Die staan juist lijnrecht tegenover Timmermans en zijn klimaatplannen.quote:
Ik denk vooral dat timmerfrans stemmen gaat zuigen bij d66, volt en dat soort partijen. Aan de andere zijde ziet iedereen wel dat hij het vooral doet voor zn eigen ego.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die staan juist lijnrecht tegenover Timmermans en zijn klimaatplannen.
Beweerde hij niet ook dat een van de rebellen een trouwring had gestolen? Die man is gróót geworden door het MH17 sentiment.quote:
Weer iemand die mijlenver van de maatschappij staat, net als Kaag.quote:
Daarom kunnen ze het ook zo goed vinden met elkaar.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Weer iemand die mijlenver van de maatschappij staat, net als Kaag.
De enige arbeiders die Nederland nog kent zijn migranten.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Serieus?
Nou, na migranten, milieu, woke, kleurtjes, Brussel en stikstof (waarschijnlijk ben ik er een paar vergeten), zijn ook een keertje de arbeiders aan de beurt.
Maar vertel; waarom wél dan?
Schimmelpennick heeft nog steeds niet door dat links zichzelf decimeert door zich toe te leggen op woke geneuzel i.p.v. sociaal-democratie. Ik heb dan ook totaal geen vertrouwen in deze 'fusie'; dat wordt een soort D66 2.0: allemaal super progressief en woke, maar de binding met de gewone werknemer helemaal kwijt. Hoop van niet, maar acht de kans groot.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die Schimmelpennick is het ook wel helemaal kwijt hè?
Dat zou ik hier wegmodererenquote:Op donderdag 20 juli 2023 19:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb jij daar een bron van, dat Timmermans zijn middelvinger opstak naar de mensen met een laag inkomen, wegens die ¤ 1.800 inflatiecorrectie?quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Die Timmermans die met z'n inflatiecorrectie van ¤ 1.800,- z'n middelvinger opstak naar de mensen met een laag inkomen? Ja, die zal zich daar echt hard voor gaan maken.
Letterlijk én figuurlijk een echte trol die SS.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat zou ik hier wegmodereren
Het opgestoken vingertje van het Christendom is al 2000 jaar woke.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schimmelpennick heeft nog steeds niet door dat links zichzelf decimeert door zich toe te leggen op woke geneuzel i.p.v. sociaal-democratie. Ik heb dan ook totaal geen vertrouwen in deze 'fusie'; dat wordt een soort D66 2.0: allemaal super progressief en woke, maar de binding met de gewone werknemer helemaal kwijt. Hoop van niet, maar acht de kans groot.
Heb echt een hoop bagger van die gast kunnen lezen de afgelopen periode.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Letterlijk én figuurlijk een echte trol die SS.
Voelt alsof de PvdA op de knietjes is gegaan voor GL in de hoop een beetje relevant te blijven; mee liften op de politieke correcte standpunten van de GL. Zonde; had ze anders wel gewoon overwogen zoals altijd.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schimmelpennick heeft nog steeds niet door dat links zichzelf decimeert door zich toe te leggen op woke geneuzel i.p.v. sociaal-democratie. Ik heb dan ook totaal geen vertrouwen in deze 'fusie'; dat wordt een soort D66 2.0: allemaal super progressief en woke, maar de binding met de gewone werknemer helemaal kwijt. Hoop van niet, maar acht de kans groot.
makes sensequote:Op donderdag 20 juli 2023 20:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het opgestoken vingertje van het Christendom is al 2000 jaar woke.
Doet links niet zelf. Ja, sommige partijen houden zich daar wat veel mee bezig, het is mijn ding ook niet.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hier en daar snijden dingen die hij uitkraamt hout, maar toch: het praat zo makkelijk met tig vinkjes.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb echt een hoop bagger van die gast kunnen lezen de afgelopen periode.
Ken hem verder niet, weet niet waar hij van is, maar er komen weleens tweets hier voorbij van hem.
Buiten het feit dat hij de correctie (met terugwerkende kracht) geaccepteerd heeft en er geen commentaar op wilde geven? Jawel: https://nos.nl/artikel/470976-timmermans-eu-lonen-omlaagquote:Op donderdag 20 juli 2023 20:06 schreef torentje het volgende:
Heb jij daar een bron van, dat Timmermans zijn middelvinger opstak naar de mensen met een laag inkomen, wegens die ¤ 1.800 inflatiecorrectie?
Maar ja, dan zit je ineens zelf op het Europese Pluche...quote:Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken vindt de hoogte van de salarissen van EU-ambtenaren "niet meer van deze tijd". Dat schrijft hij aan de Tweede Kamer in antwoord op vragen van de PVV.
Mensen worden nu eenmaal niet graag weggezet als racist, homohater, misogynist en transfoob.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Doet links niet zelf. Ja, sommige partijen houden zich daar wat veel mee bezig, het is mijn ding ook niet.
Maar het zijn de kiezers zelf die schijnbaar dat woke geneuzel zwaarder laten meewegen in hun stemkeuze dan hun eigen sociaal-economische belangen.
Ja, liever geen woning of uitkering dan homofoob hé.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen worden nu eenmaal niet graag weggezet als racist, homohater, misogynist en transfoob.
Het een houdt het ander in stand. Partijen denken dat mensen er op zitten te wachten. Die partijen krijgen de stemmen, dus zetten ze zich alleen maar nog harder in voor klimaat/meer asielzoekers/etc. En stemmers sluiten bij voorbaat al veel partijen uit omdat ze toch de indruk krijgen dat die partijen niet politiek correct zijn in deze maatschappij. En zo door.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Doet links niet zelf. Ja, sommige partijen houden zich daar wat veel mee bezig, het is mijn ding ook niet.
Maar het zijn de kiezers zelf die schijnbaar dat woke geneuzel zwaarder laten meewegen in hun stemkeuze dan hun eigen sociaal-economische belangen.
Is dat het niveau waartoe we zijn afgedaald?quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, liever geen woning of uitkering dan homofoob hé.
Nou ja, het zijn (een deel van) de kiezers die zwaarder tillen aan een paar van die woke uitlatingen van een partij dan hun eigen sociale verworvenheden waar die partijen zich net zo goed voor inzetten.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is dat het niveau waartoe we zijn afgedaald?
Accepteer dat je als Nederlandse blanke hetero van alles fout doet en hebt gedaan, en bij het doen van die knieval willen we je wel overeind houden in deze neoliberale heilstaat.
Links zou zich helemaal niet met woke bezig moeten houden, aangezien het in de kern indruist tegen alles waar klassiek links voor staat, maar met die sociale verworvenheden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, het zijn (een deel van) de kiezers die zwaarder tillen aan een paar van die woke uitlatingen van een partij dan hun eigen sociale verworvenheden waar die partijen zich net zo goed voor inzetten.
Persoonlijk zou ik me over die woke futiliteiten heen zetten, daar valt wel over te praten, maar sociale verworvenheden zijn vele malen belangrijker.
Quote van Timmermans waar hij mensen daar onterecht van beschuldigt?quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen worden nu eenmaal niet graag weggezet als racist, homohater, misogynist en transfoob.
Dat er nu meerdere groepen een opgestoken vinger kunnen hebben?quote:
als het de luid aanwezige Boerenpartijvolgers, de Fvd'ers, Pvv'ers en andere anti-democraten irriteert dan is het ergens misschien wel een hele goede keus.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:53 schreef Ali_boo het volgende:
Word echt overspoeld met positieve berichten mbt Timmermans
Geweldig? Nee, dan is het goed
quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schimmelpiemel (Jensen noemt hem zo!quote:
Nee, ik heb nog nooit links gestemd!quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zou je wel pvda/gl stemmen met een andere lijsttrekker?
Jensen is toch die plofkip?quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Schimmelpiemel (Jensen noemt hem zo!) heeft perfect door hoe PvdA/GL in elkaar zit. Hij is ook niet dom!
Gewoon de arbeidersklasse als niet-bestaand bestempelen. Wat is het toch een simplistisch figuur.quote:
Klopt, die plofkip.quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:29 schreef Bocaj het volgende:
[..]
https://jensen.nl/articles/de-jensen-show/page/1
Beide zijn zwaargewicht.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt, die plofkip.
Als Jensen een ongelooflijke teringhekel heeft aan Timmermans dan ga ik misschien Timmermans stemmen.
Hoe valt het kwartje?
Mensen die 40 uur p/w hard werken voor een benedenmodaal inkomen helaas niet.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:09 schreef Hexagon het volgende:
"De arbeider" is ook een anachronisme uit de vorige eeuw.
Werkgevers die daarbij de wetten aan de onderkant aftasten op loopholes en personeel maximaal uitzuigen zijn helaas ook nog een factor.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Mensen die 40 uur p/w hard werken voor een benedenmodaal inkomen helaas niet.
En dat zijn er heel veel in Nederland.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Je moet mij geen uitspraken voor de voeten werpen die ik niet heb gedaan.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe moeten we
"Economische rampspoed!!!!"
"Eco fascist "
"deuren voor gelukszoekers wagenwijd opgezet"
"staatsgevaarlijke idioot"
En nog meer van die lege containerbegrippen en ordinair tokkiegescheld precies anders duiden?
Dat is gewoon onnozel en demoniseren.
"Het land zal compleet naar de tering gaan"
Heb je nou echt alleen maar stropopargumenten?quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, goed dat je je kwalificaties af flink afzwakt. Je begon door 'economische rampspoed' te voorspellen (jouw letterlijke woorden) en nu is een PvdA/GL-bewind 'minder aantrekkelijk'.
Nog even en je staat pal achter Timmermans.
Met zijn beleid wordt het leven echt niet goedkoper. Duurdere energie wordt met name gevoeld door de minima.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:34 schreef torentje het volgende:
[..]
De mensen met een laag inkomen, worden toch al een aantal decennia geraakt door de jaarlijkse prijsverhogingen van producten en diensten?
Misschien dat Timmermans die vicieuze cirkel kan en wil doorbreken.
Die is een beetje teveel in zichzelf gaan geloven. Weet wat hij moet zeggen om wat likes te krijgen van radicalen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is er geen partij die hun belangen behartigd. Misschien komt de SP nog een beetje in de buurt? Die gaan echter nooit meeregeren.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Helaas niet allemaal even intelligent e/o makkelijk (via o.a. de media) manipuleerbaar.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dat zijn er heel veel in Nederland.
Vlak een partij als de PVV niet uit.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:07 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is er geen partij die hun belangen behartigd. Misschien komt de SP nog een beetje in de buurt? Die gaan echter nooit meeregeren.
Blijft een aanzienlijk deel van het electoraat.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:09 schreef Hexagon het volgende:
"De arbeider" is ook een anachronisme uit de vorige eeuw.
PVV wint stemmen bij lagere inkomens met hun antimigratiestandpunt, maar qua sociaal-economisch beleid zitten ze toch erg dicht bij de VVD.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vlak een partij als de PVV niet uit.
Het klassieke links/rechts bestaat niet meer,
Het is nu eerder elite vs plebs.
Nee, zelfs toen ze dan kans hadden met vader Marijnense, hadden ze niet genoeg mensen daarvoor. Op zich ligt er een gigantisch op te vullen gat op links. Al die andere partijen halen daar kiezers vandaan de laatste 30 jaar.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:07 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is er geen partij die hun belangen behartigd. Misschien komt de SP nog een beetje in de buurt? Die gaan echter nooit meeregeren.
Hij heeft wat geld om te verdelen misschien?quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die is een beetje teveel in zichzelf gaan geloven. Weet wat hij moet zeggen om wat likes te krijgen van radicalen.
Maar who cares? Het is niet alsof zijn mening ook maar enigszins relevant is.
Misschien moet je eens beter nadenken over wat je schrijft, en het niet achteraf vergeten.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je nou echt alleen maar stropopargumenten?
Het is ook niet bedoeld als milde kwalificatie, maar dat heb ik ook duidelijk uitgelegd. Inclusief dat ik daarom denk dat hij het niet gaat halen. Te extreem. Zit alleen de GL kliek op te wachten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 01:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je eens beter nadenken over wat je schrijft, en het niet achteraf vergeten.
Want 'economische rampspoed' (nogmaals, jouw letterlijke woorden) is geen milde kwalificaties. Maar telkens als ik jou daar op wijs, doe je alsof je neus bloedt en de mildheid zelve bent.
Tweet verwijderd?quote:
Het is heel bijzonder om te zien hoe links deze keiharde leugens en populistische retoriek van Timmermans domweg negeren in hun zucht naar het pluche. Ze zijn moreel gezien bankroet.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 04:38 schreef Za het volgende:
Blij te zien dat Pauw precies dat moment uit de speech waar ik ooit vol afschuw naar heb gekeken en gepost, vanavond aan de kaak stelde:
[ twitter ]
Rechts niet wou je zeggen? Politiek is gewoon een vies spel.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is heel bijzonder om te zien hoe links deze keiharde leugens en populistische retoriek van Timmermans domweg negeren in hun zucht naar het pluche. Ze zijn moreel gezien bankroet.
Dit dus.quote:
Mij verbaasd did ook wel ja.quote:
Omdat hij niet als leider van ons allemaal wordt gezien!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
De haatcampagne is in volle gang al zo te zien. Misstappen gaan eindeloos herhaald en uitvergroot worden met als doel hem kapot te maken.
Wat natuurlijk weer niet zo heel gek is aangezien je een bord voor je harses hebt als je fan van Timmermans bent.quote:
Iedereen die met hem heeft samen gewerkt kotst hem uit. Zegt ook wel genoeg.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:47 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit dus.
PvdA/GL wordt niets!
De zwijgende stemmer pruimt GL niet. (Yuppenpartij)
@Starhopper @xpompompomxquote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat natuurlijk weer niet zo heel gek is aangezien je een bord voor je harses hebt als je fan van Timmermans bent.
Zeg maar gerust een compleet appartementenblok. Staatsgevaarlijke gek is het.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat natuurlijk weer niet zo heel gek is aangezien je een bord voor je harses hebt als je fan van Timmermans bent.
Schijnt een ware tiran te zijn in de omgang. AD heeft er een heel stuk aan gewijd vandaag, en noemen hem “nukkig”quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:56 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Zeg maar gerust een compleet appartementenblok. Staatsgevaarlijke gek is het.
Wilders met zijn op de NSB geinspireerde logo zit er omdat de Islam bestaat en er een onderbuikgevoel heerst. En als een proteststem je reden is, prima.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vlak een partij als de PVV niet uit.
Het klassieke links/rechts bestaat niet meer,
Het is nu eerder elite vs plebs.
Ja? Wat? Ik denk dat Timmermans een goede premier kan zijn.quote:
We vergaten verschrikkelijk stuk verdriet ook nog, en dat allemaal in combinatie met 'populistische retoriek van Timmermans'quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik las het ja. Laat maar. Mensen die zulke woorden bezigen ga ik verder niet mee in discussie. Ik miste nog het woordje woke eigenlijk.
Dat die kant eraan zit vind ik ook wat minder. De gemiddelde GroenLinkser is toch wat meer klimaatgeil dan dat ik zelf ben. De PvdA-kant staat er over de gehele linie wat nuchterder in, buiten het verse opperhoofd om dan (m'n stem zal waarschijnlijk naar iemand lager op die lijst gaan).quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:47 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit dus.
PvdA/GL wordt niets!
De zwijgende stemmer pruimt GL niet. (Yuppenpartij)
Deze fusie partij richt zich met name op de welgestelde klimaatyup in de grote steden. De PvdA heeft voorgoed de middenklasse vaarwel gezegd blijkbaar.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:13 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat die kant eraan zit vind ik ook wat minder. De gemiddelde GroenLinkser is toch wat meer klimaatgeil dan dat ik zelf ben. De PvdA-kant staat er over de gehele linie wat nuchterder in, buiten het verse opperhoofd om dan (m'n stem zal waarschijnlijk naar iemand lager op die lijst gaan).
Misschien moet ik het er maar gewoon bij nemen. Het is niet slecht dat GroenLinks zo denkt, alleen kunnen welgestelde types er simpelweg meer mee.
Inhoudelijke misstappen herhalen is geen haatcampagne hè. De man is ook een hele tijd weggeweest uit de Nederlandse politiek en de Nederlandse kiezer verdient dus wel een opfrisser. Kan natuurlijk niet zo zijn dat je na een paar jaar Europese politiek mag verwachten met een schone lei terug te keren.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
De haatcampagne is in volle gang al zo te zien. Misstappen gaan eindeloos herhaald en uitvergroot worden met als doel hem kapot te maken.
Ik richt mijn eerste post dan ook niet op jou.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet mij geen uitspraken voor de voeten werpen die ik niet heb gedaan.
De economische rampspoed heb ik uitgelegd. Met het beleid dat hij voorstaat gaat Nederland veel minder aantrekkelijk worden. En dat terwijl we al veel problemen hebben. Dat werkt op lange termijn keihard door.
Nederland is altijd een van de meest welvarende landen geweest. En natuurlijk gaat het geen Tsjaad worden, maar je kan wel aardig wat treden op de ladder zakken. En dat gaan mensen dan echt voelen, zeker omdat zelfs als we wel op niveau blijven met de welvaart de broekriem al zal moeten worden aangetrokken gelet op de kosten die eraan zitten te komen.
Timmermans kan wel tegen een stootjequote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wat jij wil. Mark Rutte loog de hele bende bij elkaar. Horen we nu niemand meer over. Alle pijlen zijn nu gericht op Frans Timmermans. Vermoeiend.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inhoudelijke misstappen herhalen is geen haatcampagne hè. De man is ook een hele tijd weggeweest uit de Nederlandse politiek en de Nederlandse kiezer verdient dus wel een opfrisser. Kan natuurlijk niet zo zijn dat je na een paar jaar Europese politiek mag verwachten met een schone lei terug te keren.
Staatsgevaarlijk nog wel. Mensen die in dit soort absurdistische hyperbolen praten komen niet heel intelligent over.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:56 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Zeg maar gerust een compleet appartementenblok. Staatsgevaarlijke gek is het.
Maar weinigen zullen zich aangesproken voelen door belegen woorden als "arbeidersklasse"quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Vormdingetjequote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar weinigen zullen zich aangesproken voelen door belegen woorden als "arbeidersklasse"
Dat heet tegenwoordig 'de hardwerkende Nederlander', alleen hebben partijen als VVD dat al gekaapt.quote:
Ze zijn allemaal bang voor Timmermans!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:27 schreef Zwansen het volgende:
Wat een haat in dit topic van alle FvD’ers, wappies en klimaatontkenners.
En wie heeft volgens jou de beste papieren?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:27 schreef Culkin het volgende:
Frans die zich gaat inzetten voor het gewone nederlandse volk, wat een held. De klimaatpaus zelf die zich eventjes laat neerdalen. Opdat Nederland terug het lichtbaken voor de wereld wordt.
Inderdaad gewoon domrechtse minions die wat nablaten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:24 schreef recursief het volgende:
[..]
Staatsgevaarlijk nog wel. Mensen die in dit soort absurdistische hyperbolen praten komen niet heel intelligent over.
Haha ow ja. Zoveel rechtse partijen die de "hardwerkende Nederlander" binnen wisten te trekken om het beleid volledig in het voordeel van hun werkgevers in te richten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:28 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat heet tegenwoordig 'de hardwerkende Nederlander', alleen hebben partijen als VVD dat al gekaapt.
Ongetwijfeld allemaal misandrie.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:27 schreef Zwansen het volgende:
Wat een haat in dit topic van alle FvD’ers, wappies en klimaatontkenners.
Caroline heeft nu wel het moment, geen idee of ze dat nog kan volhouden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En wie heeft volgens jou de beste papieren?
Dit stond op Twitter, maar je moet de bron wel even in het achterhoofd houden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:37 schreef Culkin het volgende:
[..]
Caroline heeft nu wel het moment, geen idee of ze dat nog kan volhouden.
Timmermans is geen vers bloed. We weten toch al lang hoe hij in de wedstrijd zit?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik richt mijn eerste post dan ook niet op jou.
Maar verder is er ook nog geheel geen programma bekend. Dus is het ook wat voorbarig.
Als Rutte na een paar jaar weer terug zou willen komen, dan zul je hetzelfde zien.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat jij wil. Mark Rutte loog de hele bende bij elkaar. Horen we nu niemand meer over. Alle pijlen zijn nu gericht op Frans Timmermans. Vermoeiend.
Held, dit is wat je wilt horen in zo'n talkshow. Die Renze is een lulletje rozenwater die geen mening heeft.quote:
Leuk voor een kort stukje theaterquote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:37 schreef Culkin het volgende:
[..]
Caroline heeft nu wel het moment, geen idee of ze dat nog kan volhouden.
Even voor de goede orde. De propagandamachine van de Russen slaat nog 10x grotere nonsens uit en daar lopen sommigen mee weg.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Held, dit is wat je wilt horen in zo'n talkshow. Die Renze is een lulletje rozenwater die geen mening heeft.
Exact. Om nu te vallen over zo’n speech is echt Rusland-propaganda 2.0.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Even voor de goede orde. De propagandamachine van de Russen slaat nog 10x grotere nonsens uit. Een beetje drama om de aandacht van de wereld gefocused te krijgen is wat hij wilde bereiken en dat dat was bijna 0 geweest als hij hier een andere aanpak had toegepast.
Voor het doel was het een goede zet.
Er wordt nu gedaan alsof die speech de grote misdaad was in plaats van het neerhalen van MH17, wat een land zo soms.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Exact. Om nu te vallen over zo’n speech is echt Rusland-propaganda 2.0.
Jeetje.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Even voor de goede orde. De propagandamachine van de Russen slaat nog 10x grotere nonsens uit en daar lopen sommigen mee weg.
Een beetje drama om de aandacht van de wereld gefocused te krijgen is wat hij wilde bereiken en dat dat was bijna 0 geweest als hij hier een andere aanpak had toegepast.
Als hij had gezegd "de een zat te gamen, de andere film aan het kijken en ze hebben er waarschijnlijk niets van gemerkt" zoals Pauw zegt, dan had Timmermans bijna achter Rusland gestaan en had Pauw m ook afgefakkeld. Bedenk eens hoe dat overkomt op nabestaanden.
Onzin.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het opgestoken vingertje van het Christendom is al 2000 jaar woke.
Dat is dan wel een minpuntje van Timmermans.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:19 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Buiten het feit dat hij de correctie (met terugwerkende kracht) geaccepteerd heeft en er geen commentaar op wilde geven? Jawel: https://nos.nl/artikel/470976-timmermans-eu-lonen-omlaag
Let daarbij vooral ook even op deze zin:
[..]
Maar ja, dan zit je ineens zelf op het Europese Pluche...
Dus heb jij er vooral geloof in dat Timmermans zich gaat inzetten voor de lage inkomens...daar bekommert hij zich echt heel erg om inderdaad.
doel heiligt de middelenGENOTquote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Even voor de goede orde. De propagandamachine van de Russen slaat nog 10x grotere nonsens uit en daar lopen sommigen mee weg.
Een beetje drama om de aandacht van de wereld gefocused te krijgen is wat hij wilde bereiken en dat dat was bijna 0 geweest als hij hier een andere aanpak had toegepast.
Als hij had gezegd "de een zat te gamen, de andere film aan het kijken en ze hebben er waarschijnlijk niets van gemerkt" zoals Pauw zegt, dan had Timmermans bijna achter Rusland gestaan en had Pauw m ook afgefakkeld. Bedenk eens hoe dat overkomt op nabestaanden.
Letterlijk over lijken gaan is dus geen enkel probleem voor links. Goed om te weten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat is het toch een HELD, de dood van 298 mensen zo in te zetten voor een PRACHTIGE emotionele speech, vol met leugens, om even te laten merken dat het menens is. Wij verdienen deze geweldige man niet als premier, iemand die over lijken gaat om een politiek doel te halen, dat is gewoon teveel voor ons kleine landjequote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jeetje.
We mogen de Grote Frans wel dankbaar zijn.
Bedankt Frans!
Wat wel interessant is is dat, net als het andere uiteinde Trump bijvoorbeeld, het ze helpt als ze constant in het nieuws zijn. Al is het negatief.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat jij wil. Mark Rutte loog de hele bende bij elkaar. Horen we nu niemand meer over. Alle pijlen zijn nu gericht op Frans Timmermans. Vermoeiend.
En daar is de valse frame van Sandman, wat een act ben je toch weer.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er wordt nu gedaan alsof die speech de grote misdaad was in plaats van het neerhalen van MH17, wat een land zo soms.
Blinde adoratie is in volle gang zo te zien. Misstappen worden goedgepraat met als doel het macht geven aan persoonlijkheidsstoornissen en de schade die zij toebrengen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Pieken allemaal veel te vroeg imo. We zijn nog 4 maanden verwijderd.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit stond op Twitter, maar je moet de bron wel even in het achterhoofd houden.
Hart van Nederland heeft relatief veel kijkers uit 'de provincie'.
[ tweet ]
Edit: het hele bericht --> https://www.hartvannederl(...)schap-maar-maakt-hij
Ja preciesquote:
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Schijnt een ware tiran te zijn in de omgang.
Dat is wel een beetje hoe actualiteit werkt ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat wel interessant is is dat, net als het andere uiteinde Trump bijvoorbeeld, het ze helpt als ze constant in het nieuws zijn. Al is het negatief.
Heb niks met Frans maar zijn naam staat nu overal. BBB wordt al op de achtergrond gedrukt in de discussie.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wilders met zijn op de NSB geinspireerde logo zit er omdat de Islam bestaat en er een onderbuikgevoel heerst. En als een proteststem je reden is, prima.
Maar niet doen alsof hij het beter maakt voor zijn stemmers. Als oud-VVD'er (die nog in Barend en Van Dorp zat met een shot van een groot VVD affiche op z'n raam thuis) stemde hij erg vaak met de VVD mee. Z'n stemmers hebben ook helemaal geen benul van waar politiek voor moet staan.
Ja. Dit is dus met alles zoquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat wel interessant is is dat, net als het andere uiteinde Trump bijvoorbeeld, het ze helpt als ze constant in het nieuws zijn. Al is het negatief.
Heb niks met Frans maar zijn naam staat nu overal. BBB wordt al op de achtergrond gedrukt in de discussie.
koekoek!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wilders met zijn op de NSB geinspireerde logo zit er omdat de Islam bestaat en er een onderbuikgevoel heerst. En als een proteststem je reden is, prima.
Maar niet doen alsof hij het beter maakt voor zijn stemmers. Als oud-VVD'er (die nog in Barend en Van Dorp zat met een shot van een groot VVD affiche op z'n raam thuis) stemde hij erg vaak met de VVD mee. Z'n stemmers hebben ook helemaal geen benul van waar politiek voor moet staan.
Ik heb ook het idee dat Dilan er uiteindelijk met de winst vandoor gaat. En die komt wel over als stabiel en als iemand die het spelletje snapt, maar ook als een bikkelharde tante. Weinig emphatisch, er verschijnen nog net geen ijsbloemen op m'n tv als zij erop is.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pieken allemaal veel te vroeg imo. We zijn nog 4 maanden verwijderd.
En de whataboutism, clownesk figuur ben je toch ook. Boris vd Ham zijn tweet is overduidelijk.quote:
Bedoel meer dat ie dus een goede kans maakt, want deze felle discussies gaan niet opeens over.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja. Dit is dus met alles zo
Waarom denk je dat adverteerders hier op de foks betalen om hun merk in je gezicht te duwen? Niet omdat het je een positieve ervaring oplevert
Als het er zo straks in de debatten aan toe gaat, ( hetzelfde als hier) dan wordt het veel popcorn kopen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bedoel meer dat ie dus een goede kans maakt, want deze felle discussies gaan niet opeens over.
Die felle discussies zie je veel minder bij andere politici.
Ik vind het zo mooi dat je altijd boos bentquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de whataboutism, clownesk figuur ben je toch ook. Boris vd Ham zijn tweet is overduidelijk.
Stop gewoon met jezelf zo belachelijk te maken.
Als je uit je toren bij de VN of de EU komt om het land te redden is er alle reden voor tyfussaaie Nederlandse media om dat op te pakken jaquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bedoel meer dat ie dus een goede kans maakt, want deze felle discussies gaan niet opeens over.
Die felle discussies zie je veel minder bij andere politici.
Baudet had waarschijnlijk letterlijk gezegd wat Pauw hier zei.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jeetje.
We mogen de Grote Frans wel dankbaar zijn.
Bedankt Frans!
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Baudet had waarschijnlijk letterlijk gezegd wat Pauw hier zei.
Ik lach je act vooral uit, maar zelfs dat gaat je boven de pet zo te zien.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind het zo mooi dat je altijd boos bent.
Jij schetste een inktzwarte toekomst, mocht PvdA/GL een coalitie leiden, met Timmermans aan het hoofd van het kabinet. Elke keer als ik je daar op wees, roep jij heel hard dat ik gebruik maak van overdrijvingen en discussieer met stropoppen. Dus een kleine greep uit jouw repertoire:quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ook niet bedoeld als milde kwalificatie, maar dat heb ik ook duidelijk uitgelegd. Inclusief dat ik daarom denk dat hij het niet gaat halen. Te extreem. Zit alleen de GL kliek op te wachten.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij op hem stemt, dan wil ik dat wel voor je doen hoor.
Timmermans wil welvaart ondergeschikt maken aan ‘natuur’ en dat gaat leiden tot economische rampspoed, terwijl Nederland er al financieel een stuk minder goed voorstaat.
Daarnaast is het ook gewoon een enorme paardenlul.
Jij voorspelt niet alleen 'economische rampspoed', maar spreekt ook de vrees uit dat Nederland straks mag gaan 'bedelen om centjes', bij of samen met Italië en Griekenland. Ik weet niet of je zelf doorhebt wat je schrijft, maar daarmee wek je de suggestie dat ons land zich straks aan de rand van de financiële afgrond bevindt.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand die tragische gebeurtenissen waar doden bij vallen misbruikt voor politiek gewin is in mijn ogen een paardenlul.
Na het afbraakbeleid van D66 met Rutte cs als enabler kan Nederland iemand als Timmermans er niet bij hebben. Ik vrees dat Nederland straks bij Italië en Griekenland mag gaan bedelen om centjes. Nou ja, dat is overdreven: samen met Italië en Griekenland…
Nou ja, je verwarde eerder al een post over een spelfout met 'fan van Timmermans' dus misschien moet je voor die pet even in de spiegel kijken ouwe boze reus.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik lach je act vooral uit, maar zelfs dat gaat je boven de pet zo te zien.
Bovendien moet niet vergeten worden dat dat rare dagen waren, zo kort na het neerhalen van de MH17. Het hele land zat vol emotie, iedereen was boos. We wilden dat 'onze mensen' zich hard uitspraken in internationaal verband. Dat deed Timmermans, al waren de gekozen woorden achteraf gezien misschien wat ongelukkig.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, dat zinnetje is gewoon fucking goorquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ok.
Ik zit te wachten maar ik zie geen betoog over hoe politiek bewust PVV'ers wel niet zijn.
Een spelfoutquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja, je verwarde eerder al een post over een spelfout met 'fan van Timmermans' dus misschien moet je voor die pet even in de spiegel kijken ouwe boze reus.
spreek voor jezelfquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovendien moet niet vergeten worden dat dat rare dagen waren, zo kort na het neerhalen van de MH17. Het hele land zat vol emotie, iedereen was boos. We wilden dat 'onze mensen' zich hard uitspraken in internationaal verband. Dat deed Timmermans, al waren de gekozen woorden achteraf gezien misschien wat ongelukkig.
Je snapt die post dus nog steeds nietquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een spelfoutwat draai je nu opeens ? Degene die je quote had het woord woke vervangen door het woord klimaatdeuger, in welke wereld is dat een typo
Volg je het zelf allemaal nog wel?
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een spelfoutwat draai je nu opeens ? Degene die je quote had het woord woke vervangen door het woord klimaatdeuger, in welke wereld is dat een typo
Volg je het zelf allemaal nog wel?
stukje Ajaxtopicquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je snapt die post dus nog steeds niet.
[..]
“Ongelukkig”.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovendien moet niet vergeten worden dat dat rare dagen waren, zo kort na het neerhalen van de MH17. Het hele land zat vol emotie, iedereen was boos. We wilden dat 'onze mensen' zich hard uitspraken in internationaal verband. Dat deed Timmermans, al waren de gekozen woorden achteraf gezien misschien wat ongelukkig.
Ja hij zit al 9 jaar op een invloedrijke positie voor de hele EU. Maar zijn beleid daar heeft vooralsnog geen economische rampspoed verzoorzaakt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Timmermans is geen vers bloed. We weten toch al lang hoe hij in de wedstrijd zit?
Ja daar is 'ie ook altijd zo boos.quote:
Oh je probeerde grappig te zijn dusquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je snapt die post dus nog steeds niet.
[..]
Nou ja, het staat jou uiteraard vrij om de speech te beschouwen als zeer kwalijk en en onoverkomelijk. Ik zie dat persoonlijk anders.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Ongelukkig”.
Hardop gelachen. Timmermans kan gewoon keihard liegen over de doden en hier doen we het af “ongelukkig”.
Inderdaad, er gebeurt zoveel in de wereld, dat je wel 'populistisch' moet zijn en emoties moet gebruiken. Anders is de aandacht en urgentie voor je zaak ook zo weer weg.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Net zo verderfelijk, maar dit is het Timmermans topic, dus de whataboutisms kun je gewoon achterwege laten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
En terwijl men massaal valt over de MH17-speech van Timmermans, wordt Omtzigt gepeild op 40+ zetels en zien vele Nederlanders in hem de ideale premier.
Maar hoe zat het ook alweer met Omtzigt en de MH17? Oh ja: 'Kamerlid Omtzigt (CDA) liet 'nepgetuige' praten over MH17'
Dat was ook leuk voor de nabestaanden.
Ja ik kan er ook niet aan doen dat het boven je pet gingquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh je probeerde grappig te zijn duswat een geslaagde grap zo te zien.
“Hij stelt alleen maar vragen”.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad, er gebeurt zoveel in de wereld, dat je wel 'populistisch' moet zijn en emoties moet gebruiken. Anders is de aandacht en urgentie voor je zaak ook zo weer weg.
Bovendien stelt Timmermans vragen, hielden ze elkaar vast? Keken ze elkaar nog in de ogen?
Natuurlijk gaat het snel, maar buiten personeel in de cockpit om, waren de passagiers ook niet in één klap dood. Dus zo gek zijn die vragen van Timmermans ook weer niet.
Lijkt mij in dat geval een relevante 'whataboutism', daar half Nederland Omtzigt lijkt te beschouwen als de perfecte premier.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zo verderfelijk, maar dit is het Timmermans topic, dus de whataboutisms kun je gewoon achterwege laten.
Natuurlijk niet, maar dat onderbuikt wat minder lekker. Affikken moeten we die man.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad, er gebeurt zoveel in de wereld, dat je wel 'populistisch' moet zijn en emoties moet gebruiken. Anders is de aandacht en urgentie voor je zaak ook zo weer weg.
Bovendien stelt Timmermans vragen, hielden ze elkaar vast? Keken ze elkaar nog in de ogen?
Natuurlijk gaat het snel, maar buiten personeel in de cockpit om, waren de passagiers ook niet in één klap dood. Dus zo gek zijn die vragen van Timmermans ook weer niet.
Ik dacht serieus dat je niet kon spellen, dus ik vergaf je vooral die spelfout. Blijk je gewoon wel normaal Nederlands te kunnen typen, meevallertje weer !quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ik kan er ook niet aan doen dat het boven je pet ging
Heeft hij zich al kandidaat gesteld dan?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij in dat geval een relevante 'whataboutism', daar half Nederland Omtzigt lijkt te beschouwen als de perfecte premier.
wat hij vooral goed heeft gedaan is er politiek en qua carrière goed gebruik van makenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, het staat jou uiteraard vrij om de speech te beschouwen als zeer kwalijk en en onoverkomelijk. Ik zie dat persoonlijk anders.
'We' doen dan ook niets, ik spreek enkel voor mezelf.
Dat geldt niet voor ons beiden zag ik net weer.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik dacht serieus dat je niet kon spellen, dus ik vergaf je vooral die spelfout. Blijk je gewoon wel normaal Nederlands te kunnen typen, meevallertje weer !
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe heeft die MH17-speech precies zijn carrière vooruit geholpen?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat hij vooral goed heeft gedaan is er politiek en qua carrière goed gebruik van maken
Maximaal geprofiteerd inderdaad, zijn verkiezing in Europa veilig gesteld over de ruggen van wat dooie Nederlanders, is toch een mooie deal geweest voor hem.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat hij vooral goed heeft gedaan is er politiek en qua carrière goed gebruik van maken
We zullen zien.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met zijn beleid wordt het leven echt niet goedkoper. Duurdere energie wordt met name gevoeld door de minima.
Het zijn sturende vragen, dat snap ik ook wel. Maar het geeft ook aan dat Timmermans het niet zeker weet. Anders had hij simpelweg wel gezegd dat de slachtoffers elkaar beetpakten en aankeken.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Hij stelt alleen maar vragen”.
Die hebben we vaker gehoord.
een nationale tragedie is altijd reden voor een beroepspoliticus om te kijken of je er ook aandacht mee kunt krijgenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe heeft die MH17-speech precies zijn carrière vooruit geholpen?
Zoals de mondkapjes uit de cabine naar beneden vielen, zoiets bedoel je?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zijn sturende vragen, dat snap ik ook wel. Maar het geeft ook aan dat Timmermans het niet zeker weet. Anders had hij simpelweg wel gezegd dat de slachtoffers elkaar beetpakten en aankeken.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe heeft die speech Timmermans vooruit geholpen? Heeft hij zijn huidige positie als EU-commissaris te danken aan de MH17?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
een nationale tragedie is altijd reden voor een beroepspoliticus om te kijken of je er ook aandacht mee kunt krijgen
dat is aardig gelukt, jaren later komt zijn naam nog steeds voorbij als het over MH17 gaat
om maar wat te noemen
dat is wel een antwoordquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe heeft die speech Timmermans vooruit geholpen? Heeft hij zijn huidige positie als EU-commissaris te danken aan de MH17?
Het gaf hem in tijden van crisis maximale exposure in Nederland, Europa en de rest van de wereld. Natuurlijk heeft zijn optreden hem geholpen, net zoals Rutte zijn optreden in Europa hem straks gaat helpen een baantje in de EU carroussel veilig te stellen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe heeft die speech Timmermans vooruit geholpen? Heeft hij zijn huidige positie als EU-commissaris te danken aan de MH17?
Op welke manier heeft het hem geholpen? Heeft hij de Europese Parlementsverkiezingen gewonnen met dank aan die speech? Dank hij zijn huidige positie aan dat ene moment?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is wel een antwoord
en die laatste vraag slaat nergens op en staat ook al in de post waarop je reageert: het heeft hem wel geholpen ja
huh wtfquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaf hem in tijden van crisis maximale exposure in Nederland, Europa en de rest van de wereld. Natuurlijk heeft zijn optreden hem geholpen, net zoals Rutte zijn optreden in Europa hem straks gaat helpen een baantje in de EU carroussel veilig te stellen.
Nogmaals, hoe heeft het hem precies geholpen? Want zijn huidige positie heeft hij te danken aan de verkiezingsoverwinning.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaf hem in tijden van crisis maximale exposure in Nederland, Europa en de rest van de wereld. Natuurlijk heeft zijn optreden hem geholpen, net zoals Rutte zijn optreden in Europa hem straks gaat helpen een baantje in de EU carroussel veilig te stellen.
Rustaaaaagh Koos, rustaaaaghquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
huh wtf
komt de volgende baan van rutte ook door MH17??
hallo geef eens antwoord??
nee hij maakte er niet handig gebruik van, had er niks mee te winnen met wat en hoe hij dat gedoe afhandeldequote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op welke manier heeft het hem geholpen? Heeft hij de Europese Parlementsverkiezingen gewonnen met dank aan die speech? Dank hij zijn huidige positie aan dat ene moment?
En wie kiest hem precies ?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe heeft het hem precies geholpen? Want zijn huidige positie heeft hij te danken aan de verkiezingsoverwinning.
hoe win je verkiezingen beste koos?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe heeft het hem precies geholpen? Want zijn huidige positie heeft hij te danken aan de verkiezingsoverwinning.
Je verklapt de clou alquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:10 schreef aTypisch het volgende:
als koos er vandaag achter komt dat stemrondjes een populariteitswedstrijd zijn, misschien ziet hij het daarna
nee hoorquote:
Ik denk zomaar dat hij dat stuk gewoon gaat ontkennen, zo van “dat is echt niet zo!”quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee hoor
hij moet ook nog een stapje zetten tussen 'op tv bij grote nationale ramp' en 'mogelijk hielp hem dat in zijn carrière'
dat is nog niet zo makkelijk
Je klinkt emotioneel.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:12 schreef Da_Sandman het volgende:
En dan tegen anderen iets over mattie en act zeggen.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:12 schreef Da_Sandman het volgende:
En dan tegen anderen iets over mattie en act zeggen.
Aha, nu komen we ergens. Dus je probeert de suggestie te wekken dat Nederlanders bij de Europese verkiezingen in 2019 op hem hebben gestemd vanwege de MH17-speech?quote:
Hij komt terug op een opmerking van 2 uur geledenquote:
Wat knap dat je die post wel onthouden hebt!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij komt terug op een opmerking van 2 uur geledenbeetje als een kleuter die zijn lolly niet krijgt.
Timmermans was in 2014 minister van Buitenlandse Zaken, en daarmee een van de meest bekende gezichten in de Nederlandse politiek. Denk je nou echt dat die speech nodig had om bekendheid te krijgen bij de Nederlandse kiezer?quote:
jaquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, nu komen we ergens. Dus je probeert de suggestie te wekken dat Nederlanders bij de Europese verkiezingen in 2019 op hem hebben gestemd vanwege de MH17-speech?
je maakt er van alles vanquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Timmermans was in 2014 minister van Buitenlandse Zaken, en daarmee een van de meest bekende gezichten in de Nederlandse politiek. Denk je nou echt dat die speech nodig had om bekendheid te krijgen bij de Nederlandse kiezer?
En hoe werkte dat precies volgens jullie? In 2019 besloten Nederlanders massaal op hem te stemmen vanwege een speech die hij vijf jaar eerder gaf?
Ja, ik had al door dat je dat stelde. Net zoals dat je onderbouwing kant noch wal raakt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je maakt er van alles van
ik stelde dat het hem politiek goed heeft gedaan, dat optreden
en geen kwaad, mensen die (nep)boos zijn op overdrijven hadden sowieso weinig van hem geaccepteerd gok ik zo
succes
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik had al door dat je dat stelde. Net zoals dat je onderbouwing kant noch wal raakt.
Ja:quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:20 schreef Slayage het volgende:
Word Timmermans, mocht hij in de regering komen, de nieuwe Kaag, die alle haat van rechts naar zich toe trekt?
Aldus Joopquote:Eén prognose kunnen we met gerust hart wel maken: als Frans Timmermans inderdaad de gezamenlijke lijst van PvdA en Groen Links gaat aanvoeren, wordt het de allersmerigste verkiezingsstrijd uit de vaderlandse geschiedenis.
Hetzelfde geteisem dat Sigrid Kaag de politiek uitjoeg, heeft hem al jaren op de korrel. Frans Timmermans wordt nog net niet voor vampier of weerwolf uitgemaakt maar het scheelt niet veel. Men valt hem aan op zijn overgewicht. Men voorziet hem van lullige bijnamen ('Timmerfrans, onze Frenske'). Men verwijt hem net als Sigrid Kaag een elitaire houding, terwijl hij tegelijkertijd op de tribunes van Roda JC de popularis zit uit te hangen. Men verdenkt hem van eigenbelang en corruptie. En uiteraard is hij er als topman in Brussel op uit Nederland te vernietigen met zijn klimaatgekte en zijn regelzucht. Hij hoort bij de wereldsamenzwering waar ook George Soros, vader en zoon, alsmede de bezoekers van het World Economic Forum in Davos deel van uitmaken. Ook spreekt Frans Timmermans zijn talen minstens zo goed als Sigrid Kaag, zo niet beter. Dat pleit evenmin voor je in het stinkend moeras van de Nederlandse meningsvorming.
Hij is zo gewoon gebleven, totaal niet elitair inderdaad:quote:
Dus de beste man heeft een mooi huis. En nu?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is zo gewoon gebleven, totaal niet elitair inderdaad:
https://twitter.com/tonsmit/status/1530141823448104960
Helder.quote:
De pure Hollandse afgunst, mooiquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://twitter.com/tonsmit/status/1530141823448104960
Nu is zijn imago van elitaire beroepspoliticus bevestigd.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de beste man heeft een mooi huis. En nu?
Vertegenwoordigd het Kremlin in onze kamer en wat Pauw hier letterlijk zegt had uit de mond van Baudet kunnen komen.quote:
koekoekquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vertegenwoordigd het Kremlin in onze kamer en wat Pauw hier letterlijk zegt had uit de mond van Baudet kunnen komen.
We snappen natuurlijk het verschil tussen de rol van een verslaggever en een politicus. En ik verwijt Pauw hier niets. Maar als Pauw op de stoel van Timmermans had gezeten en hier de ramp had weggerelativeerd dan had hij Forum-politiek gevolgd met de nabestaanden die het direct volgden.
Die volg ik even niet. Omdat hij in een fraai huis woont is hij elitair?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nu is zijn imago van elitaire beroepspoliticus bevestigd.
Jij hebt nog nooit in die kringen verkeerd? Ik wel. Mensen met huizen waarin 17 slaapkamers zitten zijn een tikkeltje elitair jaquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die volg ik even niet. Omdat hij in een fraai huis woont is hij elitair?
Bah wat elitairquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit in die kringen verkeerd? Ik wel.
Meh. Matig.quote:
Ik begrijp vooral niet waarom dat een probleem is. De man heeft geld, so what?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit in die kringen verkeerd? Ik wel. Mensen met huizen waarin 17 slaapkamers zitten zijn een tikkeltje elitair ja
Iemand met geld die voor meer gelijkheid in de samenleving staat is natuurlijk stukken minder dan iemand met geld die voor meer polarisatie is.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat hem bij uitstek deel van de elite maakt. Of heeft iedereen een villa van miljoenen? Nee toch?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom dat een probleem is. De man heeft geld, so what?
https://www.woorden.org/woord/elitairquote:alleen voor de machtigen en rijken vb: ze zit op een elitaire school
1) Arrogant 2) Bevoorrecht 3) Bevoorrechte groep 4) Eigen aan de elite 5) Exclusief 6) Geprivilegieerd 7) Hooghartig 8) Keurig 9) Neerbuigend 10) Niet bedoeld voor iedere...
kleine, besloten groep van vooraanstaande, bevoorrechte mensen
“Do as I say don’t do as I do” toch?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Iemand met geld die voor meer gelijkheid in de samenleving staat is natuurlijk stukken minder dan iemand met geld die voor meer polarisatie is.
Maar wat maakt het in vredesnaam uit dat hij onderdeel is van de 'elite'?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat hem bij uitstek deel van de elite maakt. Of heeft iedereen een villa van miljoenen? Nee toch?
[..]
https://www.woorden.org/woord/elitair
2,3,4,5,6,10 zijn toch echt wel van toepassing hierop. Jij doelt wss op de definitie van arrogant, maar dat is hij vooral qua gedrag.
wat is het toch dieptriest dat er mensen zijn die in dat soort sprookjes gelovenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Iemand met geld die voor meer gelijkheid in de samenleving staat is natuurlijk stukken minder dan iemand met geld die voor meer polarisatie is.
En dan lekker je stem weggooien door de op de PVV te stemmen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
iddquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
En dan stemmen.
Altijd vermakelijk dat soort mensen
Ik lees alleen maar zinnige dingen in dat artikel van de nos. Maakt mij geen fuck uit of hij in een tent of een chateau woont. Het gaat om het beleid.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ho even nu draai je de zaken om hè, er waren hier mensen die roepen dat er karaktermoord op Timmermans wordt gepleegd (zie Joop) en bij hoog en laag volhouden dat hij niet elitair is. Als we met zijn allen vaststellen dat hij wel degelijk onderdeel is van de elite vind ik het helemaal prima , maar dat gedraai en gekonkel van sommigen hier over dit topic is dan natuurlijk ook passé.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat maakt het in vredesnaam uit dat hij onderdeel is van de 'elite'?
En geld stinkt natuurlijk.quote:
Oh? Kun je die ook aanwijzen die mensen hier?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ho even nu draai je de zaken om hè, er waren hier mensen die roepen dat er karaktermoord op Timmermans wordt gepleegd (zie Joop) en bij hoog en laag volhouden dat hij niet elitair is. Als we met zijn allen vaststellen dat hij wel degelijk onderdeel is van de elite vind ik het helemaal prima , maar dat gedraai en gekonkel van sommigen hier over dit topic is dan natuurlijk ook passé.
Het is jou nog niet opgevallen dat ook Italië en Griekenland mondiaal gezien rijke landen zijn?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij schetste een inktzwarte toekomst, mocht PvdA/GL een coalitie leiden, met Timmermans aan het hoofd van het kabinet. Elke keer als ik je daar op wees, roep jij heel hard dat ik gebruik maak van overdrijvingen en discussieer met stropoppen. Dus een kleine greep uit jouw repertoire:
[..]
[..]
Jij voorspelt niet alleen 'economische rampspoed', maar spreekt ook de vrees uit dat Nederland straks mag gaan 'bedelen om centjes', bij of samen met Italië en Griekenland. Ik weet niet of je zelf doorhebt wat je schrijft, maar daarmee wek je de suggestie dat ons land zich straks aan de rand van de financiële afgrond bevindt.
Daaruit concludeer ik - terecht, me dunkt - dat jij hel en verdoemenis voorspelt. Want 'bedelen' bij de EU staat zo'n beetje gelijk aan een economische implosie, dan moet ons land echt volledig naar de klote gaan.
En het staat je vrij om die verwachting uit te spreken, maar doe dan niet alsof je neus bloedt als ik je wijs op je eigen woorden.
Zo werkt dat toch. Kaag was elitair omdat ze fatsoenlijk Nederlands sprak.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die volg ik even niet. Omdat hij in een fraai huis woont is hij elitair?
Het stuk van Joop stelt dat hij enerzijds het verwijt krijgt elitair te zijn, om tegelijkertijd te worden aangevallen dat hij een beetje de gewone man loopt uit te hangen op de tribune van Roda.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ho even nu draai je de zaken om hè, er waren hier mensen die roepen dat er karaktermoord op Timmermans wordt gepleegd (zie Joop) en bij hoog en laag volhouden dat hij niet elitair is. Als we met zijn allen vaststellen dat hij wel degelijk onderdeel is van de elite vind ik het helemaal prima , maar dat gedraai en gekonkel van sommigen hier over dit topic is dan natuurlijk ook passé.
De laatste ‘ongelukkige’ uitspraak is van afgelopen maand. Het is structureel bij die man.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan je zo opdelen in 3 huizen en dan is er nog genoeg ruimte voor iedereen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ah jammer, maar ook niet verbazend dat Joop.nl de rectificatie nog niet gelezen heeft en dat de leugen over dat Kaag opstapte vanwege bedreigingen en vrouwenhaat nepnieuws was. Wel raar dat vrouwenhaters het nu op Frans hebben voorzien.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Hetzelfde geteisem dat Sigrid Kaag de politiek uitjoeg, heeft hem al jaren op de korrel.
Ja hoor, ik deel zijn mening dat de EU totaal verkeerd is ingericht en zo spoedig mogelijk rigoureus moet worden verbouwd, te beginnen met een eerlijk verkiezingsstelsel.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar zinnige dingen in dat artikel van de nos. Maakt mij geen fuck uit of hij in een tent of een chateau woont. Het gaat om het beleid.
De eerste messias heeft gefaald, dan moet de tweede messias het maar doen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:18 schreef nomina het volgende:
Het lijkt een stap achteruit voor Frans; eerst op Europees niveau schade toebrengen en nu alleen landelijk.
Maar goed, hoog functionerende psychopaten/narcisten zoals hij, zijn wel flexibel genoeg daarvoor.
In het geval van Frenske denk ik eerder verbruik.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:42 schreef deedeetee het volgende:
Als ik zo'n veel te groot huis zie denk ik meteen aan de energie rekening.
*streept Frenske af van de Joop-bingokaartquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In het geval van Frenske denk ik eerder verbruik.
Do as I say, dont do as I do.
Ah ja, dat is wel echt een reden om de man mongool te noemen.quote:
Dat is toch al langer bekend?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Letterlijk over lijken gaan is dus geen enkel probleem voor links. Goed om te weten.
Je had 'm liever gezien als een politicus in een rijtjeswoning die zn inkomen aan de partij zou geven oid? Dan was het volgens de tegenstanders een "vuile communist" geweest en had hij nog minder stemmers gehad. En hij hoeft geen communist te zijn om voor meer gelijkheid te strijden.quote:
Zeker. Maar ik neem aan dat jij ook bekend bent met de economische problemen waar Griekenland vrij recent in verzeild raakte en nog steeds mee heeft te dealen? Het land stond onder curatele, moest zeer ingrijpende bezuinigingen doorvoeren in opdracht van de EU en kampt nog altijd met torenhoge werkloosheid. Dat is het land waar je Nederland aan spiegelt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is jou nog niet opgevallen dat ook Italië en Griekenland mondiaal gezien rijke landen zijn?
Inktzwart sloeg op de door jou gebruikte woorden. Want nogmaals, een term als 'economische rampspoed' laat weinig ruimte voor nuance. Verder is je verhaal helder, ik vind het alleen nogal voorbarig om zulke voorspellingen te doen.quote:Wat ik heel duidelijk heb gezegd is dat Nederland op dit moment verstandig moet investeren om weer sterker uit deze tijd te komen. Door nu vooral geld te stoppen in projecten die geen geld op te leveren en niet de noodzakelijke infrastructuur te bouwen, zul je afglijden van een van de rijkste EU landen naar de armere helft. En dan kun je bij economische tegenspoed ineens de hand op gaan houden ipv de rekening betalen.
En voor de goede orde verzwakt fit for 55 de EU economisch ook al. Dus dat is zeker geen prettig vooruitzicht. Daarmee wordt het hier geen derdewereldland (heb ik ook al eerder aangegeven, maar jij quote lekker selectief…), maar zal de riem wel extra moeten worden aangehaald. Bovenop problemen die al komen zoals onbetaalbaarheid van de ouderenzorg.
Ook het niet keihard op de rem trappen van de vluchtelingenstroom zorgt voor een enorme uitholling van de sociale zekerheid.
En dat gaan de kwetsbaren gewoon voelen.
Dus nee, niet inktzwart. Wel een onnadenkende keuze economisch gezien.
De islam hoort langer bij Europa dan het liberalisme, secularisme, socialismequote:
Als hij in een rijtjeshuis zou wonen, krijg hij het verwijt popie jopie te willen doen, om in de gunst te komen van de doorsnee Nederlander.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je had 'm liever gezien als een politicus in een rijtjeswoning die zn inkomen aan de partij zou geven oid? Dan was het volgens de tegenstanders een "vuile communist" geweest en had hij nog minder stemmers gehad. En hij hoeft geen communist te zijn om voor meer gelijkheid te strijden.
1 miljoen seconden is 12 dagen
1 miljard seconden is 36 jaar
En dat in geld uitgedrukt,voor het beeld.
Hij is geen miljardair en gegeven de wereld steeds meer miljardairs krijgt is eerlijk verdelen van geld iets wat het verschil maakt tussen grote ongelijkheid of iedereen een comfortabel leven door een betere verdeling en betere voorzieningen en infra.
Ik ben niet voor communisme. Dynamieken in verantwoordelijkheid en beloning moeten er zijn. Maar socialisme.. absoluut.
Ik heb meer sympathie voor de partij opvattingen van de SP dan deze lui inderdaad.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je had 'm liever gezien als een politicus in een rijtjeswoning die zn inkomen aan de partij zou geven oid? Dan was het volgens de tegenstanders een "vuile communist" geweest en had hij nog minder stemmers gehad. En hij hoeft geen communist te zijn om voor meer gelijkheid te strijden.
1 miljoen seconden is 12 dagen
1 miljard seconden is 36 jaar
En dat in geld uitgedrukt,voor het beeld.
Hij is geen miljardair en gegeven de wereld steeds meer miljardairs krijgt is eerlijk verdelen van geld iets wat het verschil maakt tussen grote ongelijkheid of iedereen een comfortabel leven door een betere verdeling en betere voorzieningen en infra.
Ik ben niet voor communisme. Dynamieken in verantwoordelijkheid en beloning moeten er zijn. Maar socialisme.. absoluut.
Zeggen dat de islam al zo lang bij Europa hoort is wat mij betreft equivalent aan zeggen dat de Duitsers in 40-45 bij Nederland hoorden. Volkomen idioot dus.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
De islam hoort langer bij Europa dan het liberalisme, secularisme, socialisme
Baudet is ook een eikel. Ik kan die knul niet uitstaan.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Baudet had waarschijnlijk letterlijk gezegd wat Pauw hier zei.
Tja, dat zal jij als liefhebber van Islamtische landen en 'ally' van de vermeend onderdrukte moslim in Europa misschien niet vinden, maar wat hij zegt klopt natuurlijk gewoon niet. De Islam is niet al 2000 jaar onderdeel van Europa en we hebben ook kunnen merken dat sinds er een enorme influx is van mensen uit verscheidene Islamtische landen, dit bepaalde problemen met zich heeft meebracht omdat dit een enorme frictie tussen culturen en normen en waarden veroorzaakt.quote:
AUB geen achterlijke haatsite linken. De Jehova´s zijn nog geloofwaardiger.quote:
Dat laatste lijkt mij een aanname. Naar ik weet heeft PvdA/GL niet de intentie om de poorten wagenwijd open te zetten. Daar komt bij dat de partij niet alleen regeert. Mocht Timmermans een kabinet leiden, dan zullen er in coalitieverband afspraken gemaakt moeten worden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat zal jij als liefhebber van Islamtische landen en 'ally' van de vermeend onderdrukte moslim in Europa misschien niet vinden, maar wat hij zegt klopt natuurlijk gewoon niet. De Islam is niet al 2000 jaar onderdeel van Europa en we hebben ook kunnen merken dat sinds er een enorme influx is van mensen uit verscheidene Islamtische landen, dit bepaalde problemen met zich heeft meebracht omdat dit een enorme frictie tussen culturen en normen en waarden veroorzaakt.
En het mag tevens duidelijk zijn dat met deze man aan het roer, de migratie (uit Islamtische landen) richting Nederland zeker niet minder zal worden, maar zeer waarschijnlijk zelf veel meer.
Bepaal jij nietquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
AUB geen achterlijke haatsite linken. De Jehova´s zijn nog geloofwaardiger.
Ze moeten naar de andere kant van de wereld fietsen iddquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb meer sympathie voor de partij opvattingen van de SP dan deze lui inderdaad.
Mensen die de daad bij het woord voegen kan ik wat mee, ook al zijn we het misschien niet eens met elkaar.
Politici die met een privé vliegtuig naar een klimaat summit gaan om vervolgens doodleuk op tv te vertellen dat we allemaal aan de krekels moeten willen we overleven terwijl hun vliegtuig op de achtergrond afgetankt staat te worden omdat het 6 gangen diner in Parijs op hen wacht, daar identificeer ik mezelf niet zo mee.
De enige bij wie dat een beetje werkte was worstenmaker Jan Marijnissen. Maar die had ook wel een beetje de tijd mee en zat in de oppositie wat voor de SP de beste rol was om daarvanuit de regering te controleren.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als hij in een rijtjeshuis zou wonen, krijg hij het verwijt popie jopie te willen doen, om in de gunst te komen van de doorsnee Nederlander.
In dat geval heb je een behoorlijk beperkt beeld van wat Europa inhoudt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zeggen dat de islam al zo lang bij Europa hoort is wat mij betreft equivalent aan zeggen dat de Duitsers in 40-45 bij Nederland hoorden. Volkomen idioot dus.
Typisch voorbeeld van 'links lullen en rechts vullen'quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de beste man heeft een mooi huis. En nu?
Al twee topics vol schuimbekkerij van the usual suspectsquote:
De man verspreekt/vergist zich en het bekende bozige deel van het internet is meteen jarenlang over de flosquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Al twee topics vol schuimbekkerij van the usual suspects
Met Yesilgöz heb ik die hoop inderdaad. Daarnaast mag het duidelijk zijn dat links en progressieve partijen heel anders denken over migratie dan rechtse partijen. Zij zien dat eigenlijk niet als een probleem, willen vooral royale en humane opvang bieden en zien de effecten die migratie hebben op de Nederlandse en Europese demografie ook enkel als iets positiefs.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij een aanname. Naar ik weet heeft PvdA/GL niet de intentie om de poorten wagenwijd open te zetten. Daar komt bij dat de partij niet alleen regeert. Mocht Timmermans een kabinet leiden, dan zullen er in coalitieverband afspraken gemaakt moeten worden.
Maar stem jij dan VVD in de hoop dat de migratie wordt beteugeld? Want die belofte heeft Rutte vooralsnog niet ingelost. Sterker, de problemen zijn alleen maar groter geworden.
Ontwikkelingen dankzij de Verlichting.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
De islam hoort langer bij Europa dan het liberalisme, secularisme, socialisme
Tegenwoordig is het gewoon links lullen en links vullen hoor, die taak hebben ze met ferme overgenomen van rechts.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Typisch voorbeeld van 'links lullen en rechts vullen'
Gelukkig hebben we personen zoals jou nog nooit zien vallen, krijsen, schuimbekken etc. over uitspraken van rechtse politici, gelukkig ben jij niet zo hypocriet.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man verspreekt/vergist zich en het bekende bozige deel van het internet is meteen jarenlang over de flos![]()
Zeeeeker zeeeeker.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:06 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we personen zoals jou nog nooit zien vallen, krijsen, schuimbekken etc. over uitspraken van rechtse politici, gelukkig ben jij niet zo hypocriet.
Het is een verzoek, geen bevel.quote:
Die hooggeleide kerel roept vaak maar wat populistische kreten die werkelijk kant nog wal raken. Ik begrijp niet wat mensen zien in deze luchtballon, 0,0 authentiek ook.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De laatste ‘ongelukkige’ uitspraak is van afgelopen maand. Het is structureel bij die man.
Waarvan akte.quote:
In essentie heb je gelijk, maar dat betekent niet dat de poorten wagenwijd open gaan in het geval van een kabinet dat wordt geleid door de PvdA/GL.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met Yesilgöz heb ik die hoop inderdaad. Daarnaast mag het duidelijk zijn dat links en progressieve partijen heel anders denken over migratie dan rechtse partijen. Zij zien dat eigenlijk niet als een probleem, willen vooral royale en humane opvang bieden en zien de effecten die migratie hebben op de Nederlandse en Europese demografie ook enkel als iets positiefs.
Het leverde de SP 0 zetels op 🤡quote:
Ze zien er ook niks in, je ziet het hier in dit topic en op sites zoals Joop.nl. Nog zonder een verkiezingsprogramma hebben ze hem al op een voetstuk gezet, en zelfs ondanks dat hij een witte oude man is, iets waar links toch al jaren tegen zegt te "strijden". Het gaat hier vooral om uitdagen, provoceren en afkatten, het gaat niet om de inhoud, nee ze hebben weer een tijdelijke stok gevonden om dat rechterkamp te provoceren, want we moeten immers niet vergeten dat veel linkse mensen gewoon een afkeer hebben van rechtse mensen, de tokkies, de laagopgeleiden, de deplorables, en ze zullen geen kans laten schieten om die afkeer te uiten. We zagen het al met Kaag, waar dat zogenaamde verbindende "linkse" kamp weer een wij vs. zij discussie van maakte, en nu zie je het ook met Timmermans. Het gaat niet om het beleid, het gaat om hun buren, familie en landgenoten die niet stemmen zoals zijzelf te kunnen verketteren en afvallen. Pak de vliegtaks, je zou zeggen het is voor het klimaat, maar je ziet teveel links mensen, zo ook op FOK!, vooral plezier hebben dat domme laagopgeleide tokkies hun vakanties niet meer verpesten door ook maar aanwezig te zijn op dezelfde vlucht, gaat het dan om het klimaat of speelt er wat anders?. Er zit een diepgebakken haat in het linkerkamp van de bevolking, een haat aangewakkerd door links populisme, door het wij vs zij denken, door iedereen die ook maar een iets andere mening heeft meteen te verketteren, dat is waar links voor staat en het domme linkse volk trapt er zelf keer op keer met open ogen in, zelf nadenken zit er gewoon niet bij.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die hooggeleide kerel roept vaak maar wat populistische kreten die werkelijk kant nog wal raken. Ik begrijp niet wat mensen zien in deze luchtballon, 0,0 authentiek ook.
Links en progressieven zien met Timmermans gewoon een kans om de macht te grijpen in Nederland in de hoop zo bepaalde dingen te kunnen doordrukken, daarom vinden ze dit fantastisch. Kun je ze ook niet kwalijk nemen denk ik. Over het algemeen in hun gedachtegoed (op wat Randstedelijke en hoogopgeleide bubbels na) verre van populair, maar nu met de fusie van PvdA en GroenLinks en een ervaren man en 'grote naam' in de politiek als lijstrekker, hebben ze echt een goede mogelijkheid.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die hooggeleide kerel roept vaak maar wat populistische kreten die werkelijk kant nog wal raken. Ik begrijp niet wat mensen zien in deze luchtballon, 0,0 authentiek ook.
VVD is daar ook in gefaald, dat zul je mij niet zien ontkennen hoor. Rutte heeft veel te vaak toegegeven met betrekking tot migratie. Als men hier eerder wat meer strenger en standvastiger in was geweest, had men nu niet het kabinet hoeven te laten klappen om wat nareizigers.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In essentie heb je gelijk, maar dat betekent niet dat de poorten wagenwijd open gaan in het geval van een kabinet dat wordt geleid door de PvdA/GL.
Maar je mag die hoop uiteraard koesteren. Alleen wees je er wel van bewust dat de VVD al tien jaar de belofte doet om de asielinstroom fors in te perken.
Je doet maar.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
*streept Frenske af van de Joop-bingokaart
Dat komt omdat te weinig mensen VVD stemden. Pas bij een volledig VVD kabinet kan de asiel stroom naar beneden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In essentie heb je gelijk, maar dat betekent niet dat de poorten wagenwijd open gaan in het geval van een kabinet dat wordt geleid door de PvdA/GL.
Maar je mag die hoop uiteraard koesteren. Alleen wees je er wel van bewust dat de VVD al tien jaar de belofte doet om de asielinstroom fors in te perken.
Daar hebben we ons inderdaad vreselijk op verkeken.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er zit een diepgebakken haat in het linkerkamp van de bevolking
We krijgen dus weer een échte LINKS-RECHTS verkiezing zoals Rutte gedroomd heeft!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze zien er ook niks in, je ziet het hier in dit topic en op sites zoals Joop.nl. Nog zonder een verkiezingsprogramma hebben ze hem al op een voetstuk gezet, en zelfs ondanks dat hij een witte oude man is, iets waar links toch al jaren tegen zegt te "strijden". Het gaat hier vooral om uitdagen, provoceren en afkatten, het gaat niet om de inhoud, nee ze hebben weer een tijdelijke stok gevonden om dat rechterkamp te provoceren, want we moeten immers niet vergeten dat veel linkse mensen gewoon een afkeer hebben van rechtse mensen, de tokkies, de laagopgeleiden, de deplorables, en ze zullen geen kans laten schieten om die afkeer te uiten. We zagen het al met Kaag, waar dat zogenaamde verbindende "linkse" kamp weer een wij vs. zij discussie van maakte, en nu zie je het ook met Timmermans. Het gaat niet om het beleid, het gaat om hun buren, familie en landgenoten die niet stemmen zoals zijzelf te kunnen verketteren en afvallen. Pak de vliegtaks, je zou zeggen het is voor het klimaat, maar je ziet teveel links mensen, zo ook op FOK!, vooral plezier hebben dat domme laagopgeleide tokkies hun vakanties niet meer verpesten door ook maar aanwezig te zijn op dezelfde vlucht, gaat het dan om het klimaat of speelt er wat anders?. Er zit een diepgebakken haat in het linkerkamp van de bevolking, een haat aangewakkerd door links populisme, door het wij vs zij denken, door iedereen die ook maar een iets andere mening heeft meteen te verketteren, dat is waar links voor staat en het domme linkse volk trapt er zelf keer op keer met open ogen in, zelf nadenken zit er gewoon niet bij.
Wat is ditquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze zien er ook niks in, je ziet het hier in dit topic en op sites zoals Joop.nl. Nog zonder een verkiezingsprogramma hebben ze hem al op een voetstuk gezet, en zelfs ondanks dat hij een witte oude man is, iets waar links toch al jaren tegen zegt te "strijden". Het gaat hier vooral om uitdagen, provoceren en afkatten, het gaat niet om de inhoud, nee ze hebben weer een tijdelijke stok gevonden om dat rechterkamp te provoceren, want we moeten immers niet vergeten dat veel linkse mensen gewoon een afkeer hebben van rechtse mensen, de tokkies, de laagopgeleiden, de deplorables, en ze zullen geen kans laten schieten om die afkeer te uiten. We zagen het al met Kaag, waar dat zogenaamde verbindende "linkse" kamp weer een wij vs. zij discussie van maakte, en nu zie je het ook met Timmermans. Het gaat niet om het beleid, het gaat om hun buren, familie en landgenoten die niet stemmen zoals zijzelf te kunnen verketteren en afvallen. Pak de vliegtaks, je zou zeggen het is voor het klimaat, maar je ziet teveel links mensen, zo ook op FOK!, vooral plezier hebben dat domme laagopgeleide tokkies hun vakanties niet meer verpesten door ook maar aanwezig te zijn op dezelfde vlucht, gaat het dan om het klimaat of speelt er wat anders?. Er zit een diepgebakken haat in het linkerkamp van de bevolking, een haat aangewakkerd door links populisme, door het wij vs zij denken, door iedereen die ook maar een iets andere mening heeft meteen te verketteren, dat is waar links voor staat en het domme linkse volk trapt er zelf keer op keer met open ogen in, zelf nadenken zit er gewoon niet bij.
quote:
quote:...en het domme linkse volk trapt er zelf keer op keer met open ogen in, zelf nadenken zit er gewoon niet bij.
En dit moet slaan op...?quote:
Zo te lezen gaat het aan uw rechterkant ook niet helemaal lekker, wel?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ehhhmmmm... Jou! (Tenminste als je PvdA/GL links bent.)quote:
Zo kun je ook een filmpje maken over Lilian, die zelf niks kan, maar wel de dochter van Jan Marijnissen is, en zo een mooie baan toegeschoven kreeg.quote:
Zou het lekker bij jou zitten als je al decennia lang een bepaalde problematiek aankaart en al decennia lang wordt genegeerd, uitgesloten en als kers op de taart ook nog wordt geprovoceerd? Links, wel geloven dat mensen die 10 generaties geleden iemand in de slavernij hebben gehad tot op de dag van vandaag er leed van hebben maar niet geloven dat mensen die in bepaalde buurten wonen vandaag de dag last hebben van de groeiende criminaliteit of secundaire samenlevingen die ontstaan. Oogklepjes op en vooral focussen op hetgeen wat links populisten je voeren, de echte wereld daar mag de rest in leven.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo te lezen gaat het aan de rechterkant ook niet helemaal lekker, wel?
En misschien kun je nog een ander stukje typen waarin het woordje 'links' nóg vaker voorkomt?
Je identificeert jezelf niet met "deze lui". Je identificeert jezelf niet met SP'ers. Dus je identificeert jezelf niet met links.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb meer sympathie voor de partij opvattingen van de SP dan deze lui inderdaad.
Mensen die de daad bij het woord voegen kan ik wat mee, ook al zijn we het misschien niet eens met elkaar.
Politici die met een privé vliegtuig naar een klimaat summit gaan om vervolgens doodleuk op tv te vertellen dat we allemaal aan de krekels moeten willen we overleven terwijl hun vliegtuig op de achtergrond afgetankt staat te worden omdat het 6 gangen diner in Parijs op hen wacht, daar identificeer ik mezelf niet zo mee.
Vijftien regels zonder enter fulmineren over hoe links rechts probeert weg te zetten als dom en over verketteren en afvallen en dan eindigen met 'zelf nadenken zit er gewoon niet bij'. Je begrijpt de ironie denk ik zelf prima. Of ik links of rechts ben is totaal irrelevant.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ehhhmmmm... Jou! (Tenminste als je PvdA/GL links bent.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |