abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 11 februari 2026 @ 13:33:57 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220063863
Zo, gisteravond voor de fun ook maar begonnen aan een laadstatistieken dashboard voor de auto van mijn vrouw. Ik had eerst een dashboard voor alleen mijn auto, maar omdat het kan vind ik het leuker om alle laaddata uit te splitsen naar welke auto wordt geladen, en wanneer, en waar, en de (theoretische) kosten etc.

Wel een hele hoop werk want ik had het werkend voor mijn auto, en omdat het veel werk is heb ik het maar steeds uitgesteld, maar nu moet het er toch maar van komen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zondag 22 februari 2026 @ 16:16:53 #27
16180 crew  CoolGuy
pi_220176868
Zo. Dashboards zijn klaar, was veel werk maar het is af. Nu een beetje aan het zoeken naar wat de mooiste manier is van dingen weergeven, maar de sensoren zijn gemaakt, ze werken ook, data wordt bijgehouden, grafieken worden geüpdate.

Nu weer terug naar de dashboards voor de tablets. :Y
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:59:26 #28
27929 piere
doe mij maar bier
pi_220265275
Thread gevonden! Gaat me hier wel ver boven mijn pet hoor. :@
fok you ja!
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 16:06:00 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_220265321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:59 schreef piere het volgende:
Thread gevonden! Gaat me hier wel ver boven mijn pet hoor. :@
ehh...wat precies? want als het de OP betreft...dat is de oude OP van topic #1, dat was gebaseerd op Homey. Als dat boven je pet gaat is Homey wellicht niet de makkelijkste optie. :P
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:29:36 #30
27929 piere
doe mij maar bier
pi_220265462
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
ehh...wat precies? want als het de OP betreft...dat is de oude OP van topic #1, dat was gebaseerd op Homey. Als dat boven je pet gaat is Homey wellicht niet de makkelijkste optie. :P
Dat homey en alles lukt me nog wel maar het YAML door AI gooien en superuitgebreide dashboards maken (nog) niet
fok you ja!
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 17:05:16 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_220265680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:29 schreef piere het volgende:

[..]
Dat homey en alles lukt me nog wel maar het YAML door AI gooien en superuitgebreide dashboards maken (nog) niet
Maar dat YAML gebruik je niet, want de GUI voorziet in vrijwel alles. Het is niet zo dat je in het begin al echt heel erg de diepte in gaat.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:30:42 #32
27929 piere
doe mij maar bier
pi_220265820
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dat YAML gebruik je niet, want de GUI voorziet in vrijwel alles. Het is niet zo dat je in het begin al echt heel erg de diepte in gaat.
En zelfs bij dat punt moet ik nog komen. Ik heb nu een Hue bridge pro met wat lampen erop (huidige huis) maar verhuis ergens in april en wil daar meer smarthome gaan worden en mijn energie meten, in de gaten houden en zo tweaken dat ik minder en goedkopere stroom gebruik. Zit dus te denken aan de Homey pro maar is dat uberhaupt wel handig als je de Hue bridge pro al hebt bv?
fok you ja!
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:34:03 #33
27929 piere
doe mij maar bier
pi_220265853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:30 schreef piere het volgende:

[..]
En zelfs bij dat punt moet ik nog komen. Ik heb nu een Hue bridge pro met wat lampen erop (huidige huis) maar verhuis ergens in april en wil daar meer smarthome gaan worden en mijn energie meten, in de gaten houden en zo tweaken dat ik minder en goedkopere stroom gebruik. Zit dus te denken aan de Homey pro maar is dat uberhaupt wel handig als je de Hue bridge pro al hebt bv?
Ah ik lees het al, het is idd wel handig om erbij te hebben :)
fok you ja!
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 17:36:12 #34
16180 crew  CoolGuy
pi_220265871
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:30 schreef piere het volgende:

[..]
Ehh, ik weet niet waarom het niet handig zou zijn? :) Die Homey praat tegen je bridge, niet tegen je lampen. Met Home Assistant kun je óók tegen je lampen praten rechtstreeks, zonder tussenkomst van de bridge, maar mocht Home Assistant er om welke reden dan ook uit liggen, dan kun je de lampen nog altijd via de bridge benaderen, zoals je nu ook doet.

Datzelfde geldt voor als Homey er uit zou liggen.

Dat energie meten zijn verschillende apparaatjes voor, er vanuit gaande dat jij een slimme meter hebt in je nieuwe woning, is een goedkope (en goede!) oplossing de Homewizard P1. Die gebruik ik zelf ook al jaren, samen met hun watermeter (maar die hoef je niet te hebben om de P1 te laten werken uiteraard). Die P1 kost volgens mij 25 euro, die watermeter is wat duurder, ik dacht 50 euro.
  Moderator vrijdag 13 maart 2026 @ 20:24:29 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_220334502
Wat gebruiken mensen hier voor tussenstekkers? Ik krijg soms namelijk spookwaardes. Koffiezetapparaat wat ineens 258.000 kWh verbruikt heeft is raar. De droger heeft soms ook ineens 2.000.000 kWh verbruikt. De overeenkomst tussen beide stekkers is dat het allebei Fibaro Type E wallplugs zijn.

Het vreemde is dat ik er daar denk ik wel 15 van heb ofzo, en het zijn er maar 2 of 3 die dergelijk raar gedrag laten zien, maar daardoor loopt mijn verbruiksregistratie scheef.

Ik ben dus benieuwd wat voor tussenstekkers (ze moeten wel 2500 watt aankunnen) andere mensen gebruiken, want dan kan ik kijken of het voor betreffende stekkers wellicht een goed idee is om die te vervangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')