abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 juli 2023 @ 20:39:01 #201
485843 crew  Jippie
pi_209986623
Gefeliciteerd helden! *O* w/ *O*

Het laatste verslag van @qltel staat op de FP

De laatste dag 4Daagse Nijmegen 2023, over de Via Gladiola

Naast onze razende reporter qltel hebben nog veel meer FOK!'ers de tocht de tochten uitgelopen, een hele dikke felicitatie voor qltel, Nober, Bzzzzp, gers, Janneke141, Tele6, Aquila360, Snodesnuiter, Prisha , MorganLeFay en alle andere sportieve helden wiens namen ik heb gemist.

Mocht ik nog namen over het hoofd hebben gezien, geef me dan een seintje dan plaats ik ze er nog bij.

1df9502852a690a21776726387e5baa762ace90f.jpg?1689964698
  vrijdag 21 juli 2023 @ 20:43:45 #202
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_209986680
Gefeliciteerd allemaal! w/
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 juli 2023 @ 20:58:06 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_209986881
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 20:37 schreef MorganLeFay het volgende:
Oh ja het was leuk om Fok!kers te volgen in de app! Ik ken jullie verder natuurlijk niet en weet niet of ik iemand ben tegengekomen (afgaande op de foto's heb ik iig @:qltel niet gezien) op de route of bij de RET-posten :P

Wel @:Rewimo gezien bij Cuijk! :)
Ah, dat was jij dus. Vanwege alle herrie had ik je naam niet meegekregen. Leuk dat je mij herkende *G*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 21:30:20 #204
184769 crew  Deisyy
pi_209987293
Gefeliciteerd kanjers _O_

Wat een prestatie, het lijkt me een geweldige ervaring.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 21:30:56 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_209987304
Gefeliciteerd, echt heel erg knap.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 21 juli 2023 @ 21:44:13 #206
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209987506
Bedankt allemaal. En ja, het is een geweldige ervaring. Zelfs als je het al 3x hebt meegemaakt.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 21 juli 2023 @ 21:46:25 #207
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209987543
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:51 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik ben ook gefinisht! Best vroeg dit jaar i.t.t. vorig jaar. Heb meteen geleerd dat dat niet gunstig is als je op de fiets via het Keizer Karelplein weg moet. Rot eind omgefietst. Als ik nog even ga oefenen met zwemmen, kan ik ook meedoen aan de triatlon *O*
Ik moest ook een kut-eind omlopen en eerst nog via een overvolle brug waar een lange rij voor stond. En wat ik altijd heb, als het klaar is, dan is het ook over voor me.
  Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 21:46:55 #208
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_209987550
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:44 schreef qltel het volgende:
Bedankt allemaal. En ja, het is een geweldige ervaring. Zelfs als je het al 3x hebt meegemaakt.
Heeft je moeder 'm uitgelopen?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 juli 2023 @ 21:55:45 #209
13151 crew  Rewimo
pi_209987644
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:46 schreef yvonne het volgende:

Heeft je moeder 'm uitgelopen?
Moeder en vriendin hebben de tocht uitgelopen _O_ 89 en 75 jaar :D Vriendin wil volgend jaar eigenlijk wel de 40 lopen omdat ze de pontonbrug nu heeft gemist :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_209987866
Gefeliciteerd helden _O_ Het was weer leuk om het hier een beetje mee te volgen.
  Admin vrijdag 21 juli 2023 @ 22:24:01 #211
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_209987944
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Moeder en vriendin hebben de tocht uitgelopen _O_ 89 en 75 jaar :D Vriendin wil volgend jaar eigenlijk wel de 40 lopen omdat ze de pontonbrug nu heeft gemist :+
Geweldig!!

pi_209989991
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 20:39 schreef Jippie het volgende:

Het laatste verslag van @:qltel staat op de FP

De laatste dag 4Daagse Nijmegen 2023, over de Via Gladiola!

Naast onze razende reporter qltel hebben nog veel meer FOK!'ers de tocht de tochten uitgelopen, een hele dikke felicitatie voor qltel, Nober, Bzzzzp, gers, Janneke141, Tele6, Aquila360, Snodesnuiter, Prisha , MorganLeFay en alle andere sportieve helden wiens namen ik heb gemist.

Mocht ik nog namen over het hoofd hebben gezien, geef me dan een seintje dan plaats ik ze er nog bij.

[ afbeelding ]
Ja Nober hoort er dus niet tussen ;)
  zaterdag 22 juli 2023 @ 08:55:08 #213
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209990097
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mee eens, die moet er echt tussenuit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 09:09:12 #214
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209990145
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 20:39 schreef Jippie het volgende:

Het laatste verslag van @:qltel staat op de FP

De laatste dag 4Daagse Nijmegen 2023, over de Via Gladiola!

[ afbeelding ]
Aquila360 was toch toeschouwer? Gezien zijn berichtje op de FP.
pi_209990711
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik steun deze motie
pi_209990810
Ik kwam deze opvallende dingen nog tegen onderweg

Onder zijn polsband had hij een 50km bandje, brug bij Grave, aan beide klauwen tape van het dragen van die action tas:

Deze verschijning in spijkerbroek en ontbloot bovenlijf op de dijk na balgoy

Gratis bijbels en frikandellen:

En deze man heeft woord gehouden, de ene was op dag 1 vroeg in de morgen, de ander tussen Groesbeek en malden op vrijdag

[ Bericht 7% gewijzigd door SnodeSnuiter op 22-07-2023 10:30:20 ]
pi_209990986
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Is dit het verhaal van je moeder?

Toch Vierdaagsekruisje voor Blanche (89): ‘Volgend jaar wel op tijd'
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:36:23 #218
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209990990
Iedereen bedankt voor alle aanmoedigingen en felicitaties O+
Dit was niet makkelijk. Persoonlijk vond ik dit zwaarder dan de Kilimanjaro beklimmen. Die mentale strijd tegen het tijdselement viel me niet mee. Ik heb pijn waar ik dat toen niet had. Daar had ik vooral last van hoogteziekte. Maar nu heb ik last van alles onder mijn kont tot aan mijn tenen, auw auw auw.

Die laatste 15 km van gisteren was puur op wilskracht. Maar het was een fantastische belevenis.
Ik was nog op de radio, gisterenochtend op Omroep Gelderland :D Die man stond in Overasselt en kwam ineens met zijn microfoon naar me toe. Net even teruggeluisterd, man3 _O- (Goedemorgen Gelderland, tussen 8 en 9, om 8:18 en een beetje).

Gisteren liep ik vlak achter @qltel de Via Gladiola op. Ik had alleen even de puf niet om weer Boo! te roepen :P
Nou, even bijkomen nu. vannacht geen houding kunnen vinden wat comfortabel lag, hopelijk trekt die pijn snel weg.

Oh ja en ik zag Disko Boy gisteren weer *O*
Wat een feest was het, al die mensen, echt niet normaal. Nu even nagenieten O+
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Spellchecker zaterdag 22 juli 2023 @ 10:41:28 #219
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209991222
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:36 schreef Prisha het volgende:
Dit was niet makkelijk. Persoonlijk vond ik dit zwaarder dan de Kilimanjaro beklimmen. Die mentale strijd tegen het tijdselement viel me niet mee. Ik heb pijn waar ik dat toen niet had. Daar had ik vooral last van hoogteziekte. Maar nu heb ik last van alles onder mijn kont tot aan mijn tenen, auw auw auw.

Die laatste 15 km van gisteren was puur op wilskracht. Maar het was een fantastische belevenis.
Ik was nog op de radio, gisterenochtend op Omroep Gelderland :D Die man stond in Overasselt en kwam ineens met zijn microfoon naar me toe. Net even teruggeluisterd, man3 _O- (Goedemorgen Gelderland, tussen 8 en 9, om 8:18 en een beetje).

Gisteren liep ik vlak achter @:qltel de Via Gladiola op. Ik had alleen even de puf niet om weer Boo! te roepen :P
Nou, even bijkomen nu. vannacht geen houding kunnen vinden wat comfortabel lag, hopelijk trekt die pijn snel weg.

Wat een feest was het, al die mensen, echt niet normaal. Nu even nagenieten O+
Prachtig hè die speciale aanmoedigingen van Disko Boy (ik heb 'm gisteren ook gespot, hij stond er met een vriend in ook zo'n glimpak), de meneer uit Hulst met de bel, en de meneer in historische outfit (gisteren als nar, eerder ook met witte of bruine krulletjespruik) met z'n ratel en z'n bord. Ik heb die laatste meneer nog even bedankt toen we de Wedren op liepen. Zo mooi, dat "zou hij er weer staan?" elke dag :D

Sterkte met alle pijn :*
Ik heb zolang ik stilzit/lig gek genoeg helemaal geen pijn, ik kan alleen echt niet fatsoenlijk bewegen :')
Heb je ook zulke beurse voeten? Ik heb wonderbaarlijk genoeg nul blaren, maar m'n voeten zijn wel helemaal rood en paars en diep beurs.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 11:16:30 #221
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209991371
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Prachtig hè die speciale aanmoedigingen van Disko Boy (ik heb 'm gisteren ook gespot, hij stond er met een vriend in ook zo'n glimpak), de meneer uit Hulst met de bel, en de meneer in historische outfit (gisteren als nar, eerder ook met witte of bruine krulletjespruik) met z'n ratel en z'n bord. Ik heb die laatste meneer nog even bedankt toen we de Wedren op liepen. Zo mooi, dat "zou hij er weer staan?" elke dag :D

Sterkte met alle pijn :*
Ik heb zolang ik stilzit/lig gek genoeg helemaal geen pijn, ik kan alleen echt niet fatsoenlijk bewegen :')
Heb je ook zulke beurse voeten? Ik heb wonderbaarlijk genoeg nul blaren, maar m'n voeten zijn wel helemaal rood en paars en diep beurs.
Jaaa “zou hij er weer staan” elke dag had ik ook! Elke dag er staan is ook niet niks, ze staan er best wel lang. Je zou maar naar het toilet moeten :D
Ik heb iets wat op een blaar lijkt maar dat is helemaal ingedroogd. Mijn enkels doen ontzettend zeer, mijn voeten ook. Knietjes, bovenbenen.
Fatsoenlijk bewegen is hier ook een probleem _O-
  zaterdag 22 juli 2023 @ 11:17:07 #222
346939 Janneke141
pi_209991383
De variëteit van alles wat er langs de kant zit en staat blijft altijd wel prachtig, ja. Kleine kinderen met snoepjes en kleffe komkommertjes, verpleeghuisbejaarden die de hele dag klappen en zwaaien (en een beetje harder als er Amerikaanse of Canadese militairen langs lopen), carnavalsverenigingen op platte karren met een biertap, verenigingen, ondernemers, dweilorkesten, de lijst is eindeloos. En dan inderdaad nog een paar van die opvallende figuren die er iedere dag staan. Een van mijn collega's had zichzelf trouwens als doel gesteld om iedere dag te gaan juichen op de meest dooie plek op de route. Dat is 'm ook wel aardig gelukt.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 11:17:40 #223
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209991389
quote:
Ja hoor, dat is haar..
  Spellchecker zaterdag 22 juli 2023 @ 11:19:27 #224
197773 crew  maily
pi_209991404
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:17 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja hoor, dat is haar..
Elke dag in de krant O+
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 11:28:45 #225
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209991471
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:36 schreef Prisha het volgende:
Maakt niet uit! Je hebt het gehaald, heldin! En die pijn is over een paar dagen weg, de herinneringen blijven!

quote:
Oh wat leuk. Ik ben donderdag wel even op Omroep Gelderland radio geweest, maar dat was "gewoon" in de studio op de wedren, en niet op de route, en ook niet vanwege mezelf.
quote:
Gisteren liep ik vlak achter @:qltel de Via Gladiola op. Ik had alleen even de puf niet om weer Boo! te roepen :P
Oh, wat jammer. Ik had wel fut nog, maar dat kwam hoofdzakelijk door wat roze pillen van het kruidvat
quote:
Leuk is hij, hé. Ik heb hem alle 4 de dagen gezien. En hij speelt nog mijn favoriete muziek ook.. De afgelopen jaren stond hij er elke keer. Net zoals de man uit Hulst bijvoorbeeld.

Geniet er nog even van. Je hebt het verdiend! Goed gedaan _O_ _O_ ^O^ ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 juli 2023 @ 11:29:39 #226
13151 crew  Rewimo
pi_209991480
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:19 schreef maily het volgende:

Elke dag in de krant O+
Wereldberoemd in Vierdaagseland :D
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 11:30:01 #227
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209991484
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:41 schreef maily het volgende:

[..]
Schoonmoeder ;)
Neeeee, dat is echt mijn moeder, en de schoonmoeder van Rewimo.

Rewimo heeft trouwens gisteren ook een erg leuke dag gehad. En ze was voor de bui alweer op weg naar huis.
pi_209991491
Ah, dus @qltel is de "jongste zoon die net over de grens in Duitsland woont" waar ze bij logeerde maar niet op tijd de trein vanuit Boxmeer haalde :o
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 11:33:01 #229
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209991501
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:30 schreef Tele6 het volgende:
Ah, dus @:qltel is de "jongste zoon die net over de grens in Duitsland woont" waar ze bij logeerde maar niet op tijd de trein vanuit Boxmeer haalde :o
Klopt, het was mijn schuld... :+ :+

Ze had wel weer geluk dat ik 2 uur vroeger startte dan hen. De laatste 2 ochtenden heb ik ze wakker gemaakt als ik vertrok.
pi_209991530
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:17 schreef Janneke141 het volgende:
De variëteit van alles wat er langs de kant zit en staat blijft altijd wel prachtig, ja. Kleine kinderen met snoepjes en kleffe komkommertjes, verpleeghuisbejaarden die de hele dag klappen en zwaaien (en een beetje harder als er Amerikaanse of Canadese militairen langs lopen), carnavalsverenigingen op platte karren met een biertap, verenigingen, ondernemers, dweilorkesten, de lijst is eindeloos. En dan inderdaad nog een paar van die opvallende figuren die er iedere dag staan. Een van mijn collega's had zichzelf trouwens als doel gesteld om iedere dag te gaan juichen op de meest dooie plek op de route. Dat is 'm ook wel aardig gelukt.
Vergeet ook niet de groepen met verstandelijk gehandicapten die super super enthousiast zwaaien of gewoon vol verbazing de hele colonne nastaren. Mijn broer is een paar keer naar de kant gerend om een jongen met Down te kunnen highfiven, prachtig wat een plezier zij hebben en dat vrolijkt de wandelaars dan ook weer op O+

Ik had ook een paar enthousiaste collega's: eentje die me woensdagochtend om 6:00 bittergarnituur heeft geserveerd bij de brug over het Maas-Waalkanaal en eentje die om 8:00 met haar drie kindjes in Grave stond voor ons. En twee collega's die bij Nijmegen aan het eind van de route langs de kant stonden O+
Broer z'n bedrijf hebben we 3x gespot langs de route, alle 3x natuurlijk naartoe gegaan om even een praatje te maken. Broer had me wijsgemaakt dat ze Ossche Bollen en Brabantse worstenbroodjes zouden hebben in hun bus maar nee hoor. Alleen flesjes water met het logo van het bedrijf. Ach ja _O-

Alle dweilorkesten, fanfares, harmonie-orkesten, bigbands O+
Die in Alverna was mooi, die op een steiger midden boven de weg stond O+
En in Gennep speelden ze héél mooi.
We hebben helaas ook veel muziek gemist omdat ze nog aan het opbouwen waren als we langskwamen. Maar ja, het was ook wel fijn om flink door te lopen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 11:43:39 #231
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209991566
Voor gehandicapten maak ik ook graag een omweggetje. Zeker de mensen met down zijn altijd heel enthousiast. En de mensen bij bijvoorbeeld het Radboud zijn vast erg blij met dit verzetje. Zelfde met bejaarden, altijd even zwaaien. En dan zwaaien ze enthousiast terug.
pi_209991596
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:43 schreef qltel het volgende:
Voor gehandicapten maak ik ook graag een omweggetje. Zeker de mensen met down zijn altijd heel enthousiast. En de mensen bij bijvoorbeeld het Radboud zijn vast erg blij met dit verzetje. Zelfde met bejaarden, altijd even zwaaien. En dan zwaaien ze enthousiast terug.
Ik ben ook vaak langs rustige stukken van de route gelopen waar dan bijna niemand stond (bv in het 50-lusje ergens vroeg in de ochtend) en dan zat er op een tuinstoel voor z'n huis een enkele bejaarde een beetje in het luchtledige te kijken met een kop koffie. (Ik snap precies hoe die zich voelde daar om half 7 in de ochtend of zo.) Naar die mensen heb ik ook altijd extra gezwaaid. :)
  zaterdag 22 juli 2023 @ 11:49:11 #233
346939 Janneke141
pi_209991603
Twee wat meer organisatorische dingen vielen me trouwens op: ik had het idee dat de wc's nogal ongelijk over de route verdeeld waren (soms een paar kort achter elkaar en soms een hele tijd niks) en het viel me op dat er relatief veel auto's op het parcours reden. Hoe hebben jullie dat ervaren?
  Spellchecker zaterdag 22 juli 2023 @ 11:50:03 #234
197773 crew  maily
pi_209991611
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:30 schreef qltel het volgende:

[..]
Neeeee, dat is echt mijn moeder, en de schoonmoeder van Rewimo.

Rewimo heeft trouwens gisteren ook een erg leuke dag gehad. En ze was voor de bui alweer op weg naar huis.
Ja, Rewimo werd gequote :D
  zaterdag 22 juli 2023 @ 11:52:17 #235
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209991627
Ik heb deze nog, op dag 3, ergens na de poffertjes w/

pi_209991662
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:49 schreef Janneke141 het volgende:
Twee wat meer organisatorische dingen vielen me trouwens op: ik had het idee dat de wc's nogal ongelijk over de route verdeeld waren (soms een paar kort achter elkaar en soms een hele tijd niks) en het viel me op dat er relatief veel auto's op het parcours reden. Hoe hebben jullie dat ervaren?
Dat met de wc's had ik inderdaad ook. En 't is wel leuk dat in de info van tevoren stond "verdiep je in waar de wc's zullen zijn en zorg dan dat je je toiletbezoek daarmee plant" maar dat gaat voor geen ene meter als er rijen van een uur staan voor wc's of als je darmen van slag zijn door je veranderde ritme / anders eten / algehele lichaams-stress.

Ik heb alleen maar gebruik gemaakt van
- dixi's/toiletkarren geplaatst door dorpen/carnavalsverenigingen/boerderijrestaurants/etc
- toiletten van horeca
- toiletten bij mensen thuis
Want de wc-plaatsen van de Vierdaagse kwamen nooit echt uit en de rijen waren er zoooo lang.

Ik heb 2 keer een auto op het parcours gehad denk ik. Beide vrij vroeg in de ochtend, van mensen die duidelijk geen enkel idee hadden wat ze aan het doen waren. Niet echt last van gehad en ik nam het de organisatie ook niet kwalijk. Ik ben zelf regelmatig evenementenverkeersregelaar en je zit altijd met een paar automobilisten die ondanks alle waarschuwingen toch op het parcours parkeren en er dan tijdens het evenement ineens met de auto weer weg van moeten. (sukkels :') )
pi_209991697
@Janneke141 ik vond hetzelfde trouwens gelden voor de waterposten. Erg blij met de omwonenden en horeca die hun tuinslang ter beschikking stelden of zelfs een stellage met een kraan hadden gebouwd. Ik droeg een liter met me mee en vulde wanneer ik nog een halve liter had, maar met de afstanden tot de waterposten kwam het vaak zo uit dat dat bij omwonenden was.

De Vierdaagse zou echt NIKS zijn zonder alle omwonenden, dorpen, carnavalsverenigingen, horeca, vriendengroepen, straten etc. die van alles organiseren.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 12:00:57 #238
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209991711
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:52 schreef Prisha het volgende:
Ik heb deze nog, op dag 3, ergens na de poffertjes w/

[ link | afbeelding ]
Pannenkoeken. Geen poffertjes.. :9~

En op dag 3 staan er altijd mensen pannenkoeken te bakken voor de wandelaars. Ik had er van tevoren al zin in.. :-)
pi_209991720
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:00 schreef qltel het volgende:

[..]

En op dag 3 staan er altijd mensen pannenkoeken te bakken voor de wandelaars. Ik had er van tevoren al zin in.. :-)
Ik heb helemaal geen pannenkoeken gezien :o :o

Waar was dat?
  Spellchecker zaterdag 22 juli 2023 @ 12:04:51 #240
197773 crew  maily
pi_209991749
En de Via Frikandella?

Vet Brabants onthaal voor vierdaagselopers op Via Frikandella
quote:
Voordat de Vierdaagselopers vandaag de Via Gladiola bereiken, wacht de lopers van de vijftig kilometer een 'vetter' hoogtepunt. In Vianen bij Cuijk worden de deelnemers met de langste adem namelijk onthaald met duizenden frikandellen. De Fransenstraat in het dorp is voor deze gelegenheid omgedoopt tot de Via Frikandella.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 12:06:08 #241
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209991758
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:59 schreef Tele6 het volgende:
De Vierdaagse zou echt NIKS zijn zonder alle omwonenden, dorpen, carnavalsverenigingen, horeca, vriendengroepen, straten etc. die van alles organiseren.
Klopt! Juist alle heisa en gewoonten maken het zo leuk. Als het gewoon een wandeltocht zonder toeschouwers en ander gedoe zou zijn, zou ik het een stuk minder leuk vinden.

Ik hoef overigens even geen schlager-muziek meer te horen.. _O- En die Engelbewaarder hoef ik wat mij betreft nooit meer te horen.. :X
  zaterdag 22 juli 2023 @ 12:07:39 #242
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209991777
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:00 schreef qltel het volgende:

[..]

Ze roken lekker !
Ik kon drie dagen weinig door m’n strot krijgen. Geen idee hoe dat kwam maar moest echt forceren om iets erin te krijgen.
Bouillon lukte wel goed.

Ik ben 2.5 kg kwijt, zal veel vocht zijn? Ik heb wel genoeg gedronken dacht ik.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 12:08:49 #243
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209991797
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb helemaal geen pannenkoeken gezien :o :o

Waar was dat?
Ergens tussen Malden en Mook.
pi_209991831
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:06 schreef qltel het volgende:

[..]
Klopt! Juist alle heisa en gewoonten maken het zo leuk. Als het gewoon een wandeltocht zonder toeschouwers en ander gedoe zou zijn, zou ik het een stuk minder leuk vinden.

Ik hoef overigens even geen schlager-muziek meer te horen.. _O- En die Engelbewaarder hoef ik wat mij betreft nooit meer te horen.. :X
Echt heerlijk om al die tradities mee te krijgen idd O+
Elk dorp net anders.
Prachtig ook hoe de mensen de moeite nemen om om 6:30 in de ochtend al een feestje te bouwen _O_

Ik hoorde een hoop mensen om me heen die de Engelbewaarder geteld hadden, de 50 km kreeg 'm zo'n 16 keer per dag om de oren :X :')

Schlagers vind ik nog wel oké. Ik ben vooral helemaal klaar met de Engelbewaarder en met Hazes Jr.
Ik heb liever van die hele foute nineties muziek, of rock, of de YMCA (donderdag maar liefst 4 keer het dansje kunnen doen met alle toeschouwers). Maar nineties muziek is het beste. Wij hakken gewoon 50 km per dag >:O
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 12:13:54 #245
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209991854
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb liever van die hele foute nineties muziek, of rock, of de YMCA (donderdag maar liefst 4 keer het dansje kunnen doen met alle toeschouwers). Maar nineties muziek is het beste. Wij hakken gewoon 50 km per dag >:O
YMCA vind ik een heerlijk nummer. En hij begon net toen ik bij de pontonbrug was. Dus even voor de brug gewacht tot hij klaar was.. *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_209991857
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:08 schreef Prisha het volgende:

[..]
Ergens tussen Malden en Mook.
Ah, op de donderdagochtend vroeg dus.
Misschien dat we met de 50 daar wat te vroeg voor waren. We probeerden elke dag de eerste 15 km er in 6 km/u uit te knallen (een sterke start is het halve werk) dus dan ben je ergens 6:00/6:30 in Mook of zo? Vroeg iig :X
  zaterdag 22 juli 2023 @ 12:22:43 #247
346939 Janneke141
pi_209991985
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:59 schreef Tele6 het volgende:
Dat klopt, maar dat weet de organisatie van de Vierdaagse zelf ook wel. Het zou ondoenlijk zijn om volledig in eigen hand voldoende wc's, water, eten en muziek te regelen. En de sfeer maakt het evenement. In het lege stuk van de provincie Groningen zou je dit bijvoorbeeld nooit kunnen doen. Vast interessant voor de fanatieke wandelaars, maar voor de meeste deelnemers is er dan geen fluit aan.
pi_209991997
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:07 schreef Prisha het volgende:

[..]
Ze roken lekker !
Ik kon drie dagen weinig door m’n strot krijgen. Geen idee hoe dat kwam maar moest echt forceren om iets erin te krijgen.
Bouillon lukte wel goed.

Ik ben 2.5 kg kwijt, zal veel vocht zijn? Ik heb wel genoeg gedronken dacht ik.
Dat had ik ook. Vooral dag 3 ging bij mij waardeloos qua eten. Hielp niet dat m'n hele ritme overhoop lag met om 3:00 opstaan. Om dat tijdstip krijg ik écht geen ontbijt naar binnen maar om 7:00 had ik er al ruim 15 km op zitten en had ik eigenlijk allang wat gegeten moeten hebben.
Dag 4 hebben we dus echt elke 5 km er eten in geforceerd.
Er stonden elke dag mensen met die Graze repen. De eerste dag vond ik ze echt lekker, de resterende dagen walgde ik ervan :o
Bizar wat dat lopen met je lijf doet :o

Het hielp dat broertje en ik een challenge hadden om elke dag 2 Italiaanse ijsjes te vinden, en die gingen er altijd wel van harte in. Het was niet eens zo heel moeilijk om Italiaans ijs te vinden. Dag 1 in Huissen en Bemmel, dag 2 in Wijchen en op de Waalkade, dag 3 in Mook en Plasmolen, dag 4 in Grave en Mook :Y)
pi_209992889
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:33 schreef qltel het volgende:

[..]
Klopt, het was mijn schuld... :+ :+

Ze had wel weer geluk dat ik 2 uur vroeger startte dan hen. De laatste 2 ochtenden heb ik ze wakker gemaakt als ik vertrok.
:D dat betekent dat je anti rimpelcreme grap over je moeder ging :D
pi_209992997
Die anti-hielkloven-creme hè -- ik had er een kleine verpakking van in m'n goodiebag en m'n broer een grote -- ik kon eerst echt niet uitmaken wat er op het plaatje stond. Hielp ook niet dat de verpakking alleen in het Frans was en ik me echt niet meer kon herinneren wat "talons" betekende in het Frans. Ik zag er eerst een decolleté in met 1 rimpelige borst en 1 gladde, daarna 2 billen, en toen wees m'n broertje erop dat het wel hielen zouden zijn _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')