abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juli 2023 @ 20:39:16 #1
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_209961379
Hallo!

Per maand rijdt ik gemiddeld zo'n 3000 kilometer. Naar werk, maar ook privé.

Over het algemeen is dit een aantal keer per week mijn traject:

Ik doe hier gemiddeld iets langer dan een uur over.
Er zijn stukken waar je kilometers lang geen onderbrekingen hebt van de weg. En dan is de maximale snelheid 80 km/u, maar eigenlijk is dat veel te langzaam. Het is super veilig om daar 90-100 te rijden.

Van 100 rijden op de snelweg begin ik nu echt heel kriebelig te worden. We hebben altijd 120 gereden, zelfs een tijdje 130, en daar was nooit wat mis mee. 12 jaar wanbeleid later vanuit de overheid heeft er nu voor gezorgd dat ik met 10 km/u verschil vrachtwagens in moet halen. Groene fascisten!!! :r

Gelukkig kan ik zelf prima veilig en verantwoordelijk rijden. En vooral zelf nadenken.

Ik heb zes jaar lang me altijd perfect aan alle verkeersregeles gehouden (volledig examen-proof) en nog NOOIT een bekeuring gehad, maar ben er nu klaar mee. :r

Ik heb reeds Flitsmeister gedownload en kijk goed uit voor herkenbare politiewagens, maar hebben jullie verder tips om niet gepakt te worden? Is deze app voldoende of toch even kijken naar Waze of iets anders? Ik wil zegmaar ècht niet gesnapt worden... :)

[ Bericht 2% gewijzigd door TomNook op 19-07-2023 20:47:59 ]
Eerst je hypotheek afbetalen!
  woensdag 19 juli 2023 @ 20:45:45 #2
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_209961496
Het valt mij trouwens op dat gemiddeld meer dan de helft van de automolisiten om me heen op plekken waar het kan vaak 10-20 km/u te hard rijden. Kennelijk is de pakkans heel klein en ziet bijna iedereen het als een grote grap... :')
  woensdag 19 juli 2023 @ 20:51:02 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_209961569
Hele volksstammen rijden op Flitsmeister dus het zal wel goed werken. Ik reed destijds zonder, wel 'te hard'. Nam mij altijd voor om als ik dan een boete kreeg te stoppen met te hard rijden maar die kreeg ik niet. Zo zou ik er in jouw geval ook mee omgaan. Hoewel ik nu (paar keer per jaar) gewoon rustig rij en dan maar wat langer radio luister.

[ Bericht 3% gewijzigd door Scuidward op 19-07-2023 21:02:45 ]
pi_209961582
LOL TS is cuck van de overheid, je kunt prima 150 kachelen als het rustig is.
Probleem is dat er nog veel meer cucks op de snelweg zijn zoals TS die ook allemaal 100 gaan rijden en daarmee ook links blijven rijden waardoor iedereen er last van heeft en niet meer vooruit komt.

Verder zijn auto's er ook op gemaakt om veel harder te rijden nu dan bv 20 jaar geleden. Veel meer veiligheidsmaatregelen aan boord + de vermogens zijn zo'n beetje verdubbeld. Dus van de zotte om dan juist langzamer te gaan rijden.
  woensdag 19 juli 2023 @ 20:55:53 #5
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_209961664
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 20:51 schreef Centenbak het volgende:
LOL TS is cuck van de overheid, je kunt prima 150 kachelen als het rustig is.
Probleem is dat er nog veel meer cucks op de snelweg zijn zoals TS die ook allemaal 100 gaan rijden en daarmee ook links blijven rijden waardoor iedereen er last van heeft en niet meer vooruit komt.
Er bestaat niet zoets als links plakken als je de wettelijke minimale afstand tussen voorligger en achterligger niet eens kunt praktiseren. En het is nu eenmaal de max senlheid, dus daar moet je je maar niet zo druk om maken. :P
pi_209962188
Verhuizen een optie..
Hoeft je niet hard gaan rijden en of uurtje autorijden.. je bespaart brandstof... (Benzine of diesel worden alsmaar duurder..)
Je kan zelfs gaan fietsen ..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_209962251
Koop dan een huis op een fatsoenlijke plek.
pi_209963693
quote:
11s.gif Op woensdag 19 juli 2023 20:39 schreef TomNook het volgende:
Ik heb zes jaar lang me altijd perfect aan alle verkeersregeles gehouden (volledig examen-proof) en nog NOOIT een bekeuring gehad, maar ben er nu klaar mee. :r

Ik heb reeds Flitsmeister gedownload en kijk goed uit voor herkenbare politiewagens, maar hebben jullie verder tips om niet gepakt te worden? Is deze app voldoende of toch even kijken naar Waze of iets anders? Ik wil zegmaar ècht niet gesnapt worden... :)
:')

quote:
Ik moet trouwens zeggen dat ik het niet eens zo heel erg vind om iets langzamer te rijden, mits de situatie het toe laat. Mensen moeten maar niet zo zeiken om die 10 seconden extra reistijd.

Veel mensen zijn ziekelijk ongeduldig. Je zou kunnen stellen dat de meeste mensen psychisch gestoord zijn. Jezelf druk maken om die paar seconden. Waarom? :')

Het boeit me eerlijk gezegd geen tyfus meer wat iemand anders vind van mijn rijstijl. Het hoeft niet altijd sneller. Ietsje langzamer is eigenlijk ook gewoon dikke prima. :W
pi_209964180
quote:
Hallo!

Per maand rijdt ik gemiddeld zo'n 3000 kilometer. Naar werk, maar ook privé.

Over het algemeen is dit een aantal keer per week mijn traject:

[ afbeelding ]

Ik doe hier gemiddeld iets langer dan een uur over.
Er zijn stukken waar je kilometers lang geen onderbrekingen hebt van de weg. En dan is de maximale snelheid 80 km/u, maar eigenlijk is dat veel te langzaam. Het is super veilig om daar 90-100 te rijden.

Van 100 rijden op de snelweg begin ik nu echt heel kriebelig te worden. We hebben altijd 120 gereden, zelfs een tijdje 130, en daar was nooit wat mis mee. 12 jaar wanbeleid later vanuit de overheid heeft er nu voor gezorgd dat ik met 10 km/u verschil vrachtwagens in moet halen. Groene fascisten!!! :r

Gelukkig kan ik zelf prima veilig en verantwoordelijk rijden. En vooral zelf nadenken.

Hoeveel keer is een aantal? 2keer valt nog wel te overleven.
pi_209964220
Ik heb juist helemaal niks meer met "hard" rijden. Je schiet er niks mee op (misschien hooguit luttele minuten) en wat rustiger rijden vind ik eigenlijk wel heel ontspannend. Niet meer dat gejakker en ergeren aan andere weggebruikers die niet doorrijden bijvoorbeeld. Bovendien rij ik nu ook nog eens veel zuiniger.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_209964355
quote:
Hahahaha, valt TS even door de mand zeg. _O-
pi_209964518
Volkswagen golf id gaten houden. Als je een golfje achter je hebt direct naar rechts en in laten halen. Mijn ervaring is dat daar vaak onherkenbaar mee gesurveilleerd wordt.
pi_209964540
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 07:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb juist helemaal niks meer met "hard" rijden. Je schiet er niks mee op (misschien hooguit luttele minuten) en wat rustiger rijden vind ik eigenlijk wel heel ontspannend. Niet meer dat gejakker en ergeren aan andere weggebruikers die niet doorrijden bijvoorbeeld. Bovendien rij ik nu ook nog eens veel zuiniger.
Dit heb ik ook. Lekker CC op 105 ofzo en relaxt rijden. Naarmate ik ouder wordt vind ik het ook leuker om bijv. de stress bij het in en uitvoegen te zien. De capriolen die mensen toch uithalen voor die paar seconden zijn erg vermakelijk.
pi_209964549
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juli 2023 20:45 schreef TomNook het volgende:
Kennelijk is de pakkans heel klein en ziet bijna iedereen het als een grote grap... :')
Dat is al vanaf het begin met paard en wagen zo.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 20 juli 2023 @ 08:55:55 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_209964655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 08:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Volkswagen golf id gaten houden. Als je een golfje achter je hebt direct naar rechts en in laten halen. Mijn ervaring is dat daar vaak onherkenbaar mee gesurveilleerd wordt.
Ze rijden ook rond in Audi's, Volvo's en Mercedes'en.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_209964690
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 08:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ze rijden ook rond in Audi's, Volvo's en Mercedes'en.
Ook Skoda's, SEAT's, BMW's, en ik vergeet vast nog wat merken. Misschien rijden ze ook nog wat Opels en Fords.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 20 juli 2023 @ 09:02:33 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_209964712
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 09:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ook Skoda's, SEAT's, BMW's, en ik vergeet vast nog wat merken. Misschien rijden ze ook nog wat Opels en Fords.
Elk merk is zo'n beetje wel present bij de politie. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_209964724
Er is toch personeelstekort, stokpaardje van elk bedrijf en instantie.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:31:53 #20
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_209970926
Wat werkt beter? Flitsmeister of Waze? Of iets anders?
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:37:34 #21
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_209971032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 20:55 schreef TomNook het volgende:

[..]
Er bestaat niet zoets als links plakken als je de wettelijke minimale afstand tussen voorligger en achterligger niet eens kunt praktiseren. En het is nu eenmaal de max senlheid, dus daar moet je je maar niet zo druk om maken. :P
Gewoon oprotten van die linkerrijstrook als je daar met 100 blijft tuffen.
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:58:30 #22
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_209971565
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:37 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Gewoon oprotten van die linkerrijstrook als je daar met 100 blijft tuffen.
Hmmja maar zo werkt het niet :P
pi_209972631
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:31 schreef TomNook het volgende:
Wat werkt beter? Flitsmeister of Waze? Of iets anders?
Je aan de snelheid houden, zoals je vier maanden geleden nog liep te verkondigen.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 20:14:34 #24
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_209973465
Wat is dit nou weer voor bi-polair topic man :')

Eerst start je een topic waarin je een heel betoog houdt over hoe iedereen maar loopt te stressen en haasten en dat je liever wat langzamer rijdt en bla bla bla

…en nu open je letterlijk een topic waarin je blaat dat je 100 te langzaam vindt en met flitsmeister wilt gaan rijden zodat je hard kan rijden.

pi_209975105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 07:39 schreef Tomatenboer het volgende:
ok boomer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')