AchJa | zondag 16 juli 2023 @ 12:27 |
[ Bericht 81% gewijzigd door AchJa op 16-07-2023 13:19:12 ] | |
AchJa | zondag 16 juli 2023 @ 12:28 |
Maar liever dat nog, dan het bord voor de kop van de zakenman... | |
Jahr00n | zondag 16 juli 2023 @ 12:39 |
Wat bezielt je om zo'n waardeloze fiets aan te schaffen voor alleen het uiterlijk. | |
maily | zondag 16 juli 2023 @ 13:02 |
Wat bezielt mensen sowieso om spullen te kopen enkel vanwege het logo? | |
michaelmoore | zondag 16 juli 2023 @ 13:06 |
ik vind hem niet mooi ook, moet je mijn gazelle eens bekijken 12 versnellingen wat een techniek de van moof schakel doos is steeds kapot en je ziet en niks aan | |
StateOfMind | zondag 16 juli 2023 @ 13:17 |
Dat vraag ik me ook altijd af bij mensen met peperdure (doch spuuglelijke) merkkleding als Balenciaga en Philip Plein. | |
Kreator | zondag 16 juli 2023 @ 14:13 |
Wat bezielt mensen op een forum om iedereen over 1 kam te scheren? | |
-XOR- | zondag 16 juli 2023 @ 15:19 |
Closed source, eigen reparatiepunten, overpriced, populair bij hippe yuppen, Van Moof is eigenlijk Apple maar dan zonder kwaliteit. | |
Kreator | zondag 16 juli 2023 @ 20:10 |
Je hebt toch niet echt een leven als je dit soort dingen doet. https://www.parool.nl/ps/(...)moe-worden~b1c1b8c5/ | |
michaelmoore | zondag 16 juli 2023 @ 20:22 |
nou sinds mijn Gazelle chamonix weer terug is van de fietsenmaker, kan ik me dat wel goed voorstellen, als je goede benen hebt dan heb je helemaal geen accu nodig , gewoon een hogere versnelling en je gaat bijna net zo hard afgezien van de irritatie dat je steeds dat ding moet opladen , mijn Gazelle Chamonix stap ik op en rij weg , zonder gepruts En de Gazelle is nog mooi ook na 8 jaar ![]() | |
Leandra | zondag 16 juli 2023 @ 20:36 |
We weten het nou wel, het is niet eens een elektrische fiets, dus simpelwet geen vergelijking of alternatief. | |
Black_Baron | zondag 16 juli 2023 @ 20:54 |
Haha! Wat is dit voor jank topic geworden joh. Vol met ouwe barrels. ![]() | |
Alpha0 | zondag 16 juli 2023 @ 22:04 |
Laat Apple nou net veel outsourcen, behalve de software. | |
Kapitein_Scheurbuik | maandag 17 juli 2023 @ 07:52 |
Het is natuurlijk een bepaald type yup dat hierdoor gedupeerd raakt. Ik denk dat dat ook de reden is dat er nu toch wat leedvermaak is bij sommigen vermoed ik. | |
Marsenal | maandag 17 juli 2023 @ 08:21 |
Het type yup dat zomaar een paar ruggen uitgeeft aan zo'n fiets is inderdaad een beetje een ergerlijk type, bijna net zoals het type dat op een veertig jaar oud stalen ros wilt blijven zitten om als een soort don quichote tegen electrische windmolens staat te vechten. Dat fietsen zoveel puristen kan leveren, uniek. | |
#ANONIEM | maandag 17 juli 2023 @ 08:21 |
12-jarige in de spoelkeuken van een restaurant? Ik hoop voor Flor dat de arbeidsinspectie niet meeleest ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2023 08:23:27 ] | |
Kapitein_Scheurbuik | maandag 17 juli 2023 @ 08:49 |
Inderdaad. Veel beter voor Flor om gewoon te fietsen op een normale fiets op zijn 12e. Compleet absurd om een kind van die leeftijd op een elektrische fiets van 3500 euro rond te laten rijden. Op die leeftijd moet je gewoon fietsen en je spieren en karakter ontwikkelen. | |
StateOfMind | maandag 17 juli 2023 @ 09:29 |
Nou wil nú niemand meer een Vanmoof hebben, maar ze zijn erg herkenbaar aan hun design. Een keer door een tunneltje met hangjongeren rijden en de 12 jarige had zijn dure fiets in mogen leveren. [ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 17-07-2023 10:01:01 ] | |
Duiveltja | maandag 17 juli 2023 @ 09:39 |
Dit ook wel. Het type dat persé een vanMoof moet hebben, omdat je toch echt niet met een Declathonnetje kan aan komen bij je vrinden. | |
Lokale_Notabele | maandag 17 juli 2023 @ 09:50 |
In de materialistische wedloop met de buren heb je in sommige kringen simpelweg een VanMoof nodig om wat punten op het scorebord te kunnen zetten. | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 09:58 |
Wat een gezeur man, ik ken een handje vol mensen die VanMoof rijden. Niet een daar van is grachtengordel of jup. Vergeleken met andere ebikes is het ook geen heel dure fiets. Dan verwacht in toch eerder een dure speedpedelec, Stromer bijvoorbeeld. | |
Eightyone | maandag 17 juli 2023 @ 09:59 |
En/of een Birò (zo'n 13000 euro per stuk). Sommige schoolpleinen in Blaricum e.d. schijnen er vol mee te staan. https://www.volkskrant.nl(...)e-stoep-af~b828a6c1/ | |
Duiveltja | maandag 17 juli 2023 @ 10:00 |
Ach die mensen hebben er de munnie voor. | |
Farenji | maandag 17 juli 2023 @ 10:14 |
Ja zoals het cliche gaat: we kopen dingen die we niet nodig hebben, van geld dat we niet hebben, om indruk te maken op mensen die we niet aardig vinden. | |
Troel | maandag 17 juli 2023 @ 10:18 |
Er zijn ook niet-elektrische fietsen van VanMoof. | |
michaelmoore | maandag 17 juli 2023 @ 10:22 |
Dan ging ik toch voor de Kalkhof met riemaandrijving https://www.kalkhoff-bikes.com/nl_nl/kh0110007v2022-endeavour-8 | |
ThePlaneteer | maandag 17 juli 2023 @ 10:22 |
Amsterdamse fietspaden zijn niet gemaakt voor die krengen. En elke VM owner die ik ken is yup | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 10:37 |
Nederland is groter dan Amsterdam (gelukkig) | |
ThePlaneteer | maandag 17 juli 2023 @ 10:49 |
Ook groter dan jouw vriendengroep, dat was een beetje het punt ![]() | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 10:52 |
Joh echt, mijn punt daar mee was juist dat het niet alleen een juppen fiets is. | |
Basp1 | maandag 17 juli 2023 @ 10:57 |
Het zijn design objecten waarbij de gewenste functionaliteit die een normale consument van een fiets verwacht uit het oog verloren was. In deze prijsklasse zullen er weinig onder modaal verdienden zo'n duur designobject aan kunnen schaffen. | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 11:02 |
Hou op, z'n ding heb je onder de ¤2500, en wat modaal betreft dat is ¤40.000 in een jaar. De gemiddelde fabrieksarbeider verdient dat tegenwoordig. Dat heeft echt niks met jup te maken. Als je in een grote stad woont is een ebike praktischer en betaalbaarder dan een auto. Het is helemaal geen duur design opject. De gemiddelde Cortina,gazelle of welke andere ebike kost ook gewoon ¤2000+ | |
Basp1 | maandag 17 juli 2023 @ 11:09 |
Je bestelde dit designobject voor onder de 2500 euro maar deze werd bij de meeste gedupeerden nooit geleverd. ![]() Fabrieksarbeiders die 38.000 op jaar basis verdienen, als ik hier waar ik werk in de werkplaats rondloop zouden de meesten een gat in de lucht springen als ze zoveel zouden gaan verdienen. ![]() | |
michaelmoore | maandag 17 juli 2023 @ 11:11 |
\maar een goed afgestelde lichte fiets met 8 versnellingen fiets net zo makkelijk in de stad, een Ebike , pedelec is voor lange afstanden Je moet hem wel steeds opladen en binnenzetten want electronica | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 11:16 |
Je hebt wel door dat modaal staat voor doorsnee/gemiddeld. Ben je dan al een juppie in jouw wereld? Dat er nu niet geleverd wordt snapt iedereen. Er zijn de afgelopen 15 jaar wel 200.000 van die krengen geleverd. | |
Lokale_Notabele | maandag 17 juli 2023 @ 11:25 |
Het design is eigenlijk ook best beroerd. Ik neem aan dat er geen bagagedrager opzit omdat anders het achterlicht geblokkeerd kan worden? Form over function. | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 11:26 |
Ben ik het verder helemaal mee eens. Maar kijk eens om je heen. Los van de VanMoof zie je in en om de stad tegenwoordig heel veel ebikes escooters en estepjes. | |
ThePlaneteer | maandag 17 juli 2023 @ 11:29 |
Niemand beweert dat er alleen maar yuppen op fietsen. Maar het is wel erg populair bij yuppen. | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 11:33 |
Bitterballen, bier, biefstuk en snitsels ook. Mijn punt is dat je niet speciaal type hoeft te zijn om z'n ding te hebben gekocht. Ik ontken niet dat er ook juppen zijn die er op fietsen. Wat is de reden om daar zo graag de nadruk op te leggen? [ Bericht 6% gewijzigd door dop op 17-07-2023 11:39:29 ] | |
Kreator | maandag 17 juli 2023 @ 11:37 |
De afgunst druipt er vanaf in dit topic. | |
Kreator | maandag 17 juli 2023 @ 11:39 |
Ik neem aan dat toen je 'bagagedrager vanmoof' googlede dat er ineens allerlei plaatjes kwamen van de fiets met bagagedrager? Of is het makkelijker om dingen aan te nemen zonder enige vorm van nadenken. | |
Basp1 | maandag 17 juli 2023 @ 11:41 |
Er is sowieso een verschil tussen gemiddeld en modaal Modaal en gemiddeld inkomen per leeftijd, opleidingsniveau en branche Dat er nu niet geleverd wordt terwijl je maanden aan het lijntje bent gehouden dat is erg zuur voor een grote groep mensen die in de marketing van deze designers is getrapt. Hoeveel fietsen van die 200.000 waren normale fietsen zonder motor? | |
Lokale_Notabele | maandag 17 juli 2023 @ 11:44 |
Zit er af fabriek een bagagedrager op ja of nee? | |
StateOfMind | maandag 17 juli 2023 @ 11:46 |
Ach een gefrustreerde fanboy ![]() [ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 19-07-2023 08:43:14 ] | |
Lokale_Notabele | maandag 17 juli 2023 @ 11:47 |
Een miskoop van 3,5k is gewoon pijnlijk dus ik begrijp het ergens wel. Dus dan maar met het verstand op nul net doen alsof het een fantastisch product is. | |
Basp1 | maandag 17 juli 2023 @ 11:49 |
Het is in ieder geval een verdienmodel overgenomen uit de auto industrie het basismodel relatief goedkoop aanbieden en elke optie voor een royale meerprijs aanbieden. Terwijl een bagagedrager natuurlijk iets is wat wij standaard in Nederland op stadsfietsen hadden zitten. Een speciaal sleuteltje moeten kopen om de hoogte van je zadel te kunnen verstellen. ![]() | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 11:49 |
Jij maakt de stelling dus ik zou zeggen maak hem eens hard met cijfers. Ipv dat aan mij te vragen. De VanMoof bezitters die ik ken rijden allemaal elektrisch. En het overgrote deel wat ik in de stad zie is ook elektrisch. Dus ik zou zeggen de meerderheid Natuurlijk is het nu zuur voor iedereen, daar zijn we het over eens Ik weet verder prima wat modaal is dat is heel ver van Juppie | |
Kreator | maandag 17 juli 2023 @ 12:08 |
Dat is een ander punt? Lul toch niet zo dom? 1800 euro. Wederom, een beetje dom. | |
spectrumanalyser | maandag 17 juli 2023 @ 12:13 |
Even zonder dollen. Die VanMoof van 1800 euro. Hoeveel KM heb je er mee gefietst en heb je problemen gehad? Zie bijvoorbeeld een defecte VanMoof S2 te koop voor 500 euro, waar 500 km op gefietst is. Dat was een fiets die 2 jaar terug 2000 euro gekost heeft. | |
Lokale_Notabele | maandag 17 juli 2023 @ 12:21 |
Waarom zit er af fabriek geen bagagedrager op? | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 12:41 |
vroeger had elke fiets velgremmen stalen velgen 3omm banden een ringslot velgdymamo Spatborden van blik en een jasbeschermer van goedkoop plastic. En van die fijne verlichting met een 3watt bolletje. En niet te vergeten z'n mooie vegroomde stalen bel Vroeger was alles beter. | |
Document1 | maandag 17 juli 2023 @ 12:46 |
Is er al een fundraiser gestart door iemand die nu de bakfiets weer van zolder moet halen? | |
Lokale_Notabele | maandag 17 juli 2023 @ 12:51 |
Wat is je punt? Wat is er vooruitstrevend aan het achterwege laten van een bagagedrager? Je levert functionaliteit in. Wat ik mij dus afvraag is of dit uit veiligheidsoverwegingen is vanwege het achterlicht. | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 12:55 |
google nu maar eerst eens naar een plaatje van een vanmoof met drager. voor je deze onzin blijft herhalen. de fietsenmarkt is tegenwoordig wat breder dan de gazelle uit 1971. de fiets zonder achterdrager was er al lang voor vanMoof vanMoof heeft ook functionaliteit die nooit op die gazelle heeft gezeten. | |
Farenji | maandag 17 juli 2023 @ 12:59 |
Tja misschien moet jij dat ook eens doen, want als je bijv een tas op de bagagedrager van je vanmoof bindt is je achterlicht al snel niet meer zichtbaar. Het is bij andere fietsen daarom ook gebruikelijk om het achterlicht te integreren in de bagagedrager, of te monteren op het achterspatbord. ![]() | |
Basp1 | maandag 17 juli 2023 @ 13:06 |
Vroeger was alles gestandaardiseerd en tegenwoordig nog steeds bij de meeste fiets fabrikanten. Ik heb nog nooit een fiets gekocht waarbij ik een speciaal sleuteltje moet aanschaffen om de zadelhoogte te verstellen. Altijd met een inbus of moersleutel kunnen verstellen. ![]() | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 13:06 |
hoeveel moeite denk jij dat het mij kost om 10 verschillende fietsen te posten die geen achterlicht en baggedrager hebben. dat is bij die fietsen toch als de keuze die je als consument maakt. er is niet 1 beste fiets of 1 beste design. wat jij mooi vind kan ik lelijk of onhandig vinde. verder claim ik niet dat een vanmoof een geweldige fiets is. mijn smaak is het verder niet. dat wil niet zeggen dat er geen markt voor is | |
Lokale_Notabele | maandag 17 juli 2023 @ 13:08 |
Haha wat een waanzinnig slecht design. Hiermee in het donker over een dijk fietsen zou gekwalificeerd moeten worden als zelfmoordpoging. | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 13:10 |
je bent duidelijk niet erg thuis in de fietsen markt. neem de komst van schijfremmen vering, 7 speed naar 8 naar 9 naar 10 naar 11 naar 12 electronisch schakelen belt drive, pressfit, steekassen, enzovoort. waar is de standaard in dat alles | |
Farenji | maandag 17 juli 2023 @ 13:14 |
Het gaat er vooral om dat een zichtbaar rood achterlicht wel verplicht is, iig in Nederland, als je in het donker fietst. Dus het kan zeker meegespeeld hebben, dat men dacht "laten we er standaard maar geen bagagedrager op zetten want daarmee blokkeer je het achterlicht". | |
Basp1 | maandag 17 juli 2023 @ 13:16 |
allemaal gebouwd met onderdelen afkomstig van grote leveranciers als shimano waar iedere fietsenmaker reservedelen van kan blijven bestellen dat is gewoon standaardisatie. ![]() | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 13:19 |
tja vroeger moest elke fiets ook nog 20cm wit op het spatbord en een reflector. ik weet dat de wetgeving nog wat achterloopt maar je krijgt echt geen prent meer voor die dingen. de verlichting vroeger was heel wat slechter dan tegenwoordig. je kunt er best iets van vinden maar je overdrijft nu gewoon om het overdrijven of zeuren. | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 13:22 |
En vanMoof koos er voor om niet afhankelijk te zijn van Shimano. niet eens een rare keuze gezien de wurgreep waar in shimano soms de markt heeft. Ga eens aan fietsenmakers vragen met wat voor wachtijden die te maken hebben gehad voor onderdelen. en nogmaals voor de duidelijkheid ik ga niet beweren dat vanMoof geweldig is maar ik zie geen goede argumenten waarom het soms niet anders kan of moet. | |
alopio | maandag 17 juli 2023 @ 13:27 |
Dit is echt een kansloos design, niet alleen met een tas op je bagagedrager is je achterlicht niet te zien, maar met een lange jas / regenjas (in de winter is het toch eerder donker) valt die gewoon over je achterlicht heen. Design boven veiligheid | |
Lokale_Notabele | maandag 17 juli 2023 @ 13:28 |
Wat dacht je van de negatieve contributiemarge per fiets? Hoe meer fietsen VanMoof verkoopt, hoe meer verlies ze draaien. | |
Basp1 | maandag 17 juli 2023 @ 13:30 |
Dus je bent het nu wel mee eens dat onderdelen van gerenomeerde leveranciers gebuiken ook een vorm van standaardisatie is? Een eigen sleutel en verbinding ontwikkelen om een zadelpen te verstellen ik zie voor een consument er echt geen meerwaarde in. ![]() | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 13:32 |
tja dat zie ik ook wel, maar als je product wel een succes word dan is er daarna ook een grotere up. daar zijn ook genoeg voorbeelden van Tesla, Apple. En ja ook genoeg die hun neus stoten en daar is vanMoof er nu ook een van. | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 13:36 |
nee dat ben ik maar deels met je eens. shimano veranderd elk jaar weer van alles aan die zogenaamde standaarden. als je als relatief kleine producent in de markt mee wil dan is shimano ook echt geen garantie naar de top. over de kwaliteit van shimano ben ik overigens wel te spreken, daar zal je me niet over horen | |
Farenji | maandag 17 juli 2023 @ 13:50 |
Je hebt het weer alleen over shimano hier, en die hebben wel een vrij grote grip op de markt, maar het ging om het verstellen van je zadel. Als dat niet met een standaard imbusje of steeksleutel kan maar dat je daar een of ander custom ding voor nodig hebt, dan ben je gewoon af als fietsenfabrikant. Overigens kun je een shimano versnelling ook gewoon afstellen met standaard gereedschap. Dat ze intern in de hub eigen oplossingen gebruiken is natuurlijk niet zo gek, zo'n ding hoef je toch praktisch nooit open te maken. Voor rohloff geldt wat dat betreft exact hetzelfde. | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 13:57 |
Je zult toch echt een keuze moeten maken of dacht jij remhandels bij shimano en de schijfremmen bij sram en dan de cranks bij Campagnolo. en wat zadel verstellen betreft ik ken de vanmoof modellen niet allemaal, maar is een Torx 30 de speciale sleutel waar jij het over hebt (net even bij colega met een S4 gekeken) kan overigens ook een voordeel noemen van een zadel dat niet iedereen eenvoudig los kan maken. je fiets op het station zetten zonder dat je zadel gestolen is. je kent het vast ook wel van de velgmoeren van een auto [ Bericht 7% gewijzigd door dop op 17-07-2023 14:02:51 ] | |
Basp1 | maandag 17 juli 2023 @ 14:04 |
Maar als je de keuze gemaakt heb kun je bij bijna alke fietsenmakers langs komen om er iets aan te laten vervangen omdat hiervan op normale manieren reservedelen te krijgen zijn die met het bestaande gereedschappensets te monteren zijn De meeste consumenten hebben geen torx setjes thuis en waarom zou een fietsenmaker daarvan setjes hebben als ze toch geen reserve onderdelen voor die fietsen kunnen krijgen... | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 14:09 |
Ga weg man elke fietsenmaker heeft een t30 en in elke bouwmarkt kun je ze zo kopen. dit is echt zielig doen om niks. ik heb geen vanMoof maar op verschillende van mijn fietsen zitten ook torx boutjes (Op 1 ook op het zadel) [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 17-07-2023 14:42:00 ] | |
Mr_Belvedere | maandag 17 juli 2023 @ 14:11 |
https://www.security.nl/p(...)ptiesleutel+te+maken
| |
Farenji | maandag 17 juli 2023 @ 14:15 |
Ok, dat wist ik niet. Torx is behoorlijk standaard. Alleen in de meeste multitools voor fietsen vind je vaak wel een T25, maar geen T30. T25 wordt best vaak gebruikt, oa voor bagagedragers (zoals Tubus) en remmen (zoals Magura). Maar als we het toch over zadels hebben... bij een Brooks zadel krijg je een speciaal sleuteltje dat aan geen enkele standaard voldoet, dat je nodig hebt om het leer te spannen. Het kan dus nog erger dan vanmoof. ![]() | |
Mr_Belvedere | maandag 17 juli 2023 @ 14:27 |
Ook wel interessant: https://www.iculture.nl/nieuws/cowboy-vanmoof-app/
| |
stavromulabeta | maandag 17 juli 2023 @ 14:40 |
Cowboy zal er ook eigenbelang bij hebben. Wanneer er een enorme commotie ontstaat doordat VanMoof-eigenaren met een onbruikbare fiets achterblijven, zal iedereen wel 10x nadenken voordat hij/zij een Cowboy met vergelijkbare technologie koopt. | |
Basp1 | maandag 17 juli 2023 @ 14:45 |
Het waren 2 mooie weken om je van moof bij kwikfit te laten repareren. ![]() KwikFit: VanMoof-onderdelen zijn op | |
Kreator | maandag 17 juli 2023 @ 15:22 |
Ik heb er nu 3000km mee gefietst in ongeveer 3 jaar. Dus niet zo heel veel, maar ook niet extreem weinig. Het grootste en enige probleem tot nu toe was een lekke band (vanMoof zou geen lekke band moeten kunnen krijgen zei men), dus ik kreeg gratis een nieuwe band. Dit kon bij mijn lokale fietsenmaker en de rekening kon worden gedeclareerd. Best wel goed geregeld. Geld was er binnen no time. | |
Kreator | maandag 17 juli 2023 @ 15:26 |
Ja, dit werd een week geleden ook gepost in dit topic. (deel 1 of 2). | |
Farenji | maandag 17 juli 2023 @ 15:46 |
Haha zoiets zei men over de Titanic ook. | |
stavromulabeta | maandag 17 juli 2023 @ 16:19 |
Dat valt toch wel mee? Als mijn Shimano-cassette het niet meer doet, kan ik er met hetzelfde gemak een Sunrace opschroeven. Als mijn magura-remblokjes versleten zijn, kan ik uit meerdere merken kiezen om ze te vervangen. Als ik als fabrikant een compleet nieuw remsysteem er op wil zetten omdat ik er met Magura contractueel niet uitkom, kan zonder of hooguit hele beperkte ingrepen in het ontwerp, voor Shimano of SRAM-kiezen. | |
dop | maandag 17 juli 2023 @ 16:41 |
shimano is minerale olie, Sram Dot, Magura royal blood. ze hebben elk de afgelopen jaren verschillende varianten remblokken in de markt gezet. het elektrisch schakelen van alle grote spelers heeft een eigen standaard en is niet uitwisselbaar en is ook nauwelijks tot geen onderdelen van te vinden van een andere fabrikant. de wachttijden voor onderdelen is bij alle 3 lang geweest. beltdrive zelfde verhaal genoeg fabrikanten die geen fietsen konden leveren omdat er gewoon geen onderdelen waren. nee ook in die hoek was het geen rozengeur en maneschijn remblokken vervangen kan elke fietsenmaker bij een vanMoof en blokken kun je ook gewoon krijgen bij andere merken. is niet ingewikkelder dan bij andere merken [ Bericht 5% gewijzigd door dop op 17-07-2023 17:02:10 ] | |
tjoptjop | maandag 17 juli 2023 @ 19:33 |
En wat is nou eenmaal een fietsmerk/producent? Veel meer dan assemblage van onderdelen van derden is het niet. Enige waar je invloed op hebt is het frame, die kun je naar spec laten maken. Maar veel fietsmerken kopen al gewoon open frames ook. Dan kun je je nauwelijks onderscheiden. Wat dat betreft kon ik de poging van Van Moof om meer intern te houden wel waarderen. Jammer dat het zo'n broddelwerkje is geworden. | |
Farenji | maandag 17 juli 2023 @ 20:29 |
Natuurlijk zijn de onderdelen allemaal van derden afkomstig. Want die zijn daar in gespecialiseerd en hebben ze al helemaal uitontwikkeld. VanMoof had de arrogantie dat ze dachten dat ze dat allemaal wel even zelf konden verzinnen en inelkaar vrotten en dat was een grote vergissing want op al die kinderziektes die andere fabrikanten al lang hadden opgelost maar bij VanMoof tegelijkertijd omhoog kwamen liep alles vast. | |
ESF1Gamer | dinsdag 18 juli 2023 @ 07:41 |
https://nos.nl/l/2483207 Nu officieel failliet | |
Jor_Dii | dinsdag 18 juli 2023 @ 07:43 |
![]() | |
superniger | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:23 |
En failliet. | |
DelanoMilano | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:31 |
Geen probleem mee ik rij toch scooter | |
PzKpfw | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:34 |
Dat krijg je met die paddestoelengroei aan nieuwe merken die hip willen doen. | |
NaarMensje | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:37 |
Heel mooi. | |
mschol | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:42 |
nu wachten op de doorstart ![]() | |
Farenji | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:44 |
Haha, blijven hopen he ![]() | |
Mr_Belvedere | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:44 |
Excuus, dat had ik niet gezien. | |
Jor_Dii | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:44 |
Imago van dat bedrijf is compleet verneukt natuurlijk, lijkt me water naar de zee dragen. | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:48 |
Van moof 2.0 waarbij alleen de design feature van de doorlopende stang in stand zal blijven. ![]() | |
mschol | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:50 |
sorry, ik had een /s moeten toevoegen wat mij betreft mag een merk als dit heel gauw sterven | |
Tengano | dinsdag 18 juli 2023 @ 08:58 |
Pfff.... ik begrijp nu pas via het nieuws dat al die onderdelen, en dus de complete techniek die in die fietsen zit allemaal propriety, custom-made, in eigen beheer gemaakte onderdelen zijn. Wat een risico hebben die genomen ![]() En we wisten al dat het totaalconcept daarvan te matig functioneert. Nou snap ik waarom er nauwelijks partijen zijn die die ellende, vindt opnieuw het zwarte garen uit oplossing, willen overnemen. Brrrr..... No thanks ![]() ![]() | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:05 |
Nee daar zit weinig levensvatbaars in vrees ik. | |
Tengano | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:08 |
Wat je vooral overneemt zijn de problemen waar vanMoof zelf al niet uitkwam en dat valt met standaardoplossingen waar andere ebike bedrijven over beschikken dan niet te fixen. Hier moet je gewoon je vingers niet aan willen branden. De Tyfus voor ze ![]() Enige kans die bestaat is dat andere bedrijve nu frames gaan maken die diezelfde look hebben, omdat die blijkbaar gewild is, maar dan wel met standaard onderdelen. | |
Duiveltja | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:09 |
Het is goed nieuws voor kopers van e-bikes. Die weten dat ze sowieso moeten gaan voor een fiets zonder app en waarbij onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn. ![]() E-bikes mogen wat mij betreft ook verboden worden voor jongeren. Die zijn al vadsig zat. ![]() | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:09 |
Wat overblijft is de fietsen kannibaliseren, reserveonderdelen zullen steeds duurder en schaarser worden en fietsenmakers die zo'n fiets kunnen en willen repareren ook. | |
Tengano | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:15 |
Ik heb alleen geen enkel beeld of dat haalbaar is. Bij veel ebikes zie je dat de motor, de accu (met vooral de controller) en het display op elkaar zijn afgestemd via hun Macadressen? oid. Als dat niet matcht kun je dus bij dergelijke fietsen niet zomaar even een andere motor of displaytje er op zetten. Ik heb totaal geen idee hoe dat bij vanMoof is, maar ik las hier al dat het eea via een centrale server loopt. Ik denk dat de meeste fietsenmakers gaan bedanken als je met zo'n fiets aankomt om te repareren ![]() Wss willen ze hem nog niet eens inruilen. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:15 |
Dan pakken ze wel een scootertje. | |
Duiveltja | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:17 |
Dat zou ook naar 18+ moeten. | |
Tengano | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:17 |
Als ik zo'n fiets zou hebben en er tot nu toe erg tevreden over was, zou ik nu wel met geknepen billen zitten ![]() | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:20 |
Heel zuinig op zijn, niet door regen en plassen fietsen ![]() | |
Troel | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:21 |
Mijn vriend heeft een heel oud model zonder motor en daar zitten gelukkig heel veel 'normale' onderdelen in. Gelukkig. | |
Raw85 | dinsdag 18 juli 2023 @ 09:21 |
Als er straks geen nieuw zadel meer te krijgen is zou ik pas echt met samengeknepen billen zitten | |
michaelmoore | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:00 |
https://www.telegraaf.nl/(...)-rechtbank-amsterdam Zo het is gedaan met van Moof. eens , nu niet meer
| |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:05 |
nieuws draagt natuurlijk ook op veel onzin. dingen als voorwielmotor remmen wielen en aandrijving hebben ze echt niet allemaal in eigen beheer ontwikkeld. het is een samenvoeging van bestaande technieken en onderdelen die niet door de mainstream onderdelen fabrikanten worden gemaakt. er zitten zat dingen op die duidelijk gewoon aan bestaande standaarden voldoen. naaf breedte, wiel grote, balhoofdlagers, crankstel, bandenmaat. remschijven, remklauwen., pedalen, handvatten. en vast nog veel meer ik heb de VanMoof niet uit elkaar gehaald maar ik ben er vrij zeker van dat ik buiten het elektrische deel plus software, eigenlijk alles zou kunnen maken of vervangen met bestaande onderdelen en kleine aanpassingen. ga ook eerlijk zeggen dat ik niet weet welke componenten de meeste problemen geven, maar ik verwacht dat het voor 90% gaat om de elektrische componenten. overigens zou een bedrijf Cowboy mogelijk wel iets uit de boedel willen vissen. al zou het alleen maar het merk en design zijn. [ Bericht 5% gewijzigd door dop op 18-07-2023 10:11:08 ] | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:10 |
Ik verwacht wel een doorstart hoor. Toch wel fijne klantenkring met de nodige centjes en naamsbekendheid, daar springt vast wel iemand op in zou je zeggen. Zal dan wel iets worden zonder reparatiegarantie dus je bent als klant alsnog wel de lul. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:12 |
precies denken in mogelijkheden en niet in problemen. klanten die genoeg centjes hebben zijn overal welkom | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:12 |
En dan al die custom onderdelen gaan produceren? QA opzetten? Winstgevend maken? No way, niemand gaat dat doen. Bovendien is de glans nu ook wel van het merk af. Dit is echt voor niemand aantrekkelijk meer, daar valt geen cent aan te verdienen. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:13 |
zie Cowboy het bestaat al | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:14 |
Ja Cowboy zal de klanten wel willen maar VanMoof zijn problemen en verlieslatendheid niet. | |
Drekkoning | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:15 |
E-shifter bijvoorbeeld is echt wel een uniek onderdeel specifiek ontworpen en gefabriceerd voor VanMoof. Die vind je niet in hetzelfde ontwerp terug in andere fietsen. En dat is net een onderdeel dat heel veel issues geeft en de fiets onbruikbaar maakt. Nu heb je dus én geen garantie meer én dat onderdeel is überhaupt bijna niet meer te krijgen. | |
michaelmoore | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:17 |
De curator zal die onderdelenfabricage wel uitbesteden aan een bedrijf daar zit geld in | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:18 |
de Eshifter is daar inderdaad een prima voorbeeld van. is daar een standaard voor bij andere onderdelen producenten? ik zeg toch vrij duidelijk dat ik denk dat de grootste problemen bij de elektrische componenten zitten! als bosch failiet gaat, kan ik dan terug vallen op shimano onderdelen, of Bafang? [ Bericht 13% gewijzigd door dop op 18-07-2023 10:23:44 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:21 |
![]() | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:23 |
Cowboy is waarschijnlijk het volgende hipster ebike merk die gaat omvallen vorig jaar 40 miljoen omzet en 30 miljoen verlies. ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:25 |
VanMoof was bij het eerste model al direct zeer ambitieus bezig. De verlichting werd speciaal ontwikkeld. Ook niet-electrische fietsen blijken nogal defecten te vertonen. de e-shifter is helemaal een ramp. vermoedelijk door het ontbreken van isolatie kan vuil bij de electronica komen. Dan ontstaat de error code. Dan kan de fiets niet meer wisselen van versnelling. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:26 |
gezien de oplopende voorraden zullen er nog wel meer fietsenbouwers rode cijfers gaan schrijven. geen idee hoe het met de financiering van Cowboy zit. als die snel geld nodig hebben omdat ze maar kort lopend gefinancierd zijn dan zal het voor hen zeker ook moeilijk worden | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:29 |
Sheesh. Dan ben je wel dapper als je daarin investeert ![]() | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:30 |
Dat is ronduit rommel. Als je zulke bagger ontwerpt, er een marketing-strik omheen doet en verkoopt aan nietsvermoedende klanten, verdien je ook faillissement. Eigenlijk pure oplichterij, klanten willens en wetens opzadelen met gammele meuk. | |
bianconeri | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:31 |
Een fiets in en uit het westen. Nog nooit 1 van gezien. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:33 |
In delen van Amsterdam zag je er echt heel veel. | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:38 |
en buiten de randstad in de rest van Nederland zag je er er bijna geen. ![]() | |
bianconeri | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:39 |
En waar ligt Amsterdam? In het westen inderdaad...... Wat ik al zei een fiets van het westen, daar buiten zie je ze totaal niet. | |
Nielsch | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:42 |
Tis ook echt dikke onzin. Ik was laatst in de fietsenstalling van de middelbare school van m'n oudste dochter (12 t/m 18 jaar). Ruim 99% van de fietsen is gewoon normaal, zonder motortje. En ja, wij wonen ook in een VanMoof stad (niet dé VanMoof stad). En er komen echt kinderen van ver, omdat het een categoraal gymnasium is met een regiofunctie. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:53 |
en dan nog, moet ieder lekker voor zichzelf bepalen. ik schat dat 90% die er hier er op zit te aftegeven zelf braaf hun woonwerk kilometers en de boodschappen met hun gevoelige kontje in de auto zitten. er zijn ook tijden geweest dat je een verwent nest was als je überhaupt een fiets had. afgunst en afgeven geeft ze blijkbaar een goed gevoel. wat mij betreft is rijden op een Ebike al een behoorlijke vooruitgang t.o.v. met je kont in het OV of een auto gaan zitten. zo negatief hoeft het allemaal niet te zijn | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:58 |
Best dop waarom wordt gefundeerde kritiek door jou toch steeds weer als afgeven en jaloezie geïnterpreteerd? | |
Nielsch | dinsdag 18 juli 2023 @ 10:59 |
maar het is dus niet gefundeerd, deze zeurpiet doet net alsof de jeugd niet meer kan fietsen terwijl de meeste jeugd gewoon op een normale fiets fietst. en daarnaast, vroeger had je - al vanaf eind jaren '40 - ook jongeren op een gemotoriseerde solex en later op een vespa, puch, peugeot of andere merkige brommers en scooters... maar deze kerel doet net alsof je vroeger in je blote knieën door de sneeuw naar school moest kruipen... [ Bericht 7% gewijzigd door Nielsch op 18-07-2023 11:06:05 ] | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:01 |
Je wil beweren dat er in dit topic alleen maar gefundeerde kritiek staat? lees eens terug, en wordt wakker. | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:01 |
Ik weet nog dat wij vroeger op onze handen werden gezet en dan alleen met de knokkels vd vingers de straat mochten raken als we naar school liepen, want anders werden je schoenen vies. Weet je, gewoon andere tijden. Anyway, ontopic. Zonde dat het failliet is, maar leek me verder de enige uitkomst van dit verhaal. Zonde voor mijn reeds afgeschreven fiets, maar triest voor de medewerkers en het merk. Hopelijk komt er nog iets van een mogelijkheid om reparaties uit te kunnen voeren. | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:03 |
Ja, het posten van een 46 jaar oude gazelle met de boodschap 'dood aan alle elektrische fietsen' is super gefundeerd. | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:05 |
In de praktijk is een doorstart vooral de lusten overnemen en niet de lasten. Dingen als garantie, personeel hoef je je niet aan te branden. Dingen als patent, merknaam, technologie en productielijnen kunnen voor bepaalde partijen interessant zijn. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:06 |
Je bent echt een briljante ondernemer als je aan zo'n verlieslatend concept na faillissement en bijbehorende aantasting van de merkwaarde alsnog weet te verdienen.. Maar we zullen zien. | |
spicymchaggis | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:10 |
Die medewerkers hebben waarschijnlijk al lang en breed en andere baan en het merk "VanMoof" is inmiddels dusdanig besmeurd dat het geen verlies is. Eigenlijk kent dit faillisement alleen maar winnaars. | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:10 |
Dus vanwege Micheal Moore's dementie moet alles over een kam geschoren worden.. ![]() Vertel het publiek nog eens het verhaal hier dat je het gebruik van bijvoorbeeld Shimano onderdelen geen standaardisatie vind en hetzelfde beschouwd als van moof met alles custom bedacht. ![]() | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:12 |
Dat valt wel mee. Ten eerste is een doorstart best populair, vooral in grote faillissementen is er in meer van de helft van de gevallen een doorstart. Ten tweede, er zijn enorm veel bedrijven die van een verliesgevend concept pas later winstgevend worden. Daar hoef je niet per se een briljante ondernemer te zijn. Een doorstart hoeft zelfs niet hetzelfde concept te betekenen. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:14 |
Ben toch erg benieuwd hoe je dat concreet ziet bij een fiets die helemaal bestaat uit zelf-ontworpen en zelf-geproduceerde onderdelen waar allerlei kwaliteitsproblemen mee zijn. Bovendien gaat zo'n faillissement ook een nekslag geven aan die bestaande keten. Als je wil doorstarten zal er eerst een heleboel geld bij moeten en vervolgens moet je de boel zo op de rit krijgen dat de fiets weer winstgevend wordt. Dat is nogal een taak. Het is de broertjes Carlier iig niet gelukt in al die jaren. En die surften mee op de golf van hipheid van het merk, waarvan de bubbel nu wel gebarsten is met het faillissement en alle vuile was die op straat ligt. [ Bericht 7% gewijzigd door Perrin op 18-07-2023 11:20:17 ] | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:16 |
Een bestaande fiets producent met kennis zal vast wel goed kunnen uitdokteren waar kostenefficientie kan worden behaald en waar de exacte kwaliteitsproblemen vandaan komen. Een doorstart betekent niet dat je exact hetzelfde bedrijf weer voortzet he. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:17 |
Als je het VanMoof concept met zelf-geproduceerd en zelf-ontworpen spul opgeeft, wat neem je dan precies over? Het design en de onderdelen zijn onlosmakelijk verbonden bij die fietsen. | |
Farenji | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:17 |
Bij heel veel doorstarts gaat het om compleet andere dingen, vaak gaat het dan om een dienst die makkelijk overgenomen kan worden. En vaak gaat het dan alleen om het klantenbestand, dat dan wordt overgeheveld naar een eigen dienst die al bestaat. Dat is met vanmoof met uiterst specifieke producten veel lastiger, want je kan natuurlijk niet tegen de klanten zeggen, "hoi wij zijn de nieuwe vanmoof en hier heb je een gazelle met middenmotor, daar kun je ook lekker mee fietsen!" En je kan ook niet zomaar even de problemen oplossen die vanmoof genekt hebben, want dan moet je bijna opnieuw beginnen. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:18 |
Joh ga jij nog eens vertellen dat een t30 een speciaal sleuteltje is. ik heb uitgebreid uitgelegd dat bij andere leveranciers in ebike onderdelen ook geen standaard is en dat shimano zijn standaarden ook constant veranderd. ze maken wel beter onderdelen dan vanMoof, absoluut. maar jij voelt je duidelijk aangesproken dus ik zal vast een punt hebben, niet waar. | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:19 |
Patenten, design, merknaam, klantendatabase, complete productielijn. Een curator gaat verkopen wat ie verkopen kan. VM heeft het concept van Apple gekopieerd, maar wilde alleen veel te hard gaan. Het kent ook exact dezelfde problematiek als Apple begin jaren '90, toen zij ook op het punt stonden failliet te gaan. Nogmaals, bestaande fietsenbouwers hebben veel beter idee waar je kosten op kunt besparen bij productie en waar je vanwege kwaliteit niet op moet besparen. Als een bestaande al een complete productielijn heeft en, ik noem maar wat, veel betere naven kan produceren kunnen ze echt wel aan het product schaven om het niet zo kansloos ding te maken. Want we moeten niet opeens beweren dat een VM van slechte onderdelen aan elkaar hangt. Daarvoor hoef je niet per se 'opnieuw' te beginnen. Maar we zullen zien. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:21 |
Ik denk dat alleen de klantendatabase en misschien het uiterlijk nog wat waard is, maar dat laatste betwijfel ik ook. Je hebt niet zo veel aan dat uiterlijk zonder alle custom onderdelen en het merk (en dus het design) is inmiddels behoorlijk bezoedeld. Wie wil zich nu al die ellende met die custom onderdelen op de hals halen? | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:24 |
Die custom onderdelen worden imbedded in exact dezelfde fabrieken gemaakt als andere fietsen, dus daar valt aan te sleutelen. VM is niet eigenaar van de productielijnen dus het is helemaal geen gegeven dat men vastzit aan custom onderdelen. | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:25 |
Inderdaad. Alleen maar gefundeerde correcte kritiek in dit topic. Chapeau. | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:29 |
Het bericht op nu.nl mist wel de onderstaande nuance die op een andere site staat. "Het faillissement betreft alleen de Nederlandse tak van het bedrijf. VanMoof blijft bestaan in Taiwan, de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk." De vraag is dan wat van de patenten en intellectuel eigendom zou bij welk onderdeel ondergebracht zijn. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:29 |
ik kan me prima een vanMoof voorstellen met een ander type beltdrive en zonder eshifter. maar wel met voorwielmotor, die er verder uiterlijk niet heel anders uit ziet. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:30 |
Die landen gaan ook snel genoeg op de fles nu de NL hoofdvestiging weg is. Zit je dan met je te dure hipster fiets. Waarom kopen mensen zulk spul? Koop gewoon een goed en degelijk bekend merk, heb je al deze ellende niet. | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:31 |
We moeten ook niet doen alsof de gemiddelde VM rijder dat ding heeft gekocht omdat het een custom shifter heeft. Je kunt vrij makkelijk onderdelen vervangen voor kwalitatieve generieke onderdelen en nog steeds een echte VanMoof te hebben. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:32 |
Zoiets zou nog wel de moeite waard kunnen zijn om te onderzoeken. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:32 |
Ja mij leek dat onmogelijk maar als dat mogelijk is dan lijkt me dat een van de weinige zinnige opties voor een doorstart. | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:34 |
Ja mijn enige angst is dat de curator vast al elke fietsfabrikant in Nederland aan de lijn heeft gehad en dat daar nog niks is uitgekomen... | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:35 |
zeker en nu wil ik niet gelijk beweren dat het gelijk een geweldige fiets is, of dat dit dan de oplossing is. Ik zie ook wel beren op de weg, er zijn uiteindekijk ook gewoon veel verschillende producenten en er is veel concurentie. maar het is wel een type fiets waar markt voor lijkt te zijn. al is het maar in de randstad. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:40 |
Als je zulk design met meer standaard onderdelen kunt regelen dan heb je een prima concept. Het design van veel van de populaire merken is niet om aan te gluren. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:42 |
![]() als het om fiets design gaat dan ben ik Gerard Vroomen fan. | |
BaksteenMongool | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:44 |
Lekker voor die yuppen | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:51 |
Ontwerpt hij ook e-bikes? Zelf ook niet de grootste fan van VanMoof-design, maar je ziet iig dat er veel moeite in het design is gestoken. In tegenstelling tot veel traditionele merken waar de insteek vooral functioneel is en het design duidelijk het ondergeschoven kindje is. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:56 |
Nee Vroomen is geen Ebike fan volgens mij. wel een voorbeeld van iemand die het anders wil dan de markt en daar meer geluk in heeft gehad. | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 11:58 |
Elk merk, ook goed en degelijk bekend merkspul, gaat failliet met een directie die dit soort beslissingen neemt. Ik bedoel we moeten nu niet gaan doen alsof dit het eerste bedrijf is in de geschiedenis van producten dat failliet ging of net doen of wij de eerste consumenten zijn die hier last van hebben. Achteraf is het altijd makkelijk praten. 3/4 jaar geleden was er geen enkele financiele reden om geen fiets van dit merk te kopen, dus daarom kopen mensen zulk spul. | |
Pek | dinsdag 18 juli 2023 @ 12:01 |
Ach gut, rich expats struggles ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 18 juli 2023 @ 12:27 |
Toen rommelde het ook al en je moet per definitie zo ver mogelijk van walled garden producten wegblijven. | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 12:35 |
Zo ver mogelijk van walled garden producten wegblijven, zeg dat eens tegen alle Apple telefoon kopers. ![]() | |
NoCigar | dinsdag 18 juli 2023 @ 12:38 |
Binnenshuis stallen. | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 12:42 |
Dat moesten velen toch al omdat de accu bij van moof niet afneembaar is en de electrische uitvoeringen toch opgeladen moeten worden. ![]() | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 12:45 |
Ik neem aan dat je dan ook geen iPhone hebt. | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 12:47 |
tenzij je een battery pack erbij hebt gekocht, dan kun je gewoon opladen via deze extra accu die wel afneembaar is (en foeilelijk en kneiterduur, maar dat terzijde). | |
Red_85 | dinsdag 18 juli 2023 @ 12:51 |
Onhandige fietsen van een klote kwaliteit voor veel te veel geld richtend op pretentieus kutvolk met een klote naam. Missen we niks an. | |
nomina | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:08 |
Ik dacht ebikes zijn zo populair, hoe dan failliet. Maar het blijkt een bedrijf van marketingcowboys te zijn. Geen inhoud, geen kennis, geen interesse in kwaliteit. Wel iets in de markt kunnen zetten. Maar dan hadden ze toch beter een ander product kunnen kiezen. | |
Tengano | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:11 |
Doet mij denken aan de val van Buckler bier idd. | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:13 |
Hoe vertel ik in 1 zin dat ik geen enkel inhoudelijk bericht heb gelezen over dit merk maar er toch wat over wil zeggen. | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:16 |
Mijn buurman deed een verlengsnoer door z'n brievenbus heen naar buiten waar de vanmoof stond. ![]() | |
Eightyone | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:16 |
Tengano | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:17 |
Pardon? Dus als je je fiets hebt afgegeven omdat er bij wijze van spreke even een ander zadel op moest, dan blijft hij daar nu gewoon staan ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:18 |
Jammer genoeg wel maar dat had ik idd ook liever niet gehad. Dan nog accepteer ik het bij dit apparaat en zie de ¤700 maar als sunk costs. | |
nomina | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:18 |
Mag/kan dat wel? Nieuwe producten zonder garantie verkopen. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:20 |
Alle alarmbellen moeten toch gaan rinkelen als je 3000+ voor een fiets (!) moet betalen waarbij je enkel bij hun servicepunten terecht kunt, hun onderdelen moet kopen en waar om de review gemeld wordt dat ze aan de lopende band kapot gaan? Om nog maar niet te spreken dat zo ongeveer alles via een app geregeld wordt waar je geen enkele controle of garantie op hebt. Een normaal merk gebruikt gewoon generieke onderdelen die overal te krijgen zijn en elke fietsenmaker kan monteren. Ook toen gingen ze aan de lopende band kapot en betaalde je de hoofdprijs. vanMoof is vanaf dag 1 veel te duur geweest voor de kwaliteit die je kreeg. Voor dat geld zijn er vele andere fietsen verkrijgbaar die al hun problemen niet hebben. | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:20 |
Garantiebepalingen hoeven niet mee met een doorstart. Als de nieuwe eigenaar fietsen gaat verkopen dan geldt er uiteraard wel weer een nieuwe garantiebepaling. Tesla en Apple doen hetzelfde dus nee dat is niet per se direct een alarmbel. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:23 |
Je zal even op de curator moeten wachten, verbaasd je dat? | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:25 |
Er wordt gewerkt aan een ophaalplan juist. | |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:27 |
![]() ![]() | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:27 |
Hypocriet dus. | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:28 |
Curator is geen eigenaar van fietsen die ergens ter onderhoud staan. | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:29 |
Dit is 100% niet waar en onderbuikgelul. Gewoon feitelijk aantoonbaar onjuist. Godverdomme zeg, wat is het niveau op fok laag tegenwoordig. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:30 |
nee klopt , maar die zal wel even uitmoeten zoeken wie waar eigenaar van is en wie bijvoorbeeld nog een rekening heeft open staan. of denk je dat hij uit zijn hoofd weet van wie welke fiets is. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:30 |
Je hebt duidelijk geen enkele ervaring met vanMoof afval ![]() Werk je er? We kunnen niet allemaal uitblinken zoals jij dat doet toch? | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:31 |
VanMoof gaat daar uiteraard gewoon aan meewerken, zoals ze al gezegd hebben. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:31 |
Nee hoor ik ga niet klagen wanneer Apple dingen uitsluit want dat risico heb ik op de koop toe genomen. Het zou fijn zijn wanneer er weer normaal formaat android toestellen uit komen maar het is niet anders. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:32 |
natuurlijk , dat is immers ook gewoon de taak van een curator | |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:34 |
S22 hier, 6,1" Fijn formaat, 1 hand nodig. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:34 |
Voor Apple zijn er ruimschoots aftermarket onderdelen verkrijgbaar. Tevens onvergelijkbaar natuurlijk, een prutszaakje als vanMoof of een van de rijkste bedrijven ter wereld... En een telefoon van 500 euro vergelijken met een fiets van 3000+ euro, dat is ook nogal iets. Tesla is ook lachwekkend, als je dat koopt ben je ook niet fris in de bovenkamer. Veel te dure auto's die kwalitatief amper beter zijn dan LADA. Geen enkele deur hangt er recht in. Om nog maar niet te spreken over de veiligheid, of beter gezegd het gebrek aan veiligheid. Om de haverklap rijden ze achterop andere auto's. | |
Ronald-Koeman | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:36 |
De kunst is niet om een goed product op de markt te brengen. De kunst is om dat te doen met (1.) winst voor de verkoper en (2.) betaalbaar voor de koper. Dat is de sweet spot. Met onbeperkt budget kan iedereen iets goeds (laten) maken. Het pijnlijke is dat VM faalde op beide fronten ![]() | |
nomina | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:36 |
Net op de Duitse truspilot gekeken...41 procent geeft een ster. | |
MichaelScott | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:42 |
Lijkt me niet de moeite waard om zoiets over te nemen. Misschien kan Gazelle een kortingsactie opzetten voor VM klanten, die klanten moeten toch wel op zoek naar een alternatief. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:44 |
Gek zeg, volgens @Kreator kan dat helemaal niet. Zijn alle mensen daar ook dom? | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:44 |
Zolang ze rijden is er niets aan de hand. Maar de meeste vanMoof's gaan zo om de 3 maanden kapot. De meeste mensen komen dus nog net de zomer door ![]() | |
nomina | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:48 |
Hé, slaat nergens op. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 13:50 |
Het is echt een klassiek voorbeeld van verkeerde bedrijfsvoering. Duur, geen kwaliteit en geen werkend aftermarket apparaat. Daar waar een, ik noem maar wat, Batavus dit fantastisch geregeld heeft. Ze verkopen de fiets en dat is het. Natuurlijk verkopen ze ook onderdelen voor de fietsen, maar dat zijn over het algemeen standaard onderdelen met een specifieke print. Als de Shimano derailleur kapot gaat kan je deze bij Batavus bestellen, maar ook op elke andere denkbare plek. Elke fietsenmaker kan hem vervolgens monteren met standaard gereedschap. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:03 |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:04 |
Als je net duizenden en duizenden euro's aan schroot hebt uitgegeven, dan schrijf je wel een positieve review inderdaad. Anders sta je een beetje voor joker. Maar sorry en serieus, je product is niet best als meer dan de helft een slechte tot matige review achterlaat. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:07 |
Je zal mij niet horen zeggen dat het geweldig is maar beetje objectiviteit mag ook wel. Wat is jouw vanMoof ervaring en kennis, waar komt die vandaan? | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:07 |
sorry dacht dat je vrouw vriendin er ook een had ![]() | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:08 |
Nee die heeft een Gazelle uit dezelfde prijsklasse die al best vaak stuk is geweest. ![]() | |
capricia | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:17 |
Hier wat info. Ze verwachten wel dat er nog repair centers komen voor Van Moof fietsen. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:17 |
Ik heb er 1 gehad en snel verkocht wegens al het gezeik. | |
capricia | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:18 |
Welke had je? Hoeveel op gefietst en welke gebreken heb je ondervonden? | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:19 |
hoe kan dat nou dat jij er 1 hebt gehad? was jij ook zo dom als je de rest hier lijkt te vinden? | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:22 |
Veel te groot. Ik had altijd een compact van Sony maar die zijn er mee gestopt. Nu een 13 mini en die bevalt eigenlijk beter dan verwacht. Zitten wel rare apple dingen in maar echt pionieren doe ik ook niet en het ding werkt wel altijd. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:24 |
Veel te groot. Ik had altijd een compact van Sony maar die zijn er mee gestopt. Nu een 13 mini en die bevalt eigenlijk beter dan verwacht. Zitten wel rare apple dingen in maar echt pionieren doe ik ook niet en het ding werkt wel altijd. Verschillen zijn echt groot: https://www.phonearena.co(...)2/phones/11637,11763 Deze past ten minste makkelijk in een broekzak. | |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:25 |
Hoe groot/klein zijn die? Ik vind dit wat ik nou heb wel de uiterste grens qua grootte. Wil mijn telefoon gewoon met 1 hand kunnen vasthouden en bedienen ![]() | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:28 |
In principe nog dommer waarmee het bizar is dat hij zichzelf zo te kakken zet en blijkbaar nooit reviews gelezen heeft en als halve yup gewoon in de goede marketing van van moof getrapt is. ![]() | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:33 |
Wat een visionair ![]() | |
Purrito | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:34 |
Heerlijk om al die verwende rijkeluishufters los te zien gaan nu. Lekker voor ze. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:36 |
Geen enkele natuurlijk ![]() Ben toch geen halve ![]() Gelukkig bestaat mijn ervaring enkel uit personen om mij heen die nu een stuk schroot hebben staan. Het blijkt maar weer eens hoe goed van vertrouwen men hier is. Laat het een les zijn om de posts van @Kreator op waarde te schatten met zijn geweldig vanMoof. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:37 |
Natuurlijk heb ik er geen gehad, als je dat geloofde dan ben je - om met @Kreator zijn woorden te spreken - echt dom. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:38 |
Wat makkelijk om de tuin te leiden ![]() Ik heb niet eens een fiets, fietsen is zwaar overschat. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:39 |
Elke natte scheet wordt hier voor zoete koek geslikt ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:40 |
Gelukkig ben jij er om tegengas te geven met goed onderbouwde posts die totaal niet op de man zijn | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:41 |
Maar genoeg getrolled, laten we het weer over de geweldige kwaliteit en business case vanMoof hebben. Zo goed dat ze failliet zijn, de redenen zijn duidelijk. Dus terugkomend op mijn eerste opmerking, je zou maar met zo'n stuk schroot zitten. Zuur. | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:44 |
![]() | |
slashdotter3 | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:47 |
https://www.nu.nl/binnenl(...)niets-betekenen.html Politie vraagt boze VanMoof-klanten niet meer te bellen: 'Kunnen niets betekenen' De Amsterdamse politie roept boze en bezorgde VanMoof-klanten op om niet meer te bellen over het faillissement van het fietsenbedrijf. De klanten proberen aangifte te doen van diefstal, maar de politie zegt niks te kunnen doen. De winkels van het bedrijf sloten woensdag al. Dat leverde boze én bezorgde klanten op, die zich afvroegen of hun fiets nog wel kon worden gerepareerd, of dat hun net gekochte fiets nog kon worden geleverd. Sommige van hen hadden hun kapotte fiets nog in een van de gesloten winkels staan. | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:51 |
Gelukkig is er crew om dat een beetje onder controle te houden. | |
slashdotter3 | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:53 |
https://tweakers.net/nieu(...)es-van-de-cloud.html VanMoof failliet: hoe afhankelijk zijn VanMoof-e-bikes van de cloud? | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juli 2023 @ 14:57 |
Hoe krijgen ze dit soort zaken ook zo infantiel ontworpen zeg, als je een fiets ontwerpt die niet tegen vuil kan vraag je ook wel om een faillissement ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2023 14:57:50 ] | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:03 |
Verwarde professor mode aan; in het (schone) testlab draaide de automatisch schakelapparatuur echt lange tijd zonder problemen, een mtbf van 10 jaar ![]() | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:05 |
Ja dit zit ontzettend dicht tegen bewuste oplichterij aan. | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:05 |
Holy shit. Volgens mij geldt dit alleen voor de nieuwere modellen (s5 en wellicht s4), maar wat een faal is dit (in 1 vd reacties onder het artikel): UPDATE JE VANMOOF VanMoof komt met allemaal mooie beloftes over hoe ze de service draaiende gaan houden - maar dat vertrouwen heb ik niet. In je VanMoof zit een sim-card van Vodafone. Zodra deze verbinding het niet doet krijg je een 'ERROR 57' en werkt je fiets amper. Dit kan je verhelpen door op de laatste firmware te zitten - ze hebben de dependency tussen de sim-card connectie en trapassistentie eruit weten te halen. Edit/aanvulling: Changelog van de laatste firmware, 1.8.1, bevat: - Removal of testing module settings - Gear settings not reset after a firmware update - Deep sleep after 14 days of inactivity - Allows motor support in case of error 57 | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:10 |
Heb je de remschijven wel eens gezien van die dingen? Elke normale fabrikant maakt ze met gaten erin om warmte, vuil en vocht beter te kunnen afvoeren. Maar vanMoof niet, die maakte gewoon massieve versies. Waarom zou je vertrouwen op de kennis en kunde die in tientallen jaren opgebouwd is toch? Ze zouden zo de mede-ontwerpers geweest kunnen zijn van de Titan. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat latere modellen wel fatsoenlijk ontworpen schijven gebruikten. | |
Troel | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:11 |
Ik weet niet wat jij hebt tegen die vanMoof dingen, maar het lijkt wel alsof je ooit genaaid bent door zo'n fiets ofzo. | |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:13 |
En weer andere andere users lijken VM juist te aanbidden als ware het de nieuwe messias ![]() Ik vind het wel grappig, al die haters en fanboys die elkaar in de haren vliegen. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:14 |
Lezen, ik héb niet eens een fiets. Al jaren niet. En komt er ook niet ook. Ik vind het gewoon lachwekkend om te zien hoe mensen met boter en suiker in marketing geklets trappen en een grenzeloos vertrouwen hebben in dit soort oplichterij. Een fiets die enkel werkt als de app + servers werken, hoe bedenk je het. Of een fiets kopen waarvan je al gelijk weet dat je onderhoud moet doen op een paar vaste plekken met onderdelen die enkel bij dat merk bestaan. Dan vraag je er echt om. Heb er geen enkel medelijden mee. Lekker weer terug op je hipster bakfiets in Amsterdam zou ik zeggen. | |
spicymchaggis | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:14 |
Gelukkig zijn VanMoof eigenaren nu eindelijk van de prangende onzekerheid af en kunnen ze hun fiets met een gerust hart in de oud ijzer container gooien. ![]() | |
Troel | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:14 |
Dan mag ik hopen dat dat door eigen ervaring is. Maar er wordt al de hele dag bullshit geroepen door deze user. Voegt vrij weinig toe. Overigens ben ik geen fanboy, maar ook geen hater. | |
Troel | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:15 |
Dat heb ik prima gelezen. Ik bedoelde dan ook ECHT genaaid. Als in: zo'n yuppe hipster die er eentje in je reet reed. Dan zou ik je reacties namelijk deels snappen. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:19 |
Tja het wordt er niet beter op, ik ken je niet dus wat het verder met dom te maken heeft moet nog blijken. wat me wel opvalt is dat jij in het topic behoorlijk loopt af te geven. waarom je dat doet blijft onduidelijk. Levert dat een goed gevoel op ? of is er toch nog een andere motivatie die je liever niet vertelt? Jij mag het zeggen. | |
Culkin | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:20 |
Go woke, go broke. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:30 |
Waaorm mag je de politie niet bellen? | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:30 |
Ik denk niet dat je mij ooit gaat snappen, dat terzijde. Nee, ik kom niet in onze hoofdstad waar die dingen (af en toe) rijden. Bij ons zie je dat soort hipster dingen nagenoeg niet. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:30 |
Ik vind het genieten om fanboys te zien spartelen. | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:35 |
Okay, weten we dat, best triest. hoop dat het goed met je komt. | |
SilverMane | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:36 |
Een overdosis cognitieve dissonantie is inderdaad niet vreemd bij deze categorie van uitgaven. | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:39 |
Als niemand je sarcasme of troll snapt heb je gewoon treurige humor. | |
Troel | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:40 |
Ik ook niet. Ik woon op het platteland en hier zie je ze ook gewoon. Wel grappig, want blijkbaar zijn er dus ook wel exemplaren die wel gewoon rijden ![]() | |
slashdotter3 | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:40 |
Alpha0 | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:40 |
Allemaal zelfgeproduceerde onderdelen gebruiken. Zelfs de grootste autofabrikanten werken niet zo. ![]() | |
Troel | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:40 |
Omdat het niet hun probleem is ![]() | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:41 |
Ik ben al blij dat je het humor noemt, dank je wel. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:41 |
Zal wel een foutje zijn van vanMoof, hiervoor zijn ze niet bedoeld ![]() | |
slashdotter3 | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:42 |
ReplaR | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:42 |
Wrongmoof | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:42 |
Zou er niet vanuit gaan. Waarom zou jij je daarover zorgen maken? | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:49 |
Wat een gejank zal dat worden als je straks je Tesla niet meer OTA kunt updaten als ie een storing heeft en Tesla failliet is. | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:52 |
Zelf ontworpen is wat anders dan zelfgeproduceerd. | |
nomina | dinsdag 18 juli 2023 @ 15:56 |
Misschien zijn ze dat gaan doen om niet voor pattenten/licenties te hoeven betalen. Maar ja, moeten ze wel goede en geteste producten verkopen. | |
inslagenreuring | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:02 |
Van de website: We zijn ook het eerste fietsbedrijf dat zijn bedrijfsmodel radicaal vernieuwde door betaalbare, hightech, feature rijke e-bikes aan te bieden. En dan is er ook nog ons team van deskundige Bike Hunters, die over de hele wereld reizen om gestolen VanMoofs op te sporen en terug naar hun eigenaar te brengen. Geen noodzaak dus om de politie te bellen. ![]() | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:06 |
Nu ben je wel erg naïef ![]() De enige reden waarom ze dat gedaan hebben is omdat ze hiermee, in combinatie met slechts een paar eigen servicepunten, een volledige vendor lock-in hebben gecreëerd waarbij de klant niet enkel bij de aankoop uitgeknepen kan worden maar ook in de volgende jaren. De klant is letterlijk een speelbal die volledig overgeleverd is aan de vanMoof goden. Een geweldig business model. Eigenlijk is het een grote prestatie en lintje waard dat je zo'n tent dan ook nog failliet kan krijgen. Al zouden ze per direct gestopt zijn met het produceren van nieuwe fietsen dan hadden ze nog goud in handen gehad de komende 10 jaar. | |
inslagenreuring | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:12 |
Hier zijn ze juist op stuk gegaan. Ieder onderdeel moest uit Taiwan komen, en als 1 op de 10 fietsen binnen de garantietermijn een custom onderdeel nodig heeft.. tjah. Ten onder aan je eigen gecreëerde schaarste. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:16 |
Daar heb je wel gelijk in, dat onderschat ik (de garantie, dat kost enkel geld). | |
Alloch87 | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:27 |
Tering hee, wat ben jij ziekelijk obsessief. | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:30 |
Waar denk jij dat de onderdelen van een Gazelle vandaan komen? | |
Farenji | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:32 |
Halsema troost Amsterdammers na faillissement VanMoof: “Ooit zullen we weer fietsen” | |
Basp1 | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:35 |
Uit een hoge goed. ![]() | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:35 |
Grotendeels bij algemene fabrikanten met een bewezen track record die ook werken voor de andere merken en gespecialiseerd zijn in 1 of enkele onderdelen. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:35 |
Bedankt voor het compliment ![]() | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:37 |
Dan is het probleem dus niet dat het uit Taiwan moet komen ![]() | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:39 |
Dat is het ook niet in de basis. De poster verwoordde dat wat krom denk ik. Hij bedoeld, als ik het juist beoordeel, als zijnde dat alles custom made is en van ver moet komen. | |
Raw85 | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:41 |
tering | |
ThePlaneteer | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:42 |
Ik ben niet met jou in gesprek clown. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:53 |
Te laat, had je maar niet op mij moeten reageren Adriaantje. | |
GereDathan | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:53 |
Wat heeft een besmettelijke ziekte ermee te maken?? | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:55 |
Maar waarom mag je niet bellen als je fiets is gestolen? | |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:57 |
Als je fiets echt gestolen is wel. Alleen is er in het geval van een faillissement geen sprake van diefstal. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 16:59 |
Wie zegt dat dan? | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:01 |
Ik snap nooit waarom dit anders is dan anders. Iemand heeft jouw fiets bedrijf geeft hem niet terug dat lijkt mij gewoon diefstal. Hoe en wat er met dat bedrijf is lijkt mij irrelevant (maar blijkbaar niet) | |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:03 |
Zojuist in de mail:
| |
Kreator | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:04 |
De wet. Lees je in. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:05 |
brb even een bedrijfje oprichten en autos laten repareren dan deuren sluiten | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:11 |
Bij een faillissement houd de curator, de goederen vast tot hij kan vaststellen aan wie wat toekomt. Je krijgt je fiets dus terug, je moet de curator alleen wel even de tijd geven. Heeft niets met diefstal temaken. | |
Perrin | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:11 |
Dan komt een curator alles verkopen om al je schuldeisers te betalen. | |
Pheno | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:12 |
Je denkt dat Van Moof hier beter van wordt? De schuldeisers staan al te trappelen. Helaas zijn consumenten meestal de minste prio in die rij voor de curator. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:14 |
Precies. De curator gaat eerst kijken naar de belastingdienst. En die innen als eerste. Nogmaals; je krijgt echt niet zomaar je fiets terug en naar mijn mening is het gewoon diefstal. | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:14 |
Oe autotjes / fietsen zijn er niet meer. Ik weet niet waar ze zijn hoor. | |
Pheno | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:14 |
Rare mening | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:15 |
Rare mening over mijn rare mening :p | |
xzaz | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:16 |
Ja Van Moof wordt hier beter van omdat ze meer bezit hebben dan hun werkelijk inventaris is. | |
Pheno | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:16 |
Elk faillissement werkt op die manier. Wat is er diefstal? Je weet bij de koop al dat er vendor-locking is. Je mag hopen voor die kopers dat er een bedrijf is die het overneemt, zodat de fiets nog van zijn slot kan ![]() | |
dop | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:18 |
Je snapt er weinig van. De curator mag bezittingen van vanMoof verkopen om schulden te betalen. Maar geen fietsen die reeds van consumenten zijn die slechts ter reparatie daar staan. Dus ja je krijgt je fiets wel terug. | |
StateOfMind | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:22 |
Van Moof wordt nergens beter van. Ze zijn failliet, klaar, over en uit, afgelopen. Geld gaat naar de schuldeisers. | |
Repentless | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:48 |
Als jij je auto naar de garage brengt voor de APK, dan zeg jij: "Alsjeblieft, mijn auto is nu van jullie en kun je als bezit bijschrijven op je balans. Als ik hem kom ophalen, is hij pas weer van mij!"? . | |
bianconeri | dinsdag 18 juli 2023 @ 17:53 |
1. De meeste mensen bellen omdat ze nog geen levering van een fiets hebben gekregen die ze wel gekocht hebben. Dat gaat dus niet om een reparatie die er nog zou staan. 2. Al gaat het om reparatie dan nog... Beide punten gaat om een faillissement. Niet om een eigenaar die weggelopen is met de inboedel of noem het maar. Bij punt 2 ga je het op den duur overigens wel terug krijgen, maar alles zit door de curator nu op slot en je gaat er nu dus niet bij kunnen. | |
bianconeri | dinsdag 18 juli 2023 @ 18:01 |
De bedoeling van geleverd worden dan. | |
MichaelScott | dinsdag 18 juli 2023 @ 18:01 |
Aangifte doen voor je waardeloze fiets. ![]() Dat ding is niet meer waard dan de oud ijzer prijs. |