Dit zeg je vaker maar ik snap eigenlijk niet goed wat je hiermee bedoeld? Was het alleen het commentaar van Mol dat het zo "gezellig" maakte of de combinatie van Mol en Race-cafe?quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:26 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Valt heel erg mee hoor, maar ik kan heel slecht tegen mensen/bedrijven die op een zeer discutabele manier handelen, niet hun beloftes nakomen, en dan ook nog een enorme arrogantie hebben én een air van woke gutmensch durven te ventileren. Dat triggert bij mij gewoon heel erg veel tegelijkertijd, en dan kan ik mij inderdaad extreem opwinden.
Zéker als een hele grote groep eenvoudige Nederlanders die gezellig weekendjes F1 willen volgen er keihard de dupe van worden.
F1TV kun je in de praktijk gewoon delen, in tegenstelling tot wat de voorwaarden vermelden. Maximaal zes verschillende apparaten en het werkt ook gewoon op verschillende locaties.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:55 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Tjah het probleem van F1TV is dat je niet kan delen zelfs met zn 2en, en dat je een credit card nodig hebt om het te kunnen nemen. Iets wat niet echt standaard is in Nederland, dus een redelijke horde voor veel mensen.
Alleen als Hoogterp zelf niet kon. Ronald van Dam is ook wel eens vervanger van Hoogterp (en Winkelman) geweest.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Thanks, dacht dat ik hem daar ook gehoord had
Was het maar zo simpel allemaal.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:40 schreef Red_85 het volgende:
Prima.
Echt helemaal prima. Maak het seizoen af, doe het af aan Ziggo Sport en verdwijn.
Licentierechten om het uit te zenden tot en met 2028 verkopen aan Ziggo Sport of espnquote:Op donderdag 13 juli 2023 17:48 schreef Tarado het volgende:
Ze hebben de PL t/m 2028, benieuwd wie dat gaat over nemen mocht het zover zijn.
ESPN, hun internationale kanalen lopen voor geen meterquote:Op donderdag 13 juli 2023 17:48 schreef Tarado het volgende:
Ze hebben de PL t/m 2028, benieuwd wie dat gaat over nemen mocht het zover zijn.
Vind je het gek als je hier NFL gaat uitzenden als filler tv.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:56 schreef Sked het volgende:
[..]
ESPN, hun internationale kanalen lopen voor geen meter
Dat is een optie maar hun niet nordic activiteiten verkopen aan een ander is ook een optie, aannemen dat alles naar het oude gaat lijkt me toch wat te makkelijk. Ze zijn als geheel ook een goeie overnameprooi want de aandelen staan heel laag.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Licentierechten om het uit te zenden tot en met 2028 verkopen aan Ziggo Sport of espn
???quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:58 schreef Red_85 het volgende:
Interessant commentaar in hindsite van Olav Mol in Racecafe 2 weken terug.
Hij zat een beetje te geinen over een gesprek met de directie. Die vertelde 'we gaan stoppen met hoe we het doen en willen het verder met hoe het was'
ZiggoSport is wakker denk ik nu. Heel. Erg. Wakker.
Jammergenoeg waarheidquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is een optie maar hun niet nordic activiteiten verkopen aan een ander is ook een optie, aannemen dat alles naar het oude gaat lijkt me toch wat te makkelijk. Ze zijn als geheel ook een goeie overnameprooi want de aandelen staan heel laag.
??? '???'quote:
Voor zover ik weet hebben ze zich niet zo zeer op NL verkeken maar op hun Nordic markt, in de corona tijd waren mensen daar bereid 50euro+ af te tikken voor een maand en zij dachten dat het vanwege hun content was. Nu corona voorbij is gaan mensen andere dingen doen en vinden viaplay erbij dan veel te duur.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jammergenoeg waarheid
Wel is duidelijk dat dit b-model gewoon niet werkt zo. Viaplee heeft zich puur verkeken hierop.
Vergeet overigens niet dat achter Ziggo Liberty Global zit he.
Ja, in welke context?quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
??? '???'
Was op TV en ging over hoe Jack en Olav in een studio'tje zaten commentaar te geven op basis van Belgische rechten. Daarbij gaf Olav aan dat hij een gesprekje had gehad met de directie en gaf die quote.
Dat ze de tv rechten willen terug hebben. Die context.quote:
FTFY!quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is een optie maar (een deel van) hun niet nordic activiteiten verkopen aan een ander is ook een optie, aannemen dat alles naar het oude gaat lijkt me toch wat te makkelijk. Ze zijn als geheel ook een goeie overnameprooi want de aandelen staan heel laag.
Sure "delen" kan wel, maar je kan niet bijv. de race op 2 plekken tegelijk kijken. Dus delen kan eigenlijk gewoon niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:21 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
F1TV kun je in de praktijk gewoon delen, in tegenstelling tot wat de voorwaarden vermelden. Maximaal zes verschillende apparaten en het werkt ook gewoon op verschillende locaties.
Kan gewoon hoor.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:49 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Sure "delen" kan wel, maar je kan niet bijv. de race op 2 plekken tegelijk kijken. Dus delen kan eigenlijk gewoon niet.
Jawel, dat werkt al jaren probleemloos. Officieel (volgens de voorwaarden) kun je het hoofdkanaal maar eenmaal bekijken. In de praktijk is er echter geen enkele beperking zolang je het maximale aantal van zes geregistreerde apparaten niet overschrijdt. Zes keer het hoofdkanaal werkt ook gewoon prima, zelfs op verschillende locaties. Lees de ervaringen er maar op na hier op Fok en elders op internet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:49 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Sure "delen" kan wel, maar je kan niet bijv. de race op 2 plekken tegelijk kijken. Dus delen kan eigenlijk gewoon niet.
Ahja paar jaar geleden geprobeerd en toen kon het niet.. Blijkbaar nu wel dan dus...quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:56 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Jawel, dat werkt al jaren probleemloos. Officieel (volgens de voorwaarden) kun je het hoofdkanaal maar eenmaal bekijken. In de praktijk is er echter geen enkele beperking zolang je het maximale aantal van zes geregistreerde apparaten niet overschrijdt. Zes keer het hoofdkanaal werkt ook gewoon prima, zelfs op verschillende locaties. Lees de ervaringen er maar op na hier op Fok en elders op internet.
Er is natuurlijk geen sprake van "miljoenen abonnees" in Nederland. Het enige cijfer dat altijd rondgaat is 1,2 miljoen, en dat was op de absolute piek toen mensen zowel nog met korting een jaarabonnement hadden afgesloten, plus dat de Premier League er net bij kwam. Het feit dat ze sindsdien geen ander cijfer meer hebben genoemd zegt eigenlijk alles, want als er sprake was van groei dan zouden ze het denk ik wel willen melden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze miljoenen abbonees uit het raam smijten.
Maar dan zonder Mol en de tandartsquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat ze de tv rechten willen terug hebben. Die context.
Stoppen hoe het nu gaat, terug naar hoe het was. Ziggo is er nog steeds strontziek van dat ze de F1 uitzendrechten verloren hebben.
die zijn nooit weggeweest bij Ziggoquote:Op donderdag 13 juli 2023 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar dan zonder Mol en de tandarts
Ik heb het dan ook niet alleen over Nederland, maar ook Polen wat samen buiten Scandinavië hun grootste afzetmarkt is, wat ik al eerder benoemde.quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is natuurlijk geen sprake van "miljoenen abonnees" in Nederland. Het enige cijfer dat altijd rondgaat is 1,2 miljoen, en dat was op de absolute piek toen mensen zowel nog met korting een jaarabonnement hadden afgesloten, plus dat de Premier League er net bij kwam. Het feit dat ze sindsdien geen ander cijfer meer hebben genoemd zegt eigenlijk alles, want als er sprake was van groei dan zouden ze het denk ik wel willen melden.
Als er geen sprake is van groei, kun je nog kijken naar de potentie. Hoeveel kijkers zou je theoretisch kunnen verwachten in een land als Nederland? Is veel meer dan een miljoen realistisch terwijl er ook een goedkopere concurrent actief is? Ik denk het niet. Wat dat betreft zou ik het logischer vinden als ze juist in het VK en de VS actief blijven, ondanks dat het daar nog niet zo lekker loopt. Want daar kun je in elk geval in theorie een flink aantal abonnementen verkopen. Al is de streamingmarkt gewoon per definitie verzadigd en dus moeilijk.
We zullen het volgende week wel horen, maar ik zou het in elk geval wel begrijpen als ze besluiten zich uit Nederland terug te trekken.
Dit ja, bij velen hier is de wens toch vader van de gedachte, nog een weekje en dan weten we meer wat ze gaan doen oa.met NL.quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet alleen over Nederland, maar ook Polen wat samen buiten Scandinavië hun grootste afzetmarkt is, wat ik al eerder benoemde.
En het gaat niet alleen over F1, maar over veel meer sporten, wat de meesten hier schijnen te vergeten, door Viaplay altijd met F1TV te vergelijken. Ja, als je alleen in F1TV geïnteresseerd bent klopt dat wel, maar als je ook hockey, buitenlands voetbal en darts en zo wilt kijken niet meer.
Denk je dat Viaplay in Nederland levensvatbaar is zonder F1? Ik denk dat dat een heel moeilijk verhaal wordt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet alleen over Nederland, maar ook Polen wat samen buiten Scandinavië hun grootste afzetmarkt is, wat ik al eerder benoemde.
En het gaat niet alleen over F1, maar over veel meer sporten, wat de meesten hier schijnen te vergeten, door Viaplay altijd met F1TV te vergelijken. Ja, als je alleen in F1TV geïnteresseerd bent klopt dat wel, maar als je ook hockey, buitenlands voetbal en darts en zo wilt kijken niet meer.
Nee, zoals trein2000 zegt, namen de meeste mensen Viaplay voor de F1. En ik heb het 1 seizoen gehad en ik vond het vreselijk. F1TV Pro is vele malen beter voor wat ik zoek.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je dat Viaplay in Nederland levensvatbaar is zonder F1? Ik denk dat dat een heel moeilijk verhaal wordt.
Wat ze verder in Polen of Schotland of Canada of waar dan ook doen zal allemaal wel. Maar in Nederland moeten ze het toch voornamelijk van F1 hebben, zou ik denken. De rest is mooi meegenomen, maar geen reden om een abonnement af te sluiten.
Volgens die redenering zal dat dan straks ook voor Ziggo Sport het geval zijn. Mensen die alleen F1 willen blijven bij F1TV, verwacht ik. Dus er zullen ook niet zoveel nieuwe Ziggo Sport klanten a ¤15 p/m bijkomen. En aan mensen die al een Ziggo abonnement hebben verdienen ze niets extra's.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:08 schreef trein2000 het volgende:
Wat viaplay verkeerd gedaan heeft is dat ze al dat buitenlandse voetbal opgekocht hebben. Daar zullen ze relatief veel voor betalen, want daar kijkt geen kip naar. Naar RKC-Cambuur kijken meer mensen dan United-City.
Mensen komen voor formule 1. Als je concurrent f1tv dan zo veel minder vraagt voor hetzelfde product dan gaat het vroeg of laat mis
Dat zegt hij niet, het is F1++, F1Tv is alleen F1, verder prima als je alleen dat wil maar voor mij is dat ++ gewoon interessanter.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je dat Viaplay in Nederland levensvatbaar is zonder F1? Ik denk dat dat een heel moeilijk verhaal wordt.
Wat ze verder in Polen of Schotland of Canada of waar dan ook doen zal allemaal wel. Maar in Nederland moeten ze het toch voornamelijk van F1 hebben, zou ik denken. De rest is mooi meegenomen, maar geen reden om een abonnement af te sluiten.
Maar wel meer gewone tv-abbo's als de F1 terug gaat naar Ziggo en op het gratis kannaal wordt uitgezonden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens die redenering zal dat dan straks ook voor Ziggo Sport het geval zijn. Mensen die alleen F1 willen blijven bij F1TV, verwacht ik. Dus er zullen ook niet zoveel nieuwe Ziggo Sport klanten a ¤15 p/m bijkomen. En aan mensen die al een Ziggo abonnement hebben verdienen ze niets extra's.
Ik denk ook dat maar weinig mensen speciaal een abonnement op Ziggo Sport hadden. Ongetwijfeld keek het gros gewoon naar het open kanaal dat Ziggo op de kabel uitzond.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens die redenering zal dat dan straks ook voor Ziggo Sport het geval zijn. Mensen die alleen F1 willen blijven bij F1TV, verwacht ik. Dus er zullen ook niet zoveel nieuwe Ziggo Sport klanten a ¤15 p/m bijkomen. En aan mensen die al een Ziggo abonnement hebben verdienen ze niets extra's.
Nee, waarschijnlijk niet. Maar ze hebben nog steeds F1 en de rechten voor volgend seizoen, dus vooralsnog wel, denk ik zo.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar ben ik nog steeds niet van overtuigd, 250k klanten en dat bedrag heb je al, nu zal Viaplay NL niet meer die 1,2 miljoen klanten hebben maar minimaal de helft waarschijnlijk nog wel dus dan zit je op 72 miljoen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:24 schreef Tijn het volgende:
En daarom zijn bedragen als 30 miljoen euro per jaar ook zo absurd, want zoveel valt er simpelweg niet mee te verdienen.
Is ook zo. Maar het zijn dan ook best schokkende berichten die naar buiten komen vanuit het hoofdkantoor. Het gebeurt niet elke dag dat een groot beursgenoteerd bedrijf alle prognoses uit het raam gooit, de directeur vervangt en binnen een maand tijd twee winstwaarschuwingen geeft. Dus dan ga je toch denken wat daar de gevolgen van zullen zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En misschien stoppen ze ook wel, maar ik vind alle conclusies die nu getrokken worden behoorlijk voorbarig.
Zijn meer kosten dan alleen de rechten. Je moet echt niet onderschatten hoe complex het opzetten en in stand houden van een streamingnetwerk is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar ben ik nog steeds niet van overtuigd, 250k klanten en dat bedrag heb je al, nu zal Viaplay NL niet meer die 1,2 miljoen klanten hebben maar minimaal de helft waarschijnlijk nog wel dus dan zit je op 72 miljoen.
Plus dat de mensen die je hoort en ziet het ook niet voor niks doen, laat staan alle mensen eromheen. Ik ben verder ook geen insider ofzo, maar ik kan me voorstellen dat het een dure grap is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn meer kosten dan alleen de rechten. Je moet echt niet onderschatten hoe complex het opzetten en in stand houden van een streamingnetwerk is.
Natuurlijk maar niet zoveel als die rechten gekost hebben.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn meer kosten dan alleen de rechten. Je moet echt niet onderschatten hoe complex het opzetten en in stand houden van een streamingnetwerk is.
Een hoop zullen hun weg naar F1TV wel gevonden hebben als dat de enige reden is om bij Ziggo te zitten, dus ik vraag me af hoeveel er daadwerkelijk terugkomen. En hoeveel dat nu extra oplevert (bovenop de kosten voor F1).quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Maar wel meer gewone tv-abbo's als de F1 terug gaat naar Ziggo en op het gratis kannaal wordt uitgezonden.
Wel eens van Twitch gehoord? Dat bedrijf heeft nog nooit winst gemaakt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk maar niet zoveel als die rechten gekost hebben.
Er is natuurlijk genoeg mis met Viaplay, bijvoorbeeld dat ze hun klanten in Noord Europa uitpersen/uitpersten om nieuwe markten elders aan te boren. Dat is op zich kwalijk maar neemt niet weg dat je met een half miljoen klanten in NL gewoon rendabel kan zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel eens van Twitch gehoord? Dat bedrijf heeft nog nooit winst gemaakt.
Ziggo verkoopt natuurlijk ook tv en internetabonnementjes. Als jij F1 gratis bij je tv abbo krijgt kan dat best het verschil maken.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |