Fair point, wij delen die last natuurlijk samen waardoor er minder druk is (2x 100% lenen mag niet eens, in ons geval hadden we wel geluk dat voor tweede persoon dit ging van 50% naar 75%)quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jawel, maar de uitdaging is dan hetzelfde salaris. En met deze woning gaan we voor de vraagprijs al wel aardig richting het maximale van wat ik kan lenen voor de huidige rentestanden.
Hypotheekadviseur zegt dat wij tot 485k kunnen bieden.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Ik mis wel even een globale indicatie van de koopprijs in de wensenlijst.
Ja, de hypotheek kan wel mee als je binnen 6 maanden na overdracht zelf een woning aankoopt. We nemen zo'n 280k euro met met lage rente mee.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Kan je hypotheek niet mee? Dan hoef je maar voor een x deel hogere rente.
Zo'n 75-95k, denken we nav waardebepaling door de makelaar (niet die uit het filmpje).quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:28 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Er zal toch inmiddels ook een behoorlijke overwaarde op je huidige woning zitten ?
Zo hielden wij ons bier koud toen we als 16-jarigen gingen zwemmen in een nabij gelegen riviertje.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef Leandra het volgende:
Nou zat ik pas een serie te kijken die pre-elektra speelde en daar legden de kinderen hun melkflessen die ze mee naar school hadden 's morgens in de beek naast de school, dus qua koelkast zit je deels al goed, heel ouderwetsch koelen op die manier.
Ik zit eigenlijk te denken om de zoektocht verder toe te spitsen op Zevenhuizen en De Parken.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:01 schreef Spockjuh_ het volgende:
Zeg, moet ik mijn ogen en oren openhouden voor wat betreft de Maten en omgeving? just saying buuf
deze doet pijnquote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk te denken om de zoektocht verder toe te spitsen op Zevenhuizen en De Parken.
Ja, maar ik denk ook dat het niet haalbaar is voor ons budgetquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:06 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
deze doet pijnMaar even serieus, iets vinden in de Parkenbuurt zou wel heel lekker zijn. Mooiste/beste wijk van Apeldoorn om te wonen!
Ziet er veelbelovend uit, juist doordat de basis al staat. De tuin is eenvoudig te transformeren. Vanwege energielabel C zie ik er alleen geen cosmetische opknapper in.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:37 schreef Seven. het volgende:
Deze blijft ook maar terugkomen. Cosmetische opknapper.
Wel een lange lijst met dingen die wij zouden veranderen. Maar wel vrijstaand en op loopafstand van onze huidige woning. Deze hoeft niet uitgebouwd te worden, in de basis is alles er al. En uiteraard moet het houten schuurtje plat want die verziekt de indeling van de tuin. De voortuin moet er uiteraard wel bij getrokken worden (flinke laurierhaag).
Donderdag gaan we dus eerst kijken bij de tweekapper en direct daarna bij deze.
Vloerisolatie is nog niet gedaan, verder zit het wel goed met de isolatie. En inderdaad, heel veelbelovend. Meer potentie dan de tweekapper, vind ik zelf.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ziet er veelbelovend uit, juist doordat de basis al staat. De tuin is eenvoudig te transformeren. Vanwege energielabel C zie ik er alleen geen cosmetische opknapper in.
Hehe, ik denk dat deze achterblijft want staat genoemd onder voorzieningen. Zetten we onze eigen jacuzzi er naastquote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Leuk huis die opknapper. En je kunt een fok poolparty organiseren
Ik zou dan wel het medicijnkastje laten hangen, dat is toch wel een pluspuntquote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:37 schreef Seven. het volgende:
Wel een lange lijst met dingen die wij zouden veranderen. Maar wel vrijstaand en op loopafstand van onze huidige woning. Deze hoeft niet uitgebouwd te worden, in de basis is alles er al. En uiteraard moet het houten schuurtje plat want die verziekt de indeling van de tuin. De voortuin moet er uiteraard wel bij getrokken worden (flinke laurierhaag).
Dan kun je al 24 mensen kwijt wanneer ze allemaal een beetje inschikkenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hehe, ik denk dat deze achterblijft want staat genoemd onder voorzieningen. Zetten we onze eigen jacuzzi er naast.
Als het daarbij zou blijven, dan zou je het cosmetisch kunnen noemen. Maar met dit hieronder steven je in feite op een flinke verbouwing af, alleen schuif je het vooruit. En dan woon je er al.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vloerisolatie is nog niet gedaan, verder zit het wel goed met de isolatie. En inderdaad, heel veelbelovend. Meer potentie dan de tweekapper, vind ik zelf.
Misschien overbodig maar voor ons betekent cosmetische opknappen voor dit huis: (op termijn en één voor één) de keuken vervangen, badkamers nieuw sanitair en tegels, nok van het kantoor openbrekenen inloopkast bouwen, houten schuur slopen. En uiteraard de bestrating deels verwijderen en gras en borders aanleggen.
Maar ik zie hier zelf ook meer in dan de tweekapper! Alleen zou ik dan het liefst de vloerverwarming en -isolatie doen voor de verhuizing en geen structurele wijzigingen doorvoeren (dus niet je opbouwplan, maar wel de huidige indeling optimaliseren).quote:Waar het wat radicaler wordt: voor een warmtepomp moet er vloerverwarming overwogen worden. Verder opnieuw opbouwen van de schuur achter de carport. Daarmee bouw je dus 4 ramen dicht, maar je maximaliseert de ruimte in de tuin. Verder zou ik persoonlijk de indeling badkamer/bijkeuken aanpassen zodat er een grotere badkamer met een gangetje ontstaat (wasmachine en droger in de badkamer). Dan heb je geen daglicht in de badkamer maar dat los je op met een lichtstraatje in het platte dak. Alleen voor het keukenraam nog geen 'pasklare' oplossing maar daar is ongetwijfeld een mouw aan te passen.
Seven ik denk een beetje tussen de regels door te lezen dat jullie willen verhuizen vanwege lichamelijke beperking van je partner op termijn. ( Of ik heb het gemist) Geen idee wat die precies inhouden. Maar bij dat tweede huis lijkt het ook met de vergroting van de badkamer die jij voorstelt niet erg rolstoel en/of rollator geschikt te worden. Ik weet natuurlijk niet of dat de verwachting is, maar als dat zo is dan zou ik daar in de ruime van de badkamer rekening mee houden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:37 schreef Seven. het volgende:
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:32 schreef Seven. het volgende:
Misschien overbodig maar voor ons betekent cosmetische opknappen voor dit huis: Keukengreepjes en sierkussentjes
Ik denk dat daar beduidend meer nodig is dan cosmetisch, en als het werkelijk tot cosmetisch beperkt is dan heb je wel de complete make-up afdeling van de Douglas nodig zeg maar, niet alleen een beetje mascara en oogschaduw.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:37 schreef Seven. het volgende:
Uitbouwen zou dus niet nodig zijn, maar de houten schuur moet gewoon z.s.m. plat. De tuin is optisch heel klein omdat het opgedeeld is, maar als je dat slim aanpakt en de voortuin er bij aan trekt, dan heb je best een aardig stuk waar een driejarige een sprintje kan trekken.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik zou dan wel het medicijnkastje laten hangen, dat is toch wel een pluspunt![]()
Het heeft veel potentie, de tuin is niet zo groot toch en als je dan ook nog uit wilt bouwen blijft er niet veel over.
Ja, dat heeft zeker de voorkeur. We zouden in ieder geval kunnen checken of dat haalbaar is. De rest kan best wachten en ruimte voor ruimte gedaan worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als het daarbij zou blijven, dan zou je het cosmetisch kunnen noemen. Maar met dit hieronder steven je in feite op een flinke verbouwing af, alleen schuif je het vooruit. En dan woon je er al.
[..]
Maar ik zie hier zelf ook meer in dan de tweekapper! Alleen zou ik dan het liefst de vloerverwarming en -isolatie doen voor de verhuizing en geen structurele wijzigingen doorvoeren (dus niet je opbouwplan, maar wel de huidige indeling optimaliseren).
En de ICI Parisquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat daar beduidend meer nodig is dan cosmetisch, en als het werkelijk tot cosmetisch beperkt is dan heb je wel de complete make-up afdeling van de Douglas nodig zeg maar, niet alleen een beetje mascara en oogschaduw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |