Een mogelijk probleem leek dat mijn YouTube en mijn Google-account, die aan elkaar gekoppeld zijn, gekoppeld zijn aan een ander e-mailadres (dat e-mailadres noem ik even X) dan mijn PayPal-account. Daarom heb ik X gekoppeld aan mijn PayPal-account, in de hop dat dat het probleem zou oplossen maar dat is niet het geval. Ik heb X zelfs mijn primaire e-mailadres gemaakt voor PayPal maar ook dat helpt niet.quote:Er klopt iets niet aan uw adres. Ga naar paypal.com om het te updaten. [OR-CRPT-07]
Ik wil ook geen creditcard of dergelijke tussenpersonen onzin.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:34 schreef Federer-fan het volgende:
Inmiddels ben ik al een paar maanden bezig om een abonnement te nemen op YouTube Premium. Omdat ik geen creditcard heb en ook geen cadeaukaarten wil gebruiken, ben ik aangewezen op PayPal. Ik loop echter vast wanneer ik op YouTube aangeef dat ik met PayPal wil betalen. De foutmelding die ik krijg, is de volgende:
[..]
Een mogelijk probleem leek dat mijn YouTube en mijn Google-account, die aan elkaar gekoppeld zijn, gekoppeld zijn aan een ander e-mailadres (dat e-mailadres noem ik even X) dan mijn PayPal-account. Daarom heb ik X gekoppeld aan mijn PayPal-account, in de hop dat dat het probleem zou oplossen maar dat is niet het geval. Ik heb X zelfs mijn primaire e-mailadres gemaakt voor PayPal maar ook dat helpt niet.
Inmiddels heb ik zowel youTube als PayPal er meerdere keren over gebeld maar ze zeggen niet te weten wat het probleem veroorzaakt en verwijzen naar elkaar. Nu vroeg ik me af of er hier misschien iemand met dit probleem te maken heft gehad en hoe hij of zij dat heeft opgelost, danwel of iemand een tip heeft voor wat ik nog zou kunnen proberen.
Beide.quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:50 schreef summer2bird het volgende:
Er zijn gratis opties voor YouTube Premium. Gebruik je een browser of de app?
Ja, mag. Omdat ik geen reclames wil zien (maar ik vermoed dat jij misschien zegt dat dat ook zonder Premium kan) en bij voorkeur ook dat ik YouTube op mijniPhone op de achtergrond wil laten spelen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:24 schreef gepromoveerT het volgende:
Mag ik vragen waarom jij een abo wilt op YouTube Premium?
Dat komt nou eenmaal door het cultuur-verschil.quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:34 schreef gepromoveerT het volgende:
Heb eens een dure foon uit de VS besteld en direct via mijn bankrekening betaald. Hoe moeilijk zij (de banken en zo) het maken, wil je niet weten; ongelofelijk.
Hahaha; ja, in de jaren 60, toen Europa werd overspoeld met V.S.kids, die na hun studie een jaartje Europa gingen doen (vanwege de dure dollar was Europa spotgoedkoop), hadden ze al creditcards en stonden die kids één keer per maand bij de American Express-kantoren om geld af te halen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:42 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat komt nou eenmaal door het cultuur-verschil.
In de VS zijn ze gewend om alles, maar dan ook alles, met creditcard of cheques te betalen, tot een zakje snoepjes van een paar duppies aan toe. De tarieven zijn daar voor dit soort betaalmethoden dan ook heel laag, terwijl bij ons het verzilveren van een cheque een duur grapje is.
Van bank-overschrijvingen snappen ze niets, hoewel het wel beter gaat dan vroeger. Ik heb een tijd geleden nog wel in de support-community van eBay meegeholpen (vooral voor problemen met internationale bestellingen), maar het echte spektakel ontstond als iemand een overschrijving wilde doen en daarvoor het rekening-nummer van de verkoper vroeg. Het is regelmatig voorgekomen dat de verkoper na zo'n verzoek naar de FBI stapte voor een poging tot oplichting. Echt leuk is als je ze dan vraagt om even een cheque-formulier te pakken en naar de onderste regel te kijken.
Die onderste regel van het cheque-formulier bevatte gewoon het rekeningnummer van degene die de cheque uitschreef, dus ze verstrekten dat nummer bij elke cheque, alleen hadden ze dan nooit gezien. Voor een hoop Amerikanen is zelfs de afhandeling van een cheque iets wat ze dagelijks doen maar waarvan ze geen idee hebben hoe het werkt.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:21 schreef gepromoveerT het volgende:
Maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar 'die onderste regel van dat cheque-formulier'
Voor de browser kan je goed de Firefox browser gebruiken met adguard, werkt goed heb ik gehoord.quote:Op donderdag 20 juli 2023 07:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Beide.
[..]
Ja, mag. Omdat ik geen reclames wil zien (maar ik vermoed dat jij misschien zegt dat dat ook zonder Premium kan) en bij voorkeur ook dat ik YouTube op mijniPhone op de achtergrond wil laten spelen.
Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom iemand zo'n premium wil.quote:Op donderdag 20 juli 2023 07:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Beide.
[..]
Ja, mag. Omdat ik geen reclames wil zien (maar ik vermoed dat jij misschien zegt dat dat ook zonder Premium kan) en bij voorkeur ook dat ik YouTube op mijniPhone op de achtergrond wil laten spelen.
Bedankt. Dat gaat volgens mij goed want ik heb wel andere PayPal-betalingen die worden afgeschreven van mijn bankrekening.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:53 schreef Plots het volgende:
Ik heb ook 2 verschillende emailadress voor Google (YouTube) en PayPal. Dus dat is het probleem niet.
Misschien moet je je PayPal beter activeren, door bijvoorbeeld even te koppelen aan je bankrekening?
Voor het downloaden of op de achtergrond draaien op een smartphone.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:17 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom iemand zo'n premium wil.
Ik vermoedde wel inderdaad dat het bij jou om de reclames gaat, want waarom zou je anders een premium nemen?
J, ik word er ook niet blij van, maar ik gebruik YouTube wel heel veel.quote:Daar was ik nieuwsgierig naar.
Als ik overal een abo voor zou nemen betaal ik mij blauw; ik noem maar op Ccleaner en vele andere en dat nog afgezien van de duurste, m'n internetprovider.
Maar dat geldt dan ook voor YouTube? Ik heb ook een adblocker maar dan zie ik soms weliswaar de reclamebeelden niet maar toch moet ik wachten tot de reclame voorbij is.quote:
Voor het downloaden gebruik ik binnen FF de app: Video Download Helper + noodzakelijk helpprogje.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt. Dat gaat volgens mij goed want ik heb wel andere PayPal-betalingen die worden afgeschreven van mijn bankrekening.
[..]
Voor het downloaden of op de achtergrond draaien op een smartphone.
[..]
J, ik word er ook niet blij van, maar ik gebruik YouTube wel heel veel.
[..]
Maar dat geldt dan ook voor YouTube? Ik heb ook een adblocker maar dan zie ik soms weliswaar de reclamebeelden niet maar toch moet ik wachten tot de reclame voorbij is.
Prepaid credit cards worden niet overal geaccepteerd helaas.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
Pak je toch een prepaid visa kaart of een crypto visa kaart ?
Met crypto visa kaart hoef je geen crypto te kopen.
Je kan gewoon euro in stellen en daar mee betalen.
Voordeel geen abbo koste op de visa kaart. (Coinbase )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |