abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 september 2023 @ 09:39:02 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210774591
quote:
17s.gif Op donderdag 28 september 2023 09:24 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar dan drinkt ze het niet.

En ik wil er niet per se vanaf, maar had het idee dat het wel kon. Blijkbaar niet ;) Nu vooral benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan, en vanaf wanneer.
Je hebt misschien niks aan deze bv-ervaring, maar ik heb melk gegeven voor het slapen gaan tot de jongste ruim 2 was. 's Ochtends was hij dol op brood, maar als we eens wat langer in bed bleven liggen, kreeg hij 's ochtends nog gewoon melk. Dus kijk gewoon wanneer je kleintje de interesse verliest.

En je zou nog kunnen overwegen om langzaam te mengen? Dus van volledig poeder, naar 3/4 poeder en 1/4 gewone melk en dan na een tijdje half half gaan doen... ?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210774626
En gewoon even door de zure appel heen en het drama accepteren? Hoe vervelend ook, soms is het niet anders. Meestal is dat na een paar dagen ook over.
  donderdag 28 september 2023 @ 10:17:41 #128
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210774818
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 09:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Je hebt misschien niks aan deze bv-ervaring, maar ik heb melk gegeven voor het slapen gaan tot de jongste ruim 2 was. 's Ochtends was hij dol op brood, maar als we eens wat langer in bed bleven liggen, kreeg hij 's ochtends nog gewoon melk. Dus kijk gewoon wanneer je kleintje de interesse verliest.

En je zou nog kunnen overwegen om langzaam te mengen? Dus van volledig poeder, naar 3/4 poeder en 1/4 gewone melk en dan na een tijdje half half gaan doen... ?
Dat zou kunnen inderdaad, maar opzich ging een beker melk voor de fles al prima. Het is echt het weglaten van de fles wat voor drama zorgde vanochtend. Dus ik denk dat ik dat maar even blijf doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 09:43 schreef B.ertha het volgende:
En gewoon even door de zure appel heen en het drama accepteren? Hoe vervelend ook, soms is het niet anders. Meestal is dat na een paar dagen ook over.
Ja, dat kan, maar in mijn ogen betekent de drama dat ze er toch niet helemaal klaar voor is, ondanks dat dat wel zo leek.

Ben ook niet per se opzoek naar adviezen voor mijn situatie, vooral benieuwd naar hoe dit bij anderen is gegaan. Dat kan ik alleen maar meenemen in mijn uiteindelijke aanpak.

Thanks voor jullie reacties al, in ieder geval O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_210775283
Mijn oudste had nog een flesje melk voor het slapen totdat hij 2,5 ofzo was. Toen gezegd dat we zijn flesjes nodig hadden voor het kleine zusje dat toen nog in mama’s buik zat, en dat het handig was dat we die alvast voor haar klaar konden gaan zetten in de kast met babyspulletjes. Wij hebben destijds echt heel veel ‘misbruik’ gemaakt van het “bijna grote broer zijn” :'). Maar goed, dat kan niet altijd natuurlijk.
De melk hebben we toen vervangen voor yoghurt en heel af en toe een ander toetje.

Als ze er zo heftig op reageert zou ik het voor nu even laten. Af en toe weer even proberen. Ze geeft vanzelf aan als ze niet meer wil.
Of misschien eerst een tuitbeker proberen ofzo?
pi_210775349
Ach, mijn oudste van bijna 4 krijgt net als de jongste ook nog een fles warme melk :+ Ik drink zelf ook nog wel eens een mok warme melk in de avond, heerlijk.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 28 september 2023 @ 12:29:44 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_210775976
Hier was de avondfles de laatste, en die ben ik gewoon niet meer gaan geven. Is drie dagen kut geweest maar toen was het voorbij.
disclaimer
pi_210776399
Fles bliefde ze toevallig deze week van het één op het andere moment niet meer. :? Ze is nu bijna anderhalf.
pi_210777194
quote:
17s.gif Op donderdag 28 september 2023 09:24 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar dan drinkt ze het niet.

En ik wil er niet per se vanaf, maar had het idee dat het wel kon. Blijkbaar niet ;) Nu vooral benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan, en vanaf wanneer.
is het poedermelk? dan zou je de verhouding kunnen afbouwen, steeds meer richting water en dan overgaan op een rietjesbeker water ipv/vlak voor het flesmoment. of de melk in de fles vervangen door water wellicht.

onze oudste wilde de zijne (in de avond) van de ene op de andere dag niet meer :) onze kleinste (nu 20 mnd) is nog erg verknocht aan zn fles in de avond in bed.

(of spuit elf zie ik nu 🤣)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 28 september 2023 @ 16:26:15 #134
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210778450
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 14:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
is het poedermelk? dan zou je de verhouding kunnen afbouwen, steeds meer richting water en dan overgaan op een rietjesbeker water ipv/vlak voor het flesmoment. of de melk in de fles vervangen door water wellicht.

onze oudste wilde de zijne (in de avond) van de ene op de andere dag niet meer :) onze kleinste (nu 20 mnd) is nog erg verknocht aan zn fles in de avond in bed.

(of spuit elf zie ik nu 🤣)
Ja, poedermelk. Dit is wel een idee inderdaad. Had vanochtend eerst thee in het flesje gedaan (want warm en drinkt ze normaal ook graag), maar dat was ook niet goed. Toen gewone melk (koud) ook niet goed, dus toen na veel drama toch maar poedermelk gemaakt.

Die in de avond wilde ze een hele tijd geleden inderdaad van de een op de andere dag niet meer. Die in de ochtend wil ze dus wel nog steeds. Ben benieuwd of dat dan ook van de een op de andere dag ineens klaar is. Voor nu ga ik maar gewoon verder met wat ik de afgelopen weken deed (eerst een beker gewone melk en dan de fles). Kijk ik gewoon elke keer voordat ik een nieuw blik zou moeten halen wel wat de stand is.

En ik begrijp dat het met bijna 2 jaar nog niet zo gek is dat ze nog een flesje wil, dat is ook fijn.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 28 september 2023 @ 18:00:50 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_210779531
Oh nee hoor. Mijn middelste heeft tot zijn vierde verjaardag flesjes melk gedronken :D
disclaimer
pi_210780559
Hier met 14 maanden over van poeder op gewone melk in de avond. Nu ze bijna 2 is vervangen we de melkfles voor water. Behalve als ze slecht gedronken heeft. Hier heeft dat meer met de fles na het tandenpoetsen te maken wat ik liever niet meer wil.
pi_210781119
Gerelateerd onderwerp: tot wanneer dronken ze bij jullie nog een flesje op het kdv?
Ik twijfel of ik die weg zou kunnen laten of dat het nog een beetje vroeg is. Bij schoonmoeder drinkt Rosie alleen water uit een tuitbeker overdag, maar op het kdv drinkt ze nog wel een fles. Nu uit mijn gekolfde voorraad, maar die is binnenkort een keer op. :P
pi_210781226
Hier bij 19 maanden ook nog een flesje melk voor het slapen. En geen plannen om dat zelf te veranderen. We hebben zoveel afgezien met haar qua slapen, no way dat ik een ritueel dat werkt ga verpesten :D
Mijn oudste hield er zelf ineens mee op. Ik denk rond 2.5 jaar.

Maggie dronk nog een hele tijd na haar verjaardag een fles bij het kdv.
Tot 14 maanden ofzo.

Vandaag voor de eerste keer met Maggie naar de efteling en ze vond het geweldig. Helemaal haar ogen uitgekeken in droomvlucht en carnaval festival. En maar toeteren in de autootjes O+
pi_210781782
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:19 schreef Lokasenna het volgende:
Gerelateerd onderwerp: tot wanneer dronken ze bij jullie nog een flesje op het kdv?
Ik twijfel of ik die weg zou kunnen laten of dat het nog een beetje vroeg is. Bij schoonmoeder drinkt Rosie alleen water uit een tuitbeker overdag, maar op het kdv drinkt ze nog wel een fles. Nu uit mijn gekolfde voorraad, maar die is binnenkort een keer op. :P
Anna tot een maand of 15 geloof ik. Rond die periode is ze ook volledig gestopt met mn voorraadje gekolfde melk wegdrinken dus er ligt nu nog altijd een paar liter in de vriezer :P .

Mijn dreumes is bijna een peuter en jeetje wat is het snel gegaan afgelopen jaar :o.
pi_210785184
quote:
Op haar eerste verjaardag weigerde ze ook gelijk de fles met gekolfde melk. :D Ik wilde inderdaad m'n voorraadje nog op gaan maken, lukte niet. Zit nog steeds met een liter melk in de vriezer en kan er geen afstand van doen nog. :') Misschien kan ik het binnenkort doneren aan een vriendin die nu al regelmatig nogal weinig productie heeft.
pi_210785991
Ik dacht nu aan mijn diepvriesvoorraad te beginnen om mijn kolfopbrengst van 1x kolven per werkdag aan te vullen naar de 3 flesjes die Pukje nog dronk. Echter zodra ze mee ging met het opvangritme ipv een 'eerst fles dan vast voedsel'ritme, liet ze 1 fles vallen. En ik kolf ruim 2 flessen met die 1x kolven, dus nu wordt de vriezer nog steeds voller ipv leger. _O-

Pukje eet nog niet mega goed vast voedsel (op de opvang wel aanzienlijk beter dan thuis), dus hier houden we die 2 flesjes er voorlopig nog wel in denk ik.
pi_210786045
quote:
Tot 1 jaar :D Het was zo'n ontzettend slechte flessendrinker, dat we het na zijn eerste verjaardag maar gewoon hebben gelaten.
pi_210787440
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 11:28 schreef Aure het volgende:

[..]
Tot 1 jaar :D Het was zo'n ontzettend slechte flessendrinker, dat we het na zijn eerste verjaardag maar gewoon hebben gelaten.
Echt veel gaat er ook niet meer in hier, ze krijgt maar 80-100cc mee en dat wordt dan wel of niet gedronken afhankelijk van het humeur :')
Maar dan maak ik gewoon de voorraad op en houden we het dan voor gezien, als ik het zo van jullie hoor is het geen rare leeftijd om te stoppen.
pi_210787788
quote:
17s.gif Op donderdag 28 september 2023 08:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Voor de ouders van bijna-peuters (of ouders met peuters die hier nog meelezen), wanneer ging bij jullie de laatste fles eraf? En hoe hebben jullie dat gedaan?

Bambi krijgt nu nog alleen 's ochtends een fles en dat was ik aan het afbouwen. Dat leek hartstikke goed te gaan, tot ik vanochtend de fles voor het eerst weg wilde laten, toen had ik drama in huis. Ik heb uiteindelijk toch maar gewoon een fles gegeven en denk dat ik toch voorlopig maar weer 's ochtends een flesje blijf geven, maar ik wil uiteindelijk wel van die ochtendfles af. Gaat dat uiteindelijk vanzelf of moet ik even door de drama heen?
Het ging hier vanzelf. Al is het in mijn geval wel de vraag of je bedoelt dat je van de fles zelf af wil of van de poedermelk die erin zit ;)

J ging bij 8 maanden over op een bord pap s ochtends omdat hij erg hongerig bleef na de borstvoeding. Dat werden toen 6 schepjes melk, 6 schepjes pap en 180ml water. Hij at het met een lepeltje. Dus in de ochtend geen fles meer. Inmiddels wil hij steeds minder pap en liever brood als ontbijt

J lustte weinig ander drinken dus ik ben nog lang bij de lunch een klein flesje van 80ml blijven geven omdat hij anders te weinig dronk. Uiteindelijk ging hij meer water en thee drinken en ging deze fles eraf.

S avonds krijgt hij nog steeds 120ml melk na het avondeten (halfvolle melk) maar dit geef ik tegenwoordig in een open beker ipv een fles.
Soms grijp ik nog naar de fles (niet elke dag) als ik moe ben of geen zooi wil. Hij gooit nogal eens een beker om.

Hij wordt volgende maand 2
pi_210787846
quote:
Hier was het KDV beleid dat ze vanaf de eerste verjaardag rigoureus alles vanuit een tuitbeker gaven ipv een fles. En dan zodra ze het konden een gewone beker. J dronk daar eerder uit een beker dan thuis.

Ik doe het KDV na, ze doen telkens dingen die ik zelf nog niet heb geprobeerd. Zoals op het potje zetten.

J drinkt thuis uit een 360 graden beker
pi_210790219
Ik heb bij ons huidige kdv juist het idee dat het altijd even duurt voor ze een verandering oppakken. Volgende week begint ze op een ander kdv in onze nieuwe woonplaats, ben benieuwd hoe ze het daar gaat doen.

Het vloerbed is trouwens wel een grote upgrade geweest voor onze kwaliteit van leven, durf ik na een weekje wel te zeggen. Meer fatsoenlijke nachten gehad in een week dan in heel vorig jaar. :')
pi_210794684
Is de app een hulpmiddel?
twitter
  zaterdag 30 september 2023 @ 13:37:56 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_210794761
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 13:24 schreef AnneX het volgende:
Is de app een hulpmiddel?
[ twitter ]
Jezus wat slecht :')
disclaimer
pi_210795008
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 13:37 schreef SQ het volgende:

[..]
Jezus wat slecht :')
weet ik veel 🙃

De gekkigheid ook om t beweren, dat het een AI analyse is…😇
20.000 different baby sounds 😂
pi_210797643
Kleintje heeft een behoorlijke smakkerd gemaakt (zelfs zo hard dat er een stukje laminaat is afgebroken). Haar twee voortanden (melktanden uiteraard nog) zitten redelijk los. Als ze ze gebruikt, bloedt het.

Tips? Om het bijvoorbeeld wat draaglijker te maken. Dingen waar we op moeten letten? Voorlopig gaat het goed met haar, maar ze zal zich eventjes aan moeten leren niet overal meer op te kauwen.

Uiteraard is er al medisch advies geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')