Ah, dat was jij dus. Vanwege alle herrie had ik je naam niet meegekregen. Leuk dat je mij herkendequote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:37 schreef MorganLeFay het volgende:
Oh ja het was leuk om Fok!kers te volgen in de app! Ik ken jullie verder natuurlijk niet en weet niet of ik iemand ben tegengekomen (afgaande op de foto's heb ik iig @:qltel niet gezien) op de route of bij de RET-posten![]()
Wel @:Rewimo gezien bij Cuijk!
Ik moest ook een kut-eind omlopen en eerst nog via een overvolle brug waar een lange rij voor stond. En wat ik altijd heb, als het klaar is, dan is het ook over voor me.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:51 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik ben ook gefinisht! Best vroeg dit jaar i.t.t. vorig jaar. Heb meteen geleerd dat dat niet gunstig is als je op de fiets via het Keizer Karelplein weg moet. Rot eind omgefietst. Als ik nog even ga oefenen met zwemmen, kan ik ook meedoen aan de triatlon
Heeft je moeder 'm uitgelopen?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:44 schreef qltel het volgende:
Bedankt allemaal. En ja, het is een geweldige ervaring. Zelfs als je het al 3x hebt meegemaakt.
Moeder en vriendin hebben de tocht uitgelopenquote:
Geweldig!!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Moeder en vriendin hebben de tocht uitgelopen89 en 75 jaar
Vriendin wil volgend jaar eigenlijk wel de 40 lopen omdat ze de pontonbrug nu heeft gemist
Ja Nober hoort er dus niet tussenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:39 schreef Jippie het volgende:
Gefeliciteerd helden!![]()
![]()
Het laatste verslag van @:qltel staat op de FP
De laatste dag 4Daagse Nijmegen 2023, over de Via Gladiola!
Naast onze razende reporter qltel hebben nog veel meer FOK!'ers de tocht de tochten uitgelopen, een hele dikke felicitatie voor qltel, Nober, Bzzzzp, gers, Janneke141, Tele6, Aquila360, Snodesnuiter, Prisha , MorganLeFay en alle andere sportieve helden wiens namen ik heb gemist.
Mocht ik nog namen over het hoofd hebben gezien, geef me dan een seintje dan plaats ik ze er nog bij.
[ afbeelding ]
Mee eens, die moet er echt tussenuit.quote:
Aquila360 was toch toeschouwer? Gezien zijn berichtje op de FP.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:39 schreef Jippie het volgende:
Gefeliciteerd helden!![]()
![]()
Het laatste verslag van @:qltel staat op de FP
De laatste dag 4Daagse Nijmegen 2023, over de Via Gladiola!
Naast onze razende reporter qltel hebben nog veel meer FOK!'ers de tocht de tochten uitgelopen, een hele dikke felicitatie voor qltel, Nober, Bzzzzp, gers, Janneke141, Tele6, Aquila360, Snodesnuiter, Prisha , MorganLeFay en alle andere sportieve helden wiens namen ik heb gemist.
Mocht ik nog namen over het hoofd hebben gezien, geef me dan een seintje dan plaats ik ze er nog bij.
[ afbeelding ]
Is dit het verhaal van je moeder?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Moeder en vriendin hebben de tocht uitgelopen89 en 75 jaar
Vriendin wil volgend jaar eigenlijk wel de 40 lopen omdat ze de pontonbrug nu heeft gemist
Schoonmoederquote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dit het verhaal van je moeder?
Toch Vierdaagsekruisje voor Blanche (89): ‘Volgend jaar wel op tijd'
Prachtig hè die speciale aanmoedigingen van Disko Boy (ik heb 'm gisteren ook gespot, hij stond er met een vriend in ook zo'n glimpak), de meneer uit Hulst met de bel, en de meneer in historische outfit (gisteren als nar, eerder ook met witte of bruine krulletjespruik) met z'n ratel en z'n bord. Ik heb die laatste meneer nog even bedankt toen we de Wedren op liepen. Zo mooi, dat "zou hij er weer staan?" elke dagquote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:36 schreef Prisha het volgende:
Iedereen bedankt voor alle aanmoedigingen en felicitaties![]()
Dit was niet makkelijk. Persoonlijk vond ik dit zwaarder dan de Kilimanjaro beklimmen. Die mentale strijd tegen het tijdselement viel me niet mee. Ik heb pijn waar ik dat toen niet had. Daar had ik vooral last van hoogteziekte. Maar nu heb ik last van alles onder mijn kont tot aan mijn tenen, auw auw auw.
Die laatste 15 km van gisteren was puur op wilskracht. Maar het was een fantastische belevenis.
Ik was nog op de radio, gisterenochtend op Omroep GelderlandDie man stond in Overasselt en kwam ineens met zijn microfoon naar me toe. Net even teruggeluisterd, man3
(Goedemorgen Gelderland, tussen 8 en 9, om 8:18 en een beetje).
Gisteren liep ik vlak achter @:qltel de Via Gladiola op. Ik had alleen even de puf niet om weer Boo! te roepen![]()
Nou, even bijkomen nu. vannacht geen houding kunnen vinden wat comfortabel lag, hopelijk trekt die pijn snel weg.
Oh ja en ik zag Disko Boy gisteren weer![]()
Wat een feest was het, al die mensen, echt niet normaal. Nu even nagenieten
Jaaa “zou hij er weer staan” elke dag had ik ook! Elke dag er staan is ook niet niks, ze staan er best wel lang. Je zou maar naar het toilet moetenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Prachtig hè die speciale aanmoedigingen van Disko Boy (ik heb 'm gisteren ook gespot, hij stond er met een vriend in ook zo'n glimpak), de meneer uit Hulst met de bel, en de meneer in historische outfit (gisteren als nar, eerder ook met witte of bruine krulletjespruik) met z'n ratel en z'n bord. Ik heb die laatste meneer nog even bedankt toen we de Wedren op liepen. Zo mooi, dat "zou hij er weer staan?" elke dag
Sterkte met alle pijn
Ik heb zolang ik stilzit/lig gek genoeg helemaal geen pijn, ik kan alleen echt niet fatsoenlijk bewegen![]()
Heb je ook zulke beurse voeten? Ik heb wonderbaarlijk genoeg nul blaren, maar m'n voeten zijn wel helemaal rood en paars en diep beurs.
Ja hoor, dat is haar..quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dit het verhaal van je moeder?
Toch Vierdaagsekruisje voor Blanche (89): ‘Volgend jaar wel op tijd'
Maakt niet uit! Je hebt het gehaald, heldin! En die pijn is over een paar dagen weg, de herinneringen blijven!quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:36 schreef Prisha het volgende:
Iedereen bedankt voor alle aanmoedigingen en felicitaties![]()
Dit was niet makkelijk. Persoonlijk vond ik dit zwaarder dan de Kilimanjaro beklimmen. Die mentale strijd tegen het tijdselement viel me niet mee. Ik heb pijn waar ik dat toen niet had. Daar had ik vooral last van hoogteziekte. Maar nu heb ik last van alles onder mijn kont tot aan mijn tenen, auw auw auw.
Oh wat leuk. Ik ben donderdag wel even op Omroep Gelderland radio geweest, maar dat was "gewoon" in de studio op de wedren, en niet op de route, en ook niet vanwege mezelf.quote:Die laatste 15 km van gisteren was puur op wilskracht. Maar het was een fantastische belevenis.
Ik was nog op de radio, gisterenochtend op Omroep GelderlandDie man stond in Overasselt en kwam ineens met zijn microfoon naar me toe. Net even teruggeluisterd, man3
(Goedemorgen Gelderland, tussen 8 en 9, om 8:18 en een beetje).
Oh, wat jammer. Ik had wel fut nog, maar dat kwam hoofdzakelijk door wat roze pillen van het kruidvatquote:Gisteren liep ik vlak achter @:qltel de Via Gladiola op. Ik had alleen even de puf niet om weer Boo! te roepen![]()
Leuk is hij, hé. Ik heb hem alle 4 de dagen gezien. En hij speelt nog mijn favoriete muziek ook.. De afgelopen jaren stond hij er elke keer. Net zoals de man uit Hulst bijvoorbeeld.quote:Oh ja en ik zag Disko Boy gisteren weer![]()
Wereldberoemd in Vierdaagselandquote:
Neeeee, dat is echt mijn moeder, en de schoonmoeder van Rewimo.quote:
Klopt, het was mijn schuld...quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:30 schreef Tele6 het volgende:
Ah, dus @:qltel is de "jongste zoon die net over de grens in Duitsland woont" waar ze bij logeerde maar niet op tijd de trein vanuit Boxmeer haalde
Vergeet ook niet de groepen met verstandelijk gehandicapten die super super enthousiast zwaaien of gewoon vol verbazing de hele colonne nastaren. Mijn broer is een paar keer naar de kant gerend om een jongen met Down te kunnen highfiven, prachtig wat een plezier zij hebben en dat vrolijkt de wandelaars dan ook weer opquote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:17 schreef Janneke141 het volgende:
De variëteit van alles wat er langs de kant zit en staat blijft altijd wel prachtig, ja. Kleine kinderen met snoepjes en kleffe komkommertjes, verpleeghuisbejaarden die de hele dag klappen en zwaaien (en een beetje harder als er Amerikaanse of Canadese militairen langs lopen), carnavalsverenigingen op platte karren met een biertap, verenigingen, ondernemers, dweilorkesten, de lijst is eindeloos. En dan inderdaad nog een paar van die opvallende figuren die er iedere dag staan. Een van mijn collega's had zichzelf trouwens als doel gesteld om iedere dag te gaan juichen op de meest dooie plek op de route. Dat is 'm ook wel aardig gelukt.
Ik ben ook vaak langs rustige stukken van de route gelopen waar dan bijna niemand stond (bv in het 50-lusje ergens vroeg in de ochtend) en dan zat er op een tuinstoel voor z'n huis een enkele bejaarde een beetje in het luchtledige te kijken met een kop koffie. (Ik snap precies hoe die zich voelde daar om half 7 in de ochtend of zo.) Naar die mensen heb ik ook altijd extra gezwaaid.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:43 schreef qltel het volgende:
Voor gehandicapten maak ik ook graag een omweggetje. Zeker de mensen met down zijn altijd heel enthousiast. En de mensen bij bijvoorbeeld het Radboud zijn vast erg blij met dit verzetje. Zelfde met bejaarden, altijd even zwaaien. En dan zwaaien ze enthousiast terug.
Ja, Rewimo werd gequotequote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Neeeee, dat is echt mijn moeder, en de schoonmoeder van Rewimo.
Rewimo heeft trouwens gisteren ook een erg leuke dag gehad. En ze was voor de bui alweer op weg naar huis.
Dat met de wc's had ik inderdaad ook. En 't is wel leuk dat in de info van tevoren stond "verdiep je in waar de wc's zullen zijn en zorg dan dat je je toiletbezoek daarmee plant" maar dat gaat voor geen ene meter als er rijen van een uur staan voor wc's of als je darmen van slag zijn door je veranderde ritme / anders eten / algehele lichaams-stress.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:49 schreef Janneke141 het volgende:
Twee wat meer organisatorische dingen vielen me trouwens op: ik had het idee dat de wc's nogal ongelijk over de route verdeeld waren (soms een paar kort achter elkaar en soms een hele tijd niks) en het viel me op dat er relatief veel auto's op het parcours reden. Hoe hebben jullie dat ervaren?
Pannenkoeken. Geen poffertjes..quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:52 schreef Prisha het volgende:
Ik heb deze nog, op dag 3, ergens na de poffertjes![]()
[ link | afbeelding ]
Ik heb helemaal geen pannenkoeken gezienquote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Pannenkoeken. Geen poffertjes..
En op dag 3 staan er altijd mensen pannenkoeken te bakken voor de wandelaars. Ik had er van tevoren al zin in.. :-)
quote:Voordat de Vierdaagselopers vandaag de Via Gladiola bereiken, wacht de lopers van de vijftig kilometer een 'vetter' hoogtepunt. In Vianen bij Cuijk worden de deelnemers met de langste adem namelijk onthaald met duizenden frikandellen. De Fransenstraat in het dorp is voor deze gelegenheid omgedoopt tot de Via Frikandella.
Klopt! Juist alle heisa en gewoonten maken het zo leuk. Als het gewoon een wandeltocht zonder toeschouwers en ander gedoe zou zijn, zou ik het een stuk minder leuk vinden.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:59 schreef Tele6 het volgende:
De Vierdaagse zou echt NIKS zijn zonder alle omwonenden, dorpen, carnavalsverenigingen, horeca, vriendengroepen, straten etc. die van alles organiseren.
Ze roken lekker !quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Pannenkoeken. Geen poffertjes..
En op dag 3 staan er altijd mensen pannenkoeken te bakken voor de wandelaars. Ik had er van tevoren al zin in.. :-)
Ergens tussen Malden en Mook.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen pannenkoeken gezien![]()
![]()
Waar was dat?
Echt heerlijk om al die tradities mee te krijgen iddquote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:06 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt! Juist alle heisa en gewoonten maken het zo leuk. Als het gewoon een wandeltocht zonder toeschouwers en ander gedoe zou zijn, zou ik het een stuk minder leuk vinden.
Ik hoef overigens even geen schlager-muziek meer te horen..En die Engelbewaarder hoef ik wat mij betreft nooit meer te horen..
YMCA vind ik een heerlijk nummer. En hij begon net toen ik bij de pontonbrug was. Dus even voor de brug gewacht tot hij klaar was..quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb liever van die hele foute nineties muziek, of rock, of de YMCA (donderdag maar liefst 4 keer het dansje kunnen doen met alle toeschouwers). Maar nineties muziek is het beste. Wij hakken gewoon 50 km per dag
Ah, op de donderdagochtend vroeg dus.quote:
Dat klopt, maar dat weet de organisatie van de Vierdaagse zelf ook wel. Het zou ondoenlijk zijn om volledig in eigen hand voldoende wc's, water, eten en muziek te regelen. En de sfeer maakt het evenement. In het lege stuk van de provincie Groningen zou je dit bijvoorbeeld nooit kunnen doen. Vast interessant voor de fanatieke wandelaars, maar voor de meeste deelnemers is er dan geen fluit aan.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:59 schreef Tele6 het volgende:
De Vierdaagse zou echt NIKS zijn zonder alle omwonenden, dorpen, carnavalsverenigingen, horeca, vriendengroepen, straten etc. die van alles organiseren.
Dat had ik ook. Vooral dag 3 ging bij mij waardeloos qua eten. Hielp niet dat m'n hele ritme overhoop lag met om 3:00 opstaan. Om dat tijdstip krijg ik écht geen ontbijt naar binnen maar om 7:00 had ik er al ruim 15 km op zitten en had ik eigenlijk allang wat gegeten moeten hebben.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:07 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ze roken lekker !
Ik kon drie dagen weinig door m’n strot krijgen. Geen idee hoe dat kwam maar moest echt forceren om iets erin te krijgen.
Bouillon lukte wel goed.
Ik ben 2.5 kg kwijt, zal veel vocht zijn? Ik heb wel genoeg gedronken dacht ik.
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:33 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt, het was mijn schuld...![]()
Ze had wel weer geluk dat ik 2 uur vroeger startte dan hen. De laatste 2 ochtenden heb ik ze wakker gemaakt als ik vertrok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |