Het concept laat ook wel wat te wensen over:quote:Op maandag 24 juli 2023 11:17 schreef Managarm het volgende:
Ik had er ook nog niet van gehoord, en bestaat al sinds de jaren 70.. hahaha.
quote:Het idee achter het lihanboutje is het creëren van een snack in de vorm van een kippenboutje en met de smaak van kip, die echter gemaakt is van half-om-half-gehakt.
Waarom vraag je je dan af, is kip niet goedkoper?quote:Op maandag 24 juli 2023 16:56 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Het concept laat ook wel wat te wensen over:
[..]
Haha, kijk dit @capuchon_jongenquote:Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef Fok-it het volgende:
De enige snacks lekker zonder saus zijn een kaassouffle en een satekroket.
Voor de rest gaat overal mayo op (Ja, ook de kroketmaar die bestel ik niet vaak en als dan kwekkeboom op een broodje) Behalve de pikanto, mexicano die met pinda
Patat eigenlijk altijd oorlog zonder uitjes maar mayo/curry als uitzondering
Goed topic wel om 9 uur in de ochtend#Viesdik @:Solotovski @:Mortaxx @:Sked
Ja, rijst met ketchup of een frikandel met mayo is ook wel vergelijkbaarquote:Op maandag 24 juli 2023 17:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Haha, kijk dit @:capuchon_jongen
Hij maar lachen om jouw ketchup, en dan zelf overal mayo over gooien.
Als ik ketchup lees moet ik altijd denken aan het jongetje op een school in een aflevering van een van de Engelse topkoks. Dat jongetje at met een boterham ketchup het gezondst van de gehele school.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Haha, kijk dit @:capuchon_jongen
Hij maar lachen om jouw ketchup, en dan zelf overal mayo over gooien.
quote:Op maandag 24 juli 2023 17:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als ik ketchup lees moet ik altijd denken aan het jongetje op een school in een aflevering van een van de Engelse topkoks. Dat jongetje at met een boterham ketchup het gezondst van de gehele school.
Gebbetje. Moet even opkomen voor mijn vriend capuchon.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, rijst met ketchup of een frikandel met mayo is ook wel vergelijkbaar
Een lieve doch smakeloze jongenquote:Op maandag 24 juli 2023 17:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
[..]
Gebbetje. Moet even opkomen voor mijn vriend capuchon.
Nou, dat valt dus best mee. Het zijn in NL vnl McDonalds, Burger King en KFC, die zijn er al sinds de jaren 70/80, en wat later Subway. En daarnaast een paar pizzatenten, Domino's en sinds een paar jaar Papa John. De rest heeft nooit echt een voet aan de grond gekregen. Taco Bell heeft het geloof ik een keer geprobeerd en is toen failliet gegaan, en is nu weer voorzichtig met 1 of 2 (?) filialen aanwezig, maar dat loopt niet echt storm. Five Guys is een jaar of 5 geleden begonnen en had op het hoogtepunt geloof ik zes filialen, maar nu nog maar vier.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen dat die internationale ketens grip hebben gekregen op Nederland, alwaar de snackcultuur breed is qua aanbod, de kwaliteit beter is, plus dat je meer krijgt voor minder geld.
Zijn mensen echt zo weinig bewust?
Schaarden ze ketchup dan onder groente ofzo?quote:Op maandag 24 juli 2023 17:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als ik ketchup lees moet ik altijd denken aan het jongetje op een school in een aflevering van een van de Engelse topkoks. Dat jongetje at met een boterham ketchup het gezondst van de gehele school.
Wat de rest van de school at was allemaal zwaar gezouten gefrituurde troep. Dat krijg je als het budget voor een schoolmaaltijd extreem laag is.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:07 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Schaarden ze ketchup dan onder groente ofzo?
Zou me niks verbazenquote:Op maandag 24 juli 2023 20:07 schreef littlemindy het volgende:
[..]
De tomatensaus op pizza iig wel.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:07 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Leuk. Moet ik nog steeds eens doen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 08:14 schreef Managarm het volgende:
Frikandellen maken we tegenwoordig zelf. Combinatie kip en rund (nog bijna bevroren omdat het twee keer door molen heen gaat, anders wordt het te warm), door de gehaktmolen heen gooien. Kruiden en dan nogmaals door de molen met de worstmaker erop (een tuitje).
Het vlees wordt in een plastic buis geperst en dan gaan ze een tijdje in kokend water zodat het vlees gaar wordt en de frikandel zijn vorm behoudt als je deze uit de plastic buis haalt. Afbakken doen we in de airfryer, het grappige is dat deze frikandellen wel mooi bruin worden in de airfryer.
Frikandellen zijn wat kleiner dan normaal, heeft met de maat van de pan te maken.
[ afbeelding ]
We kunnen ze wel via een webshop bestellen maar dit is leuker en een stuk goedkoper. Volgende keer eens kroketten maken.
Wendy's zou wel willen, maar een snackbareigenaar in Zeeland houdt dat al 30 jaar of zo tegen.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:38 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nou, dat valt dus best mee. Het zijn in NL vnl McDonalds, Burger King en KFC, die zijn er al sinds de jaren 70/80, en wat later Subway. En daarnaast een paar pizzatenten, Domino's en sinds een paar jaar Papa John. De rest heeft nooit echt een voet aan de grond gekregen. Taco Bell heeft het geloof ik een keer geprobeerd en is toen failliet gegaan, en is nu weer voorzichtig met 1 of 2 (?) filialen aanwezig, maar dat loopt niet echt storm. Five Guys is een jaar of 5 geleden begonnen en had op het hoogtepunt geloof ik zes filialen, maar nu nog maar vier.
Voor de rest zijn de amerikaanse ketens hier niet vertegenwoordigd volgens mij, terwijl ze dat in veel andere landen wel zijn. Bv Popeye's, Wendy's, Hardee's.
Dus al met al valt het wel mee en ik denk dat de NL snackbarcultuur daareen heeft bijgedragen (lees: de komst van Amerikaanse ketens heeft tegengewerkt).
Filmpje net gekeken. Wat een gekken hequote:Op maandag 24 juli 2023 21:45 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Zou me niks verbazenJamie Oliver had toen die Food Revolution meuk, en op die school in West-Virginia telde zelfs Patat als groente.
Zijn wokschotel met 7 soorten groenten had te weinig groenten. Maar de pizza met patat van de school niet. Dus als hij een bak met patat meegaf bij zijn noedelschotel, dan was het wel goed
19:58
Klassieke snackbar-romantiek uit Nijmegen (Vuurens):quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:54 schreef borbit het volgende:
Zo'n snackbar met ouderwets interieur waar je je ruime portie friet met stoofvlees op een echt bord krijgt
Ziet er goed uit, hier in Portugal worden wel kroketten verkocht maar dat is toch heel anders dan de Nederlandse kroket. De enige overeenkomst is de buitenkant, smaakt totaal niet. Ik heb het gehele assortiment van Mora wel in de Algarve in de supermarkt zien liggen maar in centraal Portugal niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:39 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Leuk. Moet ik nog steeds eens doen.
Kroketten heb ik dan al weleens gedaan, met overgebleven draadjesvlees
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig toch, we willen toch niet de snackbar vervangen door die zut.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:38 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nou, dat valt dus best mee. Het zijn in NL vnl McDonalds, Burger King en KFC, die zijn er al sinds de jaren 70/80, en wat later Subway. En daarnaast een paar pizzatenten, Domino's en sinds een paar jaar Papa John. De rest heeft nooit echt een voet aan de grond gekregen. Taco Bell heeft het geloof ik een keer geprobeerd en is toen failliet gegaan, en is nu weer voorzichtig met 1 of 2 (?) filialen aanwezig, maar dat loopt niet echt storm. Five Guys is een jaar of 5 geleden begonnen en had op het hoogtepunt geloof ik zes filialen, maar nu nog maar vier.
Voor de rest zijn de amerikaanse ketens hier niet vertegenwoordigd volgens mij, terwijl ze dat in veel andere landen wel zijn. Bv Popeye's, Wendy's, Hardee's.
Dus al met al valt het wel mee en ik denk dat de NL snackbarcultuur daareen heeft bijgedragen (lees: de komst van Amerikaanse ketens heeft tegengewerkt).
Mja. Nasi goreng, met saté (zonder stokjesquote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:02 schreef Managarm het volgende:
[..]
Gelukkig toch, we willen toch niet de snackbar vervangen door die zut.
Veel Chinese eigenaren van snackbars tegenwoordig trouwens omdat Chinese restaurants minder in trek zijn. Niets mis mee, ze veranderen vaak niet veel. Ik vind de combinatie snackbar en Chinees-Indisch restaurant in een pand altijd leuk. Goede saté en de traditionele snacks.
Ja.quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:02 schreef Managarm het volgende:
Wie heeft er wel eens een Catamaran besteld in de snackbar?
Je moet ook niet met je dronken hoofd een bootdealer binnenlopenquote:Op donderdag 27 juli 2023 18:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja.
Heb daarna een botentrailer moeten regelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |