Die was 24. Eurlings zat er ook op zijn 24ste.quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:53 schreef Japepk het volgende:
Jesse Klaver was nog geen dertig toen hij in de kamer kwam toch?
Ja, universiteit is onhaalbaar voor mensen met een matige intelligentie. Zou je dat willen veranderen? Dat we straks artsen en rechters krijgen op vmbo-niveau?quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:36 schreef Misrer1972 het volgende:
Universiteit is helaas vaak onhaalbaar voor mensen met een beperking vanwege studiedruk en matige intelligentie.
OK, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:42 schreef Jojoke het volgende:
Er zijn 4 kamerleden die onder de 30 zijn. De Hoop (PvdA), Bushoff (PvdA), Bouchallikh (GL) en Krul (CDA)
Helaas niet te veranderen, want de studies rechten en medicijnen zijn heel erg zwaar en pittig, ze doen minstens 10 of 12 jaar over om officieel rechter of arts te worden. Je moet maximaal VWO of gymnasium hebben gedaan zodat je naar een universiteit kan gaan. Het is ook duidelijk dat voor vele mensen zonder beperking helaas ook niet altijd haalbaar is om zware pittige studie te doen. Je moet fysiek en mentaal echt aan kunnen.... met zeer goede leerprestaties en intelligentie.quote:Op donderdag 13 juli 2023 01:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, universiteit is onhaalbaar voor mensen met een matige intelligentie. Zou je dat willen veranderen? Dat we straks artsen en rechters krijgen op vmbo-niveau?
Kun je uitleggen waarom dat 'helaas' is?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:40 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Helaas niet te veranderen, want de studies rechten en medicijnen zijn heel erg zwaar en pittig, ze doen minstens 10 of 12 jaar over om officieel rechter of arts te worden. Je moet maximaal VWO of gymnasium hebben gedaan zodat je naar een universiteit kan gaan. Het is ook duidelijk dat voor vele mensen zonder beperking helaas ook niet altijd haalbaar is om zware pittige studie te doen. Je moet fysiek en mentaal echt aan kunnen.... met zeer goede leerprestaties en intelligentie.
Omdat de studies rechten en geneeskunde heel technisch zijn met vooral moeilijke woorden, hoe dan ook je als student heel veel moeten lezen en goed kunnen begrijpen. Onder anderen moeten ze ook veel praktijk ervaring opdoen zowel stage in de rechtbank of in het ziekenhuis als coassistent. Je moet als arts heel veel kennis hebben over bepaalde ziektes en medicijnen, maar ook weten waar welke organen in lichaam van een man of vrouw zit. Het is wel op zich zeer ingewikkelde studie waar men heel veel inzet nodig is om te bereiken. Je moet ook dan veel luisteren naar een docent of begeleider om de vak goed leren te kennen en begrijpen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom dat 'helaas' is?
Mooi verhaal maar ik snap de relevantie niet zo goed, eigenlijk. Wat is je punt nu eigenlijk?quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:18 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Omdat de studies rechten en geneeskunde heel technisch zijn met vooral moeilijke woorden, hoe dan ook je als student heel veel moeten lezen en goed kunnen begrijpen. Onder anderen moeten ze ook veel praktijk ervaring opdoen zowel stage in de rechtbank of in het ziekenhuis als coassistent. Je moet als arts heel veel kennis hebben over bepaalde ziektes en medicijnen, maar ook weten waar welke organen in lichaam van een man of vrouw zit. Het is wel op zich zeer ingewikkelde studie waar men heel veel inzet nodig is om te bereiken. Je moet ook dan veel luisteren naar een docent of begeleider om de vak goed leren te kennen en begrijpen.
Mensen die lagere niveau heeft kan dit men nooit goed kunnen begrijpen hoe het lichaam precies werkt en in elkaar zit of hoe het met rechten zal werken als je rechter bent.
De studies rechten en geneeskunde zijn erg duur en vaak is niet te betalen voor een jonge student(e) die weinig geld hebben, maar ze kunnen wel een studiebeurs aanvragen om aan te vullen. Zulke beide studie kosten volgens mij 10.000 euro per persoon die zich aanmeldt.
Klopt inderdaad, de operaties worden uitgevoerd door bevoegde artsen die opleiding hebben afgerond.... Maar coassistenten mogen wel meekijken bij de operaties.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gelukkig maar. Een stagair geneeskunde laat je ook geen hersenoperatie uitvoeren.
Precies zoals het hoort en zoals het gelukkig ook gaat in de 2de kamer. Jochies of meissies die nog groen zien horen daar niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:58 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, de operaties worden uitgevoerd door bevoegde artsen die opleiding hebben afgerond.... Maar coassistenten mogen wel meekijken bij de operaties.
Mijn punt is dat iedereen bewust moet zijn dat sommige studies voor hun niet geschikt kunnen zijn... Alles hangt er van af van intelligentie, motivatie, dromen, ambities, mentaliteit, doorzettingsvermogen, kwaliteiten van je zelf en veel meer, of je zware pittige studie aan kan. Maar vele mensen hebben vaak wel hoge verwachtingen van wat ze graag willen worden in de toekomst en men denkt van: ik wil zo graag chirurg of neuroloog worden, dat kan ik. Maar in praktijk en theorie werkt heel anders, zowel mensen niet echt doorhebben dat het ook heel zwaar kan worden als studietijd vordert zowel kan tegenvallen. Je komt waarschijnlijk in een spiraal terecht van dat je soms te druk bent met alles, dat je hierdoor depressief kan worden en alles wat je meemaakt soms heel saai kan worden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mooi verhaal maar ik snap de relevantie niet zo goed, eigenlijk. Wat is je punt nu eigenlijk?
OK. En wat heeft dit dan weer te maken met jongeren in de TK?quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:10 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat iedereen bewust moet zijn dat sommige studies voor hun niet geschikt kunnen zijn... Alles hangt er van af van intelligentie, motivatie, dromen, ambities, mentaliteit, doorzettingsvermogen, kwaliteiten van je zelf en veel meer, of je zware pittige studie aan kan. Maar vele mensen hebben vaak wel hoge verwachtingen van wat ze graag willen worden in de toekomst en men denkt van: ik wil zo graag chirurg of neuroloog worden, dat kan ik. Maar in praktijk en theorie werkt heel anders, zowel mensen niet echt doorhebben dat het ook heel zwaar kan worden als studietijd vordert zowel kan tegenvallen. Je komt waarschijnlijk in een spiraal terecht van dat je soms te druk bent met alles, dat je hierdoor depressief kan worden en alles wat je meemaakt soms heel saai kan worden.
Maar gelukkig kunnen vele mensen hun studie met succes afronden als bij hun goed in vel zit en zeer gelukkig zijn. Als je gelukkig bent en kan alles met gemak aan, kun je dan ook lat verhogen om meer uit te halen wat je allemaal kan. Het leven is en blijft een grote uitdaging.
Ik denk dat iemand van 25+ best kamerlid moet kunnen zijn. Je moet er niet de hele Kamer mee vullen, maar een paar wat jongeren is best goed. Als je een fractie hebt met 30 leden, waarom zou je daar dan niet 3 leden van onder de 30 in hebben?quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies zoals het hoort en zoals het gelukkig ook gaat in de 2de kamer. Jochies of meissies die nog groen zien horen daar niet.
Het heeft niets te maken met jongeren in de TK. Er zijn veel jongeren die nog interesse hebben in de politiek maar worden meestal als bestuurders ingezet bij een jongerenafdeling van een partij. Daar discussiėren ze over onderwerpen wat de partij bezighoudt en geven vaak advies aan algemene partijbestuur. Het zijn wel studenten die studie vervolgen aan universiteit of hogeschool zoals HBO opleidingen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK. En wat heeft dit dan weer te maken met jongeren in de TK?
Mee eens, ze leren van oudere Kamerleden hoe het is om debatteren in Tweede Kamer.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand van 25+ best kamerlid moet kunnen zijn. Je moet er niet de hele Kamer mee vullen, maar een paar wat jongeren is best goed. Als je een fractie hebt met 30 leden, waarom zou je daar dan niet 3 leden van onder de 30 in hebben?
Waarom begin je hier dan over in de OP, als het niks met het topic te maken heeft? ik snap vrij weinig van wat je nou eigenlijk wilt met dit topic.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:24 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met jongeren in de TK. Er zijn veel jongeren die nog interesse hebben in de politiek maar worden meestal als bestuurders ingezet bij een jongerenafdeling van een partij. Daar discussiėren ze over onderwerpen wat de partij bezighoudt en geven vaak advies aan algemene partijbestuur. Het zijn wel studenten die studie vervolgen aan universiteit of hogeschool zoals HBO opleidingen.
Dat niet alleen, dat kan ook als je ondersteunend bent. Maar ze hebben ook gewoon een inbreng namens een generatie.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:25 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Mee eens, ze leren van oudere Kamerleden hoe het is om debatteren in Tweede Kamer.
Omdat ik dacht van dat jongeren niet in TK actief zou zijn als Kamerlid, maar met de topic wil ik met andere over discussiėren hoe met jongeren in het politiek gesteld is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarom begin je hier dan over in de OP, als het niks met het topic te maken heeft? ik snap vrij weinig van wat je nou eigenlijk wilt met dit topic.
Klopt, het zijn dan wel zeer intelligente jongeren die veel goed kunnen leren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat niet alleen, dat kan ook als je ondersteunend bent. Maar ze hebben ook gewoon een inbreng namens een generatie.
Ik snap nog steeds niet waarom je in dat kader dan begint over mensen die niet kunnen studeren vanwege een beperking.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:36 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Omdat ik dacht van dat jongeren niet in TK actief zou zijn als Kamerlid, maar met de topic wil ik met andere over discussiėren hoe met jongeren in het politiek gesteld is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |