Waarschijnlijk gaan we dit vaker meemaken. En met 'dit' bedoel ik eigenlijk niet kwakkelend weer zoals nu, maar meer lange periodes met hetzelfde weer. Hoe zwakker de straalstroom is, hoe waarschijnlijker lange periodes met hetzelfde weer worden.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:17 schreef GarlandBriggs het volgende:
Sorry, zit te prutsen...
[..]
Je hebt op papier opzeker gelijk. In Juni waren een paar heerlijke dagen. De meeste dagen echter stond er m.i. een hinderlijke noordenwind. 8 Juli was briljant!
Ik zie echter wel wat licht aan het einde van de tunnel na 10 augustus...eerst zien dan geloven. Ik steek wel 20 kaarsjes an in 10 kerken want vanaf de 11e heb ik vakantie
quote:Op maandag 31 juli 2023 14:10 schreef DonDruiper het volgende:
Schijnt iemand te zijn overleden vandaag van de honger. Hij wilde schuilen voor de regen en heeft daar drie dagen op moeten wachten
Nou dan ken je lang wachtenquote:Op maandag 31 juli 2023 15:14 schreef Wereldgozer het volgende:
Als het straks droog is even lekker de benen strekken!
Weet je, je hebt theoretisch natuurlijk helemaal gelijk. De cijfers spreken voor zich.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:56 schreef Dven het volgende:
Juni een 'paar heerlijke dagen'.
Met afstand de warmste en zonnigste juni ooit gemeten
Iew, emoties, daar moeten weerautisten niets van hebbenquote:Op maandag 31 juli 2023 15:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Weet je, je hebt theoretisch natuurlijk helemaal gelijk. De cijfers spreken voor zich.
Maar in de mooie maand Juni zijn verreweg ook de meeste mensen aan het werk en zitten ze op kantoren in de airco te worstelen. De kinderen op school, naar muziekles of naar een willekeurige sport. Dan zit alles strak in het stramien en ben je voornamelijk afhankelijk van de weekenden.
Dat is, in beleving althans, echt iets anders dan de relaxte zomervakantie waarin alles meer chill is, de tuindeuren lekker openstaan, het zwembad achterthuis staat, de ligbedden, de tuinset etc. Lekker die lange juli-avonden..
En als alles al bijna een maand oftwel afgedekt, oftwel opgeborgen is, de kinderen zeuren, er niemand buiten speelt, de outdoor uitjes kletsnat zijn etc..dan is het in beleving iets heeeel anders dan wat de statistieken uit De Bilt vertellen. Ook al kloppen die als een bus
Onze moestuin doet het 39,760% beter dan vorig jaar. Let op: significante cijfers!quote:Op maandag 31 juli 2023 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iew, emoties, daar moeten weerautisten niets van hebben
Enkel harde cijfers tellen hier.
Nat en koud hierquote:Op maandag 31 juli 2023 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier is het al wel de hele middag droog sinds 11.30 of zo. Maar wel wind en grauw en grijs. Beh... Ik wil zomer!
@KingRoland fronst nuquote:
Want daar hadden ze lekker zomerweer met hittegolven met bizar hoge temperaturen, hagel stormen, modderstromen en hevige regenval?quote:Op maandag 31 juli 2023 14:36 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Garanties heb je nooit. Toch denk ik dat er procentueel iets meer kans op mooi zomerweer is in Kroatië, Italië of Zuid Frankrijk dan, pak hem eens beet, Petten Noord-Holland
Zeker!quote:Op maandag 31 juli 2023 16:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want daar hadden ze lekker zomerweer met hittegolven met bizar hoge temperaturen, hagel stormen, modderstromen en hevige regenval?
Altijd de radar checken, bij voorkeur de -1. Eigen schuld.quote:Op maandag 31 juli 2023 17:43 schreef Mrmime het volgende:
Net tot op de sokken natgeregend tijdens rondje met de hond. Buienradar had het niet goed voorspeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |