abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 11:47:52 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209979797
Timmermans stelt zich kandidaat voor lijsttrekkerschap PvdA/GroenLinks

Frans Timmermans (62) stelt zich vanmiddag kandidaat voor het lijsttrekkerschap van de nieuwe combinatie tussen PvdA en GroenLinks bij de Tweede Kamerverkiezingen. Dat meldt de Volkskrant. Volgens die krant krijgt hij de steun van PvdA-wethouder Marjolein Moorman, die ook werd getipt als kandidaat-lijsttrekker.

Timmermans was in het verleden Tweede Kamerlid voor de PvdA en minister van Buitenlandse Zaken. Momenteel is hij bezig aan zijn tweede termijn als Eurocommissaris. Timmermans staat binnen de partij bekend als een goede campagnevoerder. Bij de laatste Europese verkiezingen maakte hij als lijsttrekker de PvdA de grootste partij, tegen de verdrukking in.

Volgens de Volkskrant spraken de partijvoorzitters van PvdA en GroenLinks afgelopen week al met Timmermans en andere mogelijke kandidaten. De PvdA eiste dat er één gezamenlijke voorkeurskandidaat kwam van de partijbesturen, om andere mogelijke kanshebbers te ontmoedigen zich ook te kandideren.

Op 5 september presenteert PvdA/GroenLinks het conceptverkiezingsprogramma voor de verkiezingen. Dat wordt op 14 oktober definitief gemaakt tijdens een gezamenlijk congres in Ahoy in Rotterdam.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)roenlinks-combinatie

Hier verder
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209979803
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:46 schreef Straatcommando. het volgende:
What if i told dat je over het algemeen kneiterlinks én tegen massaimmigratie kan zijn
Hee kijk nou, nuance.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 11:50:03 #3
pi_209979820
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Hee kijk nou, nuance.
Ja je zou haast denken dat er maar twee smaken zijn.

En de smaak die jij niet lust is de aartsvijand
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209979831
quote:
What if i told dat je over het algemeen kneiterlinks én tegen massaimmigratie kan zijn
(s)linkse deugende policor woke leugens van een Gutmensch!! :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209979836
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

If you're not with us you're against us. Twee kanten op.

Dat grijze gebied er midden in word steeds leger.
pi_209979838
quote:

[..]

jammer dat 'ze' op links dan nog steeds kroonprinces marijnissen hebben
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 11:51:15 #7
pi_209979840
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
(s)linkse deugende policor woke leugens van een Gutmensch!! :(
Gisteren was ik nog een nazi :D
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:51:23 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209979842
quote:
ik ben voor goed geleide immigratie en tegen COA's en zeer tegen kneiterlinks
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209979849
Timmermans lijkt mij voor de SP een perfect moment om eindelijk eens van hun oppositiestoeltje af te komen en een echte leider te presenteren

of is dat te offtopic?
pi_209979860
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het kan verkeren!
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:52:33 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209979864
quote:

[..]
Nou..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209979865
quote:

[..]
mijn eigen favo's zijn: baudetadept en putinpijper
pi_209979877
weet je wie ook graag grootbedrijven en industrieën nauw samen wilde laten werken met de staat op basis van een zekere ideologie?

juist ja
pi_209979888
Mijn stem krijgt hij.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:54:28 #15
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209979891
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat grijze midden is bijvoorbeeld een Omtzigt. Hopelijk stelt 'ie zich verkiesbaar
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_209979892
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

VVD is daar ook in gefaald, dat zul je mij niet zien ontkennen hoor. Rutte heeft veel te vaak toegegeven met betrekking tot migratie. Als men hier eerder wat meer strenger en standvastiger in was geweest, had men nu niet het kabinet hoeven te laten klappen om wat nareizigers.
Akkoord. Maar ik betwijfel of de VVD de juiste partij is om je hoop op te vestigen als migratie een van je prioriteiten is. Wellicht dat de kaarten straks anders zijn geschud met een nieuwe leider, maar ik durf daar m'n hand niet voor in het vuur te steken. Bovendien valt niet uit te sluiten dat de VVD straks in zee moet met ongeveer dezelfde coalitiegenoten, wellicht dat D66 in wordt geruild voor PvdA/GL.

Overigens vind ik ook dat migratie omlaag moet worden geschroefd, daarnaast ben ik voorstander van de spreidingswet. Maar dit thema is voor mij niet doorslaggevend bij het bepalen van mijn stemvoorkeur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:55:12 #17
65846 Bocaj
47th President.
pi_209979898
Verdeel en heers lijkt het weer te worden. De Elite van deze wereld groeten u! :')
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 11:55:26 #18
pi_209979902
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:53 schreef aTypisch het volgende:
weet je wie ook graag grootbedrijven en industrieën nauw samen wilde laten werken met de staat op basis van een zekere ideologie?

juist ja
pi_209979926
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:57:36 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209979928
quote:

[..]

Polarisatie in de samenleving die door telt naar politiek?
pi_209979939
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Akkoord. Maar ik betwijfel of de VVD de juiste partij is om je hoop op te vestigen als migratie een van je prioriteiten is. Wellicht dat de kaarten straks anders zijn geschud met een nieuwe leider, maar ik durf daar m'n hand niet voor in het vuur te steken. Bovendien valt niet uit te sluiten dat de VVD straks in zee moet met ongeveer dezelfde coalitiegenoten, wellicht dat D66 in wordt geruild voor PvdA/GL.

Overigens vind ik ook dat migratie omlaag moet worden geschroefd, daarnaast ben ik voorstander van de spreidingswet. Maar dit thema is voor mij niet doorslaggevend bij het bepalen van mijn stemvoorkeur.
Als je elke partij individueel bekijkt zou ik wel eerder inzetten op een VVD dan een GL of D66 alleen. Ik vind het geen gekke aanname dat de poorten alleen nog maar verder open gaan/of open blijven staan als de GL het vooral voor te zeggen krijgt. Beetje het D66 van de afgelopen jaren. We kunnen roepen dat het een VVD kabinet was, maar het voelde meer als een D66 kabinet met als compensatie voor de VVD dat ze wel Rutte mochten leveren voor z'n recordje.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:58:59 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209979941
quote:

[..]

Dat krijg je met hokjesdenken. Dan zie je alleen nog maar hokjes en geen individuen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:02:21 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209979970
Pompeuze populist met zijn 'deze zomerstorm is het gevolg van klimaatverandering'.
pi_209979971
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als je elke partij individueel bekijkt zou ik wel eerder inzetten op een VVD dan een GL of D66 alleen. Ik vind het geen gekke aanname dat de poorten alleen nog maar verder open gaan/of open blijven staan als de GL het vooral voor te zeggen krijgt. Beetje het D66 van de afgelopen jaren. We kunnen roepen dat het een VVD kabinet was, maar het voelde meer als een D66 kabinet met als compensatie voor de VVD dat ze wel Rutte mochten leveren voor z'n recordje.
Ik vind het wat te makkelijk om de VVD daar op die manier mee weg te laten komen. Want als dat zo is, is de VVD-top blijkbaar verdomd slecht in het uitonderhandelen van een coalitieakkoord. Je bent keer op keer de grootste partij, leidt telkens de dans, en bent niet in staat om voor jou belangrijke punten een plekje te geven in het regeerakkoord. Dan doe je iets verkeerd.

Is het dan wel verstandig om opnieuw je vertrouwen te stellen in de VVD? Of ben je in de opzichtige move van Rutte getuind, toen hij het kabinet liet klappen vanwege onenigheid over 'asielafspraken'.
pi_209979972
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat krijg je met hokjesdenken. Dan zie je alleen nog maar hokjes en geen individuen.
En maar bashen op elkaar. Andere meningen accepteren is er niet meer bij de laatste jaren. Word steeds zeldzamer in ieder geval.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:05:05 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209979985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En maar bashen op elkaar. Andere meningen accepteren is er niet meer bij de laatste jaren. Word steeds zeldzamer in ieder geval.
Ik ben van mening dat het harmoniemodel uiteindelijk meer resultaat haalt, dan het conflictmodel. :)

Wat dat betreft zie ik die eeuwige Links-Rechts discussies als een wedstrijd ver pissen. Beiden kanten hebben goede en minder goede punten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209979996
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik vind het wat te makkelijk om de VVD daar op die manier mee weg te laten komen. Want als dat zo is, is de VVD-top blijkbaar verdomd slecht in het uitonderhandelen van een coalitieakkoord. Je bent keer op keer de grootste partij, leidt telkens de dans, en bent niet in staat om voor jou belangrijke punten een plekje te geven in het regeerakkoord. Dan doe je iets verkeerd.

Is het dan wel verstandig om opnieuw je vertrouwen te stellen in de VVD? Of ben je in de opzichtige move van Rutte getuind, toen hij het kabinet liet klappen vanwege onenigheid over 'asielafspraken'.
Nee, ik ben niet in die truc getuind.

Ik zeg ook niet dat de VVD het geweldig heeft gedaan. Verre van. Veel te vaak op de knietjes gegaan. Ik zeg enkel als je de partijen individueel bekijkt en niet nadenkt over coalities ik wel iets meer vertrouwen zou hebben in een VVD dan GL. Dat wil niet zeggen dat ik de VVD een fantastische partij vind. Nog nooit op gestemd en ga dat ook deze keer niet doen. Maar ik heb nóg minder met partijen als GL of D66.
pi_209980002
Goh na 60 jaar massaimmigratie zijn ze op links eindelijk tegen massaimmigratie hoor, poeh wee, hele steden al omgevolkt en we worden sowieso een minderheid in eigen land dankzij geboortecijfers maar nu gaan ze eindelijk er iets van zeggen. Maar vluchtelingen? Tja die moeten we natuurlijk nog steeds blijven redden, tot we daar tegen zijn gaat ook weer 60 jaar overheen.

Stem maar PVV economisch links maar streng op immigraite
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:07:40 #29
pi_209980012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:06 schreef 5eurofriet het volgende:
Goh na 60 jaar massaimmigratie zijn ze op links eindelijk tegen massaimmigratie hoor, poeh wee, hele steden al omgevolkt en we worden sowieso een minderheid in eigen land dankzij geboortecijfers maar nu gaan ze eindelijk er iets van zeggen. Maar vluchtelingen? Tja die moeten we natuurlijk nog steeds blijven redden, dat we daar tegen zijn gaat ook weer 60 jaar overheen.

Omvolking is een term die we hier niet willen zien fyi
pi_209980013
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nee, ik ben niet in die truc getuind.

Ik zeg ook niet dat de VVD het geweldig heeft gedaan. Verre van. Veel te vaak op de knietjes gegaan. Ik zeg enkel als je de partijen individueel bekijkt en niet nadenkt over coalities ik wel iets meer vertrouwen zou hebben in een VVD dan GL. Dat wil niet zeggen dat ik de VVD een fantastische partij vind. Nog nooit op gestemd en ga dat ook deze keer niet doen. Maar ik heb nóg minder met partijen als GL of D66.
Ligt er natuurlijk aan waar je prioriteiten liggen. Als het indammen van migratie voor jou een van de belangrijkste aandachtspunten is, kun je inderdaad beter VVD stemmen dan GL.

Maar de daadkracht van de VVD op dit thema valt natuurlijk ietwat tegen. Dus als iemand van plan is om VVD te stemmen vanwege haar migratie-standpunt, dan vraag ik mij af of dat slim is.
pi_209980035
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Welk woord gebruiken we dan voor een etnische minderheid worden in eigen land?
pi_209980044
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
en het basisidee ervan?

kleine snippet natuurlijk, maar is ook gewoon in publieke kringetjes onderwerp van gesprek

pi_209980045
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ligt er natuurlijk aan waar je prioriteiten liggen. Als het indammen van migratie voor jou een van de belangrijkste aandachtspunten is, kun je inderdaad beter VVD stemmen dan GL.

Maar de daadkracht van de VVD op dit thema valt natuurlijk ietwat tegen. Dus als iemand van plan is om VVD te stemmen vanwege haar migratie-standpunt, dan vraag ik mij af of dat slim is.
Voor mij is het indammen van migratie belangrijk ja.

Zoals ik al zei ga ik ook geen VVD stemmen. Maar al helemaal geen GL. Ik zou het dan weer raar vinden als iemand die van mening is dat we minder asielzoekers binnen moeten halen maar GL of D66 gaat stemmen, omdat de VVD ook heeft laten zien dat ze er niks mee doen.

Het is bijna alsof er behoefte is aan een partij die wat doet aan het aantal asielzoekers zonder door te slaan in een extreme richting; en er dan ook daadwerkelijk iets aan te doen.
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:12:28 #34
pi_209980056
Ik vind het heel lastig. Voor mij speelt klimaat een behoorlijk grote rol, maar immigratie ook. Ik kan de twee ook niet los van elkaar zien.

Daarnaast ben ik er ook klaar mee dat je voor mijn gevoel vrijwel alles kan maken als je maar (heel) veel geld hebt en de rekening telkens bij de burger terecht komt. Dan zou je zeggen dat ik links moet stemmen, maar de partijen die zich nu als links profileren vind op op gebied van immigratie veel te zwak en veel te gefocust op klimaat.
pi_209980059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:06 schreef 5eurofriet het volgende:
Goh na 60 jaar massaimmigratie zijn ze op links eindelijk tegen massaimmigratie hoor, poeh wee, hele steden al omgevolkt en we worden sowieso een minderheid in eigen land dankzij geboortecijfers maar nu gaan ze eindelijk er iets van zeggen. Maar vluchtelingen? Tja die moeten we natuurlijk nog steeds blijven redden, tot we daar tegen zijn gaat ook weer 60 jaar overheen.

Weet je nog uit welke koker de in 2000 ingevoerde, toch behoorlijke strenge Vreemdelingenwet, kwam?
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:13:40 #36
pi_209980066
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:11 schreef aTypisch het volgende:

[..]
en het basisidee ervan?

kleine snippet natuurlijk, maar is ook gewoon in publieke kringetjes onderwerp van gesprek

Vervangingsmigratie is een term die de VN zelf ook gebruikt. Daar zie ik geen probleem in.

Omvolking is een term uit obscure complottheorieën
pi_209980067
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zoals ik al zei ga ik ook geen VVD stemmen. Maar al helemaal geen GL. Ik zou het dan weer raar vinden als iemand die van mening is dat we minder asielzoekers binnen moeten halen maar GL of D66 gaat stemmen, omdat de VVD ook heeft laten zien dat ze er niks mee doen.

Het is bijna alsof er behoefte is aan een partij die wat doet aan het aantal asielzoekers zonder door te slaan in een extreme richting; en er dan ook daadwerkelijk iets aan te doen.
ik ben er achter gekomen dat ik beter niet in NL kan zijn in mijn meest productieve jaren

op welke partij je ook stemt, ze komen het afromen en herverdelen, ook van ons/je schrale salaris (lees besteden aan de grootste bevolkingsgroep, in ons geval de 60+ bubbel)
pi_209980073
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat de migratiestroom moet worden ingeperkt, maar het onderwerp is niet doorslaggevend voor het bepalen van mijn stemkeuze. Maar dan spreek ik dus alleen voor mezelf.
pi_209980075
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het heel lastig. Voor mij speelt klimaat een behoorlijk grote rol, maar immigratie ook. Ik kan de twee ook niet los van elkaar zien.

Daarnaast ben ik er ook klaar mee dat je voor mijn gevoel vrijwel alles kan maken als je maar (heel) veel geld hebt en de rekening telkens bij de burger terecht komt. Dan zou je zeggen dat ik links moet stemmen, maar de partijen die zich nu als links profileren vind op op gebied van immigratie veel te zwak en veel te gefocust op klimaat.
Wat bedoel je met 'klimaat speelt een grote rol' vraag ik mij dan altijd af?

Als je stem ergens geen invloed op heeft, is het het klimaat :+
pi_209980086
quote:

Ook met het ook op migratie lijkt me dat geen verkeerd idee, scheelt in de toekomst juist weer mensen die vanwege een onleefbaarder wordend klimaat willen/moeten gaan verkassen.
pi_209980087
quote:

Dat is in grote lijnen hoe ik naar kijk ook. Rekening komt veel te vaak bij de burger te liggen (en dan juist weer de lage/midden klassen die het al zo krap hebben tegenwoordig), te veel focus op klimaat en er word te weinig gedaan aan de instroom.

Ik wil die instroom niet helemaal stoppen, maar wel veel strengere regels. Ik wil ook dat we wat doen voor het klimaat, maar ik wil er niet in doorslaan. Ik snap ook dat bepaalde kosten nou eenmaal bij de burger terecht komen, maar de laatste jaren (en als bepaalde klimaat pakketten er door heen komen zal dat alleen nog maar meer worden) is ook dat wel heel erg extreem.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:15:48 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Pompeuze populist met zijn 'deze zomerstorm is het gevolg van klimaatverandering'.
Ook zo'n heerlijke inderdaad.
Die vent is niet goed wijs. En de mensen die op hem stemmen realiseren zich echt niet op wat ze gaan stemmen.

Werkelijk, hou je potlood zo ver mogelijk bij dat vakje vandaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:16:37 #43
323876 michaelmoore
pi_209980098
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik ben er achter gekomen dat ik beter niet in NL kan zijn in mijn meest productieve jaren

op welke partij je ook stemt, ze komen het afromen en herverdelen, ook van ons/je schrale salaris (lees besteden aan de grootste bevolkingsgroep, in ons geval de 60+ bubbel)
Nou daar heb je dan verkeerd achter gekomen
ik neem aan dat je productieve jaren nog niet gekomen zijn n je dit zit te overdenken op je zolderkamertje onder het genot van een gebakje van je moeder

Als je een beetje handig bent met gereedschap en je ZZP er wordt dan kun je het nergens beter verdienen dan in Nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209980100
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vervangingsmigratie is een term die de VN zelf ook gebruikt. Daar zie ik geen probleem in.

meh

vind die term nuttiger/inhoudelijker dan het hier veelal gebruikte woord wappie bijvoorbeeld

maar dat is wel erg offtopic

timmermans is daar niet van, die komt vanuit de toren van babelbrussel naar ons afgedaald
en dat is dan of onze nieuwe redder vanaf links of het groene gevaar van binnenuit!!
pi_209980104
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nou daar heb je dan verkeerd achter gekomen
ik neem aan dat je productieve jaren nog niet gekomen zijn n je dit zit te overdenken op je zolderkamertje onder het genot van een gebakje van je moeder

Als je een beetje handig bent met gereedschap en je ZZP er wordt dan kun je het nergens beter verdienen dan in Nederland
foute aanname
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:17:05 #46
pi_209980105
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Wat bedoel je met 'klimaat speelt een grote rol' vraag ik mij dan altijd af?

Als je stem ergens geen invloed op heeft, is het het klimaat :+
Klimaat is in deze een parapluterm voor maatregelen die ons (lokale)klimaat kunnen verbeteren. Uitstoot van broeikasgassen bijvoorbeeld, maar ook op veel kleinere schaal. Denk aan vervuild koelwater, PFAS vervuilde plassen, etc.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:17:24 #47
323876 michaelmoore
pi_209980110
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:17 schreef aTypisch het volgende:

[..]
foute aanname
j ekannog geen schroevedraaier vast houden dus
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:17:39 #48
pi_209980117
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:16 schreef aTypisch het volgende:

[..]
meh

vind die term nuttiger/inhoudelijker dan het hier veelal gebruikte woord wappie bijvoorbeeld

maar dat is wel erg offtopic

timmermans is daar niet van, die komt vanuit de toren van babelbrussel naar ons afgedaald
en dat is dan of onze nieuwe redder vanaf links of het groene gevaar van binnenuit!!
Het onderwerp is dan ook absoluut niet taboe ;)
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:18:04 #49
pi_209980122
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook met het ook op migratie lijkt me dat geen verkeerd idee, scheelt in de toekomst juist weer mensen die vanwege een onleefbaarder wordend klimaat willen/moeten gaan verkassen.
Daarom vind ik het ook belangrijk, maar rationaliteit is soms ver te zoeken.
pi_209980123
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klimaat is in deze een parapluterm voor maatregelen die ons (lokale)klimaat kunnen verbeteren. Uitstoot van broeikasgassen bijvoorbeeld, maar ook op veel kleinere schaal. Denk aan vervuild koelwater, PFAS vervuilde plassen, etc.
dus meer milieu en omgeving?
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:18:27 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980129
quote:

[..]

Potato potato. Tomato tomato. De theorie/concept blijft hetzelfde, alleen het naampje is anders.
1947-2016
pi_209980135
quote:

[..]
ja hoor :')
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:19:25 #53
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209980146
quote:

[..]
De wereldbevolking stijgt een stuk sneller dan de temperatuur heur :)
2050, miljard Afrikanen erbij.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209980147
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ook zo'n heerlijke inderdaad.
Die vent is niet goed wijs. En de mensen die op hem stemmen realiseren zich echt niet op wat ze gaan stemmen.

Werkelijk, hou je potlood zo ver mogelijk bij dat vakje vandaan.
Ah, iemand die nooit of te nimmer PvdA of GL zou stemmen raad anderen aan om vooral geen PvdA/GL te stemmen.

Zal ik anders ook een negatief stemadvies afgeven voor de PVV en FvD?
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:19:44 #55
pi_209980154
quote:

[..]
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:18 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dus meer milieu en omgeving?
Dat is eerder een ding dan klimaat, maar zoals pompom hierboven aangeeft is bijdrage aan verminderen van broeikasgassen ook van belang omdat de wereld op bepaalde plekken anders onleefbaar wordt, wat weer migratiestromen veroorzaakt. Gaan wij dat in ons eentje tegen houden? Neen. Ik vind het echter wel mega asociaal om er niets aan te doenm
pi_209980155
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En de mensen die op hem stemmen realiseren zich echt niet op wat ze gaan stemmen.

Vertel het die mensen dan eens. Waar gaan ze op stemmen? En probeer het zonder terminologie als 'die man is niet goed wijs'.
In Southern Sun
pi_209980156
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
j ekannog geen schroevedraaier vast houden dus
nee daar heb ik mensen voor
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:20:01 #58
pi_209980159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Potato potato. Tomato tomato. De theorie/concept blijft hetzelfde, alleen het naampje is anders.
Nee dat is het niet en we willen het gewoon niet hebben.
pi_209980161
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Elitair.
In Southern Sun
pi_209980167
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Elitair.
nee, budgettair
pi_209980179
quote:

[..]
Het ding met klimaatmaatregelen... klinkt allemaal heel nobel. Is ook nobel. Maar het kost de burger een hoop. Maakt niet zoveel uit als je er goed voor staat, veel spaart en daar geen zorgen over hebt, maar het stapelt wel op voor grote groepen in de samenleving. Die kosten zouden het nog waard kunnen zijn als het wereldwijd zou gebeuren, of als we ook een daadwerkelijk effect zouden merken. Maar uiteindelijk zijn wij maar een klein landje. Alle winst die we hier boeken is al heel minimaal (kijk naar de winst van dat miljarden pakket waar het een tijd geleden over ging), maar het helpt niet als die winst elders in de wereld weer gecompenseerd word omdat ze het daar wat minder belangrijk vinden. Het is niet zo dat wij er met een miljardenpakket voor gaan zorgen dat we later minder asielzoekers krijgen omdat het klimaat daar kut is. Sowieso komen de meesten deze kant op omdat ze financieel vooruit willen gaan, of omdat ze hun leven ergens niet zeker zijn.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:21:46 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980181
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ah, iemand die nooit of te nimmer PvdA of GL zou stemmen raad anderen aan om vooral geen PvdA/GL te stemmen.

Mag je doen, stem daar ook niet op.
1947-2016
pi_209980182
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Dat is eerder een ding dan klimaat, maar zoals pompom hierboven aangeeft is bijdrage aan verminderen van broeikasgassen ook van belang omdat de wereld op bepaalde plekken anders onleefbaar wordt, wat weer migratiestromen veroorzaakt. Gaan wij dat in ons eentje tegen houden? Neen. Ik vind het echter wel mega asociaal om er niets aan te doenm
oh ja ik heb niet zoveel met stemmen op een partij om het weer te veranderen :+

vind dat wel erg knap van timmermans en consorten, dat ze dat als merkje hebben weten te krijgen
stem op mij voor een beter klimaat
pi_209980187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:10 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Welk woord gebruiken we dan voor een etnische minderheid worden in eigen land?
Ga eens naar de website van het CBS zou ik zeggen. Er is in de verste verte geen sprake van dat de autochtoon in de minderheid wordt gedrukt. De steigende populatie heeft inderdaad met immigratie te maken, maar vooral omdat we steeds ouder worden. Dat het het laatste jaar vrij hard is gegaan komt met name door de oorlog in oekraine. Als er nou eens wat werd gedaan aan veiligelanders zou het er een stuk beter uitzien. Oh, en ik ben gematigd links.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_209980190
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

jeetje
jij durft
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:22:38 #66
pi_209980197
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]
oh ja ik heb niet zoveel met stemmen op een partij om het weer te veranderen :+

vind dat wel erg knap van timmermans en consorten, dat ze dat als merkje hebben weten te krijgen
stem op mij voor een beter klimaat
Ja en dat staat me dus weer enorm tegen. :D
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:23:04 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980201
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee dat is het niet
Wat is het dan?
quote:
en we willen het gewoon niet hebben.
Ah, monkey out of the sleeve. Alleen omdat het woordje gebruikt wordt door mensen met wat aparte ideeën... right, zelfs de vn heeft het er dus over alleen in een andere goedgekeurde term.

Nogmaals, wat is het verschil dan?
Ik vind het ter degen een belangrijk onderwerp in het huidige europa, want het volk wat komt om het bevolkingspeil groeiende te houden, zorgt er wel voor dat na verloop van tijd de meerderheid is vervangen.

En door wat?
Gezien de druk op de maatschappij op allerlei vlakken een belangrijk issue. En om nou alles direct in de complothoek te trappen...
1947-2016
pi_209980213
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Er zijn ook gewoon mensen die het niet kunnen betalen.

Ik denk dat niemand echt zegt van "jaaaaaaaaaaa, ik wil over tien jaar echt een heel slecht klimaat *O* *O* "

Echt zin in.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:25:13 #69
65846 Bocaj
47th President.
pi_209980221
Er is 1 voordeel.
Ik verwacht dat de versplintering gaat stoppen.

- Groep van Haga
- Fractie den Haan
- Forum
- Bij1
- Gundogan

Konden wel eens verdwijnen! :Y
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:25:44 #70
28167 matthijst
pi_209980227
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
[..]
Ga eens naar de website van het CBS zou ik zeggen. Er is in de verste verte geen sprake van dat de autochtoon in de minderheid wordt gedrukt. De steigende populatie heeft inderdaad met immigratie te maken, maar vooral omdat we steeds ouder worden. Dat het het laatste jaar vrij hard is gegaan komt met name door de oorlog in oekraine. Als er nou eens wat werd gedaan aan veiligelanders zou het er een stuk beter uitzien. Oh, en ik ben gematigd links.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)C5%20miljoen,procent)%20niet%20in%20Nederland%20geboren.

Van de 17,5 miljoen inwoners op 1 januari 2021, zijn er:
2,5 miljoen (14 procent) niet in Nederland geboren.
2,0 miljoen in NL geboren, met 1 of 2 Buitenlandse ouders
pi_209980228
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja en dat staat me dus weer enorm tegen. :D
:) weet ik

het verschil is wel dat het mij niet tegenstaat dat mensen dat doen, of daarin geloven op landelijk niveau

de oplossing voor een beter/efficienter/minder schadelijk gebruik van energie wil iedereen, maar werd bijvoorbeeld ook juist door natuurstemmers tegengehouden (kernenergie is nu ineens niet meer te vies, bijv :))

we zouden kunnen beginnen met een geldsysteem dat niet gebaseerd is op oneindige schulden, met een vaste geldhoeveelheid (een harde standaard dus) kun je dat als meetlat gebruik voor je kosten/baten

nu is er een oneindige vraag (want oneindig geld) en dus ook oneindig ruimte voor mismanagement op werkelijk alle niveaus

gr
pi_209980231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
[..]
CBS zegt dat 3rde generatie Mohammed net zo Nederlands is als jij en ik. We weten niet eens hoe ver de "vervanginsgmigratie" al is. Je ziet hoe links er in Amerika op reageert waar het wel duidelijk is dat het gaat gebeuren en daar is de houding "ja wat is daar mis mee" of "ja dat is goed" en dat zal hier niet anders zijn.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:27:57 #73
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980243
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:25 schreef Bocaj het volgende:
Er is 1 voordeel.

- Groep van Haga
- Fractie den Haan
- Forum
- Bij1
- Gundogan

fvd zie ik niet snel helemaal verdwijnen. Raar genoeg zijn er zat mensen die hem achterna lopen.
De rest uit dat rijtje, die wel.
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:28:04 #74
28167 matthijst
pi_209980244
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:26 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
CBS zegt dat 3rde generatie Mohammed net zo Nederlands is als jij en ik. We weten niet eens hoe ver de "vervanginsgmigratie" al is. Je ziet hoe links er in Amerika op reageert waar het wel duidelijk is dat het gaat gebeuren en daar is de houding "ja wat is daar mis mee" of "ja dat is goed" en dat zal hier niet anders zijn.
Den Haag is een stad waar meer dan 200 nationaliteiten met elkaar leven, wonen en werken. Meer dan 50 % van de bewoners heeft een migratieachtergrond.

Rotterdam is een hyperdiverse stad en telt ongeveer 170 verschillende nationaliteiten. Daarmee lijkt Rotterdam op andere grote steden van Nederland. Iets meer dan de helft van de Rotterdammers heeft een migratieachtergrond.

Het aandeel autochtonen is gedaald naar 48%, het aandeel Amsterdammers van niet-westerse herkomst bedraagt 35% en de groep westerse allochtonen is bijna 17%. Dat blijkt uit een factsheet van het Amsterdamse onderzoeksbureau Onderzoek, Informatie Statistiek
pi_209980260
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:25 schreef Bocaj het volgende:
Er is 1 voordeel.

- Groep van Haga
- Fractie den Haan
- Forum
- Bij1
- Gundogan

waarom is dat een voordeel?

we hebben in dat zaaltje op elke stoel een volksvertegenwoordiger zitten (is de bedoeling)
dan is het hartstikke gezond om daar ook veel verschillende stromingen en partijen te hebben

of misschien bedoel je iets anders :)

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 12:30:15 ]
pi_209980262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:25 schreef matthijst het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)C5%20miljoen,procent)%20niet%20in%20Nederland%20geboren.

Van de 17,5 miljoen inwoners op 1 januari 2021, zijn er:
2,5 miljoen (14 procent) niet in Nederland geboren.
2,0 miljoen in NL geboren, met 1 of 2 Buitenlandse ouders
Niets om je over zorgen te maken dus. In de grote steden ligt het wat extremer, eens.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:30:11 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980266
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:26 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
En vraag vervolgens wat ze zijn...

Kan me de vlaggen nog herinneren afgelopen November in die specifieke buurten.
Waren ze rood-wit-blauw/oranje?

Meh...
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:30:40 #78
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980269
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Niets om je over zorgen te maken dus. I
_O-
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:31:08 #79
28167 matthijst
pi_209980273
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Niets om je over zorgen te maken dus. In de grote steden ligt het wat extremer, eens.
Grote steden meer dan 50% allochtoon, dus het is maar waar je woont.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:31:25 #80
65846 Bocaj
47th President.
pi_209980275
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
waarom is dat een voordeel?

we hebben in dat zaaltje op elke stoel een volksvertegenwoordiger zitten (is de bedoeling)
dan is het hartstikke gezond om daar ook veel verschillende stromingen en partijen te hebben

of misschien bedoel je iets anders :)
Minder rekening houden met en sneller vormen van coalities. (Minder gedoe ook.)
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:31:45 #81
323876 michaelmoore
pi_209980281
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je buurman , op de dagen dat ie uit zijn scootmobiel kan komen
pi_209980285
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
_O-
Ik heb nergens last van en ik woon in R'dam e.o.. Het zijn de mensen in de periferie die het hardst moord en brand schreeuwen. omdat ze zich gek laten maken.
pi_209980287
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En vraag vervolgens wat ze zijn...

Kan me de vlaggen nog herinneren afgelopen November in die specifieke buurten.
Waren ze rood-wit-blauw/oranje?

Meh...
Nee die snappen ook wel dat ze niet echt Nederlander zijn en veel zullen je ook in een verhit gesprek triomfantelijk vertellen hoe "wij het hier gaan overnemen".
pi_209980290
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Minder rekening houden met en sneller vormen van coalities. (Minder gedoe ook.)
is dat het hoofddoel van de tweede kamer?

be careful what you wish for :+

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 12:33:03 ]
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:33:05 #85
323876 michaelmoore
pi_209980294
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nee, budgettair
ben jij de fokker die multimiljonair is, een piemel van 33 cm heeft en in een Bugatti rijd op zondag ?/
pi_209980296
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:32 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Nee die snappen ook wel dat ze niet echt Nederlander zijn en veel zullen je ook in een verhit gesprek triomfantelijk vertellen hoe "wij het hier gaan overnemen".
Jij spreekt ze als rasechte racist natuurlijk dagelijks.
In Southern Sun
pi_209980297
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ben jij de fokker die multimiljonair is, een piemel van 33 cm heeft en in een Bugatti rijd op zondag ?/
nee
pi_209980309
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Jij spreekt ze als rasechte racist natuurlijk dagelijks.
Ja ik heb wel in multiculturele chatgroeps gezeten en 9 van de 10 keer is het die houding.
pi_209980316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:35 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Ja ik heb wel in multiculturele chatgroeps gezeten en 9 van de 10 keer is het die houding.
_O- goede troll
pi_209980317
quote:

[..]
Je weet dat er ook een echte wereld is?
In Southern Sun
pi_209980331
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Oh dus wat mensen hier op dit forum zeggen is ook allemaal nep? Ik moet op straat een willekeurig groepje marokkanen aanspreken met gevaar voor eigen leven omdat je dan pas hun echte mening hoort?
Juist op het internet durven mensen wat meer toe tegeven hoe ze echt over dingen denken dankzij de anonimiteit.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:37:31 #92
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980332
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:32 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Jep. Vaak genoeg meegemaakt inderdaad.
Immers een vaak gehoorde kreet van de imam om de islam ideologie te verspreiden.
1947-2016
pi_209980338
Walgelijke verschrikking deze Pierre Kartner imitator.
pi_209980342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:37 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Oh dus wat mensen hier op dit forum zeggen is ook allemaal nep? Ik moet op straat een willekeurig groepje marokkanen aanspreken met gevaar voor eigen leven omdat je dan pas hun echte mening hoort?
Juist op het internet durven mensen wat meer toe tegeven hoe ze echt over dingen denken dankzij de anonimiteit.
Marokkanen staan inderdaad alleen in groepjes op straat ja :D.
In Southern Sun
pi_209980343
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:41 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
En dan lekker je stem weggooien door de op de PVV te stemmen.

Altijd vermakelijk dat soort mensen :7
Mwah, ik zal niet zeggen dat de PVV heel veel voor elkaar krijgt maar met best wat sommige stemmingen is de motie aangenomen of verworpen als coalitie er niet uit komt.
pi_209980348
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vaak genoeg meegemaakt inderdaad.
Waar? Hoe? In welke setting?
In Southern Sun
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:39:33 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980349
quote:

[..]
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]
_O- goede troll
Werk eens een tijdje met ze samen zou ik zeggen....
Het is echt geen vredelievend volkje.
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:40:41 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Hou je je nu van de domme, zit je te trollen of heb je het gewoon echt niet door?
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:40:53 #99
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209980366
quote:

[..]

Wat mij betreft, als je kneiterlinks bent, ben je automatisch tegen massa immigratie. Als in klassiek sociaal democratisch links.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209980367
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou je je nu van de domme, zit je te trollen of heb je het gewoon echt niet door?
Oprechte vraag.
In Southern Sun
pi_209980368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Werk eens een tijdje met ze samen zou ik zeggen....
Het is echt geen vredelievend volkje.
wat bedoel je met 'ze'?
pi_209980369
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou sorry maar mijn zoon is zelf beroofd door een grote groep Marokkanen. Dus ze zijn wel degelijk wel eens in groepen ;)

Ze hadden zelfs zijn jas van de H & M meegenomen.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:43:21 #103
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209980388
quote:

[..]
:')

Je kunt ook gewoon met die mensen praten he in het echte leven, niet alle Marokkanen en Turken zijn kutte hangjeugd snotapen.
pi_209980395
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:41 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Nou sorry maar mijn zoon is zelf beroofd door een grote groep Marokkanen. Dus ze zijn wel degelijk wel eens in groepen ;)

Ze hadden zelfs zijn jas van de H & M meegenomen.
Erg voor je zoon. Ik ben wel eens van mijn fiets beroofd door een groep roomblanke Nederlanders. Echt geen vredelievend volkje.
In Southern Sun
pi_209980401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:43 schreef Momo het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon met die mensen praten he in het echte leven, niet alle Marokkanen en Turken zijn kutte hangjeugd snotapen.
Nee, maar het ging over het feit dat Marokkanen nooit in groepen op straat zouden zijn. Dus dat is niet waar.
pi_209980406
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:44 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Nee, maar het ging over het feit dat Marokkanen nooit in groepen op straat zouden zijn.
Je moet wel goed blijven lezen, want dat staat er niet.
In Southern Sun
pi_209980408
quote:

[..]

In een groep zijn mensen toch anders dan als je met ze alleen spreekt. Leuk als ze alleen anders zijn, maar je hebt wel met een groep te maken als ze in een groep zijn.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:45:27 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209980414
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:44 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Nee, maar het ging over het feit dat Marokkanen nooit in groepen op straat zouden zijn. Dus dat is niet waar.
Nee, ik quote een bericht dat 9 van de 10 Marokkanen zeggen "wij het hier gaan overnemen"
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:45:55 #109
pi_209980419
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat is het dan?
[..]
Ah, monkey out of the sleeve. Alleen omdat het woordje gebruikt wordt door mensen met wat aparte ideeën... right, zelfs de vn heeft het er dus over alleen in een andere goedgekeurde term.

Nogmaals, wat is het verschil dan?
Ik vind het ter degen een belangrijk onderwerp in het huidige europa, want het volk wat komt om het bevolkingspeil groeiende te houden, zorgt er wel voor dat na verloop van tijd de meerderheid is vervangen.

En door wat?
Gezien de druk op de maatschappij op allerlei vlakken een belangrijk issue. En om nou alles direct in de complothoek te trappen...
Ik ga die discussie niet aan, we willen het gewoon niet. Het onderwerp is verder niet taboe.

We praten ook niet over lebensraum om maar wat te noemen.
pi_209980422
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je moet wel goed blijven lezen, want dat staat er niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Marokkanen staan inderdaad alleen in groepjes op straat ja :D.
Dat was sarcasme van jouw kant.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:46:15 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209980426
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
In een groep zijn mensen toch anders dan als je met ze alleen spreekt. Leuk als ze alleen anders zijn, maar je hebt wel met een groep te maken als ze in een groep zijn.
Want alle Marokkanen veranderen in roofdieren als ze samen komen?
pi_209980428
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ga die discussie niet aan, we willen het gewoon niet. Het onderwerp is verder niet taboe.

watje

het excuus (blijkbaar een catchy term, die nu nog in je opkomt) van nazi-duitsland om het toevoegen van extra grond/land aan de unie te verkopen aan de bevolking

lijkt mij wel relevant in deze tijd

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 12:48:36 ]
pi_209980441
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Niet alle, maar ik was echt blij dat mij zoon er levend vanaf was gekomen hoor. Ze hadden hem ook met zijn allen geschoptt en geslagen.

...en dat verzin ik niet, er is ook echt aangifte van gedaan.

..en als je het niet gelooft, mag je het hier aan hem komen vragen.
pi_209980455
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zullen roofdieren tussen zitten, maar ook de stillen zullen veranderen in een groep, wellicht meer meelopers dan doeners maar toch.
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 12:49:07 #115
pi_209980467
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:46 schreef aTypisch het volgende:

[..]
watje

het excuus (blijkbaar een catchy term, die nu nog in je opkomt) van nazi-duitsland om het toevoegen van extra grond/land aan de unie te verkopen aan de bevolking

lijkt mij wel relevant in deze tijd

Alleen voor een zeker klein mannetje uit Rusland
pi_209980472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, ik quote een bericht dat 9 van de 10 Marokkanen zeggen "wij het hier gaan overnemen"
In die chatgroep was dat zo ongeveer wel ja. Er was sowieso geen enkele die vond dat ik wel een punt had dat Nederlanders het recht hadden om een etnische meerderheid in hun eigen land te blijven en als je ze een beetje prikkelt (wat linkse mensen natuurlijk nooit zullen doen) dan komt al gauw hun ware aard naar boven en vinden ze het geweldig leuk hoe zij hier ons land overnemen.

Ik ga toch ook niet tegen een Marokkaan op het werk vertellen hoe ik eigenlijk liever hebt dat hij teruggaat naar Marokko, ik pas wel op, en zij zullen het tegenovergestelde ook niet zomaar tegen mij zeggen. Mensen zijn op internet juist eerlijker.
pi_209980476
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alleen voor een zeker klein mannetje uit Rusland
nee
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:50:32 #118
28167 matthijst
pi_209980481
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Erg voor je zoon. Ik ben wel eens van mijn fiets beroofd door een groep roomblanke Nederlanders. Echt geen vredelievend volkje.
Bel opsporing verzocht. Hebben ze weer een keer een roomblanke verdachte *)
pi_209980482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:49 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
In die chatgroep was dat zo ongeveer wel ja. Er was sowieso geen enkele die vond dat ik wel een punt had dat Nederlanders het recht hadden om een etnische meerderheid in hun eigen land te blijven en als je ze een beetje prikkelt (wat linkse mensen natuurlijk nooit zullen doen) dan komt al gauw hun ware aard naar boven en vinden ze het geweldig leuk hoe zij hier ons land overnemen.

Ik ga toch ook niet tegen een Marokkaan op het werk vertellen hoe ik eigenlijk liever hebt dat hij teruggaat naar Marokko, ik pas wel op, en zij zullen het tegenovergestelde ook niet zomaar tegen mij zeggen. Mensen zijn op internet juist eerlijker.
maar de vraag is

gaat Timmermans hier wat aan doen voor je?

lijkt mij ook wel een type die is voor meer surveillance op sosjal media, wellicht kun je met je ontzettende gejank dan ook bij zijn partijtje terecht

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 12:50:41 ]
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:51:07 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209980486
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:47 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Niet alle, maar ik was echt blij dat mij zoon er levend vanaf was gekomen hoor. Ze hadden hem ook met zijn allen geschoptt en geslagen.

...en dat verzin ik niet, er is ook echt aangifte van gedaan.
Oh, ik geloof je wel hoor, het is ook echt wel een probleem die hangjeugd cultuur onder Marokkaanse jeugd, maar om nou alle Marokkanen wel te zetten als roofdieren en barbaren. Heb ook genoeg fijne Marokkanen getroffen in mijn leven. Nederlandse wetgeving is veel te slap voor dat soort tuig die dat soort dingen doet, staan zo weer buiten als ze wel gepakt worden.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:51:20 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980489
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het maar een slap excuus. Omvolking mag niet, maar vervangingsmigratie wel.

Riiight. Different name, same animal.
1947-2016
pi_209980496
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:50 schreef aTypisch het volgende:

[..]
maar de vraag is

gaat Timmermans hier wat aan doen voor je?

lijkt mij ook wel een type die is voor meer surveillance op sosjal media, wellicht kun je met je ontzettende gejank dan ook bij zijn partijtje terecht
Ik vind dat juist prima dat ze dat zeggen, zou nog wat ogen kunnen openen van alle mensen die dat glashard ontkennen hier.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:52:43 #123
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209980501
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:49 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]

Ja want stoere praatjes in een internetgroep van eens stel pubers zijn wel betrouwbaar. Hier op fok hebben ook alle mannen 30cm en verdienen 200.000 euro per jaar.
pi_209980503
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Oh, ik geloof je wel hoor, het is ook echt wel een probleem die hangjeugd cultuur onder Marokkaanse jeugd, maar om nou alle Marokkanen wel te zetten als roofdieren en barbaren. Heb ook genoeg fijne Marokkanen getroffen in mijn leven. Nederlandse wetgeving is veel te slap voor dat soort tuig die dat soort dingen doet, staan zo weer buiten als ze wel gepakt worden.
pi_209980509
Hier in het rotterdams havengebied hebben we alle nationaliteiten. Ik vind dat wel wat hebben. Als je daar niet tegen kunt ben je wat mij betreft xenofoob.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:53:28 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209980512
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:52 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Vertel eens, wetgeving is ok zo?
pi_209980515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Vertel eens, wetgeving is ok zo?
ik vind het knap hoe je vanaf groepjes jongeren/marokkanen/maaktmegeenfuckuitalzijnzepaars.gif (boeven of niet) terecht komt bij: we moeten de machtigste organisatie in ons land (de staat) nog extra mogelijkheden gevuh

maar het is geen verrassing :+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 12:55:02 ]
pi_209980518
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hier in het rotterdams havengebied hebben we alle nationaliteiten. Ik vind dat wel wat hebben. Als je daar niet tegen kunt ben je wat mij betreft xenofoob.
jeetje

ferme taal!
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:56:04 #129
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209980538
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:54 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik vind het knap hoe je vanaf groepjes jongeren (boeven of niet) terecht komt bij: we moeten de machtigste organisatie in ons land (de staat) nog extra mogelijkheden gevuh

maar het is geen verrassing :+
Nouja als er geen grote gevolgen zijn voor het beroven van mensen dan is het niet zo raar dat ze het weer doen?
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:56:28 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980549
quote:

[..]

Nee, die niet kutte hangjeugd snotapen zijn de vrouwen die niks te zeggen hebben. Vandaar ook dat er genoeg wel kutte hangjeugd snotapen zijn die ouder worden en gewoon hun grafmentaliteit doorgeven aan de volgende generatie. Ingelepeld en bijgepeperd door de imam.

Voor velen zal het lastig te geloven zijn hoe de meerderheid van dit volk in elkaar zit. Ze hebben zelfs een speciale term voor alles wat niet moslim is en die is niet bepaald vriendelijk bedoeld. In iedere setting zie je het weer, zijn ze in de minderheid zijn ze stilletjes. Zijn ze in de meerderheid, heb je heibel.
1947-2016
pi_209980553
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, maar ik kan je ook wel eerlijk zeggen, dat het heel moeilijk is om Marokkanen aardig te blijven vinden als je zoiets hebt meegemaakt met je eigen kind.

Dat durf ik hier ook wel te typen.

Want hij heeft er ook een hele grote (mentale) klap van gehad.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:56:54 #132
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209980555
Milieu maatregelen ben ik trouwens 100% voor, klimaatmaatregelen ook, maar ik denk dat we daar keihard aan de verkeerde maatregelen werken. Ik denk dat we te laat zijn om grote klimaatverandering te voorkomen en vind dat we veel meer energie zouden moeten steken in omgaan met klimaatverandering ipv verminderen van uitstoot tegen elke kost. Verminderen van uitstoot wel mee doorgaan, maar op een kosteneffectieve manier die tegelijk ook niet onze welvaart de nek om draait.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_209980562
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja want stoere praatjes in een internetgroep van eens stel pubers zijn wel betrouwbaar. Hier op fok hebben ook alle mannen 30cm en verdienen 200.000 euro per jaar.
Nee dat verzinnen ze voor de lol, eigenlijk menen ze het niet en maken ze zich best wel zorgen over de ethnische transformatie van Europa, vinden ze heel zielig voor ons :'). Ik geloof het sowieso meer dan jij die er een "in het echte leven" spreekt, alsof daar mensen met hun hart op de tong spreken.
pi_209980576
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:54 schreef aTypisch het volgende:

[..]
jeetje

ferme taal!
Waaom dan? Waarom moet het allemaal nederlands en blank zijn? Ben je raar in je hoofd of zo? Dit is de grootste havenstad van Europa. Het is altijd al zo geweest. Al dat buitenlandse eten, lekker man, en de vrouwen.
pi_209980583
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waaom dan? Waarom moet het allemaal nederlands en blank zijn? Ben je raar in je hoofd of zo? Dit is de grootste havenstad van Europa. Het is altijd al zo geweest. Al dat buitenlandse eten, lekker man, en de vrouwen.
:? ik ben daar dan ook niet op tegen

stukje zelf dingen verzinnen genot

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 12:58:26 ]
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:58:17 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980584
quote:
Als je daar niet tegen kunt ben je wat mij betreft xenofoob.
Frame
Wat dat ben je net zo slecht als een gemiddelde moslim met het gekuffar op alles wat anders is dan moslim.

Hoefijzertje.
1947-2016
pi_209980599
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee, die niet kutte hangjeugd snotapen zijn de vrouwen die niks te zeggen hebben. Vandaar ook dat er genoeg wel kutte hangjeugd snotapen zijn die ouder worden en gewoon hun grafmentaliteit doorgeven aan de volgende generatie. Ingelepeld en bijgepeperd door de imam.

Voor velen zal het lastig te geloven zijn hoe de meerderheid van dit volk in elkaar zit. Ze hebben zelfs een speciale term voor alles wat niet moslim is en die is niet bepaald vriendelijk bedoeld. In iedere setting zie je het weer, zijn ze in de minderheid zijn ze stilletjes. Zijn ze in de meerderheid, heb je heibel.
Nogmaals: van wie, wat en waar heb je dit allemaal? Je komt blijkbaar dagelijks veel in contact met Marokkanen gezien je stelligheid.
In Southern Sun
pi_209980605
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:? ik ben daar dan ook niet op tegen

stukje zelf dingen verzinnen genot

Oh sorry, ik las wat anders. Ja, word een beetje ovespoeld hier. :D
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:59:42 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980620
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:56 schreef nixxx het volgende:
Milieu maatregelen ben ik trouwens 100% voor, klimaatmaatregelen ook, maar ik denk dat we daar keihard aan de verkeerde maatregelen werken. Ik denk dat we te laat zijn om grote klimaatverandering te voorkomen en vind dat we veel meer energie zouden moeten steken in omgaan met klimaatverandering ipv verminderen van uitstoot tegen elke kost. Verminderen van uitstoot wel mee doorgaan, maar op een kosteneffectieve manier die tegelijk ook niet onze welvaart de nek om draait.
30mrd voor 0,000036 graden.
Met daarbij enorme maatschappelijke schade want alles wordt afgewimpeld op de middenklasse.

Riiiiiight.
1947-2016
pi_209980631
quote:
Oh nee niet woke weer, ik ga zwemmen.

Xenofoob, ik ga op de loop.

Awesome, Niels
pi_209980639
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Frame
Wat dat ben je net zo slecht als een gemiddelde moslim met het gekuffar op alles wat anders is dan moslim.

Hoefijzertje.
Hebben ze wel met links gemeen, denken dat ze beter zijn dan een ander.
pi_209980657
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Oh sorry, ik las wat anders. Ja, word een beetje ovespoeld hier. :D
ben je nog steeds d66 fanaat?

of kwam dat ook door wat leesfoutjes?
pi_209980659
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:00 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Oh nee niet woke weer, ik ga zwemmen.

Xenofoob, ik ga op de loop.
Alle nationaliteiten wel wat vinden hebben woke noemen :').
In Southern Sun
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:02:10 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209980660
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ja, maar ik kan je ook wel eerlijk zeggen, dat het heel moeilijk is om Marokkanen aardig te blijven vinden als je zoiets hebt meegemaakt met je eigen kind.

Dat durf ik hier ook wel te typen.

Want hij heeft er ook een hele grote (mentale) klap van gehad.
Dat begrijp ik wel hoor. Een oud buurmeisje van mij (toen volwassen en uit huis, ik was puber die nog thuis woonde) heeft ook iets heel heftigs mee gemaakt waar Marokkanen bij betrokken waren. Toen heb ik ook wel meer wrok gevoelt tegen de gehele gemeenschap. Maar toch heb ik ook later zelf Marokkanen als buren gehad die op mij op meerdere momenten eten hebben aangeboden en echt heel fijne mensen waren. Ze zijn niet allemaal zo.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:02:30 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980663
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nogmaals: van wie, wat en waar heb je dit allemaal? Je komt blijkbaar dagelijks veel in contact met Marokkanen gezien je stelligheid.
Ze zijn een hele tijd collega's geweest in verschillende settingen verschillende bedrijven en verschillende branches. Ook tijdens mijn school en studie periode.
Zat in aanraking geweest met.

En jij, hoe ben jij met ze in aanraking geweest?
1947-2016
pi_209980664
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze zijn een hele tijd collega's geweest in verschillende settingen verschillende bedrijven en verschillende branches. Ook tijdens mijn school en studie periode.

ik kreeg altijd panna's van 'ze'
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:03:05 #147
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_209980665
Het gaat toch over Timmermans in dit topic en niet over de zo door ons gewaardeerde gelukszoekers? Dat onze grote vriend de deuren nog verder gaat openzetten is wel duidelijk maar laten we ons op de persoon en zijn ideeen focussen. Na Cruyff hebben we een nieuwe verlosser in Nederland 😇 Tenminste dat denkt ie zelf 🙄
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:03:13 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980666
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:00 schreef Culkin het volgende:

[..]
Hebben ze wel met links gemeen, denken dat ze beter zijn dan een ander.
Ja, dit ja.
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:03:52 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980671
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik kreeg altijd panna's van 'ze'
Bleef het daar maar bij. Kon je er nog om lachen.
1947-2016
pi_209980672
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
tis muh stad nie meer!
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:03:59 #151
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209980673
Maarrehh Marokkanen, heel leuk enzo, maar kunnen we het weer iets meer over Timmermans hebben?
pi_209980680
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:03 schreef matspontius het volgende:
Het gaat toch over Timmermans in dit topic en niet over de zo door ons gewaardeerde gelukszoekers? Dat onze grote vriend de deuren nog verder gaat openzetten is wel duidelijk maar laten we ons op de persoon en zijn ideeen focussen. Na Cruyff hebben we een nieuwe verlosser in Nederland 😇 Tenminste dat denkt ie zelf 🙄
Dat blijkt tot nu toe uit helemaal niks en is enkel een aanname waar men zich lekker over op kan winden.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:04:47 #153
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_209980683
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:03 schreef nixxx het volgende:
Maarrehh Marokkanen, heel leuk enzo, maar kunnen we het weer iets meer over Timmermans hebben?
Timmermans :r
pi_209980684
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bleef het daar maar bij. Kon je er nog om lachen.
ja beter gewoon even per persoon bekijken ipv je luie gedachtesprong om dan maar een hele groep te noemen

ook beter voor de gemoedsrust
pi_209980690
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat blijkt tot nu toe uit helemaal niks en is enkel een aanname waar men zich lekker over op kan winden.
Alvast voorsorteren op de rechtse paradepaardjes.
pi_209980691
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:03 schreef nixxx het volgende:
ik vind het zo bizar dat zowel de PvdA als GL hun lot aan deze gozer gaan verbinden

jarenlang opgebouwd, PvdA van oudsher en GL wat nieuwer
en nu patsboem

een of andere volgevreten europeaan die op de linkse troon komt zitten

erg grappig, eigenlijk
pi_209980692
quote:

[..]
Nja, het verleden spreekt voor zich in dit geval. Hij zal echt niet opeens een 180 doen. Geen verkiezingsprogramma nodig om te weten dat hij niet zo'n haast zal hebben met het aanpakken van asielzoekers of dat hij minder extreem in wil zetten op klimaat.
pi_209980694
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

School, studie, voetbal, buren, vrienden, etc, etc. Over het algemeen heel vriendelijke mensen met een sterk gevoel van trots. En ja, ook aardig wat etterbakjes. Nog nooit iemand over het overnemen van Nederland gehoord.
In Southern Sun
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:06:04 #159
323876 michaelmoore
pi_209980695
quote:

[..]

Europa krimpt ieder jaar met 1.000.000 mensen
Europa wordt iedere 10 jaar ouder met 10 jaar
wie nu 45 is die is over 20 jaar 65

In Italie is over enkele jaren wel 50% van de bevolking tussen de 50 en 70 jaar , vandaar dat juf Miloni voor geleide migratie is
https://www.populationpyramid.net/italy/2030/
Europa heeft iedere DAG een vliegtuig met 300 migranten nodig , alleen om niet te krimpen in aantal consumenten en werkers
Europa heeft dat werkvolk nodig om de ouderen te verzorgen en om belasting te betalen
pi_209980696
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ben je nog steeds d66 fanaat?

of kwam dat ook door wat leesfoutjes?
Niet fanaat. Ik maak gewoon een afweging. Misschien, of Volt.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:07:29 #161
287741 matspontius
pi_209980708
quote:

[..]
Aanname als in de verlosser of in de deuren open zetten? Wel duidelijk zijn in je quote svp
"Hoka Hey!"
pi_209980716
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee, dat-ie meteen weer begint te schelden met xenofoob, natuurlijk.

Dat noem je "framen."

Dat is een hele bekende "woke" tactiek.
pi_209980724
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In Italie is 50% van de bevolking tussen de 55 en 75 jaar , vandaar dat juf Miloni voor geleide migratie is

Europa heeft iedere DAG een vliegtuig met 300 migranten nodig , alleen om niet te krimpen in aantal consumenten en werkers
Europa heeft dat werkvolk nodig om de ouderen te verzorgen en om belasting te betalen

daarom is de PVV ook zo grappig als anti-immigratie én oudere partij _O-
pi_209980729
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:08 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]

Dat noem je "framen."
dat heb je met gelovigen
pi_209980730
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:08 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]

Dat noem je "framen."
Oh. Nou ja, als je niet tegen meerdere nationaliteiten in een samenleving kunt is dat ook wel wat xenofoob natuurlijk.
In Southern Sun
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:10:31 #166
323876 michaelmoore
pi_209980732
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:09 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

daarom is de PVV ook zo grappig als anti-immigratie én oudere partij _O-
PVV moet je niet serieus nemen , dat is de partij van henk en Ingrid die zitten inmiddels ook in het bejaardenhuis
pi_209980738
Never mind.
pi_209980741
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

Waarom moet het allemaal multicultureel zijn? Ik gun jou die multiculturele hel met al dat vreten wat je zo belangrijk vind prima, maar steek die spreidingswet in je reet accepteer al die buitenlanders in jouw stad en laat ons ook de keuze maken om niet deel te nemen aan je gefaalde multiculturele experiment en dan zijn we allebei blij.
pi_209980748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
PVV moet je niet serieus nemen , dat is de partij van henk en Ingrid die zitten inmiddels ook in het bejaardenhuis
dat staat zo ongeveer in mijn post, ouwe
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:11:35 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980749
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ja beter gewoon even per persoon bekijken ipv je luie gedachtesprong om dan maar een hele groep te noemen

ook beter voor de gemoedsrust
Dat station ben ik al lang gepasseerd.
Genoeg personen gezien, gehoord, gesproken om een bepaald patroon terug te zien.
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:12:09 #171
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209980755
quote:

[..]

In Italie is over enkele jaren wel 50% van de bevolking tussen de 50 en 70 jaar , vandaar dat juf Miloni voor geleide migratie is
Is het dan niet beter om de Nederlandse bevolking te motiveren meer kinderen te maken? Zoals ze bijvoorbeeld in Hongarije doen

Heb je de komende 20 jaar natuurlijk geen zak aan, maar he, dat heet investeren
pi_209980758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat station ben ik al lang gepasseerd.
Genoeg personen gezien, gehoord, gesproken om een bepaald patroon terug te zien.
prima hoor

ik vind Casablanca bijvoorbeeld puur genot
pi_209980761
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:07 schreef matspontius het volgende:

[..]
Aanname als in de verlosser of in de deuren open zetten? Wel duidelijk zijn in je quote svp
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:12:58 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980765
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
School, studie, voetbal, buren, vrienden, etc, etc. Over het algemeen heel vriendelijke mensen met een sterk gevoel van trots. En ja, ook aardig wat etterbakjes. Nog nooit iemand over het overnemen van Nederland gehoord.
Regelmatig. En niet alleen over NL.
1947-2016
pi_209980766
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat begrijp ik wel hoor. Een oud buurmeisje van mij (toen volwassen en uit huis, ik was puber die nog thuis woonde) heeft ook iets heel heftigs mee gemaakt waar Marokkanen bij betrokken waren. Toen heb ik ook wel meer wrok gevoelt tegen de gehele gemeenschap. Maar toch heb ik ook later zelf Marokkanen als buren gehad die op mij op meerdere momenten eten hebben aangeboden en echt heel fijne mensen waren. Ze zijn niet allemaal zo.
Nee, maar ik weet eigenlijk niet of ik me daar ooit nog overheen kan zetten.

Ik snap eigenlijk nu ook wel dat er mensen zijn die racistisch zijn.

Misschien een beetje te eerlijk, maar ik snap het echt. Dat beeld dat je voor je ziet dat ze met 12 mensen je zoon in elkaar trappen, gaat niet meer weg.

....en mijn zoon heeft zelf een Marokkaanse vriend. Dus ik weet heus wel dat het ook anders kan ;)

Die vriend heeft-ie ook al heel lang. Maar die vriend is ook heel goed opgevoed. Dus ik zie het verschil wel.
pi_209980769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:12 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Is het dan niet beter om de Nederlandse bevolking te motiveren meer kinderen te maken? Zoals ze bijvoorbeeld in Hongarije doen
Tja je zou denken dat al die slimme mensen in de tweede kamer ook wel zoiets simpels kunnen bedenken de afgelopen 60 jaar. maar die oplossing zagen ze over het hoofd. raar. bijna alsof ze het expres doen. bijna.
pi_209980770
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Regelmatig. En niet alleen over NL.
ik vind het ook wel hilarisch dat nederlanders vallen over marokannen die al dan niet wat zeggen over de wereld overnemen

GENOT
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:14:33 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980777
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
prima hoor

ik vind Casablanca bijvoorbeeld puur genot
Zal best.
Ben er ook wel benieuwd naar. De etterbuilen zitten hier, dus verwacht daar weinig rottigheid.
1947-2016
pi_209980778
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:13 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Tja je zou denken dat al die slimme mensen in de tweede kamer ook wel zoiets simpels kunnen bedenken de afgelopen 60 jaar. maar die oplossing zagen ze over het hoofd. raar. bijna alsof ze het expres doen. bijna.
het is een logisch gevolg van onze (werk)cultuur

minder tijd samen, minder budget, minder zekerheid, minder drang want andere dingen te doen, minder eigenlijk alles wat de kans op kindjes vergroot

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 13:16:04 ]
pi_209980782
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zal best.
Ben er ook wel benieuwd naar. De etterbuilen zitten hier, dus verwacht daar weinig rottigheid.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:15:50 #181
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209980786
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:13 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Zelfs de kerk had dat inzicht...
pi_209980791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Zelfs de kerk had dat inzicht...
daarom SGP
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:16:50 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980798
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:15 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Leg uit.
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:17:42 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209980812
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:16 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wat ben ik niet tegengekomen?

vervelende personen? jawel
Waar hadden we het net over?
Blijkbaar erg kort van geheugen. Lees maar rustig terug, staat alvast beschreven voor je in de posts.
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:19:13 #185
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209980834
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:16 schreef aTypisch het volgende:

[..]
daarom SGP
Ja dat is niet helemaal wat ik bedoelde he :P
pi_209980848
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
het is een logisch gevolg van onze (werk)cultuur

minder tijd samen, minder budget, minder zekerheid, minder drang want andere dingen te doen, minder eigenlijk alles wat de kans op kindjes vergroot
Ja niks logischer dan dat mensen hun primaire instinct op aarde niet meer nastreven :'). Er zijn totaal geen initiatieven om er iets tegen te doen. al 60 jaar niet terwijl men toen al de bui kon zien hangen. integendeel zelfs. In elke tv-show en reclame moet je gemixte koppels zien en je moet geen kinderen maken want klimaatverandering en abortus hoef je niet meer een paar dagen over na te denken want dat is zo errug. Maar goed ik snap dat dat allemaal toeval is en niet geplanned.
pi_209980851
En ik maar denken dat dit een topic was over Timmermans.
pi_209980866
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:19 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Ja niks logischer dan dat mensen hun primaire instinct op aarde niet meer nastreven :'). Er zijn totaal geen initiatieven om er iets tegen te doen. al 60 jaar niet terwijl men toen al de bui kon zien hangen. integendeel zelfs. In elke tv-show en reclame moet je gemixte koppels zien en je moet geen kinderen maken want klimaatverandering en abortus hoef je niet meer een paar dagen over na te denken want dat is zo errug. Maar goed ik snap dat dat allemaal toeval is en niet geplanned.
ja daarom niet je hoop vestigen op dit stukje grond
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:21:28 #189
28167 matthijst
pi_209980870
quote:

[..]

Werkende migranten ja. Geen onopgeleide, taal niet sprekende, baardmannetjes in AZC's die met telefoontjes in de hand van achter het hek aan het sissen zijn naar voorbijlopende vrouwen.
pi_209980877
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Stelling: De overname van Timmermans kan alleen omdat hij eigenlijk meer een GroenLinkser is tegenwoordig dan een PvdA'er

go!
pi_209980884
quote:
Ja en toen ging het via links-rechts naar klimaat en immigratie.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:24:12 #192
287741 matspontius
pi_209980905
quote:
Heb ik ook al aangegeven maar luisteren ho maar. Allemaal egotrippers, t'is net politiek Nederland 🙄
"Hoka Hey!"
pi_209980931
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Stelling: De overname van Timmermans kan alleen omdat hij eigenlijk meer een GroenLinkser is tegenwoordig dan een PvdA'er

go!
Ik denk dat 'ie pragmatisch is. Bovendien is het een partij minder op het totaal en zoveel verschillen PvdA en GL niet van elkaar.
pi_209980944
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ja en toen ging het via links-rechts naar klimaat en immigratie.
Ik snap best dat Timmermans wat los kan maken, maar hoe kut Marokkanen wel niet (of juist dat ze lief zijn - of alles er tussen in) zijn is niet een heel productief topic. Zal wel aan mij liggen.
pi_209981017
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Iemand die het niet eens met je is, is gelijk 'bijzonder treurig'?
nee je zet groepen mensen weg als allemaal niet zo aardig, omdat je slechte ervaringen hebt met een paar die ook die nationaliteit hebben

jammer dat je het nog uitgelegd moet krijgen ook
pi_209981023
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]

go!
Weet niet of hij 'meer GroenLinks' is. Weet wel dat zijn klimaatagenda het goed doet in GL-kringen.

Mijn zus is actief voor GL en die juicht het lijsttrekkerschap van Timmermans toe vanwege zijn houding ten aanzien van het klimaat.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:31:57 #197
323876 michaelmoore
pi_209981043
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:12 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Heb je de komende 20 jaar natuurlijk geen zak aan, maar he, dat heet investeren
O ja en hoe ga jij dat doen dan ??
https://www.populationpyramid.net/hungary/2022/
In hongarije gaat dat juist helemaal niet

Hungary krimpt ieder jaar met 50.000 mensen

pi_209981049
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Weet niet of hij 'meer GroenLinks' is. Weet wel dat zijn klimaatagenda het goed doet in GL-kringen.

Mijn zus is actief voor GL en die juicht het lijsttrekkerschap van Timmermans toe vanwege zijn houding ten aanzien van het klimaat.
Ik heb twee vrienden ( :')) die bij D66 wat deden vorige campagnes, maar nu ineens ook richting Timmermans zouden gaan
pi_209981057
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als hij budapest maar leuk houdt daar, die orban

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 13:32:55 ]
pi_209981069
Ik denk dat we veel aan hem gaan hebben ivm europese samenwerking mocht hij premier worden. Meer dan van een premier van elke andere partij.
pi_209981085
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik snap best dat Timmermans wat los kan maken, maar hoe kut Marokkanen wel niet (of juist dat ze lief zijn - of alles er tussen in) zijn is niet een heel productief topic. Zal wel aan mij liggen.
Nee inderdaad, minderheid in eigen land worden, pff, wat is daar nou interessant aan?
Laten we het hebben over het nieuwe spreekpoppetje wat precies hetzelfde gaat doen als GL en PvdA altijd al doen, dat is wat interessant is.

Maar goed dat is waar het topic over gaat dus ik laat het hierbij.
pi_209981128
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:32 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ik heb twee vrienden ( :')) die bij D66 wat deden vorige campagnes, maar nu ineens ook richting Timmermans zouden gaan
Och, zo gek is dat niet. Zeker als de klimaatagenda je aan het hart gaat, begrijp ik dat je brood ziet in Timmermans. Zoals ik al eerder aangaf roept de man aversie op bij een deel van de kiezers - wat ook gold voor Rutte - maar PvdA/GL heeft met hem wel echt een premierskandidaat in huis.

En de eerste links-progressieve premier in decennia is voor progressieve kiezers een bijzonder aanlokkelijk idee.
pi_209981173
quote:

[..]

Iedereen wordt in tien jaar, tien jaar ouder.

Dat kan alvast geen gemiddelde zijn. Want dat zou betekenen dat er niemand meer geboren wordt.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:37:41 #204
323876 michaelmoore
pi_209981187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Iedereen wordt in tien jaar, tien jaar ouder.

Dat kan alvast geen gemiddelde zijn. Want dat zou betekenen dat er niemand meer geboren wordt.
emigreren er heel veel jongeren
quote:
Life expectancy 71.76 years Increase (2018)[4]
• male 66,69 Decrease years
• female 76,72 Increase years
Fertility rate 1.16 Decrease children born/woman (2021)[4]
Infant mortality rate 7.0 deaths/1,000 Positive decrease infants (2019)[4]
Net migration rate −5.4 migrant(s)/1,000 population (2015)
pi_209981222
De blanke Obama _O_

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_209981226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
emigreren er heel veel jongeren
[..]

Onderbouwt jouw stelling dat het gemiddelde in Europa in 10 jaar met 10 jaar stijgt voor geen meter.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:40:47 #207
323876 michaelmoore
pi_209981241
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Onderbouwt jouw stelling dat het gemiddelde in Europa in 10 jaar met 10 jaar stijgt voor geen meter.
In Italie
pi_209981242
quote:

[..]

[ [url=https://images.populationpyramid.net/capture/?selector=%23pyramid-share-container&url=https%3A%2F%2Fwww.populationpyramid.net/hungary/2030/%3Fshare%3Dtrue]afbeelding[/url] ]
Was links maar zo makkelijk over klimaatverandering. "Oh 1 land heeft het al op 1 manier geprobeert, tja het werkt niet dan maar accepteren dat het klimaat verandert".
pi_209981267
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In Italie
Onderbouwt je stelling wederom niet.

Overigens had je het over Europa.

quote:
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:42:31 #210
323876 michaelmoore
pi_209981277
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:40 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Was links maar zo makkelijk over klimaatverandering. "Oh 1 land heeft het al op 1 manier geprobeert, tja het werkt niet dan maar accepteren dat het klimaat verandert".
ja klimaat verandert

de ijskap smelt, wat kun je anders doen dan laconiek
in 2035 is de hele ijskap gesmoten en valt het afkoelend effect weg en gaan de zeewater moleculen veel sneller trillen
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:43:54 #211
323876 michaelmoore
pi_209981298
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Onderbouwt je stelling wederom niet.

Overigens had je het over Europa.
[..]

ja dan bedoelde ik Italie
pi_209981326
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja klimaat verandert

de ijskap smelt, wat kun je anders doen dan laconiek
in 2035 is de hele ijskap gesmoten en valt het afkoelend effect weg en gaan de zeewater moleculen veel sneller trillen
Dus volgens jou moeten we geen geld meer uitgeven aan klimaatverandering? Prima maar ik denk dat andere mensen daar toch iets anders over denken en niet bij 1 poging in een random land gelijk opgeven.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:47:11 #213
323876 michaelmoore
pi_209981368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:44 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Dus volgens jou moeten we geen geld meer uitgeven aan klimaatverandering? Prima maar ik denk dat andere mensen daar toch iets anders over denken en niet bij 1 poging in een random land gelijk opgeven.
heeft geen enkele zin vrees ik
pi_209981402
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:39 schreef Ali_boo het volgende:
De blanke Obama _O_

[ twitter ]
Waar heeft Barack dit aan verdiend???
pi_209981405
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heeft geen enkele zin vrees ik
Nou dat is ten minste nog consistent ook al ben ik het niet me je eens.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:49:53 #216
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209981429
quote:

[..]

[ [url=https://images.populationpyramid.net/capture/?selector=%23pyramid-share-container&url=https%3A%2F%2Fwww.populationpyramid.net/hungary/2030/%3Fshare%3Dtrue]afbeelding[/url] ]
Dat willen ze nu juist omdraaien. Dat doe je niet door kinderen extreem duur te maken. Zoals ik al zei, je hebt daar de komende 20jaar niets aan
pi_209981447
quote:
De blanke Obama _O_

[ twitter ]
Tijdje terug was Klaver nog de nieuwe Obama volgens het NRC.

Wel inmiddels duidelijk op welke partij de media dit keer haar pijlen heeft gericht om een campagne voor te voeren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:50:44 #218
323876 michaelmoore
pi_209981451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat willen ze nu juist omdraaien. Dat doe je niet door kinderen extreem duur te maken. Zoals ik al zei, je hebt daar de komende 20jaar niets aan
Ze kunnen willen wat ze willen maar dat gaat geen mens omdraaien
https://www.populationpyramid.net/germany/2022/
g ajij maar even 10 kinderen maken dan

https://www.populationpyramid.net/romania/2022/
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:50:45 #219
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209981452
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:54 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat grijze midden is bijvoorbeeld een Omtzigt. Hopelijk stelt 'ie zich verkiesbaar
Ik vrees dat hij te weinig tijd heeft om een goed fundament te hebben (en te leggen). Op het moment dat hij flink veel stemmen zou krijgen moet (en gaat) dat worden ingevuld met allerlei opportunisten. In zekere zin gaat ook BBB last krijgen van koekoeksjongen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209981479
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Mwah, ik zal niet zeggen dat de PVV heel veel voor elkaar krijgt maar met best wat sommige stemmingen is de motie aangenomen of verworpen als coalitie er niet uit komt.
Als die mensen op de PvdA hadden gestemd ipv de PVV hadden ze het nu een flink stuk makkelijker en hadden ze niet hoeven te leven met een centrum-rechts kabinet voor 10 jaar. Niemand wilt met de PVV regeren en je gooit je stem gewoon weg. Een stem op de PVV is een stem op de VVD/CDA
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 13:52:38 #221
8781 crew  Frutsel
pi_209981495
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Och, zo gek is dat niet. Zeker als de klimaatagenda je aan het hart gaat, begrijp ik dat je brood ziet in Timmermans. Zoals ik al eerder aangaf roept de man aversie op bij een deel van de kiezers - wat ook gold voor Rutte - maar PvdA/GL heeft met hem wel echt een premierskandidaat in huis.

En de eerste links-progressieve premier in decennia is voor progressieve kiezers een bijzonder aanlokkelijk idee.
Ook al zou PVDA/GL met Timmermans de grootste worden, ook al zou het 30 zetels zijn, dan ben ik toch benieuwd welke coalitie je kan gaan maken.
Zonder VVD of BBB zit dat er voor hun niet in lijkt me?... tenzij misschien Omtzigt apart mee gaat doen?
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:52:44 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209981497
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk dat we veel aan hem gaan hebben ivm europese samenwerking mocht hij premier worden. Meer dan van een premier van elke andere partij.
mits je die Europese samenwerking als doel voor ogen hebt.
pi_209981510
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
mits je die Europese samenwerking als doel voor ogen hebt.
Als exportland kan je dat doel maar beter hebben
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:53:41 #224
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209981519
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja ik ken het verhaal dan een 'birth rate' <2 niet om te draaien valt, dat onderzoek is op het verleden gebaseerd, wil niet zeggen dat we het niet moeten proberen
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:54:29 #225
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209981537
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik vrees dat hij te weinig tijd heeft om een goed fundament te hebben (en te leggen). Op het moment dat hij flink veel stemmen zou krijgen moet (en gaat) dat worden ingevuld met allerlei opportunisten. In zekere zin gaat ook BBB last krijgen van koekoeksjongen.
De BBB heeft daar nu al last van. Beter hadden ze even gewacht en veel stemmen gewonnen in november. Nu vraag ik me dat sterk af of ze het zo goed gaan doen
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 13:55:20 #226
8781 crew  Frutsel
pi_209981545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:52 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Als die mensen op de PvdA hadden gestemd ipv de PVV hadden ze het nu een flink stuk makkelijker en hadden ze niet hoeven te leven met een centrum-rechts kabinet voor 10 jaar. Niemand wilt met de PVV regeren en je gooit je stem gewoon weg. Een stem op de PVV is een stem op de VVD/CDA
als als als...
achteraf is alles makkelijk praten.
Niet stemmen is een weggegooide stem, een stem op de PVV is een stem op de PVV.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:55:53 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209981554
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:53 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Als exportland kan je dat doel maar beter hebben
Hmmmmm.... een export land dat vanwege EU regels niet meer mag produceren en op grond van regelgeving van alles juist moet gaan inperken zodat anderen in de EU dat kunnen gaan verzorgen. Het is maar hoe je dat als zg #GreenDeal gaat indraaien.
pi_209981569
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ook al zou PVDA/GL met Timmermans de grootste worden, ook al zou het 30 zetels zijn, dan ben ik toch benieuwd welke coalitie je kan gaan maken.
Zonder VVD of BBB zit dat er voor hun niet in lijkt me?... tenzij misschien Omtzigt apart mee gaat doen?
Ik gok op een PVDA/GL/D66/VVD blok met wellicht nog een of twee splinter partijtjes. VVD zal wel gewoon weer water bij de wijn doen en mee gaan met de linkse plannen. En ik verwacht niet dat er veel partijen zijn die het zien zitten om met de BBB of PVV te regeren, dus dan kom je eigenlijk wel op zo'n coalitie uit.
pi_209981573
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]
als als als...
achteraf is alles makkelijk praten.
Niet stemmen is een weggegooide stem, een stem op de PVV is een stem op de PVV.
??

Het is echt niet alsof het niet willen samenwerken met de PVV een nieuw ding is. 10 jaar geleden wilde men ook totaal niet samenwerken met de PVV en nu ook niet. Als mensen met een minder inkomen op de PVV stemmen (en dat zullen er een hoop doen) is dat gewoon een weggegooide stem doordat je op links gewoon 15-20 zetels mist om mee te kunnen regeren.
pi_209981607
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:55 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmmmm.... een export land dat vanwege EU regels niet meer mag produceren en op grond van regelgeving van alles juist moet gaan inperken zodat anderen in de EU dat kunnen gaan verzorgen. Het is maar hoe je dat als zg #GreenDeal gaat indraaien.
Gelukkig zijn we niet afhankelijk van producenten die het land leegtrekken en kapot maken maar hebben we andere hoogwaardige export producten.
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 13:59:17 #231
8781 crew  Frutsel
pi_209981610
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik gok op een PVDA/GL/D66/VVD blok met wellicht nog een of twee splinter partijtjes. VVD zal wel gewoon weer water bij de wijn doen en mee gaan met de linkse plannen. En ik verwacht niet dat er veel partijen zijn die het zien zitten om met de BBB of PVV te regeren, dus dan kom je eigenlijk wel op zo'n coalitie uit.
Met die coalitie komt je op zo'n 60-65 zetels dus dan denk je aan twee van PvdD, SP of Volt?

Denk dat als de VVD zichzelf nog meer kapot wil laten maken ze dat idd moeten doen... op weg naar de economische afgrond
pi_209981656
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
??

Het is echt niet alsof het niet willen samenwerken met de PVV een nieuw ding is. 10 jaar geleden wilde men ook totaal niet samenwerken met de PVV en nu ook niet. Als mensen met een minder inkomen op de PVV stemmen (en dat zullen er een hoop doen) is dat gewoon een weggegooide stem doordat je op links gewoon 15-20 zetels mist om mee te kunnen regeren.
"Hey je wil minder islam? Haha fuck jou we werken nooit samen met die partij tegen islam en we gaan nog meer importeren. oh en of je even op ons wilde stemmen grgr PvdA"

Gaat hem niet worden.
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:02:52 #233
8781 crew  Frutsel
pi_209981669
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
??

ik vind het nog steeds belachelijk dat partijen bij voorbaat zeggen: ik wil niet met die of die in een kabinet. Je doet afbreuk aan het democratische stemrecht van de burger. Partijen zouden verplicht moeten worden om met elkaar om tafel te gaan

En ik denk niet dat de PVV alleen maar lage inkomens trekt.

En je gaat er dus nu vanuit dat een stem op links altijd goed is voor de lage inkomens?
pi_209981684
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Met die coalitie komt je op zo'n 60-65 zetels dus dan denk je aan twee van PvdD, SP of Volt?

Denk dat als de VVD zichzelf nog meer kapot wil laten maken ze dat idd moeten doen... op weg naar de economische afgrond
Volt en PvdD of SP zouden inderdaad opties kunnen zijn. Of toch weer CDA en CU. Ik verwacht niet dat er opeens een nieuwe partij in de coalitie komt; behalve GL/PvDA. De VVD zal relevant willen blijven, dus denk niet dat die nee gaan zeggen tegen zo'n coalitie als ze anders moeten gaan samenwerken met een BBB of PVV.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:03:36 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209981689
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.populationpyramid.net/romania/2022/
Ik zou best 10 kinderen willen hebben en nog meer maken. Of je nu 2, 3 of 4 kinderen hebt maakt in weze qua gezin niet heel veel meer uit.

Helaas ontbreekt ons het geld en (tijd)vermogen dat verantwoordelijk (in het belang van ook die kinderen) te doen en krijg je dus die automatische beperking tot één of hooguit twee die dan alle aandacht kunnen opeisen.
Ik zou serieus niet weten hoe we op rij zeg 4 kinderen, volgens normen kunnen huisvesten en op zeg de uni kunnen gaan bekostigen en laat staan voor hun 25e een zelfstandige woonruimte bieden. Eén of twee is qua situatie, voor menig ouder al een onderneming.
pi_209981693
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:02 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
"Hey je wil minder islam? Haha fuck jou we werken nooit samen met die partij tegen islam en we gaan nog meer importeren. oh en of je even op ons wilde stemmen grgr PvdA"
Ondertussen in de realiteit

Wow de prijzen in de supermarkten zijn gestegen en ik weer niet of ik mijn stroom en gas nog kan betalen maar gelukkig heb ik op een anti islam partij gestemd en is hier he-le-maal niks mee gedaan _O_
pi_209981695
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En je gaat er dus nu vanuit dat een stem op links altijd goed is voor de lage inkomens?
ja
dat is serieus hoe sommige mensen kijken naar politiek _O-

en dan heel interessant doen met waar hun stemmetje naar toe gaat
genot
pi_209981705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:03 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ondertussen in de realiteit

Wow de prijzen in de supermarkten zijn gestegen en ik weer niet of ik mijn stroom en gas nog kan betalen maar gelukkig heb ik op een anti islam partij gestemd en is hier he-le-maal niks mee gedaan _O_
een linkse premier maakt de prijzen in de supermarkt niet lager hoor
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:06:11 #239
323876 michaelmoore
pi_209981729
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik zou best 10 kinderen willen hebben en nog meer maken. Of je nu 2, 3 of 4 kinderen hebt maakt in weze qua gezin niet heel veel meer uit.

Helaas ontbreekt ons het geld en (tijd)vermogen dat verantwoordelijk (in het belang van ook die kinderen) te doen en krijg je dus die automatische beperking tot één of hooguit twee die dan alle aandacht kunnen opeisen.
Ik zou serieus niet weten hoe we op rij zeg 4 kinderen, volgens normen kunnen huisvesten en op zeg de uni kunnen gaan bekostigen en laat staan voor hun 25e een zelfstandige woonruimte bieden. Eén of twee is qua situatie, voor menig ouder al een onderneming.
Ik heb drie kinderen en 6 klienkinderen
ik kom uit een gezin met 9 kinderen 4 broers en 4 zussen

mijn vader kwam uit een gezin met 9 kinderen
mijn moeder uit een gezin met 12 kinderen

bij mijn ex vrouw was er 7 kinderen thuis in een heel klein huisje
pi_209981733
quote:

[..]
ik vind het nog steeds belachelijk dat partijen bij voorbaat zeggen: ik wil niet met die of die in een kabinet. Je doet afbreuk aan het democratische stemrecht van de burger. Partijen zouden verplicht moeten worden om met elkaar om tafel te gaan

Ik zou het systeem wel wat vinden waarin de drie/vier (afhankelijk van aantal zetels per partij) grootste partijen samen een coalitie moeten vormen. Immers de grootste groep Nederlanders die je dan vertegenwoordigt.

In dit systeem loop je het risico dat je een PVV die vaak toch veel stemmers trekt gewoon lekker buitengesloten word - bij wijze van spreken zeggen ze dan dat die stemmers er niet toe doen. Terwijl het best een grote partij is met veel stemmen. Helpt niet met de polarisatie als je een grote groep Nederlanders telkens maar weer de middelvinger geeft.

Ik snap dat het dan lastig word om dingen voor elkaar te krijgen omdat links en rechtse partijen nou eenmaal anders denken, maar het is niet alsof er nu ook geen water bij de wijn moet worden gedaan door veel partijen in de coalitie. Het is nou eenmaal onderhandelen. Maakt niet uit met welke andere partij je dat moet doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 14:07:41 ]
pi_209981734
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 09:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Letterlijk over lijken gaan is dus geen enkel probleem voor links. Goed om te weten.

Goed om te weten dat jij geen idee lijkt te hebben wat het woord 'letterlijk' betekent.

En als je het figuurlijk bedoeld heeft het ook toelichting nodig. Want waarom zou je iemand die rechts is niet afrekenen op vliegen maar iemand die links is wel. Politiek is aangeven waar het land of de wereld heen kan gaan. Niet waar het nu is.

Als iemand vlees eet maar wel vindt dat er minder vlees op de. markt moet komen (zodat hij zelf ook wordt gedwongen minder vlees te eten) dan is dat een streven waar je collectief naartoe gaat.
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:07:41 #242
8781 crew  Frutsel
pi_209981747
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Volt en PvdD of SP zouden inderdaad opties kunnen zijn. Of toch weer CDA en CU. Ik verwacht niet dat er opeens een nieuwe partij in de coalitie komt; behalve GL/PvDA. De VVD zal relevant willen blijven, dus denk niet dat die nee gaan zeggen tegen zo'n coalitie als ze anders moeten gaan samenwerken met een BBB of PVV.
Als de VVD zegt: we hebben verloren, gaan wonden likken, dus we gaan oppositie voeren wordt het knap lastig om een coalitie te maken. VVD en GL is nog nooit werkbaar geweest.

VVD-PVV-BBB-Ja21 zou theoretisch kans maken maar ook dan heb je een 5e partij nodig en ik denk niet dat je die zomaar vindt.

VVD / BBB / PVDA-GL moeten het gewoon met zijn driëen fixen als ze de grootste worden. Ze zien maar dat ze d'r uit komen.
pi_209981751
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zou het systeem wel wat vinden waarin de drie/vier (afhankelijk van aantal zetels per partij) grootste partijen samen een coalitie moeten vormen. Immers de grootste groep Nederlanders die je dan vertegenwoordigt.

In dit systeem loop je het risico dat je een PVV die vaak toch veel stemmers trekt gewoon lekker buitengesloten word - bij wijze van spreken zeggen ze dan dat die stemmers er niet toe doen. Terwijl het best een grote partij is met veel stemmen.

Ik snap dat het dan lastig word om dingen voor elkaar te krijgen omdat links en rechtse partijen nou eenmaal anders denken, maar het is niet alsof er nu ook geen water bij de wijn moet worden gedaan door veel partijen in de coalitie. Het is nou eenmaal onderhandelen. Maakt niet uit met welke andere partij je dat moet doen.
that's a feature, not a bug
pi_209981753
quote:

[..]
Dat doet er niks aan af dat men niet met de PVV samen wil werken

quote:
Het percentage stemmers dat HBO/WO heeft afgerond is het laagst bij de PVV

quote:
Vrijwel altijd ja? Zeker bij de PvdA.
pi_209981773
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
een linkse premier maakt de prijzen in de supermarkt niet lager hoor
Met een linkse premier kan nivelleren nog een feest worden.
pi_209981780
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:07 schreef koffiekoekjes het volgende:

dit is dus echt niet waar
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:09:36 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209981782
quote:
De blanke Obama _O_

[ twitter ]
1947-2016
pi_209981801
quote:
De blanke Obama _O_

[ twitter ]
JA, WE KUNNEN HET
of als het format nog altijd drie woorden is: WE KUNNEN HET
pi_209981807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:07 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dat doet er niks aan af dat men niet met de PVV samen wil werken
[..]
Het percentage stemmers dat HBO/WO heeft afgerond is het laagst bij de PVV
[..]
PvdA is goed voor de lage inkomens? Whut? Dat was misschien zo voordat ze op hun knietjes gingen voor GL, maar nu? Al die klimaat kosten. Al die asiel kosten. Ra rare, wie die kosten mogen betalen.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:12:22 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209981833
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nee je zet groepen mensen weg als allemaal niet zo aardig, omdat je slechte ervaringen hebt met een paar die ook die nationaliteit hebben

Tja, ik heb daar inmiddels andere ervaringen mee.
quote:
jammer dat je het nog uitgelegd moet krijgen ook
Jammer dat je je zo verheven voelt
1947-2016
pi_209981836
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Als de VVD zegt: we hebben verloren, gaan wonden likken, dus we gaan oppositie voeren wordt het knap lastig om een coalitie te maken. VVD en GL is nog nooit werkbaar geweest.

VVD-PVV-BBB-Ja21 zou theoretisch kans maken maar ook dan heb je een 5e partij nodig en ik denk niet dat je die zomaar vindt.

VVD / BBB / PVDA-GL moeten het gewoon met zijn driëen fixen als ze de grootste worden. Ze zien maar dat ze d'r uit komen.
VVD roept zo veel. Partijen in het algemeen roepen zo veel. Kaag met haar ''hier scheiden onze wegen'' om vervolgens toch weer aan te sluiten. Uiteindelijk is de wil om in de coalitie te komen groter dan een verkiezingsprogramma gok ik.

Overigens wel met je eens dat VVD, BBB en Pvda/GL er samen uit moeten komen als dat de grootste partijen worden.
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:12:51 #252
8781 crew  Frutsel
pi_209981840
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Eens, zei ik net hierboven ook.
Of een kiesdrempel. Minimaal 5 zetels in ronde 1..zo niet dan een 2e stemdag waarbij kiezers dus minder partijen kunnen/mogen stemmen en een herverdeling van de zetels.
Nieuwe/Kleine partijen moeten dan mogelijkheden krijgen tot meer zendtijd, meer reclame en meer kans bij bijv debatten.

quote:
In dit systeem loop je het risico dat je een PVV die vaak toch veel stemmers trekt gewoon lekker buitengesloten word - bij wijze van spreken zeggen ze dan dat die stemmers er niet toe doen. Terwijl het best een grote partij is met veel stemmen. Helpt niet met de polarisatie als je een grote groep Nederlanders telkens maar weer de middelvinger geeft.
Denk dat de groep die niet gaat stemmen groter is dan de groep PVV'ers. Die zetten zichzelf ook buitenspel, die mogen al helemaal niet klagen.

quote:
De polarisatie van "je bent OF links, OF rechts" zie je ook terug in de politiek. De 'grote' middenpartij is er al lang niet meer.
pi_209981841
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
PvdA is goed voor de lage inkomens? Whut? Dat was misschien zo voordat ze op hun knietjes gingen voor GL, maar nu? Al die klimaat kosten. Al die asiel kosten. Ra rare, wie die kosten mogen betalen.
Volgens mij zijn er nog een hoop bedrijven die flink hun zakken vullen, dus ik zie genoeg kansen
pi_209981859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Of een kiesdrempel. Minimaal 5 zetels in ronde 1..zo niet dan een 2e stemdag waarbij kiezers dus minder partijen kunnen/mogen stemmen en een herverdeling van de zetels.
Nieuwe/Kleine partijen moeten dan mogelijkheden krijgen tot meer zendtijd, meer reclame en meer kans bij bijv debatten.
[..]
Denk dat de groep die niet gaat stemmen groter is dan de groep PVV'ers. Die zetten zichzelf ook buitenspel, die mogen al helemaal niet klagen.
[..]
De polarisatie van "je bent OF links, OF rechts" zie je ook terug in de politiek. De 'grote' middenpartij is er al lang niet meer.
En dat is jammer, zo'n middenpartij zou mijn stem vrijwel zeker krijgen.

Wanneer je niet stemt mag je inderdaad niet klagen.
pi_209981865
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:12 schreef Red_85 het volgende:

Jammer dat je je zo verheven voelt
je zet hier zelf in een reeks aan posts andere groepen mensen neer als minder dan jij, door je 'ervaringen'

stukje projectie

tevens @Alaphilippe_, doe niet zo verhevengenot
pi_209981873
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En dat is jammer, zo'n middenpartij zou mijn stem vrijwel zeker krijgen.

Wanneer je niet stemt mag je inderdaad niet klagen.

onzin
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:15:37 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209981894
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:59 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Gelukkig zijn we niet afhankelijk van producenten die het land leegtrekken en kapot maken maar hebben we andere hoogwaardige export producten.
Ohhhhh die D66 en elitaire GL tour dat "we", tenminste de mensen die gestudeerd hebben, kennisland en resp. gidsland moeten zijn.
Wat dan al die andere "ondernemers" - buiten dozenverplaatsen en witwassen - moeten gaan doen moeten zijn zelf maar uitzoeken.

Benieuwd wat je onder onze hoogwaardige export producten verstaat - buiten de lucky few van ASML - zijn.

Dit is het momenteel, mijn bekende lijstje (doorgehaald wat een einde oefening is/gaat worden)
• Machines en onderdelen (is behlave ASML, China)
Aardgas, iets met Groningen
Sierteelt, iets met bemesting
Hoogwaardige kunststoffen , iets met PFAS vervuiling enz.
Metaalproducten, iets met Tata termineren
Vlees, iets met uitkopen varkens, pluimvee e.d.
Zuivel, iets met Koeien uitkopen en natura2000
Visserij, iets met halveren vloot.
• Bereidingen, waaronder babymelkpoeder
Groenten en aardappelen, iets met Natura2000
Aardolieproducten , iets met vervuiling
pi_209981926
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]
waarom nog meer systeempjes bedenken?

het idee is dat daar volksvertegenwoordigers zitten, die stoelen zijn er niet voor partijen
pi_209981935
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:15 schreef aTypisch het volgende:

[..]
onzin
Je kan niet klagen over andermans stemgedrag als je zelf niet eens de tijd wil vrijmaken om even te stemmen. Als iedereen zo denkt (''mijn stem heeft toch geen nut'') kom je al helemaal nergens.
pi_209981957
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je kan niet klagen over andermans stemgedrag als je zelf niet eens de tijd wil vrijmaken om even te stemmen. Als iedereen zo denkt (''mijn stem heeft toch geen nut'') kom je al helemaal nergens.
bepaal jij niet

denken dat je een andere status hebt omdat je een briefje in een prullenbak gooit zo nu en dan :')
pi_209981983
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:17 schreef aTypisch het volgende:

[..]
bepaal jij niet

denken dat je een andere status hebt omdat je een briefje in een prullenbak gooit zo nu en dan :')
Ik geef enkel mijn mening, net zoals iedereen hier. Nergens voor nodig om me woorden in mijn mond te leggen :)
pi_209982015
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ohhhhh die D66 en elitaire GL tour dat "we", tenminste de mensen die gestudeerd hebben, kennisland en resp. gidsland moeten zijn.
Wat dan al die andere "ondernemers" - buiten dozenverplaatsen en witwassen - moeten gaan doen moeten zijn zelf maar uitzoeken.

Benieuwd wat je onder onze hoogwaardige export producten verstaat - buiten de lucky few van ASML - zijn.

Dit is het momenteel, mijn bekende lijstje (doorgehaald wat een einde oefening is/gaat worden)
• Machines en onderdelen (is behlave ASML, China)
Aardgas, iets met Groningen
Sierteelt, iets met bemesting
Hoogwaardige kunststoffen , iets met PFAS vervuiling enz.
Metaalproducten, iets met Tata termineren
Vlees, iets met uitkopen varkens, pluimvee e.d.
Zuivel, iets met Koeien uitkopen en natura2000
Visserij, iets met halveren vloot.
• Bereidingen, waaronder babymelkpoeder
Groenten en aardappelen, iets met Natura2000
Aardolieproducten , iets met vervuiling
Misschien hadden we dan een overheid moeten hebben die innovatie kon stimuleren en kon ingrijpen waar het nodig is (boeren) maar we hadden een opperhoofd die alles overliet aan de markt en dan kom je dus nergens terecht.

Ook met Groningen is natuurlijk geen reet gedaan, die mensen hebben tig jaren in de ellende gezeten omdat de overheid geen vinger heeft uitgestoken.

Maar goed, het klootjesvolk krijgt hoogstens wat kanker van PFAS, dat probleem lost zichzelf op.
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:25:20 #263
8781 crew  Frutsel
pi_209982068
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:09 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Met een linkse premier kan nivelleren nog een feest worden.
ik krijg het idee dat jij denkt dat met PvdA /GL straks aan het roer alles goedkoper wordt, meer gratis geld wordt weggegeven aan de laagopgeleiden, minder bedeelden en niet-werkenden?

En de klimaatwensen, verduurzaming en uitkoop van boeren, grote bedrijven met evt. economische gevolgen kunnen worden gedragen door de groep die wel werkt?
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:26:27 #264
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209982081
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik heb drie kinderen en 6 klienkinderen
ik kom uit een gezin met 9 kinderen 4 broers en 4 zussen

mijn vader kwam uit een gezin met 9 kinderen
mijn moeder uit een gezin met 12 kinderen

bij mijn ex vrouw was er 7 kinderen thuis in een heel klein huisje
Nou gefeliciteerd dan maar denk ik :?
pi_209982103
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]
ik krijg het idee dat jij denkt dat met PvdA /GL straks aan het roer alles goedkoper wordt, meer gratis geld wordt weggegeven aan de laagopgeleiden, minder bedeelden en niet-werkenden?

En de klimaatwensen, verduurzaming en uitkoop van boeren, grote bedrijven met evt. economische gevolgen kunnen worden gedragen door de groep die wel werkt?
Het wordt net zo min een karikatuur als met jouw favoriet aan het roer.

P.s. We zochten trouwens nog een naam voor de nieuwe hamster van onze dochter. Frutsel is best wel een degelijke naam daarvoor.
pi_209982107
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, er is nog genoeg ruimte bij de bedrijven zelf, dat mag ook wel na 20 jaar uitbuiten van de gemiddelde arbeider. Dan krijgen de aandeelhouders maar iets minder dividend uitgekeerd
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:28:40 #267
8781 crew  Frutsel
pi_209982108
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:21 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Misschien hadden we dan een overheid moeten hebben die innovatie kon stimuleren en kon ingrijpen waar het nodig is (boeren) maar we hadden een opperhoofd die alles overliet aan de markt en dan kom je dus nergens terecht.

Ook met Groningen is natuurlijk geen reet gedaan, die mensen hebben tig jaren in de ellende gezeten omdat de overheid geen vinger heeft uitgestoken.

Maar goed, het klootjesvolk krijgt hoogstens wat kanker van PFAS, dat probleem lost zichzelf op.
Die mensen in Groningen hadden we natuurlijk jaren geleden al moeten verplaatsen naar de Randstad of Ter Apel. Dan hadden we dat gas gewoon kunnen houden O-)
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:28:47 #268
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209982111
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
VVD roept zo veel. Partijen in het algemeen roepen zo veel. Kaag met haar ''hier scheiden onze wegen'' om vervolgens toch weer aan te sluiten. Uiteindelijk is de wil om in de coalitie te komen groter dan een verkiezingsprogramma gok ik.

Overigens wel met je eens dat VVD, BBB en Pvda/GL er samen uit moeten komen als dat de grootste partijen worden.
Zonder Rutte maakt de VVD geen schijn van kans. Al die andere namen op de VVD kieslijst kennen de mensen heul niet

PVV, BBB en PvdA/GL?

Tevens zou PvdA/GL gewoon onder 1 naam verder moeten. Dit is gewoon op een slinkse manier extra zetels proberen te scoren
pi_209982123
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Die mensen in Groningen hadden we natuurlijk jaren geleden al moeten verplaatsen naar de Randstad of Ter Apel. Dan hadden we dat gas gewoon kunnen houden O-)
Of iets aan hun huizen gaan doen?

Maar we doen liever de zaken doorschuiven naar een ander

Net zoals de zorg, ons drinkwater, stroomnetwerk, gas etc. De volgende generatie zoekt het maar lekker uit :W
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:30:19 #270
323876 michaelmoore
pi_209982132
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:28 schreef Stoorzendert het volgende:
Tevens zou PvdA/GL gewoon onder 1 naam verder moeten. Dit is gewoon op een slinkse manier extra zetels proberen te scoren
nee een slinkse manier om de MP te mogen leveren

en de min FIN en de Min Buza en de MIN BIZA

Klaver als minister van Buitenlandse Zaken
Atje als minister van Sociale zaken
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:32:50 #271
323876 michaelmoore
pi_209982157
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dus jij doet het niet, laat anderen maar 7 kinderen maken , jij niet
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:33:27 #272
8781 crew  Frutsel
pi_209982164
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het wordt net zo min een karikatuur als met jouw favoriet aan het roer.

P.s. We zochten trouwens nog een naam voor de nieuwe hamster van onze dochter. Frutsel is best wel een degelijke naam daarvoor.
Momenteel heb ik geen favoriet meer

Zo heette mijn kater dus ik geef je toestemming om deze naam te vercaviaren
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:35:45 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209982185
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:21 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Je bent aan het afleiden en de term "klootjesvolk" geeft mij ook die elitaire indicatie.

En nee, je krijgt geen kanker van PFAS. Er zijn helaas mensen - niet hun schuld - met laten we zeggen een gestel dat gevoelig is (geworden?) voor stofjes. Los daarvan is wetenschappelijk niet te bewijzen dat alleen de selecte aanwezigheid van bv PFAS debet is aan kanker.
NB: dat allerlei stofjes en leef/gedragingen; ziekten veroorzaken ontken ik geenszins. Onverlet heeft/had al die moderniteit wel weer tot gevolg dat naast meer mensen, die substantieel langer leven in fors meer welvaart. Dit "dankzij" die marktwerking, dat helaas de relatieve armoede in respons flink heeft vergroot.

Dat 'hoofd' - hier Rutte & Co - van ons heeft jaeren geprobeerd zich met teflon geitepaadjes te onderschikken in o.a. bizarre EU regels en wensen, totdat die één voor één door bv een Timmermans en een Omtzigt, werden opgeruimd.
pi_209982202
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Zonder Rutte maakt de VVD geen schijn van kans. Al die andere namen op de VVD kieslijst kennen de mensen heul niet

PVV, BBB en PvdA/GL?

PvDA/GL gaat nooit samenwerken met PVV helaas.
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:37:43 #275
8781 crew  Frutsel
pi_209982208
Het wordt trouwens allemaal anders als Omtzigt zich gaat aansluiten bij de PVDA/GL.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:38:16 #276
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209982213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
PvDA/GL gaat nooit samenwerken met PVV helaas.
//--//
Welke partijen zouden wel willen samenwerken met de PVV of zeg FvD ?
Kortom valt er nog wel wat te kiezen buiten in het midden gaan afdabberen ?
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:41:32 #277
8781 crew  Frutsel
pi_209982253
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:29 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Of iets aan hun huizen gaan doen?
Waarom mogen boeren verplicht uitgekocht gaan worden in het kader van stikstof/woningruimte tekort?
Waarom mogen we Groningers niet verplicht uitkopen/verplaatsen in het kader van: we need the gas?

Maar ik ben het met je eens, dat had allemaal veel eerder voor die mensen geregeld moeten worden, net als de fouten met de toeslagaffaire etc etc.

quote:
Maar we doen liever de zaken doorschuiven naar een ander
Soms werkt dat zo. Doe je in je zakelijke leven ook, doorschuiven naar een collega, naar een extern bedrijf of naar een later moment. Hoe vervelend ook.

Daarnaast kan Nederland niet alles alleen en overal mee voorop lopen.

quote:
Net zoals de zorg, ons drinkwater, stroomnetwerk, gas etc. De volgende generatie zoekt het maar lekker uit :W
Dat is te kort door de bocht, maar ik snap dat je dat zo voelt. Maar mensen maken zich ook zorgen voor de volgende generatie of ze nog een baan hebben, of de welvaart er nog is, of er nog huizen zijn, hoe de immigratie zich ontwikkeld en of alles nog te betalen is.
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:42:26 #278
8781 crew  Frutsel
pi_209982266
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:38 schreef Vallon het volgende:

[..]
//--//
VVD-BBB-PVDD-JA21 zie ik nog wel als mogelijkheid mits goede gesprekken/afspraken. Maar dat is niet genoeg voor een meerderheid vermoed ik.
pi_209982293
quote:

[..]
//--//
Nee joh, dat zijn wappie partijen en daar wil je toch niet mee geassocieerd worden? Handige manier om je eigen kansen om in de coalitie te komen te vergroten. Anders word je straks zelf ook buitengesloten door de andere partijen.

Lekker democratisch. Als een PVV veel stemmen krijgt wil dat zeggen dat er veel Nederlanders zijn die vinden dat ze goede dingen roepen. Maar die negeren we dan maar lekker met z'n allen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 14:45:52 ]
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:46:05 #280
236264 crew  capricia
pi_209982322
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:37 schreef Frutsel het volgende:
Het wordt trouwens allemaal anders als Omtzigt zich gaat aansluiten bij de PVDA/GL.
Sommigen zien hem liever bij de VVD.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 21 juli 2023 @ 15:00:09 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209982483
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nee joh, dat zijn wappie partijen en daar wil je toch niet mee geassocieerd worden? Handige manier om je eigen kansen om in de coalitie te komen te vergroten. Anders word je straks zelf ook buitengesloten door de andere partijen.

Lekker democratisch. Als een PVV veel stemmen krijgt wil dat zeggen dat er veel Nederlanders zijn die vinden dat ze goede dingen roepen. Maar die negeren dan maar lekker met z'n allen.
Exact mijn gedachten.

Waarbij ik het geen wappie-partijen - elke stem is volwaardig - wil noemen maar meer protest(stem)partijen die zich simplistisch profileren op één onderscheidenlijk aansprekend hoofdthema zonder de consequenties van die stelling te (willen of kunnen) nemen of die toe te lichten. Het probleem is niet 'vul-in' maar dat in dat 'vul-in' vooral - vaak persoonlijk - opportunisme hoogtij viert.

Prima dat een partij bv voor minder/meer 'what-ever' is maar maak dan ook duidelijk hoe dat in het grotere geheel gaat door & uitwerken qua realisatie. Dit veroorzaakt dat partijen op de flanken wmb niet serieus zijn te nemen en zeker niet in de regering moeten gaan zitten (maar wel kunnen dienen om een op/positionele zwaai te maken).

Vandaag een mooi stuk van Ronald Plasterk in de T. die (mij samengevat) verwoordde dat niemand voor zeg meer belasting is en het probleem dan dat dit wel noodzakelijk is voor bv de (toekomstige) wensen op zorggebied.
pi_209982603
quote:

[..]
Deze echte wereld?

https://m.facebook.com/eu(...)spi/406622560985669/

"From here I say to my citizens, I say to my brothers and sisters in Europe... Educate your children at better schools, make sure your family live in better areas, drive in the best cars, live in the best houses," said Erdogan.

"Have five children, not three. You are Europe's future."

"This is the best answer to the rudeness shown to you, the enmity, the wrongs," he added in a televised speech in the city of Eskisehir, south of Istanbul.

[ Bericht 16% gewijzigd door 5eurofriet op 21-07-2023 15:22:29 ]
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 15:25:52 #283
8781 crew  Frutsel
pi_209982752
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:46 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dat is ook beter :)
pi_209982772
VVD is mede verantwoordelijk voor dat hele functie elders stuk, dus ik denk niet dat hij staat te springen om zich daar bij aan te sluiten. Als hij zich al had aangesloten bij een partij dan had ik ingezet op BBB, maar dat ging dus ook al niet door.
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 15:32:48 #285
236264 crew  capricia
pi_209982817
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
VVD is mede verantwoordelijk voor dat hele functie elders stuk, dus ik denk niet dat hij staat te springen om zich daar bij aan te sluiten. Als hij zich al had aangesloten bij een partij dan had ik ingezet op BBB, maar dat ging dus ook al niet door.
Jorritsma en Omtzigt liggen elkaar ook niet zo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209982856
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:46 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Als logica geen factor zou zijn, zou dat kunnen.
pi_209982906
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
De B van Burger in BBB is alleen op sleeptouw genomen voor de Boer. En nu zal men zich wel afvragen wat men voor de burger wil gaan doen.

Geen partij die de burger op 1 zet.

Omtzigt streed destijds met de ik- ben-haar-naam-even-kwijt van de SP mee in de toeslagenaffaire. Dus die hoek ligt hem wel. Best een kansje dat hij SP of PvdA-GL kiest.

Maar eigenlijk is het zonde want Omtzigt is op zn allerbest in de rol van het controleren van de regering. Hij moet eigenlijk niet in het beleid gaan zitten.

Ik ben overigens van mening dat de Sp zich ook gewoon bij PvdA GL moet aansluiten (en Volt met D66 moet) . Krijgt het veel meer identiteit van.
pi_209983054
quote:

[..]
//--//
De PVV zou heel misschien wel samen willen werken met FvD.
pi_209983707
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je zet hier zelf in een reeks aan posts andere groepen mensen neer als minder dan jij, door je 'ervaringen'

stukje projectie

tevens @:Alaphilippe_, doe niet zo verhevengenot
Je confronteert de beste man prima, zonder verhevenheid. Goed werk.
pi_209983956
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:37 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Je confronteert de beste man prima, zonder verhevenheid. Goed werk.
bedankt stinho
pi_209984958
Even weer over meneer Timmermans.

Deze meneer misbruikte de onfortuinlijke dood van een mevrouw als campagne voor de klimaatpaniek.

Deze meneer is een knettergekke fantast die desnoods over lijken gaat.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 18:29:43 #292
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209985128
Zelfvoldaan is de juiste omschrijving voor deze man. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209985183
quote:
4s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:12 schreef SpaceOddity het volgende:
Even weer over meneer Timmermans.

Deze meneer misbruikte de onfortuinlijke dood van een mevrouw als campagne voor de klimaatpaniek.

Deze meneer is een knettergekke fantast die desnoods over lijken gaat.
Waar was die mevrouw aan overleden, dan?
pi_209985186
quote:
’Ramp als Timmermans premier wordt’

Waar rechts Nederland erg bang voor was gaat toch echt gebeuren. Frans Timmermans wordt lijsttrekker van de /PvdA/GL - combinatie, stelt Jan Pronk.

Uiteraard met het doel om de grootste partij te worden, waardoor het premierschap lonkt. Een grotere ramp had ons land niet kunnen treffen. Als Timmermans daadwerkelijk de premier wordt zitten we weer met een links georiënteerde regering die de echte kwesties als migratie en criminaliteit vermoedelijk niet gaat aanpakken.

We moeten anders stemmen, maar daar is de combinatiepartij van Timmermans bepaald geen voorbeeld van. Wilt u dat alles hetzelfde blijft, stem dan vooral op Timmermans.

Jan Pronk, Beverwijk

https://www.telegraaf.nl/(...)ermans-premier-wordt
TelegraafGoden
pi_209985220
quote:

[..]
//--//
Caroline van der Plas heb ik horen zeggen dat de BBB niemand uitsluit. Tenminste zo vat ik het toch op, dan.

BBB sluit niemand uit 'die met gezond verstand' mee wil besturen

De BoerBurgerBeweging (BBB) sluit bij de onderhandelingen voor nieuwe colleges in alle provincies "geen enkele partij uit die met gezond verstand samen met ons wil besturen", laat de partij weten. In alle provincies is de partij de grootste geworden bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten. Gebruikelijk is dat de grootste partij het voortouw neemt bij gesprekken over een nieuw bestuur.

De BBB is bereid "haar bestuurlijke verantwoordelijkheid te nemen" en is donderdag gestart met gesprekken over de vorming van nieuwe coalities. De lijsttrekkers in de provincies komen met voorstellen voor een verkenner en zeggen daarbij ook welke opdracht deze verkenner mee moet krijgen.

In de provincies Groningen en Utrecht zijn al verkenners gevonden die gaan bekijken welke coalities daar mogelijk zijn. In Groningen gaat het om burgemeester Ard van der Tuuk van de gemeente Westerkwartier en in Utrecht om burgemeester Danny de Vries van Oudewater.

Volgens de voorlopige prognoses van de Verkiezingsdienst van het ANP wordt de BBB in de Eerste Kamer vanuit het niets met zestien zetels de grootste fractie. Daar kan nog een zetel bijkomen. In de senaat gaat de partij wetten "op basis van gezond verstand" beoordelen, laat de BBB weten. De partij van Caroline van der Plas staat een "pragmatische aanpak" voor ogen van de "belangrijke opgaven" waar Nederland volgens BBB voor staat, "zoals voedselzekerheid, klimaatdoelstellingen, herstel van de natuur en de asielproblematiek".

Wetten moeten daarnaast "rechtvaardig, uitvoerbaar en handhaafbaar zijn".

De partij, die nu met één zetel in de Tweede Kamer zit, is er "klaar voor". Er zijn de afgelopen vijftien maanden honderden kandidaten getraind. De onderhandelteams van alle provincies en waterschappen hebben een workshop coalitievorming gekregen. Ook zijn er ondersteuningsteams met "ervaren formateurs gevormd", zegt de partij.
pi_209985224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:36 schreef Gehrman het volgende:

[..]
TelegraafGoden
Jan Pronk uit Beverwijk!

Ik dacht even dat het om Jan Pronk uit Den Haag ging...
pi_209985240
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jan Pronk uit Beverwijk!

Misschien woont hij tegenwoordig in Beverwijk.
pi_209985268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jan Pronk uit Beverwijk!

Nee, Jan Pronk uit Den Haag heeft echt een hele andere schrijfstijl.
pi_209985310
brrr

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_209985323
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:50 schreef Ali_boo het volgende:
brrr

[ twitter ]
Geweldig :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209986638
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:35 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Waar was die mevrouw aan overleden, dan?
Er viel een boom op haar auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')