Gewoon met de hand, en anders met een geisoleerde punt tang.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:31 schreef stavromulabeta het volgende:
Uit interesse: Hoe krijgen jullie kabels in een lasklem? Bij mij zitten de kabels meestal te stug en te krap om het met de hand te doen, dus gebruik ik een nijptang. Maar met die nijptang ben ik bang (en is het me al een keer overkomen) dat ik de isolatie van de draad beschadig. Ik ben vooral benauwd voor onopgemerkte beschadigingen. Hoe doen jullie dat?
Een drempel of alleen een latje wat over de onderste vloer steekt maar alleen aan de bovenste vastmaken.quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:39 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb een woonkamer in twee delen, met op de grens een muur waar een opening in zit van pakweg 1.20m. De vloer in de beide delen is niet even hoog, het verschil is bijna een centimeter. Ik heb nu laminaat liggen in beide ruimtes en vraag me af hoe ik het hoogteverschil het beste kan overbruggen. Het liefst zou ik een kleine drempel in die opening maken, maar wegens uitzetten kan ik het laminaat daar niet tegenaan leggen en een plakplintje ervoor maakt het niet mooier. De ruimte met de 'hoge' vloer is 5,5 meter dus ik denk ook niet dat het op te vangen is met een streepje kit of zo. Wie heeft een leuke suggestie voor me?
Klinkt op zich goed. Maar, je zegt 'zonder dat er een kier ontstaat, hoe is dat te voorkomen als het er gewoon los op ligt?quote:Op woensdag 19 juli 2023 19:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een drempel of alleen een latje wat over de onderste vloer steekt maar alleen aan de bovenste vastmaken.
Dus of een latje van het hoogte verschil tegen de bovenste vloer plakken, los liggend op de onderste. en als het een drempel moet zijn dan daar nog een strip bovenop. Dan schuift het mee met de bovenste vloer zonder dat er een kier ontstaat.
In de azijn laten weken.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:43 schreef Piles het volgende:
Onze eenhendelmengkraan in de keuken ging nogal stroef, dus heb m even goed ontkalkt. Waardoor ie nu nog stroever gaat![]()
Wat kan ik doen om het binnenwerk te reingen, of iets anders?
Beugel kan je inderdaad nog uittrekken.quote:Op zondag 23 juli 2023 15:30 schreef Wiedanwel het volgende:
Weet je hoe dik het osb is? Rechtstreeks aan het osb lijkt me sowieso niet verstandig i.v.m. uittrekkracht. Ik zou op zijn minst een plaatje 18mm multiplex tussen zetten die je met een meerdere 4x50 schroeven aan het osb zet om de boel steviger te verankeren.
Kan je de beugel ook nog uittrekken? Dan een groter stuk multiplex (net iets kleiner dan de tv) en zorgen dat dit vast kan schroeven in twee studs.
je hebt een laagje gips, dan een OSB plaat van waarschijnlijk 18 mm. De bouten die jij noemt zijn zelfs fors, kan evt ook nog dunnerquote:Op zondag 23 juli 2023 14:52 schreef MaximumRush het volgende:
Wij willen aan onze wand een tv ophangen. Dit betreft een metal stud wand, zitten gipsplaten op met daarachter OSB-plaat zodat er dingen aan opgehangen kunnen worden. We hebben een Vogel's beugel en daarbij zitten 3 standaard houtdraadbouten van 8 x 70mm. Is dit voldoende?
Vind het altijd een eng gedachte dat een 55 inch tv vast zit aan 3 bouten in de muur.
https://www.hornbach.nl/p(...)lver-270-cm/5615102/quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:39 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb een woonkamer in twee delen, met op de grens een muur waar een opening in zit van pakweg 1.20m. De vloer in de beide delen is niet even hoog, het verschil is bijna een centimeter. Ik heb nu laminaat liggen in beide ruimtes en vraag me af hoe ik het hoogteverschil het beste kan overbruggen. Het liefst zou ik een kleine drempel in die opening maken, maar wegens uitzetten kan ik het laminaat daar niet tegenaan leggen en een plakplintje ervoor maakt het niet mooier. De ruimte met de 'hoge' vloer is 5,5 meter dus ik denk ook niet dat het op te vangen is met een streepje kit of zo. Wie heeft een leuke suggestie voor me?
Bij de trap heb ik inderdaad zo'n profiel gebruikt, maar ik weet niet of het in de woonkamer ook mooi staat. Maar ik zie inderdaad wel meer kleuren en stijlen dan ik verwacht had, dus ik kan ze eens in het echt bekijkenquote:Op zondag 23 juli 2023 16:21 schreef Puala het volgende:
[..]
https://www.hornbach.nl/p(...)lver-270-cm/5615102/
Zoiets? Of even bij de andere overgang/afsluitprofielen kijken wat je mooier vind
Nee, de ruimte daarachter is ook vrij groot en dan kom je weer in de knoei met de drempel in de andere deuropening in die kamer. Die tip van @bleiblei ga ik inderdaad ook even over denken ja.quote:Op maandag 24 juli 2023 08:59 schreef daNpy het volgende:
Is de vloer niet op te hogen?
Desnoods met isolatieplaten? Anders wat @:blieblie zegt.
Ik ken ook mensen die 9mm OSB achter hun gips hebben gedaan dus ik zou niet zomaar van 18mm uitgaan. De toegevoegde waarde van 9mm OSB lijkt mij ook maar minimaal maar ja..quote:Op zondag 23 juli 2023 16:19 schreef Puala het volgende:
[..]
je hebt een laagje gips, dan een OSB plaat van waarschijnlijk 18 mm. De bouten die jij noemt zijn zelfs fors, kan evt ook nog dunnerMaar gewoon zo bevestigen
Zijn de bouten dan niet veel te lang? Met gipsplaat zit je dan op zo'n 3 cm, dan steekt die ongeveer 4 cm er achter door.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:19 schreef Puala het volgende:
[..]
je hebt een laagje gips, dan een OSB plaat van waarschijnlijk 18 mm. De bouten die jij noemt zijn zelfs fors, kan evt ook nog dunnerMaar gewoon zo bevestigen
quote:Op zondag 23 juli 2023 15:58 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Beugel kan je inderdaad nog uittrekken.
Geen idee hoe dik het is, volgens de aannemer die het huis heeft gebouwd kan er een televisie aan opgehangen worden. Er zijn ook airco units aan opgehangen en die zijn zwaarder dan de televisie die ik heb.
M'n vraag was meer of dit de juiste bouten hiervoor zijn, of dat ik iets anders moet gebruiken. Want als dat prima is, neem ik gewoon de gok. Een multiplex plaat achter je televisie vind ik geen gezicht.
quote:Op zondag 23 juli 2023 14:52 schreef MaximumRush het volgende:
Wij willen aan onze wand een tv ophangen. Dit betreft een metal stud wand, zitten gipsplaten op met daarachter OSB-plaat zodat er dingen aan opgehangen kunnen worden. We hebben een Vogel's beugel en daarbij zitten 3 standaard houtdraadbouten van 8 x 70mm. Is dit voldoende?
Vind het altijd een eng gedachte dat een 55 inch tv vast zit aan 3 bouten in de muur.
Wij hebben precies dit in de slaapkamer. Wandje laten plaatsen (als scheiding met de inloopkast) en aan die wand hebben we een TV en ook zo'n tv ophangding.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Zelf geen ervaring mee, maar google suggereert (voor vet of olievlekken):quote:Op zondag 30 juli 2023 10:11 schreef Debsterr het volgende:
Iemand een goeie tip voor het verwijderen van smeervlekken op nieuwe beton tuintegels?
https://todayshomeowner.c(...)-stains-from-pavers/quote:The first step you should take after discovering an oil stain on pavers is to grab some rags, paper towels, and oil-absorbent granular material. You should have all of these materials handy. If the stain is fresh, blot the area with rags or paper towels, being careful not to scrub the stain in.
Then, apply laundry detergent or liquid dish soap on the stain and let it sit there for anywhere from 20-30 minutes. Next, scrub the area with a nylon bristle brush. Rinse with hot water after you’re done and repeat scrubbing and rinsing as needed until the stain is gone.
If the oil stain on the pavers has settled in and dried a bit before you discovered it, spread some granular material over the stain and let it sit there for about 6 hours. Sweep the material up and use the above cleaning method if necessary.
[..]
Spul van HG erop doen: https://hg.eu/nl/producten/hg-olievlekkenreinigerquote:Op zondag 30 juli 2023 10:11 schreef Debsterr het volgende:
Iemand een goeie tip voor het verwijderen van smeervlekken op nieuwe beton tuintegels?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |