abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210035351
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 14:58 schreef Faraday01 het volgende:
En ^O^ voor watersportcentrum Proosdij die vandaag netjes de laatste termijn afgelost hebben
ja eens. Absolute parel m.i.
Had wat mij betreft geherfinancierd mogen worden bij Collin, al begrijp ik de ondernemer ook indien hij rustig elders is gaan shoppen.
pi_210035635
Nieuwe Collin aflossingsvrijelening met een 1e hypotheek op een manege:

Sequoia Stables B.V.
¤ 250.000 | 7,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/sequoia-stables-b-v/

Het ziet er allemaal een beetje verlopen uit maar de manege ligt wel in een echte paarden omgeving. De solvabiliteit ziet er vooralsnog slecht uit maar is wel enigszins te verklaren. De waarde van het onderpand t.o.v. de gevraagde lening ziet er dan weer prima uit. Wel bij een magere rente.

Al met al wil ik deze wel meenemen en hou ik mij aanbevolen voor een linkje als deze beschikbaar is *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 25-07-2023 19:48:55 ]
pi_210035670
Nieuwe Collin lening zonder harde zekerheden:

Poke Perfect Almere
¤ 80.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/poke-perfect-almere/

Een gemiste kans om geen leuke incentive te geven bij een dergelijk projectje.
pi_210035703
Nog een nieuwe Collin. Project momenteel even niet meer te bekijken...

Robert Dam Vastgoedfinanciering
¤ 230.000 | 7,5% rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/rogier-dam-vastgoedfinanciering-4/

https://www.collincrowdfund.nl/robert-dam-vastgoedfinanciering/

Het is dus een project met een 1e hypotheek. Jammer dat er geen huidige taxatiewaarde omschreven is. Het zal vast allemaal ruim dekkend zijn maar aangezien het taxatierapport (zoals altijd bij Collin) ontbreekt wacht ik wel op een project waar wel alles duidelijk is. Daarnaast mag er ook nog eens de laatste 24 maanden (van de 36) boetevrij worden afgelost.

[ Bericht 17% gewijzigd door Horsemen op 25-07-2023 16:25:31 ]
pi_210035812
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 14:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Op dit moment wel, de vraag is wat het beleid over 3 jaar is. Ik voorzie dat ook kritisch naar arbeidsmigratie gekeken worden als het gaat om het tekort aan huisvesting voor permanente bewoning.

Al met al denk ik dat het risico te overzien is maar ik begrijp niet waarom er niet wat meer afgelost wordt. Huisvesting voor arbeidsmigranten is namelijk ontzettend lucratief dus dat moet echt wel kunnen.
Arbeidsmigranten zullen nodig blijven zelfs als de economie een dip krijgt. De overheid zal strengere eisen kunnen gaan stellen dat klopt. Ook nu al wordt gebruik gemaakt van een SNF keurmerk. Grote werkgevers willen absoluut niet negatief in het nieuws komen en doen alleen zaken met uitzendbureaus/huisvesters die zich daaraan conformeren.
Daar liggen m.i.dus kansen voor aanbieders die hun locatie keurig op orde hebben.

Wat aflossing betreft helemaal mee eens. De platformen mogen best wat meer aflossing verlangen, dan loopt voor ons het risico er wat sneller uit.
Pecunia non olet
pi_210036080
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 12:20 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 2 jarig SiG project:

Heisterberg 4H te Hoensbroek LIVE 27 juli 2023 om 11.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Heisterberg 4H te Hoensbroek. Je kunt vanaf 27 juli 2023 om 11.00 uur investeren. Het betreft een appartement met 2 slaapkamers, berging en een gezamenlijke buitentuin. Het object is gelegen in de buurt De Dem. Het betreft het voormalige "Gezellenhuis". De woning is redelijk tot goed te bereiken met veel voorzieningen in de buurt.

https://investeren.sameni(...)broek-heisterberg-4h
Even vergelijken.1e jaar na kosten onder de 6%. min de box 3 heffing = minder dan 4%.
1 jaars deposito bij Raisin staat al op 4,2% nog voor de verhoging donderdag door de ECB.

Alleen schijf 1A nog interessant voor 5 jaar 7,25%.
pi_210036108
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 16:46 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Even vergelijken.1e jaar na kosten onder de 6%. min de box 3 heffing = minder dan 4%.
1 jaars deposito bij Raisin staat al op 4,2% nog voor de verhoging donderdag door de ECB.

is er een fok-threat die verder in gaat op Raisin? Wil me er toch eens op inlezen...
pi_210036174
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 14:58 schreef Faraday01 het volgende:
En ^O^ voor watersportcentrum Proosdij die vandaag netjes de laatste termijn afgelost hebben
Nu Levy de Block nog.
pi_210036215
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 16:50 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
is er een fok-threat die verder in gaat op Raisin? Wil me er toch eens op inlezen...
WGR / Banken met hoge rente topic! #85
pi_210036245
Dubbele dagrente SiG vanwege te late herfinanciering
quote:
Je hebt geinvesteerd in het project aan de Rijksstraatweg 60 en 62 te Dordrecht. Het einde van de looptijd is op 25 juli 2023. De projecteigenaar had het voornemen om het project af te lossen maar heeft er op het laatste moment voor gekozen om het project bij ons te herfinancieren. Wij zijn druk bezig om de herfinanciering op te starten. Vanwege het te laat aflossen gaat de projecteigenaar een dubbele dagrente betalen vanaf 25 juli 2023 tot de uiteindelijke aflosdatum aan de investeerders in dit project.
pi_210036294
Realisatie Natuurlijk Centrum NoordenLicht (27469)

"Midden in het bos bij Schoonoord in Drenthe ligt een groen en rustiek terrein van 3 hectare. Ik huur dit perceel al 2 jaar en nu ga ik over tot aankoop. De omgevingsvergunning is reeds afgegeven en wordt half augustus onherroepelijk gemaakt. Het plan voorziet in totaal 8 praktijkruimtes, 3 groepsruimtes, een atelier, een winkeltje, een theehuis, werkplekken en een bedrijfswoning.

De eerste fase van de bouw kan van start. Het ontwerp voor 2 praktijkruimtes en 1 groepsruimte is klaar en er is veel vraag voor het huren hiervan vanuit mijn netwerk. Voor de realisatie van de aankoop en eerste bouwfase ben ik op zoek naar investeerders."

Investeert u mee in de eerste fase van dit duurzame park?

Belangrijkste kenmerken van deze lening:

Kredietbedrag: ¤ 437.000
Leenvorm: Annuďtaire lening
Looptijd: 60 maanden
Rente: 8,5%
LTV: 80% (Gebaseerd op marktwaarde na realisatie fase 1)

Belangrijkste zekerheden:

Eerste hypotheek op het perceel;
Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé;
Achterstellingsverklaring.

Via deze link kunt u het project inzien. https://www.geldvoorelkaa(...)=27469&code=LO27469i

U kunt direct in het project investeren.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 18:22:09 #87
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210036868
Wat een waardeloze mail weer van MaxCF. Vrij vertaald: "Wij zitten met de handen in het haar en weten het ook niet meer. Help ons svp door te zeggen welke kant wij nu op moeten, want we hebben zelf echt geen enkel idee wat het beste is voor de investeerders".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 18:29:38 #88
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210036950
Als tegenhanger van mijn vorige bericht, een mail betreffende een 100% recovery vorige week door Estate Guru. Er is mij niet 1 keer om stemming gevraagd; die mensen zijn kundig genoeg om zelf de juiste exit strategie te kiezen. Het heeft bij dit project héél lang geduurd, maar als de zekerheden goed zijn vastgelegd, dan hoef je jezelf daar niet al te veel zorgen te maken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210037831
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 16:50 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik weet wel dat Raisin hard afgefakkeld wordt in reviews. Over fouten en problemen met geld terugstorten en zeer slecht bereikbare klantenservice ergens in het buitenland. Ik zat het laatst te overwegen, maar heb toch besloten om spaargeld in een 1jr deposito bij Centraal Beheer te storten (momenteel 2,25%)

Het is toch omdat ik met spaargeld juist risico vrij wil zijn, dus dan liever net iets minder rente maar geen zorgen.
pi_210038004
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 18:22 schreef InVestEerder het volgende:
1. Kosten voor juridisch advies met betrekking tot het verlijden van de juridische akte
Zal wel aan mij liggen maar deze zin komt op mij over als een schot hagel met moeilijke woorden.

Volgens mij is er maar 1 optie en dat is optie 3, het overlaten aan een professionele partij en zien wat er overblijft. 1 en 2 zullen een gebed zonder end zijn.

Overigens heb ik nog geen mail gehad en zit in 639580
pi_210038107
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 19:56 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik weet wel dat Raisin hard afgefakkeld wordt in reviews. Over fouten en problemen met geld terugstorten en zeer slecht bereikbare klantenservice ergens in het buitenland. Ik zat het laatst te overwegen, maar heb toch besloten om spaargeld in een 1jr deposito bij Centraal Beheer te storten (momenteel 2,25%)

Het is toch omdat ik met spaargeld juist risico vrij wil zijn, dus dan liever net iets minder rente maar geen zorgen.
Dan kan je ook naar knab, NIBC of leaseplanbank. Die zitten al op 2,5% voor 1 jaar
pi_210038109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 17:00 schreef quepos het volgende:

[..]
Nu Levy de Block nog.
Ik vrees dat die iets minder voortvarend afgehandeld wordt :X
pi_210038651
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 16:46 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ik snap het punt wat je wilt maken maar alle aannames/afrondingen die je doet zijn wel in het voordeel van sparen.
1e jaar kosten 0.66% maar 2e jaar 0.3%..
Box 3 gaat sparen ook geen 0% aanslag meer zijn (over belastingjaar 2023 is het al 0.36% rekenrente tov 6.17 voor beleggingen). Dit zal voor 2024 (1/1 2024 heb je nog invloed op 1/1 2023 niet meer) zal dit hoger worden voor spaar (zekerheidje gezien de rente stijgingen) en nog veranderen voor beleggingen (zover mij bekend is % nog niet bepaald en zou dus ook omhoog kunnen gaan gelijk blijven of in theorie omlaag)

Dat de depositos niet veel meer schelen met kortlopende projecten in schijf 1a klopt maar de precieze omslag is nog lastig te bepalen en is het risico voor schijf 1a vaak nog zeer beperkt (ik vergelijk vooral WOZ met schijf 1a en ga niet af op taxaties).

Dat de rente voor (kortlopende) projecten eigenlijk omhoog zou moeten na de vele rentestijgingen (en komende stijgingen) ben ik het overigens eens, maar het ligt iets genuanceerder dan je schetst...
pi_210039442
Weer een deelaflossing Waalre (CRE) zie ik net.
pi_210039782
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 19:56 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]

Ben toch altijd weer benieuwd wat voor problemen mensen ondervinden. Als ik saldo op mijn paraplu rekening bij Raisin heb in Duitsland en ik maak het over naar mijn tegenrekening in Nederland, staat het er soms de zelfde dag al op of maximaal 24 uur later.
pi_210039922
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 22:47 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Ben toch altijd weer benieuwd wat voor problemen mensen ondervinden. Als ik saldo op mijn paraplu rekening bij Raisin heb in Duitsland en ik maak het over naar mijn tegenrekening in Nederland, staat het er soms de zelfde dag al op of maximaal 24 uur later.
Hier idem, geen problemen met Raisin. Er lopen nu drie deposito’s en een vrije spaarrekening.

Heb zelfs mijn geen Engels sprekende ouders deze week door de Engelstalige identificatie gekregen 😂 (ze zeggen wel NLsprekende medewerkers te hebben, maa die zijn ws op vakantie ☹️
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_210040130
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 22:47 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Ik hoorde laatst over problemen bij deposito's van Orange. Geld dat pas weken later dan de afloopdatum van het deposito werd overgemaakt. Communicatie is r*k, geringe rentecompensatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 26-07-2023 00:42:27 ]
Pecunia non olet
pi_210040872
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 23:40 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik hoorde laatst over problemen bij deposito's van Orange. Geld dat pas weken later dan de afloopdatum van het deposito werd overgemaakt. Communicatie is r*k, geringe rentecompensatie.

Ik stuur nog een berichtje, want het hoort niet in dit forum, maar Orange is Frans bedrijf, maar zet de deposito's uit via een Spaanse of Noorse dochter die geen bronbelasting vrijstelling geeft. Allemaal gedoe... maar wel bedankt aan degene die de link stuurde naar het sparen en deposito draadje, ga daar net als hier aandachtig meelezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdmeister op 26-07-2023 06:53:24 (Aanvulling) ]
pi_210040936
quote:
Ja, zoals ik gisteren al schreef, een gemiste kans om geen leuke incentive te geven bij een dergelijk projectje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')