigen doos ditquote:Op donderdag 27 juli 2023 16:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rick Engelkes verkoopt gedwongen zijn miljoenenvilla in Aerdenhout.
Hiermee kan theaterproducent Engelkes een gedeelte betalen van de 3,7 miljoen die hij terug moet betalen aan teveel ontvangen coronasteun
https://www.bekendeburen.(...)aerdenhout-zie-fotos
Gelukkig hebben ze de foto's nog
Geweldig.quote:
Hij zit in ieder geval niet op zwart zaad.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Zou hij hier nou krap hebben gezeten of toch rood gestaan![]()
Het lijkt er op dat de miljoenen gebruikt zijn om personeel te betalen. Dus al die hatelijke reacties hier begrijp ik nietquote:
Mooi leeshoekje.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Zou hij hier nou krap hebben gezeten of toch rood gestaan![]()
Na een herberekening concludeerde het Fonds Podiumkunsten in maart dat het uitgekeerde bedrag van 4,3 miljoen euro aan Engelkes bedrijf Waterfront Entertainment toch te hoog is geweest. De steun was bedoeld om de culturele sector overeind te houden toen door de coronalockdowns allerlei concerten en theatervoorstellingen niet konden doorgaan. Engelkes moest 3,7 miljoen euro terugbetalen. De theatermaker schreef afgelopen maanden zienswijzen, maar deze bezwaren zijn definitief afgewezen.quote:Maar op 239 heipalen in de bouwgrond na staat er nog altijd geen theatergebouw in Delft.
Juridische stappenquote:De coronasubsidie was vooral bedoeld om salarissen van zzp’ers en uitvoerenden door te kunnen betalen die anders gedupeerd zouden raken door de gedwongen coronasluiting.
Het fonds laat weten dat Engelkes voor het overgrote deel van het geld niet kon aantonen dat hij het had uitgegeven om mensen door te betalen. De theatermaker kon ook niet laten zien dat hij de subsidie niet als investering had gebruikt.
Maar waar is dat geld dan gebleven?quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rick Engelkes verkoopt gedwongen zijn miljoenenvilla in Aerdenhout.
Hiermee kan theaterproducent Engelkes een gedeelte betalen van de 3,7 miljoen die hij terug moet betalen aan teveel ontvangen coronasteun
https://www.bekendeburen.(...)aerdenhout-zie-fotos
Gelukkig hebben ze de foto's nog
Geïnvesteerd, maar dat had niet gemogen. Geld was alleen voor misgelopen inkomsten.quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:28 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar waar is dat geld dan gebleven?
Dit inderdaad. Dat geld is voor zover we weten gewoon naar de cultuursector gegaan en niet in zijn eigen zak verdwenen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat de miljoenen gebruikt zijn om personeel te betalen. Dus al die hatelijke reacties hier begrijp ik niet
Dat zal direct het probleem zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:44 schreef Jahr00n het volgende:
Als je een paar miljoen hulp aanvraagd dan laat je toch ook een accountant of jurist naar de regels kijken of je er recht op hebt of niet? Ik vind het nogal naïef op zijn zachtst gezegd.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het een behoorlijk lullige miscommunicatie voor hem. Hij heeft zijn best gedaan om in een moeilijke tijd de sector overeind te houden maar de kleine lettertjes niet gelezen.
“Liefde”: oh, je moet miljoenen terug betalen, nou doei hequote:Op maandag 31 juli 2023 19:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Relatie ook over![]()
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)voorbij-marie-claire
Ik vraag me af of jij jouw partner of familie wel geluk zou gunnenquote:Op maandag 31 juli 2023 19:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Relatie ook over![]()
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)voorbij-marie-claire
Net andersom hier mijn familie heeft mij helemaal kapot gemaaktquote:Op maandag 31 juli 2023 23:00 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vraag me af of jij jouw partner of familie wel geluk zou gunnen
HIj kan die miljoenen niet verantwoorden, dat is toch de crux?quote:De overige 700.000 euro die open blijft staan, is bedoeld voor decorbouwers, tekstschrijvers en de makers van de maquette van het beoogde theater.
Daar denkt de rechtbank dus schijnbaar anders over?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dat geld is voor zover we weten gewoon naar de cultuursector gegaan en niet in zijn eigen zak verdwenen.
Meende inderdaad juist dat hij een productie bedacht had maar dat er weinig bewijs was dat die productie er überhaupt zou zijn en er werk voor uitgevoerd was.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:04 schreef Noek het volgende:
Maar die miljoenen zijn toch niet juist niet gebruikt voor zijn personeel. Daar is die 700.000 euro voor
[..]
HIj kan die miljoenen niet verantwoorden, dat is toch de crux?
Voor zover ik begrijp heeft hij gewerkt aan een theater en een productie die uiteindelijk nooit voltooid zijn. Dus dat telt niet om volgens de regels coronasteun te krijgen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Meende inderdaad juist dat hij een productie bedacht had maar dat er weinig bewijs was dat die productie er überhaupt zou zijn en er werk voor uitgevoerd was.
Engelkes ging er bij de aanvraag van de miljoenensubsidie vanuit dat hij steun zou krijgen voor de enorme impact die corona had op zijn theaterproductie. Door de pandemie moest hij de bouw én première uitstellen en liep hij omzet mis in de periode dat de theaters verplicht dicht moesten (nov 2021- feb 2022). Volgens het Fonds Podiumkunsten was de subsidie echter uiteindelijk alleen bedoeld voor de daadwerkelijk gemaakte kosten voor voorstellingen in de periode van de theatersluiting. En in die wintermaanden was er in Delft nog geen musical, laat staan een theater.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan het fout hebben hoor, geen idee. Er is nauwelijks iets bekend hierover. Het blijkt in elk geval (vooralsnog) nergens uit dat hij het geld in zijn zak heeft gestoken.
Hahahaquote:Op donderdag 7 september 2023 00:41 schreef sly-nl het volgende:
Hij heeft ons jullie zoveel gegeven. Meegewerkt aan de prachtigste volgende top theaterproducties: Bedrog, Blind vertrouwen, Kramert vs Kramert en natuurlijk de kaskraker Eten met vrienden!!
Gewoon kwijtschelden dus, laat zitten man![]()
[ afbeelding ]
ik kan het artikel niet lezen want daar heb ik geen geld voor.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Conflict na conflict over musical Willem van Oranje: ‘Ik kan niet meer met hem in één bedrijf’
De musical over het leven van Willem van Oranje had nu al twee jaar volle zalen moeten trekken, maar vooralsnog belooft de productie alleen spektakel in de rechtszaal op te leveren.
Er is beslag gelegd op 3,7 miljoen productiegeld en bedenker Rick Engelkes praat zonder zijn advocaat niet meer met zijn compagnon en voormalig zwager Pierre Karsten. Maar de musical, die komt er, zegt Engelkes.
https://www.ad.nl/show/co(...)en-bedrijf~a637c53d/
Wordt gezellig daar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |