abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2023 @ 06:08:40 #1
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209847594
Wie posten hier mee:

Komkommerschijfje - F. - 16 augustus 2021
douche-eendje - Anna - 7 oktober 2021
Lily - J, 10 oktober 2021
TheGirlNextDoor - Bambi, 7 november 2021
eponine - R, januari 2022
KaBuf - Frummel, 24 januari 2022

Welkom in het dreumestopic! *O*

When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 11 juli 2023 @ 09:11:52 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209848596
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 06:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hier ook een klimmer en springer inderdaad. De bank is haar trampoline zo ongeveer, ondanks dat we steeds een miljoenmiljard keer zeggen dat ze dat niet mag, nog een keer gaat vallen en zichzelf pijn gaat doen. She just doesn't care. En ik heb simpelweg de ruimte niet in huis om alles maar weg te zetten, dus de neptriptrap staat hier gewoon in de kamer en daar klimt ze dan wel eens op (net als de eettafel stoelen, de ombouw van de kattenbak, de salontafel, etc.) maar behalve haar waarschuwen en haar er af halen (en inderdaad leren hoe ze er veilig zelf af kan) doen we niet. Soms moeten ze ook gewoon 'the hard way' leren.

Net als met hete koppen thee op tafel, ze leren pas wat 'heet' is (en dat dat pijn kan doen) door het ze voorzichtig te laten voelen, ipv steeds te roepen 'niet doen, dat is heet'. Tenminste, dat van de hete thee, zo heeft mijn broertje het geleerd :')
Op zich eens, maar dan wel onder begeleiding laten voelen en die thee echt weg zetten als je er niet naast zit. Mijn vader heeft zijn leven lang de littekens moeten dragen van een kop hete thee over zich heen trekken en is daar altijd redelijk neurotisch in geweest. Ik heb dat van hem overgenomen, maar wmb is dat niet onterecht...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 11 juli 2023 @ 10:23:49 #3
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209849367
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 09:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Op zich eens, maar dan wel onder begeleiding laten voelen en die thee echt weg zetten als je er niet naast zit. Mijn vader heeft zijn leven lang de littekens moeten dragen van een kop hete thee over zich heen trekken en is daar altijd redelijk neurotisch in geweest. Ik heb dat van hem overgenomen, maar wmb is dat niet onterecht...
Ja, nee, absoluut :Y
|| justdiggit.org ||
pi_209849410
quote:

[..]
Toen Anna in het ziekenhuis lag met RS lagen we in een van de isolatieboxen van het kinderbrandwondencentrum. Ik heb in die week genoeg ellende gezien, dus echt niet onterecht inderdaad :*
pi_209850883
quote:

[..]
Hier gelukkig niet zo’n ervaring maar ik ben ook neurotisch met hete vloeistoffen. Ik zet alles weg
pi_209851756
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 12:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hier gelukkig niet zo’n ervaring maar ik ben ook neurotisch met hete vloeistoffen. Ik zet alles weg
Ik drink mn thee vaak met koud water erbij of zet het weg inderdaad. Brandwonden zijn zo akelig.
pi_209852453
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:47 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Ik drink mn thee vaak met koud water erbij of zet het weg inderdaad. Brandwonden zijn zo akelig.
Ik ook, ik ben hete thee niet meer gewend en drink het zelfs in de horeca lauw :')
pi_209853344
Hier ook, alles ver op tafel. Hetzelfde met scherpe voorwerpen als messen. Nu ze steeds langer wordt en bij het aanrecht / op de tafel kan, moet je een broodmes echt helemaal achterin leggen.
pi_209853360
Of gelijk opruimen na gebruik, maar mijn wederhelft ruimt het altijd pas op als hij klaar is met eten. :') Daarom al blij dat hij na mijn waarschuwingen alles ver weglegt.
pi_209886053
Kort lijstje dreumesjes!

Ik vind het zo’n leuk idee dat J een broertje of zusje krijgt, ik ben heel benieuwd hoe hij het vindt. Ik hou m’n hart vast want toen ik kiekeboe speelde met een ander baby’tje gooide hij zich huilend op de vloer.

Hij kan nu een 3e woordje! “Aai”
Zo schattig. Hij zegt nog steeds niet veel maar begrijpt alles.

Voor de mensen met 2 kinderen, hebben jullie tips mbt kinderwagen? Als de nieuwe baby komt is J 2,5 jaar. Heb ik dan een duowagen nodig of iets anders? Hoe deden jullie dit?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 07:58:04 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209886501
Wij hadden een meerijdplankje en een loopfiets. Voldeed prima. Vaak zat de baby ook gewoon in de draagzak en de peuter in de wagen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209886570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 07:58 schreef Tink89 het volgende:
Wij hadden een meerijdplankje en een loopfiets. Voldeed prima. Vaak zat de baby ook gewoon in de draagzak en de peuter in de wagen.
Idem
pi_209886587
Voor degenen met extreem vroege vogels, wat hadden jullie allemaal geprobeerd voordat jullie de 5-5-5 methode gingen doen? Volgens mij is het geen fase meer hier.

Ik zie wel op tegen de 5-5-5 want T. krijst echt het hele huis bij elkaar en stopt pas zodra hij beneden is.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:55:57 #14
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209887095
quote:
Zo ga ik het ook doen inderdaad :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:12 schreef B.ertha het volgende:
Voor degenen met extreem vroege vogels, wat hadden jullie allemaal geprobeerd voordat jullie de 5-5-5 methode gingen doen? Volgens mij is het geen fase meer hier.

Ik zie wel op tegen de 5-5-5 want T. krijst echt het hele huis bij elkaar en stopt pas zodra hij beneden is.
Wat ik heb geprobeerd;
- Eerder naar bed brengen
- Later naar bed brengen
- Van twee naar een dutje overdag gaan
- Proberen goed uit te putten voor ze 's avonds naar bed ging
- Juist meer rust inbouwen voor ze naar bed ging
- Kamer nog meer verduisteren
- Fles geven en weer terugleggen
- 's Ochtends bij wakker worden met haar op haar kamer blijven, stil, donker, in de schommelstoel, nergens op reageren. Alleen af en toe zeggen 'het is nog slaaptijd, ssst' (deze was een tijdje relatief effectief, maar wel extreem vermoeiend)
- Haar bij wakker worden bij ons in bed nemen en laten zien dat papa en mama nog slapen (dit was echt drama, nooit weer :') )
- Slaaptrainer gehaald en die in combi met het op haar kamer blijven, zodat ze fysiek kon zien wanneer het slaaptijd en wanneer het wakkertijd was

Vrijwel alles ruim twee weken geprobeerd voordat ik concludeerde dat het niet ging werken zo. Sommige dingen ook gecombineerd. Na drie maanden (maandje terug ongeveer) dus cb gecontact en toen die 5-5-5 methode als advies gekregen en uitgevoerd. Sinds een week wordt ze nu eindelijk rond 6:00 wakker (kssssstt Fokwet) en daarvoor werd het al steeds ietsje later. Zoveel beter dan 4:30 :O
|| justdiggit.org ||
pi_209887176
We hebben afgewacht tot de baby er was, dat bleek een goeie zet. Onze kinderwagen kan met 2 sets adapters een duowagen worden maar uiteindelijk bleek dat niet nodig. Idd een meerijdplankje voor als het echt nodig was. Ik kon toch tot 8 weken na de bevalling helemaal niet lopen en daarna duurde het lang eer ik echt een stuk kon wandelen :')
Als we met 4 een eindje gingen wandelen, ging peuter soms ook in de buggy.

Wat voege vogels betreft kan ik niet helpen, we hebben eerder het omgekeerde probleem: 's avonds niet willen slapen (gisteren was het bijna half 10) en dan moeten we haar in de ochtend wakker maken. Toch maar eens gaan schuiven met het middagslaapje.

Ik vind Maggie op dit moment zo fantastich leuk O+
Dat tweede jaar is zo geweldig. Ze loopt sinds kort en is de hele tijd vrolijk. Behalve als ze haar zin niet krijgt, dan is het nog steeds een klein monstertje. Alleen neemt ze qua praten ook rustig de tijd, net zoals haar broer. Af en toe komt er een mama uit en voor de rest alleen wijzen en "tisss"

Ik ben trouwens ook team voorzichtig zijn. En zelfs dan heb ik vorige week een nacht in het ziekenhuis doorgebracht met Maggie aan de monitor :s)
Uiteindelijk niks aan de hand maar heeft mij 10 jaar van mijn leven gekost.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:27:56 #16
208890 June.
Seriously?
pi_209887456
quote:
Hier exact hetzelfde. Daarnaast hebben we ook een fietskar, die ook als buggy te gebruiken is. Als we een dag naar dierentuin gaan nemen we die vaak mee, dan kan onze oudste er ook nog inzitten.

@_Lily_ en nog gefeliciteerd O+
Shine bright like a diamond.
pi_209887503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:03 schreef Bottoms_up het volgende:
We hebben afgewacht tot de baby er was, dat bleek een goeie zet. Onze kinderwagen kan met 2 sets adapters een duowagen worden maar uiteindelijk bleek dat niet nodig. Idd een meerijdplankje voor als het echt nodig was. Ik kon toch tot 8 weken na de bevalling helemaal niet lopen en daarna duurde het lang eer ik echt een stuk kon wandelen :')
Als we met 4 een eindje gingen wandelen, ging peuter soms ook in de buggy.

Wat voege vogels betreft kan ik niet helpen, we hebben eerder het omgekeerde probleem: 's avonds niet willen slapen (gisteren was het bijna half 10) en dan moeten we haar in de ochtend wakker maken. Toch maar eens gaan schuiven met het middagslaapje.

Ik vind Maggie op dit moment zo fantastich leuk O+
Dat tweede jaar is zo geweldig. Ze loopt sinds kort en is de hele tijd vrolijk. Behalve als ze haar zin niet krijgt, dan is het nog steeds een klein monstertje. Alleen neemt ze qua praten ook rustig de tijd, net zoals haar broer. Af en toe komt er een mama uit en voor de rest alleen wijzen en "tisss"

Ik ben trouwens ook team voorzichtig zijn. En zelfs dan heb ik vorige week een nacht in het ziekenhuis doorgebracht met Maggie aan de monitor :s)
Uiteindelijk niks aan de hand maar heeft mij 10 jaar van mijn leven gekost.

:o wat dan?
pi_209887863
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:32 schreef B.ertha het volgende:

[..]
:o wat dan?
Ik haal het straks weg ivm herkenbaarheid
-knip-

[ Bericht 46% gewijzigd door Bottoms_up op 14-07-2023 18:48:48 ]
pi_209889100
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:02 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik haal het straks weg ivm herkenbaarheid
<knip> Dat is schrikken! En wat kak dat je eerst de stuipen op het lijf wordt gejaagd en dat het dan zo'n non-event is.
pi_209896667
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 03:33 schreef _Lily_ het volgende:
Kort lijstje dreumesjes!

Ik vind het zo’n leuk idee dat J een broertje of zusje krijgt, ik ben heel benieuwd hoe hij het vindt.

Wat fijn, nogmaals gefeliciteerd!! 🥳

Hier een beetje een minder fitte dreumes, snotterig beetje koorts en hangerig. Hopelijk blijft het erbij.
pi_209899437
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:27 schreef June. het volgende:

[..]
Hier exact hetzelfde. Daarnaast hebben we ook een fietskar, die ook als buggy te gebruiken is. Als we een dag naar dierentuin gaan nemen we die vaak mee, dan kan onze oudste er ook nog inzitten.

@:_Lily_ en nog gefeliciteerd O+
Thanks!

Ik denk dat ik ook wacht tot de baby er is
pi_209912269
Ik heb trouwens die methode geprobeerd van 5 min laten huilen en dan kort troosten mbt het slapen van J. Probleem was elke avond rond middernacht niet meer willen slapen, uit bed willen en dan spelen, filmpjes kijken en eten.

Het heeft hier niet het gewenste effect gehad dus na een week ben ik gestopt. Er werd heel hard gekrijst, J was elke avond compleet overstuur. Voor hem was het in ieder geval niet leuk. Hij viel dan na 1-2-3 uur uitgeput in slaap (ik liet hem namelijk in bed liggen) maar het werd zeker niet sneller met de dagen.

Uiteindelijk heb ik hem er maar weer uitgehaald en bij ons in de woonkamer gelegd. Maar wel in zijn eigen slaaptentje en zonder vermaak. En dat werkte nu ineens. Hij leek allang blij om niet meer alleen te liggen en viel zo in slaap. De methode heeft misschien wel het effect gehad dat hij niet meer zoekt naar vertier en eten op zulke momenten, in het verleden probeerden we dit namelijk ook maar hij wilde dan niet blijven liggen in zijn tentje. Nu wel.

Dus nu doen we het zo en gaat nu al dagen goed. Hij lijkt ook wat angstig om alleen in zijn kamer te moeten slapen. Inslapen geen probleem maar als hij s nachts wakker wordt wil hij bij ons.

Ik heb nu ook het gevoel dat we onnodig hard zijn geweest met die methode om te laten huilen.
Nee, hier dus geen echte fan.
pi_209913212
De situatie zoals hij was, was ook niet wenselijk, toch? Je probeert wat je voor handen hebt, en ondanks dat hij huilt ben je er wel elke 5min. Toen het niet verbeterde heb je je plan aangepast. Nee, dat is niet onnodig hard. Dat is doen wat je kunt. :*
Mijn oudste deed het ook niet op deze methode, die ging alleen maar harder huilen en slechter slapen. Mijn jongste echter, was na 2 dagen om. Niet elke methode werkt voor elk kind. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_209913257
Ik hoor hier verder niet, maar werd even getriggerd door het schuldgevoel in je post. :s) Moeders hebben nogal de neiging het op zichzelf te betrekken, maar we doen (bijna) allemaal onze stinkende best met de kennis en kunde die we op dat moment hebben. Daar mogen we allemaal wel wat meer bij stil staan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_209913321
Eens met Nanuke, niet zo hard voor jezelf zijn Lily :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')