abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209877590
https://www.telegraaf.nl/(...)-verkoop-van-fietsen

eerst de productie verkopen jongens ga maar ff lang op vakantie
]
quote:
VanMoof staakt 'tijdelijk' verkoop van fietsen
Updated 17 min geleden
43 min geleden in FINANCIEEL

DEN HAAG (ANP) - Het Nederlandse e-bikebedrijf VanMoof heeft de verkoop van fietsen tijdelijk gepauzeerd, staat op de website van het bedrijf.

Dat doet de onderneming naar eigen zeggen "om de productie en levering van bestaande bestellingen te kunnen inhalen".
quote:
De Amerikaanse nieuwssite TechCrunch meldt echter op basis van meerdere bronnen dat het bedrijf met financiële problemen kampt.

VanMoof zou op zoek zijn naar nieuwe financiering om het hoofd boven water te kunnen houden.
quote:
De Amsterdamse fabrikant van elektrische fietsen maakte in mei vorig jaar nog bekend de voormalig topvrouw van Booking.com binnengehaald te hebben.
Gillian Tans werd de nieuwe president van het e-bikebedrijf.
Met die benoeming hoopte VanMoof verder te kunnen groeien.
Maar TechCrunch meldt nu dat Tans het bedrijf stilletjes heeft verlaten
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_209877605
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En hoeveel lithium heb je nodig voor een fiets in vergelijking met een auto. Die gezochte argumenten om electrisch fietsen maar af te zeiken snap ik niet.
Omdat je niet in staat bent om te snappen dat regulier fietsen beter voor de planeet is dan elektrisch.
pi_209877622
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Omdat je niet in staat bent om te snappen dat regulier fietsen beter voor de planeet is dan elektrisch.
En beter voor je lichaam en portemonnee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209877722
En shoutout naar alle helden die in plaats van met de auto nu met de ebike naar werk gaan. Jullie zijn lekker bezig.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:54:51 #5
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209877723
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
En beter voor je lichaam en portemonnee.
En beter voor de verkeersveiligheid.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:56:03 #6
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_209877744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ook als die mensen zonder een elektrische fiets de benzine/diesel auto zouden pakken?
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_209877760
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:56 schreef XDo het volgende:

[..]
Ook als die mensen zonder een elektrische fiets de benzine/diesel auto zouden pakken?
Nee dan niet natuurlijk.
Maar die zijn in verhouding ver in de minderheid.
pi_209877964
Waarom gaat het hier over elektrisch fietsen wel of niet goed is of wat dan ook
Dit is een topic over een bedrijf dat in de financiële problemen zit
lol
pi_209878116
Misschien nuttig voor mensen met een vanMoof fiets (en een iPhone): https://bikey-app.cowboy.bike/

Heb je geen iphone dan heb je misschien hier iets aan: https://github.com/grossartig/vanmoof-encryption-key-exporter

(zelf niet getest, heb geen vanMoof)
pi_209878126
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:08 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Dit is een topic over een bedrijf dat in de financiële problemen zit
Eigenlijk non nieuws, want kutbedrijf dat kut fietsen maakt.
pi_209878303
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:51 schreef Homey het volgende:

[..]
"zou"

Tja, wat doe jijzelf?
Ik word al jaren door collegas voor gek verklaard dat ik geen auto heb en 12 kilometer enkele reis op een fiets door weer en wind naar mijn werk ga. :D

quote:
Ik snap ergens de wens om mensen op een fiets te krijgen, maar miljoenen Nederlanders fietsen al. De max is wel bereikt.

Nog lang niet hier op mijn werk is er nog steeds een grote groep die met de auto komen terwijl ze op minder dan 5 kilometer van het werk wonen.

quote:
Maar wat mij betreft wordt een groot deltaplan opgezet om van die fietssnelwegen te creëren, met name in de Randstad. Iets van een spoorlijn tussen de grote steden, maar dan voor fietsen. En dan niet zo'n smal fietspad, maar een goeie brede. Kan je lekker doorcrossen.
Daar zijn ze allang mee bezig. De helft van mijn route is een snelfietspad.
pi_209878570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik word al jaren door collegas voor gek verklaard dat ik geen auto heb en 12 kilometer enkele reis op een fiets door weer en wind naar mijn werk ga. :D
[..]
Nog lang niet hier op mijn werk is er nog steeds een grote groep die met de auto komen terwijl ze op minder dan 5 kilometer van het werk wonen.
[..]
Daar zijn ze allang mee bezig. De helft van mijn route is een snelfietspad.
Dat is buiten de Randstad, dat telt niet :'(
pi_209878978
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:51 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat is buiten de Randstad, dat telt niet :'(
Daar hebben in ieder geval weinig mensen een van moof gekocht waardoor de fietspaden druk bezet blijven. :P

In 2019 was er wel het volgende plan

Alle steden Randstad in 2025 verbonden met snelfietsroute

Nog 2 jaar voor de Randstad. :D
pi_209879079
Zit je dan met je de dure hipster troep die constant kapot is en straks niet meer van het slot kan _O-

Waarom trappen de mensen in praatjes van dit soort oplichters?
pi_209879128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:27 schreef GereDathan het volgende:
Zit je dan met je de dure hipster troep die constant kapot is en straks niet meer van het slot kan _O-

Waarom trappen de mensen in praatjes van dit soort oplichters?
Maar de kapotte fiets heeft zo'n mooi design!
pi_209879178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Maar de kapotte fiets heeft zo'n mooi design!
Mooi voor in de slaapkamer, kan je fijn je knaapjes aan ophangen!
  donderdag 13 juli 2023 @ 17:17:19 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_209880483
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:19 schreef Farenji het volgende:
Misschien nuttig voor mensen met een vanMoof fiets (en een iPhone): https://bikey-app.cowboy.bike/

Heb je geen iphone dan heb je misschien hier iets aan: https://github.com/grossartig/vanmoof-encryption-key-exporter

[NU.nl] Fietsenmaker Cowboy komt met app om digitale VanMoof-sleutel te bewaren

Slimme marketing zet van Cowboy. :D
  donderdag 13 juli 2023 @ 17:31:41 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209880614
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik rij erop want gratis gekregen van iemand die wel bij de loterij zit...
Het kon dus toch nog Hollandser.
pi_209881689
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:14 schreef Dven het volgende:
Toch blij met mijn analoge fiets
En dat geldt bij mij niet alleen voor mijn fiets maar voor alles met een levenscyclus die langer is dan de gemiddelde softwarelevensduur. Ik heb geen zin om straks een nieuwe wasmachine of warmtepomp te moeten kopen omdat het gebruikte wifi-protocol obsoleet is of omdat de server uit de lucht gehaald is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209881768
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:15 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En dat geldt bij mij niet alleen voor mijn fiets maar voor alles met een levenscyclus die langer is dan de gemiddelde softwarelevensduur. Ik heb geen zin om straks een nieuwe wasmachine of warmtepomp te moeten kopen omdat het gebruikte wifi-protocol obsoleet is of omdat de server uit de lucht gehaald is.
Dit inderdaad.
pi_209882335
Als je een gokje wil maken is dit het goede moment om op Marktplaats te kijken voor een Van Mook. (Jammer dat iedereen je uitlacht als je er op rijdt.)
anonieme razernist
pi_209882394
quote:
Hoe lieveling van de grachtengordel ten onder ging: woorden waren bij VanMoof groter dan prestaties

Een jaar geleden meldden VanMoof-eigenaars Ties en Taco Carlier nog vol bravoure dat ze de volgende 1 miljard aardbewoners de fiets op wilden krijgen, nu stort hun bedrijf op spectaculaire wijze in elkaar. Hoe kon het met VanMoof - lieveling van de media, oogappel van de grachtengordel - zo misgaan? Een reconstructie. ,,Hun naamsbekendheid is echt veel groter dan hun marktaandeel.’’

Er is wat opvallends aan de hand met VanMoof, zegt John Kivit van onderzoeksbureau Multiscope. ,,Qua naamsbekendheid scoort het bedrijf hartstikke goed. Bijna 40 procent van de Nederlanders kent het bedrijf, daarmee staat het qua e-bikes op de zesde plaats.”

Maar dan kijkt Kivit naar een ander lijstje, dat van het daadwerkelijke bezit van fietsen. ,,Daarin staat VanMoof, even kijken, op de een, twee, drie, vier (...), dertien, veertien, vijftiende plaats. Minder dan 1 procent van alle elektrische stadsfietsen in Nederland is een VanMoof. Hun naamsbekendheid is echt veel groter dan hun marktaandeel.”

Het plaatst de gebeurtenissen rond het Amsterdamse fietsenbedrijf enigszins in perspectief. Wie deze week de vele mediaberichten en de beelden van woedende klanten voor de VanMoof-winkel in Amsterdam zag, kreeg wellicht de indruk dat een fietsenreus op omvallen stond. ,,Ik zag emoties die ik in recente jaren alleen zag toen Nederlandse iconen als V&D en Hema dreigden om te vallen”, zegt Dirk Mulder, retaileconoom bij ING.

Grachtengordel
In werkelijkheid was VanMoof, opgericht in 2009, een bescheiden speler op de markt. In de Amsterdamse grachtengordel mag de fiets dan een vaste waarde zijn, een statussymbool, maar in de stadscentra van pakweg Zoetermeer of Weert zijn de veelbesproken rijtuigen op één hand te tellen. De jaaromzet bedroeg in 2021 iets meer dan 80 miljoen euro, en ging toen gepaard met een verlies van 70 miljoen. Ter vergelijking: Pon, eigenaar van merken als Gazelle en Cannondale, verdiende vorig jaar 2,4 miljard met de verkoop van elektrische fietsen. 25 keer zoveel dus, en nog winstgevend ook.

Dat VanMoof in de beeldvorming een hele meneer was, is wel te verklaren. Al snel na de lancering van het eerste model werd het bedrijf een lievelingetje van de media, vooral in Amsterdam en omstreken. ‘Stadsfiets VanMoof verovert de wereld’, schreef Het Parool toen het bedrijf een flagshipstore in New York opende. De Volkskrant had het in 2017 over een ‘internationaal fietsenimperium’. Standaard werd het bedrijf ‘hip’ genoemd, soms zelfs überhip.

En het verhaal ís natuurlijk ook razend interessant. Twee Nederlandse broers - Ties (44) en Taco (45) Carlier - die een mooi vormgegeven, innovatieve fiets ontwikkelen en die dan ook nog eens verkopen in wereldsteden als New York, Tokio en Berlijn. Vanaf het begin is de blik van de broers ver over de grenzen gericht, en interview na interview krijgen ze de ruimte om de hype nog een beetje groter te maken.

In 2009, vlak na de oprichting, zegt Ties tegen Fiets123.nl dat ze over vijf jaar ‘groter willen zijn dan Gazelle’. ,,Hoeveel fietsen Gazelle verkoopt? Ehm...ik zou het eigenlijk niet weten. Maar wij willen daar boven zitten.” Met de jaren worden de dromen groter. Het grote streven is om ‘de volgende 1 miljard mensen op de fiets te krijgen’, klinkt het herhaaldelijk. ,,Het zou mooi zijn als we 10 of 20 procent van die markt kunnen pakken", zeggen ze in 2022 in Quote.

10 procent van 1 miljard, dat zijn 100 miljoen fietsen. Het contrast met de werkelijke verkoopcijfers - 200.000 exemplaren in vijftien jaar tijd - is enorm. De vaag is of er nog veel bijkomen: deze week zijn de winkels gesloten en heeft het bedrijf uitstel van betaling aangevraagd bij de rechtbank in Amsterdam. Dat is vaak een voorbode van een faillissement.

Leedvermaak ligt op de loer. Wie zo hoog van de toren blaast, en het vervolgens zo spectaculair verknalt, roept de hoon immers over zichzelf af. Maar, zeggen kenners, vergis je niet: de VanMoof is écht een onderscheidend product. ,,Ik vind het een fantastisch bedrijf”, zegt Multiscope-onderzoeker Kivit. ,,Ik zag hun fietsen voor het eerst op een internationale fietsenbeurs en was meteen onder de indruk.”

Mulder (ING): ,,Qua styling zijn hun producten top of the bill, de fietsen zien er gewoon heel mooi uit. Ze zijn ook echt innovatief geweest. Zo hadden ze een geavanceerd antidiefstalsysteem en kwamen ze al vroeg met een slot dat geïntegreerd was in het frame. VanMoof was de eerste die ook de accu in het frame opnam. Dat was allemaal gewoon heel goed.”

Eigen beheer
VanMoof ging er prat op dat de productie van de fiets helemaal in eigen beheer gebeurde, niet voor niets werd het bedrijf regelmatig de Tesla onder de fietsen genoemd. ,,Wij maken elk onderdeeltje zelf”, zei Ties in 2021 in Het Parool. ,,Dat heeft voordelen, omdat alles aan onze fietsen volledig geïntegreerd is, maar het volumevoordeel heb je niet. Dat krijg je pas als je voldoende klanten overtuigt dat je fiets goed genoeg is om er drie keer zoveel voor te betalen als voor een Gazelle.”

VanMoof heeft dan, rond 2021, het idee dat dat omslagpunt in zicht is en dat de grote sprong gaat volgen. In een tijd van klimaatzorgen en dichtslibbende steden zetten de Carliers hun rijwiel - nieuwprijs ergens tussen de 2500 en 3500 euro - in de markt als een alternatief voor de auto, niet van de fiets. De fietsindustrie vinden ze ‘een erg ouderwetse markt’, lieten ze eerder al eens weten. De nieuwste VanMoofs bereiken een snelheid van wel 50 kilometer per uur.

Rond die tijd komen de problemen van VanMoof echter ook langzaam maar zeker aan de oppervlakte. Mulder: ,,Ik ben er van overtuigd dat het bedrijf de situatie tot de coronapandemie echt goed onder controle had. Door corona ontstonden in de gehele fietsensector aanleverproblemen, en tegelijk groeide de vraag naar fietsen hard, zeker bij VanMoof. Daardoor zijn ze uit hun jasje gegroeid. Ze kregen hun processen en procedures niet meer op orde.”

Kwaliteit achteruit
Het leidde er toe dat de kwaliteit van de fietsen achteruitging, stelt Mulder. En dat feit legde op zijn beurt weer een zwak punt in het VanMoof-model bloot. Anders dan bijvoorbeeld Gazelle of Batavus levert VanMoof zijn fietsen niet via dealers, maar rechtstreeks aan de klant. Die is voor onderhoud of reparaties grotendeels op VanMoof aangewezen. De onderdelen zijn namelijk uniek, andere dealers hebben ze meestal niet.

Dat is een goed model als je de boel goed voor elkaar hebt, zegt Mulder - je kunt je klant dan namelijk precies de service bieden die je wilt. Maar als je rijtuigen vaker kapotgaan dan je vooraf inschat - precies wat de laatste jaren gebeurde - krijg je plots een enorme lading werk. Werk waar je niet op bent voorbereid, met onderdelen die niet altijd meteen beschikbaar zijn. Vergelijk dat nog even met Gazelle, dat door het hele land achthonderd dealers heeft die je fiets kunnen maken als er wat aan schort.

Het leidde uiteindelijk tot de taferelen van deze week, met boze klanten, die al veel te lang wachten op hun fiets, en boze geldschieters, die niet hun beloofde rente krijgen van het door verliezen geteisterde VanMoof. Achteraf kun je stellen, zegt Kivit, dat VanMoof een ‘superinnovatie’ realiseerde, maar dat het niet lukte om er echt een rendabel product van te maken. ,,Uiteindelijk vallen de verkopen van het bedrijf gewoon in het niet bij die van gevestigde merken als Stella, Batavus en Gazelle.”

Mulder vindt dat de broers Carlier de deuren te lang hebben dichtgehouden. ,,Het is natuurlijk lastig om te erkennen, als grondlegger van een bedrijf, dat je op een gegeven moment qua capaciteiten tegen je grenzen aan loopt. Dan moet je verantwoordelijkheid en macht overdragen aan mensen die op bepaalde aspecten slimmer en beter zijn dan jij. Ik denk dat ze daar te lang mee gewacht hebben.”

Nu is de vraag wat er nog overblijft van de dromen van weleer. Mulder: ,,Ik denk dat er voor de VanMoof-fiets zeker toekomst is, het is in de kern een goed product. Ik sluit niet uit dat een grote fabrikant, Accell of Gazelle-eigenaar Pon bijvoorbeeld, het wel een interessante investering vindt, er geld in steekt en er dan zelf een manager neerzet om de boel weer strak te trekken.”

Dat zou op zijn zachtst gezegd ironisch zijn. Als een interviewer van Het Parool in 2021 suggereert dat Gazelle VanMoof zo overneemt, als het bedrijf dat wil, volgt een veelbetekenend ‘Hahaha’. ,,Word ik nu uitgelachen?’’, vraagt de interviewer. ‘Ja.’
https://www.ad.nl/economi(...)ties-br-br~a8b3a7dc/
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_209882508
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:10 schreef NoCigar het volgende:
Als je een gokje wil maken is dit het goede moment om op Marktplaats te kijken voor een Van Mook. (Jammer dat iedereen je uitlacht als je er op rijdt.)
Die brengen daar nog 1000 euro op, blijft een hoop geld.
pi_209882559
quote:
quote:
Ik sluit niet uit dat een grote fabrikant, Accell of Gazelle-eigenaar Pon bijvoorbeeld, het wel een interessante investering vindt, er geld in steekt en er dan zelf een manager neerzet om de boel weer strak te trekken.”
Het FD meldt zojuist dat Van Moof de afgelopen weken met Accell en PON onderhandeld heeft maar daar die geen trek hadden vanwege de enorme kwaliteitsproblemen en het ontbreken van schaalvoordelen vanwege alle afwijkende onderdelen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 13 juli 2023 @ 21:20:37 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209883528
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209884169
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:15 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
"Planned obsolescence", de reden waarom hier bijv. nooit Sonos troep in huis zal komen.
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:30:06 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209884871
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:10 schreef NoCigar het volgende:
lol

https://www.at5.nl/artike(...)kopen-op-marktplaats
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209884947
quote:
Haha, kijk, waar wonen al die mensen?
anonieme razernist
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:23:47 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209885581
Fijn mijn trouwe gazelle chamonix c7 trapfiets weer voor het jaarlijks onderhoud gebracht bij de lokale fietsen hersteller , in 2015 gekocht in het fietsenplan met anti lekbanden, kostte 549 euro
Prima fiets

kost nu het dubbele, ben benieuwd wat ze bij inruil teruggeven voor een 2023 gazelle

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 14-07-2023 08:11:55 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209885661
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
Fijn mijn trouwe gazelle chamonix c7 trapfiets weer voor het jaarlijks onderhoud gebracht bij de lokale fietsen hersteller , in 2015 gekocht in het fietsenplan met antilekbanden

Prima fiets
Ik heb 2 weken geleden de C8 gekocht, erg fijne fiets!
Children of the night. What music they make.
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:57:15 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209885748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:
Het FD meldt zojuist dat Van Moof de afgelopen weken met Accell en PON onderhandeld heeft maar daar die geen trek hadden vanwege de enorme kwaliteitsproblemen en het ontbreken van schaalvoordelen vanwege alle afwijkende onderdelen.
Logisch. Dit lijkt me nou typisch zo'n tent waar je beter voor kunt bedanken. Het basisprobleem is gewoon dat het produkt niet deugt en dat staat nog helemaal los van alle financiele problemen. In feite hebben ze dus helemaal niets aan te bieden behalve een onverkoopbaar en slecht produkt wat nog zwaar overpriced is ook, en dan nog zitten ze in de rode cijfers.

In de Dragon's Den zouden ze er daarom een mooi verhaal van maken en dan zeggen "And that's why I'm out."

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 14-07-2023 00:02:55 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 00:06:10 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209885794
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Logisch. Dit lijkt me nou typisch zo'n tent waar je beter voor kunt bedanken. Het basisprobleem is gewoon dat het produkt niet deugt en dat staat nog helemaal los van alle financiele problemen. In feite hebben ze dus helemaal niets aan te bieden behalve een onverkoopbaar en slecht produkt wat nog zwaar overpriced is ook, en dan nog zitten ze in de rode cijfers.

In de Dragon's Den zouden ze er daarom een mooi verhaal van maken en dan zeggen "And that's why I'm out."

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ze zijn zelf stinkend rijk geworden, dus mission accomplished.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 06:57:18 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209886224
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:06 schreef Perrin het volgende:
Ze zijn zelf stinkend rijk geworden, dus mission accomplished.
Schandalig! als dat op zo'n manier gaat en je laat zoveel gedupeerden achter.

Doet mij een beetje aan Sywert van Lienden praktijken denken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juli 2023 @ 07:12:31 #34
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209886257
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:19 schreef Farenji het volgende:

Die tweede gebruikt. Werkt wel.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 07:39:04 #35
545 dop
:copyright: dop
pi_209886376
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 06:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Schandalig! als dat op zo'n manier gaat en je laat zoveel gedupeerden achter.

Doet mij een beetje aan Sywert van Lienden praktijken denken.
Wat een onzin, vergelijking.
Dit is geen bedrijfje wat is opgericht om snel rijk te worden. het is ook niet dat ze faliet gaan aan het geld dat in de zakken van de eigenaren is gegaan.
Het zit financieel en technisch gezien zeker niet geweldig in elkaar.
Dat lijkt nu ook de ondergang te worden. Maar je van Lienden vergelijking is onterecht.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 14 juli 2023 @ 07:57:06 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209886493
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 07:39 schreef dop het volgende:
Wat een onzin, vergelijking.
Dit is geen bedrijfje wat is opgericht om snel rijk te worden. het is ook niet dat ze faliet gaan aan het geld dat in de zakken van de eigenaren is gegaan.
Het zit financieel en technisch gezien zeker niet geweldig in elkaar.
Dat lijkt nu ook de ondergang te worden. Maar je van Lienden vergelijking is onterecht.
Het zijn gewoon simpele fietsen met de eenvoudigste wijze van ondersteuning: een voorwielmotor.

En in dat segment (ebikes met voorwielmotor) worden de goedkoopste ebikes gemaakt. Als je dan ruim het dubbele vraagt voor zo'n fiets met krakkemikkige software dan wordt er naar mijn idee geen geld voor de waar geleverd en wordt je gewoon getild.

Plus dat je als consument niet meer terecht kunt voor service bij dit bedrijf omdat ze hun eigen (software)problemen niet op kunnen lossen en uiteindelijk de tent sluiten.

Dat maakt het voor mij niet tot een partner die voor mij vertrouwen en duurzaamheid uitstraalt.

En de dubbele prijs bij zoveel ellende maakt het voor mij iets als wanprestatie en dan druk ik me nog mild uit.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 07:58:53 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209886505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 07:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het zijn gewoon simpele fietsen met de eenvoudigste wijze van ondersteuning: een voorwielmotor.

En in dat segment (ebikes met voorwielmotor) worden de goedkoopste ebikes gemaakt. Als je dan ruim het dubbele vraagt voor zo'n fiets met krakkemikkige software dan wordt er naar mijn idee geen geld voor de waar geleverd en wordt je gewoon getild.

Plus dat je als consument niet meer terecht kunt voor service bij dit bedrijf omdat ze hun eigen (software)problemen niet op kunnen lossen en uiteindelijk de tent sluiten.

Dat maakt het voor mij niet tot een partner die voor mij vertrouwen en duurzaamheid uitstraalt.

En de dubbele prijs bij zoveel ellende maakt het voor mij iets als wanprestatie en dan druk ik me nog mild uit.
Die dingen hebben geen middenmotor? Voor dat geld??

Wtf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:02:03 #38
545 dop
pi_209886525
quote:

[..]

Dat kun je allemaal vinden, maar het is een bedrijf wat 15jaar bestaat, en waar van niemand gedwongen wordt hun fietsen te kopen.
En ook niemand is met de hand op de rug zijn geld afgenomen.
Dus nogmaals je van Lienden vergelijking is niet terecht.

Disclaimer, ik heb geen van moof en heb niets met het bedrijf te maken.
Ook geen fiets die ik zelf zou kopen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:02:23 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209886527
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 07:58 schreef Drekkoning het volgende:
Die dingen hebben een middenmotor? Voor dat geld??

Wtf.
Voorwielmotors en ook achterwielmotor zie ik.

En als je voor de luxe versie :') gaat, frotten ze die beide wieltjes in zo'n frame.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juli 2023 @ 08:07:28 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209886556
Ik denk dat het zelfoverschatting is geweest. "wij worden de nieuwe Tesla of Apple". Maar hebben onderschat hoeveel onderhoudskosten je hebt als je productie en kwaliteitscontrole niet op orde is. Tesla had veel meer geld, Apple had geschiedenis en ervaring. VanMoof was te snel te populair zonder dat er een goed bedrijf achter zat.
Als ze dit design hadden gemaakt met servicable-components was er weinig aan de hand geweest. Dan had je alsnog 'vanMoof' hubs kunnen hebben, maar waren er minder klachten.

Maarrr de techniek is juist prachtig, ik heb nog nooit een fiets gezien die dit soort dingen kan en daarom heb ik er 1 gekocht destijds. Het concept dat je fiets weer terug kan vinden als ie gestolen is, is ook gewoon briljant geweest.
Voor die prijs kon je destijds nergens iets kopen dat ook maar in de buurt kwam. 1800 euro betaald voor een fiets die eigenlijk destijds al 3000 had moeten kosten, minimaal.
Mijn vriendin kocht destijds een gazelle met een blok batterij achterop voor dezelfde prijs. Waardeloze troep, batterij is slecht, motor is slecht, fiets is troep. Die gaat echt niet langer mee dan mijn vanMoof.

Nou dat wilde ik nog even kwijt. Het is niet allemaal slecht, er zijn veel tevreden fietsers van vanMoof. De kwaliteitscontrole was gewoon kut. Jammer wel.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juli 2023 @ 08:09:03 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209886564
quote:
Als je dan ruim het dubbele vraagt voor zo'n fiets met krakkemikkige software dan wordt er naar mijn idee geen geld voor de waar geleverd en wordt je gewoon getild.
Dit is feitelijk gewoon onjuist. Er is niets mis met de software.

Toen de S3 uitkwam waren fietsen met een middenmotor dik boven de 3000 euro.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:12:26 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209886591
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:07 schreef Kreator het volgende:
Ik denk dat het zelfoverschatting is geweest. "wij worden de nieuwe Tesla of Apple". Maar hebben onderschat hoeveel onderhoudskosten je hebt als je productie en kwaliteitscontrole niet op orde is. Tesla had veel meer geld, Apple had geschiedenis en ervaring. VanMoof was te snel te populair zonder dat er een goed bedrijf achter zat.
Als ze dit design hadden gemaakt met servicable-components was er weinig aan de hand geweest. Dan had je alsnog 'vanMoof' hubs kunnen hebben, maar waren er minder klachten.

Maarrr de techniek is juist prachtig, ik heb nog nooit een fiets gezien die dit soort dingen kan en daarom heb ik er 1 gekocht destijds. Het concept dat je fiets weer terug kan vinden als ie gestolen is, is ook gewoon briljant geweest.
Voor die prijs kon je destijds nergens iets kopen dat ook maar in de buurt kwam. 1800 euro betaald voor een fiets die eigenlijk destijds al 3000 had moeten kosten, minimaal.
Mijn vriendin kocht destijds een gazelle met een blok batterij achterop voor dezelfde prijs. Waardeloze troep, batterij is slecht, motor is slecht, fiets is troep. Die gaat echt niet langer mee dan mijn vanMoof.

Nou dat wilde ik nog even kwijt. Het is niet allemaal slecht, er zijn veel tevreden fietsers van vanMoof. De kwaliteitscontrole was gewoon kut. Jammer wel.
Ik ben misschien ook wel wat kort door de bocht en irriteer me gewoon aan zo'n produkt als het er flashy uitziet maar intussen is het, waar het daadwerkelijk om gaat (de techniek zelf), niet op orde. Dan zou ik me zwaar belazerd voelen.

Dan heb ik liever een fiets die er minder hip uitziet en waar ik wel op kan rekenen.

Als nou iets teleurstellend en frustrerend is, zijn het wel mooie produkten die het om allerlei redenen iedere keer niet doen ;(
pi_209886599
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:07 schreef Kreator het volgende:

en nu zonder roze bril op :D :') :')
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juli 2023 @ 08:17:58 #44
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209886644
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:12 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik ben misschien ook wel wat kort door de bocht en irriteer me gewoon aan zo'n produkt als het er flashy uitziet maar intussen is het, waar het daadwerkelijk om gaat (de techniek zelf), niet op orde. Dan zou ik me zwaar belazerd voelen.

Dan heb ik liever een fiets die er minder hip uitziet en waar ik wel op kan rekenen.
De reparatietijden waren echt dramatisch (zelf nooit meegemaakt) en er gingen bepaalde onderdelen te vaak kapot, zoals het vrij revolutionaire schakelsysteem. Daar voelen mensen zich wel (terecht) belazerd over. Net als het feit dat ze een fiets kochten en deze 6 maanden later pas kregen en dat hij dan meteen kapot was. Dat kan natuurlijk niet. Daarom gaan ze ook failliet.

ik heb altijd wel plezier gehad aan mijn hip-uitziende fiets. Kreeg er veel vragen/complimenten over en dat mensen het als een hipster fiets zien, doet me niet zoveel. Ik ben alles behalve een hipster.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juli 2023 @ 08:20:24 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209886662
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:12 schreef mschol het volgende:

[..]
en nu zonder roze bril op :D :') :')
Er zijn best goede gazelles maar in 2020 waren de goede ook gewoon aan de prijs. Hier wordt elke keer net gedaan of zo'n fiets destijds voor recordprijzen werden verkocht en alsnóg ruk was. Dat is dus gewoon niet waar. De vergelijkbare producten van concurrenten hadden ook gewoon slechte onderdelen, maar daar hoor je niemand over omdat die wat makkelijker vervangbaar waren en het service apparaat in Nederland gewoon goed is.

Het is dan ook niet voor niks dat vanMoof bv in de VS een enorm succes is.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:21:04 #46
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209886674
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:17 schreef Kreator het volgende:
De reparatietijden waren echt dramatisch (zelf nooit meegemaakt) en er gingen bepaalde onderdelen te vaak kapot, zoals het vrij revolutionaire schakelsysteem. Daar voelen mensen zich wel (terecht) belazerd over. Net als het feit dat ze een fiets kochten en deze 6 maanden later pas kregen en dat hij dan meteen kapot was. Dat kan natuurlijk niet. Daarom gaan ze ook failliet.

ik heb altijd wel plezier gehad aan mijn hip-uitziende fiets. Kreeg er veel vragen/complimenten over en dat mensen het als een hipster fiets zien, doet me niet zoveel. Ik ben alles behalve een hipster. Heb er nooit mee stilgestaan verder.
Ik weet niet wat het is, maar ik heb weinig vertrouwen in dat bedrijf en in hun produkt.

En het heeft voor mijn gevoel iets met hun filosofie te maken.

pi_209886718
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:20 schreef Kreator het volgende:

[..]
...
Het is dan ook niet voor niks dat vanMoof bv in de VS een enorm succes is.
Bron? Ik zie ze alleen maar overal pochen met x% toenamen in verkoop of omzet. Wat lekker makkelijk lullen is als je net een jaar in betreffende land zit.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juli 2023 @ 08:36:45 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209886807
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:27 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Bron? Ik zie ze alleen maar overal pochen met x% toenamen in verkoop of omzet. Wat lekker makkelijk lullen is als je net een jaar in betreffende land zit.
Die cijfers heb ik niet, wellicht heb ik het mis. Ik bedoelde ook eigenlijk meer dat die fiets daar enorm goed werd onthaald en dat men dat principe van hubs daar wel prima vond. Er waren best wel wat winkels in SF, LA en andere steden.
Op amerikaanse fora ook niets dan lof voor de fiets, daar baseer ik mijn idee op dat de fiets er populair was. (behalve dan bovengenoemde ellende die volgens mij in de VS nog veel erger was dan hier)
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:36:50 #49
545 dop
pi_209886808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Als nou iets teleurstellend en frustrerend is, zijn het wel mooie produkten die het om allerlei redenen iedere keer niet doen ;(
Noem eens een elektrische fiets waar van je niets teleurstellend kunt zeggen als je goed gaat kijken naar het product.
Ik zie een markt met heel veel slechte en matige producten.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:39:48 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209886849
quote:

[..]

En als je zelf astronomische bedragen aan het bedrijf onttrekt..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')