Terecht. Die statushouders hebben minstens recht op het Hilton hotel. VD Valk 🤮quote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:45 schreef Nober het volgende:
Vanmiddag demonstratie op de markt in Uden tegen de komst van 300 statushouders in het Van der Valk hotel per 1 oktober voor maximaal drie jaar.
Tweetalig opgevoed worden is echt heel wat anders dan 'thuis altijd de taal van het land van je ouders spreken, en op school Nederlands'. Als kind een taal leren beheersen valt en staat met de aandacht die ouders er aan geven.quote:Kling ended up deciding that he should use English, and that second language speakers did harm to children’s language acquisition. In coming to this conclusion, he drew on research on language development by people such as Erika Hoff. Hoff compared school test scores of Spanish-speaking immigrants to the USA who spoke Spanish to their children versus those who spoke English to them. While you might expect that the kids who spoke English at home would have higher test scores, that wasn’t true. Instead, the children being raised bilingually did better.
Kling took away from that research that non-native speakers should not speak to their children in their non-native language, and that he was doing a disservice to his daughter by speaking to her in Tagalog rather than in English. He interpreted the findings as meaning that non-native speakers are poor role models for children learning two languages, because they use ungrammatical or unidiomatic phrases.
Dat ouders op de een of andere manier het leren moeten stimuleren, absoluut. Maar of zelf voortaan maar gebrekkig in de andere taal communiceren met het kind de oplossing is, onderzoek doet vermoeden van niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Tweetalig opgevoed worden is echt heel wat anders dan 'thuis altijd de taal van het land van je ouders spreken, en op school Nederlands'. Als kind een taal leren beheersen valt en staat met de aandacht die ouders er aan geven.
ze moeten huizen gaan bouwen niet die caravans van Hugo van een 100.000 euro per stukquote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:45 schreef Nober het volgende:
Vanmiddag demonstratie op de markt in Uden tegen de komst van 300 statushouders in het Van der Valk hotel per 1 oktober voor maximaal drie jaar.
quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:59 schreef Toine51 het volgende:
https://m.westlanders.nu/(...)-vluchtelingen-43538
Eerste generatie, misschien. Maar de volgende generaties zouden dit prima in 't Nederlands kunnen doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is juist beter voor de kinderen wanneer ouders hun kinderen opvoeden in de taal die ze het beste beheersen:
[..]
[..]
Het is juist super belangrijk dat ouders zichzelf perfect kunnen verwoorden en uitdrukken wanneer ze met hun kinderen praten.
Je plaat blijft hangen, misschien de naald een beetje verzetten?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen die hier is zou aan het werk moeten mogen kunnen gaan
Gelezen. Gaat dus al niet alleen over doorstromen, maar ook over huis opsplitsen. Er staan zinnen in als: Ook dat moet de ouderen ingewreven worden.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:52 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
(Betaalmuur) De nood wordt steeds erger.
Goed punt. Maar dat zou juist moeten stimuleren om als gezin samen die nieuwe taal te leren. Niet om het dan maar niet te doen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat ouders op de een of andere manier het leren moeten stimuleren, absoluut. Maar of zelf voortaan maar gebrekkig in de andere taal communiceren met het kind de oplossing is, onderzoek doet vermoeden van niet.
Aziatische gezinnen willen er nog wel eens een andere kijk op onderwijs op na houden; vaak een stuk strikter en prestatiegerichter dan hier de standaard is.quote:Chinese kinderen doen het erg goed op school, terwijl ze thuis doorgaans Chinees spraken met de ouders. Hoe wil je dit dan verklaren?
nee we hebben hier meer mensen nodigquote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:18 schreef RealistAtheist het volgende:
Rot toch eens op met je grijs gedraaide plaat man. We hebben minder mensen nodig, niet meer. Dat gaat even pijn doen ja. Maar uiteindelijk wordt het daar alleen maar beter van. Ik walg van mensen als jou Michealmoore, zelf 71 jaar oud als ik het goed begrijp, in het groen wonen, maar wel dat groen vol willen bouwen behalve in je eigen omgeving want jij wil wel je rust houden, lekker nimby spelen, en dan voor de toekomstige generaties Nederland naar de klote willen helpen. Bah bah bah, je kan beter achter de geraniums gaan zitten en je mond houden.
Nee dat hebben we niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee we hebben hier meer mensen nodig
meer jonge werkers
quote:Het demissionaire kabinet mag de opvangregeling beëindigen van een Tanzaniaan die uit Oekraïne naar Nederland is gevlucht. Dat oordeelt de rechtbank van Rotterdam. Begin september zullen de tijdelijke verblijfsvergunningen worden opgeheven van mensen die voor de oorlog in Oekraïne zijn gevlucht, maar uit een ander land komen.
Deze uitspraak geldt als een eerste test of dit juridisch mag. De Tanzaniaan gaat in beroep tegen de uitspraak, meldt VluchtelingenWerk Nederland.
De Raad voor de Rechtsbijstand en VluchtelingenWerk hebben grote twijfels of het wel juridisch haalbaar is om de tijdelijke bescherming van de zogeheten ‘derdelanders’ op te heffen. Daarom zijn ze in samenwerking met immigratiedienst IND voor twaalf van deze mensen een proefproces gestart, waarvan dit het eerste is met een uitspraak. Het doel is om door te procederen tot de hoogste rechter om erachter te komen of het kabinetsbesluit standhoudt.
Het gaat hier om mensen uit voornamelijk Syrië of Afrikaanse landen die met een tijdelijke verblijfsvergunning in Oekraïne verbleven
https://www.ad.nl/binnenl(...)igd-worden~a826f9d7/
Oost-Aziatische gezinnen ja. Midden-Oosterse, Afrikaanse en Caribische gezinnen willen er ook nog weleens een andere kijk op onderwijs op na houden dan de autochtone Nederlanders.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:55 schreef probeer het volgende:
Aziatische gezinnen willen er nog wel eens een andere kijk op onderwijs op na houden; vaak een stuk strikter en prestatiegerichter dan hier de standaard is.
Ik zeg nergens dat men de taal niet moet leren. Ik geef alleen aan dat op basis van onderzoek blijkt dat ouders-kind communicatie beter in de moedertaal van de ouder(s) kan geschieden. Dat men samen de "nieuwe" taal leert en wellicht ook paar uur per dag oefent met elkaar in de nieuwe taal en dat men niet alleen tv aanheeft in moedertaal ouders lijkt me ook belangrijk. Maar nogmaals, ik heb het over ouder-kind relatie. Lijkt mij alleen maar negatief voor de opvoeding wanneer je niet in staat bent je kind zaken uit te leggen en kind uiteindelijk geen enkel taal goed leert beheersen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Goed punt. Maar dat zou juist moeten stimuleren om als gezin samen die nieuwe taal te leren. Niet om het dan maar niet te doen.
Absoluut. Maar het geeft ook aan dat ouder-kind communicatie niet perse in de voor de ouders vreemde taal hoeft te geschieden om het goed te doen qua educatie.quote:[..]
Aziatische gezinnen willen er nog wel eens een andere kijk op onderwijs op na houden; vaak een stuk strikter en prestatiegerichter dan hier de standaard is.
ja inderdaadquote:
Trololol.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 18:40 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Goede vergelijking weer sjaak. Wat geeft jou meer recht om hier te wonen dan andere mensen he.He-le-maal niks.
Aso alert !quote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben bereid hetzelfde te betalen voor een woning die, qua grootte, de helft is van deze woning, met een tuin die de helft is van deze tuin. En dat is er niet. Dus blijf ik zitten. Heb hier alles levensloopbestendig, dan staat het boven maar leeg, behoudens familiebezoek dat blijft slapen. (Heb ik het effe over de periode nadat junior van bijna 30 een eigen plekje heeft)
4 slaapkamers, 2 badkamers en 380m2 achtertuin.
andere mensen kunnen hier ook wonen , dat heeft niets met nationatliteit te maken.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn nationaliteit Hans. En donder gewoon een keer op onderhand met je getroll.
Dat vind ik niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
andere mensen kunnen hier ook wonen , dat heeft niets met nationatliteit te maken.
ik vind dat iedereen overal ter wereld zou moeten kunnen mogen wonen, net als iedereen in de EU overal mag wonen
ik welquote:
Waar baseer jij op dat de tweede generatie hun kinderen niet in het Nederlands op zou voeden?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Eerste generatie, misschien. Maar de volgende generaties zouden dit prima in 't Nederlands kunnen doen.
Ik heb neven en nichten in Australie, ouders als jonggehuwden naar Australie vertrokken, die totaal geen Nederlands spreken. Dus ook niet in het Nederlands zijn opgevoed. Waarom kan het in Australie, Canada, de VS e.d. allemaal wel meteen in de nieuwe taal en moet het hier tot in de vierde generatie nog in de 'moeder' taal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |