MichaelScott | dinsdag 18 juli 2023 @ 18:02 |
| |
#ANONIEM | dinsdag 18 juli 2023 @ 18:05 |
Heerlijk! | |
Pheno | dinsdag 18 juli 2023 @ 18:12 |
Ik moest Google hoe die fietsen eruit zien, werden ze alleen in Amsterdam verkocht of zo? | |
Soury | dinsdag 18 juli 2023 @ 18:18 |
Ik ook en ik woon er. Maar blijkbaar hippie fiets met software koekoek. Ik hoef geen wifi op mijn gebruik dingen. | |
etuiedelapiel | dinsdag 18 juli 2023 @ 18:23 |
Hahaha kakvolk | |
GGMM | dinsdag 18 juli 2023 @ 18:31 |
3.500 euro uitgeven aan een fiets die niet werkt, puur om je buurman jaloers te maken en dan boos worden en aangifte willen doen als het bedrijf failliet gaat. Ik snap wel dat dat wat leedvermaak oplevert. | |
silverhill | dinsdag 18 juli 2023 @ 18:49 |
Dus nog geen 200.000 stuks in totaal verkocht (vanaf 2009). En in 2020/21/22 bij elkaar 200 miljoen verlies. Dus al zou al het verlies in die drie jaar verspreid zijn over het totale bestaan, dan is dat alsnog 1000 euro verlies PER FIETS ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door silverhill op 19-07-2023 23:54:30 ] | |
capricia | dinsdag 18 juli 2023 @ 18:50 |
Toen ik een paar jaar geleden voor mijn dochter keek, was ie nog 2.000 euro. Maar ik lees hier al 3.500 euro. Die zijn hard omhoog gegaan zeg. Ach. Een gazelle ultimate C5 is ook al 4.000 euro. ![]() Echt wat een bedragen. [ Bericht 26% gewijzigd door capricia op 18-07-2023 19:09:50 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:16 |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:19 |
Wat moet je in hemelsnaam met 3 fietsen? Dat je nog een racefiets of mountainbike hebt okee. Ah, een voor hem, een voor zijn vriendin. En de 3e een vervanger voor een van die twee. Dat verandert de zaak. [ Bericht 20% gewijzigd door StateOfMind op 18-07-2023 19:24:10 ] | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:22 |
En geen van de drie werkt nog.. ![]() | |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:25 |
1 voor hem, 1 voor zijn vriendin en die 3e was een vervanger van een van die 2. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:27 |
Niet genoeg vervangers, helaas. | |
Fer | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:29 |
Staan er best wat te koop https://link.marktplaats.(...)ntent=app_ios_tablet | |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:31 |
Hele lage onderhoudskosten ![]() Klopt an sich wel, want kan niet meer gerepareerd worden, dus nul onderhoudskosten ![]() | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:41 |
Precies; daarom is het diefstal ![]() | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:43 |
Is er niet al een hackersgroep actief om dit helemaal te reverse engineren? | |
etuiedelapiel | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:46 |
Ik las gisteren de cijfers en de verhouding was.¤1.20 kosten tegen ¤1.00 inkomsten | |
Urnotindangr | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:47 |
Is ook een sarcastische advertentie, wel alles ff lezen. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:48 |
Ze zijn dus druk bezig: https://github.com/Tenkir(...)ain/wiringHarness.md | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:49 |
![]() waar uit zou blijken dat je fiets die je ter reparatie aanbied door de curator word bijgeschreven op de balans? het enige wat de curator zal doen is checken van wie de fiets is om hem vervolgens aan de eigenaar een mailtje te sturen dat hij zijn fiets kan komen ophalen. hij kan helemaal geen beslag leggen op goederen die niet van vanMoof zijn, en dat wil hij ook niet. | |
Pheno | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:52 |
Het gaat iig niet slecht met de Nederlander als ik die bedragen hoor | |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:54 |
Dat dus. Zolang jij kan aantonen dat het jouw eigendom is, krijg je die gewoon terug uiteindelijk. | |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:54 |
Zijn maar 200.000 fietsen verkocht in totaal. | |
michaelmoore | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:56 |
een hele mooie gazelle fiets zonder accu kost slechts 1000 euro | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:57 |
Dat valt nog maar te bezien. | |
Akkerdjie | dinsdag 18 juli 2023 @ 19:58 |
VanMoof, het meest hippe zombiebedrijf van afgelopen tijd. | |
Kidjuh | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:00 |
Met andere woorden: "Joh, klopt wat je zegt dop. Nu snap ik het!" | |
Pheno | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:01 |
Je leeft in Colombia? Daar zal het wel zo gaan als jij schetst. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:05 |
Niet bepaald. Het is waarschijnlijk een grote chaos daar en ze gebruikten waarschijnlijk onderdelen van de klant van 1 fiets voor de onderdelen voor een andere fiets. Sommige fietsen blijken niet eens meer te bestaan; maar goed de verhalen gaan ten ronde. Nogmaals; het valt allemaal nog maar te bezien wat er over is van de fietsen van deze klanten. Iedereen denkt dat dit bedrijf alles netjes heeft staan met labeltjes en goede administratie. haha | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:05 |
Dat is leuke theorie maar de praktijk is weerbarstiger. | |
Pheno | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:05 |
Verhalen op social media geloven ![]() | |
capricia | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:05 |
Duizend euro zeg je. Scheelt niet zo veel met een ebike een paar jaar geleden dus. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:06 |
Lees NOS.nl en ziet dat vanmoof failiet is. VerRhAlEen Op SoCiaAl medIAA GelOven | |
Pheno | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:07 |
Staat er op NOS dat het een zooitje is bij de reparatie-afdeling? Ik snap waarom je lezen en begrijpen zo lastig vindt, je haalt bronnen door elkaar. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:07 |
Zeg ik dat? | |
Pheno | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:08 |
Ja, jij zegt dat het daar een zooitje is. Gezien het niet op NOS of een betrouwbare bron staat, tja, dan lees je weer teveel Twitter of wat er tegenwoordig weer hip is. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:08 |
Grappig dat je de aanname doet dat ik het op social media heb gelezen. | |
Pheno | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:09 |
Maar goed, wel kut voor die mensen die nu extra lang moeten wachten op hun kapotte fiets. Misschien kunnen wat Duitsers nog wat betekenen met reserve-onderdelen. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:09 |
hou op man net bleek je nog niet slim genoeg om te begrijpen hoe faillissementsrecht in elkaar steekt en nu kom je met je volgende verzinsel. | |
voetbalmanager2 | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:12 |
Bijna wel inderdaad. In Amsterdam zie je die krengen echt overal. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:12 |
Oh en nu is het opeens allemaal wel wat lastiger dan; 'Ja maar cUrAtOr' | |
Kidjuh | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:13 |
Haha jouw soort is zo gruwelijk irritant. Jammer dat Fok hier steeds meer van krijgt. Ongelijk krijgen > iets insinueren > wederom ongelijk krijgen > WaAr HeB iK dAt GeZeGd?! | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:16 |
Daar heb ik geen actieve herinneringen aan. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:18 |
je doet me ergens aan denken | |
spicymchaggis | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:19 |
Daarmee heb je de technische blunders (elektronica en schakelmechanisme van de e-shifter in één en dezelfde, niet waterdichte behuizing) er nog niet uit. ![]() | |
Drekkoning | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:29 |
Duizend euro voor een fiets waar je ook nog zelf op moet trappen?? Helemaal koekoek. | |
michaelmoore | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:32 |
ik vind ze niet mooi | |
michaelmoore | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:33 |
ha dat eens bij de tour de france vertellen met carbonfietsen van 25.000 euro | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:36 |
ik heb wat foto's gezien en inderdaad slecht ontwerp, maar volgens mij wel mogelijk om dat te verbeteren voor dat er problemen ontstaan. motip elektrobescherm en een spuit siliconenkit als snelle optie. of Urethaan Coating 71 [ Bericht 1% gewijzigd door dop op 18-07-2023 20:47:51 ] | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:42 |
je zit te hoog, Lidl-trek rijd op de Trek Madone SLR 9 AXS die kost in de winkel ¤15699 dat is de duurste Uno x rijd op Dare VSRu die kost ¤7000 en is daar mee de goedkoopste in de toer | |
capricia | dinsdag 18 juli 2023 @ 20:57 |
Ja. Die zijn wel wat duurder dan de gemiddelde ebike. Laat staan Van Moofs. ![]() | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 21:07 |
eigenlijk moet ik hier geen fietsen gaan aanprijzen die ik verder niet ken of op gefietst heb. maar ik kwam veloretti tegen ziet er vanMoof achtig uit maar zo op het oog wel beter onderdelen. disclaimer: ik heb heb niets met het deze fiets te maken ik kwam hem tegen door dat ik wat rondkeek van wegen dit topic. misschien leuk als er nog meer mensen zich willen wagen aan een tip. helemaal als je zelf wel een goede ervaring hebt natuurlijk [ Bericht 4% gewijzigd door dop op 18-07-2023 21:13:36 ] | |
Drekkoning | dinsdag 18 juli 2023 @ 21:17 |
Ja want jij gaat lekker in je lycra pakje op je gazelle zitten zeker. | |
spicymchaggis | dinsdag 18 juli 2023 @ 21:24 |
Het zou me niets verbazen wanneer een paar handige jongens met een 3D printer en verstand van het ontwerpen van PCB's een e-shifter in mekaar weten te knutselen waar het broddelwerk van VanMoof zelf niet aan kan tippen. | |
michaelmoore | dinsdag 18 juli 2023 @ 21:36 |
ik denk dat de hele ebike business nu flink overrated is, Ik ga maar terug naar het aloude handwerk [ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 18-07-2023 22:01:49 ] | |
Weltschmerz | dinsdag 18 juli 2023 @ 22:03 |
Van Moof begon met best een aardig idee, een simpele degelijke fiets speciaal ontworpen op de ongemakken van de grote stad. Maar ze bleken al snel helemaal niet degelijk en toen zijn ze maar onzinnige high tech gaan doen die nog minder degelijk was. | |
inslagenreuring | dinsdag 18 juli 2023 @ 22:31 |
Gazelle zal inmiddels een voorraad onderdelen hebben aangelegd. In ieder geval meer dan een bedrijf wat sinds '08 bestaat. En bovendien 1-op-1 onderdeel maakt per eenheid fiets. | |
capricia | dinsdag 18 juli 2023 @ 22:34 |
Ik kijk wel veel YT kanalen. Zoals 'notjustbikes'. Misschien zouden we als land sws moeten inzetten op fietscultuur. En niet zo haten op elkaar en Van Moof. | |
inslagenreuring | dinsdag 18 juli 2023 @ 22:40 |
Ik vind dat we moeten inzetten op een texaanse 'dodge-ram'-cultuur. Vooral minder fietsen. En vooral minder bedrijven die de overspannen vraag misbruiken zoals VanMoof. | |
capricia | dinsdag 18 juli 2023 @ 22:45 |
?? Meer doden dus. Het zou je kind naar zijn. | |
Fer | dinsdag 18 juli 2023 @ 22:50 |
Die e-shifter is wel triest gemaakt ja, als dat een voorbeeld van de rest van de fiets is… | |
APK | woensdag 19 juli 2023 @ 00:05 |
Waar heb jij vandaan dat de eerste VanMoofs niet degelijk waren? Ik heb er een die een jaar of 10 oud is en ik heb voor ik deze fiets kocht (voor 600 euro) nog nooit na 10 jaar een fiets gehad waarvan de bel er nog opzat en nog functioneerde en de verlichting idem. | |
Basp1 | woensdag 19 juli 2023 @ 09:03 |
Is Cowboy de volgende VanMoof? 'Nee, we maken volgend jaar winst' We gaan het wel weer zien of het optimisme van deze ondernemers klopt. ![]() | |
Perrin | woensdag 19 juli 2023 @ 09:05 |
Als ze daar deugdelijkere onderdelen gebruiken en wel een goede QA hebben zou dat nog best kunnen. | |
stavromulabeta | woensdag 19 juli 2023 @ 09:21 |
Ze hebben gewoon teveel tegelijkertijd opnieuw willen uitvinden. Dat gaat natuurlijk nooit goed bij een MKB bedrijf. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Rohloff, die focussen zich als bedrijf als sinds de jaren '80 op één specifiek onderdeeltje van een fiets, namelijk versnellingsnaven. Dan kun je als MKB een inderdaad een uitstekend product op de markt zetten. Maar als je als klein bedrijf 30 innovaties tegelijkertijd probeert te doen, dan kan dat alleen maar een drama eindigen. | |
111210 | woensdag 19 juli 2023 @ 09:23 |
Nja als ik die nieuwsberichten lees van al die grachtengordel lui die de politie gaan bellen vanwege een bedrijf wat failliet is, dan snap ik wel dat iedereen buiten de a10 dat narcistische volk wel kan schieten | |
Duiveltja | woensdag 19 juli 2023 @ 09:27 |
Ze hebben op een gegeven moment dat model 2k gemaakt om marktaandeel te gainen. IEDEREEN EEN VANMOOF! Nadeel was dat dat model kut was en er daarom heel veel teruggingen naar moof. Dat met legio andere zaken waarschijnlijk hebben gezorgd voor deze val. Uiteindelijk hebben ze het zelf verneukt natuurlijk. | |
Duiveltja | woensdag 19 juli 2023 @ 09:31 |
Kijk die ebike gekte met een Nederland die meer en meer viesdikker wordt is natuurlijk ook geen goede ontwikkeling. Zelfs kinderen hebben een ebike... Natuurlijk heeft het zijn functie als je echt lange afstanden moet afleggen of als je door redenen spierkracht mist, maar de meeste mensen doen geen toertochten op dagelijkse basis. Dan fungeert een normale fiets beter en het is nog beter voor je gezondheid. ![]() | |
dop | woensdag 19 juli 2023 @ 09:46 |
Rohloff is nu ook niet bepaald een doorslaand succes. is echt een high end niche. echt wel een beetje appels en peren vergelijking. zo kan je ook Hope Tech noemen die maken veel meer en ook succevol maar ook een dure Niche. is ook overdreven te stellen dat vanMoof alles zelf maakte en uitvond. ze gebruiken ook best veel bestaande onderdelen van andere leveranciers. het is eerder dat wat ze zelf ontworpen hebben uiteindelijk niet goed genoeg is, wat ik nu kan zien voornamelijk die geile eShifter. volgens mij is dat vooral hun ondergang omdat het een te belangrijk onderdeel is wat stuk kan gaan. | |
Basp1 | woensdag 19 juli 2023 @ 09:46 |
Ebike gekte vs 8.9 miljoen autos in Nederland. Wat is nu gekker veel ruimte in beslag nemen met zoveel autos en totaal niet bewegen ipv nog wat bewegen met een ebike en veel minder ruimte in beslag nemen. ![]() | |
Duiveltja | woensdag 19 juli 2023 @ 09:57 |
Het is een luxe product. Zo lang mensen het kunnen betalen, zullen ze het aanschaffen. Daarnaast wordt een auto meer en meer ontmoedigt/duurder gemaakt. Stel het OV zou tantoe goedkoop (het is véél te duur) zijn en perfect werken zonder overvolle treinen, dan krijg je mij wel uit de auto. Ik kies voor een leaseauto om niet tussen de zwetende paupers te staan in de ochtend ![]() | |
Troel | woensdag 19 juli 2023 @ 10:01 |
Ik vind het super dat er zoveel van die fietsen verkocht worden. Het OV is hier ruk en het scheelt veel auto's ![]() | |
nomina | woensdag 19 juli 2023 @ 10:05 |
Huh, we hebben toch al lang een fietscultuur en ook goede producenten en merken. Vanmoof was dat niet, vooral gebakken lucht, onkunde en marketing. | |
Goudenkomkommer | woensdag 19 juli 2023 @ 10:06 |
Zeuren dat er teveel mensen op de (ongezonde) ebikes zitten maar zelf wel met de auto gaan ![]() Zeggen dat het OV te duur is maar mensen die gebruik maken van het OV paupers noemen. Hmmm | |
nomina | woensdag 19 juli 2023 @ 10:07 |
Dat staat toch juist niet in de post waarop je reageert. Ze begonnen juist oke en later ging het mis. | |
Duiveltja | woensdag 19 juli 2023 @ 10:08 |
Het is aardappel kwaliteit, maar deze reclame uit 2003 laat goed zien hoe inefficiënt auto's zijn voor het gebruik van de publieke ruimten. Wat ik met name zou willen zien, is dat de grote steden en centra auto luw worden. Dan wordt het een stuk schoner/veiliger en houd je de overlast gevende automobilisten weg. Ik snap niet waarom er in Nederland niet hoog wordt ingezet op OV. Dat is een extreem goed middel tegen vervuiling. Nee we gaan symptoombestrijding doen. | |
ThePlaneteer | woensdag 19 juli 2023 @ 10:08 |
Mensen zoals jij zijn we liever kwijt dan rijk. | |
Duiveltja | woensdag 19 juli 2023 @ 10:11 |
Ik wil best lopen hoor 50km naar werk. ![]() De delta tussen kosten/voordelen Auto vs. OV is mij te weinig. Ik maak daarom veel gebruik van de auto t.o.v. het OV. ![]() Mijn LinkedIn inbox vertelt een ander verhaal. ![]() | |
Cheeseburgert | woensdag 19 juli 2023 @ 10:11 |
Ik heb rond 2012 een VanMoof 3.7 gehad en dat was echt een ongelooflijk stuk prul. Constant vocht in de verlichting, versnellingen die elke week bijgestelt moesten worden en als klap op de vuurpijl, een crank die elke 50km aangedraait moest worden en er anders gewoon afflikkerde. Iets waar ze 10 jaar later nog steeds last van hadden ![]() ![]() Heel degelijk ja ![]() Was enorm blij toen dat kut ding gejat was en ik van het verzekeringsgeld wat knaps kon kopen. | |
Troel | woensdag 19 juli 2023 @ 10:12 |
Herhaling: niet alle VanMoofs zijn van kutkwaliteit en niet alle e-bikes zijn van VanMoof ![]() | |
nomina | woensdag 19 juli 2023 @ 10:14 |
![]() ![]() | |
tizitl2 | woensdag 19 juli 2023 @ 10:18 |
Cowboy heeft in ieder geval een veel zinniger businessmodel dan vanmoof. Gewoon veel onderdelen van de plank in plaats van elk onderdeel zelf ontwikkelen waardoor de kosten een stuk lager zijn en er geen onnodige kinderziektes in de iets terecht komen. Daardoor is veel ook bij de fietsenmaker op de hoek op te lossen en krijg je niet zon enorme klantenservice catastrofe. Voor wat duurdere e-bikes met een design uiterlijk is best een markt. Beetje vreemd dat daar zo op gezeurd wordt door mensen die vaak wel verlekkerd naar een sportwagen kijken met totaal 0 extra functie ![]() | |
Sapstengel | woensdag 19 juli 2023 @ 10:53 |
Snap ook niet dat ze alles willen ontwikkelen. Volgens mij rijdt 9 van de 10 ebikes rond met dingen als Shimano groepen, Bosch motor en accu etc. Waarom zou je het fietswiel opnieuw gaan uitvinden. Zie je ook met auto's. Zelfs dure, exclusieve merken pakken bepaalde onderdelen gewoon uit de bak ergens. | |
Duiveltja | woensdag 19 juli 2023 @ 10:58 |
Tja, dat paste waarschijnlijk in de visie om alles in-house te ontwikkelen. Vreemde keuze. Zelfs een ASML doet dat niet. Die hebben contracten met allerlei leveranciers voor hun machines. vanMoof gaat ten onder aan de eigen megalomania. Daarom lachen mensen er nu om. Het is nooit een bedrijf geweest waar je sympathie voor zou moeten hebben. ![]() | |
dop | woensdag 19 juli 2023 @ 10:59 |
vanMoof heeft een Bafang motor, ook niet zelf ontwikkeld. er wordt te makkelijk gedaan of ze alles zelf ontwikkelde dat is onzin. | |
nomina | woensdag 19 juli 2023 @ 11:08 |
Misschien om pattenten/licentie te ontwijken. Dit schreef ik al in het vorige topic en hieruit blijkt ook weer de beperking/domheid van FOK dat een topic maar 13 pagina's heeft. Zorgt alleen maar voor herhalingen..geen diepgang. | |
Sapstengel | woensdag 19 juli 2023 @ 11:09 |
Ook al had een topic een onbeperkt aantal berichten, ik ga niet alles lezen. Dat van die bafang motor wist ik niet, maar zou misschien ook gek zijn om echt alles zelf te gaan maken tot de motor aan toe. | |
Basp1 | woensdag 19 juli 2023 @ 11:14 |
Je koop een getest onderdeel bij een leverancier die daarop patent heeft, dat lijkt me geen patent issue bij van moof geweest te zijn. | |
ThePlaneteer | woensdag 19 juli 2023 @ 11:22 |
Ze wilden 't Apple/Tesla model kopiëren. Vandaar. | |
dop | woensdag 19 juli 2023 @ 13:07 |
https://www.quotenet.nl/z(...)g-taco-ties-carlier/ Zo zie je maar z'n qoute lijstje zegt niks. Nu is het in eens niet duidelijk of ze rijk zijn geworden door hun vanMoof avontuur. | |
Zipportal | woensdag 19 juli 2023 @ 13:45 |
![]() | |
StateOfMind | woensdag 19 juli 2023 @ 13:50 |
Moof along, nothing to see here ![]() | |
Repentless | woensdag 19 juli 2023 @ 14:03 |
Waarom? Volgens jouw redenering is het op dat moment hun bezit, dat jij aan ze gegeven hebt. ![]() | |
Straatcommando. | woensdag 19 juli 2023 @ 14:10 |
Zelfde als met Apple, het is "anders" en "premium/duur" en dat verkoopt voor veel mensen. En ik snap dat prima. Maar dan moet het wel daadwerkelijk premium zijn ![]() | |
Perrin | woensdag 19 juli 2023 @ 14:16 |
Ja Apple spul gaat ook daadwerkelijk lang mee. | |
Straatcommando. | woensdag 19 juli 2023 @ 14:22 |
En hebben de wijze keuze gemaakt om voor net even wat meer standaard componenten te gaan. | |
Basp1 | woensdag 19 juli 2023 @ 14:26 |
Zoals de Lightning connector ipv usb c. ![]() | |
Red_85 | woensdag 19 juli 2023 @ 14:36 |
Dat gaat om de gewone etappe fiets fietsen. Hij heeft wel ergens gelijk als het gaat om de wedstrijdtijdritfietsen. Die zitten wel rond die prijs. | |
nomina | woensdag 19 juli 2023 @ 14:59 |
Ik bedoel dat ze zo dus, op termijn, goedkoper af wilden zijn omdat ze dan niet hoeven kopen, maar dus zelf maken. | |
Basp1 | woensdag 19 juli 2023 @ 15:08 |
Een fabrikant die een productielijn opgezet heeft om bijna onbemand op jaarbasis 1 miljoen dezelfde onderdeeltjes te produceren daar kun je niet goedkoper tegen produceren. ![]() Een van mijn eerste banen was matrijs constructeur, daar wilde men ook alles zelf maken eigenwijs als ik was had ik wat dure onderdelen besteld zodat ze minder zelf hoefden te maken. Nee dat kon echt niet, uiteindelijk qua nacalculatie was het alsnog goedkoper met die zogenaamde dure onderdelen in de tool. ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 19 juli 2023 @ 15:13 |
Na een jaar of 5 zag je al verroeste exemplaren staan. | |
Repentless | woensdag 19 juli 2023 @ 16:31 |
Dat lijkt me erg onrealistisch. Vanmoof heeft in 15 jaar 190.000 fietsen verkocht. Voor zover ik kan vinden, verkochten ze op het absolute hoogtepunt zo'n 30.000 fietsen per jaar. Wereldwijd worden er 100 miljoen (!) fietsen per jaar geproduceerd. Een merk als Shimano schijnt zo'n 70/80% van de wereldwijde markt voor bepaalde fietsonderdelen in handen te hebben. Even simpel geredeneerd, voor de beeldvorming: stel dat een bepaald onderdeel van Shimano op 20 miljoen fietsen wordt toegepast wereldwijd (ik noem maar iets). Dat kun je als bedrijfje met een productie van 30.000 stuks per jaar nooit zelf goedkoper produceren dan het 'off the shelf' inkopen bij een gespecialiseerd bedrijf. Je mist domweg schaalgrootte daarvoor. Als je het over "op termijn" hebt, zou dat voor Vanmoof betekenen dat ze een productiegroei van 70.000% moeten doormaken voordat ze op de (geschetste) aantallen van een Shimano uit het voorbeeld zitten. Die termijn ga je niet binnen dit leven halen. Als je het wel zelf goedkoper produceert, kan het vrijwel niet anders dan dat het van inferieure kwaliteit is. | |
slashdotter3 | woensdag 19 juli 2023 @ 17:03 |
https://www.nu.nl/economi(...)s-ander-verhaal.html VanMoof failliet: fiets krijg je terug, geld is ander verhaal | |
APK | woensdag 19 juli 2023 @ 18:29 |
Er zit idd wel wat roest op een aantal schroeven die gebruikt zijn op mijn exemplaar, maar ik ben er net nog prima op naar huis gefietst. Ik wil wel binnenkort de banden vernieuwen en de ketting laten smeren, dat kan dan bij Kwikfit en waarschijnlijk ook wel bij een gewone fietsenmaker. Als het aan mij had gelegen hadden ze de niet elektrische fietsen verder doorontwikkeld en verbeterd (ik hoef geen elektrische fiets) maar ik begrijp wel dat ze zich op de elektrische groeimarkt gestort hebben, zonder al te veel kennis van zaken (doen) blijkt nu achteraf. | |
slashdotter3 | woensdag 19 juli 2023 @ 20:37 |
slashdotter3 | woensdag 19 juli 2023 @ 21:58 |
Kreator | woensdag 19 juli 2023 @ 22:19 |
Had je dit gisteren of eergisteren niet ook al gepost? | |
Repentless | woensdag 19 juli 2023 @ 22:51 |
Dit kan toch haast niet serieus zijn? Voor 8K drie fietsen bestellen, omdat je weet dat er anders in de tussentijd "best wel drukke rijen zijn en reparaties lang kunnen duren". Als je vantevoren al weet dat er geregeld reparaties nodig zijn aan je gloednieuwe product en de service helemaal kut is, waarom gebruik je die 8K dan om alsnog dat merk te kopen? En dan drie stuks, omdat je er zelf al vrij zeker van bent dat ze verrot gaan. Waarom koop je niet voor 4K 1 andere fiets met betere reviews, kwaliteit en service? ![]() Iedereen moet zelf weten hoe ze hun geld spenderen, maar dan vraag je er toch wel een beetje om om de sjaak te zijn? Lekker 'sustainable' ook: fietsen is beter dan al die auto's in de stad! Je moet alleen wel drie exemplaren kopen, die alledrie geproduceerd moeten worden, omdat ze om de haverklap verrot gaan en nieuwe onderdelen nodig hebben. ![]() | |
slashdotter3 | woensdag 19 juli 2023 @ 23:40 |
Waarom kopen mensen van die super overpriced ebikes? Bij Lidl heb je ze al voor 900 euro: https://www.lidl.nl/h/elektrische-fietsen/h10005014 | |
Basp1 | woensdag 19 juli 2023 @ 23:59 |
Waarom kopen mensen extreem dure sportauto's een Mitsubishi spacestar heb je ook al voor 13.999 euro. ![]() | |
Perrin | donderdag 20 juli 2023 @ 00:00 |
Om mee te pronken. | |
StateOfMind | donderdag 20 juli 2023 @ 00:02 |
Moet zeggen dat die eerste, van 1499 euro, een erg mooi design heeft ![]() | |
Pheno | donderdag 20 juli 2023 @ 06:41 |
Er staat ook een mountainbike met motor, dus je koopt een sportieve fiets, maar dat is het niet ![]() Ik begrijp de wereld niet meer | |
StateOfMind | donderdag 20 juli 2023 @ 07:08 |
Inderdaad, kijk dat je bij een normale woon-verk verkeer fiets voor een electrische fiets kiest, dat snap ik. Maar bij een sportfiets, die je gebruikt om ja, mee te sporten voor je conditie en zulks, nee. What's next, een robot die je meeneemt naar de sportschool om met die vervelende gewichten te werken? | |
Basp1 | donderdag 20 juli 2023 @ 07:26 |
wants next, dat is er allang, 80% van de sportschoolbezoekers die met de auto naar de sportschool komen omdat met de fiets naar de sportschool gaan te sportief is. ![]() | |
michaelmoore | donderdag 20 juli 2023 @ 07:51 |
als je een fiets meeneemt op vakantie dan heb je helemaal niks aan die ebike , echt helemaal niks koop dan een lichte fiets met 12 versnellingen en goede antilek banden een Gazelle of een Kalkhoff of een Giant https://fietsenconcurrent(...)ff7hPnMaAp5zEALw_wcB mensen hebben te veel geld tegenwoordig | |
Kidjuh | donderdag 20 juli 2023 @ 07:55 |
Hoezo niet? Cruise heerlijk met de e-bike langs de côte iedere zomer. | |
michaelmoore | donderdag 20 juli 2023 @ 07:56 |
waar kun je hem opladen ?? | |
Kidjuh | donderdag 20 juli 2023 @ 08:03 |
150km range. Opladen dus gewoon thuis in het stopcontact. | |
dop | donderdag 20 juli 2023 @ 08:12 |
Uhhh ik was 2 weken terug in Italië met de mtb, en daar zie je in de bergen op de trails gewoon 90% E-mtb's. En op de campings worden die s'avonds gewoon weer opgeladen bij de camper of de tent voor de volgende dag. In de verhuur in de toeristische plaatsen is het ook e-mtb wat de klok slaat. | |
Wantie | donderdag 20 juli 2023 @ 08:35 |
Ik heb de indruk dat hij doelt op lange wachttijden bij onderhoudsbeurten, en daarom 2 extra fietsen heeft voor de continuïteit. Hij noemt het reparatie...beurten. | |
Pheno | donderdag 20 juli 2023 @ 08:39 |
Het feit dat je iets met een matige kwaliteit koopt terwijl je weet dat het matig is, oké, je eigen risico. Misschien als het toch goedkoper is, een betere deal, whatever. Maar dat je dan drie fietsen koopt om de nadelen te compenseren: er zijn tig andere merken met een betere kwaliteit en dan heb je er maar 1 nodig. Maar ik vrees dat imago belangrijker is tegenwoordig. Ik ben van een generatie die dat niet snapt ![]() | |
Basp1 | donderdag 20 juli 2023 @ 09:01 |
Dat is niets van tegenwoordig imago is voor een gedeelte van onze populatie altijd al belangrijk geweest. ![]() | |
Pheno | donderdag 20 juli 2023 @ 09:02 |
Ah, daarom zit ik alleen in een huis mijn jaren af te tellen. Had ik maar een VanMoof gekocht. | |
StateOfMind | donderdag 20 juli 2023 @ 09:03 |
Vrouw en Yuki weg? 😱 | |
Pheno | donderdag 20 juli 2023 @ 09:03 |
Op een VanMoof | |
StateOfMind | donderdag 20 juli 2023 @ 09:09 |
Dus die hadden zoiets van 'I like to Moof it Moof it' 😱 | |
dop | donderdag 20 juli 2023 @ 09:11 |
ook een goede fiets kan een lekke band hebben. Ik heb 1mtb 1gravelbike 1vakantiefiets 2ligfietsen 1tandem 3racefietsen. Daar zit ook wel wat tussen waar ik zelden tot nooit op rij maar ze toch bewaar omdat ik de ruimte heb en omdat ze centimentele waarde hebben. (Zelf gebouwd of oud maar wel heel mooie fiets) Een reserve fiets zie je zeker onder sportieve fietsers wel vaker, meestal hun oude fiets die bijvoorbeeld bij slechter weer of op vakantie wordt gebruikt. Maar ook bij lekke band, of als het paradepaardje voor onderhoud bij de fietsenmaker is. Het is ook hoe afhankelijk je er van bent. Ik heb geen auto en gebruik bij boodschap doen ook een oudje omdat ik mijn mooiste fiets niet bij de supermarkt voor de deur zet. | |
Wantie | donderdag 20 juli 2023 @ 09:11 |
Maar onderhoudsbeurten heb je altijd. Dat heeft niet met kwaliteit te maken. | |
Pheno | donderdag 20 juli 2023 @ 09:13 |
Een fiets die je vaak richting reparatieservice moet sturen lijkt me toch net wat anders dan een onderhoudsbeurt. Net zoals een lekke band, dat hoort een beetje bij het fietsen, daar gaat Gazelle of wie dan ook ook weinig tegen beginnen ![]() | |
StateOfMind | donderdag 20 juli 2023 @ 09:19 |
Reguliere onderhoudsbeurten niet nee. Wel als je ze met regelmaat kwijt bent voor langere tijd. Zoals deze man, die om die reden er 3 heeft, zodat hij er iig altijd 1 ter beschikking heeft. Al had ik dan gewoon voor de helft van het geld 1 goede gekocht, die je hooguit 1 keer per jaar een dag kwijt bent voor onderhoud. | |
Wantie | donderdag 20 juli 2023 @ 09:31 |
Maar bedoelt hij dat? Hij heeft het vooral over de lange wachttijden, niet over de frequentie. | |
nomina | donderdag 20 juli 2023 @ 09:50 |
Nou ja, er is wel een groot verschil tussen een Ferrari of een Fiat. Bij e-bikes ligt dat toch wel anders. Vandaar dat er ook maar weinig mensen in die winstmarge van 700% intrapten. | |
Pheno | donderdag 20 juli 2023 @ 09:58 |
Als je het al over reparatiebeurten hebt dan is er toch vaker wat aan de hand. Zouden het servicebeurten zijn dan zou ik het snappen, dat is net als een APK, even alles checken en waar nodig vervangen en het gevoel hebben dat ze opeens van alles vinden. Maar he, of je nu trendgevoelig bent of een fervent fietser: het is en blijft kut dat een zooi dure fietsen nu naar de schroot kunnen als ze kapot zijn. Hopelijk vinden ze een gek bedrijf die net zoveel verlies wil maken. | |
Basp1 | donderdag 20 juli 2023 @ 10:22 |
e bikes met 700% winstmarge en de betrouwbaarheid van goedkope Lidl e bike ripp offs vs bijvoorbeeld stromers heb je daar concrete cijfers van? | |
nomina | donderdag 20 juli 2023 @ 10:24 |
Als je dat zelf niet kan concluderen, kun je beter niet proberen mee te praten over ondernemen. | |
dop | donderdag 20 juli 2023 @ 10:29 |
Iets claimen is leuk, maar 700% winstmarge. Leg eens uit wat je nu precies bedoelt. Want 700% ? Ik kom niet verder dan dat winstmarge maximaal 99,999999999... Kan zijn. Wat wil je nu precies zeggen. Fietsen zijn er ook in alle soorten, maten, categorieën en doelgroepen daar zie ik geen verschil met auto's [ Bericht 5% gewijzigd door dop op 20-07-2023 10:34:46 ] | |
Basp1 | donderdag 20 juli 2023 @ 10:42 |
Als ondernemer wil je graag cijfers zien ipv wat marketing geschreeuw wat we hier van jou zien. Dus graag wat onderbouwing van jou claims. ![]() | |
dop | donderdag 20 juli 2023 @ 11:14 |
https://podcasts.google.c(...)A0NDAxMDA1YTA4?ep=14. Van af 37:35 ongeveer. | |
Wantie | donderdag 20 juli 2023 @ 11:29 |
Nou, nu wordt het geframed alsof hij VanMoof koopt vanwege de naam, en zekerheidshalve 3 koopt omdat hij weet dat ze regelmatig stuk gaan en hij anders lange tijd zonder fiets zit. Tja, dan kun je beter een ander hip merk kopen dat betrouwbaarder is. Andere reden kan zijn dat hij het puur doet vanwege de lange wachttijden bij service en reparatie, en daarom meerdere fietsen koopt. Vind ikzelf nog steeds maf, maar de insteek is dan anders. En een ander (duurder) merk hoeft niet betrouwbaarder te zijn. Vriendin van me heeft een Amslod gekocht in januari van dik 4000 euro. En die is nu al 3 x gerepareerd. Dat is niet echt handig als je van die fiets afhankelijk bent voor woon- werkverkeer Ja, eeuwig zonde. Dat is ook het vervende van custom made onderdelen. Dan kun je beter een iets minder hippe fiets nemen met generieke onderdelen. | |
xzaz | donderdag 20 juli 2023 @ 11:47 |
De fiets bestaat meer dan uit alleen het fysieke. Nogmaals; je hebt niets aan deze fiets als de servers down gaan. | |
#ANONIEM | donderdag 20 juli 2023 @ 12:01 |
VanMoof had al langer dan gisteren de naam dat de fietsen duur zijn, snel kapot gaan en nauwelijks te repareren zijn. Dat consumenten dan alsnog een VanMoof fiets kopen is 1. Ik verbaas mij vooral over dat er mensen zijn die beleggen in de aandelen van VanMoof waardoor ze het nog zo lang volgehouden hebben. | |
Kreator | donderdag 20 juli 2023 @ 13:03 |
Duur in vergelijking met wat? Met andere elektrische fietsen? Want dat imago had het namelijk helemaal niet. Waar haal je dit vandaan? | |
Basp1 | donderdag 20 juli 2023 @ 13:09 |
In vergelijking met veel andere voorwielmotor ebikes waren ze relatief duur. Maar dat maakt niet uit sommige mensen willen gewoon betalen voor design. | |
dop | donderdag 20 juli 2023 @ 13:13 |
Stop nou met roeptoeteren over iets dat je niet snapt. Ja er zitten wat risico's aan en ja er is sprake van vender locking. Maar nee als de servers straks down gaan kun je nog steeds op je fiets blijven fietsen. Alleen zorgen voor de laatste firmware en je key downloaden. Misschien wat omslachtig toegeven, maar als je een gewone fietsleutel verliest kun je ook niet meer fietsen. En ja de fiets kan kapot en ja natuurlijk is het dan gezeik om hem te laten maken. Geld overigens voor elke (e)bike die buiten garantie valt. Ook dan loopt het snel in de papieren en is een nieuwe aanschaffen soms een betere investering. En ja ik vind vanMoof ook geen geweldige fiets. | |
capricia | donderdag 20 juli 2023 @ 13:14 |
Volgens mij klopt dit niet helemaal. ![]() | |
dop | donderdag 20 juli 2023 @ 13:15 |
Je gaat er wel aan voorbij dat een voorwielmotor een keuze is die ook voordelen heeft. En waar vergelijk je mee. Een s3/s4 is nu ook weer niet zo duur. Niet voor niets dat dat de meest verkochte modellen zijn. | |
Basp1 | donderdag 20 juli 2023 @ 13:34 |
Lezen is moeilijk blijkbaar. ![]() Waar maak ik hier ergens een vergelijking met andere type motoren? Ik geef alleen aan dat voorwielmotor ebike normaliter de goedkoopste versies zijn en van moof met hun prijsstelling in de hogere regionen zit van voorwielmotor ebikes. | |
dop | donderdag 20 juli 2023 @ 13:40 |
Ze zien er ook strakker uit en hebben meer features. Dus niet heel verassend. Een VanMoof is geen budgetfiets. Dat ze een voorwielmotor gebruiken is niet alleen een budget keuze.(hoeft geen budget keuze te zijn) Past ook niet eenvoudig in het VanMoof design. | |
voetbalmanager2 | donderdag 20 juli 2023 @ 13:51 |
Omdat op je, of op 1 van je 3, VanMoof door Amsterdam fietsen naar je koffietentje voor een cortado met havermelk ultiem hip is. Kan je gelijk weer foto's van maken om op je socials te posten enzo | |
Kreator | donderdag 20 juli 2023 @ 14:11 |
Relatief gezien klopt dat niet en absoluut ook niet. Ik heb destijds uitgebreid gekeken en de allergoedkoopste rommel was 1500 euro, een vanmoof was 2000. Dat was dus eerder goedkoop dan duur. Heel veel voorwielmotoren met een losse accu achterop je fiets voor dik boven de 2k. | |
Kreator | donderdag 20 juli 2023 @ 14:13 |
Je kunt er gewoon mee doorfietsen (zolang de versnelling niet stuk gaat). Je kunt alleen sommige settings niet meer veranderen als de server down is. Ook de berichten in het nieuws dat je hem niet meer van het slot krijgt zijn onzin. Je kunt altijd met een backup-code unlocken. | |
loveli | donderdag 20 juli 2023 @ 14:13 |
https://www.telegraaf.nl/(...)t-is-mij-een-raadsel | |
capricia | donderdag 20 juli 2023 @ 14:13 |
Maar het roept zo lekker. Begrijp dat dan. ![]() | |
Basp1 | donderdag 20 juli 2023 @ 14:18 |
Relatief gezien is het verschil wat jij hier neerzet alsnog 25%. Verder zijn er ook voorwiel motor fietsen voor rond de 1000 euro te vinden. Goedkoopste fietsen die jij vind van 1500 euro rommel noemen en dan je boos maken als andere mensen van moof rommel noemen. ![]() | |
Kreator | donderdag 20 juli 2023 @ 14:20 |
Je lult gewoon uit je nek. Dan kun je wel nóg dommer gaan roepen dat er ook fietsen van 1000 euro zijn, maar dat maakt het niet beter. Vanmoof was ten tijde van de S3 gewoon relatief goedkoop, zéker als je naar alle functies keek. | |
TargaFlorio | donderdag 20 juli 2023 @ 16:49 |
Maar is dat niet omslachtig? | |
dop | donderdag 20 juli 2023 @ 17:02 |
In verhouding tot een schopje tegen de normale lock geven wel Maar vergelijk baar met een cijferslot paar keer op een knopje drukken. Verder zitten er straks vast ook wat haken en ogen bij het tracken van een gestolen vanMoof zoals eerder gezegd er gaat functionaliteit verloren. Wat ik verder begrijp heb gelezen, is dat er een laatste firmware updates is of komt waar bij het voldoende is dat de key op je telefoon staat. Zonder dat er nog op de server hoeft te worden gecheckt. Dan is in elk geval het slot gewoon nog functioneel. | |
Kreator | donderdag 20 juli 2023 @ 17:14 |
Doe ik vrijwel altijd en kost nog geen tien seconden. Sneller dan een los slot | |
xzaz | donderdag 20 juli 2023 @ 17:15 |
Dat is onjuist; wat er precies gebeurd weten we niet. | |
Kreator | donderdag 20 juli 2023 @ 17:26 |
Dat weten we wel. Want ik kan nu naar mijn fiets lopen, zonder telefoon, en dan unlocken. Tevens is het stam+t. | |
xzaz | donderdag 20 juli 2023 @ 17:31 |
Het woordje 'nu' is erg belangrijk. Je hebt een service gekocht; geen product. | |
Wantie | donderdag 20 juli 2023 @ 17:41 |
Te goedkoop blijkt achteraf. Als je kijkt wat VanMoof allemaal biedt, dan kosten de fietsen een schijntje. En dat terwijl de productie extra duur is vanwege het gebruik van custum made onderdelen. | |
Kreator | donderdag 20 juli 2023 @ 18:09 |
Is je iq toevallig benedengemiddeld? | |
xzaz | donderdag 20 juli 2023 @ 18:25 |
Luister de podcast van tweakers maar eens terug. Grappig dat iedereen hier de domme consument speelt ![]() | |
dop | vrijdag 21 juli 2023 @ 07:12 |
Tja zelfs als het een podcast is hoor je blijkbaar dingen die er niet zijn. Bij Tweakers claimen ze ook niet de waarheid of heilige graal. Het is een stukje opinie met vooral vragen en juist niet alle antwoorden. In de podcast geven ze zelfs aan dat ze geen VanMoof hebben en dat ze het niet precies weten. Ze bespreken de gevolgen en risico's maar geven geen definitief oordeel. Verder van Tweakers. Nu maar hopen dat begrijpend lezen deze keer wel lukt! https://tweakers.net/nieu(...)es-van-de-cloud.html [ Bericht 3% gewijzigd door dop op 21-07-2023 07:19:02 ] | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 10:14 |
Nogmaals; die sleutel is niet de heilige graal. Die sleutel is puur voor die sessie. Hoe het technisch in elkaar zit heeft vanMoof geen uitspraak over gedaan. Bikey heeft niks aan die sleutel als er een timestamp in zit wat, normaal gesproken, heel logisch is. | |
Eightyone | vrijdag 21 juli 2023 @ 10:32 |
https://www.parool.nl/van(...)den-ze-het~b2c4d2ef/ "Ik zei dat je beter geen VanMoof kon kopen, en toch deden ze het." | |
Drekkoning | vrijdag 21 juli 2023 @ 10:50 |
Verschilt per fiets, maar voor bijvoorbeeld de SA5 is VanMoof niet lang geleden de certificaten gaan ondertekenen met 10 jaar geldigheid ipv 7 dagen zoals het daarvoor was. Kan me voorstellen dat dat voor andere fietsen ook omhoog is geschroefd. 10 jaar is ook eindig maar met het gebrek aan onderdelen is dat waarschijnlijk toch ver voorbij de lifespan van die fiets. | |
dop | vrijdag 21 juli 2023 @ 10:51 |
Zucht. Je hebt werkelijk geen flauw idee hoe het werkt maar doet vervolgens wel aannames. Dat doe je ongeveer bij elk onderwerp blijkt. En omdat jij het niet snapt ga je vervolgens van alles in. Twijfel lopen trekken. Verder heb je ook totaal niet door wat vanMoof juridisch gezien nog kan en mag. Ze zijn Failliet ze zouden fraude en diefstal moeten plegen om je op deze manier te gijzelen. Als ze dat al kunnen. Want dat is al speculatie op zich. Wat de gevolgen zouden zijn van een dergelijke actie besef je ook niet. Je kan tegenwoordig van elk voorwerp dat met een netwerk verbinding maakt dat het gehackt of gegijzeld kan worden. Het fijt dat je dat kan beweren maakt het nog geen werkelijkheid. Wat werkelijk logisch is, is dat het consumentenrecht en faillissementrecht word gevolgd in deze zaak, en in tegenstelling tot wat jou complotbrein denkt, bied dat bepaalde garanties. Als mijn fietsenmaker failliet gaat kan hij ook mijn fiets thuis komen stelen, klinkt voor jouw ook heel logisch waarschijnlijk. | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 10:53 |
Ok, als software engineer weet ik niet waar ik over praat. Ik wens je verder veel succes ![]() | |
dop | vrijdag 21 juli 2023 @ 10:56 |
Dit plus daar bovenop wie is straks eigenaar van de certificaten en de servers. En wat gaan juridisch gezien de rechten en de plichten zij. Aangaande de servers en certificaten. | |
dop | vrijdag 21 juli 2023 @ 11:04 |
Duidelijk niet gezien je de geringste kennis lijkt te hebben van wet en regelgeving. Maar leuk autoriteitsargument verder. Software engineer &D Je weet de actuele info niet eens te vinden. Wat je hier ongeveer doet is, ik ben software engineer en ik weet dat ze misbruik kunnen maken van hun servers en software. Wel Einstein dat snapt iedereen hier hoef je geen software engineer voor te zijn. Wat jij niet snapt is dat het niet in hun belang is om na een faillissement dat te gaan doen. Diefstal en fraude is altijd een mogelijkheid. Bij een faillissement komt er iemand anders aan het roer die handeld in het belang van alle getroffen partijen. Ook als het om software en servers gaat. [ Bericht 12% gewijzigd door dop op 21-07-2023 11:14:24 ] | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 11:13 |
Je lult veel en hoe vaak je zegt dat iemand anders er geen verstand van heeft geeft je niet het recht op de waarheid. Maar goed, blijf jezelf maar verdedigen door argumentatie te geven die puur vanuit speculatie komt, misschien ga je er zelf in geloven ![]() | |
dop | vrijdag 21 juli 2023 @ 11:18 |
ahh okay jij speculeer niet. Jij hebt alle partijen gesproken je kent ze persoonlijk en hebt de software en servers mogen Bekijken en weet bovendien hoe een VanMoof technisch in elkaar zit. Hoe zeker ben jij er van dat als de fiets geen contact meer maakt dat de fiets dan op slot springt en je er niet meer mee kunt fietsen? Wanneer gebeurt dat volgens jouw presies, en waarom is dat op dit moment nog niet het geval? Hoeveel voorbeelden in de praktijk ken jij waar na een faillissement, je eigendom blijvend worden gegijzeld. [ Bericht 3% gewijzigd door dop op 21-07-2023 11:31:46 ] | |
KaheemSaid | vrijdag 21 juli 2023 @ 11:52 |
Beetje trots vertellen over je helings verleden en dan afgeven op personen die legaal een elektrische fiets kopen… | |
voetbalmanager2 | vrijdag 21 juli 2023 @ 11:56 |
Oud-medewerkers over VanMoof: ‘Klanten kwamen paar uur na reparatie terug met volgend probleem’ De failliet verklaarde Amsterdamse fietsenfabrikant VanMoof ging met haperende e-bikes de markt op om investeerders tevreden te houden en nieuwe aan te trekken om te overleven, vertellen (voormalig) werknemers. ,,Er stonden zo veel fietsen die nog gerepareerd moesten worden dat het onmogelijk was om door de werkplaats te lopen.” Het is april 2020 als de werkplaats van VanMoof in Amsterdam-Oost uitpuilt met elektrische fietsen. Ze zien er flitsend, snel en blinkend uit. Het zijn de nieuwe modellen S3 en X3, pas gelanceerd. Maar het probleem is: ze zijn allemaal al kapot. Klanten brengen ze massaal terug naar het pand aan de Mauritskade voor reparatie. Haperende software, een motor die kapot is of een computer die kuren vertoont. ,,Er stonden zo veel fietsen die nog gerepareerd moesten worden dat het onmogelijk was om door de werkplaats te lopen,” vertelt een voormalig fietsenmaker van VanMoof. Het bedrijf huurt een tweede locatie naast de winkel om extra fietsen neer te kunnen zetten. Chatbot Een fietsenmaker zegt dat de nieuwe fietsen ‘kleine slordigheden’ bevatten. Veel e-bikes moeten daardoor na verkoop al gauw gerepareerd worden. Voor de fietsenmakers is daar niet tegenop te werken. Soms staan klanten een paar uur nadat hun fiets is gerepareerd weer in de winkel met een volgend probleem. Boze klanten met kapotte fietsen proberen de klantenservice te bellen. Het zijn er zo veel dat het algemene telefoonnummer eruit wordt gegooid en het bedrijf voortaan alleen nog maar via een chatbot bereikbaar is. De telefoon staat ‘roodgloeiend’ en de klantenservice kan het niet meer aan. Een voormalig manager zegt dat die afdeling het ‘heel zwaar’ heeft. ,,Een verschrikkelijke baan om te hebben.” In mei 2021 schrijft Ties Carlier – die in Taiwan woont en daar de designafdeling leidt – dat het bedrijf ‘in vier maanden van 2020 meer fietsen verkocht dan in de twee voorgaande jaren samen’, ondanks de impact van corona. Veel andere fietsenfabrikanten hebben moeite om onderdelen en fietsen te leveren. VanMoof heeft daar vanwege zijn in 2019 geopende eigen fabriek geen moeite mee. ‘We besteden geen product- of softwareontwikkeling uit, we vinden originele onderdelen zelf uit, en we zijn het enige fietsbedrijf dat de hele toeleveringsketen verticaal heeft geïntegreerd,’ schrijft hij. Van mindere kwaliteit Maar wat Ties Carlier er volgens medewerkers niet bij vertelt, is dat alle onderdelen die VanMoof zelf maakt en niet meer bij leveranciers bestelt, van mindere kwaliteit zijn. ,,Er zijn terugroepacties vanwege voorvorken die afbreken,” vertelt een medewerker. En ook versnellingen en batterijen werken vaak niet. Ondanks dat VanMoof meer fietsen verkoopt dan ooit, lopen de verliezen op. In 2021 bedraagt het verlies 82,2 miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor. Medewerkers zeggen Taco Carlier – die in Amsterdam de leiding heeft – steeds minder te zien. Hij is vooral bezig met het binnenhalen van nieuwe investeringen. https://www.ad.nl/binnenl(...)d-probleem~a2c4d2ef/ | |
Duiveltja | vrijdag 21 juli 2023 @ 12:09 |
Exact dit. De implementatie zal geen schokkende zaken bevatten die niet op te lossen zijn door een 3rd party. Alles hangt samen met of vanMoof daar medewerking of openheid (met een disclaimer) aan verleent. Denk dat ze praktisch naar de vanMoof bezitter moeten zijn en de softwarematige beveiliging eraf moeten gooien. Gewoon alle vanMoofs unlocken. Gebruiken ze maar een kettingslot. De gebruiker heeft toch al geen bescherming meer van die functionaliteit omdat ze failliet zijn. | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 12:11 |
Er werkte in die tijd 1 (één) medewerker op de gehele Nederlandse klantenservice, dus het kan wel kloppen dat die het druk had. | |
Duiveltja | vrijdag 21 juli 2023 @ 12:12 |
Tja dat is toch het sfeertje binnen de ring A10. Anders heur je er niet bij. | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 12:13 |
Die sleutel gaat wel helpen. Wat jij niet leek te begrijpen is dat je die sleutel niet nodig hebt om je fiets te unlocken. Dat kan met een 3 cijferige code die naar je fiets is gestuurd via de app. Dus daar heb je geen sleutel, telefoon, wifi of andere verbinding voor nodig. "we weten niet hoe het zit" is daar gewoon geen valide antwoord op, want we weten wel hoe het zit. (behalve jij dan. Jij niet) | |
Modus | vrijdag 21 juli 2023 @ 12:26 |
![]() | |
RipCity | vrijdag 21 juli 2023 @ 12:31 |
Die gozer had echt recht op de eindejaarsuitkering ![]() | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:10 |
Ik geef meerdere malen aan dat we niet precies weten hoe het in elkaar zit. Lees je wel? Of wil je alleen je eigen werkelijkheid horen? | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:11 |
VIA DE APP | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:15 |
Overigens heb ik hier zelf ook zo'n apparaat; de Roborock stofzuiger. Zolang de services het blijven doen en ik niet uitlog zal de app wel blijven werken (tenzij er weer een timeout op de inlog zit maar goed) maar zodra die service uit wordt gezet; geblokeerd oid is het apparaat gewoon kansloos. Nu zijn ze wel bezig om over de firmware heen middleware te bakken om het zo aan te sturen maar toch dan ben je afhankelijk van de hackers community. Dit soort apparaten dienen gewoon volledig open source te worden; zowel de front end als de back end services om volledige toegang te krijgen; alleen wanneer er geen overname kan worden gerealiseerd. Maar goed, je koopt een service geen product. | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:18 |
Geldt overigens ook voor TV's. Het is belachelijk dat die OS's vendor locked zijn. | |
Pheno | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:24 |
Zelfde met Neato die nu is overgenomen. Gelukkig kan ie ook zonder app en verwacht ik dat ie eerdaags “dikke doei met dat hondenhaar” zegt | |
Repentless | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:26 |
Dat is toch een hele andere discussie? Het ging erom of een fiets die ter reparatie/onderhoud binnen de muren van Vanmoof staat en waar je nu dus even niet bij kunt komen, onder het eigendom van Vanmoof valt. Dat is niet zo. | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:27 |
JA MAAR DIE HEB JE DAARNA DUS NIET MEER NODIG DAN KUN JE GEWOON ZONDER APP BIJ JE FIETS HET IS FANTASTISCH 450 EURO. | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:33 |
Verwijder je APP. nu. | |
Modus | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:39 |
MAAR KAN DIE DAN OOIT NOG OP SLOT DAARNA | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:42 |
Alle van moofjes pakken en verzetten totdat trackingsysteem wordt geactiveerd. SHIT HEB ME APP NODIG | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:49 |
Jij bent geen software engineer. | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:50 |
JA ELKE KEER ALS JE HEM KICKLOCKT. HET IS MAGISCH. | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:54 |
Waarom heb je die app als je hem niet nodig hebt ![]() | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:56 |
Doe nou niet zo mongolide. Ik had het over het op slot doen vd fiets / van het slot halen. Dat was volgens jou niet mogelijk zonder app. Je mag best af en toe een keer toegeven dat je het fout had omdat je niet snapt. Dat is ok. | |
Modus | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:58 |
Maar was serieus. Kan je met die code dat elke keer doen of eenmalig om hem open te krijgen en moet je verder maar een kettingslot gaan gebruiken ofzo? | |
ThePlaneteer | vrijdag 21 juli 2023 @ 13:58 |
Die app is gewoon een optie hé. | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 14:00 |
Zo gaat het: Je stelt eenmalig een 3 cijferige code in in de app. Daar kun je ook kiezen of je wil unlocken als je er met je telefoon in de buurt komt, of andere dingen. Best handig. Vervolgens delete je de app, gooi je telefoon in de atlantische oceaan. Daarna kun je de rest van de levensduur van de fiets gewoon unlocken met die 3 cijferige code. Je kicklockt, unlockt, etc etc. Het is een soort backup code. | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 14:02 |
Ok ik ga het echt in jip en janneke taal uitleggen. https://support.vanmoof.c(...)unlocking-your-s5-a5 Laten we de S5 nemen. 3 mogelijkheden. 2 via de telefoon waarbij je dus ACTIEF je telefoon / app nodig hebt. De laatste mogelijkheid met een code (waarvan de helft 1-2-1 zal zijn maar goed andere discussie) moet: - eerst geactiveerd zijn - we weten niet HOE dit geimplementeerd is nadat er een sync is opgetreden met de app. Wat als de services uit zijn? Werkt dit nog steeds? Wordt de fiets gederigstreerd en werkt de code nog steeds? We weten het gewoon niet. Conclusie; jij praat over de HUIDIGE situatie. Ik praat over de situatie wanneer de services zijn UITGEZET. Verder prima dag verder. | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 14:03 |
Daarom zeg ik: Dan kan er geen synchrositie met de services meer optreden; maar we weten niet hoe het zit met de verbinding en 4g van de fiets zelf. Wat als iemand hem probeert te stelen? Lijkt alsof ze alleen maar een gps hebben en een signaal die verstuurt wordt als ik zo de filmpjes kijk? [ Bericht 4% gewijzigd door xzaz op 21-07-2023 14:14:46 ] | |
Wantie | vrijdag 21 juli 2023 @ 14:39 |
Onderstaande klinkt ook niet best, men wist kennelijk dat de fietsen onvoldoende uitontwikkeld waren, maar ging toch de markt op.https://www.gelderlander.(...)d-probleem~a2c4d2ef/ | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 14:43 |
Ik ga het niet nog een keer uitleggen. Die fiets staat niet 24/7 in verbinding met de app of een server. Je kunt ook midden in het bos staan, zonder telefoon, zonder 3g, zonder verbinding met de buitenwereld. En dan toch je fiets locken en unlocken. Dat wil er bij jou niet in en dat is prima, maar het wordt een beetje een herhaling van zetten waarin jij niet wil snappen hoe het in de praktijk werkt omdat je zelf nog nooit een vanmoof van dichtbij hebt gezien. | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 14:45 |
Dat staat in élk nieuws artikel van de afgelopen maanden en 500x in dit topic en was 1 vd hoofdoorzaken van dit faillissement. Je vertelt niets nieuws. | |
Wantie | vrijdag 21 juli 2023 @ 15:15 |
Ah, voor mij was dit nieuw. Ik had niet verwacht dat VanMoof vantevoren al wist dat ze fout bezig waren. Dat maakt het wel een stuk erger. | |
Modus | vrijdag 21 juli 2023 @ 15:18 |
Maar... ? Moet je die code dan ergens op je fiets intoetsen? Waar? Geen idee hoe dat werkt. | |
dop | vrijdag 21 juli 2023 @ 16:00 |
Vervolgens weer verder posten in dit topic en dingen claimen die niet kloppen of waar je totaal geen ervaring mee hebt. Er is je inmiddels ruim voldoende uitgelegd. Niemand die claimt dat software niet gehackt kan worden of dat er sprake kan zijn van een vender lock in. Maar ja software engineer blablabla. | |
dop | vrijdag 21 juli 2023 @ 16:00 |
Zucht | |
xzaz | vrijdag 21 juli 2023 @ 16:13 |
Gaat op de fiets. Wat de fiets doet weten we niet. In 't beste geval is het gewoon code == code en klaar. | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 16:35 |
Als je code 3,5,4 is: Je pakt je op slot staande fiets. Je drukt op een knopje. Dan druk je 3 keer op de knop, je wacht, je drukt 5 keer op de knop, je wacht, je drukt 4x op de knop. Je fiets zegt klik en is unlocked. | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 16:42 |
@Modus https://imgur.com/a/ZKOGAG4 | |
#ANONIEM | vrijdag 21 juli 2023 @ 18:03 |
![]() | |
Kreator | vrijdag 21 juli 2023 @ 19:40 |
![]() | |
voetbalmanager2 | zaterdag 22 juli 2023 @ 00:40 |
| |
Perrin | zaterdag 22 juli 2023 @ 00:41 |
Dat wordt kannibaliseren. | |
Sapstengel | zaterdag 22 juli 2023 @ 00:57 |
Als je fiets een app heeft dan weet je al dat het overbodige rotzooi is. Een fiets is gewoon wat metaal met wielen en desnoods een batterij en elektromotor. Niks geen gedoe met apps, digitale fietsbellen, sloten via apps etc. Dat is puur complex maken omdat het "high tech" of hip is en alleen maar extra kwetsbaarheden en onzin. | |
Basp1 | zaterdag 22 juli 2023 @ 07:59 |
En als midden in het bos de stroom van de accu op is werkt het dan ook nog? | |
Kidjuh | zaterdag 22 juli 2023 @ 08:23 |
Knap om in zo'n situatie terecht te komen. Daarom onnodige feature om toe te voegen. | |
dop | zaterdag 22 juli 2023 @ 08:27 |
ja en nee het kan ok functionaliteit brengen die sommige gebruikers graag willen. Shimano di2 Sram axs en fiets computers van Garmin, en wahoo. Zijn succesvolle voorbeelden. Ook. de extra functies op een vanMoof zijn verkoop puntjes die sommige consumenten willen. Elektronica op een E-bike klinkt niet gek eigenlijk. En ja natuurlijk zijn er ook nog mensen die liever een ouderwetse fiets hebben. Het bestaan van het een, is niet het ongelijk voor het andere. Geen fiets is de perfecte fiets voor iedereen. | |
Kreator | zaterdag 22 juli 2023 @ 08:34 |
En wat gebeurt er als er meteoriet op de aarde valt en er geen stroom meer is? Ja, dan zit je mooi te kijken met je Vanmoof. Als er minder dan 5% batterij is, gaan allerlei functies uit, zoals de motor, zodat vitale functies blijven werken. Dit staat ook allemaal gewoon op de website en er zijn dingen als google om dit op te zoeken. Ik snap dat je denkt dat je slimme vragen stelt, maar het bevestigt gewoon je geestelijke beperking. | |
Basp1 | zaterdag 22 juli 2023 @ 08:39 |
Vertel het publiek hier eens hoeveel een met spierkracht aangedreven race fiets met zo'n electrische schakelgroep van Shimano kost? Kwaliteit heeft een prijs. Bij van moof ging het om kwantiteit te halen waarbij de kwaliteit totaal uit het oog verloren was en ze ook nog eens zichzelf extra in de vingers sneden door extra extreme garanties te verkopen. Zoals we hier al lazen van een user die een nieuw band kreeg omdat van moof banden nooit meer lek zouden kunnen gaan. ![]() | |
Basp1 | zaterdag 22 juli 2023 @ 08:44 |
Het zit je blijkbaar heel diep dat je zo extreem met een persoonlijke aanval op een heel normaal gestelde vraag moet reageren. ![]() | |
Kidjuh | zaterdag 22 juli 2023 @ 08:48 |
Denk dat iedereen beetje klaar is met je achterlijke vragen die met 1 minuut googelen al beantwoord hadden kunnen zijn. | |
dop | zaterdag 22 juli 2023 @ 08:53 |
Een racefiets elektronisch schakelen begint bij de prijs van de duurste vanMoof. Dat een vanMoof gebreken heeft ontken ik niet. Dat neemt niet weg dat er geen behoefte is aan de geboden functionaliteit. Shimano Sram Garmin Wahoo verbeteren en veranderen hun producten ook telkens weer. | |
dop | zaterdag 22 juli 2023 @ 08:58 |
je hebt soms prima bijdrage aan dit topic, maar soms ook vragen en opmerkingen waar bij je zelf ook in de spiegel moet kijken. Wat is je punt, elk product heeft gebreken vanMoof uiteindelijk teveel op het laatst. Dat is hun ondergang geworden. Dat snapt iedereen. Die fouten en gebreken maken niet gelijk dat het hele idee slecht is. | |
Wantie | zaterdag 22 juli 2023 @ 09:32 |
Nou, hoe aardig is dat van Amslod:https://nieuwsfiets.nu/20(...)ers-met-omruilactie/ | |
slashdotter3 | woensdag 26 juli 2023 @ 10:36 |
https://www.nu.nl/economi(...)esloten-winkels.html Kapotte VanMoof-fietsen kunnen opgehaald worden bij gesloten winkels | |
Kidjuh | vrijdag 28 juli 2023 @ 09:29 |
Voor iedereen die met een kapotte fiets zit; https://upway.nl/pages/vanmoof-revive. | |
voetbalmanager2 | zondag 6 augustus 2023 @ 17:27 |
Vandaag blijkt dat het VanMoof personeel in Taiwan en de VS hun salaris over juli nog niet hebben gehad en dat daar voorlopig ook geen geld voor is. In tegenstelling tot de Nederlandse tak zijn deze 2 onderdelen nog niet failliet, maar dat lijkt een kwestie van tijd. | |
maily | dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:57 |
Bod Amerikaans bedrijf op failliet e-bikebedrijf VanMoof geweigerd door curatoren
| |
#ANONIEM | dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:21 |
Binnenkort ook in de letterspaghetti en op de vlag ? ![]() | |
Zelva | dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:27 |
![]() | |
stavromulabeta | dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:04 |
Het heeft absoluut een sterke merkreputatie. Net zoals Buckler. | |
spectrumanalyser | dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:08 |
lol, 89 euro alleen maar voor het ophalen, inspecteren en terugbrengen? het was te verwachten dat bedrijfjes hier op zouden inspringen. een starttarief van 89 euro is best fors bij een fiets. | |
spectrumanalyser | dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:12 |
Toch zijn er veel problemen geweest met de VanMoof fietsen. Sweex (computeraccessoires) had ook een goede reputatie. Totdat ze de Yarvik tablets en smartphones in de markt hadden gezet. Het hele spul kwam retour en nam Sweex mee in het faillissement. Slechte kwaliteit. | |
spicymchaggis | donderdag 10 augustus 2023 @ 21:18 |
Sweex is, net als bijv. Trust, altijd al rotzooi geweest. | |
Wantie | donderdag 10 augustus 2023 @ 21:27 |
Nee, 89 euro voor het ophalen, inspecteren, repareren en terugbrengen, exclusief onderdelen. | |
#ANONIEM | donderdag 10 augustus 2023 @ 21:28 |
Prijs kwaliteit van Trust tegenwoordig is meer dan prima, vooral in een VanMoof topic, waar blijkt daar duurkoop niet altijd kwaliteit is is dat een hele hele hele domme opmerking ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 10 augustus 2023 @ 21:30 |
zo lees ik dat niet. er staat minstens 89 euro. de grote grap is dat het niet arbeidsintensief werk is, zolang er onderdelen beschikbaar zijn. En daarvoor willen ze halfdefecte VanMoof fietsen inkopen? | |
spicymchaggis | donderdag 10 augustus 2023 @ 21:46 |
Je moet dan ook niet klakkeloos voor duurkoop gaan, net zo min als dat je voor Chinese wegwerptroep als Trust of Sweex moet gaan. | |
Wantie | donderdag 10 augustus 2023 @ 21:49 |
Dit lees ik: Geen idee hoe ze aan onderdelen komen. | |
Zelva | vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:22 |
Het kost je dus sowieso 89 euro voor het ophalen, terugbrengen en inspecteren. Voor de rest krijg je een offerte. Ik geloof er niets van dat ze de reparatie erbij doen in die 89 euro, want als iemand twee uur aan het sleutelen is bijvoorbeeld, kan dat nooit uit. Dat zou dan alleen kunnen als ze alleen de übersimpele reparaties doen en de rest als 'niet repareerbaar' beschouwen. Die hopen ze van fietsen af te halen die niet meer gerepareerd kunnen worden en waar klanten dan afstand van doen. En als de onderdelen er niet zijn, maakt dat ze natuurlijk niet uit. Die 89 euro is sowieso binnen. | |
Zelva | vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:36 |
Ze claimen ook dat ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel, maar daar zie ik op de site van Thuiswinkel niets van terug. | |
Wantie | vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:58 |
Dit staat op hun site: We rekenen alleen het vaste tarief van ¤89 en de kosten van de reserveonderdelen aan. De tijd die onze monteur aan je fiets besteedt, is gratis Daar zijn ze dus aan te houden. Verder weet ik het niet, ze kunnen ook de hoofdprijs vragen voor onderdelen, en de vraag nu is inderdaad: waar komen die vandaan? Plus dat ze 500 plekken verspreid over het hele jaar hebben. Ik laat een kapotte VanMoof niet pas over een half jaar repareren. | |
ThePlaneteer | vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:09 |
Nederlands toch? | |
Wantie | vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:15 |
Het merk, maar meer ook niet. | |
Zelva | vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:25 |
Heb ik gezien ja, maar hoe wil je ze er aan houden als ze zeggen dat ze je fiets niet kunnen repareren? Dan is het 0 uur arbeid, maar moet je wel 89 euro aftikken. 89 euro voor én je fiets laten ophalen én je fiets laten terugbrengen én ook nog eens volledig arbeid, ongeacht hoe lang dat is en dan ook nog enigszins schappelijke prijzen voor de onderdelen kan niet. Dat zou echt een koopje zijn. If it sounds to good to be true... | |
Wantie | vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:31 |
Klopt, dan ben je sowieso kwijt. Ja, ik zou het ook niet doen. Ik mijdt normaliter ook liever winkels die 80 euro onderzoekskosten rekenen als je electronica ter reparatie aanbiedt. Dat bedrag wordt wel in mindering gebracht op de uiteindelijke rekening als je akkoord gaat met de reparatie. Maar als reparatie te duur uitvalt bijvoorbeeld ben je sowieso die 80 euro kwijt, en je hebt nog steeds een kapot apparaat. | |
mschol | vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:56 |
ze verwachten dus een hoop fietsen die niet repareerbaar zijn en ze dus met 0 effort 89 euro kunnen vangen | |
Glazenmaker | vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:22 |
Echt een wonderlijk topic om te lezen dit. Fietsen van duizenden euro's zijn "rommel" en mensen kopen elektrische reservefietsen van hetzelfde prutsmerk. Ander kaliber wellicht maar mijn gratis gekregen Postcodeloterij fiets gebruik ik al 3 jaar als transportfiets en heb afgezien van een lekke band nog nooit gezeik gehad. | |
spectrumanalyser | zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:37 |
Ja die postcodeloterij-fietsen zijn van goede kwaliteit. Fietsenmakers waren zelfs boos op de postcodeloterij, omdat ze amper nog fietsen verkochten door die actie. | |
spicymchaggis | zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:47 |
Sweex en Trust zijn "plakmerken"; de producten worden in China geproduceerd en als je genoeg betaalt plakken die Chinezen een stickertje op het product met jouw merknaam er op. Yoko, Supertech enz. deden dat al in de jaren '80. | |
voetbalmanager2 | dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:18 |
| |
Duiveltja | woensdag 16 augustus 2023 @ 07:34 |
De consument heeft zijn lesje geleerd. En hopelijk de amsterdamse hipsters ook. Ergens natuurlijk wat leedvermaak over die groep. | |
Zipportal | woensdag 23 augustus 2023 @ 12:51 |
https://www.nu.nl/economi(...)er-dan-de-omzet.html | |
Kreator | donderdag 31 augustus 2023 @ 18:52 |
VanMoof gekocht door McLaren. https://www.reuters.com/m(...)-vanmoof-2023-08-31/ | |
Zelva | donderdag 31 augustus 2023 @ 23:20 |
![]() Denken blijkbaar echt dat de enige problemen financiële missers waren. | |
Kreator | vrijdag 1 september 2023 @ 06:58 |
Ja dat is wel hoe doorgaans grote internationale bedrijven zaken doen en bedrijven opkopen. "Oh dat zal wel alleen financieel een misser hebben Gehad. KOPEN!" Daarom hebben zij tientallen miljoenen te spenderen en ben jij als ultra expert over deze deal gewoon een arme fokker. | |
Basp1 | vrijdag 1 september 2023 @ 08:14 |
Ik ben benieuwd of deze partij ook de speciale onderdelen voor de huidige fietsen gaat blijven leveren of dat men toch de ontwerpen flink op de schop gaat gooien en met dealers gaat werken zodat mensen bij elke fietsenmaker terecht kunnen. ![]() | |
Kreator | vrijdag 1 september 2023 @ 08:56 |
In een ander artikel stond dat ze daar vanaf willen en met dealers willen gaan werken. Geen eigen winkels meer. Lijkt me een prima ontwikkeling. Het stond ook in dit artikel: But he said there will be some redundancies and under new management VanMoof will abandon its in-house retail store model, instead using third-party retailers to sell and service bikes, opening up new markets around the world for potential buyers. | |
AchJa | zaterdag 9 december 2023 @ 18:27 |
Met je vendor lock-in hipsterfiets... ![]() | |
mschol | zaterdag 9 december 2023 @ 18:38 |
tering, niet een beetje wanbeleid met dat soort bedragen ![]() | |
voetbalmanager2 | zondag 10 december 2023 @ 15:42 |
| |
Perrin | zondag 10 december 2023 @ 15:49 |
Lekker bezig geweest, die broers. | |
Zipportal | zondag 10 december 2023 @ 15:59 |
Wij wensen @KingRoland veel plezier met zijn VanMoof. | |
ReplaR | zondag 10 december 2023 @ 19:36 |
Vanmoof naar niet moven | |
icecreamfarmer_NL | maandag 11 december 2023 @ 11:08 |
Zakelijk gezien is zo'n vendor lockin goud. | |
Kreator | vrijdag 19 januari 2024 @ 15:06 |
test | |
Kreator | vrijdag 19 januari 2024 @ 15:08 |
Ik wilde graag nog even iedereen bedanken voor de positieve reacties rondom vanMoof. We kunnen weer verder: JOUW VANMOOF UPDATE Kickstart reparaties Goed nieuws! Deze week hebben we de eerste reserveonderdelen geleverd aan geselecteerde VanMoof-partners in Nederland en Duitsland. Voor bepaalde reparaties boek je nu direct een afspraak bij een VanMoof-partner bij jou in de buurt. Houd er wel rekening mee dat onze partners beschikken over beperkte voorraad en capaciteit. We gaan dit de komende maanden nog veel verder uitrollen - door vóór half februari nog eens 40 locaties toe te voegen, meer onderdelen te leveren, en uit te breiden naar meer landen. Op onze FAQ-pagina vind je onze nieuwste partners - dus houd hem in de gaten! Tevens: Hoe gaat het eigenlijk met je Qwic? | |
Marsenal | vrijdag 19 januari 2024 @ 15:53 |
Nou, ik zou m'n adem niet inhouden. | |
Zelva | vrijdag 19 januari 2024 @ 22:34 |
![]() ![]() Succes met je reparatie ![]() | |
dop | zaterdag 20 januari 2024 @ 14:36 |
Gisteren toevallig de VanMoof van mijn collega even na gekeken. Remblokken en remolie. Wel er zijn zeker dingen aan die fiets die lastiger te vervangen zijn, maar dit was net zo simpel of ingewikkeld als op elke andere fiets. Slot en alarm doen het ook nog gewoon. Ik zal er zelf nooit een kopen maar de doem scenario 's die hier voorbij kwamen blijken nog steeds onzin. | |
Basp1 | zondag 21 januari 2024 @ 10:23 |
LavoieVanMoof maakt een comeback in 2024 - dit kun je allemaal verwachten VanMoof maakt een comeback in 2024 - dit kun je allemaal verwachten Ze gaan ook stepjes uitbrengen. En meer gebruik maken van standaard onderdelen en verder een normaal reparatie netwerk opzetten. ![]() | |
Kapitein_Scheurbuik | zondag 21 januari 2024 @ 10:50 |
Volgens mij gaat het zozeer om lastig te repareren maar vooral dat er geen onderdelen te krijgen zijn omdat hij veel niet standaard onderdelen gebruikt. Dan is het misschien niet lastig te repareren maar zonder onderdelen begin je niet veel. | |
dop | zondag 21 januari 2024 @ 11:02 |
Tja en hoe denk jij dat ik remolie heb bijgevuld en remblokken vervangen, als ik die onderdelen niet kon krijgen? Er zijn zeker zaken die veel lastiger zijn aan de VanMoof maar het is niet dat je er niets aan kunt doen. Zou ik je nu aanraden er een te kopen, nee dat niet, maar het drama is niet zo groot als in dit topic wordt voorgesteld. Ik kan dat uit ervaring melden (dat is wat ik ook doe in mijn vorige post), jij zet daar tegenover dat je iets gehoord hebt, wat je eigenlijk helemaal niet in de praktijk hebt gecheckt. Mijn conclusie is dat er zat te repareren en onderhouden valt aan een vanMoof. Ook al zijn er ook zeker dingen die ik niet zou kunnen vervangen, het is echt niet zo dat je hem gelijk weg kunt gooien als er iets stuk gaat. Als je even kijkt naar de standaard slijtage onderdelen. Banden remmen ketting of aandrijfriem en eventueel wielen en spaken. Dan is dat allemaal te vervangen en verkrijgbaar [ Bericht 3% gewijzigd door dop op 21-01-2024 11:13:24 ] | |
Kapitein_Scheurbuik | zondag 21 januari 2024 @ 11:10 |
Ik denk dat een fiets uit meer onderdelen dan remblokken bestaat. | |
dop | zondag 21 januari 2024 @ 11:14 |
ik ook maar zie mijn toevoeging. Ik denk dat jij geen standaard slijtage deel kan noemen dat niet te vervangen is. Je hebt er namelijk helemaal niet naar gekeken, en ik inmiddels wel | |
Zipportal | maandag 22 januari 2024 @ 13:18 |
Kreator | maandag 22 januari 2024 @ 16:01 |
![]() ![]() ![]() | |
voetbalmanager2 | vrijdag 8 maart 2024 @ 12:05 |
45 miljoen en dan moet het UWV nog erbij komen ![]() | |
Zelva | vrijdag 8 maart 2024 @ 12:42 |
Dat was vorig jaar al zo, in wat voor de rest een niet al te positieve review is. Gaat echt een grandioos succes worden. | |
TargaFlorio | vrijdag 8 maart 2024 @ 14:54 |
45 miljoen euro ![]() | |
michaelmoore | vrijdag 8 maart 2024 @ 17:23 |
zijn zat betere fietsen te koop Gazelle vergeten soms ?? ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 08-03-2024 17:41:44 ] | |
Straatcommando. | vrijdag 8 maart 2024 @ 17:39 |
Nee dit keer gaat het wel goed hoor, koop vooral een nog duurdere. Echt. |