Ik vind een magnetron met crisp-functie geweldig. Die gebruiken wij regelmatig voor vlees.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hahah!![]()
Six. is degene die kookt hier thuis.
[..]
We hebben de 83cm dus nu al zo'n 1,5 jaar in gebruik, eigenlijk is die voor ons net een maatje te groot. Ik vind 'm ook echt lelijk en overheersend, maar hij werkt wel als een tierelier verder. Schuiven met de zones hebben we 2 keer gedaan. Heel af en toe is het handig dat we een enorme onderzetter hebben. Maar met een keramisch werkblad maakt dat ook niet meer uit.
Op zich wel nog gevoelig voor het argument dat de kleinere versie wat ielig gaat lijken. Maar op zich.. de kleinere versie is dus nu ingetekend op 75cm diep blad, en daar vind ik 'm echt niet megaklein lijken.
We stappen trouwens ook af van de stoomoven. We hebben de functie niet 1 keer gebruikt in 1,5 jaar tijd. In plaats daarvan doen we wel een magnetron (die hebben we nu helemaal niet).
Crisp functie had ik nog nooit van gehoordquote:Op maandag 31 juli 2023 13:49 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik vind een magnetron met crisp-functie geweldig. Die gebruiken wij regelmatig voor vlees.
Nou hebben wij een eiland dus je moet wat, als je aanrecht met kookgedeelte tegen een buitenmuur komt is het een stuk eenvoudiger.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooie oplossing! Ik had er nog niet over nagedacht.
Hoe is de kookplaat een maatje te groot (anders dan dat je het zwarte vlak niet mooi vind in een licht blad). Ik zou wel even gaan testen (of six in dit geval) of je nog fatsoenlijk een paar pannen tegelijk kwijt kunt op een kleinere kookplaat. Dat is voor mij altijd de reden om een grotere plaat te nemen niet omdat ik perse wekelijks 5 pitten gebruik.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hahah!![]()
Six. is degene die kookt hier thuis.
[..]
We hebben de 83cm dus nu al zo'n 1,5 jaar in gebruik, eigenlijk is die voor ons net een maatje te groot. Ik vind 'm ook echt lelijk en overheersend, maar hij werkt wel als een tierelier verder. Schuiven met de zones hebben we 2 keer gedaan. Heel af en toe is het handig dat we een enorme onderzetter hebben. Maar met een keramisch werkblad maakt dat ook niet meer uit.
Op zich wel nog gevoelig voor het argument dat de kleinere versie wat ielig gaat lijken. Maar op zich.. de kleinere versie is dus nu ingetekend op 75cm diep blad, en daar vind ik 'm echt niet megaklein lijken.
We stappen trouwens ook af van de stoomoven. We hebben de functie niet 1 keer gebruikt in 1,5 jaar tijd. In plaats daarvan doen we wel een magnetron (die hebben we nu helemaal niet).
Kosten is wat mij betreft geen factor in deze afweging. Die 500 euro halen we ergens anders wel terug op zo'n budget. We gaan zeker nog checken bij Ikea hoe die kleine kookplaat aanvoelt qua ruimtelijkheid. Wij koken hier trouwens in de regel voor 3 mensen, dus het is ook weer niet zo dat er wekelijks voor 6-10 man gekookt moet worden. Ik vind van de grote fordelaktig vooral het afzuigingsgedeelte echt heel erg lomp en lelijk. Die is in de kleine versie een stuk slanker. Ter vergelijking beide versies onder elkaar, hier kun je goed zien dat de ruimtebesparing vooral zit in het afzuigsysteem:quote:Op maandag 31 juli 2023 14:17 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Hoe is de kookplaat een maatje te groot (anders dan dat je het zwarte vlak niet mooi vind in een licht blad). Ik zou wel even gaan testen (of six in dit geval) of je nog fatsoenlijk een paar pannen tegelijk kwijt kunt op een kleinere kookplaat. Dat is voor mij altijd de reden om een grotere plaat te nemen niet omdat ik perse wekelijks 5 pitten gebruik.
Qua kostenbesparing zou ik een keramiekblad nog even tegen een composietblad houden. Keramiek schijnt als voordeel te hebben dat je een pan rechtstreeks van de kookplaat op de aanrecht kunt zetten maar heeft wat wij in onze vergelijking hebben begrepen dat er makkelijker een chipje afbreekt bij de spoelbak. Aangezien ik nooit iets warms rechtstreeks op de aanrecht zet, maar wel regelmatig tegen de zijkant van de spoelbak stoot vond ik dat een belangrijke afweging. Het prijsverschil was mooi meegenomen.
Ik kook meestal voor 2, maar wel vaak minimaal 3 pannen op de kookplaat, maar ik zie wat je bedoeld met het afzuiggedeelte.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kosten is wat mij betreft geen factor in deze afweging. Die 500 euro halen we ergens anders wel terug op zo'n budget. We gaan zeker nog checken bij Ikea hoe die kleine kookplaat aanvoelt qua ruimtelijkheid. Wij koken hier trouwens in de regel voor 3 mensen, dus het is ook weer niet zo dat er wekelijks voor 6-10 man gekookt moet worden. Ik vind van de grote fordelaktig vooral het afzuigingsgedeelte echt heel erg lomp en lelijk. Die is in de kleine versie een stuk slanker. Ter vergelijking beide versies onder elkaar, hier kun je goed zien dat de ruimtebesparing vooral zit in het afzuigsysteem:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keramiek vs composiet: goeie! Daar hebben we nog geen besluit over genomen. We hebben nu composiet. Wat ik jammer vind is dat bij Ikea de dikte van het blad minimaal 1,2cm is. Wij hebben nu de allersmalste en dat vind ik wel supermooi. Alleen bij de kookplaat en wasbak zie je dus wel de gaten van het ventilatierooster in de kast erachter als je aan tafel zit omdat zo'n dun blad absoluut geen overhang mag hebben. Dat is met 1,2cm wel opgelost.
Ja, dat kan zeker! Dan zouden we ons voor het blad, Quooker en gootsteen melden bij K14. Als het alleen het blad is, dan gaan we rechtstreeks naar Jetstone (die hebben ons huidige blad geleverd en we waren echt heel erg onder de indruk van hun service).quote:Op maandag 31 juli 2023 15:50 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik kook meestal voor 2, maar wel vaak minimaal 3 pannen op de kookplaat, maar ik zie wat je bedoeld met het afzuiggedeelte.
Zelf een blad achteraf aanschaffen nog een optie?
Wat S.V.-tje nog beter omschrijft wat betreft 70 cm kookplaat.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:17 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Hoe is de kookplaat een maatje te groot (anders dan dat je het zwarte vlak niet mooi vind in een licht blad). Ik zou wel even gaan testen (of six in dit geval) of je nog fatsoenlijk een paar pannen tegelijk kwijt kunt op een kleinere kookplaat. Dat is voor mij altijd de reden om een grotere plaat te nemen niet omdat ik perse wekelijks 5 pitten gebruik.
Qua kostenbesparing zou ik een keramiekblad nog even tegen een composietblad houden. Keramiek schijnt als voordeel te hebben dat je een pan rechtstreeks van de kookplaat op de aanrecht kunt zetten maar heeft wat wij in onze vergelijking hebben begrepen dat er makkelijker een chipje afbreekt bij de spoelbak. Aangezien ik nooit iets warms rechtstreeks op de aanrecht zet, maar wel regelmatig tegen de zijkant van de spoelbak stoot vond ik dat een belangrijke afweging. Het prijsverschil was mooi meegenomen.
De kleur is niet wat me tegen staat. En een geïntegreerde afzuigkap is wel een must want ons betreft. Dus hoe dan ook wordt het een zwarte. De grote of de kleine remains to be seen, uiteindelijk is het aan Six. om daar een knoop in door te hakken.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat S.V.-tje nog beter omschrijft wat betreft 70 cm kookplaat.
Mijn moeder had ooit een witte (keramische) plaat. Bestaat die optie nog?
Dan is het niet zo’n zwart gat. En als je het te groot en te zwart vindt of @:Six. vindt dat…ik zag dat er ook mooie platen bestaan - als placemats - om te beschermen.
#Jouw huis.
Ja, ik vind ze echt supertof op de fotoquote:Op maandag 31 juli 2023 16:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Die beige deurtjes van Ikea zijn trouwens echt fraai
Hehequote:Op maandag 31 juli 2023 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben een kookplaat van 60cm breed. Gaat prima en oogt niet uit proportie.
Mijn ervaring met zo’n budget is overigens dat je juist voortdurend op de relatief kleine bedragen moet letten. Ze tikken aan.
Keuze tussen keramiek en composiet wordt waarschijnlijk bepaald door het uiterlijk idd. Ikea zelf heeft in beide mooie opties. Het lijkt mij wel een voordeel om de hete pannen zo op het aanrecht te kunnen zetten, in ieder geval.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:38 schreef Candaasje het volgende:
Wij hebben een blad van keramiek. Ideaal qua schoonmaken en pannen![]()
Ik vond het in de winkels ook mooier dan composiet.
Maar als je een ondergeplaatste spoelbak wil, geen optie. Want dan kun je er inderdaad hoekjes afgestoten. (Onze keukenboer weigerde dat dan ook zo te plaatsten)
Kleine kookplaat hier, nooit het gevoel gehad dat we ruimte tekort komen met pannen. Of je moet het kerstdiner meenemen, maar dan is heel de keuken veel te klein
Heel veel succes, ik hoop op een topic! Prachtig huis heb je gekocht.quote:Op maandag 31 juli 2023 22:07 schreef pmponer het volgende:
Oeh, leuk om te volgen wij gaan binnenkort ook een jaren 70 avontuur aan nu nog met een label D en veel uitdaging. Ook veel groen om het huis dat is dan weer wel mooi
Bedankt, een eigen topic zou het huis wel verdienen, maar ik weet niet of ik daar wel klaar voor benquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 01:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heel veel succes, ik hoop op een topic! Prachtig huis heb je gekocht.
Ja, dat is 'm (met het dwergje tussen de 3 reuzen).quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:11 schreef Leandra het volgende:
Is dat die waar de kavel wordt opgesplitst in nog 3 kavels voor nieuwbouw?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |