abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209893573
Weet iemand hoe lang je aandelen moet hebben om mee te dingen in de dividenduitkering?
pi_209893718
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Weet iemand hoe lang je aandelen moet hebben om mee te dingen in de dividenduitkering?
Je moet ze in bezit hebben op de ex-dividend datum.
Dus dat kan 364 dagen zijn maar ook 1 dag.

Per aandeel kan je wel vinden hoe vaak ze dividend uitkeren (per maand, kwartaal of jaar).
En dan de ex-dividend datum zoeken. Die van het jaar ervoor kan ook enige houvast bieden, als je geen recente kan vinden.

Het kan ook zijn dat er geen dividend wordt uitgekeerd, natuurlijk.
pi_209893825
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je moet ze in bezit hebben op de ex-dividend datum.
Dus dat kan 364 dagen zijn maar ook 1 dag.

Per aandeel kan je wel vinden hoe vaak ze dividend uitkeren (per maand, kwartaal of jaar).
En dan de ex-dividend datum zoeken. Die van het jaar ervoor kan ook enige houvast bieden, als je geen recente kan vinden.

Het kan ook zijn dat er geen dividend wordt uitgekeerd, natuurlijk.
Ik zou dat van Heineken willen weten, ik kan dat nergens terug vinden.
pi_209893900
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik zou dat van Heineken willen weten, ik kan dat nergens terug vinden.
Kijkend naar data uit het verleden dan zou er rond 10 augustus weer een interim dividend uitbetaald kunnen worden en rond 5 mei een slot dividend.

https://www.dividendinfo.nl/heineken
pi_209893915
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Kijkend naar data uit het verleden dan zou er rond 10 augustus weer een interim dividend uitbetaald kunnen worden en rond 5 mei een slot dividend.

https://www.dividendinfo.nl/heineken
Dankje. Ik had later een aandeel, dus als ik het zou houden, zou ik alsnog niets krijgen :p
pi_209893932
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dankje. Ik had later een aandeel, dus als ik het zou houden, zou ik alsnog niets krijgen :p
Hoe bedoel je? Augustus ligt in de toekomst.
pi_209893995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Augustus ligt in de toekomst.
Ik keek naar de bovenste datum. Ik las dat je vanaf 24-4 een aandeel moest hebben om vervolgens in aug uitbetaald te krijgen.
pi_209894075
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik keek naar de bovenste datum. Ik las dat je vanaf 24-4 een aandeel moest hebben om vervolgens in aug uitbetaald te krijgen.
Nee, dan kijk je naar de verkeerde regel :P

Het zal zo rond begin augustus zijn dat je hem in bezit moet hebben en dan rond 10 augustus uitbetaling.
En af en toe even op de Heineken site kijken voor de exacte datum, als je dat wil weten.

Hier merk ik het altijd vanzelf wel.
pi_209894650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dan kijk je naar de verkeerde regel :P

Het zal zo rond begin augustus zijn dat je hem in bezit moet hebben en dan rond 10 augustus uitbetaling.
En af en toe even op de Heineken site kijken voor de exacte datum, als je dat wil weten.

Hier merk ik het altijd vanzelf wel.
Hopelijk is er rond die tijd een goede koers ;)
pi_209894773
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Hopelijk is er rond die tijd een goede koers ;)
Hoe bedoel je?
pi_209894892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Voor de kopers dat er net voor de datum wanneer je dat aandeel moet hebben om dividend te krijgen een wat lagere koers is en dat als je het eenmaal gekregen hebt dat de koers weer gestegen is.
pi_209895725
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Voor de kopers dat er net voor de datum wanneer je dat aandeel moet hebben om dividend te krijgen een wat lagere koers is en dat als je het eenmaal gekregen hebt dat de koers weer gestegen is.
De koers zakt juist rond ex dividend datum. Hoe het exact zit weet ik niet, maar volgens mij omdat een deel van het dividend dat uitgegeven gaat worden, opgehaald word door het creëeren van extra aandelen. Maar veel bedrijven kopen vervolgens in de loop van de tijd met de verdiende winst ook weer aandelen op.
pi_209895830
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]
De koers zakt juist rond ex dividend datum. Hoe het exact zit weet ik niet, maar volgens mij omdat een deel van het dividend dat uitgegeven gaat worden, opgehaald word door het creëeren van extra aandelen. Maar veel bedrijven kopen vervolgens in de loop van de tijd met de verdiende winst ook weer aandelen op.
Ik dacht dat de daling is omdat op het moment dat je (bijvoorbeeld) 5 miljard uitkeert aan je aandeelhouders, die waarde uit het bedrijf verdwijnt en daarmee dus ook uit het aandeel.

Maar ik dacht ook dat ik het juiste Volvo aandeel had, dus ik hou een slag om de arm.
pi_209895872
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik dacht dat de daling is omdat op het moment dat je (bijvoorbeeld) 5 miljard uitkeert aan je aandeelhouders, die waarde uit het bedrijf verdwijnt en daarmee dus ook uit het aandeel.

Maar ik dacht ook dat ik het juiste Volvo aandeel had, dus ik hou een slag om de arm.
En hoe zit het met aandeelhoudersvergaderingen? Mij lijkt het onlogisch als iedereen die ook maar 1 aandeel heeft, daar heen kan gaan.
pi_209896096
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Volgens mij heb je inderdaad gelijk, tenzij het aandeel dividend (deels) in aandelen uitbetaald. :9
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:57:46 #41
545 dop
:copyright: dop
pi_209896339
Jezus jongens op de ex dividend datum word het dividend van de koers afgetrokken. Om vervolgens verder te handelen.
Dat werkt redelijk 1 op 1
Bij uitbetaling onttrek je immers waarde waardoor het aandeel niet het zelfde waard is als de dag er voor.
Ook bij stock dividend is er sprake van verwatering.
Dus dat verandert niets aan het effect.

Kleine aanvulling, wie zo dom is om toch tegen de vorige dagkoers een ex dividend aandelen te willen kopen, die wordt met smaak en plezier opgevreten door de marktmakers.

[ Bericht 18% gewijzigd door dop op 14-07-2023 21:47:13 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 14 juli 2023 @ 21:03:27 #42
545 dop
pi_209896448
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
En hoe zit het met aandeelhoudersvergaderingen? Mij lijkt het onlogisch als iedereen die ook maar 1 aandeel heeft, daar heen kan gaan.
Iedereen kan met 1 aandeel kan naar de aandeelhoudersvergadering.
Doorgaans moet je je daar voor wel even aanmelden (via je bank/broker) zodat men weet wat men ongeveer kan verwachten.
Alleen heb je als er gestemd moet worden evenredig stemrecht naar het aantal aandelen wat je hebt.
Dus 1 aandeel zal wat dat betreft weinig invloed hebben.
Je kunt je stemrecht wel laten vertegenwoordigen door een ander bijvoorbeeld de Veb zodat je als groep je aandelen en stem bundeld. En dus beter gehoord wordt.

Kan ook handig zijn als je voor de vergadering ver moet reizen. Shell en Unilever
vergaderd tegenwoordig in Engeland.
Hunter Douglas was altijd op Curaçao.

https://www.veb.net/beleg(...)oudersvergaderingen/

Veb: vereniging effecten bezitters.
Misschien even huiswerk doen en hun site een beetje lezen.
Als je dit alles nog niet weet

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 14-07-2023 21:15:45 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_209896745
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:03 schreef dop het volgende:

[..]
Iedereen kan met 1 aandeel kan naar de aandeelhoudersvergadering.
Doorgaans moet je je daar voor wel even aanmelden (via je bank/broker) zodat men weet wat men ongeveer kan verwachten.
Alleen heb je als er gestemd moet worden evenredig stemrecht naar het aantal aandelen wat je hebt.
Dus 1 aandeel zal wat dat betreft weinig invloed hebben.
Je kunt je stemrecht wel laten vertegenwoordigen door een ander bijvoorbeeld de Veb zodat je als groep je aandelen en stem bundeld. En dus beter gehoord wordt.

Kan ook handig zijn als je voor de vergadering ver moet reizen. Shell en Unilever
vergaderd tegenwoordig in Engeland.
Hunter Douglas was altijd op Curaçao.

https://www.veb.net/beleg(...)oudersvergaderingen/

Veb: vereniging effecten bezitters.
Misschien even huiswerk doen en hun site een beetje lezen.
Als je dit alles nog niet weet

Heb jij dit weleens gedaan, naar zo'n vergadering?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 21:27:11 #44
545 dop
pi_209896792
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Heb jij dit weleens gedaan, naar zo'n vergadering?
lang geleden ja. Voor de ervaring. (Van der Moolen)

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 15-07-2023 12:25:36 ]
pi_209900847
_O_

quote:
At the so-called "summer camp for billionaires," 77-year-old Astrid Buffett was heard complaining about having to pay $4 for a cup of coffee, the Post said. Buffett's wife reportedly said she "could get a pound of coffee" for the same price elsewhere.
pi_209900881
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:27 schreef dop het volgende:

[..]
lang geleden ja. Voor de ervaring. (Van der Molen)
Ha, MOO, dat waren mooie tijden. Over zelfoverschatting gesproken.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 15 juli 2023 @ 12:33:22 #47
545 dop
pi_209901849
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 10:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Ha, MOO, dat waren mooie tijden. Over zelfoverschatting gesproken.
http://martijndemeulder.com/pdf/vandermoolen.pdf
gouden tijden mee beleeft :)
  zaterdag 15 juli 2023 @ 12:48:33 #48
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209901985
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 12:33 schreef dop het volgende:

[..]
http://martijndemeulder.com/pdf/vandermoolen.pdf
gouden tijden mee beleeft :)
Wat een verhaal en ik zie dat Peter Zwart er nog een tijdje CEO geweest. :o

Die ken ik nog goed uit m’n eerste baan.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 17:16:39 #49
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209904898
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 12:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wat een verhaal en ik zie dat Peter Zwart er nog een tijdje CEO geweest. :o

Die ken ik nog goed uit m’n eerste baan.
Ik ook... :D
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_209904980
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
_O_
[..]

Daar betaal ik hier in Zweden sowieso meer voor :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: