Hmm... zowel bij Hamilton (in z'n dominante periode) als bij Verstappen zie je dat zij in staat zijn om van achterin het veld zich terug te vechten naar voren. Daarbij uiteraard wel geholpen door een dominante auto, maar toch. Ik zie zowel Verstappen als Hamilton wel als echt goede racers.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bottas was wel goed over 1 rondje maar mist wel racecraft, eigenlijk zelfde type als Hamilton maar dan van een lager niveau, Perez kan dat kwalificeren niet goed, racen gaat hem wel beter af.
Dat ben ik dus niet met je eens, Hamilton is echt snel maar qua racecraft haalt hij het niet bij Verstappen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hmm... zowel bij Hamilton (in z'n dominante periode) als bij Verstappen zie je dat zij in staat zijn om van achterin het veld zich terug te vechten naar voren. Daarbij uiteraard wel geholpen door een dominante auto, maar toch. Ik zie zowel Verstappen als Hamilton wel als echt goede racers.
Terwijl je bij Bottas en ook Perez ziet dat die daar veel meer moeite mee hebben (hadden). Hamilton vocht zich terug, Bottas zat in zo'n geval gerust tien ronden vast achter een Alfa Romeo of zo. Perez heeft zich afgelopen race wel knap teruggevochten, maar die heeft in het verleden ook wel van die Bottas-situaties gehad.
In het begin van zijn carriere toonde hij natuurlijk wel aan over racecraft te beschikken. Met het dominant worden van zijn auto is hij echter te zeer gaan vertrouwen op zijn bandenmanagement en pure snelheid en heeft hij zijn racecraft een beetje verwaarloosd.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens, Hamilton is echt snel maar qua racecraft haalt hij het niet bij Verstappen.
Je had het over de wereldwijde publieke opinie. Ik neem niet aan dat de Nederlandse pers veel buiten Nederland gelezen wordt. De Britse pers daarentegen wordt over de hele wereld gelezen. Dus ja, die is overheersend voor de wereldwijde publieke opinie.quote:Op maandag 24 juli 2023 00:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wij laten ons in Nederland dus ook volledig beïnvloeden door de Engelse pers? Vreemd dst Verstappen hier dan zo populair is.
Bottas heeft het grote geluk gehad dat toen hij bij Mercedes reed een gat van 3 tot 4 tiende niet zo heel veel uitmaakte voor zijn positie op de grid.quote:
Ja klopt, het zit veel dichter op elkaar, alhoewel Ferrari en RBR toen wel met elkaar competitief waren. De Mercedes was echter makkelijker tienden sneller door de party mode.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Bottas heeft het grote geluk gehad dat toen hij bij Mercedes reed een gat van 3 tot 4 tiende niet zo heel veel uitmaakte voor zijn positie op de grid.
Voor Sergio betekent dat nu dus P9 omdat het zo dicht bij elkaar zit, maar racen kan Sergio zeer goed, verdedigen en inhalen ook.
Ik had het niet over de Nederlandse pers, maar over de Nederlandse fans. Waarom laten wij ons niet beïnvloeden door die Britse pers?quote:Op maandag 24 juli 2023 12:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je had het over de wereldwijde publieke opinie. Ik neem niet aan dat de Nederlandse pers veel buiten Nederland gelezen wordt. De Britse pers daarentegen wordt over de hele wereld gelezen. Dus ja, die is overheersend voor de wereldwijde publieke opinie.
Zijn er genoeg die dat wel doen. Ook hier.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik had het niet over de Nederlandse pers, maar over de Nederlandse fans. Waarom laten wij ons niet beïnvloeden door die Britse pers?
Omdat we een Nederlandse topcoureur hebben. De Duitsers vonden hem ook geen lul. De Britten doen nu net alsof Vettel van het niveau Latifi was.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik had het niet over de Nederlandse pers, maar over de Nederlandse fans. Waarom laten wij ons niet beïnvloeden door die Britse pers?
Wat is er eigenlijk van dat kwalificatiekanon Bottas overgebleven zonder de Mercedes? Hij had nog 4 poles in 2021. Perez nul.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk ook dat het betere kwalificeren van Bottas het verschil maakte en uiteraard auto's waar het moeilijker volgen/inhalen was, als je dan van P2 start dan is de kans groter dat je daar ook finisht.
Ik zeg niet dat Hamilton nooit enige racecraft heeft laten zien, maar inhalen zonder een pk-voordeel en DRS is al tien jaar gewoon een heel zwak punt. Veel excuusaanvallen, veel hetzelfde proberen en een andere uitkomst verwachten. Heerlijk voor Alonso met 2-3 seconden langzamere auto in Hongarije. Het heeft Hamilton zelfs het WK gekost door dat getreuzel achter Perez. Maar ook in de jaren daarvoor in de strijd met Vettel was het al niks qua inhalen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hmm... zowel bij Hamilton (in z'n dominante periode) als bij Verstappen zie je dat zij in staat zijn om van achterin het veld zich terug te vechten naar voren. Daarbij uiteraard wel geholpen door een dominante auto, maar toch. Ik zie zowel Verstappen als Hamilton wel als echt goede racers.
Terwijl je bij Bottas en ook Perez ziet dat die daar veel meer moeite mee hebben (hadden). Hamilton vocht zich terug, Bottas zat in zo'n geval gerust tien ronden vast achter een Alfa Romeo of zo. Perez heeft zich afgelopen race wel knap teruggevochten, maar die heeft in het verleden ook wel van die Bottas-situaties gehad.
Dat deden 'we' wel hoor, met name de Nederlandse pers liet zich beinvloeden door de Britse pers. Al die Vettel haalt, al die 'foutloze' races van Hamilton om toch nog iets van de Mercedes aan hem toe te schrijven.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik had het niet over de Nederlandse pers, maar over de Nederlandse fans. Waarom laten wij ons niet beïnvloeden door die Britse pers?
Mja wat moet je antwoorden op zo'n debiele vraagquote:Op maandag 24 juli 2023 12:35 schreef -XOR- het volgende:
https://packaged-media.re(...)93ff8b5b97c3acbb#t=0
![]()
Hier zit ergens wel een kern van waarheid in, denk ik. Dit is waarschijnlijk ook waarom de Mercedes strategen altijd veel meer met track position bezig zijn dan bijvoorbeeld Red Bull. En in mijn ogen dus ook waarom het meer dan eens voorgekomen is dat Lewis na een SC met oude banden voorop reed, terwijl de auto's achter hem nieuwe gehaald hadden. Dat is echt niet alleen in AD '21 gebeurd.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zeg niet dat Hamilton nooit enige racecraft heeft laten zien, maar inhalen zonder een pk-voordeel en DRS is al tien jaar gewoon een heel zwak punt. Veel excuusaanvallen, veel hetzelfde proberen en een andere uitkomst verwachten. Heerlijk voor Alonso met 2-3 seconden langzamere auto in Hongarije. Het heeft Hamilton zelfs het WK gekost door dat getreuzel achter Perez. Maar ook in de jaren daarvoor in de strijd met Vettel was het al niks qua inhalen.
Volgens mij blijkt uit dit forum heel duidelijk dat men zich juist wel laat beïnvloeden door de Britse pers. Alleen niet op de manier die jij bedoelt, maar in tegenovergestelde richting: alles wat in Engeland gezegd of geschreven wordt, wordt hier aangegrepen om de Hamilton- en Mercedeshaat levend te houden. Ik zie hier bij diverse users een haast obsessief gedrag wat dat betreft.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik had het niet over de Nederlandse pers, maar over de Nederlandse fans. Waarom laten wij ons niet beïnvloeden door die Britse pers?
Mwah. Hij heeft het niet heel vaak hoeven doen, omdat de auto zo sterk was. Echter, de keren dat het wel moest, heeft-ie behoorlijk indrukwekkende inhaalraces laten zien. In tegenstelling tot Bottas.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In het begin van zijn carriere toonde hij natuurlijk wel aan over racecraft te beschikken. Met het dominant worden van zijn auto is hij echter te zeer gaan vertrouwen op zijn bandenmanagement en pure snelheid en heeft hij zijn racecraft een beetje verwaarloosd.
Als je voortdurend de positie 1 of 2 hebt dan wordt je natuurlijk ook behoudzuchtig. Dat is niet zo heel raar, de straatvechter die in Alonso of Verstappen zit, zit niet in hem, de optimistische opportunist Vettel ook niet. Hamilton is vrij vroeg in zijn carriere een berekenende bandenmanager geworden, die liever uit het gevecht blijft of aan de binnenkant zit om een 'oops, I did it again' tikje te geven of de ander geen ruimte te laten. Improviseren, een of twee bochten vooruit denken, snelheid inleveren maar daar waar de ander er toch niet langs kan om momentum te behouden, dat is niet echt zijn ding. Elk gevecht is iets geworden waar hij in zijn hoofd meer van te verliezen heeft dan te winnen denk ik. Het is niet het spelletje dat hij graag speelt.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Hier zit ergens wel een kern van waarheid in, denk ik. Dit is waarschijnlijk ook waarom de Mercedes strategen altijd veel meer met track position bezig zijn dan bijvoorbeeld Red Bull. En in mijn ogen dus ook waarom het meer dan eens voorgekomen is dat Lewis na een SC met oude banden voorop reed, terwijl de auto's achter hem nieuwe gehaald hadden. Dat is echt niet alleen in AD '21 gebeurd.
Als je er vertrouwen in hebt dat je coureur z'n voorganger(s) kan inhalen, dan is die track position wat minder belangrijk. Dan kan Hamilton klagen dat hij een 'sitting duck' is, maar blijkbaar heeft Mercedes dus niet het vertrouwen dat hij degene(n) voor hem (makkelijk) kan inhalen. Heel anders dan de RB-strategen dat met Verstappen doen en deden, ook al vóór hij de snelste auto had.
Dat post race interview was hilarisch.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:09 schreef TweedeKlum het volgende:
Norris is er ook wel klaar mee.
https://www.gpblog.com/nl(...)en-slechte-auto.html
Als Norris daar beter mee om kan gaan en sneller is dan Ricciardo, betekent dat het dus ook aan Ricciardo ligt en niet alleen aan de auto.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dat post race interview was hilarisch.
Norris bevestigt dat Mclaren al jaren een onbestuurbare auto bouwt. Die onvoorspelbaar is en waarbij het onduidelijk is waar en hoe je naar de limiet kan pushen.
Wat simpel bevestigt dat het niet aan Ricciardo lag, maar aan de auto.
En dan ook Hamilton onderuit de zak geven dat hij veel te veel zeurt en tot in de grond toe verwend is, omdat hij geen idee heeft hoe het is om in een slechte auto te moeten rijden die in de onderste regionen bungelt.
Norrisquote:Op maandag 24 juli 2023 16:09 schreef TweedeKlum het volgende:
Norris is er ook wel klaar mee.
https://www.gpblog.com/nl(...)en-slechte-auto.html
Norris is gewend om in slechte auto's te rijden en Ricciardo gewend om in Newey auto's te rijden.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als Norris daar beter mee om kan gaan en sneller is dan Ricciardo, betekent dat het dus ook aan Ricciardo ligt en niet alleen aan de auto.
Deze discussie gaat een beetje langs elkaar heen. De stelling was dat genoeg mensen Schumacher, Hamilton of Senna als persoon niet trokken. Ik antwoordde daarop dat dat ook bij Vettel wel het geval was, met het vingertje. Dat vonden die mensen dus zelf, dat was hun mening.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zijn er genoeg die dat wel doen. Ook hier.
Maar je had het over de wereldwijde publieke opinie. Dus niet alleen de Nederlandse fans.
Sainz en Alonso hadden het er daar ook al eens met elkaar over. Volgens mij na de gp van Australië.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:09 schreef TweedeKlum het volgende:
Norris is er ook wel klaar mee.
https://www.gpblog.com/nl(...)en-slechte-auto.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |