abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 september 2024 @ 21:19:03 #276
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215131699
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 19:18 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, na veel gedoe en oude telefoons helemaal verwijderen en opnieuw opstarten en en en is het gelukt sinds ruim een uur geleden. Ik krijg eindelijk weer meldingen op mijn telefoon binnen vanuit Home Assistant.
Gewoon toevoegen en klaar toch?

Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 21:56:50 #277
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215131978
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 21:19 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Gewoon toevoegen en klaar toch?

[ afbeelding ]
Ja, dat zou je verwachten he? Maar die vogel ging dus mooi niet op. Maar inmiddels werkt het dus.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215176124
ik heb een sonoff nspanel pro gekregen en aangesloten op de plek an een lichtschakelaar..

daar zat hij in een bootloop en kon hij niet opstarten , ik dacht misschien issie DOA.
dus eruitgehaald en dmv een een stekker snoer met schakelaar provisorisch aangesloten om te kijken of ik hem kon factory resetten..

maar nu start hij wel gewoon door

kan dat te maken hebben met het feit dat ik 1 hem voor een (slim) lichtpunt neerzet? (ik verwacht dan dat hij fungeert als schakelaar die permanent aanstaat)

dat is namelijk zo ongeveer het enige wat ik kan verzinnen :@
pi_215428030
Is het jullie ook opgevallen dat mmWave sensor door een gipsmuur heen kunnen detecteren? Al een paar keer gehad dat als ik naar de wc ga dat dan opeens het keukenlicht aan gaat. Wel grappig eigenlijk maar niet perse handig.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  Moderator donderdag 31 oktober 2024 @ 14:04:53 #280
16180 crew  CoolGuy
pi_215428172
quote:
11s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 13:46 schreef 215 het volgende:
Is het jullie ook opgevallen dat mmWave sensor door een gipsmuur heen kunnen detecteren? Al een paar keer gehad dat als ik naar de wc ga dat dan opeens het keukenlicht aan gaat. Wel grappig eigenlijk maar niet perse handig.
Is me niet opgevallen want ik weet niet eens wat een mmWave sensor is. Ik gebruik voor beweging de Hue motion sensoren. Die hebben dat probleem in ieder geval niet.
pi_215429600
De mmWave sensoren zijn een wereld van verschil gevoeliger. Het is uiterst zelden dat ie je niet meer ziet als je in de ruimte bent, je ademhaling is al voldoende. Daarnaast zijn de duurdere in te stellen op zone's, dus op kijkhoek en afstand waar ze moeten detecteren. Ze worden in een rap tempo betaalbaarder dus denk ik dat de PIR binnen een (paar) jaar niet meer leverbaar is. Nadeel is het energie gebruik, je wilt ze niet op batterij.

Ik heb het opgelost door de locatie en de gevoeligheid van de sensor wat aan te passen. We zullen zien of het helpt, geen wereld probleem natuurlijk.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_215951335
Op zoek naar 2 indoor camera's voor mijn moeder die een beetje digibeet is. Enige wat ze wil is bewegingsmelding krijgen op haar telefoon en dat ze filmpjes terug kan kijken.

Zijn daar de Eufy C220 of de E220 geschikt voor? Verder geen poespas van een basisstation en dergelijke. Gewoon sd kaart erin, lokale opslag en op afstand opgenomen bestanden terug kunnen kijken.

Evt andere suggesties?
  Moderator zaterdag 21 december 2024 @ 23:47:56 #283
16180 crew  CoolGuy
pi_215951451
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 december 2024 23:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Op zoek naar 2 indoor camera's voor mijn moeder die een beetje digibeet is. Enige wat ze wil is bewegingsmelding krijgen op haar telefoon en dat ze filmpjes terug kan kijken.

Zijn daar de Eufy C220 of de E220 geschikt voor? Verder geen poespas van een basisstation en dergelijke. Gewoon sd kaart erin, lokale opslag en op afstand opgenomen bestanden terug kunnen kijken.

Evt andere suggesties?
Die cameras ken ik niet. Foscam r2m kan evt nog maar wel aan de prijs. Heb zelf een r4m hier thuis. Kunnen beiden op sd kaart opnemen.

Oef nee die eufy is de helft van de prijs. Zou ik dat doen.
pi_216048675
Afgelopen week ben ik begonnen met Home Assistant (op Synology via Container Manager). Langzaamaan krijg ik meer apparaten gekoppeld.

Wat ik niet werkend krijg is het uitlezen van de Aranet4 CO2 meter. Dit gaat via Bluetooth en dat kan DSM vanaf versie 7 niet meer als ik het goed begrijp. Maar ik zie mensen die het wel werkend krijgen.

Kan iemand me uitleggen hoe ik dat doe?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 15:00:35 #285
16180 crew  CoolGuy
pi_216048761
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:55 schreef Sometimes het volgende:
Afgelopen week ben ik begonnen met Home Assistant (op Synology via Container Manager). Langzaamaan krijg ik meer apparaten gekoppeld.

Wat ik niet werkend krijg is het uitlezen van de Aranet4 CO2 meter. Dit gaat via Bluetooth en dat kan DSM vanaf versie 7 niet meer als ik het goed begrijp. Maar ik zie mensen die het wel werkend krijgen.

Ik niet, ik heb die CO2 meter niet en ik draai HA niet vanaf een Synology. Ik heb daar wel over nagedacht, maar ik wilde dat niet want meer kans op gedoe, tenminste, dat las ik destijds.
pi_216078138
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:55 schreef Sometimes het volgende:

Geen idee, maar je zou eens kunnen kijken naar een esphome Bluetooth proxy. Heb dat zelf (nog) nooit gebruikt maar dat zou een soort bridge tussen WiFi en BT moeten zijn en redelijk transparant moeten functioneren.

quote:
11s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 13:46 schreef 215 het volgende:
Dat doen ze ga. Wel fijn want ik heb ze hier gewoon verstopt achter een canvas schilderij en daar kijken ze ook gewoon doorheen :)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 4 januari 2025 @ 21:07:55 #287
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216176166
Iemand een idee om een schakelaar "smart" te maken, zonder de belasting van een lamp? Bij voorkeur ook geschikt voor een hotelschakeling, zigbee of zwave en niet op batterijen. Ik heb gewoon fase, nul en schakeldraad beschikbaar in de inbouwdoos.

Zou deze werken?
https://www.robbshop.nl/a(...)dule-3-draads-zigbee

Ik heb sonoff zbmini's geprobeerd, maar die hebben de belasting van een lamp nodig om te werken (ivm. 2 draads).
pi_216177066
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 21:07 schreef bleiblei het volgende:
Iemand een idee om een schakelaar "smart" te maken, zonder de belasting van een lamp? Bij voorkeur ook geschikt voor een hotelschakeling, zigbee of zwave en niet op batterijen. Ik heb gewoon fase, nul en schakeldraad beschikbaar in de inbouwdoos.

Zou deze werken?
https://www.robbshop.nl/a(...)dule-3-draads-zigbee

Ik heb sonoff zbmini's geprobeerd, maar die hebben de belasting van een lamp nodig om te werken (ivm. 2 draads).
Aqara deursensor open schroeven, reed sensor eruit, draadjes op solderen en die op de schakelaar :Y beetje beun, maar wel goedkoop en werkt perfect. Ook op een hotelschakeling.

Edit: ah, niet op batterijen. Nou ja, ik heb die Aqara dingen vier jaar geleden besteld en de originele batterij rapporteert nog steeds 99%.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 5 januari 2025 @ 11:35:21 #289
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216180803
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Aqara deursensor open schroeven, reed sensor eruit, draadjes op solderen en die op de schakelaar :Y beetje beun, maar wel goedkoop en werkt perfect. Ook op een hotelschakeling.

Edit: ah, niet op batterijen. Nou ja, ik heb die Aqara dingen vier jaar geleden besteld en de originele batterij rapporteert nog steeds 99%.
Dan gebruik je de schakelaar denk ik niet veel, of wel?
Mja, ik merk dat ik praktisch wekelijks batterijen aan het vervangen ben in dit huis. Dus wil eigenlijk minderen met die zooi :P . En hoe frot je dat in een doos? Die deursensoren zien er groot uit.
pi_216181336
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:35 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dan gebruik je de schakelaar denk ik niet veel, of wel?
Mja, ik merk dat ik praktisch wekelijks batterijen aan het vervangen ben in dit huis. Dus wil eigenlijk minderen met die zooi :P . En hoe frot je dat in een doos? Die deursensoren zien er groot uit.
Jazeker wel, meerdere keren per dag.

En ik heb dezelfde schakelaars ook op binnendeuren zitten die tientallen keren per dag open en dicht gaan.

Je hoeft je over de batterijduur van die dingen echt geen zorgen te maken. Jaren echt ook met zeer intensief gebruik.

Kan er als ik volgende week thuis ben wel een fototje van maken :)
pi_216215448
Ik gebruik momenteel een Eufy camera voor babycam, perfect. Maar in HomeAssistant is nogal een dingetje. Heeft er iemand een camera die ik kan gebruiken als babycam (dus met noise detection) die makkelijk te integreren is in HA?
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 15:02:18 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_216215598
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 14:48 schreef dimmak het volgende:
Ik gebruik momenteel een Eufy camera voor babycam, perfect. Maar in HomeAssistant is nogal een dingetje. Heeft er iemand een camera die ik kan gebruiken als babycam (dus met noise detection) die makkelijk te integreren is in HA?
Ik heb Foscam camera's in/om huis. Als ik naar de instellingen daarvan kijk dan is er iets dat heet 'intelligente detectie' en dat valt uiteen in 'bewegingsdetectie' en 'geluidsdetectie'. Die Foscams zijn prima te integreren in HA.

Misschien is dat iets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')