abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210135923
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 18:39 schreef Koffieplanter het volgende:
Morgen de ploegenachtervolging vanaf 10:30. Met E. Hayter in de lappenmand ligt de weg open voor Italië om de wereldtitel terug te veroveren. Buiten de wereldtitel zal het met name de Franse ontwikkeling zijn die het interessants is om te volgen. Ze gaan ieder jaar een stukje harder, en met de Parijsbonus in aantocht kan dat wat worden.

Op de sprint sta ik volledig achter roeier Kaiya Ota. Als hij de vorm van de wereldbeker in Jakarta en Caïro heeft kan hij hier een sensatie worden.
Dygert voor een eerst goud morgen, of denk je dat Brausse haar titel kan verdedigen?
  woensdag 2 augustus 2023 @ 19:16:58 #182
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210136152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 19:03 schreef Columbiafan het volgende:

[..]
Dygert voor een eerst goud morgen, of denk je dat Brausse haar titel kan verdedigen?
De vrouwen volg ik niet.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 19:49:20 #183
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210136652
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:09 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens Ziggo commentator gaan Matje en ook Pidcock mee doen aan het WK shorttrack MTB. Dan heeft de rest een groot probleem.
Hierop terugkomend: ze doen de qualifiers weer zoals in 2021. Dat betekent dat er 20 per heat doorgaan en daarmee ook hun startpositie winnen voor XCC finale. Die waren er vorig jaar niet. Met andere woorden: Van der Poel wordt wereldkampioen shorttrack. Heeft overigens geen invloed op de verdere startpositie voor XCO, waar hij nog steeds als laatste start, ongeacht zijn resultaat in XCC.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 20:08:43 #184
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210136892

Downhill
16.30 Qualifying Men and Women Junior

Track

Beide +1 uur. BBC gaat avonds pas live.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 20:13:17 #185
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210136954
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 20:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]

Downhill
16.30 Qualifying Men and Women Junior

Track
[ afbeelding ]

Beide +1 uur. BBC gaat avonds pas live.
Eurosport.
  Moderator woensdag 2 augustus 2023 @ 20:22:44 #186
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_210137090
twitter

:')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 21:23:44 #187
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210138034
Hebben de Belgen allemaal al een visum gekregen?
  Moderator woensdag 2 augustus 2023 @ 21:28:13 #188
pi_210138082
https://www.theguardian.c(...)a-for-glasgow-worlds

quote:
One of those who has assisted Girmay with his visa application told the Guardian: “If the UK wants to organise a world championships, then maybe facilitate and help the riders to get a visa, or call it the European championships.”
quote:
According to Kimberly Coats, chief executive of Team Africa Rising, which supports the career development of African riders, the problems on visas being issued were due to the “decision-making powers of the UK government”. “Because the riders in question, Eritrean professionals, are far from being flights risks,” she said, “it comes down to a decision by someone processing visas in the UK.”

While other cyclists, such as those from the Ukrainian federation, have enjoyed fulsome support, some African athletes have been stymied by costs and logistics. “For Eritrea, they had to travel to Turkey to apply for visas,” Coats said. “Benin chose not to send riders as they would have had to travel to Nigeria to apply for their visas, along with the expense of sending a team to Scotland.”
Nu snap ik ineens waarom Henok al dagen in Turkije is samen met Dawit Yemane, zonder te koersen. Blijkbaar moesten ze daar zijn om een visum aan te vragen? :') Berhane rijdt dan weer voor een Turkse ploeg en is momenteel ook daadwerkelijk een koers aan het rijden aldaar, vandaar dat die drie dus wel mee kunnen doen aan het WK. De andere Eritreeërs waren elders aan het koersen (Donostia voor Bini en de Ain voor KUDUS en Amanuel) en hadden dus geen mogelijkheid om vanuit Turkije een visum aan te vragen.

Wat een warrig en onlogisch systeem, als dit blijkbaar de reden is voor het onderscheid.

Ook leuk in het artikel: de Oekraïners hebben alle steun gekregen van de UCI. De rest, ja, niet.
pi_210138203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 17:12 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Geen zee om naar uit te wijken -O-
Hij traint nu in Spanje trouwens, las ik op HLN. Samen met Greg van Avermaet.

Op Sporza trouwens een opmerkelijk bericht. De hotel-capriolen van Mathieu bij het WK blijkt het meest gelezen artikel op Sporza van vorig jaar te zijn geweest. Dus meer bekeken dan de WK en de Vuelta-overwinning van Remco en de Tourprestaties van Wout.
pi_210138240

Van mij mag Pogi ook 3/4 sterren.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_210138695
Wout zou ik niet als topfavoriet zien.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 2 augustus 2023 @ 22:42:14 #192
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210139022
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 21:41 schreef maerk het volgende:
[ link | afbeelding ]

Van mij mag Pogi ook 3/4 sterren.
Wielerflits.be neem ik aan?
  woensdag 2 augustus 2023 @ 22:51:15 #193
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210139098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 22:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Normaal gesproken niet, maar hij heeft wel de beste voorbereiding gehad denk ik. Paar daagjes eerder de Tour uitgestapt kan wel eens goed uitpakken.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 22:53:44 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210139134
Ik zie best veel potentiële winnaars eigenlijk. Kan zo niet inschatten of bijvoorbeeld een Philipsen eraan kan blijven hangen.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 23:10:27 #195
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210139259
quote:
Wout gaat gevangen zitten tussen scenario: Evenepoel is weg, en scenario; Philipsen kan zo sprinten.

Ook geen Roglic dit jaar om hem te helpen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 2 augustus 2023 @ 23:12:08 #196
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210139274
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 22:53 schreef Momo het volgende:
Ik zie best veel potentiële winnaars eigenlijk. Kan zo niet inschatten of bijvoorbeeld een Philipsen eraan kan blijven hangen.
Philipsen klimt redelijk, is in topvorm en heeft met Parijs Roubaix bewezen dat ie geen moeite heeft met positionering in een wedstrijd die op een lint ligt.

Schrijf die maar op als winnaar van de pelotonsprint
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  woensdag 2 augustus 2023 @ 23:13:58 #197
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_210139295
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 23:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Wout gaat gevangen zitten tussen scenario: Evenepoel is weg, en scenario; Philipsen kan zo sprinten.

Wout is wel afhankelijk van meerdere grote landen die de slag missen waar Evenepoel in zou zitten. Maar wellicht wordt het wel zo'n koers als in Leuven waar volgens mij nooit een kopgroep een ruime voorsprong heeft gehad. Dan komt Wout waarschijnlijk vanzelf bovendrijven.
pi_210139371
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 23:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Tenzij Wout al vroeger weg is dan Evenepoel.. zou in ieder geval bijzonder zijn als Evenepoel weer weg kan rijden in een grote kopgroep inclusief meerdere landgenoten waarbij ook de anderen volle bak met de Belgen mee blijven rijden, terwijl je weet dat je kansloos bent. Maar dat dacht ik vorig jaar ook..
  woensdag 2 augustus 2023 @ 23:30:36 #199
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210139418
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 23:22 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Tenzij Wout al vroeger weg is dan Evenepoel.. zou in ieder geval bijzonder zijn als Evenepoel weer weg kan rijden in een grote kopgroep inclusief meerdere landgenoten waarbij ook de anderen volle bak met de Belgen mee blijven rijden, terwijl je weet dat je kansloos bent. Maar dat dacht ik vorig jaar ook..
Het is vooral extreem lastig om echt als een blok te achtervolgen lijkt me. En als Evenepoel tempo gaat rijden, hoeveel tijd kunnen de luxeknechten van Denemarken, Nederland en Frankrijk dan echt dichtrijden?
pi_210139423
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 23:22 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Als Evenepoel weer mee zit in een goede groep, dan denk ik dat Woutje het niet gaat pikken.

Die Belgen heb zoveel opties dat het ook wel eens averechts kan werken, dat ze steeds precies verkeerd kiezen en op het verkeerde paard wedden.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  woensdag 2 augustus 2023 @ 23:38:51 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210139467
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 23:31 schreef maerk het volgende:

[..]
Als Evenepoel weer mee zit in een goede groep, dan denk ik dat Woutje het niet gaat pikken.

Die Belgen heb zoveel opties dat het ook wel eens averechts kan werken, dat ze steeds precies verkeerd kiezen en op het verkeerde paard wedden.
Als ze de kaart Philipsen reëel achten dan willen ze de race niet te hard maken, maar dat zou nadelig zijn voor Wout en Remco. Kan wel eens best lastig worden daar qua tactiek zonder dat ego's gekrenkt worden.
pi_210139500
quote:
Die gaat op voor zijn vierde morele wereldtitel op rij.
The owls are not what they seem
  donderdag 3 augustus 2023 @ 00:22:08 #203
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210139704
twitter

Journalisten en wegrenners komen binnen, de meesten morgen. Krijgen we wel wat meer analyses over parcours..
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 01:03:45 #204
pi_210139876
Listen to this episode from The Cycling Podcast on Spotify. In this week’s episode of The Cycling Podcast, Daniel Friebe and Lionel Birnie are joined by one of Belgium’s voices of cycling, TV commentator Renaat Schotte, to preview this weekend’s elite World Championship road race in Scotland. After the usual news round-up and a summary of the early moves on this year’s transfer market, our thoughts turn to Sunday’s course - and particularly the 14.3km Glasgow city circuit which will decide who inherits Remco Evenepoel’s rainbow bands, or indeed whether The Baby Cannibal can retain his title. In the last part of the episode, we change pace with some final reflections on the Tour de France - the drama of the yellow jersey battle, what will be our lasting memories of the 2023 edition and other salient talking points. The Cycling Podcast is supported by Science in Sport. Follow us on social media: Twitter @cycling_podcast Instagram @thecyclingpodcast The 11.01 Cappuccino Our regular email newsletter is now on Substack. Subscribe here for frothy, full-fat updates to enjoy any time (as long as it’s after 11am). Hammerhead This episode is supported by the Hammerhead Karoo 2, the most advanced GPS cycle computer with the exclusive Climber feature giving you more data at your fingertips. Listeners can get a free heart-rate monitor with the purchase of a Hammerhead Karoo 2 at hammerhead.io with the promo code CYCLE Science in Sport The Cycling Podcast has been supported since 2016 by Science In Sport. World leading experts in endurance nutrition. Go to scienceinsport.com to see the whole range. MAAP The Cycling Podcast x MAAP collection is available now. Go to maap.cc to see the full MAAP range. D Vine Cellars The 2023 Tour de France wine selection is available now at dvinecellars.com Friends of the Podcast Sign up as a Friend of the Podcast at thecyclingpodcast.com to listen to more than 60 exclusive episodes. The Cycling Podcast is on Strava The Cycling Podcast was founded in 2013 by Richard Moore, Daniel Friebe and Lionel Birnie.

Renaat heeft nog wat inside-info vanaf 21:50. Ze waren bij Intermarche al weken bezig met het regelen van een visum en blijkbaar kwam er een belachelijk uitgebreide screening aan te pas. En dan nog was het niet genoeg. :')

Zijn bronnen geven ook aan dat het visumverhaal een grotere rol heeft gespeeld dan een mogelijke blessure. Wat natuurlijk echt niemand zag aankomen.

Ik blijf ziedend.
pi_210140379
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 00:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Journalisten en wegrenners komen binnen, de meesten morgen. Krijgen we wel wat meer analyses over parcours..
Dit is gespeeld.

Feliciteer hier Mathieu met de titel!
Jack does it in real time...
  donderdag 3 augustus 2023 @ 06:31:30 #206
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210140396
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 23:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Als ze de kaart Philipsen reëel achten dan willen ze de race niet te hard maken, maar dat zou nadelig zijn voor Wout en Remco. Kan wel eens best lastig worden daar qua tactiek zonder dat ego's gekrenkt worden.
Philipsen is daar puur als joker, voor die kleine kans op een sprint en verder niks. De tactiek wordt er niet op afgestemd, ze gaan niet voor hem rijden. Het wordt een race tussen Wout en Remco wie het eerste kan vertrekken.
pi_210140544

R.EV - Matje - Jasper
Jack does it in real time...
  Redactie Sport donderdag 3 augustus 2023 @ 07:25:48 #208
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210140564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 00:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Dan kunnen we Remco schrappen (lol)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 augustus 2023 @ 08:01:49 #209
284411 crew  heywoodu
pi_210140753
Nog 2,5 uur, dan gaan we los *O*

Voor de timing in de schema's soms wel wat onhandig dat er ook honderdmiljoen para-onderdelen tussendoor zitten, maar goed :+ (met name omdat men in het baanwielrennen doorgaans niet een simpel tijdschema hanteert, maar een PDF'je gebruikt met álle onderdelen en dan alleen de starttijd en per onderdeel hoeveel minuten dat duurt, dus je moet continu zelf rekenen, wat nogal wat werk is met zo enorm veel para-onderdelen)
  FOK!fotograaf donderdag 3 augustus 2023 @ 08:29:01 #210
842 Zorro
Z
pi_210140861
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 08:01 schreef heywoodu het volgende:
Nog 2,5 uur, dan gaan we los *O*

Voor de timing in de schema's soms wel wat onhandig dat er ook honderdmiljoen para-onderdelen tussendoor zitten, maar goed :+ (met name omdat men in het baanwielrennen doorgaans niet een simpel tijdschema hanteert, maar een PDF'je gebruikt met álle onderdelen en dan alleen de starttijd en per onderdeel hoeveel minuten dat duurt, dus je moet continu zelf rekenen, wat nogal wat werk is met zo enorm veel para-onderdelen)
Aparte onderdelen omdat ze speciale pakken aanhebben? Dat gaat te ver.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')