Hee kijk nou, nuance.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:46 schreef Straatcommando. het volgende:
What if i told dat je over het algemeen kneiterlinks én tegen massaimmigratie kan zijn
Ja je zou haast denken dat er maar twee smaken zijn.quote:
(s)linkse deugende policor woke leugens van een Gutmensch!!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:46 schreef Straatcommando. het volgende:
What if i told dat je over het algemeen kneiterlinks én tegen massaimmigratie kan zijn
If you're not with us you're against us. Twee kanten op.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja je zou haast denken dat er maar twee smaken zijn.
En de smaak die jij niet lust is de aartsvijand
jammer dat 'ze' op links dan nog steeds kroonprinces marijnissen hebbenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gisteren was ik nog een naziquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
(s)linkse deugende policor woke leugens van een Gutmensch!!
ik ben voor goed geleide immigratie en tegen COA's en zeer tegen kneiterlinksquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou..quote:
Dat grijze midden is bijvoorbeeld een Omtzigt. Hopelijk stelt 'ie zich verkiesbaarquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
If you're not with us you're against us. Twee kanten op.
Dat grijze gebied er midden in word steeds leger.
Akkoord. Maar ik betwijfel of de VVD de juiste partij is om je hoop op te vestigen als migratie een van je prioriteiten is. Wellicht dat de kaarten straks anders zijn geschud met een nieuwe leider, maar ik durf daar m'n hand niet voor in het vuur te steken. Bovendien valt niet uit te sluiten dat de VVD straks in zee moet met ongeveer dezelfde coalitiegenoten, wellicht dat D66 in wordt geruild voor PvdA/GL.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
VVD is daar ook in gefaald, dat zul je mij niet zien ontkennen hoor. Rutte heeft veel te vaak toegegeven met betrekking tot migratie. Als men hier eerder wat meer strenger en standvastiger in was geweest, had men nu niet het kabinet hoeven te laten klappen om wat nareizigers.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:53 schreef aTypisch het volgende:
weet je wie ook graag grootbedrijven en industrieën nauw samen wilde laten werken met de staat op basis van een zekere ideologie?
juist ja
Polarisatie in de samenleving die door telt naar politiek?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je elke partij individueel bekijkt zou ik wel eerder inzetten op een VVD dan een GL of D66 alleen. Ik vind het geen gekke aanname dat de poorten alleen nog maar verder open gaan/of open blijven staan als de GL het vooral voor te zeggen krijgt. Beetje het D66 van de afgelopen jaren. We kunnen roepen dat het een VVD kabinet was, maar het voelde meer als een D66 kabinet met als compensatie voor de VVD dat ze wel Rutte mochten leveren voor z'n recordje.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord. Maar ik betwijfel of de VVD de juiste partij is om je hoop op te vestigen als migratie een van je prioriteiten is. Wellicht dat de kaarten straks anders zijn geschud met een nieuwe leider, maar ik durf daar m'n hand niet voor in het vuur te steken. Bovendien valt niet uit te sluiten dat de VVD straks in zee moet met ongeveer dezelfde coalitiegenoten, wellicht dat D66 in wordt geruild voor PvdA/GL.
Overigens vind ik ook dat migratie omlaag moet worden geschroefd, daarnaast ben ik voorstander van de spreidingswet. Maar dit thema is voor mij niet doorslaggevend bij het bepalen van mijn stemvoorkeur.
Dat krijg je met hokjesdenken. Dan zie je alleen nog maar hokjes en geen individuen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het wat te makkelijk om de VVD daar op die manier mee weg te laten komen. Want als dat zo is, is de VVD-top blijkbaar verdomd slecht in het uitonderhandelen van een coalitieakkoord. Je bent keer op keer de grootste partij, leidt telkens de dans, en bent niet in staat om voor jou belangrijke punten een plekje te geven in het regeerakkoord. Dan doe je iets verkeerd.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je elke partij individueel bekijkt zou ik wel eerder inzetten op een VVD dan een GL of D66 alleen. Ik vind het geen gekke aanname dat de poorten alleen nog maar verder open gaan/of open blijven staan als de GL het vooral voor te zeggen krijgt. Beetje het D66 van de afgelopen jaren. We kunnen roepen dat het een VVD kabinet was, maar het voelde meer als een D66 kabinet met als compensatie voor de VVD dat ze wel Rutte mochten leveren voor z'n recordje.
En maar bashen op elkaar. Andere meningen accepteren is er niet meer bij de laatste jaren. Word steeds zeldzamer in ieder geval.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat krijg je met hokjesdenken. Dan zie je alleen nog maar hokjes en geen individuen.
Ik ben van mening dat het harmoniemodel uiteindelijk meer resultaat haalt, dan het conflictmodel.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En maar bashen op elkaar. Andere meningen accepteren is er niet meer bij de laatste jaren. Word steeds zeldzamer in ieder geval.
Nee, ik ben niet in die truc getuind.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het wat te makkelijk om de VVD daar op die manier mee weg te laten komen. Want als dat zo is, is de VVD-top blijkbaar verdomd slecht in het uitonderhandelen van een coalitieakkoord. Je bent keer op keer de grootste partij, leidt telkens de dans, en bent niet in staat om voor jou belangrijke punten een plekje te geven in het regeerakkoord. Dan doe je iets verkeerd.
Is het dan wel verstandig om opnieuw je vertrouwen te stellen in de VVD? Of ben je in de opzichtige move van Rutte getuind, toen hij het kabinet liet klappen vanwege onenigheid over 'asielafspraken'.
Omvolking is een term die we hier niet willen zien fyiquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:06 schreef 5eurofriet het volgende:
Goh na 60 jaar massaimmigratie zijn ze op links eindelijk tegen massaimmigratie hoor, poeh wee, hele steden al omgevolkt en we worden sowieso een minderheid in eigen land dankzij geboortecijfers maar nu gaan ze eindelijk er iets van zeggen. Maar vluchtelingen? Tja die moeten we natuurlijk nog steeds blijven redden, dat we daar tegen zijn gaat ook weer 60 jaar overheen.
Stem maar PVV economisch links maar streng op immigraite
Ligt er natuurlijk aan waar je prioriteiten liggen. Als het indammen van migratie voor jou een van de belangrijkste aandachtspunten is, kun je inderdaad beter VVD stemmen dan GL.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet in die truc getuind.
Ik zeg ook niet dat de VVD het geweldig heeft gedaan. Verre van. Veel te vaak op de knietjes gegaan. Ik zeg enkel als je de partijen individueel bekijkt en niet nadenkt over coalities ik wel iets meer vertrouwen zou hebben in een VVD dan GL. Dat wil niet zeggen dat ik de VVD een fantastische partij vind. Nog nooit op gestemd en ga dat ook deze keer niet doen. Maar ik heb nóg minder met partijen als GL of D66.
Welk woord gebruiken we dan voor een etnische minderheid worden in eigen land?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omvolking is een term die we hier niet willen zien fyi
en het basisidee ervan?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omvolking is een term die we hier niet willen zien fyi
Voor mij is het indammen van migratie belangrijk ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan waar je prioriteiten liggen. Als het indammen van migratie voor jou een van de belangrijkste aandachtspunten is, kun je inderdaad beter VVD stemmen dan GL.
Maar de daadkracht van de VVD op dit thema valt natuurlijk ietwat tegen. Dus als iemand van plan is om VVD te stemmen vanwege haar migratie-standpunt, dan vraag ik mij af of dat slim is.
Weet je nog uit welke koker de in 2000 ingevoerde, toch behoorlijke strenge Vreemdelingenwet, kwam?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:06 schreef 5eurofriet het volgende:
Goh na 60 jaar massaimmigratie zijn ze op links eindelijk tegen massaimmigratie hoor, poeh wee, hele steden al omgevolkt en we worden sowieso een minderheid in eigen land dankzij geboortecijfers maar nu gaan ze eindelijk er iets van zeggen. Maar vluchtelingen? Tja die moeten we natuurlijk nog steeds blijven redden, tot we daar tegen zijn gaat ook weer 60 jaar overheen.
Stem maar PVV economisch links maar streng op immigraite
Vervangingsmigratie is een term die de VN zelf ook gebruikt. Daar zie ik geen probleem in.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
en het basisidee ervan?
kleine snippet natuurlijk, maar is ook gewoon in publieke kringetjes onderwerp van gesprek
ik ben er achter gekomen dat ik beter niet in NL kan zijn in mijn meest productieve jarenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij is het indammen van migratie belangrijk ja.
Zoals ik al zei ga ik ook geen VVD stemmen. Maar al helemaal geen GL. Ik zou het dan weer raar vinden als iemand die van mening is dat we minder asielzoekers binnen moeten halen maar GL of D66 gaat stemmen, omdat de VVD ook heeft laten zien dat ze er niks mee doen.
Het is bijna alsof er behoefte is aan een partij die wat doet aan het aantal asielzoekers zonder door te slaan in een extreme richting; en er dan ook daadwerkelijk iets aan te doen.
Persoonlijk vind ik dat de migratiestroom moet worden ingeperkt, maar het onderwerp is niet doorslaggevend voor het bepalen van mijn stemkeuze. Maar dan spreek ik dus alleen voor mezelf.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij is het indammen van migratie belangrijk ja.
Zoals ik al zei ga ik ook geen VVD stemmen. Maar al helemaal geen GL. Ik zou het dan weer raar vinden als iemand die van mening is dat we minder asielzoekers binnen moeten halen maar GL of D66 gaat stemmen, omdat de VVD ook heeft laten zien dat ze er niks mee doen.
Het is bijna alsof er behoefte is aan een partij die wat doet aan het aantal asielzoekers zonder door te slaan in een extreme richting; en er dan ook daadwerkelijk iets aan te doen.
Wat bedoel je met 'klimaat speelt een grote rol' vraag ik mij dan altijd af?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het heel lastig. Voor mij speelt klimaat een behoorlijk grote rol, maar immigratie ook. Ik kan de twee ook niet los van elkaar zien.
Daarnaast ben ik er ook klaar mee dat je voor mijn gevoel vrijwel alles kan maken als je maar (heel) veel geld hebt en de rekening telkens bij de burger terecht komt. Dan zou je zeggen dat ik links moet stemmen, maar de partijen die zich nu als links profileren vind op op gebied van immigratie veel te zwak en veel te gefocust op klimaat.
Ook met het ook op migratie lijkt me dat geen verkeerd idee, scheelt in de toekomst juist weer mensen die vanwege een onleefbaarder wordend klimaat willen/moeten gaan verkassen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het heel lastig. Voor mij speelt klimaat een behoorlijk grote rol, maar immigratie ook. Ik kan de twee ook niet los van elkaar zien.
Daarnaast ben ik er ook klaar mee dat je voor mijn gevoel vrijwel alles kan maken als je maar (heel) veel geld hebt en de rekening telkens bij de burger terecht komt. Dan zou je zeggen dat ik links moet stemmen, maar de partijen die zich nu als links profileren vind op op gebied van immigratie veel te zwak en veel te gefocust op klimaat.
Dat is in grote lijnen hoe ik naar kijk ook. Rekening komt veel te vaak bij de burger te liggen (en dan juist weer de lage/midden klassen die het al zo krap hebben tegenwoordig), te veel focus op klimaat en er word te weinig gedaan aan de instroom.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ook zo'n heerlijke inderdaad.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Pompeuze populist met zijn 'deze zomerstorm is het gevolg van klimaatverandering'.
Nou daar heb je dan verkeerd achter gekomenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik ben er achter gekomen dat ik beter niet in NL kan zijn in mijn meest productieve jaren
op welke partij je ook stemt, ze komen het afromen en herverdelen, ook van ons/je schrale salaris (lees besteden aan de grootste bevolkingsgroep, in ons geval de 60+ bubbel)
mehquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vervangingsmigratie is een term die de VN zelf ook gebruikt. Daar zie ik geen probleem in.
Omvolking is een term uit obscure complottheorieën
foute aannamequote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou daar heb je dan verkeerd achter gekomen
ik neem aan dat je productieve jaren nog niet gekomen zijn n je dit zit te overdenken op je zolderkamertje onder het genot van een gebakje van je moeder
Als je een beetje handig bent met gereedschap en je ZZP er wordt dan kun je het nergens beter verdienen dan in Nederland
Klimaat is in deze een parapluterm voor maatregelen die ons (lokale)klimaat kunnen verbeteren. Uitstoot van broeikasgassen bijvoorbeeld, maar ook op veel kleinere schaal. Denk aan vervuild koelwater, PFAS vervuilde plassen, etc.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'klimaat speelt een grote rol' vraag ik mij dan altijd af?
Als je stem ergens geen invloed op heeft, is het het klimaat
j ekannog geen schroevedraaier vast houden dusquote:
Het onderwerp is dan ook absoluut niet taboequote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
meh
vind die term nuttiger/inhoudelijker dan het hier veelal gebruikte woord wappie bijvoorbeeld
maar dat is wel erg offtopic
timmermans is daar niet van, die komt vanuit de toren van babelbrussel naar ons afgedaald
en dat is dan of onze nieuwe redder vanaf links of het groene gevaar van binnenuit!!
Daarom vind ik het ook belangrijk, maar rationaliteit is soms ver te zoeken.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook met het ook op migratie lijkt me dat geen verkeerd idee, scheelt in de toekomst juist weer mensen die vanwege een onleefbaarder wordend klimaat willen/moeten gaan verkassen.
dus meer milieu en omgeving?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klimaat is in deze een parapluterm voor maatregelen die ons (lokale)klimaat kunnen verbeteren. Uitstoot van broeikasgassen bijvoorbeeld, maar ook op veel kleinere schaal. Denk aan vervuild koelwater, PFAS vervuilde plassen, etc.
Potato potato. Tomato tomato. De theorie/concept blijft hetzelfde, alleen het naampje is anders.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vervangingsmigratie is een term die de VN zelf ook gebruikt. Daar zie ik geen probleem in.
ja hoorquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook met het ook op migratie lijkt me dat geen verkeerd idee, scheelt in de toekomst juist weer mensen die vanwege een onleefbaarder wordend klimaat willen/moeten gaan verkassen.
De wereldbevolking stijgt een stuk sneller dan de temperatuur heurquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, iemand die nooit of te nimmer PvdA of GL zou stemmen raad anderen aan om vooral geen PvdA/GL te stemmen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook zo'n heerlijke inderdaad.
Die vent is niet goed wijs. En de mensen die op hem stemmen realiseren zich echt niet op wat ze gaan stemmen.
Werkelijk, hou je potlood zo ver mogelijk bij dat vakje vandaan.
Daarom vind ik het ook belangrijk, maar rationaliteit is soms ver te zoeken.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is eerder een ding dan klimaat, maar zoals pompom hierboven aangeeft is bijdrage aan verminderen van broeikasgassen ook van belang omdat de wereld op bepaalde plekken anders onleefbaar wordt, wat weer migratiestromen veroorzaakt. Gaan wij dat in ons eentje tegen houden? Neen. Ik vind het echter wel mega asociaal om er niets aan te doenmquote:
Vertel het die mensen dan eens. Waar gaan ze op stemmen? En probeer het zonder terminologie als 'die man is niet goed wijs'.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En de mensen die op hem stemmen realiseren zich echt niet op wat ze gaan stemmen.
nee daar heb ik mensen voorquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
j ekannog geen schroevedraaier vast houden dus
Nee dat is het niet en we willen het gewoon niet hebben.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Potato potato. Tomato tomato. De theorie/concept blijft hetzelfde, alleen het naampje is anders.
Elitair.quote:
Het ding met klimaatmaatregelen... klinkt allemaal heel nobel. Is ook nobel. Maar het kost de burger een hoop. Maakt niet zoveel uit als je er goed voor staat, veel spaart en daar geen zorgen over hebt, maar het stapelt wel op voor grote groepen in de samenleving. Die kosten zouden het nog waard kunnen zijn als het wereldwijd zou gebeuren, of als we ook een daadwerkelijk effect zouden merken. Maar uiteindelijk zijn wij maar een klein landje. Alle winst die we hier boeken is al heel minimaal (kijk naar de winst van dat miljarden pakket waar het een tijd geleden over ging), maar het helpt niet als die winst elders in de wereld weer gecompenseerd word omdat ze het daar wat minder belangrijk vinden. Het is niet zo dat wij er met een miljardenpakket voor gaan zorgen dat we later minder asielzoekers krijgen omdat het klimaat daar kut is. Sowieso komen de meesten deze kant op omdat ze financieel vooruit willen gaan, of omdat ze hun leven ergens niet zeker zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mag je doen, stem daar ook niet op.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, iemand die nooit of te nimmer PvdA of GL zou stemmen raad anderen aan om vooral geen PvdA/GL te stemmen.
Zal ik anders ook een negatief stemadvies afgeven voor de PVV en FvD?
oh ja ik heb niet zoveel met stemmen op een partij om het weer te veranderenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook belangrijk, maar rationaliteit is soms ver te zoeken.
[..]
Dat is eerder een ding dan klimaat, maar zoals pompom hierboven aangeeft is bijdrage aan verminderen van broeikasgassen ook van belang omdat de wereld op bepaalde plekken anders onleefbaar wordt, wat weer migratiestromen veroorzaakt. Gaan wij dat in ons eentje tegen houden? Neen. Ik vind het echter wel mega asociaal om er niets aan te doenm
Ga eens naar de website van het CBS zou ik zeggen. Er is in de verste verte geen sprake van dat de autochtoon in de minderheid wordt gedrukt. De steigende populatie heeft inderdaad met immigratie te maken, maar vooral omdat we steeds ouder worden. Dat het het laatste jaar vrij hard is gegaan komt met name door de oorlog in oekraine. Als er nou eens wat werd gedaan aan veiligelanders zou het er een stuk beter uitzien. Oh, en ik ben gematigd links.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:10 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Welk woord gebruiken we dan voor een etnische minderheid worden in eigen land?
jeetjequote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, iemand die nooit of te nimmer PvdA of GL zou stemmen raad anderen aan om vooral geen PvdA/GL te stemmen.
Zal ik anders ook een negatief stemadvies afgeven voor de PVV en FvD?
Ja en dat staat me dus weer enorm tegen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
oh ja ik heb niet zoveel met stemmen op een partij om het weer te veranderen
vind dat wel erg knap van timmermans en consorten, dat ze dat als merkje hebben weten te krijgen
stem op mij voor een beter klimaat
Wat is het dan?quote:
Ah, monkey out of the sleeve. Alleen omdat het woordje gebruikt wordt door mensen met wat aparte ideeën... right, zelfs de vn heeft het er dus over alleen in een andere goedgekeurde term.quote:en we willen het gewoon niet hebben.
Er zijn ook gewoon mensen die het niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook belangrijk, maar rationaliteit is soms ver te zoeken.
[..]
Dat is eerder een ding dan klimaat, maar zoals pompom hierboven aangeeft is bijdrage aan verminderen van broeikasgassen ook van belang omdat de wereld op bepaalde plekken anders onleefbaar wordt, wat weer migratiestromen veroorzaakt. Gaan wij dat in ons eentje tegen houden? Neen. Ik vind het echter wel mega asociaal om er niets aan te doenm
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)C5%20miljoen,procent)%20niet%20in%20Nederland%20geboren.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
[..]
Ga eens naar de website van het CBS zou ik zeggen. Er is in de verste verte geen sprake van dat de autochtoon in de minderheid wordt gedrukt. De steigende populatie heeft inderdaad met immigratie te maken, maar vooral omdat we steeds ouder worden. Dat het het laatste jaar vrij hard is gegaan komt met name door de oorlog in oekraine. Als er nou eens wat werd gedaan aan veiligelanders zou het er een stuk beter uitzien. Oh, en ik ben gematigd links.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en dat staat me dus weer enorm tegen.
CBS zegt dat 3rde generatie Mohammed net zo Nederlands is als jij en ik. We weten niet eens hoe ver de "vervanginsgmigratie" al is. Je ziet hoe links er in Amerika op reageert waar het wel duidelijk is dat het gaat gebeuren en daar is de houding "ja wat is daar mis mee" of "ja dat is goed" en dat zal hier niet anders zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
[..]
Ga eens naar de website van het CBS zou ik zeggen. Er is in de verste verte geen sprake van dat de autochtoon in de minderheid wordt gedrukt. De steigende populatie heeft inderdaad met immigratie te maken, maar vooral omdat we steeds ouder worden. Dat het het laatste jaar vrij hard is gegaan komt met name door de oorlog in oekraine. Als er nou eens wat werd gedaan aan veiligelanders zou het er een stuk beter uitzien. Oh, en ik ben gematigd links.
fvd zie ik niet snel helemaal verdwijnen. Raar genoeg zijn er zat mensen die hem achterna lopen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:25 schreef Bocaj het volgende:
Er is 1 voordeel.
Ik verwacht dat de versplintering gaat stoppen.
- Groep van Haga
- Fractie den Haan
- Forum
- Bij1
- Gundogan
Konden wel eens verdwijnen!
Den Haag is een stad waar meer dan 200 nationaliteiten met elkaar leven, wonen en werken. Meer dan 50 % van de bewoners heeft een migratieachtergrond.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:26 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
CBS zegt dat 3rde generatie Mohammed net zo Nederlands is als jij en ik. We weten niet eens hoe ver de "vervanginsgmigratie" al is. Je ziet hoe links er in Amerika op reageert waar het wel duidelijk is dat het gaat gebeuren en daar is de houding "ja wat is daar mis mee" of "ja dat is goed" en dat zal hier niet anders zijn.
waarom is dat een voordeel?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:25 schreef Bocaj het volgende:
Er is 1 voordeel.
Ik verwacht dat de versplintering gaat stoppen.
- Groep van Haga
- Fractie den Haan
- Forum
- Bij1
- Gundogan
Konden wel eens verdwijnen!
Niets om je over zorgen te maken dus. In de grote steden ligt het wat extremer, eens.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)C5%20miljoen,procent)%20niet%20in%20Nederland%20geboren.
Van de 17,5 miljoen inwoners op 1 januari 2021, zijn er:
2,5 miljoen (14 procent) niet in Nederland geboren.
2,0 miljoen in NL geboren, met 1 of 2 Buitenlandse ouders
En vraag vervolgens wat ze zijn...quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:26 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
CBS zegt dat 3rde generatie Mohammed net zo Nederlands is als jij en ik. We weten niet eens hoe ver de "vervanginsgmigratie" al is. Je ziet hoe links er in Amerika op reageert waar het wel duidelijk is dat het gaat gebeuren en daar is de houding "ja wat is daar mis mee" of "ja dat is goed" en dat zal hier niet anders zijn.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Niets om je over zorgen te maken dus. I
Grote steden meer dan 50% allochtoon, dus het is maar waar je woont.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Niets om je over zorgen te maken dus. In de grote steden ligt het wat extremer, eens.
Minder rekening houden met en sneller vormen van coalities. (Minder gedoe ook.)quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:29 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom is dat een voordeel?
we hebben in dat zaaltje op elke stoel een volksvertegenwoordiger zitten (is de bedoeling)
dan is het hartstikke gezond om daar ook veel verschillende stromingen en partijen te hebben
of misschien bedoel je iets anders
je buurman , op de dagen dat ie uit zijn scootmobiel kan komenquote:
Ik heb nergens last van en ik woon in R'dam e.o.. Het zijn de mensen in de periferie die het hardst moord en brand schreeuwen. omdat ze zich gek laten maken.quote:
Nee die snappen ook wel dat ze niet echt Nederlander zijn en veel zullen je ook in een verhit gesprek triomfantelijk vertellen hoe "wij het hier gaan overnemen".quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En vraag vervolgens wat ze zijn...
Kan me de vlaggen nog herinneren afgelopen November in die specifieke buurten.
Waren ze rood-wit-blauw/oranje?
Meh...
is dat het hoofddoel van de tweede kamer?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Minder rekening houden met en sneller vormen van coalities. (Minder gedoe ook.)
ben jij de fokker die multimiljonair is, een piemel van 33 cm heeft en in een Bugatti rijd op zondag ?/quote:
Jij spreekt ze als rasechte racist natuurlijk dagelijks.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:32 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Nee die snappen ook wel dat ze niet echt Nederlander zijn en veel zullen je ook in een verhit gesprek triomfantelijk vertellen hoe "wij het hier gaan overnemen".
neequote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben jij de fokker die multimiljonair is, een piemel van 33 cm heeft en in een Bugatti rijd op zondag ?/
Ja ik heb wel in multiculturele chatgroeps gezeten en 9 van de 10 keer is het die houding.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij spreekt ze als rasechte racist natuurlijk dagelijks.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:35 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Ja ik heb wel in multiculturele chatgroeps gezeten en 9 van de 10 keer is het die houding.
Je weet dat er ook een echte wereld is?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:35 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Ja ik heb wel in multiculturele chatgroeps gezeten en 9 van de 10 keer is het die houding.
Oh dus wat mensen hier op dit forum zeggen is ook allemaal nep? Ik moet op straat een willekeurig groepje marokkanen aanspreken met gevaar voor eigen leven omdat je dan pas hun echte mening hoort?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je weet dat er ook een echte wereld is?
Jep. Vaak genoeg meegemaakt inderdaad.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:32 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Nee die snappen ook wel dat ze niet echt Nederlander zijn en veel zullen je ook in een verhit gesprek triomfantelijk vertellen hoe "wij het hier gaan overnemen".
Marokkanen staan inderdaad alleen in groepjes op straat jaquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:37 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Oh dus wat mensen hier op dit forum zeggen is ook allemaal nep? Ik moet op straat een willekeurig groepje marokkanen aanspreken met gevaar voor eigen leven omdat je dan pas hun echte mening hoort?
Juist op het internet durven mensen wat meer toe tegeven hoe ze echt over dingen denken dankzij de anonimiteit.
Mwah, ik zal niet zeggen dat de PVV heel veel voor elkaar krijgt maar met best wat sommige stemmingen is de motie aangenomen of verworpen als coalitie er niet uit komt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
En dan lekker je stem weggooien door de op de PVV te stemmen.
Altijd vermakelijk dat soort mensen
Waar? Hoe? In welke setting?quote:
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Werk eens een tijdje met ze samen zou ik zeggen....quote:
Hou je je nu van de domme, zit je te trollen of heb je het gewoon echt niet door?quote:
Wat mij betreft, als je kneiterlinks bent, ben je automatisch tegen massa immigratie. Als in klassiek sociaal democratisch links.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oprechte vraag.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou je je nu van de domme, zit je te trollen of heb je het gewoon echt niet door?
wat bedoel je met 'ze'?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Werk eens een tijdje met ze samen zou ik zeggen....
Het is echt geen vredelievend volkje.
Nou sorry maar mijn zoon is zelf beroofd door een grote groep Marokkanen. Dus ze zijn wel degelijk wel eens in groepenquote:
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:35 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Erg voor je zoon. Ik ben wel eens van mijn fiets beroofd door een groep roomblanke Nederlanders. Echt geen vredelievend volkje.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:41 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou sorry maar mijn zoon is zelf beroofd door een grote groep Marokkanen. Dus ze zijn wel degelijk wel eens in groepen![]()
Ze hadden zelfs zijn jas van de H & M meegenomen.
Nee, maar het ging over het feit dat Marokkanen nooit in groepen op straat zouden zijn. Dus dat is niet waar.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]![]()
Je kunt ook gewoon met die mensen praten he in het echte leven, niet alle Marokkanen en Turken zijn kutte hangjeugd snotapen.
Je moet wel goed blijven lezen, want dat staat er niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:44 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nee, maar het ging over het feit dat Marokkanen nooit in groepen op straat zouden zijn.
In een groep zijn mensen toch anders dan als je met ze alleen spreekt. Leuk als ze alleen anders zijn, maar je hebt wel met een groep te maken als ze in een groep zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]![]()
Je kunt ook gewoon met die mensen praten he in het echte leven, niet alle Marokkanen en Turken zijn kutte hangjeugd snotapen.
Nee, ik quote een bericht dat 9 van de 10 Marokkanen zeggen "wij het hier gaan overnemen"quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:44 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nee, maar het ging over het feit dat Marokkanen nooit in groepen op straat zouden zijn. Dus dat is niet waar.
Ik ga die discussie niet aan, we willen het gewoon niet. Het onderwerp is verder niet taboe.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is het dan?
[..]
Ah, monkey out of the sleeve. Alleen omdat het woordje gebruikt wordt door mensen met wat aparte ideeën... right, zelfs de vn heeft het er dus over alleen in een andere goedgekeurde term.
Nogmaals, wat is het verschil dan?
Ik vind het ter degen een belangrijk onderwerp in het huidige europa, want het volk wat komt om het bevolkingspeil groeiende te houden, zorgt er wel voor dat na verloop van tijd de meerderheid is vervangen.
En door wat?
Gezien de druk op de maatschappij op allerlei vlakken een belangrijk issue. En om nou alles direct in de complothoek te trappen...
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je moet wel goed blijven lezen, want dat staat er niet.
Dat was sarcasme van jouw kant.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Marokkanen staan inderdaad alleen in groepjes op straat ja.
Want alle Marokkanen veranderen in roofdieren als ze samen komen?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
In een groep zijn mensen toch anders dan als je met ze alleen spreekt. Leuk als ze alleen anders zijn, maar je hebt wel met een groep te maken als ze in een groep zijn.
watjequote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga die discussie niet aan, we willen het gewoon niet. Het onderwerp is verder niet taboe.
We praten ook niet over lebensraum om maar wat te noemen.
Niet alle, maar ik was echt blij dat mij zoon er levend vanaf was gekomen hoor. Ze hadden hem ook met zijn allen geschoptt en geslagen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Want alle Marokkanen veranderen in roofdieren als ze samen komen?
Er zullen roofdieren tussen zitten, maar ook de stillen zullen veranderen in een groep, wellicht meer meelopers dan doeners maar toch.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Want alle Marokkanen veranderen in roofdieren als ze samen komen?
Alleen voor een zeker klein mannetje uit Ruslandquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:46 schreef aTypisch het volgende:
[..]
watje
het excuus (blijkbaar een catchy term, die nu nog in je opkomt) van nazi-duitsland om het toevoegen van extra grond/land aan de unie te verkopen aan de bevolking
lijkt mij wel relevant in deze tijd
In die chatgroep was dat zo ongeveer wel ja. Er was sowieso geen enkele die vond dat ik wel een punt had dat Nederlanders het recht hadden om een etnische meerderheid in hun eigen land te blijven en als je ze een beetje prikkelt (wat linkse mensen natuurlijk nooit zullen doen) dan komt al gauw hun ware aard naar boven en vinden ze het geweldig leuk hoe zij hier ons land overnemen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, ik quote een bericht dat 9 van de 10 Marokkanen zeggen "wij het hier gaan overnemen"
neequote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alleen voor een zeker klein mannetje uit Rusland
Bel opsporing verzocht. Hebben ze weer een keer een roomblanke verdachtequote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Erg voor je zoon. Ik ben wel eens van mijn fiets beroofd door een groep roomblanke Nederlanders. Echt geen vredelievend volkje.
maar de vraag isquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:49 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
In die chatgroep was dat zo ongeveer wel ja. Er was sowieso geen enkele die vond dat ik wel een punt had dat Nederlanders het recht hadden om een etnische meerderheid in hun eigen land te blijven en als je ze een beetje prikkelt (wat linkse mensen natuurlijk nooit zullen doen) dan komt al gauw hun ware aard naar boven en vinden ze het geweldig leuk hoe zij hier ons land overnemen.
Ik ga toch ook niet tegen een Marokkaan op het werk vertellen hoe ik eigenlijk liever hebt dat hij teruggaat naar Marokko, ik pas wel op, en zij zullen het tegenovergestelde ook niet zomaar tegen mij zeggen. Mensen zijn op internet juist eerlijker.
Oh, ik geloof je wel hoor, het is ook echt wel een probleem die hangjeugd cultuur onder Marokkaanse jeugd, maar om nou alle Marokkanen wel te zetten als roofdieren en barbaren. Heb ook genoeg fijne Marokkanen getroffen in mijn leven. Nederlandse wetgeving is veel te slap voor dat soort tuig die dat soort dingen doet, staan zo weer buiten als ze wel gepakt worden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:47 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Niet alle, maar ik was echt blij dat mij zoon er levend vanaf was gekomen hoor. Ze hadden hem ook met zijn allen geschoptt en geslagen.
...en dat verzin ik niet, er is ook echt aangifte van gedaan.
Persoonlijk vind ik het maar een slap excuus. Omvolking mag niet, maar vervangingsmigratie wel.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga die discussie niet aan, we willen het gewoon niet. Het onderwerp is verder niet taboe.
We praten ook niet over lebensraum om maar wat te noemen.
Ik vind dat juist prima dat ze dat zeggen, zou nog wat ogen kunnen openen van alle mensen die dat glashard ontkennen hier.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:50 schreef aTypisch het volgende:
[..]
maar de vraag is
gaat Timmermans hier wat aan doen voor je?
lijkt mij ook wel een type die is voor meer surveillance op sosjal media, wellicht kun je met je ontzettende gejank dan ook bij zijn partijtje terecht
Ja want stoere praatjes in een internetgroep van eens stel pubers zijn wel betrouwbaar. Hier op fok hebben ook alle mannen 30cm en verdienen 200.000 euro per jaar.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:49 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
In die chatgroep was dat zo ongeveer wel ja. Er was sowieso geen enkele die vond dat ik wel een punt had dat Nederlanders het recht hadden om een etnische meerderheid in hun eigen land te blijven en als je ze een beetje prikkelt (wat linkse mensen natuurlijk nooit zullen doen) dan komt al gauw hun ware aard naar boven en vinden ze het geweldig leuk hoe zij hier ons land overnemen.
Ik ga toch ook niet tegen een Marokkaan op het werk vertellen hoe ik eigenlijk liever hebt dat hij teruggaat naar Marokko, ik pas wel op, en zij zullen het tegenovergestelde ook niet zomaar tegen mij zeggen. Mensen zijn op internet juist eerlijker.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh, ik geloof je wel hoor, het is ook echt wel een probleem die hangjeugd cultuur onder Marokkaanse jeugd, maar om nou alle Marokkanen wel te zetten als roofdieren en barbaren. Heb ook genoeg fijne Marokkanen getroffen in mijn leven. Nederlandse wetgeving is veel te slap voor dat soort tuig die dat soort dingen doet, staan zo weer buiten als ze wel gepakt worden.
ik vind het knap hoe je vanaf groepjes jongeren/marokkanen/maaktmegeenfuckuitalzijnzepaars.gif (boeven of niet) terecht komt bij: we moeten de machtigste organisatie in ons land (de staat) nog extra mogelijkheden gevuhquote:
jeetjequote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hier in het rotterdams havengebied hebben we alle nationaliteiten. Ik vind dat wel wat hebben. Als je daar niet tegen kunt ben je wat mij betreft xenofoob.
Nouja als er geen grote gevolgen zijn voor het beroven van mensen dan is het niet zo raar dat ze het weer doen?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:54 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind het knap hoe je vanaf groepjes jongeren (boeven of niet) terecht komt bij: we moeten de machtigste organisatie in ons land (de staat) nog extra mogelijkheden gevuh
maar het is geen verrassing
Nee, die niet kutte hangjeugd snotapen zijn de vrouwen die niks te zeggen hebben. Vandaar ook dat er genoeg wel kutte hangjeugd snotapen zijn die ouder worden en gewoon hun grafmentaliteit doorgeven aan de volgende generatie. Ingelepeld en bijgepeperd door de imam.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]![]()
Ja, maar ik kan je ook wel eerlijk zeggen, dat het heel moeilijk is om Marokkanen aardig te blijven vinden als je zoiets hebt meegemaakt met je eigen kind.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh, ik geloof je wel hoor, het is ook echt wel een probleem die hangjeugd cultuur onder Marokkaanse jeugd, maar om nou alle Marokkanen wel te zetten als roofdieren en barbaren. Heb ook genoeg fijne Marokkanen getroffen in mijn leven. Nederlandse wetgeving is veel te slap voor dat soort tuig die dat soort dingen doet, staan zo weer buiten als ze wel gepakt worden.
Nee dat verzinnen ze voor de lol, eigenlijk menen ze het niet en maken ze zich best wel zorgen over de ethnische transformatie van Europa, vinden ze heel zielig voor onsquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want stoere praatjes in een internetgroep van eens stel pubers zijn wel betrouwbaar. Hier op fok hebben ook alle mannen 30cm en verdienen 200.000 euro per jaar.
Waaom dan? Waarom moet het allemaal nederlands en blank zijn? Ben je raar in je hoofd of zo? Dit is de grootste havenstad van Europa. Het is altijd al zo geweest. Al dat buitenlandse eten, lekker man, en de vrouwen.quote:
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Waaom dan? Waarom moet het allemaal nederlands en blank zijn? Ben je raar in je hoofd of zo? Dit is de grootste havenstad van Europa. Het is altijd al zo geweest. Al dat buitenlandse eten, lekker man, en de vrouwen.
Framequote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Als je daar niet tegen kunt ben je wat mij betreft xenofoob.
Nogmaals: van wie, wat en waar heb je dit allemaal? Je komt blijkbaar dagelijks veel in contact met Marokkanen gezien je stelligheid.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, die niet kutte hangjeugd snotapen zijn de vrouwen die niks te zeggen hebben. Vandaar ook dat er genoeg wel kutte hangjeugd snotapen zijn die ouder worden en gewoon hun grafmentaliteit doorgeven aan de volgende generatie. Ingelepeld en bijgepeperd door de imam.
Voor velen zal het lastig te geloven zijn hoe de meerderheid van dit volk in elkaar zit. Ze hebben zelfs een speciale term voor alles wat niet moslim is en die is niet bepaald vriendelijk bedoeld. In iedere setting zie je het weer, zijn ze in de minderheid zijn ze stilletjes. Zijn ze in de meerderheid, heb je heibel.
Oh sorry, ik las wat anders. Ja, word een beetje ovespoeld hier.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]ik ben daar dan ook niet op tegen
stukje zelf dingen verzinnen genot
30mrd voor 0,000036 graden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:56 schreef nixxx het volgende:
Milieu maatregelen ben ik trouwens 100% voor, klimaatmaatregelen ook, maar ik denk dat we daar keihard aan de verkeerde maatregelen werken. Ik denk dat we te laat zijn om grote klimaatverandering te voorkomen en vind dat we veel meer energie zouden moeten steken in omgaan met klimaatverandering ipv verminderen van uitstoot tegen elke kost. Verminderen van uitstoot wel mee doorgaan, maar op een kosteneffectieve manier die tegelijk ook niet onze welvaart de nek om draait.
Oh nee niet woke weer, ik ga zwemmen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hier in het rotterdams havengebied hebben we alle nationaliteiten. Ik vind dat wel wat hebben. Als je daar niet tegen kunt ben je wat mij betreft xenofoob.
Hebben ze wel met links gemeen, denken dat ze beter zijn dan een ander.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Frame
Wat dat ben je net zo slecht als een gemiddelde moslim met het gekuffar op alles wat anders is dan moslim.
Hoefijzertje.
ben je nog steeds d66 fanaat?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Oh sorry, ik las wat anders. Ja, word een beetje ovespoeld hier.
Alle nationaliteiten wel wat vinden hebben woke noemenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:00 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Oh nee niet woke weer, ik ga zwemmen.
Xenofoob, ik ga op de loop.
Dat begrijp ik wel hoor. Een oud buurmeisje van mij (toen volwassen en uit huis, ik was puber die nog thuis woonde) heeft ook iets heel heftigs mee gemaakt waar Marokkanen bij betrokken waren. Toen heb ik ook wel meer wrok gevoelt tegen de gehele gemeenschap. Maar toch heb ik ook later zelf Marokkanen als buren gehad die op mij op meerdere momenten eten hebben aangeboden en echt heel fijne mensen waren. Ze zijn niet allemaal zo.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan je ook wel eerlijk zeggen, dat het heel moeilijk is om Marokkanen aardig te blijven vinden als je zoiets hebt meegemaakt met je eigen kind.
Dat durf ik hier ook wel te typen.
Want hij heeft er ook een hele grote (mentale) klap van gehad.
Ze zijn een hele tijd collega's geweest in verschillende settingen verschillende bedrijven en verschillende branches. Ook tijdens mijn school en studie periode.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals: van wie, wat en waar heb je dit allemaal? Je komt blijkbaar dagelijks veel in contact met Marokkanen gezien je stelligheid.
ik kreeg altijd panna's van 'ze'quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze zijn een hele tijd collega's geweest in verschillende settingen verschillende bedrijven en verschillende branches. Ook tijdens mijn school en studie periode.
Zat in aanraking geweest met.
En jij, hoe ben jij met ze in aanraking geweest?
Ja, dit ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:00 schreef Culkin het volgende:
[..]
Hebben ze wel met links gemeen, denken dat ze beter zijn dan een ander.
Bleef het daar maar bij. Kon je er nog om lachen.quote:
tis muh stad nie meer!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alle nationaliteiten wel wat vinden hebben woke noemen.
Dat blijkt tot nu toe uit helemaal niks en is enkel een aanname waar men zich lekker over op kan winden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:03 schreef matspontius het volgende:
Het gaat toch over Timmermans in dit topic en niet over de zo door ons gewaardeerde gelukszoekers? Dat onze grote vriend de deuren nog verder gaat openzetten is wel duidelijk maar laten we ons op de persoon en zijn ideeen focussen. Na Cruyff hebben we een nieuwe verlosser in Nederland 😇 Tenminste dat denkt ie zelf 🙄
Timmermansquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:03 schreef nixxx het volgende:
Maarrehh Marokkanen, heel leuk enzo, maar kunnen we het weer iets meer over Timmermans hebben?
ja beter gewoon even per persoon bekijken ipv je luie gedachtesprong om dan maar een hele groep te noemenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bleef het daar maar bij. Kon je er nog om lachen.
Alvast voorsorteren op de rechtse paradepaardjes.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat blijkt tot nu toe uit helemaal niks en is enkel een aanname waar men zich lekker over op kan winden.
ik vind het zo bizar dat zowel de PvdA als GL hun lot aan deze gozer gaan verbindenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:03 schreef nixxx het volgende:
Maarrehh Marokkanen, heel leuk enzo, maar kunnen we het weer iets meer over Timmermans hebben?
Nja, het verleden spreekt voor zich in dit geval. Hij zal echt niet opeens een 180 doen. Geen verkiezingsprogramma nodig om te weten dat hij niet zo'n haast zal hebben met het aanpakken van asielzoekers of dat hij minder extreem in wil zetten op klimaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat blijkt tot nu toe uit helemaal niks en is enkel een aanname waar men zich lekker over op kan winden.
School, studie, voetbal, buren, vrienden, etc, etc. Over het algemeen heel vriendelijke mensen met een sterk gevoel van trots. En ja, ook aardig wat etterbakjes. Nog nooit iemand over het overnemen van Nederland gehoord.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze zijn een hele tijd collega's geweest in verschillende settingen verschillende bedrijven en verschillende branches. Ook tijdens mijn school en studie periode.
Zat in aanraking geweest met.
En jij, hoe ben jij met ze in aanraking geweest?
Europa krimpt ieder jaar met 1.000.000 mensenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet fanaat. Ik maak gewoon een afweging. Misschien, of Volt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ben je nog steeds d66 fanaat?
of kwam dat ook door wat leesfoutjes?
Aanname als in de verlosser of in de deuren open zetten? Wel duidelijk zijn in je quote svpquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, dat-ie meteen weer begint te schelden met xenofoob, natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alle nationaliteiten wel wat vinden hebben woke noemen.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Europa krimpt ieder jaar met 1.000.000 mensen
Europa wordt iedere 10 jaar ouder met 10 jaar
wie nu 45 is die is over 20 jaar 65
In Italie is 50% van de bevolking tussen de 55 en 75 jaar , vandaar dat juf Miloni voor geleide migratie is
Europa heeft iedere DAG een vliegtuig met 300 migranten nodig , alleen om niet te krimpen in aantal consumenten en werkers
Europa heeft dat werkvolk nodig om de ouderen te verzorgen en om belasting te betalen
dat heb je met gelovigenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:08 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nee, dat-ie meteen weer begint te schelden met xenofoob, natuurlijk.
Dat noem je "framen."
Oh. Nou ja, als je niet tegen meerdere nationaliteiten in een samenleving kunt is dat ook wel wat xenofoob natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:08 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nee, dat-ie meteen weer begint te schelden met xenofoob, natuurlijk.
Dat noem je "framen."
PVV moet je niet serieus nemen , dat is de partij van henk en Ingrid die zitten inmiddels ook in het bejaardenhuisquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
daarom is de PVV ook zo grappig als anti-immigratie én oudere partij
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Waaom dan? Waarom moet het allemaal nederlands en blank zijn? Ben je raar in je hoofd of zo? Dit is de grootste havenstad van Europa. Het is altijd al zo geweest. Al dat buitenlandse eten, lekker man, en de vrouwen.
dat staat zo ongeveer in mijn post, ouwequote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
PVV moet je niet serieus nemen , dat is de partij van henk en Ingrid die zitten inmiddels ook in het bejaardenhuis
Dat station ben ik al lang gepasseerd.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja beter gewoon even per persoon bekijken ipv je luie gedachtesprong om dan maar een hele groep te noemen
ook beter voor de gemoedsrust
Is het dan niet beter om de Nederlandse bevolking te motiveren meer kinderen te maken? Zoals ze bijvoorbeeld in Hongarije doenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In Italie is over enkele jaren wel 50% van de bevolking tussen de 50 en 70 jaar , vandaar dat juf Miloni voor geleide migratie is
https://www.populationpyramid.net/italy/2030/
Europa heeft iedere DAG een vliegtuig met 300 migranten nodig , alleen om niet te krimpen in aantal consumenten en werkers
Europa heeft dat werkvolk nodig om de ouderen te verzorgen en om belasting te betalen
prima hoorquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat station ben ik al lang gepasseerd.
Genoeg personen gezien, gehoord, gesproken om een bepaald patroon terug te zien.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aanname als in de verlosser of in de deuren open zetten? Wel duidelijk zijn in je quote svp
Regelmatig. En niet alleen over NL.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
School, studie, voetbal, buren, vrienden, etc, etc. Over het algemeen heel vriendelijke mensen met een sterk gevoel van trots. En ja, ook aardig wat etterbakjes. Nog nooit iemand over het overnemen van Nederland gehoord.
Nee, maar ik weet eigenlijk niet of ik me daar ooit nog overheen kan zetten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel hoor. Een oud buurmeisje van mij (toen volwassen en uit huis, ik was puber die nog thuis woonde) heeft ook iets heel heftigs mee gemaakt waar Marokkanen bij betrokken waren. Toen heb ik ook wel meer wrok gevoelt tegen de gehele gemeenschap. Maar toch heb ik ook later zelf Marokkanen als buren gehad die op mij op meerdere momenten eten hebben aangeboden en echt heel fijne mensen waren. Ze zijn niet allemaal zo.
Tja je zou denken dat al die slimme mensen in de tweede kamer ook wel zoiets simpels kunnen bedenken de afgelopen 60 jaar. maar die oplossing zagen ze over het hoofd. raar. bijna alsof ze het expres doen. bijna.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om de Nederlandse bevolking te motiveren meer kinderen te maken? Zoals ze bijvoorbeeld in Hongarije doen
ik vind het ook wel hilarisch dat nederlanders vallen over marokannen die al dan niet wat zeggen over de wereld overnemenquote:
Zal best.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
prima hoor
ik vind Casablanca bijvoorbeeld puur genot
het is een logisch gevolg van onze (werk)cultuurquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:13 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Tja je zou denken dat al die slimme mensen in de tweede kamer ook wel zoiets simpels kunnen bedenken de afgelopen 60 jaar. maar die oplossing zagen ze over het hoofd. raar. bijna alsof ze het expres doen. bijna.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal best.
Ben er ook wel benieuwd naar. De etterbuilen zitten hier, dus verwacht daar weinig rottigheid.
Zelfs de kerk had dat inzicht...quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:13 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Tja je zou denken dat al die slimme mensen in de tweede kamer ook wel zoiets simpels kunnen bedenken de afgelopen 60 jaar. maar die oplossing zagen ze over het hoofd. raar. bijna alsof ze het expres doen. bijna.
daarom SGPquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zelfs de kerk had dat inzicht...
Leg uit.quote:
Waar hadden we het net over?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat ben ik niet tegengekomen?
vervelende personen? jawel
Ja dat is niet helemaal wat ik bedoelde hequote:
Ja niks logischer dan dat mensen hun primaire instinct op aarde niet meer nastrevenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het is een logisch gevolg van onze (werk)cultuur
minder tijd samen, minder budget, minder zekerheid, minder drang want andere dingen te doen, minder eigenlijk alles wat de kans op kindjes vergroot
ja daarom niet je hoop vestigen op dit stukje grondquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:19 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Ja niks logischer dan dat mensen hun primaire instinct op aarde niet meer nastreven. Er zijn totaal geen initiatieven om er iets tegen te doen. al 60 jaar niet terwijl men toen al de bui kon zien hangen. integendeel zelfs. In elke tv-show en reclame moet je gemixte koppels zien en je moet geen kinderen maken want klimaatverandering en abortus hoef je niet meer een paar dagen over na te denken want dat is zo errug. Maar goed ik snap dat dat allemaal toeval is en niet geplanned.
Werkende migranten ja. Geen onopgeleide, taal niet sprekende, baardmannetjes in AZC's die met telefoontjes in de hand van achter het hek aan het sissen zijn naar voorbijlopende vrouwen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In Italie is over enkele jaren wel 50% van de bevolking tussen de 50 en 70 jaar , vandaar dat juf Miloni voor geleide migratie is
https://www.populationpyramid.net/italy/2030/
Stelling: De overname van Timmermans kan alleen omdat hij eigenlijk meer een GroenLinkser is tegenwoordig dan een PvdA'erquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
En ik maar denken dat dit een topic was over Timmermans.
Ja en toen ging het via links-rechts naar klimaat en immigratie.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heb ik ook al aangegeven maar luisteren ho maar. Allemaal egotrippers, t'is net politiek Nederland 🙄quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik denk dat 'ie pragmatisch is. Bovendien is het een partij minder op het totaal en zoveel verschillen PvdA en GL niet van elkaar.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Stelling: De overname van Timmermans kan alleen omdat hij eigenlijk meer een GroenLinkser is tegenwoordig dan een PvdA'er
go!
Ik snap best dat Timmermans wat los kan maken, maar hoe kut Marokkanen wel niet (of juist dat ze lief zijn - of alles er tussen in) zijn is niet een heel productief topic. Zal wel aan mij liggen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ja en toen ging het via links-rechts naar klimaat en immigratie.
nee je zet groepen mensen weg als allemaal niet zo aardig, omdat je slechte ervaringen hebt met een paar die ook die nationaliteit hebbenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iemand die het niet eens met je is, is gelijk 'bijzonder treurig'?
Weet niet of hij 'meer GroenLinks' is. Weet wel dat zijn klimaatagenda het goed doet in GL-kringen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Stelling: De overname van Timmermans kan alleen omdat hij eigenlijk meer een GroenLinkser is tegenwoordig dan een PvdA'er
go!
O ja en hoe ga jij dat doen dan ??quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om de Nederlandse bevolking te motiveren meer kinderen te maken? Zoals ze bijvoorbeeld in Hongarije doen
Heb je de komende 20 jaar natuurlijk geen zak aan, maar he, dat heet investeren
Ik heb twee vrienden (quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet of hij 'meer GroenLinks' is. Weet wel dat zijn klimaatagenda het goed doet in GL-kringen.
Mijn zus is actief voor GL en die juicht het lijsttrekkerschap van Timmermans toe vanwege zijn houding ten aanzien van het klimaat.
als hij budapest maar leuk houdt daar, die orbanquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ja en hoe ga jij dat doen dan ??
https://www.populationpyramid.net/hungary/2022/
In hongarije gaat dat juist helemaal niet
Nee inderdaad, minderheid in eigen land worden, pff, wat is daar nou interessant aan?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap best dat Timmermans wat los kan maken, maar hoe kut Marokkanen wel niet (of juist dat ze lief zijn - of alles er tussen in) zijn is niet een heel productief topic. Zal wel aan mij liggen.
Och, zo gek is dat niet. Zeker als de klimaatagenda je aan het hart gaat, begrijp ik dat je brood ziet in Timmermans. Zoals ik al eerder aangaf roept de man aversie op bij een deel van de kiezers - wat ook gold voor Rutte - maar PvdA/GL heeft met hem wel echt een premierskandidaat in huis.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik heb twee vrienden () die bij D66 wat deden vorige campagnes, maar nu ineens ook richting Timmermans zouden gaan
Iedereen wordt in tien jaar, tien jaar ouder.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
emigreren er heel veel jongerenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iedereen wordt in tien jaar, tien jaar ouder.
Dat kan alvast geen gemiddelde zijn. Want dat zou betekenen dat er niemand meer geboren wordt.
quote:Life expectancy 71.76 years Increase (2018)[4]
• male 66,69 Decrease years
• female 76,72 Increase years
Fertility rate 1.16 Decrease children born/woman (2021)[4]
Infant mortality rate 7.0 deaths/1,000 Positive decrease infants (2019)[4]
Net migration rate −5.4 migrant(s)/1,000 population (2015)
Onderbouwt jouw stelling dat het gemiddelde in Europa in 10 jaar met 10 jaar stijgt voor geen meter.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
emigreren er heel veel jongeren
[..]
In Italiequote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onderbouwt jouw stelling dat het gemiddelde in Europa in 10 jaar met 10 jaar stijgt voor geen meter.
Was links maar zo makkelijk over klimaatverandering. "Oh 1 land heeft het al op 1 manier geprobeert, tja het werkt niet dan maar accepteren dat het klimaat verandert".quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hungary krimpt ieder jaar met 50.000 mensen
[ [url=https://images.populationpyramid.net/capture/?selector=%23pyramid-share-container&url=https%3A%2F%2Fwww.populationpyramid.net/hungary/2030/%3Fshare%3Dtrue]afbeelding[/url] ]
Onderbouwt je stelling wederom niet.quote:
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:06 schreef michaelmoore het volgende:
ja klimaat verandertquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:40 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Was links maar zo makkelijk over klimaatverandering. "Oh 1 land heeft het al op 1 manier geprobeert, tja het werkt niet dan maar accepteren dat het klimaat verandert".
ja dan bedoelde ik Italiequote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onderbouwt je stelling wederom niet.
Overigens had je het over Europa.
[..]
Dus volgens jou moeten we geen geld meer uitgeven aan klimaatverandering? Prima maar ik denk dat andere mensen daar toch iets anders over denken en niet bij 1 poging in een random land gelijk opgeven.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja klimaat verandert
de ijskap smelt, wat kun je anders doen dan laconiek
in 2035 is de hele ijskap gesmoten en valt het afkoelend effect weg en gaan de zeewater moleculen veel sneller trillen
heeft geen enkele zin vrees ikquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:44 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Dus volgens jou moeten we geen geld meer uitgeven aan klimaatverandering? Prima maar ik denk dat andere mensen daar toch iets anders over denken en niet bij 1 poging in een random land gelijk opgeven.
Dat willen ze nu juist omdraaien. Dat doe je niet door kinderen extreem duur te maken. Zoals ik al zei, je hebt daar de komende 20jaar niets aanquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hungary krimpt ieder jaar met 50.000 mensen
[ [url=https://images.populationpyramid.net/capture/?selector=%23pyramid-share-container&url=https%3A%2F%2Fwww.populationpyramid.net/hungary/2030/%3Fshare%3Dtrue]afbeelding[/url] ]
Tijdje terug was Klaver nog de nieuwe Obama volgens het NRC.quote:
Ze kunnen willen wat ze willen maar dat gaat geen mens omdraaienquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat willen ze nu juist omdraaien. Dat doe je niet door kinderen extreem duur te maken. Zoals ik al zei, je hebt daar de komende 20jaar niets aan
Ik vrees dat hij te weinig tijd heeft om een goed fundament te hebben (en te leggen). Op het moment dat hij flink veel stemmen zou krijgen moet (en gaat) dat worden ingevuld met allerlei opportunisten. In zekere zin gaat ook BBB last krijgen van koekoeksjongen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat grijze midden is bijvoorbeeld een Omtzigt. Hopelijk stelt 'ie zich verkiesbaar
Als die mensen op de PvdA hadden gestemd ipv de PVV hadden ze het nu een flink stuk makkelijker en hadden ze niet hoeven te leven met een centrum-rechts kabinet voor 10 jaar. Niemand wilt met de PVV regeren en je gooit je stem gewoon weg. Een stem op de PVV is een stem op de VVD/CDAquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Mwah, ik zal niet zeggen dat de PVV heel veel voor elkaar krijgt maar met best wat sommige stemmingen is de motie aangenomen of verworpen als coalitie er niet uit komt.
Ook al zou PVDA/GL met Timmermans de grootste worden, ook al zou het 30 zetels zijn, dan ben ik toch benieuwd welke coalitie je kan gaan maken.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, zo gek is dat niet. Zeker als de klimaatagenda je aan het hart gaat, begrijp ik dat je brood ziet in Timmermans. Zoals ik al eerder aangaf roept de man aversie op bij een deel van de kiezers - wat ook gold voor Rutte - maar PvdA/GL heeft met hem wel echt een premierskandidaat in huis.
En de eerste links-progressieve premier in decennia is voor progressieve kiezers een bijzonder aanlokkelijk idee.
mits je die Europese samenwerking als doel voor ogen hebt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk dat we veel aan hem gaan hebben ivm europese samenwerking mocht hij premier worden. Meer dan van een premier van elke andere partij.
Als exportland kan je dat doel maar beter hebbenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
mits je die Europese samenwerking als doel voor ogen hebt.
Ja ik ken het verhaal dan een 'birth rate' <2 niet om te draaien valt, dat onderzoek is op het verleden gebaseerd, wil niet zeggen dat we het niet moeten proberenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze kunnen willen wat ze willen maar dat gaat geen mens omdraaien
https://www.populationpyramid.net/germany/2022/
g ajij maar even 10 kinderen maken dan
De BBB heeft daar nu al last van. Beter hadden ze even gewacht en veel stemmen gewonnen in november. Nu vraag ik me dat sterk af of ze het zo goed gaan doenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vrees dat hij te weinig tijd heeft om een goed fundament te hebben (en te leggen). Op het moment dat hij flink veel stemmen zou krijgen moet (en gaat) dat worden ingevuld met allerlei opportunisten. In zekere zin gaat ook BBB last krijgen van koekoeksjongen.
als als als...quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als die mensen op de PvdA hadden gestemd ipv de PVV hadden ze het nu een flink stuk makkelijker en hadden ze niet hoeven te leven met een centrum-rechts kabinet voor 10 jaar. Niemand wilt met de PVV regeren en je gooit je stem gewoon weg. Een stem op de PVV is een stem op de VVD/CDA
Hmmmmm.... een export land dat vanwege EU regels niet meer mag produceren en op grond van regelgeving van alles juist moet gaan inperken zodat anderen in de EU dat kunnen gaan verzorgen. Het is maar hoe je dat als zg #GreenDeal gaat indraaien.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als exportland kan je dat doel maar beter hebben
Ik gok op een PVDA/GL/D66/VVD blok met wellicht nog een of twee splinter partijtjes. VVD zal wel gewoon weer water bij de wijn doen en mee gaan met de linkse plannen. En ik verwacht niet dat er veel partijen zijn die het zien zitten om met de BBB of PVV te regeren, dus dan kom je eigenlijk wel op zo'n coalitie uit.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ook al zou PVDA/GL met Timmermans de grootste worden, ook al zou het 30 zetels zijn, dan ben ik toch benieuwd welke coalitie je kan gaan maken.
Zonder VVD of BBB zit dat er voor hun niet in lijkt me?... tenzij misschien Omtzigt apart mee gaat doen?
??quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
als als als...
achteraf is alles makkelijk praten.
Niet stemmen is een weggegooide stem, een stem op de PVV is een stem op de PVV.
Gelukkig zijn we niet afhankelijk van producenten die het land leegtrekken en kapot maken maar hebben we andere hoogwaardige export producten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmmmm.... een export land dat vanwege EU regels niet meer mag produceren en op grond van regelgeving van alles juist moet gaan inperken zodat anderen in de EU dat kunnen gaan verzorgen. Het is maar hoe je dat als zg #GreenDeal gaat indraaien.
Met die coalitie komt je op zo'n 60-65 zetels dus dan denk je aan twee van PvdD, SP of Volt?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik gok op een PVDA/GL/D66/VVD blok met wellicht nog een of twee splinter partijtjes. VVD zal wel gewoon weer water bij de wijn doen en mee gaan met de linkse plannen. En ik verwacht niet dat er veel partijen zijn die het zien zitten om met de BBB of PVV te regeren, dus dan kom je eigenlijk wel op zo'n coalitie uit.
"Hey je wil minder islam? Haha fuck jou we werken nooit samen met die partij tegen islam en we gaan nog meer importeren. oh en of je even op ons wilde stemmen grgr PvdA"quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:57 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
??
Het is echt niet alsof het niet willen samenwerken met de PVV een nieuw ding is. 10 jaar geleden wilde men ook totaal niet samenwerken met de PVV en nu ook niet. Als mensen met een minder inkomen op de PVV stemmen (en dat zullen er een hoop doen) is dat gewoon een weggegooide stem doordat je op links gewoon 15-20 zetels mist om mee te kunnen regeren.
ik vind het nog steeds belachelijk dat partijen bij voorbaat zeggen: ik wil niet met die of die in een kabinet. Je doet afbreuk aan het democratische stemrecht van de burger. Partijen zouden verplicht moeten worden om met elkaar om tafel te gaanquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:57 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
??
Het is echt niet alsof het niet willen samenwerken met de PVV een nieuw ding is. 10 jaar geleden wilde men ook totaal niet samenwerken met de PVV en nu ook niet. Als mensen met een minder inkomen op de PVV stemmen (en dat zullen er een hoop doen) is dat gewoon een weggegooide stem doordat je op links gewoon 15-20 zetels mist om mee te kunnen regeren.
Volt en PvdD of SP zouden inderdaad opties kunnen zijn. Of toch weer CDA en CU. Ik verwacht niet dat er opeens een nieuwe partij in de coalitie komt; behalve GL/PvDA. De VVD zal relevant willen blijven, dus denk niet dat die nee gaan zeggen tegen zo'n coalitie als ze anders moeten gaan samenwerken met een BBB of PVV.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met die coalitie komt je op zo'n 60-65 zetels dus dan denk je aan twee van PvdD, SP of Volt?
Denk dat als de VVD zichzelf nog meer kapot wil laten maken ze dat idd moeten doen... op weg naar de economische afgrond
Ik zou best 10 kinderen willen hebben en nog meer maken. Of je nu 2, 3 of 4 kinderen hebt maakt in weze qua gezin niet heel veel meer uit.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze kunnen willen wat ze willen maar dat gaat geen mens omdraaien
https://www.populationpyramid.net/germany/2022/
g ajij maar even 10 kinderen maken dan
https://www.populationpyramid.net/romania/2022/
Ondertussen in de realiteitquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:02 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
"Hey je wil minder islam? Haha fuck jou we werken nooit samen met die partij tegen islam en we gaan nog meer importeren. oh en of je even op ons wilde stemmen grgr PvdA"
jaquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En je gaat er dus nu vanuit dat een stem op links altijd goed is voor de lage inkomens?
een linkse premier maakt de prijzen in de supermarkt niet lager hoorquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:03 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ondertussen in de realiteit
Wow de prijzen in de supermarkten zijn gestegen en ik weer niet of ik mijn stroom en gas nog kan betalen maar gelukkig heb ik op een anti islam partij gestemd en is hier he-le-maal niks mee gedaan
Ik heb drie kinderen en 6 klienkinderenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou best 10 kinderen willen hebben en nog meer maken. Of je nu 2, 3 of 4 kinderen hebt maakt in weze qua gezin niet heel veel meer uit.
Helaas ontbreekt ons het geld en (tijd)vermogen dat verantwoordelijk (in het belang van ook die kinderen) te doen en krijg je dus die automatische beperking tot één of hooguit twee die dan alle aandacht kunnen opeisen.
Ik zou serieus niet weten hoe we op rij zeg 4 kinderen, volgens normen kunnen huisvesten en op zeg de uni kunnen gaan bekostigen en laat staan voor hun 25e een zelfstandige woonruimte bieden. Eén of twee is qua situatie, voor menig ouder al een onderneming.
Ik zou het systeem wel wat vinden waarin de drie/vier (afhankelijk van aantal zetels per partij) grootste partijen samen een coalitie moeten vormen. Immers de grootste groep Nederlanders die je dan vertegenwoordigt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik vind het nog steeds belachelijk dat partijen bij voorbaat zeggen: ik wil niet met die of die in een kabinet. Je doet afbreuk aan het democratische stemrecht van de burger. Partijen zouden verplicht moeten worden om met elkaar om tafel te gaan
En ik denk niet dat de PVV alleen maar lage inkomens trekt.
En je gaat er dus nu vanuit dat een stem op links altijd goed is voor de lage inkomens?
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Letterlijk over lijken gaan is dus geen enkel probleem voor links. Goed om te weten.
Als de VVD zegt: we hebben verloren, gaan wonden likken, dus we gaan oppositie voeren wordt het knap lastig om een coalitie te maken. VVD en GL is nog nooit werkbaar geweest.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volt en PvdD of SP zouden inderdaad opties kunnen zijn. Of toch weer CDA en CU. Ik verwacht niet dat er opeens een nieuwe partij in de coalitie komt; behalve GL/PvDA. De VVD zal relevant willen blijven, dus denk niet dat die nee gaan zeggen tegen zo'n coalitie als ze anders moeten gaan samenwerken met een BBB of PVV.
that's a feature, not a bugquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het systeem wel wat vinden waarin de drie/vier (afhankelijk van aantal zetels per partij) grootste partijen samen een coalitie moeten vormen. Immers de grootste groep Nederlanders die je dan vertegenwoordigt.
In dit systeem loop je het risico dat je een PVV die vaak toch veel stemmers trekt gewoon lekker buitengesloten word - bij wijze van spreken zeggen ze dan dat die stemmers er niet toe doen. Terwijl het best een grote partij is met veel stemmen.
Ik snap dat het dan lastig word om dingen voor elkaar te krijgen omdat links en rechtse partijen nou eenmaal anders denken, maar het is niet alsof er nu ook geen water bij de wijn moet worden gedaan door veel partijen in de coalitie. Het is nou eenmaal onderhandelen. Maakt niet uit met welke andere partij je dat moet doen.
Dat doet er niks aan af dat men niet met de PVV samen wil werkenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik vind het nog steeds belachelijk dat partijen bij voorbaat zeggen: ik wil niet met die of die in een kabinet. Je doet afbreuk aan het democratische stemrecht van de burger. Partijen zouden verplicht moeten worden om met elkaar om tafel te gaan
Het percentage stemmers dat HBO/WO heeft afgerond is het laagst bij de PVVquote:En ik denk niet dat de PVV alleen maar lage inkomens trekt.
Vrijwel altijd ja? Zeker bij de PvdA.quote:En je gaat er dus nu vanuit dat een stem op links altijd goed is voor de lage inkomens?
Met een linkse premier kan nivelleren nog een feest worden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
een linkse premier maakt de prijzen in de supermarkt niet lager hoor
dit is dus echt niet waarquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:07 schreef koffiekoekjes het volgende:
Vrijwel altijd ja? Zeker bij de PvdA.
quote:
PvdA is goed voor de lage inkomens? Whut? Dat was misschien zo voordat ze op hun knietjes gingen voor GL, maar nu? Al die klimaat kosten. Al die asiel kosten. Ra rare, wie die kosten mogen betalen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:07 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat doet er niks aan af dat men niet met de PVV samen wil werken
[..]
Het percentage stemmers dat HBO/WO heeft afgerond is het laagst bij de PVV
[..]
Vrijwel altijd ja? Zeker bij de PvdA.
Tja, ik heb daar inmiddels andere ervaringen mee.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee je zet groepen mensen weg als allemaal niet zo aardig, omdat je slechte ervaringen hebt met een paar die ook die nationaliteit hebben
Jammer dat je je zo verheven voeltquote:jammer dat je het nog uitgelegd moet krijgen ook
VVD roept zo veel. Partijen in het algemeen roepen zo veel. Kaag met haar ''hier scheiden onze wegen'' om vervolgens toch weer aan te sluiten. Uiteindelijk is de wil om in de coalitie te komen groter dan een verkiezingsprogramma gok ik.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als de VVD zegt: we hebben verloren, gaan wonden likken, dus we gaan oppositie voeren wordt het knap lastig om een coalitie te maken. VVD en GL is nog nooit werkbaar geweest.
VVD-PVV-BBB-Ja21 zou theoretisch kans maken maar ook dan heb je een 5e partij nodig en ik denk niet dat je die zomaar vindt.
VVD / BBB / PVDA-GL moeten het gewoon met zijn driëen fixen als ze de grootste worden. Ze zien maar dat ze d'r uit komen.
Eens, zei ik net hierboven ook.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het systeem wel wat vinden waarin de drie/vier (afhankelijk van aantal zetels per partij) grootste partijen samen een coalitie moeten vormen. Immers de grootste groep Nederlanders die je dan vertegenwoordigt.
Denk dat de groep die niet gaat stemmen groter is dan de groep PVV'ers. Die zetten zichzelf ook buitenspel, die mogen al helemaal niet klagen.quote:In dit systeem loop je het risico dat je een PVV die vaak toch veel stemmers trekt gewoon lekker buitengesloten word - bij wijze van spreken zeggen ze dan dat die stemmers er niet toe doen. Terwijl het best een grote partij is met veel stemmen. Helpt niet met de polarisatie als je een grote groep Nederlanders telkens maar weer de middelvinger geeft.
De polarisatie van "je bent OF links, OF rechts" zie je ook terug in de politiek. De 'grote' middenpartij is er al lang niet meer.quote:Ik snap dat het dan lastig word om dingen voor elkaar te krijgen omdat links en rechtse partijen nou eenmaal anders denken, maar het is niet alsof er nu ook geen water bij de wijn moet worden gedaan door veel partijen in de coalitie. Het is nou eenmaal onderhandelen. Maakt niet uit met welke andere partij je dat moet doen.
Volgens mij zijn er nog een hoop bedrijven die flink hun zakken vullen, dus ik zie genoeg kansenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
PvdA is goed voor de lage inkomens? Whut? Dat was misschien zo voordat ze op hun knietjes gingen voor GL, maar nu? Al die klimaat kosten. Al die asiel kosten. Ra rare, wie die kosten mogen betalen.
En dat is jammer, zo'n middenpartij zou mijn stem vrijwel zeker krijgen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eens, zei ik net hierboven ook.
Of een kiesdrempel. Minimaal 5 zetels in ronde 1..zo niet dan een 2e stemdag waarbij kiezers dus minder partijen kunnen/mogen stemmen en een herverdeling van de zetels.
Nieuwe/Kleine partijen moeten dan mogelijkheden krijgen tot meer zendtijd, meer reclame en meer kans bij bijv debatten.
[..]
Denk dat de groep die niet gaat stemmen groter is dan de groep PVV'ers. Die zetten zichzelf ook buitenspel, die mogen al helemaal niet klagen.
[..]
De polarisatie van "je bent OF links, OF rechts" zie je ook terug in de politiek. De 'grote' middenpartij is er al lang niet meer.
je zet hier zelf in een reeks aan posts andere groepen mensen neer als minder dan jij, door je 'ervaringen'quote:
onzinquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is jammer, zo'n middenpartij zou mijn stem vrijwel zeker krijgen.
Wanneer je niet stemt mag je inderdaad niet klagen.
Ohhhhh die D66 en elitaire GL tour dat "we", tenminste de mensen die gestudeerd hebben, kennisland en resp. gidsland moeten zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we niet afhankelijk van producenten die het land leegtrekken en kapot maken maar hebben we andere hoogwaardige export producten.
waarom nog meer systeempjes bedenken?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Eens, zei ik net hierboven ook.
Of een kiesdrempel. Minimaal 5 zetels in ronde 1..zo niet dan een 2e stemdag waarbij kiezers dus minder partijen kunnen/mogen stemmen en een herverdeling van de zetels.
Nieuwe/Kleine partijen moeten dan mogelijkheden krijgen tot meer zendtijd, meer reclame en meer kans bij bijv debatten.
Je kan niet klagen over andermans stemgedrag als je zelf niet eens de tijd wil vrijmaken om even te stemmen. Als iedereen zo denkt (''mijn stem heeft toch geen nut'') kom je al helemaal nergens.quote:
bepaal jij nietquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan niet klagen over andermans stemgedrag als je zelf niet eens de tijd wil vrijmaken om even te stemmen. Als iedereen zo denkt (''mijn stem heeft toch geen nut'') kom je al helemaal nergens.
Ik geef enkel mijn mening, net zoals iedereen hier. Nergens voor nodig om me woorden in mijn mond te leggenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
bepaal jij niet
denken dat je een andere status hebt omdat je een briefje in een prullenbak gooit zo nu en dan
Misschien hadden we dan een overheid moeten hebben die innovatie kon stimuleren en kon ingrijpen waar het nodig is (boeren) maar we hadden een opperhoofd die alles overliet aan de markt en dan kom je dus nergens terecht.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ohhhhh die D66 en elitaire GL tour dat "we", tenminste de mensen die gestudeerd hebben, kennisland en resp. gidsland moeten zijn.
Wat dan al die andere "ondernemers" - buiten dozenverplaatsen en witwassen - moeten gaan doen moeten zijn zelf maar uitzoeken.
Benieuwd wat je onder onze hoogwaardige export producten verstaat - buiten de lucky few van ASML - zijn.
Dit is het momenteel, mijn bekende lijstje (doorgehaald wat een einde oefening is/gaat worden)
• Machines en onderdelen (is behlave ASML, China)
• Aardgas, iets met Groningen
• Sierteelt, iets met bemesting
• Hoogwaardige kunststoffen , iets met PFAS vervuiling enz.
• Metaalproducten, iets met Tata termineren
• Vlees, iets met uitkopen varkens, pluimvee e.d.
• Zuivel, iets met Koeien uitkopen en natura2000
• Visserij, iets met halveren vloot.
• Bereidingen, waaronder babymelkpoeder
• Groenten en aardappelen, iets met Natura2000
• Aardolieproducten , iets met vervuiling
ik krijg het idee dat jij denkt dat met PvdA /GL straks aan het roer alles goedkoper wordt, meer gratis geld wordt weggegeven aan de laagopgeleiden, minder bedeelden en niet-werkenden?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:09 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Met een linkse premier kan nivelleren nog een feest worden.
Nou gefeliciteerd dan maar denk ikquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb drie kinderen en 6 klienkinderen
ik kom uit een gezin met 9 kinderen 4 broers en 4 zussen
mijn vader kwam uit een gezin met 9 kinderen
mijn moeder uit een gezin met 12 kinderen
bij mijn ex vrouw was er 7 kinderen thuis in een heel klein huisje
Het wordt net zo min een karikatuur als met jouw favoriet aan het roer.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik krijg het idee dat jij denkt dat met PvdA /GL straks aan het roer alles goedkoper wordt, meer gratis geld wordt weggegeven aan de laagopgeleiden, minder bedeelden en niet-werkenden?
En de klimaatwensen, verduurzaming en uitkoop van boeren, grote bedrijven met evt. economische gevolgen kunnen worden gedragen door de groep die wel werkt?
Zoals ik al zei, er is nog genoeg ruimte bij de bedrijven zelf, dat mag ook wel na 20 jaar uitbuiten van de gemiddelde arbeider. Dan krijgen de aandeelhouders maar iets minder dividend uitgekeerdquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik krijg het idee dat jij denkt dat met PvdA /GL straks aan het roer alles goedkoper wordt, meer gratis geld wordt weggegeven aan de laagopgeleiden, minder bedeelden en niet-werkenden?
En de klimaatwensen, verduurzaming en uitkoop van boeren, grote bedrijven met evt. economische gevolgen kunnen worden gedragen door de groep die wel werkt?
Die mensen in Groningen hadden we natuurlijk jaren geleden al moeten verplaatsen naar de Randstad of Ter Apel. Dan hadden we dat gas gewoon kunnen houdenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:21 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Misschien hadden we dan een overheid moeten hebben die innovatie kon stimuleren en kon ingrijpen waar het nodig is (boeren) maar we hadden een opperhoofd die alles overliet aan de markt en dan kom je dus nergens terecht.
Ook met Groningen is natuurlijk geen reet gedaan, die mensen hebben tig jaren in de ellende gezeten omdat de overheid geen vinger heeft uitgestoken.
Maar goed, het klootjesvolk krijgt hoogstens wat kanker van PFAS, dat probleem lost zichzelf op.
Zonder Rutte maakt de VVD geen schijn van kans. Al die andere namen op de VVD kieslijst kennen de mensen heul nietquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
VVD roept zo veel. Partijen in het algemeen roepen zo veel. Kaag met haar ''hier scheiden onze wegen'' om vervolgens toch weer aan te sluiten. Uiteindelijk is de wil om in de coalitie te komen groter dan een verkiezingsprogramma gok ik.
Overigens wel met je eens dat VVD, BBB en Pvda/GL er samen uit moeten komen als dat de grootste partijen worden.
Of iets aan hun huizen gaan doen?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die mensen in Groningen hadden we natuurlijk jaren geleden al moeten verplaatsen naar de Randstad of Ter Apel. Dan hadden we dat gas gewoon kunnen houden
nee een slinkse manier om de MP te mogen leverenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:28 schreef Stoorzendert het volgende:
Tevens zou PvdA/GL gewoon onder 1 naam verder moeten. Dit is gewoon op een slinkse manier extra zetels proberen te scoren
Dus jij doet het niet, laat anderen maar 7 kinderen maken , jij nietquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou best 10 kinderen willen hebben en nog meer maken. Of je nu 2, 3 of 4 kinderen hebt maakt in weze qua gezin niet heel veel meer uit.
Helaas ontbreekt ons het geld en (tijd)vermogen dat verantwoordelijk (in het belang van ook die kinderen) te doen en krijg je dus die automatische beperking tot één of hooguit twee die dan alle aandacht kunnen opeisen.
Ik zou serieus niet weten hoe we op rij zeg 4 kinderen, volgens normen kunnen huisvesten en op zeg de uni kunnen gaan bekostigen en laat staan voor hun 25e een zelfstandige woonruimte bieden. Eén of twee is qua situatie, voor menig ouder al een onderneming.
Momenteel heb ik geen favoriet meerquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het wordt net zo min een karikatuur als met jouw favoriet aan het roer.
P.s. We zochten trouwens nog een naam voor de nieuwe hamster van onze dochter. Frutsel is best wel een degelijke naam daarvoor.
Je bent aan het afleiden en de term "klootjesvolk" geeft mij ook die elitaire indicatie.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:21 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Misschien hadden we dan een overheid moeten hebben die innovatie kon stimuleren en kon ingrijpen waar het nodig is (boeren) maar we hadden een opperhoofd die alles overliet aan de markt en dan kom je dus nergens terecht.
Ook met Groningen is natuurlijk geen reet gedaan, die mensen hebben tig jaren in de ellende gezeten omdat de overheid geen vinger heeft uitgestoken.
Maar goed, het klootjesvolk krijgt hoogstens wat kanker van PFAS, dat probleem lost zichzelf op.
PvDA/GL gaat nooit samenwerken met PVV helaas.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zonder Rutte maakt de VVD geen schijn van kans. Al die andere namen op de VVD kieslijst kennen de mensen heul niet
PVV, BBB en PvdA/GL?
Tevens zou PvdA/GL gewoon onder 1 naam verder moeten. Dit is gewoon op een slinkse manier extra zetels proberen te scoren
//--//quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
PvDA/GL gaat nooit samenwerken met PVV helaas.
Waarom mogen boeren verplicht uitgekocht gaan worden in het kader van stikstof/woningruimte tekort?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Of iets aan hun huizen gaan doen?
Soms werkt dat zo. Doe je in je zakelijke leven ook, doorschuiven naar een collega, naar een extern bedrijf of naar een later moment. Hoe vervelend ook.quote:Maar we doen liever de zaken doorschuiven naar een ander
Dat is te kort door de bocht, maar ik snap dat je dat zo voelt. Maar mensen maken zich ook zorgen voor de volgende generatie of ze nog een baan hebben, of de welvaart er nog is, of er nog huizen zijn, hoe de immigratie zich ontwikkeld en of alles nog te betalen is.quote:Net zoals de zorg, ons drinkwater, stroomnetwerk, gas etc. De volgende generatie zoekt het maar lekker uit
VVD-BBB-PVDD-JA21 zie ik nog wel als mogelijkheid mits goede gesprekken/afspraken. Maar dat is niet genoeg voor een meerderheid vermoed ik.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Welke partijen zouden wel willen samenwerken met de PVV of zeg FvD ?
Kortom valt er nog wel wat te kiezen buiten in het midden gaan afdabberen ?
Nee joh, dat zijn wappie partijen en daar wil je toch niet mee geassocieerd worden? Handige manier om je eigen kansen om in de coalitie te komen te vergroten. Anders word je straks zelf ook buitengesloten door de andere partijen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Sommigen zien hem liever bij de VVD.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:37 schreef Frutsel het volgende:
Het wordt trouwens allemaal anders als Omtzigt zich gaat aansluiten bij de PVDA/GL.
Exact mijn gedachten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee joh, dat zijn wappie partijen en daar wil je toch niet mee geassocieerd worden? Handige manier om je eigen kansen om in de coalitie te komen te vergroten. Anders word je straks zelf ook buitengesloten door de andere partijen.
Lekker democratisch. Als een PVV veel stemmen krijgt wil dat zeggen dat er veel Nederlanders zijn die vinden dat ze goede dingen roepen. Maar die negeren dan maar lekker met z'n allen.
Deze echte wereld?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is ook beterquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Sommigen zien hem liever bij de VVD.
[ twitter ]
Jorritsma en Omtzigt liggen elkaar ook niet zo.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
VVD is mede verantwoordelijk voor dat hele functie elders stuk, dus ik denk niet dat hij staat te springen om zich daar bij aan te sluiten. Als hij zich al had aangesloten bij een partij dan had ik ingezet op BBB, maar dat ging dus ook al niet door.
Als logica geen factor zou zijn, zou dat kunnen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Sommigen zien hem liever bij de VVD.
[ twitter ]
De B van Burger in BBB is alleen op sleeptouw genomen voor de Boer. En nu zal men zich wel afvragen wat men voor de burger wil gaan doen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
VVD is mede verantwoordelijk voor dat hele functie elders stuk, dus ik denk niet dat hij staat te springen om zich daar bij aan te sluiten. Als hij zich al had aangesloten bij een partij dan had ik ingezet op BBB, maar dat ging dus ook al niet door.
De PVV zou heel misschien wel samen willen werken met FvD.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Je confronteert de beste man prima, zonder verhevenheid. Goed werk.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je zet hier zelf in een reeks aan posts andere groepen mensen neer als minder dan jij, door je 'ervaringen'
stukje projectie
tevens @:Alaphilippe_, doe niet zo verhevengenot
bedankt stinhoquote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:37 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Je confronteert de beste man prima, zonder verhevenheid. Goed werk.
Waar was die mevrouw aan overleden, dan?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:12 schreef SpaceOddity het volgende:
Even weer over meneer Timmermans.
Deze meneer misbruikte de onfortuinlijke dood van een mevrouw als campagne voor de klimaatpaniek.
Deze meneer is een knettergekke fantast die desnoods over lijken gaat.
TelegraafGodenquote:’Ramp als Timmermans premier wordt’
Waar rechts Nederland erg bang voor was gaat toch echt gebeuren. Frans Timmermans wordt lijsttrekker van de /PvdA/GL - combinatie, stelt Jan Pronk.
Uiteraard met het doel om de grootste partij te worden, waardoor het premierschap lonkt. Een grotere ramp had ons land niet kunnen treffen. Als Timmermans daadwerkelijk de premier wordt zitten we weer met een links georiënteerde regering die de echte kwesties als migratie en criminaliteit vermoedelijk niet gaat aanpakken.
We moeten anders stemmen, maar daar is de combinatiepartij van Timmermans bepaald geen voorbeeld van. Wilt u dat alles hetzelfde blijft, stem dan vooral op Timmermans.
Jan Pronk, Beverwijk
https://www.telegraaf.nl/(...)ermans-premier-wordt
Caroline van der Plas heb ik horen zeggen dat de BBB niemand uitsluit. Tenminste zo vat ik het toch op, dan.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Misschien woont hij tegenwoordig in Beverwijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jan Pronk uit Beverwijk!
Ik dacht even dat het om Jan Pronk uit Den Haag ging...
Nee, Jan Pronk uit Den Haag heeft echt een hele andere schrijfstijl.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jan Pronk uit Beverwijk!
Ik dacht even dat het om Jan Pronk uit Den Haag ging...
Geweldigquote:
Er viel een boom op haar auto.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:35 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Waar was die mevrouw aan overleden, dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |