Ik ben vroeger 5 keer op vakantie naar Mallorca geweest, allen in de zomermaanden, best wel mooie eiland. Ik ben 3 keer in Playa de Palma geweest, een drukke toeristische plaats vooral hotels en appartementen en mooie strand aan boulevard. In elke zomermaanden komen vele jongeren uit Engeland, Duitsland en Nederland voor 2 weken op vakantie op Mallorca.
Playa de Palma/El Arenal is zeer grote internationale vakantieplaats waar vele vakantiegangers uit Europa komen en vooral in voorjaar en najaar veel bejaarden naar toe gaan. In Playa de Palma is zeer veel kroegen aanwezig in vele straten rondom hotels en appartementen die open zijn tot wel in middennacht (5.00 uur of zoiets). Verder is ook in Playa de Palma veel leuke terrasjes aanwezig waar je lekker kunt drinken met jouw vakantiegenoten. Transfer met de bus van luchthaven Palma de Mallorca naar Playa de Palma/El Arenal is ongeveer 30 minuten.
Enkele jaren kampt Mallorca meestal met zuiptoeristen die in hoogseizoen vakantie komen vieren. Ze gaan meestal naar Playa de Palma, meestal naar goedkope hotels of appartement. Ze gaan al s' middags tot zeer laat in de nacht zuipen in een kroeg of op een terras en slapen in de ochtend op het strand of in het hotel/appartement. Dat is voor eiland Mallorca een groot probleem. Daarom willen ze zuiptoerisme hard aanpakken zoals in Amsterdam. Daarom gaan ze met burgemeester van Playa de Palma overleggen wat de maatregelen kunnen zijn voor zuiptoerisme. Torenhoge boetes is mogelijke maatregel die ze willen invoeren als ze de regels weer overtreden,
Ik heb ooit wel meegemaakt toen ik zelf in Playa de Palma was, we gingen toen naar een zeer drukke kroegenstraat dicht bij onze appartement (nu dure hotel van Iberostar) en daar waren veel Duitse en Engelse jongeren die zo dronken waren. Ik was toen ook nog in 2006 voor het laatst op Mallorca, afgevlogen vanaf Enschede, gereisd met Transavia en de reisorganisatie was Holland International, we hadden voor 2 weken vakantie in een RIU-hotel waar alles inclusief was. In dat hotel waren ook vrij wel veel jonge Duitsers die vanaf 10.00 uur aan een pilsje waren, dat was bij het zwembad. Vond ik niet echt normaal, maar ja, iedereen moet zelf weten wat die wil in hun eigen vakantie.
Link:
https://www.telegraaf.nl/(...)egrijpen-zijn-boetes