abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213104180
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:52 schreef Seven. het volgende:
Oh trouwens: niet meer bestellen bij Beaumotica. Ik weet niet of het hier aan bod gekomen is maar het gaat niet goed met het bedrijf na een doorstart. Ik heb in november een bestelling geplaatst, na 2 maanden respons gehad en geannuleerd. Ik zit nog steeds op mijn geld te wachten.
Die vallen nu (volgens mij) onder robbshop
  zaterdag 6 april 2024 @ 00:10:28 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213104284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 23:51 schreef Snowby het volgende:

[..]
Die vallen nu (volgens mij) onder robbshop
Ja, niet meer bestellen dus. Robbshop heeft de zaken niet op orde.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 6 april 2024 @ 14:51:45 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213109257
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2024 00:10 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, niet meer bestellen dus. Robbshop heeft de zaken niet op orde.
Daar heb ik in het verleden best veel besteld, maar het laatste 1,5 a 2 jaar niet meer, puur omdat ik niks nodig had. Maar dat is nu een no go geworden dus?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 6 april 2024 @ 14:58:08 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213109283
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Daar heb ik in het verleden best veel besteld, maar het laatste 1,5 a 2 jaar niet meer, puur omdat ik niks nodig had. Maar dat is nu een no go geworden dus?
Robbshop weet ik niet maar aangezien zij nu de eigenaar zijn van Beaumotica, dan voorspelt dat weinig goeds :s) .
Resistance is futile.
pi_213115744
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:58 schreef Seven. het volgende:

[..]
Robbshop weet ik niet maar aangezien zij nu de eigenaar zijn van Beaumotica, dan voorspelt dat weinig goeds :s) .
Mijn verwachting zou eerder andersom zijn. Een slecht draaiende zaak die wordt overgenomen door een zaak die het wel op orde heeft wordt uiteraard veel moeite in gestoken om het op het niveau van de nieuwe eigenaar te krijgen.
  zaterdag 6 april 2024 @ 22:53:04 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213115921
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 22:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Mijn verwachting zou eerder andersom zijn. Een slecht draaiende zaak die wordt overgenomen door een zaak die het wel op orde heeft wordt uiteraard veel moeite in gestoken om het op het niveau van de nieuwe eigenaar te krijgen.
Dat zou je denken maar na 6 maanden en verschillende reminders, heb ik m'n 60 euro nog steeds niet terug :+
Resistance is futile.
pi_213144560
Ik heb sinds kort de eerste stappen gemaakt met de ikea smart verlichting. De eettafel heeft 10 slimme lampen en dat werkt prima met de hub. De oude muurschakelaar staat altijd aan en dan zetten we de lampen aan en uit en dimmen we de lampen met de app of met de afstandsbediening. Alleen horen mijn kinderen en vrouw de hele tijd een piep. Zelf hoor ik die niet dus dat is lastig controleren. Iemand enig idee waar die piep vandaan zou kunnen komen en hoe ik dit kan voorkomen?
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 10:05:06 #158
16180 crew  CoolGuy
pi_213144844
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:29 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb sinds kort de eerste stappen gemaakt met de ikea smart verlichting. De eettafel heeft 10 slimme lampen en dat werkt prima met de hub. De oude muurschakelaar staat altijd aan en dan zetten we de lampen aan en uit en dimmen we de lampen met de app of met de afstandsbediening. Alleen horen mijn kinderen en vrouw de hele tijd een piep. Zelf hoor ik die niet dus dat is lastig controleren. Iemand enig idee waar die piep vandaan zou kunnen komen en hoe ik dit kan voorkomen?
Geen idee maar een snelle zoekactie zegt me dat je niet de enige bent met die klacht? Ik heb die lampen niet dus ik kan je inhoudelijk verder niet helpen.
pi_213147036
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:29 schreef Stansfield het volgende:
. Iemand enig idee waar die piep vandaan zou kunnen komen en hoe ik dit kan voorkomen?
Je zou de lampen een voor een er uit kunnen draaien om te zien of een of meer van die dingen piept. Ook de hub kan je op die manier controleren. Als het een lamp is lijkt het mij een optie om garantie te claimen. Helaas hang je dan uren aan de telefoon of zit je te wachten op een chat en is je kans weer voorbij als je naar de plee bent geweest tussen door. Waardeloos dat het iet gewoon via mail/webformulier kan.

Als alle lampen piepen dan kan je ook wel garantie claimen maar kom je geen steek verder natuurlijk.

'Gloeilampen' van IKEA had ik wel eens problemen mee, de geïntegreerde lampen zoals stofmolm en jetstrom alleen maar goede ervaringen net als met schakelaars. De enige sensor van hun reageert niet consequent met HA dus die is weer verdwenen. Maar goed, op hun eigen platform zal het allemaal perfect werken neem ik aan.

Laat eens weten of het een enkele lamp is die piept en of ie dat ook doet als er geen, minder of juis veel licht uit komt.
pi_213156153
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je zou de lampen een voor een er uit kunnen draaien om te zien of een of meer van die dingen piept. Ook de hub kan je op die manier controleren. Als het een lamp is lijkt het mij een optie om garantie te claimen. Helaas hang je dan uren aan de telefoon of zit je te wachten op een chat en is je kans weer voorbij als je naar de plee bent geweest tussen door. Waardeloos dat het iet gewoon via mail/webformulier kan.

Als alle lampen piepen dan kan je ook wel garantie claimen maar kom je geen steek verder natuurlijk.

'Gloeilampen' van IKEA had ik wel eens problemen mee, de geïntegreerde lampen zoals stofmolm en jetstrom alleen maar goede ervaringen net als met schakelaars. De enige sensor van hun reageert niet consequent met HA dus die is weer verdwenen. Maar goed, op hun eigen platform zal het allemaal perfect werken neem ik aan.

Laat eens weten of het een enkele lamp is die piept en of ie dat ook doet als er geen, minder of juis veel licht uit komt.
Gisteravond al even een beetje getest en het zijn zeker niet alle lampen. Maar ik hoor het zelf niet dus even met de kinderen en mijn vrouw gedaan. Maar na een tijdje hoor je de piep altijd. Dus vandaag gaan ze weer even opnieuw testen. En die lamp(en) die wel piepen breng ik wel terug om te ruilen om zo te kijken of ik het voor elkaar krijg dat er niks meer piept.
  donderdag 11 april 2024 @ 08:58:05 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213166782
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 19:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Ik denk dat ik toch voor de bedrade variant ga, wellicht in combinatie met zo iets: https://www.evehome.com/en/eve-shutter-switch
Nog even een aanvulling hierop, ik vertelde dit ook tegen m'n installateur en die slaakte bijna een hoorbare zucht van verlichting.. :D Hij gaf aan dat ze best vaak problemen hadden met Somfy protocollen inregelen en daar nog het meest voor terug moesten komen. Somfy maakt goede motoren en heeft goede marketing maar de domotica is prut, vond hij
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213166842
Ik heb de ingebouwde Somfy rommel hier vrij aardig weten te temmen met ESPSomfy-RTS en 5 euro aan AliExpress hardware. Dat ging vrij goed en werkt stabiel.

Maar het is inderdaad niet echt een fijn protocol om te integreren :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213166999
Overigens is die 2024.4 upgrade van HomeAssistant echt geweldig. Categorieën O+. Labels O+.

Eindelijk orde in de chaos _O_
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 11 april 2024 @ 09:33:02 #164
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213167039
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:05 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb de ingebouwde Somfy rommel hier vrij aardig weten te temmen met ESPSomfy-RTS en 5 euro aan AliExpress hardware. Dat ging vrij goed en werkt stabiel.

Maar het is inderdaad niet echt een fijn protocol om te integreren :{
Ja, als ik er mee door was gegaan was het voor mij ook iets dergelijks geworden. Maar omdat ik nog kan kiezen zie ik geen enkele reden om niet voor bedraad + slimme knop te gaan :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213234574
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Uiteindelijk bleek het om 2 lampen te gaan na de lampen stuk voor stuk testen met mijn jongste dochter en met een decibel tester op mijn telefoon. Deze 2 kon ik heel makkelijk terugbrengen. 2 nieuwe lampen gekocht en die hadden het niet. Dus het is helemaal piepvrij.

Ook de staande lamp in de huiskamer met 3 ikea lampen is piep vrij. Nog even de lamp aan het plafond ophangen met 3 lampen en dan werkt alles helemaal zoals ik wil.
pi_213238503
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:14 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Uiteindelijk bleek het om 2 lampen te gaan na de lampen stuk voor stuk testen met mijn jongste dochter en met een decibel tester op mijn telefoon. Deze 2 kon ik heel makkelijk terugbrengen. 2 nieuwe lampen gekocht en die hadden het niet. Dus het is helemaal piepvrij.

Ook de staande lamp in de huiskamer met 3 ikea lampen is piep vrij. Nog even de lamp aan het plafond ophangen met 3 lampen en dan werkt alles helemaal zoals ik wil.
Dank voor de terugkoppeling. Altijd leuk om te horen dat het is opgelost.
  maandag 29 april 2024 @ 22:57:02 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213367321
Wij zijn aan het kijken naar screens. Eigenlijk wil ik die graag met Somfy en Google Home besturen. Iemand daar al ervaring mee?

De 2 screens op de zijgevel moeten altijd tegelijk naar beneden en omhoog. 1 screen op de achtergevel kan eigenlijk het grootste gedeelte van de dag ook wel meedoen met de screens beneden. Kan het dan ook zo ingesteld worden dat het allemaal met 1 of 2 (bedrade) fysieke knoppen bediend kan worden? En dan ook nog op afstand via de app?

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 29-04-2024 23:18:00 ]
Resistance is futile.
  maandag 29 april 2024 @ 22:59:23 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213367338
quote:
3s.gif Op donderdag 11 april 2024 08:58 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Nog even een aanvulling hierop, ik vertelde dit ook tegen m'n installateur en die slaakte bijna een hoorbare zucht van verlichting.. :D Hij gaf aan dat ze best vaak problemen hadden met Somfy protocollen inregelen en daar nog het meest voor terug moesten komen. Somfy maakt goede motoren en heeft goede marketing maar de domotica is prut, vond hij
Ow :+
Resistance is futile.
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 22:59:48 #169
16180 crew  CoolGuy
pi_213367342
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2024 22:57 schreef Seven. het volgende:
Wij zijn aan het kijken naar screens. Eigenlijk wil ik die graag met Somfy en Google Home besturen. Iemand daar al ervaring mee?

De 2 screens op de zijgevel moeten altijd tegelijk naar beneden en omhoog. 1 screen op de achtergevel kan eigenlijk het grootste gedeelte van de dag ook wel meedoen met de screens beneden. Kan het dan ook zo ingesteld worden dat het allemaal met 1 of 2 fysieke knoppen bediend kan worden? En dan ook nog op afstand via de app?
Geen idee of dat met GH kan. Je moet iets er tussen hebben zitten waar je logica aan kunt mee geven, zoals dat bepaalde screens samen samen op en neer gaan. Wat je vraagt kán wel degelijk, maar puur met GH, geen idee.
  maandag 29 april 2024 @ 23:21:09 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213367453
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Geen idee of dat met GH kan. Je moet iets er tussen hebben zitten waar je logica aan kunt mee geven, zoals dat bepaalde screens samen samen op en neer gaan. Wat je vraagt kán wel degelijk, maar puur met GH, geen idee.
Ik zit wel minder op de GH automation in ons nieuwe huis trouwens. Dat komt voornamelijk omdat we de TV nog niet aangesloten hebben, en nog niet alle lampen werken op Hue.

Dus bedrade schakelaars en dan aansturen met een andere app (bijv Somfy) is ook prima.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 23:24:30 #171
16180 crew  CoolGuy
pi_213367466
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2024 23:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik zit wel minder op de GH automation in ons nieuwe huis trouwens. Dat komt voornamelijk omdat we de TV nog niet aangesloten hebben, en nog niet alle lampen werken op Hue.

Dus bedrade schakelaars en dan aansturen met een andere app (bijv Somfy) is ook prima.
Ik had vroeger somy rolluiken icm Homey. Ik zou, afhankelijk van wat je allemaal wil, inzetten op iets als Home Assistant. Dan zit je niet meer vast aan specifieke merken of wat dan ook, dan is werkelijk alles aan elkaar te knopen hoe jij het wil. Investering is laag. Een Raspberry Pi is al voldoende samen met een zigbee en of zwave usb stick. Idealiter een ander device dan een RPi maar goed, instappen kost 3x niks.
pi_213367879
quote:

De 2 screens op de zijgevel moeten altijd tegelijk naar beneden en omhoog. 1 screen op de achtergevel kan eigenlijk het grootste gedeelte van de dag ook wel meedoen met de screens beneden. Kan het dan ook zo ingesteld worden dat het allemaal met 1 of 2 (bedrade) fysieke knoppen bediend kan worden? En dan ook nog op afstand via de app?
Ik heb het niet geprobeerd maar dat lijkt me wat hoog gegrepen voor Google Home. Echte logica is dan lastig. Dan zou ik eerder HomeAssistant gaan draaien.

Of Homey, nooit gebruikt maar dat schijnt ook goed te zijn, wel prijzig. HA draait voor een paar tientjes.
pi_213368112
quote:

Ik heb dit bij mijn rolluiken. Bedrade knoppen en een shelly ertussen. Werkt goed en veel instelmogelijkheden.
  dinsdag 30 april 2024 @ 09:31:46 #174
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213368874
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2024 22:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ow :+
Ja, dus ik heb uiteindelijk inderdaad géén Somfy besteld :+. Bij Somfy moet je of zelf iets knutselen of de eigen hub aanschaffen (ook weer paar honderd euro, plus wéér een kastje erbij) en als je ooit iets wilt veranderen moet je de hele motor vervangen.

Ik ga dus inderdaad voor bedraad en waarschijnlijk de Eve Shutter Switch. Ook prijzig, maar ondersteunt Matter en dus met van alles en nog wat aan te sturen, nu en in de toekomst. Shelly zoals @het-is-mij aangaf is ook een optie, maar 'de' Shelly (2.5) is onlangs vervangen en ik hoor dat de opvolger nog wel wat problemen heeft met oa oververhitting. Maar goed, dat is een voordeel van de bedraadde variant, ik kan er nog even over denken ;)

Wat de aansturing-kant betreft, geen ervaring met Google Home. Maar als je de bedraadde motor-variant kiest zou je kunnen kijken of je inderdaad met één fysieke knop beide aan kunt sluiten, en dan voor die knop een slimme variant kiezen. Dan gaat het sowieso altijd samen, nadeel is uiteraard dat je ook echt nooit meer één screen los kunt bedienen ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator dinsdag 30 april 2024 @ 10:11:10 #175
16180 crew  CoolGuy
pi_213369162
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2024 09:31 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Ja, dus ik heb uiteindelijk inderdaad géén Somfy besteld :+. Bij Somfy moet je of zelf iets knutselen of de eigen hub aanschaffen (ook weer paar honderd euro, plus wéér een kastje erbij) en als je ooit iets wilt veranderen moet je de hele motor vervangen.

Ik ga dus inderdaad voor bedraad en waarschijnlijk de Eve Shutter Switch. Ook prijzig, maar ondersteunt Matter en dus met van alles en nog wat aan te sturen, nu en in de toekomst. Shelly zoals @:het-is-mij aangaf is ook een optie, maar 'de' Shelly (2.5) is onlangs vervangen en ik hoor dat de opvolger nog wel wat problemen heeft met oa oververhitting. Maar goed, dat is een voordeel van de bedraadde variant, ik kan er nog even over denken ;)

Wat de aansturing-kant betreft, geen ervaring met Google Home. Maar als je de bedraadde motor-variant kiest zou je kunnen kijken of je inderdaad met één fysieke knop beide aan kunt sluiten, en dan voor die knop een slimme variant kiezen. Dan gaat het sowieso altijd samen, nadeel is uiteraard dat je ook echt nooit meer één screen los kunt bedienen ;)
Dit is dus waarom je een oplossing als Home Assistant (of Homey, of of of) wil. Als je logica kunt meegeven dan kun je dit maken zonder het nadeel dat je dan de screens niet meer los kunt bedienen.
  dinsdag 30 april 2024 @ 19:14:34 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213374487
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 06:21 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Ik heb dit bij mijn rolluiken. Bedrade knoppen en een shelly ertussen. Werkt goed en veel instelmogelijkheden.
Shelly heb ik slechte ervaring mee in m'n oude huis. De Shelly app is ruk en de verbinding met Google Home was ook ruk :P . Al is dat laatste niet echt een factor meer.
Resistance is futile.
  dinsdag 30 april 2024 @ 19:18:20 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213374543
quote:

[..]

Ik ga dus inderdaad voor bedraad en waarschijnlijk de Eve Shutter Switch. Ook prijzig, maar ondersteunt Matter en dus met van alles en nog wat aan te sturen, nu en in de toekomst. Shelly zoals @:het-is-mij aangaf is ook een optie, maar 'de' Shelly (2.5) is onlangs vervangen en ik hoor dat de opvolger nog wel wat problemen heeft met oa oververhitting. Maar goed, dat is een voordeel van de bedraadde variant, ik kan er nog even over denken ;)

Ja, de screens op de zijgevel mogen sowieso wel tegelijk bediend worden. Screen op de achtergevel vangt op andere tijden zon dus misschien toch beter om die dan apart te bedienen.
Resistance is futile.
  woensdag 1 mei 2024 @ 14:27:18 #178
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213382275
quote:

[..]

Zelf heb ik het via Z wave lopen met de roller shutters van Fibaro. Alles gekoppeld aan HA en screens zijn bij uitval van HA nog gewoon te bedienen. gaan naar beneden aan de hand van de temperatuur en de opbrengst van de panelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 1 mei 2024 @ 14:29:24 #179
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213382296
Andere vraag. Heeft iemand hier een bewegingssensor (zeg gira sensotec of iets van Steinel) gekoppeld aan een z wave of shelly? Dit zodat de puls daar naar toe gaat en er vervolgens acties als een alarm of licht ingeschakeld kunnen worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator woensdag 1 mei 2024 @ 14:34:20 #180
16180 crew  CoolGuy
pi_213382345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Andere vraag. Heeft iemand hier een bewegingssensor (zeg gira sensotec of iets van Steinel) gekoppeld aan een z wave of shelly? Dit zodat de puls daar naar toe gaat en er vervolgens acties als een alarm of licht ingeschakeld kunnen worden.
Ik snap deze vraag niet. Ik heb wel bewegings sensoren die vervolgens een licht aan laten gaan of whatever, maar wat bedoel je met 'gekoppeld aan een z-wave (want dat is een protocol) of shelly'?
  woensdag 1 mei 2024 @ 14:38:19 #181
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213382381
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap deze vraag niet. Ik heb wel bewegings sensoren die vervolgens een licht aan laten gaan of whatever, maar wat bedoel je met 'gekoppeld aan een z-wave (want dat is een protocol) of shelly'?
Sensor-> Z wave of Zigbee kastje -> HA -> acties.

De alles in 1 sensoren voor Z wave zijn vaak op batterijen en/of niet geschikt voor buiten.
  Moderator woensdag 1 mei 2024 @ 14:42:12 #182
16180 crew  CoolGuy
pi_213382408
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Sensor-> Z wave of Zigbee kastje -> HA -> acties.

De alles in 1 sensoren voor Z wave zijn vaak op batterijen en/of niet geschikt voor buiten.
Waarom ga jij vanuit de sensor naar een Zwave of Zigbee kastje en dan naar HA? Je kunt daar ook van die USB sticks voor krijgen die je rechtstreeks in je HA device steekt. Elimineert 2 kastjes + stekkers.

Oh voor buiten? Nee, ik heb buiten niks. Dat wil zeggen, ik heb wel verlichting buiten, maar die gaat niet aan op basis van een sensor.
  woensdag 1 mei 2024 @ 14:43:18 #183
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213382419
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waarom ga jij vanuit de sensor naar een Zwave of Zigbee kastje en dan naar HA? Je kunt daar ook van die USB sticks voor krijgen die je rechtstreeks in je HA device steekt. Elimineert 2 kastjes + stekkers.

Oh voor buiten? Nee, ik heb buiten niks. Dat wil zeggen, ik heb wel verlichting buiten, maar die gaat niet aan op basis van een sensor.
nee het is om de sensor slim te krijgen. De z wave stick heb ik idd aan mijn server zitten en is gekoppeld aan HA.
  Moderator woensdag 1 mei 2024 @ 14:44:17 #184
16180 crew  CoolGuy
pi_213382425
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 14:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
nee het is om de sensor slim te krijgen. De z wave stick heb ik idd aan mijn server zitten en is gekoppeld aan HA.
Ah zo. Nee, nee dat heb ik niet. Ik had in mijn vorige huis wel zo'n Hue buitensensor, maar dat is dan weer op batterijen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 22:47:04 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213489666
Hoe kan ik regelen dat de Hue verlichting op de oprit aangaat zodra ik achteruit in stuur? Zijn daar bewegingssensoren voor te krijgen?
Resistance is futile.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 mei 2024 @ 22:48:45 #186
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_213489714
quote:
5s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:47 schreef Seven. het volgende:
Hoe kan ik regelen dat de Hue verlichting op de oprit aangaat zodra ik achteruit in stuur? Zijn daar bewegingssensoren voor te krijgen?
https://www.philips-hue.c(...)sensor/8719514342262
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 9 mei 2024 @ 22:51:09 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213489804
quote:
Reageert deze ook op auto's?
Resistance is futile.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 mei 2024 @ 22:53:23 #188
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_213489905
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
geen idee. wat leert Google je?
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 23:15:13 #189
16180 crew  CoolGuy
pi_213490873
quote:
5s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:47 schreef Seven. het volgende:
Het moet wel aangaan als je achteruit instuurt maar niet als je vooruit instuurt?
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 23:16:17 #190
16180 crew  CoolGuy
pi_213490935
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik had deze in mijn vorige huis. Reageert op beweging dus het maakt niet zo veel veel uit van wat.
  donderdag 9 mei 2024 @ 23:26:24 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213491192
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:53 schreef Tokus het volgende:

[..]
geen idee. wat leert Google je?
Tot zover niks gevonden.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 23:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Het moet wel aangaan als je achteruit instuurt maar niet als je vooruit instuurt?
Vooruit mag ook :+ .

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 23:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik had deze in mijn vorige huis. Reageert op beweging dus het maakt niet zo veel veel uit van wat.
We moeten er sowieso ook 2 hebben voor de voordeur en het pad langs het huis, dus ik kan ook gewoon proberen en er later nog 1 aanschaffen.
Resistance is futile.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 mei 2024 @ 23:34:31 #192
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_213491356
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 23:26 schreef Seven. het volgende:

[..]
Tot zover niks gevonden.
[..]
ik lees dat mensen een oplossing zoeken om hem juist niet aan te laten gaan als er auto's voorbijrijden, dus daaruit maak ik op dat die dus wel door de sensor opgepikt worden.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:15:57 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213493830
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 23:34 schreef Tokus het volgende:

[..]
ik lees dat mensen een oplossing zoeken om hem juist niet aan te laten gaan als er auto's voorbijrijden, dus daaruit maak ik op dat die dus wel door de sensor opgepikt worden.
Mooi, wij kunnen 'm op de zijkant van het huis zetten en dan pikt 'ie alleen onze auto en de buren op (en die oudjes vinden degelijke verlichting vast geen probleem).
Resistance is futile.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:34:33 #194
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213494012
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Mooi, wij kunnen 'm op de zijkant van het huis zetten en dan pikt 'ie alleen onze auto en de buren op (en die oudjes vinden degelijke verlichting vast geen probleem).
De meeste auto's hebben een kabeltje voor 'achteruit schakelen', bijvoorbeeld om de camera/sensoren te activeren dus daar zou je hem ook nog aan kunnen koppelen. Of is dat overdreven? :+

Werkt gewoon geofencing niet afdoende?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 10 mei 2024 @ 09:52:26 #195
16180 crew  CoolGuy
pi_213494696
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
De meeste auto's hebben een kabeltje voor 'achteruit schakelen', bijvoorbeeld om de camera/sensoren te activeren dus daar zou je hem ook nog aan kunnen koppelen. Of is dat overdreven? :+

Geofencing is nog niet zo'n heel slechte. Maar je wil ook dat die verlichting weer een keer uit gaat, denk ik.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:59:49 #196
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213495483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Geofencing is nog niet zo'n heel slechte. Maar je wil ook dat die verlichting weer een keer uit gaat, denk ik.
De ingebouwde geofence van de Hue app heeft die optie helaas niet, maar in Apple Home kan ik wel een automation maken die een scene schakelt bij thuiskomst en na X minuten weer uitzet. Ik neem aan dat Google Home, Homewizard of welk ander systeem dan ook iets vergelijkbaars kan.

Zo'n bewegingssensor buiten lijkt me toch iets wat te vaak false positives gaat geven, zeker bij blijkbaar een gedeelde oprit.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 10 mei 2024 @ 11:03:10 #197
16180 crew  CoolGuy
pi_213495515
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:59 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
De ingebouwde geofence van de Hue app heeft die optie helaas niet, maar in Apple Home kan ik wel een automation maken die een scene schakelt bij thuiskomst en na X minuten weer uitzet. Ik neem aan dat Google Home, Homewizard of welk ander systeem dan ook iets vergelijkbaars kan.

Zo'n bewegingssensor buiten lijkt me toch iets wat te vaak false positives gaat geven, zeker bij blijkbaar een gedeelde oprit.
Home Assistant kan dat ook, maar het is lastig iets foolproof te maken. Want wil je ook dat de lampen aan gaan als je van huis weg gaat en dus naar de auto op de oprit toe gaat? Of wil je het alleen bij thuiskomst?

Ik zou het niet doen op basis van beweging áls de oprit gedeeld is, want dan gaat om de haverklap die lamp aan.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 13:38:00 #198
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213497101
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Home Assistant kan dat ook, maar het is lastig iets foolproof te maken. Want wil je ook dat de lampen aan gaan als je van huis weg gaat en dus naar de auto op de oprit toe gaat? Of wil je het alleen bij thuiskomst?

Ik zou het niet doen op basis van beweging áls de oprit gedeeld is, want dan gaat om de haverklap die lamp aan.
Eens, maar dat probleem heb je met de sensor ook want die ziet ook het verschil niet tussen een auto die langs rijdt of een persoon die naar de auto loopt ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 10 mei 2024 @ 14:12:16 #199
16180 crew  CoolGuy
pi_213497386
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Eens, maar dat probleem heb je met de sensor ook want die ziet ook het verschil niet tussen een auto die langs rijdt of een persoon die naar de auto loopt ;)
Dat is correct, bij weg gaan is het lastiger dan bij thuis komen denk ik, want als je gewoon naar buiten gaat zonder dat je met de auto weg gaat gaan de lampen ook aan.

Je kunt makkelijker iets maken met thuis komen, maar dan heb je al iets meer nodig dan GH denk ik. Want dan moet je gaan spelen met de status van een persoon, of die wél of niet thuis wordt gedetecteerd op basis van je telefoon. Kun je met geofencing doen, waarbij je dan de 'thuis-cirkel' heel klein zet, en op het moment dat je telefoon wordt gedetecteerd in die cirkel terwijl de laatste status was 'niet thuis', dan kom je dus effectief thuis, en dan zou je de lampen kunnen schakelen.

Zoiets. Dat werkt dus niet als je van huis gaat, want dan is je laatste status 'thuis', dus dan wordt die flow niet getriggerd.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 19:35:18 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213503322
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Geofencing is op zich wel een optie maar dat doet 'ie het alleen als wij zelf thuiskomen. Onze families staan meestal ook op de oprit geparkeerd. En ik kan evt ook via Android auto koppelen met Google Home en dan met een voice command of geofencing aanzetten als ik de straat in rij.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 10 mei 2024 @ 19:43:00 #201
16180 crew  CoolGuy
pi_213503484
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 19:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
Geofencing is op zich wel een optie maar dat doet 'ie het alleen als wij zelf thuiskomen. Onze families staan meestal ook op de oprit geparkeerd. En ik kan evt ook via Android auto koppelen met Google Home en dan met een voice command of geofencing aanzetten als ik de straat in rij.
Dan moet je de sensor van Hue gebruiken maar die reageert op alles dus je krijgt dan een hoop false positives.
pi_213531814
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Dat ligt ook aan de plaatsing van de sensor, die kan je bijvoorbeeld ook zo plaatsen dat ie alleen afgaat als er een auto de oprit oprijdt (dus de sensor staat gericht op de zijkant van de auto, in plaats van ervoor).
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:05:07 #203
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213572956
Teleurstellend bericht net in de mail: het bedrijf achter Slide (slimme gordijnmotor op bestaande rails) gaat er mee stoppen. En ik was net van plan volgende maand een tweede aan te schaffen.. Bestaande Slides blijven lokaal bestuurbaar, zeggen ze, maar ik voel er toch weinig voor om te investeren in een dood product..

Hier nog andere mensen die een slimme gordijnmotor hebben? Zo ja, tips? Switchbot en andere batterij-aangedreven varianten heb ik liever niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213653475
quote:
9s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:05 schreef De_Hertog het volgende:
Teleurstellend bericht net in de mail: het bedrijf achter Slide (slimme gordijnmotor op bestaande rails) gaat er mee stoppen. En ik was net van plan volgende maand een tweede aan te schaffen.. Bestaande Slides blijven lokaal bestuurbaar, zeggen ze, maar ik voel er toch weinig voor om te investeren in een dood product..

Hier nog andere mensen die een slimme gordijnmotor hebben? Zo ja, tips? Switchbot en andere batterij-aangedreven varianten heb ik liever niet.
Ach, loqed gaat er ahteraan
  donderdag 23 mei 2024 @ 01:48:00 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213653736
quote:
9s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:05 schreef De_Hertog het volgende:

@Puala welke heb jij?
Resistance is futile.
pi_213654055
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 01:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
@:puala welke heb jij?
Aquara
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 17:06:21 #207
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214044758
Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik heb hier Home Assistant draaien op een Raspberry Pi 3. Gebruik ik momenteel alleen voor het uitlezen van mijn zonnepanelen en de elektriciteitsmeter.

Nu wil ik graag wat gaan schakelen met Zigbee. Gewoon om eens te proberen hoe dat werkt. Nu heb ik al gevonden dat ik daarvoor een RaspBee II kan kopen.

Maar.. Ik wil ook nog iets kunnen schakelen wat te ver van die RPi vandaan is om hem met die Raspbee aan te sturen. Er is wel wifi. Dan moet ik dus een losse Zigbee-hub voor hebben? Iets wat via Wifi contact maakt met Home assistant en dan daar een lokaal Zigbee netwerkje maakt. Ik weet dat Zigbee een Mesh-netwerk is, maar er zit teveel afstand en muren tussen om als 1 netwerk te werken.

Wie helpt me op weg?
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 18:37:29 #208
16180 crew  CoolGuy
pi_214046866
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 17:06 schreef qltel het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik heb hier Home Assistant draaien op een Raspberry Pi 3. Gebruik ik momenteel alleen voor het uitlezen van mijn zonnepanelen en de elektriciteitsmeter.

Nu wil ik graag wat gaan schakelen met Zigbee. Gewoon om eens te proberen hoe dat werkt. Nu heb ik al gevonden dat ik daarvoor een RaspBee II kan kopen.

Maar.. Ik wil ook nog iets kunnen schakelen wat te ver van die RPi vandaan is om hem met die Raspbee aan te sturen. Er is wel wifi. Dan moet ik dus een losse Zigbee-hub voor hebben? Iets wat via Wifi contact maakt met Home assistant en dan daar een lokaal Zigbee netwerkje maakt. Ik weet dat Zigbee een Mesh-netwerk is, maar er zit teveel afstand en muren tussen om als 1 netwerk te werken.

Wie helpt me op weg?
Voor Zigbee heb je zogenaamde zigbee repeaters. Die kun je kopen bij de Ikea, of in ieder geval, dat kón, en ik weet dat het werkt want ik heb ze hier zelf in gebruik. Ik ga even zoeken.

Edit: https://www.ikea.com/nl/nl/p/tradfri-signaalversterker-10400408/ gevonden. Deze dingne heb ik 3 stuks van in gebruik. Werkt top, en ik heb ze omdat ik exact hetzelfde issue had als jij. Ik heb sensoren op alle deuren en ramen en de ramen het verst weg werden niet gezien.

Toen heb ik deze dingen toegevoegd en vanaf toen werkt het als een zonnetje.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 19:13:26 #209
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214048035
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 18:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Voor Zigbee heb je zogenaamde zigbee repeaters. Die kun je kopen bij de Ikea, of in ieder geval, dat kón, en ik weet dat het werkt want ik heb ze hier zelf in gebruik. Ik ga even zoeken.

Edit: https://www.ikea.com/nl/nl/p/tradfri-signaalversterker-10400408/ gevonden. Deze dingne heb ik 3 stuks van in gebruik. Werkt top, en ik heb ze omdat ik exact hetzelfde issue had als jij. Ik heb sensoren op alle deuren en ramen en de ramen het verst weg werden niet gezien.

Toen heb ik deze dingen toegevoegd en vanaf toen werkt het als een zonnetje.
Hm, ik vraag me af of dat een oplossing is voor mijn uitdaging.. :)

Ik woon hier in een breed huis (20 meter ongeveer) met een brandveilige en dus dikke muur en daarachter een grote schuur (ex boerderij). En uiteraard is onze woonkamer aan de ene kant en de schuur precies aan de andere (en daar wil ik wat dingen schakelen).

Wifi komt sowieso niet door die muur heen. Vandaar dat de schuur zijn eigen netwerk heeft. En daarom dacht ik dus aan 2 Zigbee netwerkjes.

Ikea heeft trouwens wel mooi (en betaalbaar) Zigbee-spul zie ik nu.
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 19:17:52 #210
16180 crew  CoolGuy
pi_214048212
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 19:13 schreef qltel het volgende:

[..]
Hm, ik vraag me af of dat een oplossing is voor mijn uitdaging.. :)

Ik woon hier in een breed huis (20 meter ongeveer) met een brandveilige en dus dikke muur en daarachter een grote schuur (ex boerderij). En uiteraard is onze woonkamer aan de ene kant en de schuur precies aan de andere (en daar wil ik wat dingen schakelen).

Wifi komt sowieso niet door die muur heen. Vandaar dat de schuur zijn eigen netwerk heeft. En daarom dacht ik dus aan 2 Zigbee netwerkjes.

Ikea heeft trouwens wel mooi (en betaalbaar) Zigbee-spul zie ik nu.
Nou, die dingen kosten 8 euro ofzo, dus ik zou zeggen; scoor er een paar en probeer het uit. Dan kost het je wellicht 24, maar daar is overheen te komen. Denk ik?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 19:19:17 #211
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214048295
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 19:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, die dingen kosten 8 euro ofzo, dus ik zou zeggen; scoor er een paar en probeer het uit. Dan kost het je wellicht 24, maar daar is overheen te komen. Denk ik?
Dat is waar, ik ben nog aan het ontdekken hoe het allemaal werkt, maar dit is zeker een optie. Bedankt voor de info!
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 19:21:40 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_214048364
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 19:19 schreef qltel het volgende:

[..]
Dat is waar, ik ben nog aan het ontdekken hoe het allemaal werkt, maar dit is zeker een optie.
Ik gebruik nu zelf Home Assistant al een paar jaar, en ik vind het een verademing. Ik weet natuurlijk niet of die Zigbee oplossing gaat werken in de specifieke situatie die jij beschrijft, maar voor die paar euro ben je er snel achter.

Maar je moet dus wel eerst die Ikea dingen toevoegen, en pas dán het ding waar het je eigenlijk om gaat, je sensor of whatever het is. Tenminste, dat is wat ik gelezen heb. En die sensor moet je ook toevoegen op de locatie waar hij moet komen. Dus niet op 30cm van je RPi en vervolgens 12 meter verderop neerhangen, maar gewoon naar de locatie op die 12 meter gaan en hem van dááruit toevoegen.

Daarom moet je ook eerst die repeaters toevoegen ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 22:11:43 #213
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214052761
Ik kreeg intussen een slim idee (denk ik). De muren op de eerste etage zijn veel dunner. Dus ik denk dat ik die Ikea-dingen daar ga plaatsen, dat gaat vast wel werken.

Ik vind Home Assistant inderdaad ook geweldig. Het werkt echt super en ik heb hierdoor veel gegevens bij elkaar.

Bedankt voor alle tips, ik ga het binnenkort maar eens bestellen.
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 23:07:38 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_214053745
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 22:11 schreef qltel het volgende:
Ik kreeg intussen een slim idee (denk ik). De muren op de eerste etage zijn veel dunner. Dus ik denk dat ik die Ikea-dingen daar ga plaatsen, dat gaat vast wel werken.

Ik vind Home Assistant inderdaad ook geweldig. Het werkt echt super en ik heb hierdoor veel gegevens bij elkaar.

Bedankt voor alle tips, ik ga het binnenkort maar eens bestellen.
Ik zou er gewoon in elke ruimte een plaatsen. Voor de kosten hoef je het niet te laten en je hebt door het hele huis heen een mesh netwerk je liggen.
pi_214055521
Het mooie van Zigbee is juist dat dat dus niks uitmaakt. Het mesh netwerk past zichzelf aan als de omstandigheden veranderen. Na grote veranderingen zal de boel misschien een paar uur wat instabiel zijn, maar als je daarna je network map bekijkt zul je zien dat het netwerk zich heeft aangepast aan de nieuwe situatie.

Belangrijke uitzondering overigens zijn Xiaomi/Aqara sensors, die weigeren hun route aan te passen. En dat is jammer, want verder zijn dat hele goede en goedkope sensors.
  Moderator woensdag 26 juni 2024 @ 09:45:23 #216
16180 crew  CoolGuy
pi_214055936
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2024 09:11 schreef BlackLining het volgende:
Het mooie van Zigbee is juist dat dat dus niks uitmaakt. Het mesh netwerk past zichzelf aan als de omstandigheden veranderen. Na grote veranderingen zal de boel misschien een paar uur wat instabiel zijn, maar als je daarna je network map bekijkt zul je zien dat het netwerk zich heeft aangepast aan de nieuwe situatie.

Belangrijke uitzondering overigens zijn Xiaomi/Aqara sensors, die weigeren hun route aan te passen. En dat is jammer, want verder zijn dat hele goede en goedkope sensors.
Ja, die heb ik dus, en ik was eigenwijs dus ik voegde die Ikea repeaters toe nadat ik al die Aqara dingen had hangen, en dat werkte dus niet. Dus heb ik alles verwijderd, toen de Ikea repeaters toegevoegd en daarna de Aqara sensoren en hoppa, instant werkend.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 juni 2024 @ 10:42:34 #217
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214056697
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 23:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik zou er gewoon in elke ruimte een plaatsen. Voor de kosten hoef je het niet te laten en je hebt door het hele huis heen een mesh netwerk je liggen.
Dat is niet het probleem, het probleem is die HF-dichte muur tussen huis en schuur.

Maar op de eerste etage zit die muur er niet ( want het huis is op die plek niet zo hoog) dus via de eerste etage moet ik er kunnen komen.
  Moderator woensdag 26 juni 2024 @ 10:47:40 #218
16180 crew  CoolGuy
pi_214056751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 10:42 schreef qltel het volgende:

[..]
Dat is niet het probleem, het probleem is die HF-dichte muur tussen huis en schuur.

Maar op de eerste etage zit die muur er niet ( want het huis is op die plek niet zo hoog) dus via de eerste etage moet ik er kunnen komen.
Ja, maar dan zou ik nog steeds in alle ruimtes doen, want dan ga je van je gang naar je woonkamer naar je keuken naar de eerste etage slaapkamer 1 naar slaapkamer 2 die boven de schuur is (ik zeg maar wat) en dan vervolgens door de vloer heen naar de schuur waar je óók een repeater hebt. Dan ga je met een omweg maar je komt er wel. Dat is het proberen waard.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 juni 2024 @ 10:50:05 #219
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214056776
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 10:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar dan zou ik nog steeds in alle ruimtes doen, want dan ga je van je gang naar je woonkamer naar je keuken naar de eerste etage slaapkamer 1 naar slaapkamer 2 die boven de schuur is (ik zeg maar wat) en dan vervolgens door de vloer heen naar de schuur waar je óók een repeater hebt. Dan ga je met een omweg maar je komt er wel. Dat is het proberen waard.
Het huis zit anders in elkaar, maar dat is wel het idee.. ^O^

Het is hele nieuwe techniek voor me, en alleen ontdekken hoe het werkt vind ik al leuk. En je hebt me daarmee prima geholpen! Waarvoor dank.
  Moderator woensdag 26 juni 2024 @ 10:54:39 #220
16180 crew  CoolGuy
pi_214056845
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 10:50 schreef qltel het volgende:

[..]
Het huis zit anders in elkaar, maar dat is wel het idee.. ^O^

Het is hele nieuwe techniek voor me, en alleen ontdekken hoe het werkt vind ik al leuk. En je hebt me daarmee prima geholpen! Waarvoor dank.
Not a problem. HA is best een ontdekkingsreis, al is het over de jaren heen wel een stuk makkelijker geworden om mee te werken.

Mocht je HA inhoudelijke vragen hebben, laat maar weten! :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 juni 2024 @ 12:46:49 #221
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214058068
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 10:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Not a problem. HA is best een ontdekkingsreis, al is het over de jaren heen wel een stuk makkelijker geworden om mee te werken.

Mocht je HA inhoudelijke vragen hebben, laat maar weten! :)
Ik bedoelde meer Zigbee. Maar over de combi HA en Zigbee zullen vast ook nog wel vragen komen..b
  Moderator woensdag 26 juni 2024 @ 12:52:30 #222
16180 crew  CoolGuy
pi_214058149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 12:46 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer Zigbee. Maar over de combi HA en Zigbee zullen vast ook nog wel vragen komen..b
Maar over zigbee valt niet zo heel veel te vertellen, anders dan dat Philips Hue óók zigbee is, maar die versterken niét je netwerk voor overige zigbee devices, schijnbaar.
  woensdag 3 juli 2024 @ 11:09:20 #223
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_214140779
Kick... net mail binnen dat Homey overgenomen is door LG. Na wat andere minder jofele acties (zoals de community-appstore die opgeheven is. Wat net 1 van de krachten van Homey was.) Ben ik er wel klaar mee.

Ik zoek dus een dummy proof alternatief dat niet in de cloud draait maar waarvoor je ook geen cursus nodig hebt om het aan de gang te krijgen (ben een uiterst matige computer engineering gebleken ondanks mijn opleiding :') ).

Is Home Assistant ondertussen redelijk gebruiksvriendelijk? Ik heb ondertussen Aqara, HUE, Plugwise, Fibaro, Wiz, en Sonoff in gebruik.
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 11:26:55 #224
16180 crew  CoolGuy
pi_214140967
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:09 schreef bleiblei het volgende:
Kick... net mail binnen dat Homey overgenomen is door LG. Na wat andere minder jofele acties (zoals de community-appstore die opgeheven is. Wat net 1 van de krachten van Homey was.) Ben ik er wel klaar mee.

Ik zoek dus een dummy proof alternatief dat niet in de cloud draait maar waarvoor je ook geen cursus nodig hebt om het aan de gang te krijgen (ben een uiterst matige computer engineering gebleken ondanks mijn opleiding :') ).

Is Home Assistant ondertussen redelijk gebruiksvriendelijk? Ik heb ondertussen Aqara, HUE, Plugwise, Fibaro, Wiz, en Sonoff in gebruik.
HA _O_
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:31:43 #225
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_214141720
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
HA _O_
Weet wel dat ik je dan veel vragen kom stellen :P . Maar dan ga ik maar eens zoeken naar een mooie controller en tijd om de zooi om te bouwen. Ach, al met al heb ik bijna 4 jaar plezier gehad van de Homey. Best kort nog, eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')