abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209966371
Timmermans stelt zich kandidaat voor lijsttrekkerschap PvdA/GroenLinks

Frans Timmermans (62) stelt zich vanmiddag kandidaat voor het lijsttrekkerschap van de nieuwe combinatie tussen PvdA en GroenLinks bij de Tweede Kamerverkiezingen. Dat meldt de Volkskrant. Volgens die krant krijgt hij de steun van PvdA-wethouder Marjolein Moorman, die ook werd getipt als kandidaat-lijsttrekker.

Timmermans was in het verleden Tweede Kamerlid voor de PvdA en minister van Buitenlandse Zaken. Momenteel is hij bezig aan zijn tweede termijn als Eurocommissaris. Timmermans staat binnen de partij bekend als een goede campagnevoerder. Bij de laatste Europese verkiezingen maakte hij als lijsttrekker de PvdA de grootste partij, tegen de verdrukking in.

Volgens de Volkskrant spraken de partijvoorzitters van PvdA en GroenLinks afgelopen week al met Timmermans en andere mogelijke kandidaten. De PvdA eiste dat er één gezamenlijke voorkeurskandidaat kwam van de partijbesturen, om andere mogelijke kanshebbers te ontmoedigen zich ook te kandideren.

Op 5 september presenteert PvdA/GroenLinks het conceptverkiezingsprogramma voor de verkiezingen. Dat wordt op 14 oktober definitief gemaakt tijdens een gezamenlijk congres in Ahoy in Rotterdam.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)roenlinks-combinatie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209966522
Geen verrassing. Helaas.
pi_209966545
^O^
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:49:53 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209966557
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 11:49:59 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209966561
Logische stap en ik zie het hem ook wel worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209966570
Goede zet.

Timmermans roept bij een deel van het electoraat weliswaar een hoop aversie op, maar dat zijn niet de kiezers die PvdA/GL voor zich kan winnen. Met Timmersmans heeft de partij een echte premierskandidaat in de gelederen, en dat kan zo maar eens het verschil gaan maken in november.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209966573
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Logische stap en ik zie het hem ook wel worden.
Ook als Omtzigt mee gaat doen?
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 11:51:55 #8
pi_209966590
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die gaat toch niet voor het lijsttrekkerschap bij gl/PvdA? ;) :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209966597
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik acht de kans klein dat Omtzigt meedoet.

Als we de peilingen mogen geloven, kan de beste man rekenen op tientallen zetels. Waar haalt hij in een paar maanden zoveel geschikte kandidaat-Kamerleden vandaan? Of hij moet al langere tijd bezig zijn met selecteren, maar dat idee heb ik niet.
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:53:49 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209966618
TIMMERFRANSGOD
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209966657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
Goede zet.

Timmermans roept bij een deel van het electoraat weliswaar een hoop aversie op, maar dat zijn niet de kiezers die PvdA/GL voor zich kan winnen. Met Timmersmans heeft de partij een echte premierskandidaat in de gelederen, en dat kan zo maar eens het verschil gaan maken in november.
Zeker als de media hem net zo gaan promoten als Kaag bij de vorige verkiezingen.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_209966658
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik acht de kans klein dat Omtzigt meedoet.

Als we de peilingen mogen geloven, kan de beste man rekenen op tientallen zetels. Waar haalt hij in een paar maanden zoveel geschikte kandidaat-Kamerleden vandaan? Of hij moet al langere tijd bezig zijn met selecteren, maar dat idee heb ik niet.
Ja, dat is wel een probleem inderdaad. Hij zal zijn stemmen echt moeten krijgen vanwege hem als lijsttrekker, want het zal een hele nieuwe partij zijn met kandidaten die veelal onbekend zijn.

Zijn voordeel is wel dat hij stemmen van links, rechts en het midden kan trekken en hij is de populairste politicus van dit moment.
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:56:15 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209966665
Nou daar zijn we dan mooi klaar mee, die man mikt op t premierschap. Voor minder komt hij hier echt niet terug. Ik ben erg bang dat heel veel onnadenkende mensen op hem zullen stemmen, net als bij de vorige verkiezingen men met velen op D66 stemde. Die stemmen gaan nu naar de linkse afbraakpartij want klimaat en milieu...... Lang voordat dit echt een probleem voor ons wordt zijn we al geveld door de migrantenstroom die Timmermans graag ziet komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:56:52 #14
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_209966677
Slim van PVDA/GL. Ik vind het een verschrikkelijke man, maar goede zet van deze partij(en).

Vervalt dan zijn functie als eurocommissaris?
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:57:43 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209966689
;( ;(
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_209966715
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:55 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Zeker als de media hem net zo gaan promoten als Kaag bij de vorige verkiezingen.
En dat zal vast gebeuren. Je kan er op rekenen dat de GL/PVDA en ook de D66 weer goed gepromoot gaan worden overal.
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:00:30 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209966736
Kan iemand mij deze zin uitleggen :?

quote:
De PvdA eiste dat er één gezamenlijke voorkeurskandidaat kwam van de partijbesturen, om andere mogelijke kanshebbers te ontmoedigen zich ook te kandideren.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  Forum Admin donderdag 20 juli 2023 @ 12:00:30 #18
pi_209966737
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En dat zal vast gebeuren. Je kan er op rekenen dat de GL/PVDA en ook de D66 weer goed gepromoot gaan worden overal.
Ik denk niet dat ze hetzelfde truukje als met Kaag gaan flikken. Dat was echt bananenrepubliek schaamteloos.

Sure.. toevallig een docu over haar midden in verkiezingtijd.
pi_209966746
Mooi kut, drie bier.
Google is your friend, abuse your friends
pi_209966758
Niet zo slimme zet van links, denk dat het twijfelaars doet afhaken, maar misschien heb ik het mis. En wil iedereen deze EU man.
pi_209966771
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:55 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ga daar maar vanuit.

De promotie door de media van Kaag gaan ze nu nog eens dikketjes overdoen met Timmermans.

Alles voor het goede doel he.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_209966781
Goh een persoon waar ze op links van walgen.

twitter
pi_209966797
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze hetzelfde truukje als met Kaag gaan flikken. Dat was echt bananenrepubliek schaamteloos.

Sure.. toevallig een docu over haar midden in verkiezingtijd.
Zo extreem zie ik het ook niet meer gebeuren nee :P Maar ik verwacht wel dat ze her en der wat subtiele voorkeur zullen laten zien. Bepaalde partijen net even iets meer aandacht geven bijvoorbeeld. Maar dat is enkel onderbuik gevoel momenteel.
pi_209966926
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, dat is wel een probleem inderdaad. Hij zal zijn stemmen echt moeten krijgen vanwege hem als lijsttrekker, want het zal een hele nieuwe partij zijn met kandidaten die veelal onbekend zijn.

Zijn voordeel is wel dat hij stemmen van links, rechts en het midden kan trekken en hij is de populairste politicus van dit moment.
Ik denk eerlijk gezegd dat het onmogelijk is om voor oktober (want dan moet de partijen hun kandidatenlijsten indienen) een lijst samen te stellen, die bestaat uit 60/70 namen. Inclusief mogelijke bewindslieden.

Of Omtzigt moet al maandenlang aan het werven zijn, maar dat idee heb ik niet.
pi_209966940
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:56 schreef deedeetee het volgende:
Nou daar zijn we dan mooi klaar mee, die man mikt op t premierschap. Voor minder komt hij hier echt niet terug. Ik ben erg bang dat heel veel onnadenkende mensen op hem zullen stemmen, net als bij de vorige verkiezingen men met velen op D66 stemde. Die stemmen gaan nu naar de linkse afbraakpartij want klimaat en milieu...... Lang voordat dit echt een probleem voor ons wordt zijn we al geveld door de migrantenstroom die Timmermans graag ziet komen.
Ik zou best op Timmermans kunnen stemmen, sluit dat zeker niet uit.

En zou mijzelf toch niet per se 'onnadenkend' willen noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')