Op zich eens, maar dan wel onder begeleiding laten voelen en die thee echt weg zetten als je er niet naast zit. Mijn vader heeft zijn leven lang de littekens moeten dragen van een kop hete thee over zich heen trekken en is daar altijd redelijk neurotisch in geweest. Ik heb dat van hem overgenomen, maar wmb is dat niet onterecht...quote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hier ook een klimmer en springer inderdaad. De bank is haar trampoline zo ongeveer, ondanks dat we steeds een miljoenmiljard keer zeggen dat ze dat niet mag, nog een keer gaat vallen en zichzelf pijn gaat doen. She just doesn't care. En ik heb simpelweg de ruimte niet in huis om alles maar weg te zetten, dus de neptriptrap staat hier gewoon in de kamer en daar klimt ze dan wel eens op (net als de eettafel stoelen, de ombouw van de kattenbak, de salontafel, etc.) maar behalve haar waarschuwen en haar er af halen (en inderdaad leren hoe ze er veilig zelf af kan) doen we niet. Soms moeten ze ook gewoon 'the hard way' leren.
Net als met hete koppen thee op tafel, ze leren pas wat 'heet' is (en dat dat pijn kan doen) door het ze voorzichtig te laten voelen, ipv steeds te roepen 'niet doen, dat is heet'. Tenminste, dat van de hete thee, zo heeft mijn broertje het geleerd
Ja, nee, absoluutquote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Op zich eens, maar dan wel onder begeleiding laten voelen en die thee echt weg zetten als je er niet naast zit. Mijn vader heeft zijn leven lang de littekens moeten dragen van een kop hete thee over zich heen trekken en is daar altijd redelijk neurotisch in geweest. Ik heb dat van hem overgenomen, maar wmb is dat niet onterecht...
Toen Anna in het ziekenhuis lag met RS lagen we in een van de isolatieboxen van het kinderbrandwondencentrum. Ik heb in die week genoeg ellende gezien, dus echt niet onterecht inderdaadquote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Op zich eens, maar dan wel onder begeleiding laten voelen en die thee echt weg zetten als je er niet naast zit. Mijn vader heeft zijn leven lang de littekens moeten dragen van een kop hete thee over zich heen trekken en is daar altijd redelijk neurotisch in geweest. Ik heb dat van hem overgenomen, maar wmb is dat niet onterecht...
Hier gelukkig niet zo’n ervaring maar ik ben ook neurotisch met hete vloeistoffen. Ik zet alles wegquote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik drink mn thee vaak met koud water erbij of zet het weg inderdaad. Brandwonden zijn zo akelig.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:50 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hier gelukkig niet zo’n ervaring maar ik ben ook neurotisch met hete vloeistoffen. Ik zet alles weg
Ik ook, ik ben hete thee niet meer gewend en drink het zelfs in de horeca lauwquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:47 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Ik drink mn thee vaak met koud water erbij of zet het weg inderdaad. Brandwonden zijn zo akelig.
Idemquote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:58 schreef Tink89 het volgende:
Wij hadden een meerijdplankje en een loopfiets. Voldeed prima. Vaak zat de baby ook gewoon in de draagzak en de peuter in de wagen.
Zo ga ik het ook doen inderdaadquote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:58 schreef Tink89 het volgende:
Wij hadden een meerijdplankje en een loopfiets. Voldeed prima. Vaak zat de baby ook gewoon in de draagzak en de peuter in de wagen.
Wat ik heb geprobeerd;quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:12 schreef B.ertha het volgende:
Voor degenen met extreem vroege vogels, wat hadden jullie allemaal geprobeerd voordat jullie de 5-5-5 methode gingen doen? Volgens mij is het geen fase meer hier.
Ik zie wel op tegen de 5-5-5 want T. krijst echt het hele huis bij elkaar en stopt pas zodra hij beneden is.
Hier exact hetzelfde. Daarnaast hebben we ook een fietskar, die ook als buggy te gebruiken is. Als we een dag naar dierentuin gaan nemen we die vaak mee, dan kan onze oudste er ook nog inzitten.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:58 schreef Tink89 het volgende:
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:03 schreef Bottoms_up het volgende:
We hebben afgewacht tot de baby er was, dat bleek een goeie zet. Onze kinderwagen kan met 2 sets adapters een duowagen worden maar uiteindelijk bleek dat niet nodig. Idd een meerijdplankje voor als het echt nodig was. Ik kon toch tot 8 weken na de bevalling helemaal niet lopen en daarna duurde het lang eer ik echt een stuk kon wandelen![]()
Als we met 4 een eindje gingen wandelen, ging peuter soms ook in de buggy.
Wat voege vogels betreft kan ik niet helpen, we hebben eerder het omgekeerde probleem: 's avonds niet willen slapen (gisteren was het bijna half 10) en dan moeten we haar in de ochtend wakker maken. Toch maar eens gaan schuiven met het middagslaapje.
Ik vind Maggie op dit moment zo fantastich leuk![]()
Dat tweede jaar is zo geweldig. Ze loopt sinds kort en is de hele tijd vrolijk. Behalve als ze haar zin niet krijgt, dan is het nog steeds een klein monstertje. Alleen neemt ze qua praten ook rustig de tijd, net zoals haar broer. Af en toe komt er een mama uit en voor de rest alleen wijzen en "tisss"
Ik ben trouwens ook team voorzichtig zijn. En zelfs dan heb ik vorige week een nacht in het ziekenhuis doorgebracht met Maggie aan de monitor![]()
Uiteindelijk niks aan de hand maar heeft mij 10 jaar van mijn leven gekost.
Ik haal het straks weg ivm herkenbaarheidquote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:02 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik haal het straks weg ivm herkenbaarheid
<knip> Dat is schrikken! En wat kak dat je eerst de stuipen op het lijf wordt gejaagd en dat het dan zo'n non-event is.
Wat fijn, nogmaals gefeliciteerd!! 🥳quote:Op vrijdag 14 juli 2023 03:33 schreef _Lily_ het volgende:
Kort lijstje dreumesjes!
Ik vind het zo’n leuk idee dat J een broertje of zusje krijgt, ik ben heel benieuwd hoe hij het vindt.
Thanks!quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:27 schreef June. het volgende:
[..]
Hier exact hetzelfde. Daarnaast hebben we ook een fietskar, die ook als buggy te gebruiken is. Als we een dag naar dierentuin gaan nemen we die vaak mee, dan kan onze oudste er ook nog inzitten.
@:_Lily_ en nog gefeliciteerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |