abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209872340
Waarom hebben jonge politicus geen kans om zich te profileren in de Tweede Kamer? Je ziet ook veel veertigers, dertigers, vijftigers en soms wel zestigers actief zijn in de Tweede Kamer. Ik denk dat ervaring wel mee kan spelen hoe je zich gedraagt en moet profileren in Tweede Kamer, althans dat men ook aan gedragsregels van de Tweede Kamer moet houden.

Jongeren onder politiek hebben veel goede en zeer serieuze plannen waar ook goed mee kunt debatteren met oudere mannen en vrouwen die actief zijn in de politiek. Je moet ook wel durven om een stap te zetten als je graag in Tweede Kamer te kunnen komen via verkiezingen.

Meestal kiezen partijen wel mensen voor in volgorde voor een kieslijst voor de verkiezingen. Wellicht kiezen ze meestal voor ouderen omdat ze meer ervaren en kundiger zijn dan jongeren, als redenen dat oudere mensen meer kennis hebben van zaken die ooit door hun behandeld zijn in vorige functies. Jongeren kunnen veel leren van oudere politicus onder anderen over hoe een beleidsvorming werkt en eventueel met elkaar in discussie gaan over vele onderwerpen die ze belangrijk vinden. Dan heb je ook betere verhouding tussen jongeren en ouderen, dus leeftijd vanaf 18 jaar kent geen grenzen voor het politiek.

Ik ken iemand die lichamelijk is beperkt die actief in de politiek, is lid van CDA, en is werkzaam in de provinciebestuur in Overijssel. Zeker heb ik ooit op hem gestemd omdat ik hem nog steeds steun vooral hij heel erg goed doet. Zo zie je, mensen met een beperking moet goed geschikt zijn om in de politiek in te gaan, zowel fysiek en geestelijk, intelligent, goede karaktereigenschappen, goede dossierkennis en veel meer is erg belangrijk. Die moet een HBO of een universitair opleiding gevolgd hebben, maar helaas is voor mensen met een beperking vaak brug te ver om hun dromen te verwezenlijken. Universiteit is helaas vaak onhaalbaar voor mensen met een beperking vanwege studiedruk en matige intelligentie.
pi_209872446
Jesse Klaver was nog geen dertig toen hij in de kamer kwam toch?
't Echte en 't ware!
pi_209872558
Je begint met jongeren en sluit af met mensen met beperkingen, wat wil je nou?
pi_209872649
Het is een vak. Als jij metselaar, arts, advocaat of schoonmaker bent laten ze je ook niet meteen los op het hoogste niveau. In de ondersteuning werken juist heel veel jonge mensen.
zie email 27 oktober
  donderdag 13 juli 2023 @ 00:36:54 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209872755
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 23:53 schreef Japepk het volgende:
Jesse Klaver was nog geen dertig toen hij in de kamer kwam toch?
Die was 24. Eurlings zat er ook op zijn 24ste.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_209872792
Er zijn 4 kamerleden die onder de 30 zijn. De Hoop (PvdA), Bushoff (PvdA), Bouchallikh (GL) en Krul (CDA)
pi_209872865
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 23:36 schreef Misrer1972 het volgende:
Universiteit is helaas vaak onhaalbaar voor mensen met een beperking vanwege studiedruk en matige intelligentie.
Ja, universiteit is onhaalbaar voor mensen met een matige intelligentie. Zou je dat willen veranderen? Dat we straks artsen en rechters krijgen op vmbo-niveau?
pi_209875922
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:42 schreef Jojoke het volgende:
Er zijn 4 kamerleden die onder de 30 zijn. De Hoop (PvdA), Bushoff (PvdA), Bouchallikh (GL) en Krul (CDA)
OK, dat wist ik niet.
pi_209875994
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 01:09 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, universiteit is onhaalbaar voor mensen met een matige intelligentie. Zou je dat willen veranderen? Dat we straks artsen en rechters krijgen op vmbo-niveau?
Helaas niet te veranderen, want de studies rechten en medicijnen zijn heel erg zwaar en pittig, ze doen minstens 10 of 12 jaar over om officieel rechter of arts te worden. Je moet maximaal VWO of gymnasium hebben gedaan zodat je naar een universiteit kan gaan. Het is ook duidelijk dat voor vele mensen zonder beperking helaas ook niet altijd haalbaar is om zware pittige studie te doen. Je moet fysiek en mentaal echt aan kunnen.... met zeer goede leerprestaties en intelligentie.
pi_209876017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:40 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Helaas niet te veranderen, want de studies rechten en medicijnen zijn heel erg zwaar en pittig, ze doen minstens 10 of 12 jaar over om officieel rechter of arts te worden. Je moet maximaal VWO of gymnasium hebben gedaan zodat je naar een universiteit kan gaan. Het is ook duidelijk dat voor vele mensen zonder beperking helaas ook niet altijd haalbaar is om zware pittige studie te doen. Je moet fysiek en mentaal echt aan kunnen.... met zeer goede leerprestaties en intelligentie.
Kun je uitleggen waarom dat 'helaas' is?
pi_209876463
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je uitleggen waarom dat 'helaas' is?
Omdat de studies rechten en geneeskunde heel technisch zijn met vooral moeilijke woorden, hoe dan ook je als student heel veel moeten lezen en goed kunnen begrijpen. Onder anderen moeten ze ook veel praktijk ervaring opdoen zowel stage in de rechtbank of in het ziekenhuis als coassistent. Je moet als arts heel veel kennis hebben over bepaalde ziektes en medicijnen, maar ook weten waar welke organen in lichaam van een man of vrouw zit. Het is wel op zich zeer ingewikkelde studie waar men heel veel inzet nodig is om te bereiken. Je moet ook dan veel luisteren naar een docent of begeleider om de vak goed leren te kennen en begrijpen.

Mensen die lagere niveau heeft kan dit men nooit goed kunnen begrijpen hoe het lichaam precies werkt en in elkaar zit of hoe het met rechten zal werken als je rechter bent.

De studies rechten en geneeskunde zijn erg duur en vaak is niet te betalen voor een jonge student(e) die weinig geld hebben, maar ze kunnen wel een studiebeurs aanvragen om aan te vullen. Zulke beide studie kosten volgens mij 10.000 euro per persoon die zich aanmeldt.
pi_209876482
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:18 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Omdat de studies rechten en geneeskunde heel technisch zijn met vooral moeilijke woorden, hoe dan ook je als student heel veel moeten lezen en goed kunnen begrijpen. Onder anderen moeten ze ook veel praktijk ervaring opdoen zowel stage in de rechtbank of in het ziekenhuis als coassistent. Je moet als arts heel veel kennis hebben over bepaalde ziektes en medicijnen, maar ook weten waar welke organen in lichaam van een man of vrouw zit. Het is wel op zich zeer ingewikkelde studie waar men heel veel inzet nodig is om te bereiken. Je moet ook dan veel luisteren naar een docent of begeleider om de vak goed leren te kennen en begrijpen.

Mensen die lagere niveau heeft kan dit men nooit goed kunnen begrijpen hoe het lichaam precies werkt en in elkaar zit of hoe het met rechten zal werken als je rechter bent.

De studies rechten en geneeskunde zijn erg duur en vaak is niet te betalen voor een jonge student(e) die weinig geld hebben, maar ze kunnen wel een studiebeurs aanvragen om aan te vullen. Zulke beide studie kosten volgens mij 10.000 euro per persoon die zich aanmeldt.
Mooi verhaal maar ik snap de relevantie niet zo goed, eigenlijk. Wat is je punt nu eigenlijk?
pi_209876604
Gelukkig maar. Een stagair geneeskunde laat je ook geen hersenoperatie uitvoeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209876910
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gelukkig maar. Een stagair geneeskunde laat je ook geen hersenoperatie uitvoeren.
Klopt inderdaad, de operaties worden uitgevoerd door bevoegde artsen die opleiding hebben afgerond.... Maar coassistenten mogen wel meekijken bij de operaties.
pi_209876946
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:58 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Klopt inderdaad, de operaties worden uitgevoerd door bevoegde artsen die opleiding hebben afgerond.... Maar coassistenten mogen wel meekijken bij de operaties.
Precies zoals het hoort en zoals het gelukkig ook gaat in de 2de kamer. Jochies of meissies die nog groen zien horen daar niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209877056
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mooi verhaal maar ik snap de relevantie niet zo goed, eigenlijk. Wat is je punt nu eigenlijk?
Mijn punt is dat iedereen bewust moet zijn dat sommige studies voor hun niet geschikt kunnen zijn... Alles hangt er van af van intelligentie, motivatie, dromen, ambities, mentaliteit, doorzettingsvermogen, kwaliteiten van je zelf en veel meer, of je zware pittige studie aan kan. Maar vele mensen hebben vaak wel hoge verwachtingen van wat ze graag willen worden in de toekomst en men denkt van: ik wil zo graag chirurg of neuroloog worden, dat kan ik. Maar in praktijk en theorie werkt heel anders, zowel mensen niet echt doorhebben dat het ook heel zwaar kan worden als studietijd vordert zowel kan tegenvallen. Je komt waarschijnlijk in een spiraal terecht van dat je soms te druk bent met alles, dat je hierdoor depressief kan worden en alles wat je meemaakt soms heel saai kan worden.

Maar gelukkig kunnen vele mensen hun studie met succes afronden als bij hun goed in vel zit en zeer gelukkig zijn. Als je gelukkig bent en kan alles met gemak aan, kun je dan ook lat verhogen om meer uit te halen wat je allemaal kan. Het leven is en blijft een grote uitdaging.
pi_209877108
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:10 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Mijn punt is dat iedereen bewust moet zijn dat sommige studies voor hun niet geschikt kunnen zijn... Alles hangt er van af van intelligentie, motivatie, dromen, ambities, mentaliteit, doorzettingsvermogen, kwaliteiten van je zelf en veel meer, of je zware pittige studie aan kan. Maar vele mensen hebben vaak wel hoge verwachtingen van wat ze graag willen worden in de toekomst en men denkt van: ik wil zo graag chirurg of neuroloog worden, dat kan ik. Maar in praktijk en theorie werkt heel anders, zowel mensen niet echt doorhebben dat het ook heel zwaar kan worden als studietijd vordert zowel kan tegenvallen. Je komt waarschijnlijk in een spiraal terecht van dat je soms te druk bent met alles, dat je hierdoor depressief kan worden en alles wat je meemaakt soms heel saai kan worden.

Maar gelukkig kunnen vele mensen hun studie met succes afronden als bij hun goed in vel zit en zeer gelukkig zijn. Als je gelukkig bent en kan alles met gemak aan, kun je dan ook lat verhogen om meer uit te halen wat je allemaal kan. Het leven is en blijft een grote uitdaging.
OK. En wat heeft dit dan weer te maken met jongeren in de TK?
pi_209877279
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Precies zoals het hoort en zoals het gelukkig ook gaat in de 2de kamer. Jochies of meissies die nog groen zien horen daar niet.
Ik denk dat iemand van 25+ best kamerlid moet kunnen zijn. Je moet er niet de hele Kamer mee vullen, maar een paar wat jongeren is best goed. Als je een fractie hebt met 30 leden, waarom zou je daar dan niet 3 leden van onder de 30 in hebben?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209877291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
OK. En wat heeft dit dan weer te maken met jongeren in de TK?
Het heeft niets te maken met jongeren in de TK. Er zijn veel jongeren die nog interesse hebben in de politiek maar worden meestal als bestuurders ingezet bij een jongerenafdeling van een partij. Daar discussiėren ze over onderwerpen wat de partij bezighoudt en geven vaak advies aan algemene partijbestuur. Het zijn wel studenten die studie vervolgen aan universiteit of hogeschool zoals HBO opleidingen.
pi_209877300
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat iemand van 25+ best kamerlid moet kunnen zijn. Je moet er niet de hele Kamer mee vullen, maar een paar wat jongeren is best goed. Als je een fractie hebt met 30 leden, waarom zou je daar dan niet 3 leden van onder de 30 in hebben?
Mee eens, ze leren van oudere Kamerleden hoe het is om debatteren in Tweede Kamer.
pi_209877407
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:24 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Het heeft niets te maken met jongeren in de TK. Er zijn veel jongeren die nog interesse hebben in de politiek maar worden meestal als bestuurders ingezet bij een jongerenafdeling van een partij. Daar discussiėren ze over onderwerpen wat de partij bezighoudt en geven vaak advies aan algemene partijbestuur. Het zijn wel studenten die studie vervolgen aan universiteit of hogeschool zoals HBO opleidingen.
Waarom begin je hier dan over in de OP, als het niks met het topic te maken heeft? ik snap vrij weinig van wat je nou eigenlijk wilt met dit topic.
pi_209877455
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:25 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Mee eens, ze leren van oudere Kamerleden hoe het is om debatteren in Tweede Kamer.
Dat niet alleen, dat kan ook als je ondersteunend bent. Maar ze hebben ook gewoon een inbreng namens een generatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209877457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Waarom begin je hier dan over in de OP, als het niks met het topic te maken heeft? ik snap vrij weinig van wat je nou eigenlijk wilt met dit topic.
Omdat ik dacht van dat jongeren niet in TK actief zou zijn als Kamerlid, maar met de topic wil ik met andere over discussiėren hoe met jongeren in het politiek gesteld is.
pi_209877464
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat niet alleen, dat kan ook als je ondersteunend bent. Maar ze hebben ook gewoon een inbreng namens een generatie.
Klopt, het zijn dan wel zeer intelligente jongeren die veel goed kunnen leren.
pi_209877482
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:36 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Omdat ik dacht van dat jongeren niet in TK actief zou zijn als Kamerlid, maar met de topic wil ik met andere over discussiėren hoe met jongeren in het politiek gesteld is.
Ik snap nog steeds niet waarom je in dat kader dan begint over mensen die niet kunnen studeren vanwege een beperking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')